Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1214202 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3660 : 11.01.16 - klo: 21.35 »
Molemmat vaikuttaa ihan mielenkiintoisilta. Ovat nuo tuossa ruudulla pyörineet jossain vaiheessa silmien edessäkin. ;)

Mitäs käytännön eroja noissa autoissa on toisiensa välillä? Katsoin tuossa myös tuota Team Durango DESC210:iä. Mitenkäs tätä autoa voi vertailla noiden kolmen välillä?

Onko jokin syy, että ASSON SC5M:n viestiketjussa on niin vähän keskustelua? Onko se "liian" uusi auto vielä? Mitenkäs tuon ASSON kanssa... oliko siinä ne kuuluisat tuumaset ruuvit... Onko se minkälainen mörkö aloittelijalle?

TLR:n hommaaminen olisi varmaan siinä mielessä järkevää, että täältä varsinais-suomesta löytyy tuo RcCenter.fi, mutta jollain tapaa kiehtoo toi Asson uusi malli.

:)

Eroavaisuuksia on  esim. TLR on takamoottorinen, mutta sen voi muuttaa keskimoottoriseksi. Osat pitää ostaa
erikseen n. 30e lisäkustannus.
Asso on pelkästään keskimoottorinen ja uudessa SC5M mallissa ei ole enää tuumaisia ruuveja. Se ettei autosta
ole hirveästi kirjoituksia voi johtua laiskoista omistajista ja/tai siitä ettei siinä ole mitään ongelma kohtia.
Durango on ilmeisesti poistettu jo virallisesti myynnistä tai ainakin valmistaminen on lopetettu, eli varaosien saanti voi olla hankalaa. Eikä auto ole hirveän kestävä, mitä olen asiaa seurannut.

Asso kyllä kiinnostaisi minuakin eniten, mutta silti laittaisin varmaan rahani TLR:ään. Se on ainakin varmasti on
hyvä ja kestävä auto. Mulla oli se vanhempi malli ja autoa on parannettu siitä huomattavasti!

Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3661 : 11.01.16 - klo: 21.38 »
Itse tykkään tuosta losista. Sitä oli mahtava rakentaa.
Edellinen auto hyllyssä on asson vanhempi team factory,jossa tuuma ruuvit. Eipä tuo silti järkky ongelma ollut.
Jotenkin tuo losi vaan tuntuu paremmalta joka suhteessa.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3662 : 11.01.16 - klo: 22.30 »
Itse tykkään tuosta losista. Sitä oli mahtava rakentaa.
Edellinen auto hyllyssä on asson vanhempi team factory,jossa tuuma ruuvit. Eipä tuo silti järkky ongelma ollut.
Jotenkin tuo losi vaan tuntuu paremmalta joka suhteessa.
Avaa nyt tuota sinun viimeistä lausetta tällaiselle noobille hieman enemmän. Miten näet sen paremmaksi joka suhteessa? Vai voiko vanhempaa team factoryä verrata edes tähän SC5M:ään?

Vai pitikö tässä lukea parin edellisen postauksen rivien välistä, että tästä uudesta Assosta on vielä aika vähän kokemuksia, jotta uskaltaisi kehua tai suositella sitä.

Onko suomessa sitten olemassa jotain ratoja, joissa siitä takamoottori configuraatiosta hyötyy jotenkin. Eikö se keskimoottori kuitenkin ollut se paras vaihtoehto. Ja mitä valmistajien kuvista olen katsonut niin pitääkö paikkansa, että SC5M:ssä käytettään niitä sadlepack(tai mitä lie) akkuja ja tuossa losin autossa sitä pötköä. Kumpiko lienee parempi tuuppi corrissa näin lähtökohtaisesti?

Mitenkäs tuunaaminen... kumpaan on saatavilla helpommin ja paremmin erikoisosia? :) Mintenkäs varaosien hinnoittelu... ovatko saman hintaisia?

Mistä sitten löydän informaatiota siitä, että millaiset sähköiset osat tollaiseen autoon kannattaa laittaa? Olen lukenut esim. täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=92779.0 , että moottori 540 tai 550 tai vastaava... kun lukeskelee täältä foorumilta muiden autojen moottoreita, niin porukka höpöttää näistä 7,5t/8,5t/9,5t/13,5t jne.jne. (ei mitää käryä vielä täs vaihees mitä noi luvut tarkoittaa). Servon ymmärrän, että mekaaniset osat kestävää materiaali ja tarpeeks jerkkua (+10kg) ja noparissa riittävän iso "A-luku". :D
« Viimeksi muokattu: 11.01.16 - klo: 22.43 kirjoittanut getari »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3663 : 12.01.16 - klo: 06.54 »
Vai pitikö tässä lukea parin edellisen postauksen rivien välistä, että tästä uudesta Assosta on vielä aika vähän kokemuksia, jotta uskaltaisi kehua tai suositella sitä.

