Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1212267 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3630 : 06.01.16 - klo: 13.33 »
Joo mut eikö se vähän niin ole, että jos haluaa täysverisen rata/kilpa-auton niin saa varautua laittaan sen 750-1000€ pakettiin, jos aloittaa 100% nollasta koko harrastuksen. Blitzin kohdalla riittää et laittaa sen 400-500e, näin ollen puhutaan hieman eri asiasta. Korjaa jos olen väärässä? Yritän tässä nyt hakea ensiautoksi jotain jotain kompromissia joka ei ole liian kallis, mutta laite venyy tarvittaessa vähän joka paikkaan sekä on  tarpeeksi kestävä ettei tarvii olla ostamassa joka kerta uusia palikoita.

Yksi vaihtoehto, jota aina kannattaa miettiä ensiautoksi tai muutenkin ovat käytetyt autot. Kun käytetystä maksaa alle puolet uuden hinnasta, saa yleensä rahalleen vastinetta. (Esim. http://rc10.fi/index.php?topic=94410.0) Mutta sitten asiaan:

Osaako kukaan sanoa tuohon shortyakku asiaan mitään? Hyötyykö blitz siitä radalla ja riittääkö 4500mAh jossain random kisailussa sen koko kisan ajan?

Minulla on Blitzissä ollut aina kokonainen akku, mutta saa siihen shortyn asennettua ja sillä saa painoa eteenpäin. En osaa sanoa, mikä painopisteen muutoksen vaikutus on. Kapasiteetti riittää kisailuun varmasti, jos se riittää muillakin autoilla. Eikä noiden tuuppicorrien sähkönkulutus kyllä yleisesti ottaen kauhean suurta ole.

Olen ajanut Blitzillä saviradalla ja se oli kivaa, mutta sisällä en ole sitä oikein saanut toimimaan. Totta puhuen en ole ihan kauheasti yrittänyt (esim. minulla ei ole sitä shorty akkua), mutta kuitenkin: ulos se sopii paremmin.

Muilta osin olen tässä aiheessa on aikaisemmin kirjoitettuna juttua tuosta autosta ja sen tuunaamisesta aika paljon. Kannattaa lukea. Blitz on vanha auto, joten siitä on paljon keskustelua muillakin RC foorumeilla.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3631 : 06.01.16 - klo: 13.46 »
Tarkoitin näitä:

http://www.rccenter.fi/product/16/team-losi-racing---22sct-20-110-race-kit
http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/team-associated/team-associated-rc10-sc5m-team-1-10-electric-2wd-short-course-truck-kit-asc70006.html

Blitzille ja Losille löytyy kauppiaat Turusta. Harjattomilla moottoreilla oleville rtr-paketeille kertyy jo jonkin verran hintaa. Harjalliset kannattaa unohtaa saman tien.

Pötköakkulle on yleensä tilaa liikkua kaukalossa.  Yleiskäyttöön kannattaa hankkia 5-7000 mah akkuja niin ei tarvitse olla jatkuvasti akkua lataamassa.

Mielestäni tuo Blitz Flux RTR paketti on varsin edullinen huomioiden, että se sisältää jo:
- Radion
- Servon
- ESC & Moottori

Kun esimerkiksi toi Losi jota ehdoitit on about saman hintainen kuin valmis harjaton Blitz paketti. Molempiin joutuu tietysti ne akut ja laturit laittaan. Harjallisista en puhunut missään vaiheessa.

Juu ymmärrän kyl et yleiskäyttöön sellaiset akut, sen nyt tajuaa ihan maalaisjärjelläkin... mut en kyl kysynyt sitä.

Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3632 : 06.01.16 - klo: 13.55 »
Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Miten tuo on parempi kuin Blitz? Sen runko näyttää ihan samanlaiselta perustakamoottoricorrilta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3633 : 06.01.16 - klo: 14.12 »
Millaisia akkuja olette näissä autoissa käyttäneet? Mitä mieltä olette esim. LRP:n 4500:sta, mainostavat ainakin että tuolla shortyllä on mahdolista muokata painojakaumaa tällaisessa 2wd off-road autossa ja noi on noin 100g kevyempiä kuin ne 6000-7500mAh akut?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/produkt/lrp-4500-shorty-110c55c-74v-lipo-110-competition-car-line-hardcase/details/
Saako tuota akkua käyttää kisoissa ja riittääkö 4500mAh kisoissa?

Vai kannattaisiko valita täältä valikoimasta jotain muita akkuja(ehdoituksia)?
https://www.lrp.cc/en/products/vtec-batteries/lipo-competition/

Oletko erityisen rakastunut sinisiin akkuihin? Voisitko linkittää kauppaan, josta olet ajatellut ostaa näitä tavaroita. Kun linkität valmistajan sivuille, on todella vaikeaa arvioida, mikä on järkevää, kun ei näe hintoja. Tuohon autoon saa hyvän akun alle 50€ hintaan.

Sit voisko joku linkata, että millaiset johdot tarvitsen että saan ladattua näit akkuja... kun katsoin et pitäis jolla jotain missä on dean-liitin ja joku toinen johto missä on balansoitu banaaniliitin sekä plus ja miinus bansku?

