Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1212285 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ossitus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3780 : 26.02.16 - klo: 17.36 »
Tämäpäs herätti tunteita. 30 viestiä vähän reiluun vuorokauteen :azn: Kiitoksia niistä!

Olen nyt hieman kahden vaiheilla. Varmasti lapsille olisi ihan passeli esimerkiksi Traxxasin autot. Toisaalta kiinnostaisi hirveästi kasata auto alusta asti itse. Pitänee pistää mietintämyssy vielä viikonlopuksi päähän ja katsoa, mitä sen alta maanantaina löytyy.

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3781 : 02.03.16 - klo: 20.36 »
Aihe kiinnostaa minuakin. RC harrastus alkoi Joulukuussa Wltoysin l969 monsterilla.. + se oli halpa + varaosia saa ja ne on halpoja - niitä menee paljon. Eli jos tykkää ajaa lujaa, hyppiä, niin saa myös korjata. Tulee osat tutuksi.
Tilasin pojalle sisäkäyttöön 1/18 kokoisen kinkki crawlerin. Alkuun ihan ok, mut nyt ei mee enää suoraan ;) Ajaa voi, mut hitaasti..
Ostin myös itselleni Carsonin X crawlerin joka toistaiseksi on pysynyt kasassa..

Miun poika on 4v ja osaa ajaa hyvin tuota Monsteria. Kulkee 40km/h mut poju tykkää enemmän suditella ja hyppiä. Handlaa aika hyvin ajamisen. Crawlerillakin osaa kömpiä rauhallisesti. Toisinaan pitää muistuttaa kaasun käytöstä ettei ihan joka paikkaan mene täysillä :)

Piha suditteluun kaipaisin vähän paremmin kasassa pysyvää laitetta.. Ilmeisesti Traxxasin Stempideä monisuosittelee. Naapurikin sitä kehaisi ja sanoi, ettei ole tarvinnut osia vaihdella..

Toki nelikkokin on mielessä, niin menisi varmaa paremmin suoraan ja kömpisi pusikoissa paremmin :)
Noviisina Rtr paketti olisi haussa. Hinta luokka 200-300 pihasuddailuun..Harrasteradoillakin käymme toisinaan ajamassa ja hyvin tuo Wltoysin monsterikin pysyi short coursien vauhdissa. ;) Olisiko tuollainen shot course sitten sellainen kompromissi radalle ja piharalliin?
jee

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3782 : 02.03.16 - klo: 20.50 »
Stampedeahan saat nelikkona että takapotkuna. Hyvä ainakin näistä "paremmista" autoista ensiautoksi nua stampedet. Joka puljusta melkeen saa varaosia ja ne ei päätä huimaa. Optio- ja viriosaa myös paljon saatavilla.
Kompromissina joo radalle ja pihasuttailuun voisi toimia shortcouse ja truggy sekä crossit.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3783 : 02.03.16 - klo: 20.55 »
Aihe kiinnostaa minuakin. RC harrastus alkoi Joulukuussa Wltoysin l969 monsterilla.. + se oli halpa + varaosia saa ja ne on halpoja - niitä menee paljon. Eli jos tykkää ajaa lujaa, hyppiä, niin saa myös korjata. Tulee osat tutuksi.
Tilasin pojalle sisäkäyttöön 1/18 kokoisen kinkki crawlerin. Alkuun ihan ok, mut nyt ei mee enää suoraan ;) Ajaa voi, mut hitaasti..
Ostin myös itselleni Carsonin X crawlerin joka toistaiseksi on pysynyt kasassa..

Miun poika on 4v ja osaa ajaa hyvin tuota Monsteria. Kulkee 40km/h mut poju tykkää enemmän suditella ja hyppiä. Handlaa aika hyvin ajamisen. Crawlerillakin osaa kömpiä rauhallisesti. Toisinaan pitää muistuttaa kaasun käytöstä ettei ihan joka paikkaan mene täysillä :)

Piha suditteluun kaipaisin vähän paremmin kasassa pysyvää laitetta.. Ilmeisesti Traxxasin Stempideä monisuosittelee. Naapurikin sitä kehaisi ja sanoi, ettei ole tarvinnut osia vaihdella..

Toki nelikkokin on mielessä, niin menisi varmaa paremmin suoraan ja kömpisi pusikoissa paremmin :)
Noviisina Rtr paketti olisi haussa. Hinta luokka 200-300 pihasuddailuun..Harrasteradoillakin käymme toisinaan ajamassa ja hyvin tuo Wltoysin monsterikin pysyi short coursien vauhdissa. ;) Olisiko tuollainen shot course sitten sellainen kompromissi radalle ja piharalliin?

Short course auto on monipuolinen koska sillä voi aja ulkona pihassa ja radalla vaikka kilpaa kesällä ja talvella. Nykyiset uusimmat 4-veto corrit perustuvat 1/8 kokoluokan krossiautoihin joten ne kestävät hyvin myös aloittelevien kuljettajien otteita. Takavetoiset corrit ovat yleensä hiukan kevytrakenteisempia ja kestävät osumaa huonommin. Suosittuja nelkkucorreja kilpakäytössä ovat vanhempi Team Durangon Desc410, uudempi Desc10 ja Tekno sct410. Takavetoisista löytyy esim Losilta ja Assolta.