Onko suomessa sitten olemassa jotain ratoja, joissa siitä takamoottori configuraatiosta hyötyy jotenkin. Eikö se keskimoottori kuitenkin ollut se paras vaihtoehto. Ja mitä valmistajien kuvista olen katsonut niin pitääkö paikkansa, että SC5M:ssä käytettään niitä sadlepack(tai mitä lie) akkuja ja tuossa losin autossa sitä pötköä. Kumpiko lienee parempi tuuppi corrissa näin lähtökohtaisesti?

Mitenkäs tuunaaminen... kumpaan on saatavilla helpommin ja paremmin erikoisosia? :) Mintenkäs varaosien hinnoittelu... ovatko saman hintaisia?



SC5M autosta ei mulla ole kokemusta muuta kuin mitä ole lukenut, sekä kuvista ja videoista nähnyt. Varmasti se on hyvä auto, luulisin. :grin:

Assoon käy shorty , saddle- ja squarepack akut. TLR:ään takamoottorisena normi ja shorty akut ja keskimoottorisena myös saddle-ja squarepack akut.

Molempiin löytyy runsaasti tuunausosia ja varaosat ovat suunnilleen saman hintaisia.

Mitä pienempi t-luku sitä tehokkaampi moottori. Tuuppi corriin 540 kokoinen moottori.
Noparissa olisi hyvä olla se 120a.
Suosittelen tutustumaan Hobbywingin sähköihin ja nimenomaan Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3664 : 12.01.16 - klo: 11.17 »
Vai pitikö tässä lukea parin edellisen postauksen rivien välistä, että tästä uudesta Assosta on vielä aika vähän kokemuksia, jotta uskaltaisi kehua tai suositella sitä.

Onko suomessa sitten olemassa jotain ratoja, joissa siitä takamoottori configuraatiosta hyötyy jotenkin. Eikö se keskimoottori kuitenkin ollut se paras vaihtoehto. Ja mitä valmistajien kuvista olen katsonut niin pitääkö paikkansa, että SC5M:ssä käytettään niitä sadlepack(tai mitä lie) akkuja ja tuossa losin autossa sitä pötköä. Kumpiko lienee parempi tuuppi corrissa näin lähtökohtaisesti?

Mitenkäs tuunaaminen... kumpaan on saatavilla helpommin ja paremmin erikoisosia? :) Mintenkäs varaosien hinnoittelu... ovatko saman hintaisia?



SC5M autosta ei mulla ole kokemusta muuta kuin mitä ole lukenut, sekä kuvista ja videoista nähnyt. Varmasti se on hyvä auto, luulisin. :grin:

Assoon käy shorty , saddle- ja squarepack akut. TLR:ään takamoottorisena normi ja shorty akut ja keskimoottorisena myös saddle-ja squarepack akut.

Molempiin löytyy runsaasti tuunausosia ja varaosat ovat suunnilleen saman hintaisia.

Mitä pienempi t-luku sitä tehokkaampi moottori. Tuuppi corriin 540 kokoinen moottori.
Noparissa olisi hyvä olla se 120a.
Suosittelen tutustumaan Hobbywingin sähköihin ja nimenomaan Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja.

Kiitos näistä informaatioista.

Mikäs t-luku nyt sitten vastaa tätä 540 kokoista moottoria, löytyykö asiasta jotain hyvää taulukkoa?  :wink:

Heitäs nyt jotain perusteluja tuosta Hobbywingistä, kun kerran menit mainitsemaan asiasta.  :azn:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3665 : 12.01.16 - klo: 11.41 »
540 tarkoittaa moottorin fyysistä kokoa.
T-luku käämien lukumäärää.

Lue vaikka tuolta perusjuttuja.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
« Viimeksi muokattu: 12.01.16 - klo: 11.46 kirjoittanut jon.lindgren »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3666 : 12.01.16 - klo: 11.43 »
Kiitos näistä informaatioista.

