Kirjoittaja Aihe: Servot  (Luettu 127314 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #60 : 28.10.09 - klo: 18.13 »
Itse en ainakaan keksi yhtään hyvää syytä miksi jotain laitetta pitäisi käyttää tietyllä akkutyypillä, Jos vaan jännite on sopiva niin muulla ei väliä tässä tapauksessa.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #61 : 28.10.09 - klo: 19.36 »
Onkos kukaan teistä kokeillu power HD servoja? Mulla on tossa niitä pari (14kg 0,18sek) ja minusta ne on ihan ok kestävyydeltään.

Mut jos ruvetaan nyt kattoo Tamiya Minii hyvää servoo niin mikäs siihen olis hyvä servo?
Oon miettiny sävöxiä kun siitä olen pelkkää hyvää kuullut, mut esim mikä servo siihen käy kun oon lukenu et osa noist sävöxeist on eri kokosii (leveys).

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #62 : 28.10.09 - klo: 20.04 »
No kait sitä nyt sen verran osaa itse ne mitat katsoa netistä :cheesy:
Axial SCX 10 TR

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #63 : 28.10.09 - klo: 20.06 »
Itselläni on nyt kokeilussa tuo Power HD:n 1501MG, missä 6 Voltilla nopeutta 0,14s/60 ja vääntöä 17kg/cm ja hyvin tuntuu toimivan. Vääntöä ja nopeutta löytyy aika hyvin 1/10 takavetoisen truckin ohjaukseen. Tietenkin metalliset rattaat plussaa. Eipä ollut ainakaan hinnalla pilattu :)
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo: 20.12 kirjoittanut Foxit »

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #64 : 28.10.09 - klo: 21.13 »
No kait sitä nyt sen verran osaa itse ne mitat katsoa netistä :cheesy:

Juu ottelin tos selvää ja päädyin tähän servoon.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #65 : 28.10.09 - klo: 21.15 »
Kellään kokemuksia noista ebayn euron metalliratasdigiservoista? Onko mistään kotoisin?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #66 : 28.10.09 - klo: 21.28 »
Kellään kokemuksia noista ebayn euron metalliratasdigiservoista? Onko mistään kotoisin?

Sen nyt voi arvatakkin, että ne on niitä toimii tai ei toimi härpäkkeitä, tai jos toimii niin ei toimi kauan.
Mielummin santsaa kunnon servoon heti kerralla :wink:
Niinkuin on sanottu: "halvalla ei saa hyvää"
-tauolla-

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #67 : 28.10.09 - klo: 21.47 »
Itse olen samoilla linjoilla. Itse olen ainakin sen verran köyhä ettei ole varaa ostaa halpaa vaan ostan kerralla kunnollisen. Tosin voihan olla että jollekkin osuu loisto yksilö käteen.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #68 : 28.10.09 - klo: 22.37 »
Eikös se näin ole, että niin kauan ei laitteesta negatiivista palautetta tule kun se toimii :azn:. En ole ainakaan tältä foorumilta löytänyt negatiivista palautetta noista Power Hd metallirattaisista servoista. Laittakaahan nyt joku sitäkin jos on. Kyllä minä jo ihan mieluusti kokeilen tuommosta servoa jos se maksaa kymmenesosan siitä mitä esim. Futaban vastaavilla ominaisuuksilla varustettu :grin:. Monet lennokin käyttäjät taitavat noita power hd:n servoja käyttää ja ovat olleet laatuun tyytyväisiä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #69 : 29.10.09 - klo: 07.21 »
Eikös se näin ole, että niin kauan ei laitteesta negatiivista palautetta tule kun se toimii :azn:. En ole ainakaan tältä foorumilta löytänyt negatiivista palautetta noista Power Hd metallirattaisista servoista. Laittakaahan nyt joku sitäkin jos on. Kyllä minä jo ihan mieluusti kokeilen tuommosta servoa jos se maksaa kymmenesosan siitä mitä esim. Futaban vastaavilla ominaisuuksilla varustettu :grin:. Monet lennokin käyttäjät taitavat noita power hd:n servoja käyttää ja ovat olleet laatuun tyytyväisiä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mulla on toiminut ainakin hyvin, tosin yks servo hajos kun sai pikkuriikkisen vettä(uudet power HD:n mallit on eristetty.)
Samoin korvake murtui, nooh sekin on uudessa mallissa tuettu että ei murru,

