Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 580880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #90 : 19.09.09 - klo: 23.49 »

Sitten ehkä joku tuonkaltainen, josta annan yhden esimerkkiauton:
 
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Stampede-XL-5-RTR-103050
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #91 : 20.09.09 - klo: 09.58 »
Siinä  tapauksessa, osta LRP Shark Monster ilman sähköjä, muuten niillä orkkis sähköillä ei tee mitää. eli ostat vain nämä:

http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=ZX-09T

DYS 20S -moottori + nopeudensäädin 30A (car) täältähttp://www.medasec.com/do?action=group&id=23

ja sitten vielä

http://www.hobbylinna.com/nosram-vtec-lipo-1800-25c74v-p-18806.html vaikkapa parisen kapplaetta. Tällä setillä auto kiitää sisäradalla, ulkona ja ihan missä vaan järkevässä paikassa! Itselläni on kyseinen setti ja toiminut hyvin aikoja, noin 3vuotta.


Kuinka kauan menee yhdellä latauksella, ja kauanko lataus kestää?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #92 : 21.09.09 - klo: 01.04 »
Uusi jäsen heittäytyy tämän ketjun armoille ELI... Ostinpa kesällä penskalle auton. ja tota ja niin.. ehkä on paras aloittaa alusta  :wink:

Penska on nyt 9v ja pistin synttärilahjaksi hetken mielijohteesta RC-auton. Itseasiassa idea syntyi Stockmannin leluosastolla kun katse osui siihen Nikko-lelujen hyllyyn. Idea sai jo paikanpäällä välittömästi hallituksen hyväksynnän (!) mutta ilmoitin että meille ei hankita mitään skeidaa josta tulee vaan itku hetken ilosta.. Asiaa piti hieman TUTKIA pidemmälle ja koska varsinkin mökillä maasto on ERITTÄIN haastavaa niin perheeseen tuli heinäkuussa Losi Mini Rock Crawler.

Hauska peli ja akkua on ladattu piuhat kuumana, sen verran kuitenkin oma lapsuus ja se Futaban radiolla varustettu sähkö-Tamiya (jonka akkuja sai ladata 10min ajelun jälkeen!) ovat muistuneet mieleen että piti sitä minullekin pistää ihan oma auto. Sellainen joka hyppääkin tarvittaessa. Köh. No ei pidetä jännityksessä, se on 1/18 E-Revo VXL ja tilaukseen eksyi muutamat LiPotkin.. Tämä auto on kyllä jotain Ihan Muuta kuin ne 80-luvun loppupuolen vehkeet :grin:

Noohhhh nyt tilanne on se että Penska ei ole nähnyt E-Revoa vielä koska on ollut 2 viikkoa ns. exän hoiteissa ja sieltä palautuu lähiaikoina. Sen kun päästää puikkoihin niin ei taida riittää meikäläisen mekaanisen rannekellon tarkkuus mittaamaan aikaa siihen kun tuo auto pitäisi muulata pihalle ja jonnekin perä-Espoon maastoon ottamaan mittaa mitä mielikuvituksellisimmista esteistä.

Vaikka E-Revo vaikuttaa melko asiallisesti rakennetulta peliltä (näin ei-mitään-tietävän silmissä ainakin) niin onhan siinä muovia enemmän kuin rautaa ja liike-energiaa kertyy parissa sekunnissa varmaan enemmän kuin lujuuslaskelmat sallivat.

Eli... koska en halua että tuo "oma" auto on kokoajan varikolla kun naapuruston penskat ajaa sen tuhatta ja sataa puuhun niin voisi harkita kolmannen (ei meillä lasketa - vielä!) auton laittamista!  :laugh: Eli jotain mikä sopisi juuri tuollaiseen penskojen päättömään ajoon, ei kulje ihan tolkuttomasti, i*ioottivarma ja varosat saa halvalla kun ne idiootit keksivät uusia temppuja. 2.4Ghz radio olisi kai plussaa ettei se lähde niin herkästi lapasesta (oletan että siinä on pidempi kantomatka?) 

