Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1212185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #60 : 13.09.09 - klo: 23.09 »
Koitan nytte tässä valita näiden väliltä
E-Revo 16.8 RTR
Stampede VXL 2WD 1:10 RTR
E-Maxx 16.8V 4WD Monster Truck RTR
1/16 E-Revo VXL 4WD Brushless RTR

-Auton täytyy olla sellanen et se toimii heti uutena, en osaa vaihdella mitään osia tuollaisiin, enkä myöskään halua osata. Eli onko joku noista sellainen että hajoaa helpolla tai tarvitsee heti uutena jo osien vaihtelua?

-Ajan talven ulkona, kun ei ole yksiössä tilaa ajaa, eli pitää kestää kylmää ja lumessa ajoa.

--------------------------

Mitä eroa on harjattomalla moottirilla on harjalliseen?

Onko noissa toi "kaasu" täysin portaaton? Eli voiko ajaa vaikka 1km/h ryömien maastossa?

Traxxas on yleisesti kova sana ja kestävä. Itsellä ei ole kokemusta, mutta mitä on katsonut aihetta niin auton on pakko olla pomminvarma, sähköistä en tiedä. Tuo Stampede olisi varmaan pihasuttaukseen aivan omiaan oleva vekotin, isorenkainen jolla voi huoletta päristellä ympäri pihoja
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #61 : 13.09.09 - klo: 23.12 »
Kyllä ne kaikki kestää kohtuu hyvin, tosin mitään ei hajoa jos ajaa kuin mummo, mutta kaiken saa rikki heti jos ajelee autojen alle ja puita päin. Eli se kestävyys on vähän suhteellista.
Harjattoman ja harjallisen ero on teho ero ja huoltovapaus, eli harjaton on lähes huoltovapaa ja paljon tehokkaampi, kun harjallisessa pitää välillä vaihtaa hiilet ja tehoja on vähemmän.

Mitäs meinaat sitten tehdä jos tukivarsi menee poikki, vietkö sen liikkeeseen korjattavaksi? Tuohon "en osaa vaihdella mitään osia tuollaisiin, enkä myöskään halua osata" kommenttiin vain viittaan, näissä kun on oleellisena osana se että niitä itse korjataan ja kasataan.
Talvellahan osat hajoaa paljon herkemmin kun on kylmä.
Noista vaihtoehdoista 1/16 Revo tai Stampede VXL, riippuen kumpi kiinnostaa enemmän, neliveto vai auton koko.
Löytyisihän tuosta E-Revosta (ei 1/16) harjaton versio 2,4Ghz radioilla, mutta se on selvästi kalliimpi mutta olisi selvästi paras vaihtoehto.

Ja kaasu on portaaton, mutta ei se tarkoita sitä että sillä välttämättä onnistuisi ryömintä, jos haluaa kunnolla ryömiä niin välityksiä pitäisi vaihtaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jalovi89

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #62 : 13.09.09 - klo: 23.44 »
kaiken saa rikki heti jos ajelee autojen alle ja puita päin. Eli se kestävyys on vähän suhteellista.

Mitäs meinaat sitten tehdä jos tukivarsi menee poikki, vietkö sen liikkeeseen korjattavaksi?

Noista vaihtoehdoista 1/16 Revo tai Stampede VXL, riippuen kumpi kiinnostaa enemmän, neliveto vai auton koko.
Löytyisihän tuosta E-Revosta (ei 1/16) harjaton versio 2,4Ghz radioilla, mutta se on selvästi kalliimpi mutta olisi selvästi paras vaihtoehto.
Joo ihan hupikäyttöön tulee johon törmäily ei itsellä kuulu.
Jos tuki varsi hajoaa vien todennäköisesti liikkeeseen huoltoon. Ihan jo senkin takia, että oikean laisten osien tilailu ei ole varmaankaan kovin helppoa jos asiaan ei ole perehtynyt.

Kuinka suuren akun (mAh) stampedeen saa mahtumaan ilman modailua?  Mitä tällöin ajoaika noin suunnilleen?

Onko 1/16 revo stampedea hitaampi, kun on kuitenkin huomattavasti pienempi? entäs akun kesto suurimmalla akulla joka mahtuu modaamatta?