Mikäs t-luku nyt sitten vastaa tätä 540 kokoista moottoria, löytyykö asiasta jotain hyvää taulukkoa?  :wink:

Heitäs nyt jotain perusteluja tuosta Hobbywingistä, kun kerran menit mainitsemaan asiasta.  :azn:

540 on moottorin kannun koko, eli sen moottorin kuoren niitä löytyy 2.5t-25.5t

Esim.
http://fi.eurorc.com/product/6173/hobbywing-xerun-v10-competition-motor-85t---black

550 moottori on pidempi moottori

Esim.
http://fi.eurorc.com/product/7237/team-orion-vortex-vst2-pro-550-2pole---55t


Hobbywingistä perustelut on aikaisemmassa viestissä.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Duploc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3667 : 12.01.16 - klo: 16.57 »
Minä luen tätä ketjua, vaikka olen lähes varma että autoni tulee olemaan SC10. Kunhan imen tietoa ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka mieli vielä muuttuisikin.

Lainaus
Hobbywingistä perustelut on aikaisemmassa viestissä.

Ei pahalla, mutta et mielestäni perustele Hobbywing:iä mitenkään paitsi että allekirjoituksessasi on tuo merkki mainittu.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3668 : 12.01.16 - klo: 17.34 »
Suosittelen tutustumaan Hobbywingin sähköihin ja nimenomaan Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja.

Minkälaisia perusteluja tässä pitäisi antaa. Itsellä ei ole aikomustakaan ajaa enää minkään muun merkin säätimillä kuin hobbywingin. Moottoreita saatan kokeilla muilta merkeiltä, mutta säätimissä hobbywing on ainoa vaihtoehto.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3669 : 12.01.16 - klo: 19.05 »
Suosittelen tutustumaan Hobbywingin sähköihin ja nimenomaan Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja.

Minkälaisia perusteluja tässä pitäisi antaa. Itsellä ei ole aikomustakaan ajaa enää minkään muun merkin säätimillä kuin hobbywingin. Moottoreita saatan kokeilla muilta merkeiltä, mutta säätimissä hobbywing on ainoa vaihtoehto.

No aloittelevana kuskina kiinnostaa aina tietää tarkemmin perusteluja ja pohjatietoa kokeneemman harrastajan näkökulmasta miksi hän juuri suosittelee hankkimaan jotain tiettyä merkkiä/mallia olevan asian. Se että perustelee sen mielestään hyvin sillä, että sanoo: "Eurorc:n kautta, koska takuu asiat toimii ja saa asian tuntevia neuvoja." ei myöskään minun mielestäni ole mitenkään erityinen peruste — vielä tässä vaiheessa ainakaan. Mutta en tullut tänne viisastelemaan.... joten...

...Kerrohan vaikka se, että miksi sinulla ei ole minkäänlaista aikomusta ajaa muiden merkkien säätimillä? Kiinnostaa tietää!  :grin: Mikä tekee juuri tästä hobbywingistä mielestäsi parhaan.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3670 : 12.01.16 - klo: 19.10 »
Minä luen tätä ketjua, vaikka olen lähes varma että autoni tulee olemaan SC10. Kunhan imen tietoa ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka mieli vielä muuttuisikin.

Lainaus
Hobbywingistä perustelut on aikaisemmassa viestissä.

Ei pahalla, mutta et mielestäni perustele Hobbywing:iä mitenkään paitsi että allekirjoituksessasi on tuo merkki mainittu.

Moro Duploc ja kiva kun liityit keskusteluun... tässä nyt koitetaan sit oikein urakalla pohtia tulevaa autoa. :)

Oletko kauan miettinyt tuon SC10:n hommaamista ja oliko se heti ensimmäinen vaihtoehto ja miksi juuri olet nyt päätymässä siihen? Itselläni tällä hetkellä pyörii mielessä se SC5M ehkä kaikkein eniten, mutta en kyl vielä ole tehnyt mitään päätöstä... tässä nyt on käytettyjäkin kiikarissa, yms.

Meinasitko hommata auton vain pelkästään rata-ajeluun?

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3671 : 12.01.16 - klo: 19.15 »
Minä luen tätä ketjua, vaikka olen lähes varma että autoni tulee olemaan SC10. Kunhan imen tietoa ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka mieli vielä muuttuisikin.

Lainaus
Hobbywingistä perustelut on aikaisemmassa viestissä.

Ei pahalla, mutta et mielestäni perustele Hobbywing:iä mitenkään paitsi että allekirjoituksessasi on tuo merkki mainittu.