Kannattaa valita automerkki sen mukaan mitä lähimmällä radalla kuskit yleisesti käyttävät, niin säätö- ja varaosa-apua on helpommin saatavilla. Kannattaa investoida kunnon autoon, niin ajaminen on hauskempaa.

Edit: ja jos Ulvila on järkevän etäisyyden päässä, niin siellä kisataan correilla ensi lauantaina.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3784 : 02.03.16 - klo: 21.36 »
Tuolla radalla kun ajaa, niin alkoi kiinnostaa nuo short coursit enemmän.. Monstereissa kun renkaat on yleensä esillä, niin toisinaan ottavat radan reunuksiin kiinni.. Kopallisessa autossa ei tuota ongelmaa ole..

Se mitä jäin miettimään on se, että millainen ero on nelikon ja takapotkun kääntösäteellä?

Ulvila ei satu matkan varrelle.. Vantaalla asustelen.. RC-ratakeskuksessa on tullut pari kertaa ajeltua.. ja lentokentän laidalla kävimme viime kesänä seuraamassa polttis kisoja pojan kanssa.. :)

Hobbykingissä on Quantum merkkinen truggy jota yksi RC- ratakeskuksen työntekijä suositteli kohtuu hintaisena ja kestävänä.. Hinta oli rtr versiona 120e, joten se ei olisi paha investointi..  Onko tästä teillä kokemuksia?

Traxxasin Slashiä tuntuu olevan monta merkkiä ja versiota.. Sattuisi tuohon hintahaarukkaankin.. Vaihtaisi vaan tuon orkkiskopan tilalle vaikka -55 classic chevyn kopan..  :shocked:
jee

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3785 : 02.03.16 - klo: 21.49 »
Tuolla radalla kun ajaa, niin alkoi kiinnostaa nuo short coursit enemmän.. Monstereissa kun renkaat on yleensä esillä, niin toisinaan ottavat radan reunuksiin kiinni.. Kopallisessa autossa ei tuota ongelmaa ole..

Se mitä jäin miettimään on se, että millainen ero on nelikon ja takapotkun kääntösäteellä?

Ulvila ei satu matkan varrelle.. Vantaalla asustelen.. RC-ratakeskuksessa on tullut pari kertaa ajeltua.. ja lentokentän laidalla kävimme viime kesänä seuraamassa polttis kisoja pojan kanssa.. :)

Hobbykingissä on Quantum merkkinen truggy jota yksi RC- ratakeskuksen työntekijä suositteli kohtuu hintaisena ja kestävänä.. Hinta oli rtr versiona 120e, joten se ei olisi paha investointi..  Onko tästä teillä kokemuksia?

Traxxasin Slashiä tuntuu olevan monta merkkiä ja versiota.. Sattuisi tuohon hintahaarukkaankin.. Vaihtaisi vaan tuon orkkiskopan tilalle vaikka -55 classic chevyn kopan..  :shocked:

Nelkku yleisesti pyrkii puskemaan jota yritetään kompensoida säädöillä. Paremmuus tulee esille kiihdytyksissä ja tukevuutena suorilla. Aika rinta-rinnan mennään, tosin vähän radasta riippuen.... Sen minkä suoralla voittaa tuppaa menettämään tiukemmissa mutkissa.
« Viimeksi muokattu: 02.03.16 - klo: 21.52 kirjoittanut Pro-coarseRc »
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3786 : 02.03.16 - klo: 22.10 »
Tuolla radalla kun ajaa, niin alkoi kiinnostaa nuo short coursit enemmän.. Monstereissa kun renkaat on yleensä esillä, niin toisinaan ottavat radan reunuksiin kiinni.. Kopallisessa autossa ei tuota ongelmaa ole..

Se mitä jäin miettimään on se, että millainen ero on nelikon ja takapotkun kääntösäteellä?

Ulvila ei satu matkan varrelle.. Vantaalla asustelen.. RC-ratakeskuksessa on tullut pari kertaa ajeltua.. ja lentokentän laidalla kävimme viime kesänä seuraamassa polttis kisoja pojan kanssa.. :)

Hobbykingissä on Quantum merkkinen truggy jota yksi RC- ratakeskuksen työntekijä suositteli kohtuu hintaisena ja kestävänä.. Hinta oli rtr versiona 120e, joten se ei olisi paha investointi.. Onko tästä teillä kokemuksia?

Traxxasin Slashiä tuntuu olevan monta merkkiä ja versiota.. Sattuisi tuohon hintahaarukkaankin.. Vaihtaisi vaan tuon orkkiskopan tilalle vaikka -55 classic chevyn kopan..  :shocked:

Fullspeed rc järjestää kerhokilpailut 19.3. Bunkkerin radalla Jätkäsaaressa. Kannattaa tulla paikan päälle katsomaan kisoja ja millaista kalustoa on tarjolla. Siellä saattaa jopa olla myynnissä yksi nelkkucorri ellei ole jo mennyt kaupaksi ennen sitä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3787 : 03.03.16 - klo: 21.56 »
Laitoin päivän kalenteriin.. Voipi olla että pojan kera tullaan pistäytymään.. :)
jee

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3788 : 03.03.16 - klo: 23.11 »
Seuraava mööpeli minkä rakentaisin maksaisi 4000-6000€ nopeasti arvioituna joten saattaa mennä "hetki" että seuraava pienoismalli eksyy taloon  :roll: Sitä odotellessa että fyrkat on kasassa  :afro: Kovin moni olemassa oleva valmis rc-auto ei oo enää jaksanu "säväyttää" moneen vuoteen. Se oli yksi syy miksi luovuin aikoinaan harrastuksesta (toki oikea syy oli se että rahat ei enää riittäneet koska mulle ei riitä kai mikään heheh).
- Tapsa

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3789 : 03.03.16 - klo: 23.25 »
Taitaa ne HobbyKingKongin omat autot olla viisain ostaa suoraan kaksi (tai toinen kittinä varaosiksi) fakta on, että näitä saa ruuvata ja ne varaosat tulee siinä vaiheessa arvoon arvaamattomaan, kun sen saa hakea tai tilata postilla Suomesta. HobbyKingin tavaroista en muuten tiedä, mutta kandee ainakin netistä tai ko. Lafkan sivuilta lukea miten käyttäjät on tyytyväisiä ja miten on varaosia saatavilla.

Aika paljon voi meinaan harmittaa esim. 120e auton 2e osan hajoaminen jota ei sitten saa kuin joskus ?

Itse olen hankkinut tavaraa joihin saa osat Suomesta ja tätä tapaa lämpimästi suosittelen varsinkin aloittelijoille jollaiseksi minutkin luetellaan.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3790 : 04.03.16 - klo: 09.16 »
Aihe kiinnostaa minuakin. RC harrastus alkoi Joulukuussa Wltoysin l969 monsterilla.. + se oli halpa + varaosia saa ja ne on halpoja - niitä menee paljon. Eli jos tykkää ajaa lujaa, hyppiä, niin saa myös korjata. Tulee osat tutuksi.
Tilasin pojalle sisäkäyttöön 1/18 kokoisen kinkki crawlerin. Alkuun ihan ok, mut nyt ei mee enää suoraan ;) Ajaa voi, mut hitaasti..
Ostin myös itselleni Carsonin X crawlerin joka toistaiseksi on pysynyt kasassa..

Miun poika on 4v ja osaa ajaa hyvin tuota Monsteria. Kulkee 40km/h mut poju tykkää enemmän suditella ja hyppiä. Handlaa aika hyvin ajamisen. Crawlerillakin osaa kömpiä rauhallisesti. Toisinaan pitää muistuttaa kaasun käytöstä ettei ihan joka paikkaan mene täysillä :)


Piha suditteluun kaipaisin vähän paremmin kasassa pysyvää laitetta.. Ilmeisesti Traxxasin Stempideä monisuosittelee. Naapurikin sitä kehaisi ja sanoi, ettei ole tarvinnut osia vaihdella..

Toki nelikkokin on mielessä, niin menisi varmaa paremmin suoraan ja kömpisi pusikoissa paremmin :)
Noviisina Rtr paketti olisi haussa. Hinta luokka 200-300 pihasuddailuun..Harrasteradoillakin käymme toisinaan ajamassa ja hyvin tuo Wltoysin monsterikin pysyi short coursien vauhdissa. ;) Olisiko tuollainen shot course sitten sellainen kompromissi radalle ja piharalliin?

Tuo sinun budjettisi ei ole riittävä laadukkaaseen 4x4 Short Course -autoon, johon osat löytyisivät Suomesta. Suosittelisin laadukasta 2wd -mallia, merkkeinä esim.  "ne, joita tässä topiikissa on jo aiemmin esitetty".
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3791 : 04.03.16 - klo: 09.41 »
Eikö käytetyt nelkku traxxas slashit pyöri tuossa 250-300€ pinnassa rtr:nä? Joten itse lähtisin tuossa tilanteessa etsimään nelkkuslashia käytettynä  :wink:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3792 : 04.03.16 - klo: 09.48 »
Aihe kiinnostaa minuakin. RC harrastus alkoi Joulukuussa Wltoysin l969 monsterilla.. + se oli halpa + varaosia saa ja ne on halpoja - niitä menee paljon. Eli jos tykkää ajaa lujaa, hyppiä, niin saa myös korjata. Tulee osat tutuksi.
Tilasin pojalle sisäkäyttöön 1/18 kokoisen kinkki crawlerin. Alkuun ihan ok, mut nyt ei mee enää suoraan ;) Ajaa voi, mut hitaasti..
Ostin myös itselleni Carsonin X crawlerin joka toistaiseksi on pysynyt kasassa..

Miun poika on 4v ja osaa ajaa hyvin tuota Monsteria. Kulkee 40km/h mut poju tykkää enemmän suditella ja hyppiä. Handlaa aika hyvin ajamisen. Crawlerillakin osaa kömpiä rauhallisesti. Toisinaan pitää muistuttaa kaasun käytöstä ettei ihan joka paikkaan mene täysillä :)


Piha suditteluun kaipaisin vähän paremmin kasassa pysyvää laitetta.. Ilmeisesti Traxxasin Stempideä monisuosittelee. Naapurikin sitä kehaisi ja sanoi, ettei ole tarvinnut osia vaihdella..

