Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1212227 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4020 : 06.09.17 - klo: 14.06 »
Saattaa Nerosta tulla keräilyharvinaisuus, kun Traxxas kiusaa omistamillaan patenteilla Arrman neroa ja Hobbicoa. Tais HPI:n aikoinaan aikamoiseen luisuun lähteä oikeudenkäynnin jälkeen.

https://search.rpxcorp.com/litigation_documents/12450425

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4021 : 06.09.17 - klo: 14.48 »
Mistähän patentista on kyse? Aika jännä, vilkasin muttei ottanut silmään..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4022 : 06.09.17 - klo: 15.09 »
https://patents.google.com/patent/US7793951B2/en
https://patents.google.com/patent/US8982541B1/en
https://patents.google.com/patent/US7883099B2/en
https://patents.google.com/patent/USD567886S1/en
9,061,763https://patents.google.com


Kaikkea se traxxas on saanut patentoitua, hauska katsoa patentti haulla... Aikasemmin traxxas on tainnut kiusata noita markkinoiden pikkutekijöitä, mutta hobbico onkin sitten jotain ihan muuta

Traxxasin diffin lukitus toimii vähän eritavalla:
https://patents.google.com/patent/US8096913B2/en?q=traxxas&assignee=Traxxas+LP



« Viimeksi muokattu: 06.09.17 - klo: 15.24 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4023 : 06.09.17 - klo: 15.32 »
Siinäpä sitä!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4024 : 07.09.17 - klo: 12.36 »
Hobbico on vaihteeksi syytetyjen penkillä :tongue:

Poissa nulli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4025 : 07.09.17 - klo: 14.31 »

Poissa bbbn

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4026 : 09.09.17 - klo: 09.54 »
Stampede ja rustler on mielestäni molemmat hyviä alottelijan autoja.. Molemmissa kohtalainen rtr-paketti ja suht edulliseen hintaankin. Olisi vähän järkevämpää kertoa auton tarkotus ja kuinka tosimielellä lähdetään liikkeelle. Jos kisat on tähtäimessä, niin kerralla kannattaa panostaa kunnon vehkeeseen. Jos pihasudittelua meinaa, niin ei ole läheskään yhtä merkittävää mistä narusta vetäsee ekana.
joo mutta eivät kestä mitään
Traxxas Stampede Xl-5 ,Maxam Storm R10 (TamiyaLunch Box/myyty) ja paljon muita myös ollut......

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4027 : 09.09.17 - klo: 10.28 »
Stampede ja rustler on mielestäni molemmat hyviä alottelijan autoja.. Molemmissa kohtalainen rtr-paketti ja suht edulliseen hintaankin. Olisi vähän järkevämpää kertoa auton tarkotus ja kuinka tosimielellä lähdetään liikkeelle. Jos kisat on tähtäimessä, niin kerralla kannattaa panostaa kunnon vehkeeseen. Jos pihasudittelua meinaa, niin ei ole läheskään yhtä merkittävää mistä narusta vetäsee ekana.
joo mutta eivät kestä mitään

Kaikkihan saa kyllä rikki... :roll: Mulla on ainakin molemmat spedet kestänyt hyvin. Molemmista autoista 3vuoden aikana (2wd ja 4x4  VXL) yhteensä: yksi Hub carrier  ja yksi iskarin korkki auennut. 2wd:llä ajoin 2 vuoden aikana melkein viikoittain.  Mulla oli myös puoli vuotta 10 vuotta vanha Rustler siinäkin taisi vain kerran avautua iskarin korkki. Lujia autoja ovat kyllä verrattavissa esim. LRP:n autoihin tai Kiina-autoihin.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4028 : 12.09.17 - klo: 17.48 »
Saattaa Nerosta tulla keräilyharvinaisuus, kun Traxxas kiusaa omistamillaan patenteilla Arrman neroa ja Hobbicoa. Tais HPI:n aikoinaan aikamoiseen luisuun lähteä oikeudenkäynnin jälkeen.

https://search.rpxcorp.com/litigation_documents/12450425

Onko Hobbico menossa nurin? Jotain rahoitusvaikeuksia kuitenkin on..?
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa waariz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4029 : 24.09.17 - klo: 21.27 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4030 : 25.09.17 - klo: 07.51 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa waariz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4031 : 25.09.17 - klo: 10.57 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Eli näyttäisi siltä, että vaihtoehtoja ovat 1/10 krossit ja SC:t (ehkä SC nyt ensisijaisena). Näistä valitaan toinen ja sitten vielä 2WD vs 4WD, joista 4WD (4WD ensisijaisena). Ja sitten se lopullinen valinta tarkempien speksien kanssa.