Asso on aina asso mutta en tiedä astunko jonkun varpaille kun uskallan ehdottaa edullista vaihtoehtoa, joka nyt oman kokemuksen pohjalta on aivan kelpoinen. http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/230524/  . Eikä ole osat hinnankirossa vaikka samalla tilaa pakkiin.
« Viimeksi muokattu: 12.01.16 - klo: 19.29 kirjoittanut Pro-coarseRc »
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3672 : 12.01.16 - klo: 19.19 »
Mulle tärkeintä näiden rc sähköjen kanssa on nimenomaan miten noi takuu asiat hoituu jos jotain ongelmia ilmenee.
Eurorc on hobbywingin virallinen maahantuoja, eli heillä on suora yhteys tehtaaseen. Takuu asiat hoituu ilman miljoonia välikäsiä tai että itse tarvitsisi olla yhteydessä valmistaajaan. Kaikki hoituu Eurorc:een kautta.
Tämä on painavin perustelu minkä voin antaa.

Tietenkin vaikuttaa myös ajotuntuma ja hobbywing on vakuuttanut minut. Kokeile niin tiedät! 
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3673 : 12.01.16 - klo: 19.27 »
Mulle tärkeintä näiden rc sähköjen kanssa on nimenomaan miten noi takuu asiat hoituu jos jotain ongelmia ilmenee.
Eurorc on hobbywingin virallinen maahantuoja, eli heillä on suora yhteys tehtaaseen. Takuu asiat hoituu ilman miljoonia välikäsiä tai että itse tarvitsisi olla yhteydessä valmistaajaan. Kaikki hoituu Eurorc:een kautta.
Tämä on painavin perustelu minkä voin antaa.

Tietenkin vaikuttaa myös ajotuntuma ja hobbywing on vakuuttanut minut. Kokeile niin tiedät!

+Helppo säätää pulikalla & kohtuu hintainen. Autoissa joilla olisi aikomus pysyä radalla on hobbywing, bashaus vehkeissä vähän hällä väliä kunhan ei kärvenny heti....
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3674 : 12.01.16 - klo: 19.55 »
Asso on aina asso mutta en tiedä astunko jonkun varpaille kun uskallan ehdottaa edullista vaihtoehtoa, joka nyt oman kokemuksen pohjalta on aivan kelpoinen. http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/230524/  . Eikä ole osat hinnankirossa vaikka samalla tilaa pakkiin.

Et ainakaan mun varpaille!  :grin:

Anteeksi nyt OFF-TOPIC, mutta pakko nyt sanoa, että ihmettelen hieman tämän scenen touhuilua kun tuntuu siltä ettei jengi uskalla täällä kirjoittaa omia mielipiteitä ja neuvoa tämmösiä aloittelijoita tai antaa heille jotain vaihtoehtoisia ajatuksia, kuten juuri tämä Helion... ihan never heard merkki meikäläiselle, mutta avoimin mielin tutkin asiaa, koska eipä nämä Assotkaan sanoneet mulle 1kk sitten yhtään mitään.  :grin: Olen vain sen huomannut, että yleensä löytyy kyl joku valmistaja(merkki) maailmalta joka valmistaa jotain asioita ihan huippu hintalaatusuhteella, mutta joskus niidenkin hommaaminen saattaa kaatua loppupeleissä juuri näiden takuuasioiden hoitamiseen tai varaosien saatavuuteen, tai joihinkin muihin vastaaviin seikkoihin.

Haluatko ihan mielenkiinnon vuoksi avata tätä Helionin autoa tarkemmin, että mihin autoihin verrattuna ja missä käytössä tämä on osoittautunut erinomaiseksi autoksi hintaluokassaan? Mistä varaosat ja millainen toimitusaika? Sen verran kävin kotisivuilla, että nähtävästi kyseessä on joku jenkkifirma... ja tässä linkkaamassasi RTR autossa on harjallinen kone ja nihim akut mukana, joka nyt ei oikein nappaa... joutuis heti tuunaamaan siitä harjattoman yms, ja ajaako se sitten enää asiaa mitenkään?  :wink:

Pisti silmään myös tällainen erikoisuus: http://helion-rc.com/Select/Four10SC/

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3675 : 12.01.16 - klo: 19.57 »

Tietenkin vaikuttaa myös ajotuntuma ja hobbywing on vakuuttanut minut. Kokeile niin tiedät!

+Helppo säätää pulikalla & kohtuu hintainen. Autoissa joilla olisi aikomus pysyä radalla on hobbywing, bashaus vehkeissä vähän hällä väliä kunhan ei kärvenny heti....

