Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1212339 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1950 : 08.02.12 - klo: 19.07 »
Crossari vai rata-auto?

Poissa niku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1951 : 08.02.12 - klo: 19.12 »
Crossari!


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1953 : 09.02.12 - klo: 10.10 »
Unohtamatta tietenkään tamiyan DB01 R millä itse menestyksekkäästi jo pari vuotta kurvaillut.

Poissa niku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1954 : 11.02.12 - klo: 11.26 »
Kiitos tiedoista. Nyt ei muutakun rahan keruuseen :azn:

Poissa Linssi89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1955 : 12.02.12 - klo: 19.28 »
Olen kyl sen verran mukavuuden haluinen että voisin hankkia sähkiksen nyt talviajeluun. Polttis löytyy mut talvisella säätö vähenis tuol pakkasessa  :roll: Elikkä short course ja neliveto, mutta rtr vai kit, 1/10 vai 1/8? Saako sillä rahalla mitä jää jos ostaisi kitin ja vähän viel pistäis lisää niin hyvän koneiston ja ohjaimen ym. mitä ny tarttee erikseen hankkia.
Assolta katsonut http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/223788/n/Team-Associated-SC10-4x4-Factory-Team-1-10-Scale-Electric-4WD-Short-Course-Race-Truck-Kit tai sit samanlaista mut rtr. Polttis on Asson sc8.
Vai olisko se 1/8 kokoluokan auto hyvä sähkiksenäkin? Joko Asson sc8e tai HPI http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785/products_id/218962/n/HPI-Apache-SC-Flux-1-8th-Electric-4WD-RTR-Short-Course-Truck-w-24GHz-Radio-System
Tai sit jotain ihan muuta    :smiley:

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1956 : 13.02.12 - klo: 18.47 »
mikä ois halvin mahollinen buggy kit johon menis mamba monster. ja mitenköhän helppoa olis siirtää e-revo brushlessin sähköt siihen kittiin
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa muikku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1957 : 13.02.12 - klo: 19.32 »
mikä ois halvin mahollinen buggy kit johon menis mamba monster. ja mitenköhän helppoa olis siirtää e-revo brushlessin sähköt siihen kittiin
[url]http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1258/products_id/209045/n/OFNA-Ultra-LX-2E-Electric-1-8-Off-Road-Buggy]http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1258/products_id/209045/n/OFNA-Ultra-LX-2E-Electric-1-8-Off-Road-Buggy
Ei kit mutta rolleri.
Hinta-laatu suhteeltaan erittäin hyvä varaosa palvelu on vähän niin ja näin, ai niin ja radalle tota ei kannata tyrkätä

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1958 : 15.02.12 - klo: 21.03 »
mikä ois halvin mahollinen buggy kit johon menis mamba monster. ja mitenköhän helppoa olis siirtää e-revo brushlessin sähköt siihen kittiin
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1653_1655_1656&products_id=95049 199euroo.
tuohon saat osia suomestakin eurorc:ltä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa JohnnyBDead

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1959 : 16.02.12 - klo: 19.06 »
Moi foorumilaiset!

Toivottavasti tämä ketju kelpaa tähän seuraavaan kysymykseen. Ensinnäkin olen _täysin_ uusi näissä asioissa ja olen nyt foorumia lueskellut ja sen myötä alkanut jotain näistä ymmärtää. :)

Itsellä lähinnä huviajeluun tekis mieli hommata auto ja jonkun aikaa tutkailtua olen tullut siihen tulokseen, että valintani olis tämä:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58430-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-DF03-RA-108088

Elikäs voisko joku neuvoa tuon lisäksi mitä kaikkea tarvii hankkia? Käytännössä niin, että olis sit koko paketti. Sen verran kun olen lueskellut, niin harjattomalla sähkökoneella olis parempi. Paljonko tulis lisähintaa, jos hankkisi väh. vakikoneen tehoja vastaavan harjattoman koneen + muut tarvittavat (servo, nopeudensäädin, akku, radio)? Ja onko se lipoakku nyt näin aluksi täysin poissuljettu vaihtoehto näin nyypälle? :D Mikäli ei lipoakkuja sit tässä vaiheessa, niin minkälainen akkupaketti tuohon olis mahdollista saada mahtumaan, niin että tietysti olisi ajoaikaa riittävästi (reilusti) ja akuissa riittäisi myös virta kaiken tarvittavan optimaaliseen pyörittämiseen?