(linkkiä akkuihin?)


onko toi e max ainoostaan myytävänä harjallisella moottorilla?

Edittiä viellä vähän. Onko tuo 1/16 auto vähän enemmän lelu kuin nuo isommat veljensä? eli mistä on tingitty kun kokoa on kavennettu?
Tuo 1/16 revo kiinnostaa erittäin paljon, mikäli joku voi vahvistaa että on laadukas vempele pienestä koostaan huolimatta? Jos siihen nyt päädyn kannattaa varmaan ostaa 3s lipo akku autoon?
« Viimeksi muokattu: 13.09.09 - klo: 23.55 kirjoittanut jalovi89 »

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #63 : 14.09.09 - klo: 09.20 »
Ei tuo 1/16 revo ole stampedea hitaampi, päinvastoin nopeampi. Spedeen saa vaikka kuinka ison akun, se riippuu sitten vaan budjetistasi. Ei revo ole lelu ja kulkee paremmin kuin tuo takavetoinen....
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa 123456

  • Jäsen
    • Profiili
Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #64 : 14.09.09 - klo: 14.04 »
Ilmotelkaas lujaa kulkevaa autoa asvaltille Sähkö autoa etsin.
Joku drifteri vaikka ja uusi moottori siihen ja säädin?
mieluiten 60km/h + uuden moottorin kanssa
 En maksa yli 200 e.

EDIT: maksan alle 260e
ja iha sama onko hsp tai hbx halppiksii
« Viimeksi muokattu: 16.09.09 - klo: 16.27 kirjoittanut 123456 »
5km/h kulkeva nikko :D

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #65 : 14.09.09 - klo: 14.14 »
Ei maha saaha noin halpaa ja noin lujaa kulkevaa hyvää drifteriä. -Sami
Jeps

Poissa F 1n987

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #66 : 14.09.09 - klo: 16.39 »
Moi. Nyn kun olen kiinnostunut tästä rc autoilusta, ja nyt voisitte ehdottaa halpoja, kestäviä ja nopeita rc autoja, ja myös sen PITÄÄ olla sähköauto, koska se olisi ensimmäinen rc auto. Ja en vielä ole aivan varma hankinko edes semmoisen. Ehdotuksia?
Rc autoa hankkimassa :)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #67 : 14.09.09 - klo: 16.41 »
Traxxas Stampede, foorumista löytyy paljon tietoa ko. autosta.

Poissa kynamies

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #68 : 14.09.09 - klo: 16.49 »
Moi. Nyn kun olen kiinnostunut tästä rc autoilusta, ja nyt voisitte ehdottaa halpoja, kestäviä ja nopeita rc autoja, ja myös sen PITÄÄ olla sähköauto, koska se olisi ensimmäinen rc auto. Ja en vielä ole aivan varma hankinko edes semmoisen. Ehdotuksia?

Huoh. Jos palataan asiaan sitten kun olet varma ostatko?!
Myös pieni lisätieto ei olisi pahitteeksi, onko auto asfaltille vai maastoon, taka-vai neliveto jne.

Noh, tässä kuitenkin muutama hyvä vaihtoehto:
http://modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=60&CategoryID=992010&ChassisID=593&ShowCar=1&CID=EUR

Myös monsteri löytyy:
http://modelsport.co.uk/?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=60&CategoryID=992010&ChassisID=435&ShowCar=1
Ja krossari:
http://modelsport.co.uk/?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=60&CategoryID=992010&ChassisID=592&ShowCar=1

Jos voit maksaa hieman lisää, saat kaikista em. autoista tehokkaamman version...


ps. Lue Traxxas Stampede-aihetta, jos sieltä vaikka löytyisi hyödylliatä tietoa.

Edit. Heuli ehti  :laugh:

Poissa F 1n987

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #69 : 14.09.09 - klo: 19.44 »
Juu, palataan asiaan sillon, kun olen aivan varma ostanko. Auton pitäisi olla maastoon. Hinta alle 200€. Sori tosta edellisestä viestistä joka oli aika tönkkö. Ja vielä yks kysymys: Onko Joensuussa mitään Rc auto liikettä?
« Viimeksi muokattu: 14.09.09 - klo: 20.13 kirjoittanut F 1n987 »
Rc autoa hankkimassa :)

Poissa jalovi89

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #70 : 14.09.09 - klo: 23.00 »
Kysyn nyt viellä täältäkin, tietääkö joku löytyykö mistään suomesta mini revoa hyllystä? Mitä olen eri liikkeistä itse vähän tiedustellut, niin ei ole osattu sanoa milloin tulee autoa varastoihin :/

Poissa jristila

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #71 : 15.09.09 - klo: 00.10 »
Moro,

Palasin hyvän harrastuksen pariin noin 25 vuoden tauon jälkeen kun ostin vuosi sitten kesällä pojalle Stampeden (harjallinen) ja ittelleni E-Revon (harjallinen). Autojen valinnassa vaikutti netistä, mm. täältä saatu vaikutelma niiden kestävyydestä, varaosien saatavuudesta ja soveltuvuudesta pihalla ajeluun (sora, hiekka, asfaltti, nurmikko, metsä, ...)

E-Revossa oli jonkun verran kesyttämistä kun oli vähän taidot ruosteessa, ja eipä se 70-luvun Tamiyan Hilux ihmeitä näihin verrattuna ollut kulkenut. Traxxasin vehkeet kestävät mielestäni hyvin, mutta jostakin syystä sitä pitää vaan ajaa niin lujaa ettei taidot aina riitä ja monenlaista pientä on E-Revosta hajonnut. E-Revossa tulee mukana räjäytyskuvat ja osien tilaaminen sujuu mukavasti Sabelta Turuust. Räjäytyskuvat voit katsoa peedeeäffinä traxxasin sivuilta ja varaosat löytyvät Sabelta varaosanumerolla jos haluat vilkaista varaosahintoja. Eniten on mennyt niitä muutaman euron etutukivarsia, tosin niitä voi oikoa lekallakin. Jouset vaihdoin pykälän jäykempiin ettei vehe aina pohjaa alas tullessaan (takajouset eteen, taakse "tan"). Akut ja laturit tilasin alkujaan TowerHobbiesilta kun halvemmalla sain (Duratrax 4600 ja SuperBrain 977). Akkuja on mennyt Revon kanssa, mutta ei enää kun olen oppinut perusteet http://www.ristila.com/wordpress/?p=70. Moottorit vaihdoin kerran. Latureissa über-aivon tuplalataus painoi paljon kun oli 6 akkua ladattavana ASAP ja kolmekin kertaa päivässä (latureita on mulla kaksi).

NiMH-akkuihin päädyin kun LiPo-akut vähän hirvittivät sekä hinnan että mahdollisten ongelmien vuoksi. Mutta kuumaksi se NiMH-akkukin tulee ku hajoaa http://www.ristila.com/wordpress/?p=92
.
Poika ei ole saanut Spedestä rikki ku yhden pinjonin, erään pyörän ripustuksen osan ja moottorin.

Ajelu on ollut sellaista pihasudittelua, ratoja on rakennettu asfaltille, hiekalle, nurtsille ja vähän joka paikkaan.

Nyt poika ajaa nyt Spedellä ja E-Revolla, täksi kesäksi itelle piti saada polttisrevo. Mietin vähän harjatontakin, mutta valitsin sitten polttiksen kun ei ole tuo melu niin kova ongelma täällä maalla.

Spede ja muutkin pienet kevyet takavetoiset eivät oikein toimi talvella. Pitäis olla ihan ihme renkaat, joista kyllä täällä on eri threadeissa ohjeita. Radion laitoin minigrippiin ja tein jukurttipurkista noparille suojantapaisen ettei ihan lumeen hautaudu ja talven yli mentiin komiasti. Etupyörät kun eivät vedä niin ei tule lunta kohtuuttomasti auton sisälle. Autot toki sulatettiin ja kuivattiin aina pannuhuoneessa ajon jälkeen.

E-Revo kahlaa hangessa aika hyvin vaikkei pyörät oikein maahan ulottuis, mutta se on vähän tylsää. Jos on tietä tai hanki kantaa niin sitten on hauskaa, mennään ihan kesän malliin, aika lailla talven läpi tuli ajeltua. E-Revot ovat sähköosiltaan vesitiiviitä, mutta keräävät sisäänsä kilon pari lunta ku ihan puuterissa ajelee. E-Revosta nostin maavaran mukana tulleilla osilla talven ajaksi, kulki mukavammin lumessa.

Joku on valitellut että pakkasella muoviosia menee, mutta oma kokemukseni kertoo toista. Voi toki olla jäisempiä penkat jossain sivistyksen parissa kuin täällä sivummalla. Puut ja tolpat ovat toki kovia kesät talvet.

Ja kannattaa tosiaan suhtautua harrastukseen siten, että RTR-vehje toimitetaan ajovalmiina mutta sitä pitää purkaa kun siihen vaihtaa niitä itse netistä tilaamiaan varaosia. Autojen mukana tuli ihan kivasti työkaluja, lähinnä pieniä lenkkiavaimia on tullut käytettyä "oikeasta" työkalupakista.

Autojen nopeuksia voi kattella Traxxasin sivuilta, itse olen mitannut mukaan teipatulla GPS:llä E-Revolle 44 km/h ja polttisrevolle eilen 62.5 km/h kun Ideapark oli lopultakin sunnuntain kiinni ja parkkipaikka vapaa harrastustoimintaan. Ei ihan yhtä hyvin ku valmistajalla, mut lähellä. Harjaton E-Revo kulkee vissiin kutakuinkin saman ku polttisveljensä.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #72 : 16.09.09 - klo: 10.58 »
Kysyn nyt viellä täältäkin, tietääkö joku löytyykö mistään suomesta mini revoa hyllystä? Mitä olen eri liikkeistä itse vähän tiedustellut, niin ei ole osattu sanoa milloin tulee autoa varastoihin :/

hobbypeople.com/shop siellä on, ainakin kun käväisin siellä viimeviikolla...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #73 : 16.09.09 - klo: 11.01 »
Sabessa näytti olevan useempikin mini Revo varastossa.

Poissa F 1n987

  • Tulokas
    • Profiili
Rc autoa hankkimassa :)

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #75 : 16.09.09 - klo: 22.16 »
Asia kerrallaan, nyt kun siirrytään sisäkauteen, on turisti auto hakusessa. Mitään yberkallista kiesiä en ole katsellutkaan, mutta 98% varmuudella pian menee tilaukseen XRAY T2R PRO. Todella mielenkiintoinen ja lompakolle ystävällinen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #76 : 17.09.09 - klo: 13.43 »
Olen tässä ensinmäistä rc autoa ostamassa ja traxxas slashiin päädyin.
Ajattelin kysyä täältä, että mikä nimhi akku, mikä laturi ja mitä työkaluja tähän autoon tarvitsee ja mitä muuta tähän tarvitsee.
Atala rc:stä tai medaseciltä ajattelin ostaa tarvikkeet.
« Viimeksi muokattu: 11.06.10 - klo: 19.21 kirjoittanut polle »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #77 : 17.09.09 - klo: 21.27 »
Olen tässä ensinmäistä rc autoa ostamassa ja traxxas slashiin päädyin.
Ajattelin kysyä täältä, että mikä nimhi akku, mikä laturi ja mitä työkaluja tähän autoon tarvitsee ja mitä muuta tähän tarvitsee.
Atala rc:stä tai medaseciltä ajattelin ostaa tarvikkeet.

Lue vaikka Slashi-topikki läpi tai kysy siellä :wink:
-tauolla-

Poissa 123456

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #78 : 18.09.09 - klo: 06.55 »
Eilen tässä tilasin tuon HSP Flying Fish 1/10 drifti auton.
Paketii ostin mukaa:
Lisä Akku 7.2v
Pikalaturi
Skyline korin
Kromi vanteet kumeilla
korin kiinnitys clipsejä


Hintaan 256 €
Toimituskulut 10,05
Yhteensä:
266,05
5km/h kulkeva nikko :D

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #79 : 18.09.09 - klo: 07.13 »
Asia kerrallaan, nyt kun siirrytään sisäkauteen, on turisti auto hakusessa. Mitään yberkallista kiesiä en ole katsellutkaan, mutta 98% varmuudella pian menee tilaukseen XRAY T2R PRO. Todella mielenkiintoinen ja lompakolle ystävällinen

Hellurei käärmemyrkky!

T2R Pro on oiva valinta, ite ostin vuoden alussa sellasen
ja ollut driftikäytössä ja sekalaisessa turisti/VTR kurvailussa.

Muuta alustahoppaamista se ei tartte ku vanttiruuvit säädettävien kierretankojen tilalle.

Laita siihen sit vähintään 10 lankanen harjaton ja lipoa, niin ajelu on mielekästä.

Sähkispuolella on ihan oma topikki autolle ja fiksuiten tilaat sen RF:stä.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #80 : 18.09.09 - klo: 09.38 »
Kuulkaas, minulla on teille kysymyksiä. Eli:

Mulla oli A-Tech XMB 1/18 buggy, nyt tarvitsen uuden auton kun osien toimitusaika on 2-3 viikkoa.

Eli auto tarvitaan ilman sähköjä, koska ostin medasecistä harjattomat 1/18 auton sähköt ja nyt ne on ylimääräisenä...

Ostanko Sharkin trukin vai buggyn? mitä eroa? minkälaiset akut sinne menee? mikä servo?

 mulla on kaikki osat (ainakin melkein) :
Kone

  DY 20S harjaton moottori 1/18-autoihin
 
 
Erinomainen harjaton moottori 1/16- ja 1/18-kokoisiin autoihin. Moottorissa on vakiona kiinni jäähdystyssiili, joka pitää moottorin lämmöt kurissa. Valittavissa on viisi erilaista käämitystä (eli Kv-arvoa).

Moottorien arvot:
12t: 7800 Kv
15t: 6200 Kv
18t: 5200 Kv
26t: 3600 Kv
31t: 3000 Kv

Weight: 55g
Shaft Size: Φ2.0mm×10mm
Motor Dimensions: Φ20mm×30mm
3,5mm plugs (male + female) included (Mulla on tuo 7800kv)

DYS 30A controller car (new) 
 
 
Säädin:

* Output: Continuous current 30A, working current 40A.
* Input: 4-12 cells NiMh/NiCd or 2-4 cells LiPo. (Note)
* BEC Output: 6V/1A.
* Motor Supported: Sensorless brushless
* Size: 31.5mm(L) * 27.5mm(W) * 24mm(H).
* Weight: 30g(Without wires) (mulle myytiin uskossa että sinne menisi hiilikone kun siellä luki silloin että Senrored brushless/Sensorless brushless/Brushed) muuten ihan OK säädin, medasec on nyt korjannut virheen sivuilla.

Ohjaukseen tulee: http://www.hobbylinna.com/hitec-servo-hs645mg-1pce-p-1860.html kun niitä tuli viime vuonna tilattua niin pirusti...

Vastariksi : http://www.hobbylinna.com/futaba-receiver-3channel-fasst-p-19490.html

Mutta, mikä akku sinne laitetaan, voisikos joku kiltti laittaa mulle linkin siitä... :embarrassed:
 
 
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #81 : 18.09.09 - klo: 12.49 »
Huonopa sinne on akkua ostaa kun ei ole koko autoa...
Mieti nyt maalaisjärjellä vähän...Hommaat ensin sen buggyn tai truggyn ja mittaat akkukotelon (jos sellainen valmiina on) ja sitten ostat vasta sen akun..
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #82 : 18.09.09 - klo: 14.50 »
Ja noissa dy:n S mallin koneissa ei vääntö oikeen riitä sharkkiin, L mallin tehokkain mielestäni paras dy kone sharkkiin. Tuo dy:n säädin on kuulemma tosi syvältä, mutta itellä ei ole kokemuksia siitä. Sharkin akkukoteloon menee n.9cm pitkä ja n. 34-35mm leveä akku, korkeutta en muista..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #83 : 18.09.09 - klo: 16.26 »
Ostanko Sharkin trukin vai buggyn? mitä eroa?

Truckkia suosittelen noista kahdesta. suurimpana erona taitaa olla pivot ohjauksessa
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #84 : 18.09.09 - klo: 18.34 »
Oon ostamassa ekaa rc-autoani, mutta en tiedä pitäskö ostaa poltto- vai sähkömoottorilla toimiva kone, että vähän vinkkejä pyytäisin.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #85 : 18.09.09 - klo: 21.28 »
Oon ostamassa ekaa rc-autoani, mutta en tiedä pitäskö ostaa poltto- vai sähkömoottorilla toimiva kone, että vähän vinkkejä pyytäisin.

Ensimmäiseksi, missäs aiot ajella.

Onko esim. sisäratakerhoa lähellä.... nykyään alkaa olemaan jo kohtuuhyvät mahdollisuudet ajaa crossarillakin sisällä, touringilla vielä paremmat, mutta vain sähköautolla (toistaiseksi ainakin)

Suosittelijan suositus riippuu paljon siitä, millä itse ajaa.
Oma mielipiteeni on, että aloittaminen on sähköautolla helpompaa, varsinkin nykyisten hiilettömien moottorien ansiosta.
Lipoillakin pääsee nykyään pienemmällä akkumäärällä, ei tarvitse purkukalustoa, mutta laturi tasurilla tai erillisellä tasurilla ja lipopussilla helpottaa....

Luitko ketjun jo läpi ?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #86 : 19.09.09 - klo: 11.42 »
Kyllä mä aikoisin ostaa jonkun off-road auton, että sillä vois myös omalla pihalla ajaa ja mun mielestä meidän lähellä on muutama crossirata, mutta sitä mä oon vaan miettiny, että kumpi olis parempi vaihtoehto alottajalle.

...ja kyllä mä olen lukenut koko ketjun läpi.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #87 : 19.09.09 - klo: 20.06 »
Siinä  tapauksessa, osta LRP Shark Monster ilman sähköjä, muuten niillä orkkis sähköillä ei tee mitää. eli ostat vain nämä:

http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=ZX-09T

DYS 20S -moottori + nopeudensäädin 30A (car) täältähttp://www.medasec.com/do?action=group&id=23

ja sitten vielä

http://www.hobbylinna.com/nosram-vtec-lipo-1800-25c74v-p-18806.html vaikkapa parisen kapplaetta. Tällä setillä auto kiitää sisäradalla, ulkona ja ihan missä vaan järkevässä paikassa! Itselläni on kyseinen setti ja toiminut hyvin aikoja, noin 3vuotta.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #88 : 19.09.09 - klo: 22.29 »
Kyllä mä aikoisin ostaa jonkun off-road auton, että sillä vois myös omalla pihalla ajaa ja mun mielestä meidän lähellä on muutama crossirata, mutta sitä mä oon vaan miettiny, että kumpi olis parempi vaihtoehto alottajalle.

...ja kyllä mä olen lukenut koko ketjun läpi.

Minkälainen crossirata.... oikea näille autoille tehty, vai sellaiseksi tullut ajeluilla (?)
Kerrotko tarkemmin ajopaikasta, missä aiot ajaa....

Hiekalla ajaminen kuluttaa autoa todella nopeasti....laakerit ym.

- 2 WD 1/10 kokoluokan sähköauto on halpa ja yksinkertainen auto, jolla voi ajaa pihalla.

- 4 WD 1/10 kokoluokan sähköauto on jo hieman vaativampi ja kalliimpi auto vastaavaan ajeluun.

- Polttomoottoriauto on jo edellisiä hieman vaativampi, ja äänen takia tiettyjä rajoituksia aiheuttava käytön ja käyttöpaikan suhteen. (käsittääkseni myös kotona huoltamiseen oltava asianmukaiset tilat)

Noilla voi myös osallistua kilpailuun, mikäli se on ns. oikea kilpa-auto, eikä mikään "lelukaupan leluauto", johon ei saa edes osia, kun sen on saanut kotiin.

Kilpa-auton radiossa on oltava vaihdettavalla taajuudella varustettu radio, tai 2.4 Ghz radio, joka valitsee avattaessa vapaana olevan taajuuden automaattisesti.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #89 : 19.09.09 - klo: 23.18 »
En oo vielä ehtinyt tutkia asiaa niin pitkälle, että tietäisin minkälaisia ratoja täällä on, mutta uskoisin, että lähinnä ajelen hiekalla, soralla, maastossa ja tietenki erilaisilla radoilla.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz