Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1212298 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3750 : 25.02.16 - klo: 12.17 »
Mistä kannattaisi ostaa? Asun kaukana kaikesta, joten jotakin hyvää nettikauppaa voi ehdottaa. Hinnalla ei ole hirveästi väliä. Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Edelleenkin se kestävyys ja huollettavuus ovat ykkössijalla.

Tuommoisella vaikka liikenteeseen:
http://fi.eurorc.com/product/8334/teamc-tc02c-evo-110-mid-motor-2wd-buggy---kit

toki voi myös investoida Xray XB2 autoon jos on väähän isompi budjetti ja haluaa kisauton missä on hiukan pidemälle funtsattu huolettavuus ja kestävyys.

Myös tämä on erittäin hyvä vaihtoehto noiden "välistä" (Käytetään paljon kilpailuissa ja on kestävä):

http://fi.eurorc.com/product/8072/team-associated-b5m-team-mid-motor-2wd-competition-electric-buggy----kit
http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/team-associated/team-associated-rc10-b5-team-kit-4788.html

Toki Yokomon YZ-2 on myös hyvä... Menee siihen Xray XB2 katekoriaan(kallis ja hyvä  :grin:)... taitaa nämä kaikki uusimman sukupolven autot olla jo kohtuu kestäviä verrattuna edellisiin. Toki kaikki saa myös rikki halutessaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3751 : 25.02.16 - klo: 12.45 »
4-vuotiaalle ? Tuosta tulee about tonni per auto (+ / -)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3752 : 25.02.16 - klo: 12.48 »
4-vuotiaalle ?

Kyllä nelivuotias autoa oppii hyvin ajelee. Oma poika 4,5 ja ihan hyvin osaa ajaa. Lähettimen EPA:sta vaan max nopeutta rajoittaa (haluiaisi kyllä ajaa kovempaa, minä en anna  :wink:).

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3753 : 25.02.16 - klo: 13.30 »
Ok jos on rata. Ulos tuskin on asiaa.

Itse suosittelisin jotain halpaa nelivetoa koska silloin ajo sujuu huonommallakin pidolla (joo 2wd opettaa ajamaan ja onnistuihan se ulkona vanhoilla tamiyoilla mutta silloin oli ni-cd akutkin) eikä ole tarkka säädöistä.

Toki nelarissa on enemmän rikkoutuvia osia kuin tuupissa mutta luulisi sen verran kestävän, esim Traxxaksen nelivetomallit. On kai näitä muitakin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3754 : 25.02.16 - klo: 13.37 »
Ok jos on rata. Ulos tuskin on asiaa.

Itse suosittelisin jotain halpaa nelivetoa koska silloin ajo sujuu huonommallakin pidolla (joo 2wd opettaa ajamaan ja onnistuihan se ulkona vanhoilla tamiyoilla mutta silloin oli ni-cd akutkin) eikä ole tarkka säädöistä.

Toki nelarissa on enemmän rikkoutuvia osia kuin tuupissa mutta luulisi sen verran kestävän, esim Traxxaksen nelivetomallit. On kai näitä muitakin.

Kannattaa myös lukea mitä kysyjä halusi! Haluaa itse rakentaa auton ja rahalla ei ole väliä. :wink:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3755 : 25.02.16 - klo: 14.00 »
Moro! Nyt olis hakusessa hyvä ja kestävä kitti aloittelialle. Tarkoitus olisi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tyttö täytti 5- ja poika täyttää 4-vuotta, joten autoleikit rupeaa jo kovastikin innostamaan ja onnistumaan. Kestävyyttä kuitenkin autolta vaaditaan. Itse puolestani kaipaan näpertelyä auton kasaamisen merkeissä. Samalla oppii auton anatomian, joten korjaaminen onnistuu paremmin.

Ostin joskus pentuna käytetyn Kyoshon buggyn, jolla ajelin omatekosella radalla (harmi kun tuli myytyä eteenpän). Siitä varmaan jäänyt himo buggya kohtaan, mutta onko se kestävyytensä puolesta paras metrin mittasille rämäpäille?

Merkki on tietysti makuasia, mutta varaosien saanti on tärkeää. Kisaamaan tuskin tulee heti lähdettyä. Ostetaan sitten uusi rassi, jos jollakin sellaiseen on halua.