Summa summarum: Haluan siis yllämainitun auton + siihen mielellään(kö?) harjattoman koneen ja kaikki vaadittava muu osa ja palikka, jotta se olisi käyttövalmis kasauksen jälkeen. Kiitos ja anteeksi näin etukäteen sekavahkon pitkästä kyselystä.  :embarrassed:


Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1961 : 16.02.12 - klo: 19.43 »
Moi foorumilaiset!

Toivottavasti tämä ketju kelpaa tähän seuraavaan kysymykseen. Ensinnäkin olen _täysin_ uusi näissä asioissa ja olen nyt foorumia lueskellut ja sen myötä alkanut jotain näistä ymmärtää. :)

Itsellä lähinnä huviajeluun tekis mieli hommata auto ja jonkun aikaa tutkailtua olen tullut siihen tulokseen, että valintani olis tämä:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58430-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-DF03-RA-108088

Elikäs voisko joku neuvoa tuon lisäksi mitä kaikkea tarvii hankkia? Käytännössä niin, että olis sit koko paketti. Sen verran kun olen lueskellut, niin harjattomalla sähkökoneella olis parempi. Paljonko tulis lisähintaa, jos hankkisi väh. vakikoneen tehoja vastaavan harjattoman koneen + muut tarvittavat (servo, nopeudensäädin, akku, radio)? Ja onko se lipoakku nyt näin aluksi täysin poissuljettu vaihtoehto näin nyypälle? :D Mikäli ei lipoakkuja sit tässä vaiheessa, niin minkälainen akkupaketti tuohon olis mahdollista saada mahtumaan, niin että tietysti olisi ajoaikaa riittävästi (reilusti) ja akuissa riittäisi myös virta kaiken tarvittavan optimaaliseen pyörittämiseen?

Summa summarum: Haluan siis yllämainitun auton + siihen mielellään(kö?) harjattoman koneen ja kaikki vaadittava muu osa ja palikka, jotta se olisi käyttövalmis kasauksen jälkeen. Kiitos ja anteeksi näin etukäteen sekavahkon pitkästä kyselystä.  :embarrassed:

Jos siihen harjattoman laitat niin ehdottomasti lipoakku. Se lipo mielellään pötköakku niin sopii helpoiten. Kantikaskin menee mutta kiinteillä johdoilla niin ei tarvi runkoa heti porailla.

Esim tuommonen:
http://fi.eurorc.com/product/534/gens-ace-4000mah-25c-lipo

Harjaton tekniikka esim tuollanen. Itellä vastaava mutta 4300kv koneella
http://fi.eurorc.com/product/1501/hobbywing-ezrun-b1-35a3000kv-kombo

Servoksi joku metallirattainen niin ei heti ole hampaat sileänä.

Laturiksi kelpaa mikä vaan lipolaturi mutta suosittelen virtalähteellä olevaa mielellään suomesta hommattuna niin ei takuuasioiden kans tarvi taistella jos ongelmia tulee.

Radiolaitteiksi halvat 2,4gigan perusradiot. Harjattoman kans megahertsiradioilla tahtoo häiriöitä olla.

Kasausta aloitellesa kannattaa lukaista alustaa koskeva ketju läpi. Esim diffeissä ollut osittain muoviset ulostulot jotka eivät kestä ainakaan tuolla 4300kv koneella montaa minuuttia. Omassa esessä kokometalliset alunperin mutta takana osamuoviset jotka suli heti. Jos tuosakin noin niin voi kasata nuo ristiin jos kestäis edessä paremmin...

SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1962 : 16.02.12 - klo: 19.56 »
Komppaan tota Diese-listin listaa ja lisään servon ja radion.
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1719&products_id=88051 savoxin perusservo, tuota halvemmalla ei muualta ihan heti löydy.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1703_1705&products_id=90819 Ansmannin w3.1. tuossa on sanwan fhss 3 tekniikka sisässä. Myöskään tuota halvemmalta ei ole vielä löytynyt mistään. Yli 90 euron tilaukset tulevat tuolta postikuluitta.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1963 : 16.02.12 - klo: 20.35 »
Nopariksi tuo
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__17232__Hobby_King_60A_Sensored_Sensorless_Car_ESC_1_10_1_12_.html
Ja moottoriksi tuo
http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/__16019__HobbyKing_X_Car_8_5_Turn_Sensored_Brushless_Motor.html

Tuo paketti siis paremalla tuntumalla liikkeelle lähdön suhteen.

Ei tuohon autoon voi laittaa 8.5T > 4000kv konetta. Takadiffi sulaa ja auto on muutenkin ihan ajokelvoton - kokemusta on. Itse ottaisin noin 17.5T koneen varsinkin, kun kysyjä kertoi olevansa ihan uusi RC autoilija. Silläkin auto menee niin kovaa, ettei sitä oikein saa ohjattua. Ja hienosti sutii jos on jotain muuta kuin puhdas asvaltti alla.

Laiskin kone, jonka löysin hobbykingistä oli tämä (sekin loppu):
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17744__XK3650_3050KV_Sensored_Brushless_Inrunner.html

Suomesta saa kyllä kohtuuhintaisia moottoreita myös:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Speed-Passion-Ultra-Sportsman-V20-175R-109403

Jos DF-03Ra autoon laittaa tuollaisen moottorin, jossa on virtaliittimet päällä siitä joutuu sahaamaan hiukan muovia pois, mutta ei se ole paha ongelma. Jatkokysymyksiä voi heitellä tuonne DF-03Ra aiheeseen - se onkin ollut ihan liian hiljainen viime aikoina.  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1964 : 16.02.12 - klo: 20.56 »
Tuossa radiossa minkä linkkasin löytyy EPA (endpoint adjustment) jolla saa tehon rajattua, ja löytyy se tietty myös liipasimesta. Jos on ajelemassa joskus isolla kentällä niin varmaan tekisi mieli joskus kokeilla miten laite liikkuu jos on potkua, niin säätää epasta prossut tappiin niin ei tule heti ikävä viriviriä..17.5T koneella tms ei ole edes sitä mahdollisuutta.
Saahan sen tietty täystehosena rikki kättelyssä mutta malttia on valttia.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1965 : 16.02.12 - klo: 21.13 »
Tuossa radiossa minkä linkkasin löytyy EPA (endpoint adjustment) jolla saa tehon rajattua, ja löytyy se tietty myös liipasimesta. Jos on ajelemassa joskus isolla kentällä niin varmaan tekisi mieli joskus kokeilla miten laite liikkuu jos on potkua, niin säätää epasta prossut tappiin niin ei tule heti ikävä viriviriä..17.5T koneella tms ei ole edes sitä mahdollisuutta.
Saahan sen tietty täystehosena rikki kättelyssä mutta malttia on valttia.
No, joo, onhan se noinkin. :undecided: Olen kyllä silti eri mieltä... ainakin 13.5T / 3000kv on jo ihan tarpeeksi liikaa tuolle autolle.  Kun esim. short course autoon laittaa tuollaisen moottorin niin se sutii helposti - ok, ei ole ongelma, tuosta Tamiyan ralliautosta hajoaa voimansiirto, mikä ei ole kivaa.

Josta päästäänkin siihen varsinaiseen pointtiini, että vaikka RacingFactory myy DF-03Ra autoja heillä ei enää ole oikeastaan mitään varaosia vaan ne pitää tilata ulkomailta. Eli, jos esim. ei ole luottokorttia, tai ei muuten haluaa ostaa ulkomailta osia, niin sitten tuo auto on hiukan hankala.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa JohnnyBDead

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1966 : 16.02.12 - klo: 21.35 »
Tuossa radiossa minkä linkkasin löytyy EPA (endpoint adjustment) jolla saa tehon rajattua, ja löytyy se tietty myös liipasimesta. Jos on ajelemassa joskus isolla kentällä niin varmaan tekisi mieli joskus kokeilla miten laite liikkuu jos on potkua, niin säätää epasta prossut tappiin niin ei tule heti ikävä viriviriä..17.5T koneella tms ei ole edes sitä mahdollisuutta.
Saahan sen tietty täystehosena rikki kättelyssä mutta malttia on valttia.
No, joo, onhan se noinkin. :undecided: Olen kyllä silti eri mieltä... ainakin 13.5T / 3000kv on jo ihan tarpeeksi liikaa tuolle autolle.  Kun esim. short course autoon laittaa tuollaisen moottorin niin se sutii helposti - ok, ei ole ongelma, tuosta Tamiyan ralliautosta hajoaa voimansiirto, mikä ei ole kivaa.

Josta päästäänkin siihen varsinaiseen pointtiini, että vaikka RacingFactory myy DF-03Ra autoja heillä ei enää ole oikeastaan mitään varaosia vaan ne pitää tilata ulkomailta. Eli, jos esim. ei ole luottokorttia, tai ei muuten haluaa ostaa ulkomailta osia, niin sitten tuo auto on hiukan hankala.

Okei.. Onko sitten vastaavanlaista autoa, jossa esim. varaosien saatavuus on Suomessa parempi? Ei sinänsä, eiköhän tuo ulkomailta tilaaminen onnistu, sitäpaitsi kun saattaa jossain vaiheessa kuitenkin jotain pientä mukavaa innostua tilaamaan sitten ajan myötä lisäksi, jota ei välttämättä Suomesta sais kuitenkaan.

Jos siis löytyy täysin vastaavanlainen kuin tuo DF-03Ra, niin otan toki ehdotuksia vastaan. Uusi kun olen, niin luotan mielellään asiantuntijoiden mielipiteisiin. :)

Poissa Linssi89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1967 : 16.02.12 - klo: 21.43 »
Aikasemmin olin tos jo kirjoittanut sähköauton hankinnasta ja nyt olen päässyt kahden vaiheille:
Losi TEN-SCTE 4WD RTR
http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0128
Losi TEN-SCTE 4WD Rolling Chassis
http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0127

Elikä saako sillä rahalla (saa mennä jokusen kympin ylikin) mitä jää rtr verrattuna käteen paremman kokoonpanon Rolling Chassis kappaleeseen kuin rtr:ssä? Saisko myös neuvoa sit mitä kaikkee pitää/kannattaa hommata? Sähköala ei ole hallussa niin ei oikein osaa itse vertailla tai valita oikeita ja sopivia moottoreita, akkuja jne...

Kiitos vaivaantuneille  :smiley:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1968 : 16.02.12 - klo: 22.19 »
Jos siis löytyy täysin vastaavanlainen kuin tuo DF-03Ra, niin otan toki ehdotuksia vastaan. Uusi kun olen, niin luotan mielellään asiantuntijoiden mielipiteisiin. :)
Ei, en minä ainakaan tiedä mistään toisesta ralliautosta. Halusin vain varoittaa, että se ulkomailtaostaminen tulee eteen. Itse olen ostanut eniten osia rcmartista ja sieltä ainakin on luotettavasti tullut paketit perille ja valikoima on hyvä.

Yksi mitä ei olla muuten vielä mainittu on, että tarvitset subarun sinisen maalipurkin rc-automaalia. En kyllä osaa sanoa, kuinka lähelle tuo osuu sitä oikeaa subarun väriä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1969 : 16.02.12 - klo: 22.22 »
Jos siis löytyy täysin vastaavanlainen kuin tuo DF-03Ra, niin otan toki ehdotuksia vastaan. Uusi kun olen, niin luotan mielellään asiantuntijoiden mielipiteisiin. :)
Haluatko siis df-03 vastaavan auton vai jonkun auton johon saa ralliauton korin? haluatko että sillä pääsee maastossakin vaiko ainoastaan sileällä pinnalla?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa JohnnyBDead

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1970 : 16.02.12 - klo: 22.54 »
Jos siis löytyy täysin vastaavanlainen kuin tuo DF-03Ra, niin otan toki ehdotuksia vastaan. Uusi kun olen, niin luotan mielellään asiantuntijoiden mielipiteisiin. :)
Haluatko siis df-03 vastaavan auton vai jonkun auton johon saa ralliauton korin? haluatko että sillä pääsee maastossakin vaiko ainoastaan sileällä pinnalla?

Ralliauton korilla mielellään ja juuri se, että sillä pääsee vähän epätasasemmallakin ja että pystyy talvella ajelemaan (tiedän, että tuo df-03ra vaatii toki vähän modaamista, että saa suojattua lumelta jne..).

Tämän tyyppistä ajelua juuri lähinnä haen:

Fire and Ice 2010 RC Cars 3

ja

Slowmotion and Realtime Mix of RC Subaru Rally Car DF03Ra Tamiya Chassis

:)

 Varmaankin nuo truggy/buggy offroad -autot on paljon käytännöllisempiä jos tosissaan haluaa mönkiä, mut tosiaan juuri se ralliautomeininki kiinnostaa itteä enempi.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1971 : 16.02.12 - klo: 23.44 »
Jos siis pelkästään suttailuun tulee niin kait traxxasinkin tai kyoshon ralliauto menis? sit jos haluat vähän kestävämmän ja isomman pelin niin rallygame auto rakennukseen vaan, eli 1:8 buggyn tai gt8 auton pohjalle on jotkut rakentaneet tommoisia. http://rc10.fi/index.php?topic=58138.0 tuolta löytyy. noi on useimmiten tehty nitrokoneella mutta voihan sen tehdä helposti patterikasin sähköilläkin.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa JohnnyBDead

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1972 : 17.02.12 - klo: 00.04 »
Jos siis pelkästään suttailuun tulee niin kait traxxasinkin tai kyoshon ralliauto menis? sit jos haluat vähän kestävämmän ja isomman pelin niin rallygame auto rakennukseen vaan, eli 1:8 buggyn tai gt8 auton pohjalle on jotkut rakentaneet tommoisia. http://rc10.fi/index.php?topic=58138.0 tuolta löytyy. noi on useimmiten tehty nitrokoneella mutta voihan sen tehdä helposti patterikasin sähköilläkin.

Kyosholta en mielestäni oikein vastaavaa löytänyt kun tuon http://www.kyosho.com/eng/products/rc/series.html?series_group_id=100091 ja siinä ei tuo maavara ainakaan vastaa ihan df-03:sta ja Traxxasin mallistosta löytyi ainakin äkkietsimältä 1/16 skaalassa oleva, ainakin valmiista ralliautomalleista. Eri asiahan on tietysti sitten joku eri alustamalli johon on saatavilla rallikori. Mutta ainakin vielä taittuisin tuon df-03:n puolelle.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1973 : 17.02.12 - klo: 00.11 »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1974 : 17.02.12 - klo: 00.44 »
Itse melkein olisin sitä mieltä, että hommaisi corrin ja siihen istuttaa rallikopan. Saisi suhteellisen helposti säädettyä maavaraakin, kun corrissa sitä kuitenkin on tarpeeksi. Jotkut rallirenkaat nyt toki siihen sitten.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1975 : 17.02.12 - klo: 09.23 »
Itse melkein olisin sitä mieltä, että hommaisi corrin ja siihen istuttaa rallikopan. Saisi suhteellisen helposti säädettyä maavaraakin, kun corrissa sitä kuitenkin on tarpeeksi. Jotkut rallirenkaat nyt toki siihen sitten.
Nelivedolla tuo voi toimia, mutta tuuppikorria kokeilin kerran tänä talvena ja sen jälkeen se on ollut sisällä odottamassa kesää. Pyörähtää heti ympäri ja puskee ihan pirusti. Olisiko antaa jotain neuvoja, miten siitä korrista saa lumiauton?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1976 : 17.02.12 - klo: 09.31 »
Itse melkein olisin sitä mieltä, että hommaisi corrin ja siihen istuttaa rallikopan. Saisi suhteellisen helposti säädettyä maavaraakin, kun corrissa sitä kuitenkin on tarpeeksi. Jotkut rallirenkaat nyt toki siihen sitten.