Eri latureissa, akuissa ja autopaketeissa tulee mukana erilaisia johtoja. Kun olet valinnut kaiken muun, voit miettiä johtoja ja liittimiä. Jos sinulla on tiedossa joku RC-autorata, on siellä varmaankin juotin ja ihmisiä, jotka voivat neuvoa johtojen juottamisessa, että saat akut ladattua.

Mitä mieltä näistä latureista?
http://hitecrcd.com/products/chargers/acdc-chargers/x1-mf-80-watt-multi-function-acdc-charger/product
https://www.lrp.cc/en/products/charging-equipment/charger-with-discharging-function/produkt/quadra-pro-3-charger/details/
http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=216
Nämä ovat varmaan ihan hyviä, mutta niin ovat monet muutkin. Katso, että ostat joko virtalähteellisen laturin tai erillisen virtalähteen. Virtalähteellinen laturi pitäisi irrota alle satasella. Ihan ok budjettilaturi oli alle 40€ eurorc:llä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3634 : 06.01.16 - klo: 15.19 »
Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Miten tuo on parempi kuin Blitz? Sen runko näyttää ihan samanlaiselta perustakamoottoricorrilta.

Pitää kysyä Eurorc:ltä. Ainakin se on halvempi hinnaltaan. Kysymyksen voisi kysyä toisinpäin: Mitä Blitzissä saa enemmän tuolla 60 Eur:n lisähinnalla?
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3635 : 06.01.16 - klo: 17.45 »
Joo mut eikö se vähän niin ole, että jos haluaa täysverisen rata/kilpa-auton niin saa varautua laittaan sen 750-1000€ pakettiin, jos aloittaa 100% nollasta koko harrastuksen. Blitzin kohdalla riittää et laittaa sen 400-500e, näin ollen puhutaan hieman eri asiasta. Korjaa jos olen väärässä? Yritän tässä nyt hakea ensiautoksi jotain jotain kompromissia joka ei ole liian kallis, mutta laite venyy tarvittaessa vähän joka paikkaan sekä on  tarpeeksi kestävä ettei tarvii olla ostamassa joka kerta uusia palikoita.

Yksi vaihtoehto, jota aina kannattaa miettiä ensiautoksi tai muutenkin ovat käytetyt autot. Kun käytetystä maksaa alle puolet uuden hinnasta, saa yleensä rahalleen vastinetta. (Esim. http://rc10.fi/index.php?topic=94410.0) Mutta sitten asiaan:

Osaako kukaan sanoa tuohon shortyakku asiaan mitään? Hyötyykö blitz siitä radalla ja riittääkö 4500mAh jossain random kisailussa sen koko kisan ajan?

Minulla on Blitzissä ollut aina kokonainen akku, mutta saa siihen shortyn asennettua ja sillä saa painoa eteenpäin. En osaa sanoa, mikä painopisteen muutoksen vaikutus on. Kapasiteetti riittää kisailuun varmasti, jos se riittää muillakin autoilla. Eikä noiden tuuppicorrien sähkönkulutus kyllä yleisesti ottaen kauhean suurta ole.

Olen ajanut Blitzillä saviradalla ja se oli kivaa, mutta sisällä en ole sitä oikein saanut toimimaan. Totta puhuen en ole ihan kauheasti yrittänyt (esim. minulla ei ole sitä shorty akkua), mutta kuitenkin: ulos se sopii paremmin.

Muilta osin olen tässä aiheessa on aikaisemmin kirjoitettuna juttua tuosta autosta ja sen tuunaamisesta aika paljon. Kannattaa lukea. Blitz on vanha auto, joten siitä on paljon keskustelua muillakin RC foorumeilla.

Kiitos vastauksesta.

Olen kyl miettinyt käytettyjä, mutta ehkä niissä kynnyskysymyksenä on ne aikaisemman omistajan modit yms. muutokset joiden kanssa voi sitten mennä sormi suuhun, kun kukaan ei osaa jeesata jos tulee jotain probleemia, kun joku toinen on muokannut auton. Ehkä jännitän asiaa turhaan, tai en? Muutenkin vaikea sanoa, että onko joku pyyntihinta hyvä vai huono ja että missä kunnossa joku käytetty on. Otetaan nyt esim. tämä jonka joku jo linkkasikin: http://rc10.fi/index.php?topic=94410.0

Onkohan Blitz eläköitymässä tässä lähiaikoina, kun kerran se ESE mallikin meni discontinued sarjaan. Ei kyl toisaalta nappaa hommata jotain autoa, jonka varaosasaanti heikentyy huomattavasti lähitulevaisuudessa. Hyvä kuitenkin kuulla, että niihin shortyakkuihin investoiminen on järkevä ratkaisu näiden 2wd corrien kanssa. Kun kerran ei omista vielä yhtäkään akkua niin sama sitten hommata sellaiset... kyl niilläkin sen hetkosen ajelee tuolla "landella".
« Viimeksi muokattu: 06.01.16 - klo: 17.55 kirjoittanut getari »

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3636 : 06.01.16 - klo: 17.53 »
Lainaus

Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Lainaus
Miten tuo on parempi kuin Blitz? Sen runko näyttää ihan samanlaiselta perustakamoottoricorrilta.

Lainaus
Pitää kysyä Eurorc:ltä. Ainakin se on halvempi hinnaltaan. Kysymyksen voisi kysyä toisinpäin: Mitä Blitzissä saa enemmän tuolla 60 Eur:n lisähinnalla?

Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Ja mitenkä tuollaiseen TeamC:hen varaosien saatavuus? HPI:n on jälleenmyyjä tarvittaessa tässä lähettyvillä.

Mitenkäs tämä?
http://fi.eurorc.com/product/8116/team-associated-sc10rs-2wd-short-course-rtr-rockstarmakita

Ja mitä tulee tuohon TeamC TR2:n hintaan, niin Blitzin saa ihan samalla rahalla tällä hetkellä... että sitä ei voi laskea TR2:n eduksi. Blitzia saa myös heti, heti saatavuus on parempi. Tosin ei tässä nyt niin kiire ole.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3637 : 06.01.16 - klo: 18.57 »
Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Sen TR2:n nopeuden säätimen virrankesto on vain 35A. Se on aika vähän, mutta kai se riittää, kun sitä tuossa paketissa myydään. Blitzin sähköt ovat enemmänkin liian tehokkaat kuin tehottomat.

Nuo autot ovat kyllä aika samanlaiset. Se linkkaamasi SC10 on myös takamoottorimallia, eli aika samankaltainen ... siinä on kuvien perusteella alumiini-iskarit, mikä on hyvä juttu. Kannattaa ehkä kysyä EuroRC:ltä, onko noita "tilapäisesti loppu" autoja mahdollista ostaa.

Kannattaa muuten muistaa, että näissä autoissa tullee kaikissa mukana sellaiset renkaat, joilla ei voi ajaa sisä(tai oikeastaan edes ulko)radoilla. Eli heti pitää mennä rengaskauppaan ja ostaa omalle radalle sopivat renkaat. (Kysy sieltä radalta. Varmaankin Schumacher minipinnit.)
« Viimeksi muokattu: 06.01.16 - klo: 19.03 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3638 : 06.01.16 - klo: 19.44 »
Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Sen TR2:n nopeuden säätimen virrankesto on vain 35A. Se on aika vähän, mutta kai se riittää, kun sitä tuossa paketissa myydään. Blitzin sähköt ovat enemmänkin liian tehokkaat kuin tehottomat.


Kannattaa muuten muistaa, että näissä autoissa tullee kaikissa mukana sellaiset renkaat, joilla ei voi ajaa sisä(tai oikeastaan edes ulko)radoilla. Eli heti pitää mennä rengaskauppaan ja ostaa omalle radalle sopivat renkaat. (Kysy sieltä radalta. Varmaankin Schumacher minipinnit.)

Videolla on  60A kai se tuohonkin rtr:ään tulee. Mulla on ollut Rustlerissa tuo samainen hw ezrun combo 35A:n escillä ja 9t 4300kv motilla ja hyvin pirteästi se sitä "möllikkää" vei. Verrokkina edellinen castlen mamba max+5700kv combo. 35A kesti 3S:nkin. Toki en sitä siinä koskaan kokeillut. Mutta hyviä comboja ovat ja suosittuja hintalaatu-suhteensa vuoksi.








Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3639 : 06.01.16 - klo: 20.55 »
Lainaus

Tässähän on sulle soiva peli ja jos kisoihin haluat niin päivittäminen näyttäisi olevan aika helppoa. Hintakin ihan kohdillaan.

http://fi.eurorc.com/product/1610/teamc-tr2-rtr-brushless-short-course---eurorc-edition

Lainaus
Miten tuo on parempi kuin Blitz? Sen runko näyttää ihan samanlaiselta perustakamoottoricorrilta.

Lainaus
Pitää kysyä Eurorc:ltä. Ainakin se on halvempi hinnaltaan. Kysymyksen voisi kysyä toisinpäin: Mitä Blitzissä saa enemmän tuolla 60 Eur:n lisähinnalla?

Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Ja mitenkä tuollaiseen TeamC:hen varaosien saatavuus? HPI:n on jälleenmyyjä tarvittaessa tässä lähettyvillä.

Mitenkäs tämä?
http://fi.eurorc.com/product/8116/team-associated-sc10rs-2wd-short-course-rtr-rockstarmakita

Ja mitä tulee tuohon TeamC TR2:n hintaan, niin Blitzin saa ihan samalla rahalla tällä hetkellä... että sitä ei voi laskea TR2:n eduksi. Blitzia saa myös heti, heti saatavuus on parempi. Tosin ei tässä nyt niin kiire ole.

Tuon Team C varaosatilanteesta parhaimman infon saat kysymällä Eurorc:stä tai Rceet.netistä.

Vinkkaamasi Team Associated on RCM:llä 299,- ja varastossa...

Hinnasta...Niin saa ainakin Saksasta. Vertasin Suomen hintoja. Se vaan,että jos auton kanssa tulee ongelmia alkuun niin takuuasiat helpompaa hoitaa suomalaisen kauppiaan kanssa.



Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3640 : 06.01.16 - klo: 21.56 »
Itselläni ei ole kokemusta Blitzistä, mutta tästä on kittinä:
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-rs-rtr.html
Itse ostaisin tämän. Tuo on ihan pirun hyvä laite ja selvästi mun noviisi lapasissa nopeampi kuin esim. Tuo TR2

Tuo käytetty TLR 22 on myös kelpolaite ja hintakin on ihan asiallinen.

Omissa kokemuksissa plussaa tulee Assolle:
+ratasdiffistä
+iskareista
+tuunaus osista
Miinuksena olen itse Assosta tuhonnut pohjalevyn ja tämä temppu ei tuosta TeamC:stä ole minulla onnistunut. Mulla on TeamC TR2:stä vaihdettu:
iskarit alumiinisiin n.80e
kone tehokkaampaan n.40e (orkkis noppa on edelleen ja on ok)
servo n.40e (RTR:n joidenkin mallien akilleen kantapää)
ratasdiffi n.30e

Loput on ajamalla hajotettua tai "ajatuksella" päivitettyä.

TeamC TR2 on kyllä hyviä ajoja minulle tarjonnut enkä tätä autoa aio ikinä hävittää, sillä varaosien saatavuus on todella hyvä ja hinnat kohtuullisia.

Varaosien saatavuus sekä hyvä paikallinen kauppias on mielestäni tärkein tekijä auton valinnassa. Mekkaaminen tulee myös tutuksi. Aina näistä jotain hajoaa ja kannattaa ostaa kerralla hyvät työkalut esim. Hudyä tai EDSiä. Siihen palaa se minimi 80e tosin se on pakko hyväksyä. Työkaluissa on eroja. Mulla on ollut Kamasan satsi nyt kohta 21 vuotta ja se on edelleen aivan tikissä ja sillä on rakennettu muutamia 2 ja 4 pyöräisen moottoreita yms. Remppaa, joten se kyllä kannattaa muistaa, että mekkaaminen kannattaa suorittaa hyvillä tuökaluilla.

Joku viisas sanoi, että RTR tarkoittaa Ready To Rebuild ja ei se kauhean kaukana ole ainakaan mun kokemuksista.

Noissa akuissa itse käytän rahani muihin merkkeihin. Akuissa on kyllä eroa. En nyt mainosta, mutta tämän huomaa kyllä ajossa.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3641 : 07.01.16 - klo: 00.24 »
Ihan mielenkiintoiseltahan tuo TeamC TR2:n vaikuttaa, mutta tuossa paketissa ei vain ole kerrottu mitään tarkempia tietoja tuosta moottori/nopari-paketista... tai ainakaan tällainen noobi ei ymmärrä, että onko tuossa hyvä vai huono moottori verrattuna tuohon Blitz Flux:n MMH-4000KV moottoriin ja EMH-3S BRUSHLESS ESC:n.
http://www.hpiracing.com/fi/part/112851
http://www.hpiracing.com/fi/part/112850

Sen TR2:n nopeuden säätimen virrankesto on vain 35A. Se on aika vähän, mutta kai se riittää, kun sitä tuossa paketissa myydään. Blitzin sähköt ovat enemmänkin liian tehokkaat kuin tehottomat.

Nuo autot ovat kyllä aika samanlaiset. Se linkkaamasi SC10 on myös takamoottorimallia, eli aika samankaltainen ... siinä on kuvien perusteella alumiini-iskarit, mikä on hyvä juttu. Kannattaa ehkä kysyä EuroRC:ltä, onko noita "tilapäisesti loppu" autoja mahdollista ostaa.

Kannattaa muuten muistaa, että näissä autoissa tullee kaikissa mukana sellaiset renkaat, joilla ei voi ajaa sisä(tai oikeastaan edes ulko)radoilla. Eli heti pitää mennä rengaskauppaan ja ostaa omalle radalle sopivat renkaat. (Kysy sieltä radalta. Varmaankin Schumacher minipinnit.)

Joo sen olen jo laskenut kustannuksiin, että joutuu ne renkaat vaihtamaan. Vakiorenkailla voi sitten ajella tuolla pihoilla.

Joo taitaa se TR2:n hinta myös jossakin näkyä, mutta ei nyt tyrmätä heti täysin.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3642 : 07.01.16 - klo: 00.27 »

Tuon Team C varaosatilanteesta parhaimman infon saat kysymällä Eurorc:stä tai Rceet.netistä.

Vinkkaamasi Team Associated on RCM:llä 299,- ja varastossa...

Hinnasta...Niin saa ainakin Saksasta. Vertasin Suomen hintoja. Se vaan,että jos auton kanssa tulee ongelmia alkuun niin takuuasiat helpompaa hoitaa suomalaisen kauppiaan kanssa.

Tjoo... näinhän varmaan aika pitkälti on, mutta mahtaako noissa nyt mitään suurempia vikoja olla mitkä kaipais heti takuuasioita. Jotenkin luin asiaa jostakin, että aika pitkälti näis vehkeis on se perävalotakuu. Että millaisen painoarvon sitten loppupeleissä voi sille ns. suomitakuulle antaa. Korjatkaa jos väärässä.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3643 : 07.01.16 - klo: 00.39 »
Itselläni ei ole kokemusta Blitzistä, mutta tästä on kittinä:
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-rs-rtr.html
Itse ostaisin tämän. Tuo on ihan pirun hyvä laite ja selvästi mun noviisi lapasissa nopeampi kuin esim. Tuo TR2

Tuo käytetty TLR 22 on myös kelpolaite ja hintakin on ihan asiallinen.

Omissa kokemuksissa plussaa tulee Assolle:
+ratasdiffistä
+iskareista
+tuunaus osista
Miinuksena olen itse Assosta tuhonnut pohjalevyn ja tämä temppu ei tuosta TeamC:stä ole minulla onnistunut. Mulla on TeamC TR2:stä vaihdettu:
iskarit alumiinisiin n.80e
kone tehokkaampaan n.40e (orkkis noppa on edelleen ja on ok)
servo n.40e (RTR:n joidenkin mallien akilleen kantapää)
ratasdiffi n.30e

Loput on ajamalla hajotettua tai "ajatuksella" päivitettyä.

TeamC TR2 on kyllä hyviä ajoja minulle tarjonnut enkä tätä autoa aio ikinä hävittää, sillä varaosien saatavuus on todella hyvä ja hinnat kohtuullisia.

Varaosien saatavuus sekä hyvä paikallinen kauppias on mielestäni tärkein tekijä auton valinnassa. Mekkaaminen tulee myös tutuksi. Aina näistä jotain hajoaa ja kannattaa ostaa kerralla hyvät työkalut esim. Hudyä tai EDSiä. Siihen palaa se minimi 80e tosin se on pakko hyväksyä. Työkaluissa on eroja. Mulla on ollut Kamasan satsi nyt kohta 21 vuotta ja se on edelleen aivan tikissä ja sillä on rakennettu muutamia 2 ja 4 pyöräisen moottoreita yms. Remppaa, joten se kyllä kannattaa muistaa, että mekkaaminen kannattaa suorittaa hyvillä tuökaluilla.

Joku viisas sanoi, että RTR tarkoittaa Ready To Rebuild ja ei se kauhean kaukana ole ainakaan mun kokemuksista.

Noissa akuissa itse käytän rahani muihin merkkeihin. Akuissa on kyllä eroa. En nyt mainosta, mutta tämän huomaa kyllä ajossa.

Mitä tarkoitit tuolla, että käytät akkurahat muihin merkkeihin...? Viittasitko niihin LRP:n akkuihin? Otan mielelläni vinkkejä vastaan jostain paremmista akuista... mistä mä mitään tiedän, tällainen noobi kun olen vielä ja lrp:n kohdalla varmaankin mainoksen urhi tai jotain. ;)

Joo ei tuo Asson SC10 välttämättä mikään huono ole verrattuna Blitziin. Se vähän pisti kans silmään, että osa noista SC10 malleista tuolla ASSON omilla sivuilla oli ilmoitettu myös DISCONTINUED. :( Kannattaako tota asiaa nyt liikee tuijottaa?

Harmi kun et omista kokemuksia Blitzistä... sen vaikutelman olen saanut että ihan kestävä peli ja että sähköosiltaankin ovat riittävän tehokkaat. Varmaan servon sais vaihtaa parempaan kun oppii ajamaan ja sitten jotain alumiiniosiakin siihen joutuis vaihteleen ja varmaan ne iskarit kun on vakiot ajettu p*skaks harjoitellessa autoa. Näin voisin nähdä asian, jos Blitziin päätyisin. Olen myös lukenut et porukka on tuunannut blitz flux malleja jollain ESE mallin osillakin ja kai jopa toisinpäinkin, että normi RTR mallin osat ovat kestävempiä kuin ESE:ssä.

Kuinka paljon sitten tosiaan antaisit painoarvoa sille, että täällä paikalliset kauppiaat tarjoaa sitä tukea/varaosaa HPI, Traxxasin ja Losin autoille. Kyllä tuo Assonkin auto kiinnostaa, mutta tuntuu olevan aika monella sama mielipide tuon asian suhteen, että paikallisen kauppiaan varastojen mukaan kannattaa aika pitkälti tuo auto hommata. Tietysti traxxasilla on se Slash, mutta.... no, en tiedä. Olisko Asson autossa tuolla RCM:n 299e tarjoushinnalla kuitenkin parasta mitä tuolla 300e saa jos verrataan esim. sitä Blitzin flux mallia samaan hintaan.

Vai pitääkö kaikki rata/kisa haaveet unohtaa näillä laitteilla? Eli onko asettelu niin, että osta 150e auto pihacruisailuun tai pistä 1k€ kunnon autoon jolla pärjää sitte muitakin kuskeja vastaan, kun on hieman kehittynyt.
 :undecided:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3644 : 07.01.16 - klo: 14.42 »
Niistä akuista: en ole ihan varma, mitä ne LRP:n akut maksavat, mutta suomesta saa alle 50€ hyvän shorty lipon ja käsittääkseni LRP:n akut ovat kalliimpia, mutta eivät varsinaisesti parempia. Ainakaan sinä et hyödy siitä paremmuudesta mitään.

Harmi kun et omista kokemuksia Blitzistä... sen vaikutelman olen saanut että ihan kestävä peli ja että sähköosiltaankin ovat riittävän tehokkaat. Varmaan servon sais vaihtaa parempaan kun oppii ajamaan ja sitten jotain alumiiniosiakin siihen joutuis vaihteleen ja varmaan ne iskarit kun on vakiot ajettu p*skaks harjoitellessa autoa. Näin voisin nähdä asian, jos Blitziin päätyisin. Olen myös lukenut et porukka on tuunannut blitz flux malleja jollain ESE mallin osillakin ja kai jopa toisinpäinkin, että normi RTR mallin osat ovat kestävempiä kuin ESE:ssä.

Ihan hyvällä ajatuksella olet tätä asiaa miettinyt. Blitz on kyllä todella kestävä - radalla se varmaan ei ole kaikkein nopein. Ehkä tärkein kriteeri kuitenkin on se, millä kaikki muut siellä radalla ajaa. Kannattaa käydä katsomassa etukäteen. Olisi ihan hienoa, jos jollain olisi sama auto kuin sinulla. Se helpottaa auton tuunaamista aika lailla.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3645 : 07.01.16 - klo: 21.15 »
Niistä akuista: en ole ihan varma, mitä ne LRP:n akut maksavat, mutta suomesta saa alle 50€ hyvän shorty lipon ja käsittääkseni LRP:n akut ovat kalliimpia, mutta eivät varsinaisesti parempia. Ainakaan sinä et hyödy siitä paremmuudesta mitään.

Harmi kun et omista kokemuksia Blitzistä... sen vaikutelman olen saanut että ihan kestävä peli ja että sähköosiltaankin ovat riittävän tehokkaat. Varmaan servon sais vaihtaa parempaan kun oppii ajamaan ja sitten jotain alumiiniosiakin siihen joutuis vaihteleen ja varmaan ne iskarit kun on vakiot ajettu p*skaks harjoitellessa autoa. Näin voisin nähdä asian, jos Blitziin päätyisin. Olen myös lukenut et porukka on tuunannut blitz flux malleja jollain ESE mallin osillakin ja kai jopa toisinpäinkin, että normi RTR mallin osat ovat kestävempiä kuin ESE:ssä.

Ihan hyvällä ajatuksella olet tätä asiaa miettinyt. Blitz on kyllä todella kestävä - radalla se varmaan ei ole kaikkein nopein. Ehkä tärkein kriteeri kuitenkin on se, millä kaikki muut siellä radalla ajaa. Kannattaa käydä katsomassa etukäteen. Olisi ihan hienoa, jos jollain olisi sama auto kuin sinulla. Se helpottaa auton tuunaamista aika lailla.

Thank... toivoinkin että olisin jotenkin päässyt kärryille. Mutta ehkä kuitenkin yritän tehdä liikaa kompromisseja ja saavuttaa jotain sellaista, mikä ei ole mahdollista tällä budjetilla. Joten vieläkin hieman epävarma, että mitä tässä nyt pitäisi tehdä esim. Blitz Flux:n osalta.

Tunnen tosi vähän mitään ns. hyviä akkuvalmistajia. Tämä LRP nyt vain oli tuttu jostain mainoksista ja sit tutkin heidän kotisivuiltaan valikoimaa tarkemmin, koska LRP:n akkuja oli saatavilla juuri samasta paikasta kuin tuota Blitzin autoa. Hintaa tuolle 4500mah 110C/55C 7.4V shortyakulle kertyy 53€/kpl. Tässä muutama muu merkki jota on saatavilla: Vapor, Kokam, RC-Power, Align, Walkera, Esky, Robbe, Xtreme Production, Nine Eagle, Graupner, NVISION.

Joo olishan se ihan jees, jos sattuis radalle samaan aikaan pääsemään paikallisten tuuppicorrikuskien kanssa. Harmi vain kun en tunne yhtäkään joten sen ajoituksen luominen voi olla vähän haastavaa. Muuten olen ymmärtänyt, että 4wd on suositumpi sarja, mutta kustannukset tuntuu vain nyt karkaavan käsistä sen 4wd:n kanssa.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3646 : 07.01.16 - klo: 21.43 »
Joo olishan se ihan jees, jos sattuis radalle samaan aikaan pääsemään paikallisten tuuppicorrikuskien kanssa. Harmi vain kun en tunne yhtäkään joten sen ajoituksen luominen voi olla vähän haastavaa. Muuten olen ymmärtänyt, että 4wd on suositumpi sarja, mutta kustannukset tuntuu vain nyt karkaavan käsistä sen 4wd:n kanssa.

Ainakin täällä Tampereen sisäradalla on enemmän tuuppikuskeja, vaikka molempia on ajossa. Lisäksi toimivalla tuupilla voi ihan hyvin ajaa niiden nelkkujen mukana - nopeusero ei ole niin suuri.

Jos sillä radalla on ilmoitus täällä foorumilla niin laita sinne kyselyä, että milloin olisi ihmisiä paikalla. Kyllä noilla radoilla yleensä on joku puuhamies, johon saa yhteyttä. :wink: Luulisi, että kuka tahansa siellä radalla osaisi sanoa jotain siitä, minkä merkkisillä autoilla siellä ajetaan. Parempi se on nähdä se porukka etukäteen kuin jälkikäteen. Jos ei ketään saa millään kiinni, niin miten saat heidät kiinni auton ostettuasi...  :undecided:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3647 : 08.01.16 - klo: 09.30 »
Täältä voi käydä vähän katsomassa millä kalustolla huomisissa kisoissa ajetaan:

http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/23954/161390
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3648 : 08.01.16 - klo: 09.55 »
Ja sieltä voisi löytyä myös sinulle sopiva (edustus Turun seudulla, keskimoottori, takaveto, kohtuullinen hinta) automerkki/malli jota ei ole vielä mainittu.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3649 : 08.01.16 - klo: 16.08 »
Mites tämä kestää vertailun Blitz Fluxiin.
http://www.hobbitti.fi/tuotteet.html?id=41/463

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3650 : 08.01.16 - klo: 17.48 »
Mites tämä kestää vertailun Blitz Fluxiin.
http://www.hobbitti.fi/tuotteet.html?id=41/463

Kilpa-autona huomattavasti parempi kuin Blitz, vaatii lisäpalikoita jos haluaa keskimoottoriseksi, ei kestä pihapommitusta kovinkaan hyvin, servo menee uusiksi aika nopeasti. Säätöapua löytyy runsaasti.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3651 : 08.01.16 - klo: 18.24 »
Nyt muutaman viestin lukeneena .....
Ensin täytyy päättää et haluuko auton pihasuttailuun vai radalle . Näiden välillä ei voi oikein tehdä kompromisseja.
Tämä blitz kun ei oikein sovi radalle niinkuin muiden merkkien autot . esim TLR ,Durango tai Asso.
Jotka jo valmiina pakettisetupilla ovat radalla kuin kotonaan.
Blitz taas vaatii paljon rahaa ja aikaa et sais toimimaan radalla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia ja luovutin auton pojalle
ja hommasin kerralla kunnon auton.
Joka toimii radalla mut ei pihalla näillä kannata paljon ajellakkaan.....
Siis on rata-autoja ja piha-autoja .... se valinta vaan täytyy tehdä.
Vielä näistä shorty lipoista ..... näissä takamoottorisissa sc autoissa ei isoja eroja oo tuohon täysmittaseen verrattuna.
pienillä akun siirroilla voi vaikuttaa ajoon ,mut viimeinen silaus tehdään kiinteillä painoilla.

Tässä omia mielipitetä..... toivottavasti ei hirveästi sekoittanut mieltymyksiäsi.
axial jeep
tamiya m05

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3652 : 09.01.16 - klo: 01.43 »
Nyt muutaman viestin lukeneena .....
Ensin täytyy päättää et haluuko auton pihasuttailuun vai radalle . Näiden välillä ei voi oikein tehdä kompromisseja.
Tämä blitz kun ei oikein sovi radalle niinkuin muiden merkkien autot . esim TLR ,Durango tai Asso.
Jotka jo valmiina pakettisetupilla ovat radalla kuin kotonaan.
Blitz taas vaatii paljon rahaa ja aikaa et sais toimimaan radalla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia ja luovutin auton pojalle
ja hommasin kerralla kunnon auton.
Joka toimii radalla mut ei pihalla näillä kannata paljon ajellakkaan.....
Siis on rata-autoja ja piha-autoja .... se valinta vaan täytyy tehdä.
Vielä näistä shorty lipoista ..... näissä takamoottorisissa sc autoissa ei isoja eroja oo tuohon täysmittaseen verrattuna.
pienillä akun siirroilla voi vaikuttaa ajoon ,mut viimeinen silaus tehdään kiinteillä painoilla.

Tässä omia mielipitetä..... toivottavasti ei hirveästi sekoittanut mieltymyksiäsi.

Kiitos mielipiteistäsi, arvostan tosi paljon suoraa puhetta.

Kuulostaa tosiaan vähän pattitilanteelta alkuperäisiin ajatuksiin nähden. Olen jotenkin vain halunnut uskoa, että sellainen paketti on olemassa joka tulee RTR:nä, mutta on muokattavissa järkevissä rajoissa kunnon kisa-autoksikin taitojen ja innostuksen huomioiden.

Onko sitten olemassa missään luokassa sellaista pakettia, jonka äsken kuvailin?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3653 : 09.01.16 - klo: 04.48 »
Nyt muutaman viestin lukeneena .....
Ensin täytyy päättää et haluuko auton pihasuttailuun vai radalle . Näiden välillä ei voi oikein tehdä kompromisseja.
Tämä blitz kun ei oikein sovi radalle niinkuin muiden merkkien autot . esim TLR ,Durango tai Asso.
Jotka jo valmiina pakettisetupilla ovat radalla kuin kotonaan.
Blitz taas vaatii paljon rahaa ja aikaa et sais toimimaan radalla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia ja luovutin auton pojalle
ja hommasin kerralla kunnon auton.
Joka toimii radalla mut ei pihalla näillä kannata paljon ajellakkaan.....
Siis on rata-autoja ja piha-autoja .... se valinta vaan täytyy tehdä.
Vielä näistä shorty lipoista ..... näissä takamoottorisissa sc autoissa ei isoja eroja oo tuohon täysmittaseen verrattuna.
pienillä akun siirroilla voi vaikuttaa ajoon ,mut viimeinen silaus tehdään kiinteillä painoilla.

Tässä omia mielipitetä..... toivottavasti ei hirveästi sekoittanut mieltymyksiäsi.

Kiitos mielipiteistäsi, arvostan tosi paljon suoraa puhetta.

Kuulostaa tosiaan vähän pattitilanteelta alkuperäisiin ajatuksiin nähden. Olen jotenkin vain halunnut uskoa, että sellainen paketti on olemassa joka tulee RTR:nä, mutta on muokattavissa järkevissä rajoissa kunnon kisa-autoksikin taitojen ja innostuksen huomioiden.

Onko sitten olemassa missään luokassa sellaista pakettia, jonka äsken kuvailin?

Tuossa

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/serpent-spyder-buggy-srx-2-mm-2wd-1-10-rtr-500006
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3654 : 09.01.16 - klo: 13.08 »
Mölli... tuo vaikuttaa mielenkiintoiselta. En ole tuohon merkkiin vielä koskaan törmännyt...

Miten tuohon autoon varaosien saatavuudet? Onko merkillä lyhyt vai pitkä historia? Yleinen alan harrastajien mielipide autosta? Onko noit suomes monella kisakuskilla ja miten he ovat pärjänneet kyseisten autojen kanssa? Kestävyys ja varaosien hintataso?

Mites löytyy vastaavan tyyppisiä tapauksia 4wd autoista?

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3655 : 10.01.16 - klo: 23.23 »
No mites jos haudataan nämä piha-ajelut kerran ne ei mitenkään sovi näihin kisakuvioihin...

Sanokaas mikä 2wd corri nyt olis tän hetken paras? Ja saa olla sitten myös KITTI.

Heittäkää paras "paras" ja paras hintalaatusuhteen corri.

Ja miksei 4wd:kin... sana vapaa.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3656 : 10.01.16 - klo: 23.35 »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3657 : 11.01.16 - klo: 09.42 »
No mites jos haudataan nämä piha-ajelut kerran ne ei mitenkään sovi näihin kisakuvioihin...

Sanokaas mikä 2wd corri nyt olis tän hetken paras? Ja saa olla sitten myös KITTI.

Heittäkää paras "paras" ja paras hintalaatusuhteen corri.

Ja miksei 4wd:kin... sana vapaa.

Jos itselleni olisin 2WD corria hommaamassa olisi vaihtoehdot TLR 22SCT 2.0 tai Team Associated SC5M.
Molemmilla ajaa kisoissa useampi kuski niin säätövinkkejä varmasti saa muilta.
TLR:ää myy EuroRC ja RCCenter, Assoa myy ainakin RCM ehkä myös EuroRC.
Neliveto correissa ei ole kuin yksi vaihtoehto eli Tekno SCT410.3!
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3658 : 11.01.16 - klo: 11.49 »
Siirrän keskustelusta valtaosan tänne: http://rc10.fi/index.php?topic=21016.3600
--
Siirretty. Syynä on, että kyseinen ketju ei enää palvellut Blitzi ketjussa vaan sopii paremmin mielestäni tänne.

Jatketaan tässä keskustelua.

Kiitos.

yt. Iippo / Mode
« Viimeksi muokattu: 11.01.16 - klo: 12.42 kirjoittanut mcly »

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3659 : 11.01.16 - klo: 21.00 »
No mites jos haudataan nämä piha-ajelut kerran ne ei mitenkään sovi näihin kisakuvioihin...

Sanokaas mikä 2wd corri nyt olis tän hetken paras? Ja saa olla sitten myös KITTI.

Heittäkää paras "paras" ja paras hintalaatusuhteen corri.

Ja miksei 4wd:kin... sana vapaa.

Jos itselleni olisin 2WD corria hommaamassa olisi vaihtoehdot TLR 22SCT 2.0 tai Team Associated SC5M.
Molemmilla ajaa kisoissa useampi kuski niin säätövinkkejä varmasti saa muilta.
TLR:ää myy EuroRC ja RCCenter, Assoa myy ainakin RCM ehkä myös EuroRC.
Neliveto correissa ei ole kuin yksi vaihtoehto eli Tekno SCT410.3!

Molemmat vaikuttaa ihan mielenkiintoisilta. Ovat nuo tuossa ruudulla pyörineet jossain vaiheessa silmien edessäkin. ;)

Mitäs käytännön eroja noissa autoissa on toisiensa välillä? Katsoin tuossa myös tuota Team Durango DESC210:iä. Mitenkäs tätä autoa voi vertailla noiden kolmen välillä?

Onko jokin syy, että ASSON SC5M:n viestiketjussa on niin vähän keskustelua? Onko se "liian" uusi auto vielä? Mitenkäs tuon ASSON kanssa... oliko siinä ne kuuluisat tuumaset ruuvit... Onko se minkälainen mörkö aloittelijalle?

TLR:n hommaaminen olisi varmaan siinä mielessä järkevää, että täältä varsinais-suomesta löytyy tuo RcCenter.fi, mutta jollain tapaa kiehtoo toi Asson uusi malli.

:)