Toki nelikkokin on mielessä, niin menisi varmaa paremmin suoraan ja kömpisi pusikoissa paremmin :)
Noviisina Rtr paketti olisi haussa. Hinta luokka 200-300 pihasuddailuun..Harrasteradoillakin käymme toisinaan ajamassa ja hyvin tuo Wltoysin monsterikin pysyi short coursien vauhdissa. ;) Olisiko tuollainen shot course sitten sellainen kompromissi radalle ja piharalliin?

Tuo sinun budjettisi ei ole riittävä laadukkaaseen 4x4 Short Course -autoon, johon osat löytyisivät Suomesta. Suosittelisin laadukasta 2wd -mallia, merkkeinä esim.  "ne, joita tässä topiikissa on jo aiemmin esitetty".

Tuohon vielä vastari niin ollaan vielä pienen budjetinylityksen puitteissa.

http://rc10.fi/index.php?topic=95204.0
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3793 : 04.03.16 - klo: 10.04 »
Eikö käytetyt nelkku traxxas slashit pyöri tuossa 250-300€ pinnassa rtr:nä? Joten itse lähtisin tuossa tilanteessa etsimään nelkkuslashia käytettynä  :wink:

+1. Muutamaa erimerkkistä 4x4 corria omistaneena palasin nelkku slashiin & kerrasta tilasin uuden platinum mallin. Ei sillä että muut olisivat mitenkään huonoja, vaan pidän eniten slashista & kuten aiemmin mainihdin istuu minun käteen parhaiten. Kymmenykset jääkööt radan pieleen  :smiley: .
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3794 : 04.03.16 - klo: 10.16 »
Eikö käytetyt nelkku traxxas slashit pyöri tuossa 250-300€ pinnassa rtr:nä? Joten itse lähtisin tuossa tilanteessa etsimään nelkkuslashia käytettynä  :wink:

+1. Muutamaa erimerkkistä 4x4 corria omistaneena palasin nelkku slashiin & kerrasta tilasin uuden platinum mallin. Ei sillä että muut olisivat mitenkään huonoja, vaan pidän eniten slashista & kuten aiemmin mainihdin istuu minun käteen parhaiten. Kymmenykset jääkööt radan pieleen  :smiley: .

 :cool: Ja kun saapui tuo Rally , mikä on Slashin LCG -alustalla, niin olihan siinä ero ajaa noviisilla vrt. HPI Bullet, Trx Rustler ja Stampede. Auto  pysyi erilailla hanskassa kuin em.  ja oli hauska vetää hallitusti luisussa... :cheesy:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3795 : 04.03.16 - klo: 23.50 »
Kävin tänään Hobbylinnassa tsiikalee valikoimaa.. Slashiä tai Hpi siellä suositeltiin.. 2wd voi olla kuitenkin miun valinta.. Kattelin kyllä sitä Mustang Drifteriäkin, kun innoistuin hieman tuosta driftingistäkin.. :) Menen sunnuntaina tuonne ratakeskukseen taas, niin koeajan vähän noita shot courseja taas ja saan ehkä lisää pontta hankintaan.. Drifterit ja slash maksaa siinä 250-300e. Slashejäkin näyttää olevan monen hintaista mutta se kai koostuu siitä harjaton/harjallinen ja 2wd vai 4wd..

Wltoys on taas iskussa, kun modailin irto uniball nivelistä ja orkkis tukivarsista sopivan kokoonpanon.. Kesti se ainakin yhden akullisen.. Sunnuntaina päästään taas radalle kovaan rääkkiin.. :) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207426476633723&set=pcb.10207426477113735&type=3&theater
jee

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3796 : 06.03.16 - klo: 10.22 »
Eilen kanssa RC-Ratakeskuksessa vierailtuani niin tuli kyllä alkava kipinä tuohon driftaukseen.  Nyt on Tamiyaan jo tulossa aiemmin tilaamani drift-renkaat ja uusi koppa,mutta vielä pitää pyörän kulmia vähän säätää. Tulevaisuudessa  seuraavaksi  päivitykseen ratasdiffi (spoolia ei tuohon saakaan :undecided:) ja löysemmät jouset eteen. Nykyinen combokin turhan tehokas 5,5t skyrc toro, sekin joutaa jossain vaiheessa vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 06.03.16 - klo: 17.48 kirjoittanut Ipperu »
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3797 : 06.03.16 - klo: 16.36 »
Seuraavan projektin avaus / katsaus menneisyyteen: http://rc10.fi/index.php?topic=23738.msg792489#msg792489
- Tapsa

Poissa kimster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3798 : 06.03.16 - klo: 17.00 »
Tässä äsken kaivettu esille tämä harrastus lasten kanssa, ja hommattiin DMT VE-R truggyn. Sopii erinoimaisesti pihalla suditteluun, lapset ajaa 2S akulla ja isä 3S akulla.. olen tyytyväinen. Samalla tuntuu että itselleni kun on ollut niitä polttiksia (inferno GT2 ja inferno truggy) niin vähän lisää saisi olla vauhtia.

--> laitoin DMT myyntiin ja samalla polttikset, ja ajatus on nyt rakentaa Infernon truggy-pohjalle uusi auto mikä sähköistetään 2S/4S vaihtoehdoilla.. ja jos saan muut Infernot myyty niin GT2 VE pitää käydä hakemassa. Truggy kuitenkin konvertoidaan polttismallista ja osat jo tulossa postissa

Kyoshon päädyin koska osia löytyy läheltä ja merkki tuttu minulle - kun on niitä Infernoja ollut jo 3kpl ennestään enkä saanut kovin helpolla hajoamaan..  :tongue:

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3799 : 06.03.16 - klo: 21.29 »
Tännää tuli käytyä RC ratakeskuksessa omilla autoilla taas cruisailemassa.. Wltoys perinteisesti hajosi taas radalla, joten oppirahat olen jo maksanut.. Ei halpoja kiinalaisia enää. Kyseessä oli toinen kerta kun vetarin tappi petti..Lisäksi, että kääntyvyys oikeqlle oli heikko mikä hankaloitti mutkissa ajoa.. No se siitä

 Carsonin XCrawleekin koki ensimmäisen takaiskun pojan crusaillessa sillä.. Takakardaani näes hävisi kun auto jäi jumiin radalla ja poika sitä yritti saada irti.. Onneksi löytyi ja sain sen takaisin paikalleenkin..

Testaisin myös Nandan drifteriä jälleen ja kyllä se vaan on hauska laji tuo Drifting..

Nyt kun olen googletellu, niin kovasti vaan simmua miellyttää nuo amerikan kulkineet.. Hpi Racingilta löytyisi useampi auto..

Hpi e10 mustangia kattelin ja sitten tätä joka miellytti eniten simmua.. http://www.hobbylinna.fi/tuote/sprint-2-sport-rtr-with-1969-chevrolet-c/106133/

Boonusta on, että liike on lähellä ja siten myös varaosia saanee kohtuullisella ajalla..

Tässä Mustang http://www.hobbylinna.fi/tuote/e10-drift-rtr-vaughn-gittin-jr-monster-/111664/

Hinta ero on pieni, mutta tekniikassa kai jonkinlaisia eroja.. Mustangissa ei ole öljyiskareita ja siten ei ole säädettävissä.. Camarossa taas on..

Mites kokeneemmat driftaajat.. Ostanko jomman kumman näistä, vai Nandan johon vaihdan korin vai jonkun muun x laitteen.. Kestävyys ja varaosien plussaa..
jee

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3800 : 08.03.16 - klo: 08.57 »
(spoolia ei tuohon saakaan :undecided:)
Spoolin saa kyllä mihin tahansa autoon, koska diffistä on helppoa tehdä spooli. Diffin voi esim. täyttää liimalla, jolloin siitä varmasti tulee kiinteä akseli. Monet diffit voi myös virittää spooliksi siten, että virityksen voi purkaa myöhemmin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3801 : 08.03.16 - klo: 09.11 »
Sprint 2 on hihnavedolla kun taas E10 Drift on kardaanilla eli kepillä.  Sprint 2:ssa lukee että kuulalaakeroitu , E10:ssä ei niin voisikohan siitä löytyä liuku laakereita? Sähköt lienee samat.
Tuo sprint 2 tuntuisi olevan enemmänkin perusauto touring luokkaan kun tuo e10 Drifteri taas ns. täysverinen driftiauto.

Driftiautonkin saa tietty melko edullisesti rakennettua myös esim joltakin varmasti löytyy joku asson tc3 tai muu vastaava halpa auto komeron perukoolta joka tuskin liian montaa kymppiä maksaa  :smiley:


Tännää tuli käytyä RC ratakeskuksessa omilla autoilla taas cruisailemassa.. Wltoys perinteisesti hajosi taas radalla, joten oppirahat olen jo maksanut.. Ei halpoja kiinalaisia enää. Kyseessä oli toinen kerta kun vetarin tappi petti..Lisäksi, että kääntyvyys oikeqlle oli heikko mikä hankaloitti mutkissa ajoa.. No se siitä

 Carsonin XCrawleekin koki ensimmäisen takaiskun pojan crusaillessa sillä.. Takakardaani näes hävisi kun auto jäi jumiin radalla ja poika sitä yritti saada irti.. Onneksi löytyi ja sain sen takaisin paikalleenkin..

Testaisin myös Nandan drifteriä jälleen ja kyllä se vaan on hauska laji tuo Drifting..

Nyt kun olen googletellu, niin kovasti vaan simmua miellyttää nuo amerikan kulkineet.. Hpi Racingilta löytyisi useampi auto..

Hpi e10 mustangia kattelin ja sitten tätä joka miellytti eniten simmua.. http://www.hobbylinna.fi/tuote/sprint-2-sport-rtr-with-1969-chevrolet-c/106133/

Boonusta on, että liike on lähellä ja siten myös varaosia saanee kohtuullisella ajalla..