Mistä kannattaisi ostaa? Asun kaukana kaikesta, joten jotakin hyvää nettikauppaa voi ehdottaa. Hinnalla ei ole hirveästi väliä. Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Edelleenkin se kestävyys ja huollettavuus ovat ykkössijalla.

Kiitoksia avusta ja ehdotuksista jo etukäteen!

Osta itsellesi se kitti ja leikkikaluksi esim. Traxxasin 1/10 2wd Rustler/Slash/Stampede (jäikö joku mainitsematta?). Tuon ikäisille lapsille ei ole tärkeää muuta kuin että voi autolla harjoitella ja oppia ajamaan. Kittiä voit itse näpräillä ja panostaa siihen sen verran kun p***e kestää ja ei tarvi pelätä että lasten käsissä rikkoutuisi, kun heillä on toinen "lelu". Voihan sen kitin antaa sitten myöhemmin lapsille ajettavaksi, kun ajotaidot ovat kehittyneet.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3756 : 25.02.16 - klo: 14.06 »
Ok jos on rata. Ulos tuskin on asiaa.

Itse suosittelisin jotain halpaa nelivetoa koska silloin ajo sujuu huonommallakin pidolla (joo 2wd opettaa ajamaan ja onnistuihan se ulkona vanhoilla tamiyoilla mutta silloin oli ni-cd akutkin) eikä ole tarkka säädöistä.

Toki nelarissa on enemmän rikkoutuvia osia kuin tuupissa mutta luulisi sen verran kestävän, esim Traxxaksen nelivetomallit. On kai näitä muitakin.

Kannattaa myös lukea mitä kysyjä halusi! Haluaa itse rakentaa auton ja rahalla ei ole väliä. :wink:

"rahalla ei ole väliä", se luin kyllä mutta silti. Ja voihan niitä RTR autojakin rakentaa kun eivät ole kuitenkaan ns. markettiautoja. ja tosiaan luin tuon "kit" mutta en ottanut sitä niin ortodoksisesti.
Oliko Metsäläisellä muuta huomautettavaa?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3757 : 25.02.16 - klo: 14.12 »
Tollasilla rossi kiteillä ei tosiaan tee mitään pihalla,osta axial yeti kit,oli kiva kitti koota ja riittää ominaisuudet ulos.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3758 : 25.02.16 - klo: 14.13 »
Oliko Metsäläisellä muuta huomautettavaa?

On mulla. Tämä on väline urheilua, jos on alusta asti kunnon harrastusvälineet on myös paremmat mahdollisuudet
kehittyä hyväksi kuskiksi.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3759 : 25.02.16 - klo: 14.17 »
Miksi et sitten neuvo kysyjää kun kerran tiedät ? :)

Onko traxxas ns. p*ska  sitten ? Eli sitä ei voi suositella 4-vuotiaalle ? :D :D

Mitäs mieltä olet transen vastauksesta ? Itse olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3760 : 25.02.16 - klo: 14.31 »
Miksi et sitten neuvo kysyjää kun kerran tiedät ? :)

Onko traxxas ns. p*ska  sitten ? Eli sitä ei voi suositella 4-vuotiaalle ? :D :D

Mitäs mieltä olet transen vastauksesta ? Itse olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan.

Ei ollut tarpeellista, koska tuossa oli jo kaksi hyvää ehdotusta ennenkuin tämä meni p#skan jauhamiseksi. :wink:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3761 : 25.02.16 - klo: 14.35 »
Voi taivas. Kaksi (kilpa)krossia ja muut p*skanjauhantaa.

Ei tarvii ihmetellä miksi tää on niin kuollut mesta :D

En ottais 4-vuotiaalle kumpaakaan mistään hinnasta. Mulla on 12 vuotias ja tiedän mitä se ajelu on. Radallakin ollaan ajettu 2WD tuupeilla melkoisen paljon. Hänelle tuo suositus on oikea mutta ei vielä 8 vuotta sitten olis tullu kyseeseen ja silloin oli vielä massiakin hyvin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3762 : 25.02.16 - klo: 14.39 »
Kerron kokemuksesta, kun on saman ikäisen kanssa harrastanut.

Mun nyt 6v poika ajaa sujuvasti ulkona Asson B4.2 / Durangon DEX410 autolla, täysillä tehoilla. Toki noi ei kulje pitkässä nurmikossa, mutta hiekalla/lumessa/asfaltilla menee hienosti ja noiden autojen kanssa voi mennä myös radalle. Ei pidä myöskään väheksyä sitä, että pienet kuskit saattaa saada paljon ylpeyttä ja iloa jos pääsee itse liimaamaan tarroja koriin ja vaikuttamaan väreihin - rtr autossa tätä iloa ei välttämättä ole.