Ja kyllä, luin tämän ketjun ja pari muutakin. Listan kärkipäässä keikkuu juuri nyt monen täällä kehuma Stampede Spede jossa kiehtoo muutama asia, tietty se että siinä on alle puolet 4wd drivetrainistä (halvempaa), keulii ilmeisesti aika helposti, perä irtoaa varmaan  nätisti kaasulla, isot renkaat, iso maavara ja painopistekin korkeammalla. Eli näyttävää kikkailua, käännöksiä 2 pyörän varassa, hyppyjä sieltä täältä, kaatumisia, katon kautta ympäri menoa ja muutakin hassuttelua pitäisi löytyä enemmän kuin raakaa voimaa, nopeutta ja pitoa. Suomeksi olisi hyvä jos se lähtisi näyttävästi lapasesta ennenkuin sen saa rikki.

TOISAALTA koska tämä hullharrastus on hauskempaa porukalla kuin yksin, ei haittaisi että se kolmoskakkosauto pystyisi myös tarvittaessa pärjäämään pienelle E-Revolle sen verran että niillä voisi edes leikkimielisesti kisailla.

JOTEN, jos on muita suosituksia kuin tuo Stampede niin antaa tulla.

Ja mielipiteitä siitä että jos Stampede niin kannattaako suoraan laittaa karvaton VXL vai XL-5.. VXL olisi varmaan tasapäisempi E-Revo VXL kanssa mutta pelkään että se menee tähän ajoon liian kovaa. Toisaalta olin ymmärtävinäni E-revon ohjeista että voisin ehkä huijata radion kalibroinnissa jotenkin niin että ihan täydet tehot eivät ole käytössä  :grin: Tiedän tuon Traxxasin training moden mutta olen varma että penska joka osaa googlettaa ja opiskelee englantia koulussa selviytyy siitä esteestä hetkessä.

LiPoja en penskalle anna, ne pysyvät lukkojen takana toistaiseksi ja vain minun valvonnassani kunnes edes itse ymmärrän niiden sielunelämää.

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #93 : 21.09.09 - klo: 09.41 »
Siinä  tapauksessa, osta LRP Shark Monster ilman sähköjä, muuten niillä orkkis sähköillä ei tee mitää. eli ostat vain nämä:

http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=ZX-09T

DYS 20S -moottori + nopeudensäädin 30A (car) täältähttp://www.medasec.com/do?action=group&id=23

ja sitten vielä

http://www.hobbylinna.com/nosram-vtec-lipo-1800-25c74v-p-18806.html vaikkapa parisen kapplaetta. Tällä setillä auto kiitää sisäradalla, ulkona ja ihan missä vaan järkevässä paikassa! Itselläni on kyseinen setti ja toiminut hyvin aikoja, noin 3vuotta.


Kuinka kauan menee yhdellä latauksella, ja kauanko lataus kestää?


Lataus kestää mun e-sky balansserilaturilla (20€ hobbylinnassa) noin 15-50min, riippuen akun latauksesta ja jännitteestä. Akulla voi ajaa noin 15-30 min riippuen kaasun käytöstä.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #94 : 21.09.09 - klo: 16.02 »
Lataus kestää mun e-sky balansserilaturilla (20€ hobbylinnassa) noin 15-50min, riippuen akun latauksesta ja jännitteestä. Akulla voi ajaa noin 15-30 min riippuen kaasun käytöstä.

Saakos udella millaisella virralla noita akkuja latailet. Kuulostaa pelottavalta tuo tarina 15 minuutin latausajasta?

Riippumatta akusta ja laturista 1C virralla lataus "tyhjästä" täyteen (balanssoimalla) kestää reilusti yli tunnin.
Flying Calacucco

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #95 : 21.09.09 - klo: 16.31 »
Ja mielipiteitä siitä että jos Stampede niin kannattaako suoraan laittaa karvaton VXL vai XL-5.. VXL olisi varmaan tasapäisempi E-Revo VXL kanssa mutta pelkään että se menee tähän ajoon liian kovaa. Toisaalta olin ymmärtävinäni E-revon ohjeista että voisin ehkä huijata radion kalibroinnissa jotenkin niin että ihan täydet tehot eivät ole käytössä  :grin: Tiedän tuon Traxxasin training moden mutta olen varma että penska joka osaa googlettaa ja opiskelee englantia koulussa selviytyy siitä esteestä hetkessä.