Tässä Mustang http://www.hobbylinna.fi/tuote/e10-drift-rtr-vaughn-gittin-jr-monster-/111664/

Hinta ero on pieni, mutta tekniikassa kai jonkinlaisia eroja.. Mustangissa ei ole öljyiskareita ja siten ei ole säädettävissä.. Camarossa taas on..

Mites kokeneemmat driftaajat.. Ostanko jomman kumman näistä, vai Nandan johon vaihdan korin vai jonkun muun x laitteen.. Kestävyys ja varaosien plussaa..
« Viimeksi muokattu: 08.03.16 - klo: 09.15 kirjoittanut Honkkari »
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3802 : 08.03.16 - klo: 10.22 »
Tännää tuli käytyä RC ratakeskuksessa omilla autoilla taas cruisailemassa.. Wltoys perinteisesti hajosi taas radalla, joten oppirahat olen jo maksanut.. Ei halpoja kiinalaisia enää. Kyseessä oli toinen kerta kun vetarin tappi petti..Lisäksi, että kääntyvyys oikeqlle oli heikko mikä hankaloitti mutkissa ajoa.. No se siitä

 Carsonin XCrawleekin koki ensimmäisen takaiskun pojan crusaillessa sillä.. Takakardaani näes hävisi kun auto jäi jumiin radalla ja poika sitä yritti saada irti.. Onneksi löytyi ja sain sen takaisin paikalleenkin..

Testaisin myös Nandan drifteriä jälleen ja kyllä se vaan on hauska laji tuo Drifting..

Nyt kun olen googletellu, niin kovasti vaan simmua miellyttää nuo amerikan kulkineet.. Hpi Racingilta löytyisi useampi auto..

Hpi e10 mustangia kattelin ja sitten tätä joka miellytti eniten simmua.. http://www.hobbylinna.fi/tuote/sprint-2-sport-rtr-with-1969-chevrolet-c/106133/

Boonusta on, että liike on lähellä ja siten myös varaosia saanee kohtuullisella ajalla..

Tässä Mustang http://www.hobbylinna.fi/tuote/e10-drift-rtr-vaughn-gittin-jr-monster-/111664/

Hinta ero on pieni, mutta tekniikassa kai jonkinlaisia eroja.. Mustangissa ei ole öljyiskareita ja siten ei ole säädettävissä.. Camarossa taas on..

Mites kokeneemmat driftaajat.. Ostanko jomman kumman näistä, vai Nandan johon vaihdan korin vai jonkun muun x laitteen.. Kestävyys ja varaosien plussaa..

Tamiya tt-01d/tt-02d. Varaosia saa ainakin ihan kotimaasta (Racing Factory, eilen tilasin uudet koritolpat yms. omaan Tamiyaani).Noillahan monet driftaa ja niihin saa monenlaista "hop-up"-osaa. RTR -versioitakin löytyy ainakin Keski-Euroopasta.  Olisin ostanut tämän itse, mutta kun tuo käytetty TRF tuli eteen ja ihastuin siihen (aluosiin ja hiilikuituun :cheesy:)
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Johnson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3803 : 13.03.16 - klo: 15.35 »
Japanin matkalla innostuin hieman turhankin paljon näistä rc-autoista ja sellainen pitäisi leluksi itselleni hommata. Tietämys rajoittuu kuitenkin siihen, että omistin muksuna Nikon. Apua siis kaivataan ja paljon. Aloittelijan oppaasta sain jotain irti, mutta silti valikoima on melko lailla ääretön.
- Tarkoituksena siis ajella pääsääntöisesti kesällä, olosuhteina hiekka, nurmikko, sora, mitä kaikkea keksinkään. Ei kuitenkaan mitään täyttä off roadia keskellä kuusimetsää.
- En myöskään haluaisi Suomen kesän tuntien rajoittaa ajamista vain kuivalle kelille.
- Lisäksi omat tekniset taitoni tuntien haluaisin selvitä mahdollisimman simppeleillä huoltotoimenpiteillä.
Vähäisellä tietämykselläni olen päätynyt, että hankittavana voisi olla RTR sähköauto ja harjattomalla moottorilla. Onkohan tämä edes oikein...?
Olisin valmis sijoittamaan autoon noin 200-300 euroa, en ole mitään kipurajaa asettanut vielä... Voisiko joku kokeneempi suositella jotain tiettyjä malleja perusteluiden kanssa? Kiitos!