Käytettyjä olen katsellut myös, mutta niissä valinnanvara on suppea. Toisaalta suht edukkaita paketteja on ollut tarjolla. Lisäksi myytävät autot sijaitsevat monesti muualla Suomessa, joten kokeilemaan ei pääse. Polttiksia tuntuu olevan nyt paljon ja halvalla, mutta ne ei auta. Täytyy pitää markkinoita silmällä.

Hakkila siis aukeaa sunnuntaina? Onko sunnuntaina vielä mitään kokeilumahdollisuuksia? Täytyy tulla sunnuntaina paikalle katselemaan ja kyselemään. Kiitos paljon vinkeistä!

-Miikka

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4032 : 25.09.17 - klo: 11.27 »
Täältä löytyy lisää infoa Hakkilan aloittelijailloista ja kokeilumahdollisuuksista - ja täydennän sinne lisää tietoa vielä tällä viikolla: https://www.fullspeedrc.fi/aloittelijaillat/

Aloittelijaillat jatkuvat 9.10. maanantaina ja sieltä löytyy muutamakin erimallinen auto kokeiltavaksi. Tervetuloa vaikka jo ensi sunnuntainakin tutustumaan harrastukseen, mutta kerhon autot ovat tällä hetkellä testattavissa vasta 9.10.

Poissa VTEC

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4033 : 26.09.17 - klo: 20.12 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Eli näyttäisi siltä, että vaihtoehtoja ovat 1/10 krossit ja SC:t (ehkä SC nyt ensisijaisena). Näistä valitaan toinen ja sitten vielä 2WD vs 4WD, joista 4WD (4WD ensisijaisena). Ja sitten se lopullinen valinta tarkempien speksien kanssa.

Käytettyjä olen katsellut myös, mutta niissä valinnanvara on suppea. Toisaalta suht edukkaita paketteja on ollut tarjolla. Lisäksi myytävät autot sijaitsevat monesti muualla Suomessa, joten kokeilemaan ei pääse. Polttiksia tuntuu olevan nyt paljon ja halvalla, mutta ne ei auta. Täytyy pitää markkinoita silmällä.

Hakkila siis aukeaa sunnuntaina? Onko sunnuntaina vielä mitään kokeilumahdollisuuksia? Täytyy tulla sunnuntaina paikalle katselemaan ja kyselemään. Kiitos paljon vinkeistä!

-Miikka





2wd autoilla oppii paremmin ajamaan. traxxas slash on erittäin hyvä ja kestävä auto pihalle mutta sisäradoilla ilman
madallettua pohjaa puskee paljon(ei käänny hyvin). rata autoina 2wd hyviä ovat esim Losi TRL 22SCT ja Team Durango DESC210.
Team Corally SBX410, Xray T4 '14 ja FG Marder "jokkis"
Youtube Kanava: https://www.youtube.com/channel/UC08uZiWtJ7b5MHZiEqAjUZQ

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4034 : 26.09.17 - klo: 20.46 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.12.17 - klo: 22.02 kirjoittanut mustikka »
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4035 : 27.09.17 - klo: 08.38 »
Oman auton ostoa silmälläpitäen voi tulla tutustumaan pariin eri tyyppiseen autoon ensi lauantaina Fullspeedin Hakkilan sisäradan avajaisiin! http://rc10.fi/index.php?topic=101873.msg816682#msg816682

Poissa waariz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4036 : 27.09.17 - klo: 11.19 »
Seuraa läjä nöösikysymyksiä, mutta kaikki tähtää hankittavan ajopelin selvitykseen. Sori jos menee offtopikiksi.