Spede tai Rustler on aika toimintavarma valinta. Noitten välillä menee sitten ihan maavara-ajettavuus-ulkonäkö-tasapainotteluksi. Molempi parempi. Rustlerilla saa ehkä vähän enempi kerättyä vauhtia ennen niitä näyttäviä lippoja.

Ja VXL-mallia suosittelen. Harjaton on huoleton ja hyötysuhde on parempi, myös nimheillä. Traxxasin XL-5-mallien Titan-koneet eivät ole käsittääkseni kestävyydellään mainetta niittäneet. Uusimmat VXL-mallit ovat myös vedenkestävillä sähköillä varustettuja.

Nopeusproblematiikkaa voi ratkoa pienentämällä pinjonia, jolloin ei tartte niin paljon pelätä lämpövahinkojakaan. Myös edullinen 2.4 GHz:n failsafella varustettu radio kannattaa hommata. Auto ei karkaa vaikka kantama loppuu. Virrat voi myös kytkeä kärryyn ennen lähetintä. Myös tehon säätö ohjaimesta onnistuu vakioradiota paremmin. VXL-noparissahan ei kovin kummoisia säätöjä ole, joten tehokuristuksen suhteen ollaan pitkälti radion varassa. Acoms Technisport on ainakin yksi toimiva ja edullinen vaihtoehto.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #96 : 21.09.09 - klo: 16.51 »
Lataus kestää mun e-sky balansserilaturilla (20€ hobbylinnassa) noin 15-50min, riippuen akun latauksesta ja jännitteestä. Akulla voi ajaa noin 15-30 min riippuen kaasun käytöstä.

Saakos udella millaisella virralla noita akkuja latailet. Kuulostaa pelottavalta tuo tarina 15 minuutin latausajasta?

Riippumatta akusta ja laturista 1C virralla lataus "tyhjästä" täyteen (balanssoimalla) kestää reilusti yli tunnin.
Itsellä e-sky laturi, todennäköisesti samanlainen, output 0.8A...(en ole ainakaan nähnyt tuossa hintaluokassa muita, lataa 2S ja 3S, alkeellinen vehe, ei mitään säätöjä)

Ja suosittelisin kyllä edelleen sharkkiin L-mallia jos DY:n koneen laittaa, mielestäni liian vähän vääntöä S-mallissa...jotain kevyempää kuten 1/18 assoa varmaan jälkimmäinenkin kuljetta ihan hyvin.
Mutta ei mitään 1/18 kokoista kannata mielestäni ostaa ainoaksi autoksi, ulkokäyttöön varsinkaan.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #97 : 21.09.09 - klo: 17.09 »
Ja VXL-mallia suosittelen. Harjaton on huoleton ja hyötysuhde on parempi, myös nimheillä. Traxxasin XL-5-mallien Titan-koneet eivät ole käsittääkseni kestävyydellään mainetta niittäneet. Uusimmat VXL-mallit ovat myös vedenkestävillä sähköillä varustettuja.

Joo kai se on taivuttava VXL:ään jos Spedellä mennään. Olisi ainakain ristiinkäytettävää sähköosaa kahden auton välillä. Tosin Traxxasin sivuilla sanotaan että XL-5:nkin tulee nykyään vedenkestävillä sähköillä. Monissa verkkokaupoissa tuosta ei ole mainintaa ja harjaspede irtoaa todella halvalla joten liekö tässä sukupolvenvaihdos menossa?

Nopeusproblematiikkaa voi ratkoa pienentämällä pinjonia, jolloin ei tartte niin paljon pelätä lämpövahinkojakaan. Myös edullinen 2.4 GHz:n failsafella varustettu radio kannattaa hommata. Auto ei karkaa vaikka kantama loppuu. Virrat voi myös kytkeä kärryyn ennen lähetintä. Myös tehon säätö ohjaimesta onnistuu vakioradiota paremmin. VXL-noparissahan ei kovin kummoisia säätöjä ole, joten tehokuristuksen suhteen ollaan pitkälti radion varassa. Acoms Technisport on ainakin yksi toimiva ja edullinen vaihtoehto.

