Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1214689 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rissa22

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3870 : 21.05.16 - klo: 21.41 »
Kiitos! Juu muistetaan

Poissa Tctic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3871 : 24.05.16 - klo: 10.42 »
Ekaa sähköautoa ollaan täälläkin hankkimassa. Aikaisemmat kokemukset rc-autoista ovat -01-02 vuosilta polttis Kyosho Inferno MP6:sta ja Serpent Impulso Pro:sta. Kyoshoon menivät kaikki rahat ja silti se oli koko ajan hajalla. Pysyvätkö nuo nykyiset sähköautot vähän paranneltuina järkevästi kasassa vai meneekö normi ajamisessa taas niin, että yksi ajo ja läjä osia tilaukseen? Lähinnä ajatuksissa ovat uusi Stampede vxl 4x4 tai sitten käytetynä E-Revo vxl 4x4 1:16. Auto tulisi piha/pihatie rälläykseen ja hiekkamontuilla ajoon. Onko 1:16 liian pieni nurmikolle vai kannattaako suosiolla ostaa 1:10 auto?

Jos uutta autoa ajattelee, niin tietysti se kaipaa lipot, niille laturin, suojapussin autoon ja latauspussin lipoille. Sitten vetareita ja tukivarsia saa varmaan olla varastossa samantien. Näihin menee heittämällä 150-200€. Mitä muuta pitää laskea harrastuksen aloitukseen mukaan?
Serpent impulse pro, Kyosho mp6 sport, Kyosho mp6 & rb-sport.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3872 : 24.05.16 - klo: 11.54 »
sulla on mp6 kössistä ollu joku rtr versio?

nykyistä kyosho mp9 tki4 :ää parempaa et saa etenkin jos kit version ostat. Mutta se vaatii sitten sähköt lisäks. Ja liian kallis pihasuttaukseen. mp9e tki readyset lienee ok myös pihalle, hinta n. 600+ e lisäks tarviit akun ja laturin.

http://www.kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.30874T1
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tctic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3873 : 24.05.16 - klo: 12.16 »
Varmaankin joku sellainen, käytettynä oli ostettu. Jotenkin nuo 1/8 buggyt ei nappaa enää yhtään, ennemmin joku monsteri tai trukki. Varsinkin kun muita käyttäjiä ovat lapset ja ratoja täällä ei ole.
Serpent impulse pro, Kyosho mp6 sport, Kyosho mp6 & rb-sport.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3874 : 24.05.16 - klo: 12.35 »
juuri näin!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3875 : 24.05.16 - klo: 16.11 »
Ekaa sähköautoa ollaan täälläkin hankkimassa. Aikaisemmat kokemukset rc-autoista ovat -01-02 vuosilta polttis Kyosho Inferno MP6:sta ja Serpent Impulso Pro:sta. Kyoshoon menivät kaikki rahat ja silti se oli koko ajan hajalla. Pysyvätkö nuo nykyiset sähköautot vähän paranneltuina järkevästi kasassa vai meneekö normi ajamisessa taas niin, että yksi ajo ja läjä osia tilaukseen? Lähinnä ajatuksissa ovat uusi Stampede vxl 4x4 tai sitten käytetynä E-Revo vxl 4x4 1:16. Auto tulisi piha/pihatie rälläykseen ja hiekkamontuilla ajoon. Onko 1:16 liian pieni nurmikolle vai kannattaako suosiolla ostaa 1:10 auto?

Jos uutta autoa ajattelee, niin tietysti se kaipaa lipot, niille laturin, suojapussin autoon ja latauspussin lipoille. Sitten vetareita ja tukivarsia saa varmaan olla varastossa samantien. Näihin menee heittämällä 150-200€. Mitä muuta pitää laskea harrastuksen aloitukseen mukaan?

Ehdottomasti Stampede 4x4 VXL "King of bashing". Ei tarvi haalia varaosia varastoon -löytyy kotimaasta. Velineon system antaa vauhtia ja voimaa tarpeeksi. Mulla on Traxxas Rally VXL sitäkään ei saa rikki millään! Eilen ja tänään yritetty. Eilen jopa 3s:n voimalla -kestää kyllä  armottomia  mällejä!  Ennen oli Stampede, nyt Rally -se auto, jonka vaan ottaa hyllystä ja lähtee ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 24.05.16 - klo: 16.24 kirjoittanut Ipperu »
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Tctic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3876 : 25.05.16 - klo: 07.44 »
Tuo Stampede vxl 4x4 alkaa olla budjetin aivan ylärajoilla, siihen ei sitten enää kärsisi hommata lipoa. Pitäisi päästä testaamaan 2wd Stampedea, että tietäisi miten se etenee. Talvellahan sillä ei vain sitten tee mitään.
Serpent impulse pro, Kyosho mp6 sport, Kyosho mp6 & rb-sport.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3877 : 25.05.16 - klo: 09.43 »
Tuo Stampede vxl 4x4 alkaa olla budjetin aivan ylärajoilla, siihen ei sitten enää kärsisi hommata lipoa. Pitäisi päästä testaamaan 2wd Stampedea, että tietäisi miten se etenee. Talvellahan sillä ei vain sitten tee mitään.

Nykyään on tuo 4x4 hinta näköjään aika kova...2wd:llä ei talvella hirveästi juhlita. Pitoa ei juurikaan löydy eikä etenemiskykyä. Laparenkailla hauska ajaa suoraan,mutta siinäpä se onkin. Kirjoitan kokemuksesta. Kesällä 2wd on hauska peli.  Jos etsit 4x4 harjatonta monsteria ja budjetti alle 400 niin tsekkaa tämä: (Osia ei välttämättä Suomesta löydy, mutta hinta-laatusuhde kohdillaan ja radiolaitteet erittäin hyvät, mistä isoplussa):

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/251987/
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Tctic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3878 : 25.05.16 - klo: 14.23 »
Tuo ECX Ruckus olisi kyllä mielenkiintoinen, vähän heikosti on osia saatavilla (paitsi tuolta wheelspinmodels.co.uk kaupasta) ja jälleenmyynti arvo on täysi kysymysmerkki. Pitää kuitenkin tutustua aiheeseen paremmin.
Serpent impulse pro, Kyosho mp6 sport, Kyosho mp6 & rb-sport.

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3879 : 25.05.16 - klo: 16.46 »
Mitä mieltä raati olis Himoto Bowiesta.
http://www.rc-hobbies.co.uk/shop/rc-cars-trucks/himoto-racing-brushless-truck-bowie/
Hinta ei olis paha ja varaosia saapi suomestaki.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3880 : 25.05.16 - klo: 20.43 »
Mitä mieltä raati olis Himoto Bowiesta.
http://www.rc-hobbies.co.uk/shop/rc-cars-trucks/himoto-racing-brushless-truck-bowie/
Hinta ei olis paha ja varaosia saapi suomestaki.

Eivät oikein kestä. Yksi Kiina-auto (Right/HSP) riitti. 3 ekaa kertaa kesti. Sen jälkeen muistaakseni eka meni "takahubinvarsi" poikki ja sitä seurasi mm. moottorin palaminen  ja takadiffin ratas.  Sitten olin jo Stampeden hommannut, joten kiinaihme lähti seuraavalle omistajalle korjattavaksi puoli ilmaiseksi. Halpa hinta houkuttaa, mutta rahaa palaa loppupeleissä tuplaten ja hermot vielä lisäksi. Joissa halpiksissa esim. Hobbykingin autoissa löytyy välillä mukavia yllätyksiä. Esim. Sabertooth Truggya on kehuttu kestäväksi ja nopeaksi.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3881 : 25.05.16 - klo: 21.50 »
Tuo ECX Ruckus olisi kyllä mielenkiintoinen, vähän heikosti on osia saatavilla (paitsi tuolta wheelspinmodels.co.uk kaupasta) ja jälleenmyynti arvo on täysi kysymysmerkki. Pitää kuitenkin tutustua aiheeseen paremmin.

Tuo ECX kiinnostaa itseänikin aivan puhtaasti "nappulat kaakkoon" hengessä. Rapakon takan reissussa hypistelin paikallisen rc liikkeen tiskillä kaupan testiautoa jota asiakkaat pääsivät kokeilemaan puljun takana olevalla radalla. Kestävän tuntuinen laite, joustaa sopivasti nottei ihan eka mällistä ripee. Kovasti oli käyttöä saaneen näköinenkin. Ei vain ollut aikaa kokeilla autoa mutta tuskin olisi tarjonnut mitään mullistavaa. Kyseessä oli siis se shortcourse versio Torment 2wd. Oli jollain lailla aika hyvännäköinenkin siinä tiskillä maatessaan.....  :smiley:

Varaosien saanti joskus takkuaa ihan tunnetuumpiinkin rtr merkkeihin että tilaaminen esim englannista aika arkipäivää & tulee ne aika ripeesti sieltäkin.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3882 : 25.05.16 - klo: 21.58 »
Mitä mieltä raati olis Himoto Bowiesta.
http://www.rc-hobbies.co.uk/shop/rc-cars-trucks/himoto-racing-brushless-truck-bowie/
Hinta ei olis paha ja varaosia saapi suomestaki.

Eivät oikein kestä. Yksi Kiina-auto (Right/HSP) riitti. 3 ekaa kertaa kesti. Sen jälkeen muistaakseni eka meni "takahubinvarsi" poikki ja sitä seurasi mm. moottorin palaminen  ja takadiffin ratas.  Sitten olin jo Stampeden hommannut, joten kiinaihme lähti seuraavalle omistajalle korjattavaksi puoli ilmaiseksi. Halpa hinta houkuttaa, mutta rahaa palaa loppupeleissä tuplaten ja hermot vielä lisäksi. Joissa halpiksissa esim. Hobbykingin autoissa löytyy välillä mukavia yllätyksiä. Esim. Sabertooth Truggya on kehuttu kestäväksi ja nopeaksi.
No jos sitte hylkäis ajatuksena tuon bowien ja kääntyis tuon ECX ruckus suuntaan. Olis saksassa hieman halvempi ku briteissä. http://www.modellhobby.de/HORIZON-ECX-Ruckus-Brushless-4WD-RTR-(with-AVC-Technology).htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=094ECX03016I&t=31211&c=31219&p=31219
Paljokohan tuolla olis huippunopeus?

Xperia z3


Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3883 : 25.05.16 - klo: 22.36 »
300€ ilman kotimaista varaosa tukea. Itse passaisin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa p3362

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3884 : 25.05.16 - klo: 23.52 »
Minkälaisia nuo TeamC:n autot on? Eli meneekö ne enemmän "Kiina" vai laatu autojen suuntaan  vai riippuuko mallista? Esim. 1:10 EP Short Course "Patron" TR4 RTR, joka olisi kanssa keskustelussa hintaluokassa?

Poissa Tctic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3885 : 26.05.16 - klo: 07.30 »
Kyllä minä kuitenkin kallistun Traxxasiin tuo varaosatuen takia, oli mikä oli. Nyt vain keksisi, että Rustler vxl vai Stampede vxl. Todennäköisesti myös Stampede olisi 2wd malli, kiitos budjetin. 2wd:ssä on se positiivinen puoli, että se on tekniikaltaan erittäin yksinkertainen, liikkuvien osien määrä on huomattavasti pienempi kuin 4wd mallissa.
« Viimeksi muokattu: 26.05.16 - klo: 08.13 kirjoittanut Tctic »
Serpent impulse pro, Kyosho mp6 sport, Kyosho mp6 & rb-sport.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3886 : 26.05.16 - klo: 07.56 »
Minkälaisia nuo TeamC:n autot on? Eli meneekö ne enemmän "Kiina" vai laatu autojen suuntaan  vai riippuuko mallista? Esim. 1:10 EP Short Course "Patron" TR4 RTR, joka olisi kanssa keskustelussa hintaluokassa?

Team C:n RTR autot on "kiina roskaa", kisaamiseen tarkoitetut on laatu pelejä, laadukkaammilla osilla tehtyjä.
RTR autoja voi tietenkin päivittää paremilla osilla, mutta yleensä tulee halvemmaksi ostaa suoraan
parempi versio.
 
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3887 : 26.05.16 - klo: 12.45 »
Kyllä minä kuitenkin kallistun Traxxasiin tuo varaosatuen takia, oli mikä oli. Nyt vain keksisi, että Rustler vxl vai Stampede vxl. Todennäköisesti myös Stampede olisi 2wd malli, kiitos budjetin. 2wd:ssä on se positiivinen puoli, että se on tekniikaltaan erittäin yksinkertainen, liikkuvien osien määrä on huomattavasti pienempi kuin 4wd mallissa.

Good choice! Rustler vai Stampede -maku asia. Uusissa malleissa on se TSM -systeemi niin varmaan molemmat hyviä ajaa, mutta vanhemmissa versioissa kallistuisin Stampedeen. Rustista muistikuvana vaan se että se oli levottomampi ja "spinnaus" herkempi vakiona. Sitäkin voi parantaa vaihtamalla diffin öljyt. Vakiona siellä on kait jotain Traxxasin "Gear Greasea"...
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3888 : 26.05.16 - klo: 13.50 »
Rustleriin kannattaa laittaa heti kunnon renkaat, esim. proline dirt hawg 2.8 on ollut itsellä todella hyvät ja ajettavuus paranee joka alustalla.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3889 : 26.05.16 - klo: 14.14 »
Minkälaisia nuo TeamC:n autot on? Eli meneekö ne enemmän "Kiina" vai laatu autojen suuntaan  vai riippuuko mallista? Esim. 1:10 EP Short Course "Patron" TR4 RTR, joka olisi kanssa keskustelussa hintaluokassa?

Team C:n RTR autot on "kiina roskaa", kisaamiseen tarkoitetut on laatu pelejä, laadukkaammilla osilla tehtyjä.
RTR autoja voi tietenkin päivittää paremilla osilla, mutta yleensä tulee halvemmaksi ostaa suoraan
parempi versio.

Njoo... Mielipiteitähän tämäkin jakaa. TeamC:n vahvuuksia esim. Corri 2wd mallissa TS2.
Hyvää:
* Hinta
* Varaosien saatavuus Suomesta OK (toki Traxxassilla on 100x enemmän kauppiaita)
* Kasailu (oikeasti tää kannattaa tehdä itse niin on sitten enemmän taitoa ja tajua, kun sitä kuitenkin saa korjailla jne)
* Muovilaatu KEITETTYNÄ on hyvä. Itse kiehautin tukivarsia 25minsaa ja se muuttaa aika paljon miltä tämä tuntuu kädessä (siis ei ajossa vaan nimenomaan kädessä vs. stanu)

Huonoa:
* Muoviosat suoraan boksista
* Määrätyt ratkaisut esim. E-klipsit on mun mielestä aika nihkeä ratkaisu.
 
Mullon tollanen TS2:nen bashailu käytössä pojan kanssa ja siinä on hajonnut yllättävän vähän osia. Olisikos 3 hubia, 2 tukivartta, molemmat puskurit kerran ja takaa arm mountit. Autolla on ajettu siis radalla, sekä bashattu paljon. Akkujen määrään nähden todella hyvä laite.

Lisäksi ko. "kiinan kipolla" on voitettu kisoja (EN MINÄ vaan muut) ja vastaavasti itse olen tosi iloinen, etten koskaan traxxassiin sortunut. Olen varmasti saanut paljon enemmän mekata, mutta se on osa tätä juttua.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3890 : 26.05.16 - klo: 20.44 »
Team c tr2
Hyvää hinta,ei mitään muuta hyvää.
Kaikkein heikoin auto mitä ikinä ollut.

TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Avei

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3891 : 28.05.16 - klo: 23.20 »

Rc-autoista en tiedä yhtään mitään, joten apu olisi tarpeen.
Budjettina max 150€ ja tuolla pitäisi saada koko paketti akkuineen ja latureineen. Offroad jolla voisi ajaa myös sisällä jolloin nopeutta pitäisi saada säädettyä. Kulkua pitäisi löytyä sopivasti myös isin ajeluihin, mutta tulisi  pääasiassa lapsen käyttöön.