Eli nyt on tullut aika, että sekä poikaa (3,5v) että tätä isompaa poikaa (31v) kiinnostaa radio-ohjattavat. Harrastus on osittain saatu jo aluille kiinaveneen Feilun FT012 hankinnalla, mutta nyt pitäisi saada jotain renkailla kulkevaa ja vähän laadukkaampaa. Tähtäimessä olisi siis jokin järkevän hintainen mahdollisimman monipuolinen ja myös ehkä jonkin tasoiseen kilpailuun kykenevä auto. Vaihtoehtoja on niin paljon, että mahdollisuuksien kartoittaminen ilman kunnon taustatietoa on hieman hankalaa. En kuitenkaan haluaisi tehdä hankintaa hätäisesti, joten kysellään täältä apuja. Alla on lista jo periaatteessa selkeitä ominaisuuksia sekä lisäksi kysymyksiä, joihin kaipaisin mielipiteitä tai vastauksia kokeneemmilta.

Auton toivotut ominaisuudet:
  • sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
  • tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
  • ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
  • mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
  • kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
  • hyvä varaosien saatavuus
  • tarpeeksi tehoa tietenkin
  • hyvät ajo-ominaisuudet radalla

Avoimia kysymyksiä:
  • Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
  • 1/8 vai 1/10 vai joku muu?
  • Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
  • Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla? Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla? Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Kiitos jo etukäteen!

Auton toivotut ominaisuudet:
sähkäri (polttis pitää liikaa meteliä pihalle ja vaatii tähän hetkeen liikaa harrastamista jne, jos kipinä iskee, niin polttista voi harkita kaveriksi)
Juuri näin

tehon säätö/treenimode oltava (poikaa ajatellen)
Tehonsäädön pystyy tekemään käytännössä lähes kaikilla radioilla

ympärivuotiseen sekalaiseen piha-ajeluun sopiva
Sulkee käytännössä pois 1/10 krossarit.
Käytännössä kannattaa olla 4WD-auto 

mahdollisimman laajat ratamahdollisuudet Helsingin lähistöllä
Vaihtoehdot ulkoradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), 1/8 krossarit (sähkö/polttis), Short Course (2WD/4WD)

kelpaa sisäradoille (esim. Hakkila)
Vaihtoehdot sisäradoilla : 1/10 krossarit (2WD,4WD), Short Course (2WD/4WD)


hyvä varaosien saatavuus
PK-seudulla on muutama kauppias, joiden merkit kannattaa pitää ykkösprioriteettina

tarpeeksi tehoa tietenkin
Ei ongelma harjattomilla moottoreilla ja lipoakuilla

hyvät ajo-ominaisuudet radalla
Sotii osittain piharälläysvaatimuksen kanssa

Avoimia kysymyksiä:
Krossi vs Short Course, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
SC sopii piharälläykseen, krossit ei, SC:t kestää paremmin harjoittelun rasituksia

Neliveto vs takaveto, hyvät ja huonot puolet? Miksi?
Neliveto on helpompi jos pitoa on niukasti (pihat), enemmän huollettavaa

1/8 vai 1/10 vai joku muu?
1/8 on vain ulos

Onko jotain sivustoa, josta löytyy tietoa esim akuista ja muusta tekniikasta?
Hakkilassa alkaa aloittelijaillat lokakuussa, tule paikan päälle juttelemaan asiasta lisää

Mikä autoluokka on yleisesti suosituin ja tarjoaa monipuolisimmat kilpailumahdollisuudet vai onko väliä?
Talvella ajetaan kilpaa 1/10 krossareilla ja 1/10 SC-autoilla. Osallistujia on eniten krossarikisoissa.

Tähän mennessä olen pohdiskellut muun muassa Traxxasin Slashia sekä Kyoshon Ultimaa ja DBX VE 2.0:aa. DBX:stä sellainen kysymys, että kun se on 1:9 kokoa, saako sillä ajaa 1:10 sisäradoilla?
Slash ja Ultima sopii sisäradoille, DBX ei.

Saako 1:8 krosseilla yleensä ajaa missään sisäradalla?
Yleensä ei.

Budjettia en ole vielä lukkoon lyönyt. Jos perusteita on, niin voi maksaa ehkä enemmänkin, mutta lähdetään mielellään suht edullisesta päästä.