Tuo radalla pysyminen on jo aika hyvä argumentti!  :evil:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3676 : 12.01.16 - klo: 20.24 »
Asso on aina asso mutta en tiedä astunko jonkun varpaille kun uskallan ehdottaa edullista vaihtoehtoa, joka nyt oman kokemuksen pohjalta on aivan kelpoinen. http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/230524/  . Eikä ole osat hinnankirossa vaikka samalla tilaa pakkiin.

Et ainakaan mun varpaille!  :grin:

Anteeksi nyt OFF-TOPIC, mutta pakko nyt sanoa, että ihmettelen hieman tämän scenen touhuilua kun tuntuu siltä ettei jengi uskalla täällä kirjoittaa omia mielipiteitä ja neuvoa tämmösiä aloittelijoita tai antaa heille jotain vaihtoehtoisia ajatuksia, kuten juuri tämä Helion... ihan never heard merkki meikäläiselle, mutta avoimin mielin tutkin asiaa, koska eipä nämä Assotkaan sanoneet mulle 1kk sitten yhtään mitään.  :grin: Olen vain sen huomannut, että yleensä löytyy kyl joku valmistaja(merkki) maailmalta joka valmistaa jotain asioita ihan huippu hintalaatusuhteella, mutta joskus niidenkin hommaaminen saattaa kaatua loppupeleissä juuri näiden takuuasioiden hoitamiseen tai varaosien saatavuuteen, tai joihinkin muihin vastaaviin seikkoihin.

Haluatko ihan mielenkiinnon vuoksi avata tätä Helionin autoa tarkemmin, että mihin autoihin verrattuna ja missä käytössä tämä on osoittautunut erinomaiseksi autoksi hintaluokassaan? Mistä varaosat ja millainen toimitusaika? Sen verran kävin kotisivuilla, että nähtävästi kyseessä on joku jenkkifirma... ja tässä linkkaamassasi RTR autossa on harjallinen kone ja nihim akut mukana, joka nyt ei oikein nappaa... joutuis heti tuunaamaan siitä harjattoman yms, ja ajaako se sitten enää asiaa mitenkään?  :wink:

Pisti silmään myös tällainen erikoisuus: http://helion-rc.com/Select/Four10SC/

Jaa... Vertailu ei oikein ole aluettani koska kaikenlainen merkkikiista alkaa kuulostamaan helposti siltä että jokainen puolustelee hankintaansa. Mutta sen perusteella mitä tällä olen ajellut niin sanoisin että ei varmaan todellista ratakettua saa tyydytettyä mutta hinnan perusteella & mielenkiinnosta tämän hommasin.. Koneessa varsinkin lipo akulla riittää potkua aivan tarpeeksi alkuun, renkaissa hyvä pito melkein missä vaan, iskarit on mitä on taattua rtr laatua mutta röykyissä pysyy hyvin tiessä kiitos pitkien joustojen. Muoviosat vaikuttavat mukavan sitkeiltä. Muuten aivan tuttu perus roskapönttö ajella, menee kuten tuuppi corrin kuuluukin. Ajeluita on suoritettu myös teamc & traxxas vastaavilla & kaikilla on ollut yhtä hauskaa. 

Helionin nelkkucorrista sen verran että konversoin helionin mt mallin corriksi & sanoisin että melkoisen kestävä laitos, tosin pallonivelet poksahtelee välillä pihalle mutta niistä olen selvinnyt ilman vahinkoa.

Niin & wheelspinmodelilta tilasin. Tuli niinkuin enklannista yleensäkin. Aikanaan ja varmasti.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3677 : 12.01.16 - klo: 20.28 »
Asso on aina asso mutta en tiedä astunko jonkun varpaille kun uskallan ehdottaa edullista vaihtoehtoa, joka nyt oman kokemuksen pohjalta on aivan kelpoinen. http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/230524/  . Eikä ole osat hinnankirossa vaikka samalla tilaa pakkiin.

Et ainakaan mun varpaille!  :grin:

Anteeksi nyt OFF-TOPIC, mutta pakko nyt sanoa, että ihmettelen hieman tämän scenen touhuilua kun tuntuu siltä ettei jengi uskalla täällä kirjoittaa omia mielipiteitä ja neuvoa tämmösiä aloittelijoita tai antaa heille jotain vaihtoehtoisia ajatuksia, kuten juuri tämä Helion... ihan never heard merkki meikäläiselle, mutta avoimin mielin tutkin asiaa, koska eipä nämä Assotkaan sanoneet mulle 1kk sitten yhtään mitään.  :grin: Olen vain sen huomannut, että yleensä löytyy kyl joku valmistaja(merkki) maailmalta joka valmistaa jotain asioita ihan huippu hintalaatusuhteella, mutta joskus niidenkin hommaaminen saattaa kaatua loppupeleissä juuri näiden takuuasioiden hoitamiseen tai varaosien saatavuuteen, tai joihinkin muihin vastaaviin seikkoihin.