Täysin aloittelijana nämä spurrit ja pinjonit ovat vielä uutta ja ihmeellistä, jos pienennän pinjonia niin varmaan spurria täytyy suurentaa tai konetta tuoda lähemmäksi? Veikkaisin että silloin kone käy ns. täysillä melko paljon (kiihtyy nopeasti huippuihin) ja vääntöä löytyy vieläkin enemmän..

Kiitos radiovinkistä vielä, tuo Acomsin vastari varmaan uppoa VXL-sähköjen vesitiiviiseen koteloon heittämällä? Entäs mitenkä onnistuu useamman auton käyttö samalla lähettimellä, tarkoittaako 10 eri model profilea myös sitä että se pariutuu eri vastarin kanssa kun vaihtaa profiilia?

Heitetään tähän nyt vielä "tyhmä" LiPo-kysäri tuon rinnakkaisen keskustelun innoittamana.. jos lipoille suositellaan 1C latausvirtaa niin eikö se tarkoita että teoriassa 1 tunti on se minimi latausaika.. ja koska siinä vielä balansoidaan ja osa muuttuu lämmöksikin eli hyötysuhde ei ole 1.0 niin se on väkisin jotain yli 60 min? :huh: Vai olenko aivan hukassa ja minulta pitäisi ottaa LiPot pois ennenkuin tämä(kin) paritalo palaa..

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #98 : 21.09.09 - klo: 17.24 »
vaizki: Tuolla on paljon perustietoa: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Tuo välitysjuttu menee juuri noin eli pinjonia pienentämällä saadaan lisää kiihtyvyyttä ja suurentamalla lisää huippunopeutta, isoratasta muuttamalla menee aina toiseen suuntaan. Yleensä välitykset säädetään vain pinjonia muuttamalla, jolloin konetta siirretään.

Lipojen latausaika on tuo reilu tunti jos ihan tyhjää akkua alkaa lataamaan, osa akuista kestää 2C ja jopa isompiakin latausvirtoja jolloin aika puolittuu.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #99 : 21.09.09 - klo: 23.14 »
Joo kai se on taivuttava VXL:ään jos Spedellä mennään. Olisi ainakain ristiinkäytettävää sähköosaa kahden auton välillä. Tosin Traxxasin sivuilla sanotaan että XL-5:nkin tulee nykyään vedenkestävillä sähköillä. Monissa verkkokaupoissa tuosta ei ole mainintaa ja harjaspede irtoaa todella halvalla joten liekö tässä sukupolvenvaihdos menossa?


Kummankin version tuoreimpia malleja mainostetaan vedenkestävinä. Uusi vedenkestävä XL-5 malli tais tulla loppukeväästä ja VXL kesällä. VXL3s nopari on kai ollut jo jonkun aikaa vedenkestävää mallia, mutta uusimpaan Spedeen on lisäksi päivitetty Slashista tuttu vedenpitävä servo ja vastariboksi. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettei osta hyllyllä pölyttynyttä vanhempaa mallia täyteen hintaan. Traxxasella on tapana päivitellä mallejaan pikkuhiljaa, mutta pitää tuotekoodit ja mallimerkinnät samoina.

Harjaton spede vaikuttaa halvalta, mutta kun sen päivittää VXL-mallin tasolle, niin kalliimmaksi tulee. No onkai se jonkin sortin osamaksua sitten :undecided:.     


Täysin aloittelijana nämä spurrit ja pinjonit ovat vielä uutta ja ihmeellistä, jos pienennän pinjonia niin varmaan spurria täytyy suurentaa tai konetta tuoda lähemmäksi? Veikkaisin että silloin kone käy ns. täysillä melko paljon (kiihtyy nopeasti huippuihin) ja vääntöä löytyy vieläkin enemmän..


Jotenkin näin.. Lyhyemmillä välityksillä kone ottaa kierroksensa kevyemmin, eikä joudu niin koville. Huippunopeus tietenkin pienenee. Konetta tosiaan voi liikuttaa, kun vaihtelee erikokoisia rattaita. Stampedessa on jo vakiona isohko spurri ja pinionia on varaa pienentää.

Kiitos radiovinkistä vielä, tuo Acomsin vastari varmaan uppoa VXL-sähköjen vesitiiviiseen koteloon heittämällä? Entäs mitenkä onnistuu useamman auton käyttö samalla lähettimellä, tarkoittaako 10 eri model profilea myös sitä että se pariutuu eri vastarin kanssa kun vaihtaa profiilia?