Tule Hakkilaan juttelemaan, niin sinut ohjataan pahimpien sudenkuoppien ohi ja saat enemmän rahoille vastinetta. Alkuvaiheessa ei kannata pois sulkea laadukkaista käytettyjä vaihtoehtoja. Samalla rahalla kun joutuu käyttämään keskinkertaiseen tai huonoon uuteen autoon on mahdollista päästä kiinni todella hyviin autoihin.

Kiitos hyvästä vastauksesta!

Eli näyttäisi siltä, että vaihtoehtoja ovat 1/10 krossit ja SC:t (ehkä SC nyt ensisijaisena). Näistä valitaan toinen ja sitten vielä 2WD vs 4WD, joista 4WD (4WD ensisijaisena). Ja sitten se lopullinen valinta tarkempien speksien kanssa.

Käytettyjä olen katsellut myös, mutta niissä valinnanvara on suppea. Toisaalta suht edukkaita paketteja on ollut tarjolla. Lisäksi myytävät autot sijaitsevat monesti muualla Suomessa, joten kokeilemaan ei pääse. Polttiksia tuntuu olevan nyt paljon ja halvalla, mutta ne ei auta. Täytyy pitää markkinoita silmällä.

Hakkila siis aukeaa sunnuntaina? Onko sunnuntaina vielä mitään kokeilumahdollisuuksia? Täytyy tulla sunnuntaina paikalle katselemaan ja kyselemään. Kiitos paljon vinkeistä!

-Miikka





2wd autoilla oppii paremmin ajamaan. traxxas slash on erittäin hyvä ja kestävä auto pihalle mutta sisäradoilla ilman
madallettua pohjaa puskee paljon(ei käänny hyvin). rata autoina 2wd hyviä ovat esim Losi TRL 22SCT ja Team Durango DESC210.
2WD olisi ensisijainen radan kannalta, mutta piharälläilyssä varmaan 4WD parempi jos on epätasaista alustaa ja hiekkaa. Meillä on kyllä asfalttipiha, utta lähimaastossa varmaan tulee myös ajeltua. Traxxasista olen lähinnä yrittänyt katsoa Low-CG versioita. Onko muut SC autot yleensä valmiiksi riittävän matalia? Pärjäileekö 2S akuilla kuinka hyvin? Kiihtyvyyttä pitäisi radalla olla, joten vaatisiko noparin ja moottorin, joka kestää 3S?

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4037 : 27.09.17 - klo: 11.57 »
Itse olen tykännyt ulkona melkeinpä enemmän 2wd rustlerista sen hieman isompien pyörien ansiosta kuin 4wd normi-maavaraisesta Släshistä. Rustleri menee metsässä juurien ym. yli ehkä paremmin. Huonolla pidolla takaveto on vaikea.

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4038 : 27.09.17 - klo: 12.16 »
Yhdellä autolla joutuu joka tapauksessa tekemään kompromissejä. Pihasuttailuun kannattaa olla 4-veto, menee huomattavasti paremmin jo nurmikolla. Traxxasin slash 4*4 on hyvä perusvalinta oli hlg tai lcg. lcg-pohjan voi ostaa vaikka myöhemmin jos näkee tarpeelliseksi.

Itse katselisin sc-autoja:
Traxxas Slash 4*4
ARRMA Senton
Losi Scte
Tekno sct410

Kiinan ihmeet jättäisin muiden murheiksi

Mitä enemmän tekee mieli radalle sitä enemmän valitsisin jälkimmäisistä, Meillä on Tekno ollut ihan pihasuttailussa, mutta loppupeläissä se on näistä kaikista tylsin pihasuttailussa, mutta hyvä/paras radalla. Arrma Sentonista ei ole kokemuksia mutta hvväksi haukuttu.