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3804 : 13.03.16 - klo: 16.04 »
Traxxas on aloittelijoille kova sana. Traxxasin rtr autot maksavat kumminkin "suht" paljon jos otat harjattomana. Traxxaksen tuotteet taitavat olla poikkeuksellisesti kaikki(? korjatkaa jos väärässä) Waterproof eli sähköt suojattu vedeltä.
2wd/4wd , monsteri , truggy, buggy, SC? Siinäpä kysymyksiä joihin vain itse voit vastata.
Traxxas stampede on aloittelijoiden keskuudessa varma kestosuosikki. Kestäviä, halvat varaosat ja melko simppeleitä autoja. Käytettynä voisit saada 4x4 stampeden tuohon 300€ pintaan ( vähän enemmänkin voi joutua maksamaan riippuen kunnosta jne). Eli stampede on 1/10 monsteri. Kannattaa plärätä traxxaksen autovalikoima läpitte , uskoisin että löydät siitä mieluisasi.
Tuo että meinaat auton harjattomalla moottorilla on minun mielestä aivan oikein. Harjattomat moottorit on melkeimpä täysin huoltovapaita ( laakerit joutuu joskus vaihtamaan mutta tooooodella harvoin) kun taas harjallisiin joutuu vaihteleen hiiliä yms ja ovat muutenki huomattavasti tehottomampia. Eipä ainakaan tarvi noparia ja moottoria olla heti vaihtamassa mikäli harjattomaan päädyt.
Mutta Traxxas on mitä minä lähden suositteleen ja perustelut on: Rtr , TODELLA helposti saatavilla varaosia suomesta useammastakin liikkeestä ja osat ovat halpoja. Helppoja huoltaa ja purkaa/korjata , traxxaksen autot ovat myös kestäviä ja halutessaan niihin on hopup/viriosaa valtavasti saatavilla.
Muutamia vaihtoehtoja:

http://fi.eurorc.com/product/10104/traxxas-slash-110-scale-rtr-electric-2wd-short-course-truck-with-on-board-audio---white
Traxxas Slash , 2wd SC auto

http://fi.eurorc.com/product/12418/traxxas-slash-4x4-ultimate-rtr---tqi---greg-adler
Traxxas Slash , 4wd SC auto (Tosin tämä malli on ultimate,  onko normaalia 4wd enää saatavilla?)

http://fi.eurorc.com/product/6131/traxxas-stampede-monster-truck-110-ready-to-run-vxl
Traxxas Stampede, 2wd Monsteri

http://fi.eurorc.com/product/12514/traxxas-stampede-4x4-vxl-with-tsm---black
Traxxas Stampede, 4wd Monsteri

http://fi.eurorc.com/product/12526/traxxas-24ghz-rustler-vxl-rtr-stadium-truck-with-tsm
Traxxas Rustler, 2wd Stadium Truck/Truggy

Kaikki linkin autot ovat harjattomalla combolla ja RTR traxxaksen tapaan.

Lisätään vielä että yleensä vai peräti poikkeuksellisesti kaikki Traxxaksen autot toimitetaan ni-mh akulla. Vauhdin ja hauskuuden takaamiseksi suosittelisin li-po akkua miltein välittömästi. Li-Po akun ostaessasi tarvitset myös li-po akulle soveltuvan laturin.

Seuraava merkki mitä voisin suositella on TeamC, vähän konstikkaampi auto ruuvailla ja aivan kaikkia malleja ei taida RTR:nä saadakkaan. Eurorc on TeamC:n maahantuoja joten varaosat eivät ole ongelma.
http://fi.eurorc.com/

(Ps. en ole eurorc:n mainostaja saatika töissä sielä. Hyvää kauppaa täytyy vain välillä mainostaa  :grin: )

-Antti

Japanin matkalla innostuin hieman turhankin paljon näistä rc-autoista ja sellainen pitäisi leluksi itselleni hommata. Tietämys rajoittuu kuitenkin siihen, että omistin muksuna Nikon. Apua siis kaivataan ja paljon. Aloittelijan oppaasta sain jotain irti, mutta silti valikoima on melko lailla ääretön.
- Tarkoituksena siis ajella pääsääntöisesti kesällä, olosuhteina hiekka, nurmikko, sora, mitä kaikkea keksinkään. Ei kuitenkaan mitään täyttä off roadia keskellä kuusimetsää.
- En myöskään haluaisi Suomen kesän tuntien rajoittaa ajamista vain kuivalle kelille.
- Lisäksi omat tekniset taitoni tuntien haluaisin selvitä mahdollisimman simppeleillä huoltotoimenpiteillä.
Vähäisellä tietämykselläni olen päätynyt, että hankittavana voisi olla RTR sähköauto ja harjattomalla moottorilla. Onkohan tämä edes oikein...?
Olisin valmis sijoittamaan autoon noin 200-300 euroa, en ole mitään kipurajaa asettanut vielä... Voisiko joku kokeneempi suositella jotain tiettyjä malleja perusteluiden kanssa? Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 13.03.16 - klo: 16.19 kirjoittanut Honkkari »
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Pietu81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3805 : 14.03.16 - klo: 06.10 »
Täysin samaa mieltä Honkkarin kanssa. Lisätään vielä sen verran että alkuun pääsee harjallisellakin kivasti, kesän edetessä sitten ja kun vauhti hammasta alkaa kivistää nii  hommaa harjattoman combon ja lipo akut. Ja tosiaan Traxxas autoihin saa rakentelu osia todella paljon. Itse aloitin Slash 2wd harjallisella ja nykyään se on enään muisto rtr "lässykästä", harjaton combo ja perin paljon pro-line osaa kiinni. Ääneni lähtee siis Traxxas.
Hobao Hyper VSE  - Sanwa - Savöx