Toi Acoms-ketju kannattaa kattoo läpi. Vastari on tosiaan snadi, että luulis menevän tohon koteloon. Lähettimen voi parittaa useamman vastarin kanssa. Tämän jälkeen lähetin ja vastari etsivät itselleen vapaan kanavan, kun ne käynnistetään. En tiedä mitä käy, jos laittaa kaksi paritettua vastaria päälle yhtaikaa. Tod.näk. yhteys muodostuu siihen vastariin, joka sattuu löytymään ensimmäisenä.

Muistipaikat ei ole varsinaisesti sidoksissa tiettyyn vastariin, vaan kaikki ovat käytettävissä kaikilla paritetuilla vastareilla. Tällöin jos ohjaimesta on valittu väärä muistipaikka käytössä olevalle autolle, on trimmit yms. säädöt varmasti väärin, mutta ohjain yhdistyy kuitenkin vastariin ja auto saattaa lähteä seikkailemaan. Riippu tietysti, kuinka erilaiset trimmit on autojen välillä. Ohjaimeen voi tallentaa myös useammat erilaiset asetukset samalle autolle. Ihan vapaasti voi valita, miten ne 10 muistipaikkaa käyttää vastareiden välillä.

Lipolatauksista sen verran, että n. 2/3 80% täydestä kapasiteetista latautuu tolla täydellä nopeudella ja sen jälkeen tahti hidastuu loppua kohden. Latasi sitten yhdellä tai kahdella ceellä. Eli jos ihan täyteen asti akkunsa latailee, ei 2C ihan latausaikaa puolita. Kuten myöskään ei sillä 1C:lläkään se tunti ihan riitä. Noista latausajoista tais olla joku graafikin täällä jossain...

edit: Tämmöinen löytyi lipolatausajoista eri c-arvoilla, kaippa toi suuntaa antava on:

(http://www.fmadirect.com/lipo_handbook/FMA_Lipo_Handbook_Section3_files/image007.jpg)
« Viimeksi muokattu: 22.09.09 - klo: 00.32 kirjoittanut mop »

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #100 : 22.09.09 - klo: 00.14 »
Noniin nythän tässä alkaa olla Tietoa, kiitos teille, nyt ei muuta kuin Taitoa hankkimaan ulos.. gigaradiot kiinnostavat kyllä, surffailin läpi Acom ketjun ja pari muutakin.. ja sitten verkkokauppoja. Futaban 3PM-X irtoaisi about 130e + alvit tullissa, pistää mietityttämään että onko tuo Acomin säästö sen arvoista. Tietty lisävastareista köyhtyy sitten ihan eri malliin mutta onko tuossa Futabassa jotain sellaista lisää että rahalle saa muutakin vastinetta kuin brandiä?

Futabaa löytyisi tuolta rapakon takaa Tower Hobbystä ainakin josta muutenkin pitäisi tehdä tilaus ja alekooditkin on emailissa joten postikuluista ei tule kuolemaa ja helposti tiedossa 20-25% ale.

Enkä tosiaan ole harjaspedeä niin tosissaan katsomassa enää kun ehdin tutustua harjattomien sielunelämään tarkemmin, huomasinpa vaan että alet on niissä kovat joten varmaan tyhjentävät hyllyjä tuon uuden waterproof evoluution alta.

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #101 : 22.09.09 - klo: 16.58 »
Lataus kestää mun e-sky balansserilaturilla (20€ hobbylinnassa) noin 15-50min, riippuen akun latauksesta ja jännitteestä. Akulla voi ajaa noin 15-30 min riippuen kaasun käytöstä.

Saakos udella millaisella virralla noita akkuja latailet. Kuulostaa pelottavalta tuo tarina 15 minuutin latausajasta?

Riippumatta akusta ja laturista 1C virralla lataus "tyhjästä" täyteen (balanssoimalla) kestää reilusti yli tunnin.