Tätä ennen oon hankkinut rtr vehkeitä joiden rajat on tullut aika nopeasti vastaan, pääasiassa juurikin Traxxaksen autoja. Niihin joutuu aina heti ostamaan uudet akut/laturit ja ohjainkaan ei ole kovinkaan hyvä ja se on nyt se kaikista tärkein juttu mitä ei moni tunnu uskovan.

Ohjain pitää olla paras mahdollinen aloittelevalle kuskille - huonolla ohjaimella joutuu kompensoimaan ihan älyttömästi ja pitää olla mielettömät taidot, että auto pysyy hallinnassa. Eli huippukokeneelle huippukuskille kävisi se huonompi ohjain, mutta ei missään nimessä aloittelijalle. Lisäksi noi paremmat radiot pitää hintansa jos innostus lopahtaa.

Tietty jos ei ikinä aio ajaa tavoitteellisesti vaan aikoo sudittaa ympyrää niin siihen käy ihan mikä vaan, kannattaa aina tietty vähän kysellä että mitä ja miten vinkkejä antavat itse harrastavat...

Täältä siis +1 Asson, Durangon ja Xrayn autoille mitä jo aiemmin ehdotettiin, niihin saa varaosia hyvin.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-dex210v3-110-electric-2wd-off-road-buggy-td102042

Poissa VTEC

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3763 : 25.02.16 - klo: 14.45 »
Kerron kokemuksesta, kun on saman ikäisen kanssa harrastanut.

Mun nyt 6v poika ajaa sujuvasti ulkona Asson B4.2 / Durangon DEX410 autolla, täysillä tehoilla. Toki noi ei kulje pitkässä nurmikossa, mutta hiekalla/lumessa/asfaltilla menee hienosti ja noiden autojen kanssa voi mennä myös radalle. Ei pidä myöskään väheksyä sitä, että pienet kuskit saattaa saada paljon ylpeyttä ja iloa jos pääsee itse liimaamaan tarroja koriin ja vaikuttamaan väreihin - rtr autossa tätä iloa ei välttämättä ole.

Tätä ennen oon hankkinut rtr vehkeitä joiden rajat on tullut aika nopeasti vastaan, pääasiassa juurikin Traxxaksen autoja. Niihin joutuu aina heti ostamaan uudet akut/laturit ja ohjainkaan ei ole kovinkaan hyvä ja se on nyt se kaikista tärkein juttu mitä ei moni tunnu uskovan.

Ohjain pitää olla paras mahdollinen aloittelevalle kuskille - huonolla ohjaimella joutuu kompensoimaan ihan älyttömästi ja pitää olla mielettömät taidot, että auto pysyy hallinnassa. Eli huippukokeneelle huippukuskille kävisi se huonompi ohjain, mutta ei missään nimessä aloittelijalle. Lisäksi noi paremmat radiot pitää hintansa jos innostus lopahtaa.

Tietty jos ei ikinä aio ajaa tavoitteellisesti vaan aikoo sudittaa ympyrää niin siihen käy ihan mikä vaan, kannattaa aina tietty vähän kysellä että mitä ja miten vinkkejä antavat itse harrastavat...

Täältä siis +1 Asson, Durangon ja Xrayn autoille mitä jo aiemmin ehdotettiin, niihin saa varaosia hyvin.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-dex210v3-110-electric-2wd-off-road-buggy-td102042







mun mielestä ei Traxxas:ssa ole mitään vikaa
aloittelijoille ja on muutenkin kestävä.
Team Corally SBX410, Xray T4 '14 ja FG Marder "jokkis"
Youtube Kanava: https://www.youtube.com/channel/UC08uZiWtJ7b5MHZiEqAjUZQ

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3764 : 25.02.16 - klo: 15.02 »
Kisa krossit on hyviä kun niihin ei tarvitse ostaa akkuja :-)
Saakohan tonnilla hyvän ohjaimen aloittelijalle?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3765 : 25.02.16 - klo: 16.20 »
Kisa krossit on hyviä kun niihin ei tarvitse ostaa akkuja :-)
Saakohan tonnilla hyvän ohjaimen aloittelijalle?

Ei pidä hämääntyä siitä, että kisa auto on jotenkin älyttömän kallis verrattuna pakettiautoon, kalliiksi se rtr tulee kanssa - mutta kisa autoa siitä ei kaiken käytetyn rahan jälkeen tule. Väännän tämän auki:
 
RTR auton tie:
Traxxas tms rtr 279€ -> ajetaan pari viikkoa, todetaan että akku ja laturi on ihan huttua ->
Uusi akku ja laturi 150€ -> ajetaan pari kuukautta, harrastus jää siihen tai halutaan jatkaa ->
Uusi ohjain 200€ -> ajetaan vieläkin, mutta nyt tekisi mieli ajaa muiden kanssa....
yht. 629€ -> myydään rtr ja siirrytään seuraavaan kohtaan :)

Kisa-auton tie:
Rakennussarja, esim Team Durango DEX210v3 279€ -> kasataan pari viikkoa
Akku ja laturi 150€
Sähköt, eli nopeudensäädin, kone ja servo 200€
Ohjain 200€
Kisarenkaat 40€
yht 869€ -> kunnon laitteet mistä saa iloa pitkäksi aikaa.

Eroa siis jää ainoastaan 240€, mutta rtr autolla ei kisoissa kovin häävisti pärjää, eikä välttämättä saa edes osallistua. Toki alkuperäiset radiot ja akut voi myydä pois ja saada niistä muutaman kympin. Tietty jos ei kertakaikkiaan ole ikinä tuota touhutonnia käytettävissä ja ajamaan pitää päästä omalla autolla, joutuu tyytymään käytettyyn tai sitten edullisempaan rtr malliin.

Kunnon kilpa autolla esimerkiksi hyppiminen on ihan mielettömästi palkitsevampaa kun autoa voi aidosti hallita myös ilmalennon aikana, tietty se ei keuli ja tee voltteja... Mutta mitä kukakin haluaa.

Itse suosittelisin aloittelijalle, joka ilmaisee ettei ole rahasta kiinni, Sanwan MT-4 ohjainta tai nyt halvennuksesta M12 ohjainta, millä on voitettu ties kuinka monta isoa kisaa, eikä sekään maksa kuin 349€ - kaukana tonnista.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3766 : 25.02.16 - klo: 17.01 »
On homma muuttunu kyl ku vuosi pari sitteen kaikille kysyjille vastaus oli traxxas slash.

2 x jq e-car plus 4S akut ja duo laturi. N. 1100€ voi olla vähemmänkin. Kisa-auto ja taatusti paremmin maastossa ku 1/10 auto.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3767 : 25.02.16 - klo: 17.02 »
Mihin jäivät patterikasit tästä keskustelusta?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3768 : 25.02.16 - klo: 17.03 »
On homma muuttunu kyl ku vuosi pari sitteen kaikille kysyjille vastaus oli traxxas slash.

2 x jq e-car plus 4S akut ja duo laturi. N. 1100€ voi olla vähemmänkin. Kisa-auto ja taatusti paremmin maastossa ku 1/10 auto.

Ehdit ottamaan patterikasit esille nenäni edestä.😄
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3769 : 25.02.16 - klo: 17.23 »
349 maksava radio on kyllä liian huono aloittelijalle pihasuditteluun,tonnin ne kaikki piharadiot maksaa.
ei väliä mitä maksaa kuhan voittaa sm piharinki karkelot.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3770 : 25.02.16 - klo: 17.29 »
On homma muuttunu kyl ku vuosi pari sitteen kaikille kysyjille vastaus oli traxxas slash.

2 x jq e-car plus 4S akut ja duo laturi. N. 1100€ voi olla vähemmänkin. Kisa-auto ja taatusti paremmin maastossa ku 1/10 auto.

Miksei aloittelijalle vieläkin jos ei ole aikomusta yltää sm- pokaaleille ? Harrastuksen hauskana pitäminen lienee yhä tärkeää.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3771 : 25.02.16 - klo: 17.45 »
Koska ei Traxxas kelvannut vaihtoehtona joillekin edellisille lukijoille vaan sanoivat ehdotusta p*skan jauhannaksi ja että vaadittavat ehdotukset on jo sanottu eli ne 2 tuuppia.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3772 : 25.02.16 - klo: 17.54 »
Koska ei Traxxas kelvannut vaihtoehtona joillekin edellisille lukijoille vaan sanoivat ehdotusta p*skan jauhannaksi ja että vaadittavat ehdotukset on jo sanottu eli ne 2 tuuppia.

Niin joo NE 2.  Ok, -90 luvullakaan ei ollut olemassakaan muuta kuin asso & losi.. Poistun keskustelusta
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3773 : 25.02.16 - klo: 18.17 »
Tästähän hauska keskustelu on muodostonut :grin:

Ok jos on rata. Ulos tuskin on asiaa.

En tiedä millaiset pihat kelläkin on, mutta kyllä se 2wd buggy ihan hyvin menee normaaleille pihoilla (asfaltti, hiekkatie/kenttä ja leikattu nurmikko). Jos sattuu elämään suon tai metsän keskellä, niin joo, eipä sillä siellä mitään tee :wink:

BTW, minkä takia buggyjä alunperin on ehdotettu johtuu ihan siitä koska sellaisia alkuperäinen kysyjä toivoi.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3774 : 25.02.16 - klo: 18.28 »
Kysyjä mainitsi myös Kyoshon joten eiköhän se sitte ole 2 x Ultima RB6

Tai jos todella haluaa palata omaan menneisyyteensä niin legendary series Optima
http://www.kyosho.fi/optima
« Viimeksi muokattu: 25.02.16 - klo: 19.02 kirjoittanut mikari »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3775 : 25.02.16 - klo: 19.07 »
Kysyjä mainitsi myös Kyoshon joten eiköhän se sitte ole 2 x Ultima RB6

Tai jos todella haluaa palata omaan menneisyyteensä niin legendary series Optima
http://www.kyosho.fi/optima

RB6 ei todellakaan ole huono vaihtoehto (vain kallis kuten XB2 ja YZ-2). Sen RTR versiokin on varustettu kohtuu hyvillä sähköillä.


Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3776 : 25.02.16 - klo: 19.57 »
Näin on ku itsellä oli se RTR. Ja kit malleja 2 kpl. Mutta en silti suosittelisi kysyjälle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3777 : 25.02.16 - klo: 21.37 »
2wd buggyä ehdotetaan... on kyllä aikoihin eletty!? Jos Aloittaja sen valitsee niin kuolee kyllä tylsyyteen. Tai mitä minä "pihasuttaaja" mistään tiedän...
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3778 : 26.02.16 - klo: 06.34 »
Moro! Nyt olis hakusessa hyvä ja kestävä kitti aloittelialle. Tarkoitus olisi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tyttö täytti 5- ja poika täyttää 4-vuotta, joten autoleikit rupeaa jo kovastikin innostamaan ja onnistumaan. Kestävyyttä kuitenkin autolta vaaditaan. Itse puolestani kaipaan näpertelyä auton kasaamisen merkeissä. Samalla oppii auton anatomian, joten korjaaminen onnistuu paremmin.

Ostin joskus pentuna käytetyn Kyoshon buggyn, jolla ajelin omatekosella radalla (harmi kun tuli myytyä eteenpän). Siitä varmaan jäänyt himo buggya kohtaan, mutta onko se kestävyytensä puolesta paras metrin mittasille rämäpäille?

Merkki on tietysti makuasia, mutta varaosien saanti on tärkeää. Kisaamaan tuskin tulee heti lähdettyä. Ostetaan sitten uusi rassi, jos jollakin sellaiseen on halua.

Mistä kannattaisi ostaa? Asun kaukana kaikesta, joten jotakin hyvää nettikauppaa voi ehdottaa. Hinnalla ei ole hirveästi väliä. Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Edelleenkin se kestävyys ja huollettavuus ovat ykkössijalla.

Kiitoksia avusta ja ehdotuksista jo etukäteen!

Moro, omat tipsit tuohon auton/autojen hankintaan :smiley:
Oma poika oli 5-6 vuoden ikäinen kun löysi 15-20vuotta vanhat iskän rc vehkeet varastosta.(olis pitäny piilottaa paremmin😃) Eka auto meillä oli joku kiinan monsteri jolla poika suttaili pihalla hymyssä suin. Kun tuo pihasudittelu rupesi kyllästyttämään noin vuoden jälkeen niin hommasimme radalle/kisoihin soveltuvan laitteen. Vanha monsteri jäi hyllyyn jolla voi päästellä höyryjä pois jos siltä tuntuu😃
Tuon ikäisille muksuille suosittelen ihan jotain monsteria/corria. ->http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/traxxas.html noilla voi ajaa ulkona miltein joka paikassa ja ETENKIN PITÄÄ HAUSKAA mutta voi myös käydä radalla kokeilemassa. Ja kestävyys on hyvää luokkaa. Jos homma rupee enemmän kiinnostamaan kisailun merkeissä niin valitsee sitten kiinnostuksen kohteena olevan luokan kisaauton uudeksi menopeliksi. Tuosta auton hankinnasta, kannattaa mennä ihan näihin kivijalka liikkeisiin kyselemään ja juttelemaan myyjien kanssa. Varmasti opastavat auton hankinnassa ja juuri sellaiseen mihin löytyy varaosia suomesta. Ei tarvitse ulkomailta lähteä tilailemaan osia ja seisottaa sen takia autoja hyllyssä.