Haluatko ihan mielenkiinnon vuoksi avata tätä Helionin autoa tarkemmin, että mihin autoihin verrattuna ja missä käytössä tämä on osoittautunut erinomaiseksi autoksi hintaluokassaan? Mistä varaosat ja millainen toimitusaika? Sen verran kävin kotisivuilla, että nähtävästi kyseessä on joku jenkkifirma... ja tässä linkkaamassasi RTR autossa on harjallinen kone ja nihim akut mukana, joka nyt ei oikein nappaa... joutuis heti tuunaamaan siitä harjattoman yms, ja ajaako se sitten enää asiaa mitenkään?  :wink:

Pisti silmään myös tällainen erikoisuus: http://helion-rc.com/Select/Four10SC/

Jaa... Vertailu ei oikein ole aluettani koska kaikenlainen merkkikiista alkaa kuulostamaan helposti siltä että jokainen puolustelee hankintaansa. Mutta sen perusteella mitä tällä olen ajellut niin sanoisin että ei varmaan todellista ratakettua saa tyydytettyä mutta hinnan perusteella & mielenkiinnosta tämän hommasin.. Koneessa varsinkin lipo akulla riittää potkua aivan tarpeeksi alkuun, renkaissa hyvä pito melkein missä vaan, iskarit on mitä on taattua rtr laatua mutta röykyissä pysyy hyvin tiessä kiitos pitkien joustojen. Muoviosat vaikuttavat mukavan sitkeiltä. Muuten aivan tuttu perus roskapönttö ajella, menee kuten tuuppi corrin kuuluukin. Ajeluita on suoritettu myös teamc & traxxas vastaavilla & kaikilla on ollut yhtä hauskaa. 

Helionin nelkkucorrista sen verran että konversoin helionin mt mallin corriksi & sanoisin että melkoisen kestävä laitos, tosin pallonivelet poksahtelee välillä pihalle mutta niistä olen selvinnyt ilman vahinkoa. Tuo uusi varsinainen corri four 10sc vielä mulle tuntematon mutta mielenkiintoinen totta vie....

Niin & wheelspinmodelilta tilasin. Tuli niinkuin enklannista yleensäkin. Aikanaan ja varmasti.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3678 : 12.01.16 - klo: 20.30 »
Tätä tuuppiscasiaa on nyt väännetty aika monelta kantilta ja useat kilpaa kyseisessä luokassa ajaneet tai ajavat ovat suositelleet keskimoottorista Losia tai Assoa. Jos olisin ostamassa nykyisen Durangon tilalle uutta tuuppicorria niin valitsisin jomman kumman näistä ja näin varmasti tekisi aika moni muukin. Molemmat ovat kilpailukykyisiä radalla ja niitä on myös muilla. Molemmat ovat suht uusia malleja ja niihin löytyy hyvin varaosia sekä Suomesta, että maailmalta. Kumpaankaan ei tarvitse välttämättä heti tehdä päivityksiä. Molemmissa on kestävä alumiinipohja muoviammeen sijaan. Kumpikin on sen verran arvokas, että harvaa huvittaa pöllyttää niitä pihapyörityksessä. Kummallakin on hyvä jälleenmyyntiarvo jos into lopahtaa. 150 € tuntemattomalla muovikikaleella on käytettynä lähinnä tunnearvoa. Kunnollisen auton ostaminen heti alkuun on halvempaa kuin pidemmän kaavan kautta. Tiedän tämän kokemuksesta koska olen kulkenut nimenomaan pidemmän kaavan kautta ja tiedän nyt mitkä asiat ovat autovalinnassa tärkeitä asioita ja mitkä eivät. Samat asiat ovat tärkeitä myös muuhun kuin kisakäyttöön hankittavissa autoissa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3679 : 12.01.16 - klo: 20.37 »
Tätä tuuppiscasiaa on nyt väännetty aika monelta kantilta ja useat kilpaa kyseisessä luokassa ajaneet tai ajavat ovat suositelleet keskimoottorista Losia tai Assoa. Jos olisin ostamassa nykyisen Durangon tilalle uutta tuuppicorria niin valitsisin jomman kumman näistä ja näin varmasti tekisi aika moni muukin. Molemmat ovat kilpailukykyisiä radalla ja niitä on myös muilla. Molemmat ovat suht uusia malleja ja niihin löytyy hyvin varaosia sekä Suomesta, että maailmalta. Kumpaankaan ei tarvitse välttämättä heti tehdä päivityksiä. Molemmissa on kestävä alumiinipohja muoviammeen sijaan. Kumpikin on sen verran arvokas, että harvaa huvittaa pöllyttää niitä pihapyörityksessä. Kummallakin on hyvä jälleenmyyntiarvo jos into lopahtaa. 150 € tuntemattomalla muovikikaleella on käytettynä lähinnä tunnearvoa. Kunnollisen auton ostaminen heti alkuun on halvempaa kuin pidemmän kaavan kautta. Tiedän tämän kokemuksesta koska olen kulkenut nimenomaan pidemmän kaavan kautta ja tiedän nyt mitkä asiat ovat autovalinnassa tärkeitä asioita ja mitkä eivät. Samat asiat ovat tärkeitä myös muuhun kuin kisakäyttöön hankittavissa autoissa.