Siis ajan akun noin puolityhjäksi, sitten lataan vaan ne. Virta tulee tuohon laturiin 12v lyijyakun kautta ja akku kytketään 2s 2ässään ja 3s 3ässään 
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #102 : 22.09.09 - klo: 17.38 »
Siis ajan akun noin puolityhjäksi, sitten lataan vaan ne. Virta tulee tuohon laturiin 12v lyijyakun kautta ja akku kytketään 2s 2ässään ja 3s 3ässään 

No näinhän se varmaan menee. Kysymykseni pointti on siinä, että jos lataat akkuun sen nimelliskapasiteetin verran 15 minuutissa, tarvitset 4C latausvirran, tähän tulee lisäksi vielä kytkennän tuomat häviöt ja balanssoinnin vaikutus, joka vielä pidentää latausaikaa. Tuon linkittämäsi akun tapauksessa 4C tarkoittaisi 7,2 ampeerin virtaa, jota kyseinen akku ei taatusti kestä.
Flying Calacucco

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #103 : 23.09.09 - klo: 08.04 »
Ainakin näyttää täyttä virtaa kun kytken sen kiinni 15-50min. ajaksi. Todella riippuen siitä akun amppeereista ja virta-jännitteestä...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa ale97

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #104 : 24.09.09 - klo: 07.34 »
Joskus driftingistä tollaseen autoon siirryn :D
Hsp Flying Fish Drifting Car

karvanaama

  • Vieras
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #105 : 24.09.09 - klo: 19.40 »
Ainakin näyttää täyttä virtaa kun kytken sen kiinni 15-50min. ajaksi. Todella riippuen siitä akun amppeereista ja virta-jännitteestä...

Nyt on melkoinen maestro kirjoituksen takana... :huh:

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #106 : 24.09.09 - klo: 19.44 »
Todellakin, en tajunnut sanaakaan.

Kenties puhuttiin akun mAh määrästä ja nimellisjännitteestä, suhteutettuna latausaikaan, vai miten se meni?
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #107 : 24.09.09 - klo: 20.55 »
Ajan akulla noi. 10-12 min. ja laitan lautaukseen. 15-50min. päästä laturi näyttää täyttä.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #108 : 24.09.09 - klo: 22.22 »
Virta, jännite, teho, resistanssi, kapasitanssi ja induktanssi on niitä asioita joita ei ole pakko ymmärtää ajaakseen rc-autoa mutta ei kai siitä haittaakaan ole?  :angel:

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #109 : 25.09.09 - klo: 16.38 »
Miltä autovalmistajalta kannattaisi ostaa ensimmäinen rc-auto?
(Sähköllätoimiva)
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #110 : 25.09.09 - klo: 19.38 »
Jos et aio kilpailla niin Traxxas. Kestää ja kulkee.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #111 : 25.09.09 - klo: 19.54 »
Entä jos aikoo kilpailla?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #112 : 25.09.09 - klo: 19.56 »
LRP Shark tai Xray:n/yokomon/Lrpn tai losin turisti. Riippuu siitä jos ajat sisä vai ulkoradalla..
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #113 : 25.09.09 - klo: 21.35 »
No vähän molemmilla. Buggy tyyppistä oon ostamassa.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #114 : 25.09.09 - klo: 21.45 »
Jos haluut kilpailla takavetocrossissa niin Asso tai Academy, nelivedossa sit esim. Asso, Durango, Schumacher, Tamiya tai Yokomo.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #115 : 26.09.09 - klo: 13.22 »
Oon kattonu vähän ton ansmann racingin X-pro kittiä, onko laadukas, tai kannaattaako ostaa?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #116 : 26.09.09 - klo: 13.47 »
Ainkin Ansmannin Virus, 1/8 polttis auto oli todella kestävä, ei vaan löydy viriosaa ansmanneihin suomesta, ainakaan jr-hobbysta tai ansmannilla ei ollut...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #117 : 26.09.09 - klo: 14.35 »
oon ostamassa ensimmäistä autoo ja mitä oon lukenu ni kannattaa ostaa sähköauto enne polttista.voisko joku kokenu kertoo hyvän auton millä alottaa?hinnaltaa 400-500e.oon katellu et traxxasit vois olla hyviä mut mikä niistä.

Poissa jonde_sorone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #118 : 26.09.09 - klo: 19.47 »
e-revo on hyvä...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa sjos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #119 : 26.09.09 - klo: 21.41 »
son loppu ny.