Pihasuttailussa hauskuus alkaa kun monsterista löytyy sopivasti tehoja esim. ARRMA Outcast 6S tai Traxxasin XMAXX.
« Viimeksi muokattu: 27.09.17 - klo: 13.54 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4039 : 27.09.17 - klo: 12.24 »
x pois
« Viimeksi muokattu: 27.09.17 - klo: 14.49 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa waariz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4040 : 28.09.17 - klo: 09.23 »
Yhdellä autolla joutuu joka tapauksessa tekemään kompromissejä. Pihasuttailuun kannattaa olla 4-veto, menee huomattavasti paremmin jo nurmikolla. Traxxasin slash 4*4 on hyvä perusvalinta oli hlg tai lcg. lcg-pohjan voi ostaa vaikka myöhemmin jos näkee tarpeelliseksi.

Itse katselisin sc-autoja:
Traxxas Slash 4*4
ARRMA Senton
Losi Scte
Tekno sct410

Kiinan ihmeet jättäisin muiden murheiksi

Mitä enemmän tekee mieli radalle sitä enemmän valitsisin jälkimmäisistä, Meillä on Tekno ollut ihan pihasuttailussa, mutta loppupeläissä se on näistä kaikista tylsin pihasuttailussa, mutta hyvä/paras radalla. Arrma Sentonista ei ole kokemuksia mutta hvväksi haukuttu.

Pihasuttailussa hauskuus alkaa kun monsterista löytyy sopivasti tehoja esim. ARRMA Outcast 6S tai Traxxasin XMAXX.
Kiitos näistä!

Onko näissä kaikissa vaihtoehdoissa riittävän hyvä varaosien saatavuus? Mikä tekee Teknosta huonomman pihasuttailuun? Onko se liian jäykkä tai matala? Varmaan pitäisi ostaa pihasuttailuun oma auto ja radalle oma, mutta jostain on lähdettävä liikenteeseen. Meillä on kotoa lähialustat pääosin asfaltti, nurmikko ja hiekkatie. Kunnon polkuja ei ole ihan lähellä. Asfaltille voisi tehdä jotain pientä treenirataa.

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4041 : 28.09.17 - klo: 10.14 »
Tekno ei tykkää kivistä/hiekasta. Pohjalevyssä ei ole spurrille reikää mistä moska pääsisi ulos. Jos haluaa, niin voihan sen siihen modata ja paiskoa menemään.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa nulli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4042 : 28.09.17 - klo: 13.09 »
Hintaansa nähden käypän kiinankaaran omistavana harkitsen vakavasti Kratonia.

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4043 : 28.09.17 - klo: 13.41 »
Tekno sisuskalut on sellasessa pulkassa, ettei tosiaan kivet pääse sieltä pois. Jotain osia vähän nihkeesti suomessa. Spurrit on kovilla kun hiekka/kivet menee väliin.
Pihasuttailussa siitä vaan tulee nopasti tylsä kun ei kaadu ja hyppää tasaisesti, onhan se vakaa menemään. Losin scte on kanssa hyvä, mutta vähän harvinaisempi suomessa, Osat kestää hyvin eikä hiekka ole murheena

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4044 : 28.09.17 - klo: 13.44 »
Hintaansa nähden käypän kiinankaaran omistavana harkitsen vakavasti Kratonia.

Kratonista on hyvä tarjous menossa, varmasti hyvä auto

Poissa PHJ33

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4045 : 03.10.17 - klo: 10.12 »
Voisitteko auttaa? Ostin kesällä Stampede 4x4 vxl auton ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Nyt kuin talviaon tulossa niin olisi haussa auto joka soveltuisi sekä sisä että ulkoratoihin. Tähän minun mielestä stampede ei sovellu koska heiluu ja heittelee liikaa sekä on melko vaikeasti hallittavissa
Tässä toiveet auton suhteen:
 
-          Vesitiivis
-          Sähkökäyttöinen
-          1/10 koko
-          Helposti korjattava ja runsaasti varaosia
-          Lipo 2/3s ajomahdollisuus
 
Itse olin ajatellut joko traxxas bandit vxl tai rustler vxl:ää. Nämä vaan siksi että traxxas tullut jotenkuten tutuksi ja löytyy reippaasti varaosia.
Onko rustler kuitenkin liian samankaltainen omaan stampedeen verrattuna. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan eikä tarvitse olla traxxas autoja

Poissa nulli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4046 : 03.10.17 - klo: 10.49 »
Hintaansa nähden käypän kiinankaaran omistavana harkitsen vakavasti Kratonia.