Totta & aivan asiaa. Muistettakoon kuitenkin että jotkut merkit ovat tuntemattomia suomessa & jos jokin tietty merkki yleistyy alkaa varaosa tarjontakin paranemaan & melko pian sekin alkaa olla yleisesti hyväksytty.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3680 : 12.01.16 - klo: 21.20 »
Täällä tuntemattomilla merkeillä ei juuri ole kilpa-autoja. Halpiksia ja kilpa-autoja ei kannata sekoittaa... Neljä pyörää, puskurit ja koppiauton kori ovat näillä ainoat yhtäläisyydet.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3681 : 12.01.16 - klo: 21.35 »
Minä luen tätä ketjua, vaikka olen lähes varma että autoni tulee olemaan SC10. Kunhan imen tietoa ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka mieli vielä muuttuisikin.

Lainaus
Hobbywingistä perustelut on aikaisemmassa viestissä.

Ei pahalla, mutta et mielestäni perustele Hobbywing:iä mitenkään paitsi että allekirjoituksessasi on tuo merkki mainittu.


Asso on aina asso mutta en tiedä astunko jonkun varpaille kun uskallan ehdottaa edullista vaihtoehtoa, joka nyt oman kokemuksen pohjalta on aivan kelpoinen. http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/230524/  . Eikä ole osat hinnankirossa vaikka samalla tilaa pakkiin.


Minusta tämä vaikutti mielenkiintoisemmalta -ei hinnalla pilattu, 4x4 ja Brushless:

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/242280/

Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3682 : 12.01.16 - klo: 21.37 »
Pihalla ehkä ihan kelvollinen. Radalle... Tuskin.

Poissa getari

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3683 : 12.01.16 - klo: 21.55 »

Minusta tämä vaikutti mielenkiintoisemmalta -ei hinnalla pilattu, 4x4 ja Brushless:

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/242280/

Mielestäni aika hyvä video kyseisestä autosta jos jotakuta kiinnostaa...
https://www.youtube.com/watch?v=SCP_0pSN6hE

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3684 : 12.01.16 - klo: 22.07 »
Itse olen aika paljon tähän vastaamista vältellyt, koska en ole kisakuski, mutta aloittelijan näkökulmasta nöyrät mielipiteeni tuuppicorreihin jota itse edelleen olen:
1. Ihan turha ostaa mitään no-name kippoa mikäli haluaa ajaa sillä autolla. Siitä seuraa vain iso harmitus. Vaikka rahalle ei laskisi arvoa niin kivempi se on suomesta ottaa 2pv toimituksella, kun euroopasta selvästi hitaammin.
2. Esimerkiksi Asso, Losi, Durango nämä eroavat noista no-nameista esim. optioiden saatavuuden kannalta, alustan jousitukselta (montako erilaista jousta tai iskarin sisustaa löytyy noihin ja mistä niitä saa ?) Mistä saat set-upit ? Kuka sinua osaa jeesata radalla ? Muitakin hyviä autoja varmaakin on, mutta mulle noista löytyy ne kolme "muokattavinta" tuuppi corria. Yhtään esim. Släshiä tai TeamC:tä esim. mollamatta.
3. Noita halpoja kopioita on tehty maailman sivu joka asiasta ja tuossa on edellä moni lyönyt rautaista faktaa pöytään monestakin asiasta. Halvemmalla pääsee tässäkin ajelemalla jollain laitteella jolla on virkaa jatkossakin.
4. Itselläni on tuollainen Hobbywingin 2.1 ja siinä HW Xerun v10 10.5 dexissä ja se mikä siinä on pirun mukavan tuntuista on se kaasun tuntuma... Kaasun painaminen on tarkka ja hyvin pehmeä, mutta voimaa löytyy vaikka muille jakaa koko kaasun alueella. Se vaan on niin smuutti. Tätä tatsia ei varmasti jokaisesta combosta löydy.
5. Autossa on monta tärkeää asiaa, mutta perus hyvä lähtökohta on toimiva alusta ja mikäli alusta ei toimi niin sillä autolla ei ole radalla mitään virkaa.
6. Nelkkua en itse ekaksi autoksi ostaisi ihan vaikka sen takia, että vähemmän säätämistä.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3685 : 12.01.16 - klo: 22.18 »
Pihalla ehkä ihan kelvollinen. Radalle... Tuskin.