Mulla on kierros uusia hienoja TT:n matalaprofillisia kuviollisia rallirenkaita liimaamatta jos kiinnostaa projektiin. Kiinnostuneet laittaa YV. On myös Subarun kori (käytetty mutta ehjä).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1977 : 17.02.12 - klo: 09.53 »
Nelivedolla tuo voi toimia, mutta tuuppikorria kokeilin kerran tänä talvena ja sen jälkeen se on ollut sisällä odottamassa kesää. Pyörähtää heti ympäri ja puskee ihan pirusti. Olisiko antaa jotain neuvoja, miten siitä korrista saa lumiauton?

Joo nelivetoa lähinnä meinasinkin, kun ralliautosta puhe oli. Kokeilin tossa yks päivä 1/10 takatuuppi crossaria ja puski kyllä todella paljon. Siihen nyt auttaisi paremmat eturenkaat. Tietty jos pyörähtää niin taitas vaatia paremmat takarenkaatkin  :azn: Sitä ongelmaa itsellä ei ollut. Pitoa oli kyllä, mutta aika paha ajaa kun puski pirusti.
Mietein myös, että voisi auttaa jos heittäisi painoa hieman nokalle. Saisi näin ehkä pitoa paremmin eteen jolloin ei puskisi ihan niin pahasti.

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1978 : 17.02.12 - klo: 10.33 »
Aikasemmin olin tos jo kirjoittanut sähköauton hankinnasta ja nyt olen päässyt kahden vaiheille:
Losi TEN-SCTE 4WD RTR
http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0128
Losi TEN-SCTE 4WD Rolling Chassis
http://losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0127

Elikä saako sillä rahalla (saa mennä jokusen kympin ylikin) mitä jää rtr verrattuna käteen paremman kokoonpanon Rolling Chassis kappaleeseen kuin rtr:ssä? Saisko myös neuvoa sit mitä kaikkee pitää/kannattaa hommata? Sähköala ei ole hallussa niin ei oikein osaa itse vertailla tai valita oikeita ja sopivia moottoreita, akkuja jne...

Kiitos vaivaantuneille  :smiley:

RTR tulee mielestäni aika paljon edullisemmaksi, ja voisi olla hyvä vaihtoehto silloin jos itsellä ei ole ajatusta miksi ja mitä haluaisi RTR:n mukana tulevien tilalle. Amainhobbiesissa näyttää hintaeroa RTR:n ja ARTR:n välillä olevan 220$, joten otan muutkin hinnat sieltä. Nämä siis tarvitsee hankkia ARTR:n jos se varustellaan suunnilleen RTR:n tasolle.

Ohjain n. 75$ (mukana tuleva servo ei taida olla riittävä ko. autolle) http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_119/products_id/158025/n/Spektrum-DX3E-DSM-3Ch-Surface-Radio-w-S200-Servo

Servo 80$ www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_100_2167_2169/products_id/173979/n/Spektrum-S6040-Digital-Titanium-Gear-High-Speed-Surface-Servo

Moottori+Esc: 240$ http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1948/products_id/195165/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-1-10-Scale-Short-Course-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-14152400kV

Hintaa näille tulee siis erikseen hankittuna noin 400$. Akkua tai lipo-laturia ei taida tulla edes RTR:n mukana, joten sellaiset joutuu hankkimaan joka tapauksessa.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1979 : 17.02.12 - klo: 11.17 »
Taitaa 2s käyttöön oikea castlen combo olla kuitenkin tuo 139 dollaria maksava http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1948/products_id/190600/n/Castle-Creations-Sidewinder-1-10-Scale-Short-Course-Brushless-Combo-w-Neu-Castle-1410-3800kV

lamppu8:n linkittämä combo on tarkoitettu 4s käyttöön eli varmaankin sc8.
Tietääkseni sc 4wd luokassakin on suomessa rajattu akut 2s.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia