Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 582007 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nulli

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4020 : 06.09.17 - klo: 12.33 »
DHK:n kohdalla (Zombi tulossa) mainittava että varaosia on eivätkä ole hinnalla pilattu.

Arrman Diff Brain on kyllä melkosen kiinnostava! Hobbylinnassa ois halukkaille Nero 6S EDC tarjoushintaan 599€.

Poissa Pixarmartti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4021 : 06.09.17 - klo: 14.06 »
Saattaa Nerosta tulla keräilyharvinaisuus, kun Traxxas kiusaa omistamillaan patenteilla Arrman neroa ja Hobbicoa. Tais HPI:n aikoinaan aikamoiseen luisuun lähteä oikeudenkäynnin jälkeen.

https://search.rpxcorp.com/litigation_documents/12450425

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4022 : 06.09.17 - klo: 14.48 »
Mistähän patentista on kyse? Aika jännä, vilkasin muttei ottanut silmään..
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa Pixarmartti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4023 : 06.09.17 - klo: 15.09 »
https://patents.google.com/patent/US7793951B2/en
https://patents.google.com/patent/US8982541B1/en
https://patents.google.com/patent/US7883099B2/en
https://patents.google.com/patent/USD567886S1/en
9,061,763https://patents.google.com


Kaikkea se traxxas on saanut patentoitua, hauska katsoa patentti haulla... Aikasemmin traxxas on tainnut kiusata noita markkinoiden pikkutekijöitä, mutta hobbico onkin sitten jotain ihan muuta

Traxxasin diffin lukitus toimii vähän eritavalla:
https://patents.google.com/patent/US8096913B2/en?q=traxxas&assignee=Traxxas+LP



« Viimeksi muokattu: 06.09.17 - klo: 15.24 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4024 : 06.09.17 - klo: 15.32 »
Siinäpä sitä!
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4025 : 07.09.17 - klo: 12.36 »
Hobbico on vaihteeksi syytetyjen penkillä :tongue:

Poissa nulli

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4026 : 07.09.17 - klo: 14.31 »

Poissa bbbn

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4027 : 09.09.17 - klo: 09.54 »
Stampede ja rustler on mielestäni molemmat hyviä alottelijan autoja.. Molemmissa kohtalainen rtr-paketti ja suht edulliseen hintaankin. Olisi vähän järkevämpää kertoa auton tarkotus ja kuinka tosimielellä lähdetään liikkeelle. Jos kisat on tähtäimessä, niin kerralla kannattaa panostaa kunnon vehkeeseen. Jos pihasudittelua meinaa, niin ei ole läheskään yhtä merkittävää mistä narusta vetäsee ekana.
joo mutta eivät kestä mitään
bbbn
Traxxas Stampede Xl-5 Maxam Storm R10 Tamiya Lunch Box

Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4028 : 09.09.17 - klo: 10.28 »
Stampede ja rustler on mielestäni molemmat hyviä alottelijan autoja.. Molemmissa kohtalainen rtr-paketti ja suht edulliseen hintaankin. Olisi vähän järkevämpää kertoa auton tarkotus ja kuinka tosimielellä lähdetään liikkeelle. Jos kisat on tähtäimessä, niin kerralla kannattaa panostaa kunnon vehkeeseen. Jos pihasudittelua meinaa, niin ei ole läheskään yhtä merkittävää mistä narusta vetäsee ekana.
joo mutta eivät kestä mitään

Kaikkihan saa kyllä rikki... :roll: Mulla on ainakin molemmat spedet kestänyt hyvin. Molemmista autoista 3vuoden aikana (2wd ja 4x4  VXL) yhteensä: yksi Hub carrier  ja yksi iskarin korkki auennut. 2wd:llä ajoin 2 vuoden aikana melkein viikoittain.  Mulla oli myös puoli vuotta 10 vuotta vanha Rustler siinäkin taisi vain kerran avautua iskarin korkki. Lujia autoja ovat kyllä verrattavissa esim. LRP:n autoihin tai Kiina-autoihin.
Carson X10e | Axial Exo Terra | Trx Stampede 4x4 VXL | Feilun FT012 RC-vene

Poissa Ipperu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4029 : 12.09.17 - klo: 17.48 »
Saattaa Nerosta tulla keräilyharvinaisuus, kun Traxxas kiusaa omistamillaan patenteilla Arrman neroa ja Hobbicoa. Tais HPI:n aikoinaan aikamoiseen luisuun lähteä oikeudenkäynnin jälkeen.

https://search.rpxcorp.com/litigation_documents/12450425

Onko Hobbico menossa nurin? Jotain rahoitusvaikeuksia kuitenkin on..?
Carson X10e | Axial Exo Terra | Trx Stampede 4x4 VXL | Feilun FT012 RC-vene

Poissa waariz

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4030 : 24.09.17 - klo: 21.27 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4031 : 25.09.17 - klo: 07.51 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.
Dex8, DESC410R,  DEX210, DESC210R, E-maxx , Axial SCX10

Poissa waariz

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4032 : 25.09.17 - klo: 10.57 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Eli näyttäisi siltä, että vaihtoehtoja ovat 1/10 krossit ja SC:t (ehkä SC nyt ensisijaisena). Näistä valitaan toinen ja sitten vielä 2WD vs 4WD, joista 4WD (4WD ensisijaisena). Ja sitten se lopullinen valinta tarkempien speksien kanssa.

Käytettyjä olen katsellut myös, mutta niissä valinnanvara on suppea. Toisaalta suht edukkaita paketteja on ollut tarjolla. Lisäksi myytävät autot sijaitsevat monesti muualla Suomessa, joten kokeilemaan ei pääse. Polttiksia tuntuu olevan nyt paljon ja halvalla, mutta ne ei auta. Täytyy pitää markkinoita silmällä.

Hakkila siis aukeaa sunnuntaina? Onko sunnuntaina vielä mitään kokeilumahdollisuuksia? Täytyy tulla sunnuntaina paikalle katselemaan ja kyselemään. Kiitos paljon vinkeistä!

-Miikka

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4033 : 25.09.17 - klo: 11.27 »
Täältä löytyy lisää infoa Hakkilan aloittelijailloista ja kokeilumahdollisuuksista - ja täydennän sinne lisää tietoa vielä tällä viikolla: https://www.fullspeedrc.fi/aloittelijaillat/

Aloittelijaillat jatkuvat 9.10. maanantaina ja sieltä löytyy muutamakin erimallinen auto kokeiltavaksi. Tervetuloa vaikka jo ensi sunnuntainakin tutustumaan harrastukseen, mutta kerhon autot ovat tällä hetkellä testattavissa vasta 9.10.