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3806 : 14.03.16 - klo: 10.11 »
Japanin matkalla innostuin hieman turhankin paljon näistä rc-autoista ja sellainen pitäisi leluksi itselleni hommata. Tietämys rajoittuu kuitenkin siihen, että omistin muksuna Nikon. Apua siis kaivataan ja paljon. Aloittelijan oppaasta sain jotain irti, mutta silti valikoima on melko lailla ääretön.
- Tarkoituksena siis ajella pääsääntöisesti kesällä, olosuhteina hiekka, nurmikko, sora, mitä kaikkea keksinkään. Ei kuitenkaan mitään täyttä off roadia keskellä kuusimetsää.
- En myöskään haluaisi Suomen kesän tuntien rajoittaa ajamista vain kuivalle kelille.
- Lisäksi omat tekniset taitoni tuntien haluaisin selvitä mahdollisimman simppeleillä huoltotoimenpiteillä.
Vähäisellä tietämykselläni olen päätynyt, että hankittavana voisi olla RTR sähköauto ja harjattomalla moottorilla. Onkohan tämä edes oikein...?
Olisin valmis sijoittamaan autoon noin 200-300 euroa, en ole mitään kipurajaa asettanut vielä... Voisiko joku kokeneempi suositella jotain tiettyjä malleja perusteluiden kanssa? Kiitos!

Osta 2wd monsteri/truggy(Traxxas: Stampede, Rustler, HPI: Firestorm Flux, ,Arrma: Granite BLS/BLX, Vorteks BLS/BLX), harjaton heti kättelyssä ja lipoakut = Lots of Fun. Harjaton kone on huoltovapaa ja myöhemmin hankittuna harjaton combo tulee vain kalliimmaksi. Nimh -akuilla virta alenee tasaisesti ja on todella ärsyttävä piirre ja ei niillä pitkään ajelekaan, riippuu tietenkin kapasiteetista, mutta EI. Lipoilla hauskuutta riittää loppuun asti tai siihen kun säätimen Lipo Cut-off katkaiseen hauskan pidon. 2wd:ssä vähemmän huollettavaa,kun ei ole kuin yksi diffi, muutenkin simppelimpi. Renkaat kuluvat pääsääntöisesti vain takaa eli pääset puolet halvemmilla rengaskuluillakin hyvässä lykyssä, jos et ajele asfaltilla/muilla kovilla pinnoilla.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3807 : 23.03.16 - klo: 21.27 »
nonni.. Päivitetään tätä vähän. Lähes päivittäinen ajelu ja korjailu alkaa tulla tutuksi, niin tässä kai alkaa hahmottua mitä sitä oikein haluaa.. Ratakeskuksessa tulee viikottain käytyä ajelemassa ja se Drifting on kuitenkin sisä puuhaa, niin sitä voinee ajella tuolloin vuokra-autollakin.. Minulla on Crawler ja pojalla WLtoys monsteri kun yleensä ajetaan ulkona. Pitäisi hommata toinen nopea peli ( Truggy tai Short Course ) ja toinen Crawler tai Scale, niin päästäisiin ajamaan samoissa paikoissa ja saman tasoisilla vehkeillä vähän niinkuin toisia vastaan :)

Takaveto Corri tuntuu pysyvän hyvin räpylässä ja nyt on enää valinta tehtävä edessä. Enää ei tarvitse olla täysin RTR, kun tuli käytyä tuon Carsonin Crawlerin kanssa Servo vaihto, vastarinvaihto ja noparin vaihto ruljanssi läpi, niin alkaa hahmottua tuo sähköpuolikin. Yksi "ylimääräinen" radio / vastarikin on olemassa. Sekä 2s ja 3s akkuja ja hyvä laturi.

Minun hintaluokassa harjattomai RTR versioita lienee HPI,n Blitz, Arrma Fury, Traxxas Slash, Team C jne..

Traxxas lienee suosituin ja siihen kai helposti varaosia. Arrma, Traxxas ja HPI kauppiaat asuisi toki nurkilla, joten varaosia saisi myös nopeasti.

Toki voisin ostaa myös käytetynkin auton jos sopivasti eteen tulee ja joku malttaa omastaan luopua :) Myös Crawleria / Scalea saa tarjoilla pojan käyttöön. 1/10 kokoinen.
PS. Olen menossa Model Expoon RC-offin osastolle La ja Su, joten sielläkin voinee tehdä treffejä joku on kauempaa sinne tulossa :)

 
jee

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3808 : 23.03.16 - klo: 22.08 »
Miksi et osta käytettyä slashiä?  Niitähän on myynnissä vähän väliä. Nytkin 4x4 malli myyntiosastolla alle 300 Eur.Slash on pommin varma. Mulla on rally, missä sama alusta ja tekniikka kuin slash lcg:ssä. Vaikuttaa todella lujalta autolta ja youtube-videoiden perusteella kestää kyllä "höykyytystä."
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa pexi76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3809 : 23.03.16 - klo: 22.44 »
Slashia on niin paljon suositeltu, että kai se pitää kallistua siihen suuntaan  :laugh: Mieluummin takapotku, kuin nelikko.. Vähemmän säädettävää ja rikkoontuvia osia :)
jee