Kratonista on hyvä tarjous menossa, varmasti hyvä auto

Parree olla.  :cheesy:

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4047 : 03.10.17 - klo: 14.14 »
Voisitteko auttaa? Ostin kesällä Stampede 4x4 vxl auton ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Nyt kuin talviaon tulossa niin olisi haussa auto joka soveltuisi sekä sisä että ulkoratoihin. Tähän minun mielestä stampede ei sovellu koska heiluu ja heittelee liikaa sekä on melko vaikeasti hallittavissa
Tässä toiveet auton suhteen:
 
-          Vesitiivis
-          Sähkökäyttöinen
-          1/10 koko
-          Helposti korjattava ja runsaasti varaosia
-          Lipo 2/3s ajomahdollisuus
 
Itse olin ajatellut joko traxxas bandit vxl tai rustler vxl:ää. Nämä vaan siksi että traxxas tullut jotenkuten tutuksi ja löytyy reippaasti varaosia.
Onko rustler kuitenkin liian samankaltainen omaan stampedeen verrattuna. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan eikä tarvitse olla traxxas autoja
Traxxas slash 4x4 on teknisesti melkein sama auto kuin stampede ja soveltuu kohtalaisesti radalle mutta ei ole paras siihen käyttöön... Eroa lähinnä vain runko, eri kori ja eri mittaiset tukivarret.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4048 : 03.10.17 - klo: 14.31 »
Voisitteko auttaa? Ostin kesällä Stampede 4x4 vxl auton ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Nyt kuin talviaon tulossa niin olisi haussa auto joka soveltuisi sekä sisä että ulkoratoihin. Tähän minun mielestä stampede ei sovellu koska heiluu ja heittelee liikaa sekä on melko vaikeasti hallittavissa
Tässä toiveet auton suhteen:
 
-          Vesitiivis
-          Sähkökäyttöinen
-          1/10 koko
-          Helposti korjattava ja runsaasti varaosia
-          Lipo 2/3s ajomahdollisuus
 
Itse olin ajatellut joko traxxas bandit vxl tai rustler vxl:ää. Nämä vaan siksi että traxxas tullut jotenkuten tutuksi ja löytyy reippaasti varaosia.
Onko rustler kuitenkin liian samankaltainen omaan stampedeen verrattuna. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan eikä tarvitse olla traxxas autoja

Tuolta runko:

https://www.toemen.nl/chassis-slash-4x4-excl-banden-trx6808-p-8426.html?osCsid=sookf2h9mi5f4lk6nf00vltur5

Sähköt Stampedesta, kori ja renkaat kaupasta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa PHJ33

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #4049 : 03.10.17 - klo: 16.07 »
Voisitteko auttaa? Ostin kesällä Stampede 4x4 vxl auton ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Nyt kuin talviaon tulossa niin olisi haussa auto joka soveltuisi sekä sisä että ulkoratoihin. Tähän minun mielestä stampede ei sovellu koska heiluu ja heittelee liikaa sekä on melko vaikeasti hallittavissa
Tässä toiveet auton suhteen:
 
-          Vesitiivis
-          Sähkökäyttöinen
-          1/10 koko
-          Helposti korjattava ja runsaasti varaosia
-          Lipo 2/3s ajomahdollisuus
 
Itse olin ajatellut joko traxxas bandit vxl tai rustler vxl:ää. Nämä vaan siksi että traxxas tullut jotenkuten tutuksi ja löytyy reippaasti varaosia.
Onko rustler kuitenkin liian samankaltainen omaan stampedeen verrattuna. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan eikä tarvitse olla traxxas autoja
Traxxas slash 4x4 on teknisesti melkein sama auto kuin stampede ja soveltuu kohtalaisesti radalle mutta ei ole paras siihen käyttöön... Eroa lähinnä vain runko, eri kori ja eri mittaiset tukivarret.

Juuri tämän takia tuntuisi "turhalta" ostaa slashi koska niin paljoon samaa stampeden kanssa... Kuten sanottu niin rohkeasti saa ehdottaa muitkakin malleja/merkkiä :)