Kuuhun tuolla budjetilla ei mennä mutta tällä haavaa nou kän duu.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3892 : 28.05.16 - klo: 23.35 »

Rc-autoista en tiedä yhtään mitään, joten apu olisi tarpeen.
Budjettina max 150€ ja tuolla pitäisi saada koko paketti akkuineen ja latureineen. Offroad jolla voisi ajaa myös sisällä jolloin nopeutta pitäisi saada säädettyä. Kulkua pitäisi löytyä sopivasti myös isin ajeluihin, mutta tulisi  pääasiassa lapsen käyttöön.

Kuuhun tuolla budjetilla ei mennä mutta tällä haavaa nou kän duu.

Kannattaa kyttäillä käytettyä pakettia näiltä merkeiltä esim.: Traxxas, HPI,  Team associated, Losi, Durango/muitamerkkejä joihin löytyy varaosia läheltä. Vähän ehkä kannattaa tuota budjettia nostaa.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Avei

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3893 : 29.05.16 - klo: 09.53 »

Rc-autoista en tiedä yhtään mitään, joten apu olisi tarpeen.
Budjettina max 150€ ja tuolla pitäisi saada koko paketti akkuineen ja latureineen. Offroad jolla voisi ajaa myös sisällä jolloin nopeutta pitäisi saada säädettyä. Kulkua pitäisi löytyä sopivasti myös isin ajeluihin, mutta tulisi  pääasiassa lapsen käyttöön.

Kuuhun tuolla budjetilla ei mennä mutta tällä haavaa nou kän duu.

Kannattaa kyttäillä käytettyä pakettia näiltä merkeiltä esim.: Traxxas, HPI,  Team associated, Losi, Durango/muitamerkkejä joihin löytyy varaosia läheltä. Vähän ehkä kannattaa tuota budjettia nostaa.

Miten nuo hobbykingin vehkeet. Esim.

http://www.hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=42717

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3894 : 29.05.16 - klo: 21.08 »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3895 : 30.05.16 - klo: 09.47 »
Minkälaisia nuo TeamC:n autot on? Eli meneekö ne enemmän "Kiina" vai laatu autojen suuntaan  vai riippuuko mallista? Esim. 1:10 EP Short Course "Patron" TR4 RTR, joka olisi kanssa keskustelussa hintaluokassa?

Team C:n RTR autot on "kiina roskaa", kisaamiseen tarkoitetut on laatu pelejä, laadukkaammilla osilla tehtyjä.
RTR autoja voi tietenkin päivittää paremilla osilla, mutta yleensä tulee halvemmaksi ostaa suoraan
parempi versio.

Njoo... Mielipiteitähän tämäkin jakaa. TeamC:n vahvuuksia esim. Corri 2wd mallissa TS2.
Hyvää:
* Hinta
* Varaosien saatavuus Suomesta OK (toki Traxxassilla on 100x enemmän kauppiaita)
* Kasailu (oikeasti tää kannattaa tehdä itse niin on sitten enemmän taitoa ja tajua, kun sitä kuitenkin saa korjailla jne)
* Muovilaatu KEITETTYNÄ on hyvä. Itse kiehautin tukivarsia 25minsaa ja se muuttaa aika paljon miltä tämä tuntuu kädessä (siis ei ajossa vaan nimenomaan kädessä vs. stanu)

Huonoa:
* Muoviosat suoraan boksista
* Määrätyt ratkaisut esim. E-klipsit on mun mielestä aika nihkeä ratkaisu.
 
Mullon tollanen TS2:nen bashailu käytössä pojan kanssa ja siinä on hajonnut yllättävän vähän osia. Olisikos 3 hubia, 2 tukivartta, molemmat puskurit kerran ja takaa arm mountit. Autolla on ajettu siis radalla, sekä bashattu paljon. Akkujen määrään nähden todella hyvä laite.

Lisäksi ko. "kiinan kipolla" on voitettu kisoja (EN MINÄ vaan muut) ja vastaavasti itse olen tosi iloinen, etten koskaan traxxassiin sortunut. Olen varmasti saanut paljon enemmän mekata, mutta se on osa tätä juttua.

Mun mielipide perustui ihan radalla ajoon ja kilpailu käyttöön. En ole varsinaisesti bashannut Team C:n autoilla,
mutta ei radallakaan aina jaksa keskittyä. :roll:
Olen ajanut kilpaa seuraavilla Team C:n autoilla:
TR02 Jekyll, TR04Pro, TC02Evo, TC02C, TS2, TS4TE, T4 V3, T8E V3

Noiden TR mallien kanssa oli eniten ongelmia, toisin sanoen ennemmän hajonneita osia. Noissa muissa paremman muovinlaadun tunsi samantien, kun otti palan käteen ja niissä on todella huomattava ero.
E-clipsit on todella hanurista, mutta niitä ei ole noissa 4WD malleissa oikeastaan muualla kuin iskareiden mäntien
kiinnityksessä (ehkä diffien ulostulot?).
Mulle tässä harrastuksessa tärkeimpiä osia on uuden auton rakentaminen. Sen takia tulee aika usein vaihdettua vehkeitä, että näkee millaisia rakenne ratkaisuja on eri merkkien autoissa käytetty.

Oma mielipide on, RTR autot on huonointie tämän harrastuksen pariin. Tavallaan helppo, mutta kuitenkin kantapään kautta! :wink:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa JMSE

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3896 : 01.06.16 - klo: 11.19 »
Kyllä minä kuitenkin kallistun Traxxasiin tuo varaosatuen takia, oli mikä oli. Nyt vain keksisi, että Rustler vxl vai Stampede vxl. Todennäköisesti myös Stampede olisi 2wd malli, kiitos budjetin. 2wd:ssä on se positiivinen puoli, että se on tekniikaltaan erittäin yksinkertainen, liikkuvien osien määrä on huomattavasti pienempi kuin 4wd mallissa.

Good choice! Rustler vai Stampede -maku asia. Uusissa malleissa on se TSM -systeemi niin varmaan molemmat hyviä ajaa, mutta vanhemmissa versioissa kallistuisin Stampedeen. Rustista muistikuvana vaan se että se oli levottomampi ja "spinnaus" herkempi vakiona. Sitäkin voi parantaa vaihtamalla diffin öljyt. Vakiona siellä on kait jotain Traxxasin "Gear Greasea"...

Näin parin viikon rc autoilu kokemuksella voin sanoa että käytettynä hommattu Rustler VXL oli hyvä valinta ensimmäiseksi autoksi. Riippuu tietysti siitä missä itse meinaa ajaa, mutta tuo Rustler on suhteellisen monipuolinen vehje; pystyy ajamaan hieman eri alustoilla ja vauhtiakin löytyy. Heti kannattaa laittaa kunnon renkaat, kuten -rcmh- sanoi (omassa kärryssä on takana nyt Louisen ST-Jumbot ja hyvin toimii, eteen vielä haen renkaita), ja Lipo akku on myös ehdoton.

Poissa Tctic

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3897 : 08.06.16 - klo: 16.23 »
Tänne tuli sitten vihdoin ja viimein käytetty Slash 4x4 Platinum (2010 malli). Vielä kun olisi keliä ajaa.

Pikaisesti testattuna tuo vaikuttaa hauskalta värkiltä ja jos maavara rupeaa tuntumaan liian matalalta, niin mt muutos on helppo tehdä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.16 - klo: 07.51 kirjoittanut Tctic »
Serpent impulse pro, Kyosho mp6 sport, Kyosho mp6 & rb-sport.

Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3898 : 13.07.16 - klo: 11.32 »
ekaa polttisautoa oisin ostelemassa aiempaa kokemustakin sähköautoista löytyy mutta nyt ois mun aika siirtyä polttisautoihin. eli oisko toi nitro rustler trx2.5 rtr hobbylinnasta hyvä? voitte toki ehdottaa jotain muitakin hyviä mielellään sähköstartilla olevia monsuja.


kiitos.

Poissa JoniH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #3899 : 13.07.16 - klo: 12.36 »
Suosittelisin suoraan siirtymään 1/5 luokan bensa autoihin,
Hpi baja (5B) (5T) (5sc)
losi 5ive t
Nitrot ovat mielestäni jääneet ajasta jälkeen,
Bensoilla on paljon huolettomampaa ajoa. tankki kestää ainakin sen 45min, ei tarvitse kokoajan vaihtaa 10€ hehkutulppia,
Eikä tarvitse kokoajan säätää,
pienkonebensalla kun ajaa niin ei käryäkkään