Tuossa ainakin pari kivijalkaliikettä joita voin suositella http://www.hobbyfactory.fi  ja http://www.rcm.fi
Nettikauppana toimiva, mutta varmasti osaavat auttaa http://www.eurorc.com
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo: 06.40 kirjoittanut Joppe75 »

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3779 : 26.02.16 - klo: 10.45 »
Moro! Nyt olis hakusessa hyvä ja kestävä kitti aloittelialle. Tarkoitus olisi lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tyttö täytti 5- ja poika täyttää 4-vuotta, joten autoleikit rupeaa jo kovastikin innostamaan ja onnistumaan. Kestävyyttä kuitenkin autolta vaaditaan. Itse puolestani kaipaan näpertelyä auton kasaamisen merkeissä. Samalla oppii auton anatomian, joten korjaaminen onnistuu paremmin.

Ostin joskus pentuna käytetyn Kyoshon buggyn, jolla ajelin omatekosella radalla (harmi kun tuli myytyä eteenpän). Siitä varmaan jäänyt himo buggya kohtaan, mutta onko se kestävyytensä puolesta paras metrin mittasille rämäpäille?

Merkki on tietysti makuasia, mutta varaosien saanti on tärkeää. Kisaamaan tuskin tulee heti lähdettyä. Ostetaan sitten uusi rassi, jos jollakin sellaiseen on halua.

Mistä kannattaisi ostaa? Asun kaukana kaikesta, joten jotakin hyvää nettikauppaa voi ehdottaa. Hinnalla ei ole hirveästi väliä. Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Edelleenkin se kestävyys ja huollettavuus ovat ykkössijalla.

Kiitoksia avusta ja ehdotuksista jo etukäteen!

Moro, omat tipsit tuohon auton/autojen hankintaan :smiley:
Oma poika oli 5-6 vuoden ikäinen kun löysi 15-20vuotta vanhat iskän rc vehkeet varastosta.(olis pitäny piilottaa paremmin😃) Eka auto meillä oli joku kiinan monsteri jolla poika suttaili pihalla hymyssä suin. Kun tuo pihasudittelu rupesi kyllästyttämään noin vuoden jälkeen niin hommasimme radalle/kisoihin soveltuvan laitteen. Vanha monsteri jäi hyllyyn jolla voi päästellä höyryjä pois jos siltä tuntuu😃
Tuon ikäisille muksuille suosittelen ihan jotain monsteria/corria. ->http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/traxxas.html noilla voi ajaa ulkona miltein joka paikassa ja ETENKIN PITÄÄ HAUSKAA mutta voi myös käydä radalla kokeilemassa. Ja kestävyys on hyvää luokkaa. Jos homma rupee enemmän kiinnostamaan kisailun merkeissä niin valitsee sitten kiinnostuksen kohteena olevan luokan kisaauton uudeksi menopeliksi. Tuosta auton hankinnasta, kannattaa mennä ihan näihin kivijalka liikkeisiin kyselemään ja juttelemaan myyjien kanssa. Varmasti opastavat auton hankinnassa ja juuri sellaiseen mihin löytyy varaosia suomesta. Ei tarvitse ulkomailta lähteä tilailemaan osia ja seisottaa sen takia autoja hyllyssä.

Tuossa ainakin pari kivijalkaliikettä joita voin suositella http://www.hobbyfactory.fi  ja http://www.rcm.fi
Nettikauppana toimiva, mutta varmasti osaavat auttaa http://www.eurorc.com



+1.  Kuskista ajo kiinni hyvin pitkälle tulevaan.... BTW eilen kiersin sisärataa nopeammin 2wd slashilla kuin tlr vastaavallani. Omaan käteen antaa enemmän anteeksi. -> tykkään.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.