Joo..bashinkiin tarkoitin. Joku kokeneempi tässä/vanhassa ketjussa sanoikin,että kompromissiratkaisua ei olekaan ja siihen itsekin uskon. Rata/kilpa-pelit erikseen. Pihabashinkiin kuitenkin edullinen ja hyvä vaihtoehto.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Duploc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3686 : 13.01.16 - klo: 06.42 »
Lainaus
Oletko kauan miettinyt tuon SC10:n hommaamista ja oliko se heti ensimmäinen vaihtoehto ja miksi juuri olet nyt päätymässä siihen?

Terve, SC10:stä olen lukenut, että on helppo ajaa. Peruslähtökohtakin on omiin tarpeisiin kunnossa: tunnettu merkki, takaveto (vähemmän kuluvia osia ja ajamisen perusteet oppii jonkun logiikan mukaan helpommin takavetoisella) varaosia ja päivitysosia löytyy, ja riittävän halpa näin alkuun. Ajatuksissa on nimenomaan RTR -versio vaikkakin taidot riittäisi kasaamaan minkä vaan auton. Hinta tuntuu karkaavan noilla kiteillä noin ensiautoksi omalle kukkarolle liian korkeaksi.

Ajatus on ensin opetella hallitsemaan vehje omissa nurkissa ja sitten mahdollisesti nöyrtymään radalle.

Edit: Vai olenko täysin hukassa? Käytettyä en halua
« Viimeksi muokattu: 13.01.16 - klo: 11.38 kirjoittanut Duploc »

Poissa Jukka J.

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3687 : 13.01.16 - klo: 12.48 »
Heippa, Pomppaan mukaan ja suoraan kysymykseen... Haaveissani oli kesän tullen olla valmistautunu leikkeihin jollain uudella menopelillä, Mulla on ollu sähkö ja nirto peli, mutta aavet olis bensa puolella ja TOP 2 on päässy HPI Baja 5b ja 5sc. Aikeissa ois monttujen lisäksi vähän tutustua harrastelu mielessä ratoihinkin, josko pääsis kisatunnelmiin... Lavankoa käväsin jo katsastaa syksyn kurakeleillä... Joten kuulen mielelläni kommenttii kumpi ois se sun valinta....varsinkin radalla? :) :) että tattis etukäteen

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3688 : 13.01.16 - klo: 13.00 »
Jos haluat ajaa kilpaa baja ei ole oikea valinta. Sille ei ole kuin outlaw-kisoja.

Poissa Jukka J.

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3689 : 13.01.16 - klo: 14.13 »
Lainasin tuolta tällaasen tekstin...eli bajalla ei saa ajaa tuossa uudessa SC 2wd luokassako?

Kyselen ku ei tosiaan ole tietoa hirveesti... hinkua senki edestä :)


Hoblaa.....

Bensapuolen krosihärveleille 2 uutta luokkaa!!! SC 2WD ja SC4WD.

Maksimi konekoko 30cc. Minimipaino 14kg ja maksimi 20kg. Minimipituus 850mm ja maksimi 1000mm!!!

Leveys 480 - 530mm. Ei muuta kuin suomen losi- ja bajamiehet kohti kansainvälisiä kisoja.

Onko kiinnostuneita ajamaan kilpaa ko. autoilla kesällä 2016 ?
Kirjoitelkaa mielipiteenne tänne.

Ps. Efran säännöt seurailee pääosiltaan OR5 sääntöjä. paitsi kone , auton koko  ja kori.