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #70 : 29.10.09 - klo: 12.46 »
Eikös se näin ole, että niin kauan ei laitteesta negatiivista palautetta tule kun se toimii :azn:. En ole ainakaan tältä foorumilta löytänyt negatiivista palautetta noista Power Hd metallirattaisista servoista. Laittakaahan nyt joku sitäkin jos on. Kyllä minä jo ihan mieluusti kokeilen tuommosta servoa jos se maksaa kymmenesosan siitä mitä esim. Futaban vastaavilla ominaisuuksilla varustettu :grin:. Monet lennokin käyttäjät taitavat noita power hd:n servoja käyttää ja ovat olleet laatuun tyytyväisiä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Kannattaa miettiä missä käyttää servoa, varmasti piha suditteluun hyvä vehe. Mutta kyllä radalla alkaa harmittaan jos auto leviää jonnekin tolppaan/seinään hajonneen servon takia. Käytin sävoxin servoa nelkussa ja lopputuloksena oli se että servo hyytyi auto levisi täydestä vauhdista seinään ja vahinkoa tuli siinä määrin että olisi tullut halvemmaksi ostaa kerrasta kunnon futaba.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #71 : 29.10.09 - klo: 13.11 »
Kannattaa miettiä missä käyttää servoa, varmasti piha suditteluun hyvä vehe. Mutta kyllä radalla alkaa harmittaan jos auto leviää jonnekin tolppaan/seinään hajonneen servon takia. Käytin sävoxin servoa nelkussa ja lopputuloksena oli se että servo hyytyi auto levisi täydestä vauhdista seinään ja vahinkoa tuli siinä määrin että olisi tullut halvemmaksi ostaa kerrasta kunnon futaba.

Mikä tekee Futabasta paremman?
Etkö ole saanut yhtään Futaban servoa rikki?

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #72 : 29.10.09 - klo: 13.27 »
Mikä tekee Futabasta paremman?
Etkö ole saanut yhtään Futaban servoa rikki?
Ne mitkä olen rikki saanut on mennyt kolarissa jossa autosta on hajonnut paljon muutakin ja silloinkin sieltä on hajonnut se parin euron muovinen ratas joka on vaihdettavissa. Ja yhtään kisaerää ei ole mennyt pilalle futaban servojen takia.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #73 : 29.10.09 - klo: 13.53 »
Futaba on nopeempi ja tarkempi kuin mainittu halpis servo.
Eron huomaa kyllä.

Toki jos ajelee lähinnä pihasudittelua, ja puhtaasti harrastuspohjalta niin ihan käypäsiä servoja nuokin.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #74 : 29.10.09 - klo: 14.58 »
Futaba on nopeempi ja tarkempi kuin mainittu halpis servo.
Eron huomaa kyllä.

Toki jos ajelee lähinnä pihasudittelua, ja puhtaasti harrastuspohjalta niin ihan käypäsiä servoja nuokin.

Hokelle kysymys. Oletko itse käyttänyt kahta identtisillä nopeudella toimivaa Futaban ja Power hd:n servoa? Yleensäkkin kiinnostaisi tietää että miten paljon noissa nopeusarvoissa huijataan. Periaatteessahan tuotteen saisi palauttaa siinä vaiheessa jos se ei vastaa luvattua. Hyvällä tuurilla komponentit tulevat viellä samalta tehtaalta, ainoana erona kyljessä erottuva brändi joista jotkut ovat valmiita maksamaan itsensä kipeiksi...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #75 : 29.10.09 - klo: 15.34 »
Futaba on nopeempi ja tarkempi kuin mainittu halpis servo.
Eron huomaa kyllä.

Toki jos ajelee lähinnä pihasudittelua, ja puhtaasti harrastuspohjalta niin ihan käypäsiä servoja nuokin.

Hokelle kysymys. Oletko itse käyttänyt kahta identtisillä nopeudella toimivaa Futaban ja Power hd:n servoa? Yleensäkkin kiinnostaisi tietää että miten paljon noissa nopeusarvoissa huijataan. Periaatteessahan tuotteen saisi palauttaa siinä vaiheessa jos se ei vastaa luvattua. Hyvällä tuurilla komponentit tulevat viellä samalta tehtaalta, ainoana erona kyljessä erottuva brändi joista jotkut ovat valmiita maksamaan itsensä kipeiksi...
Eiköhän se niin oo että jos noi servot oikeesti ois hyviä ja kestäviä niin jokainen kisakuski niitä käyttäs. Hyvää ja "puoli" ilmaista ei ainakaan itselle ole tässä harratuksessa vielä ole tullut vastaan.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Mika R

  • Vieras
Vs: Servot
« Vastaus #76 : 29.10.09 - klo: 15.40 »
Nyt kun tuosta brändistä puhutaan..

Onnea vaan foxit:lle kokeilemaan onneaan tuntemattomien servojen kanssa. Jos ajat yhtään kisaa niin sulla on tasan 2 mahdollisuutta: 1) Servo(t) kestää, kisa menee hyvin ja säästät puhdasta rahaa TAI 2) Servo(t) ei kestä, kisa menee terveelleen ja maksat ensin tuosta HD servosta ja sitten vielä Futaban laatuservosta päälle (tai jostain vastaavasta tunnetusta).

Se on katsos niin ettei vakavissaan lajia harrastava yksinkertaisesti laske minkään tuntemattoman tuotteen varaan kisaamistaan. Poikkeuksena jos ehtii itse testaamaan ja toteamaan tuotteen hyväksi, mutta siihen ei välttämättä aina aika (ja raha) riitä. En tiedä Hokesta mutta itsellä ei ja luulen ettei häntäkään tässä suhteessa kiinnosta kokeilut.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #77 : 29.10.09 - klo: 16.49 »
Itseasiassa tuostakin seromerkistä sattuu olemaan kokemusta.

Jos otat samat speksit omaavan HD servon ja vertaat sitä futabaan niin nimenomaan futaba on nopeampi ja varsinkin tarkempi.

Tarkkuudessa monesti juuri noita eroja huomaakin.

Ja nopeudessa erot yleensä syntyy siinä kuinka nopeasti servo reagoi suunnanvaihdokseen.

Eli kyllähän monesti halvempi servo on yhtä nopea kun paikalta lähdetään, mutta jos kokeilet vatkata ohjausta edestakaisin niin kappas... Kehnompi servo ei lähdekään yhtä pirteesti takaisin toiseen suuntaan, kuin laadukas servo.

Ja tämän tietenkin huomaa ajaessa juuri nimenomaan servon tarkkuutena, kun ohjaus ei nopeessa korjausliikkeessä olekkaan juuri niinkuin halusit ja juuri silloin kun halusit...
Toisinsanoen nopeissa suunnanvaihdoissa kehnompi servo ei olekkaan niin nopea kuin yhtä nopeilla spekseillä oleva laatuservo joka on yhtä nopea joka tilanteessa.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #78 : 29.10.09 - klo: 17.14 »
Hoke, kerrohan malli niin tiedetään tarkemmin sitten mistä on kyse. Eikös noitten nopeissa suunnanmuutoksissa parhaimpia ole juuri coreless-tyyppiset ja digitaaliset servot? Nyt puhunkin ihan perus analogisesta servosta.

Siinä Mika R. olet oikeassa että meillä on varmaan hieman eri intressit näitten vehkeitten kanssa, itse osta laitteista harrastustarkoitukseen, enkä kilpaile. Joten minun on aivan turha sijoittaa vähiä rahojani tällä hetkellä noihin jotta saisin parasta. Yleensä kun ero sen hyvän ja parhaan välillä on hyvinkin pieni ellei olematon, mutta ero hintalapussa moninkertainen. Näin firman kannalta ajateltuna se on ihan hyvä tilanne että jotkut ovat valmiita maksamaan siitä pienemmästäkin parannuksesta :azn:

Niin ja yhtään servoa en ole vielä rc-harrastukseni aikana rikkonut joten siksi tämän "riskin" nyt otin. Olenhan harrastanut tätä jo muutamia vuosia. Yleensä servot ovat olleet niitä halvimman pään servoja muovirattailla. Tässä nykyisessä servossa on kuitenkin tiivisteet jo valmina ja metallirattaat. Käytössäkin se tuntuu huomattavasti vahvemmalta ja nopeammalta kuin aikaisempi Kyoshon Perfex KS-201 jossa ilmoitettut arvot ovat 0,19s/4.1kg. Nykyisessä Power HD:ssa vastaavat arvot ovat 0,14s/17kg. 
« Viimeksi muokattu: 29.10.09 - klo: 17.32 kirjoittanut Foxit »

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #79 : 29.10.09 - klo: 17.27 »
itse osta laitteista harrastustarkoitukseen, enkä kilpaile. Joten minun on aivan turha sijoittaa vähiä rahojani...
No toihan ratkasee sillon ongelman ei muuta ku ostaan halvinta mitä löytyy ja turha murehtiminen pois.
Ehkä sitten kun menee se 5kpl halpis servoja p*skaks kesän aikaan ja autoki pariin osaan niin mieleen voi juolahtaa että oisko sittenkin kannattanut panostaa sähköihin jotka siirtyy autosta toiseen harrastuksen edetessä.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 30.10.09 - klo: 11.46 kirjoittanut sakke_ »
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #80 : 29.10.09 - klo: 18.56 »
Tuo Kyöstin Perfex servo on huonoimpia mitä maa päällään kantaa, joten ei ihmekään että tuosta parempia löytyy ja helposti  :laugh:

En myöskään osta ihme merkkejä, kun kummiskin saa kohta olla ostamassa sitä laatua.
« Viimeksi muokattu: 29.10.09 - klo: 19.00 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa hairbrushless

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #81 : 05.11.09 - klo: 11.06 »
Pssst! Vink vink...En tiedä onko tästä joku jo maininnut, mutta...

http://www.trex-store.com/align-servot-c-27_30_79.html

Samaa kamaa kuin Savöx.

Ihan vaan jos muualta on loppu niin tuolta voi udella. Itsellä DS410 RC18T:n ohjauksessa ja DS620 turistin keulassa.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #82 : 05.11.09 - klo: 14.01 »
www.fast-lad.co.uk palvelee myös ko. tarpeissa..
Liikaa Kyoshoja

Poissa Loffe_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #83 : 06.11.09 - klo: 15.59 »
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Servot
« Vastaus #85 : 23.02.10 - klo: 20.43 »
Tänne kotiutui tänään tuommoinen Align DS620-servo, ja ensivaikutelma on kyllä positiivinen!

Speksit ainakin kohdallaan, ja kun aikansa metsästi niin löytyi 43 euron pintaan posteineen ebaysta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #86 : 27.02.10 - klo: 14.54 »
Tänne kotiutui tänään tuommoinen Align DS620-servo, ja ensivaikutelma on kyllä positiivinen!

Speksit ainakin kohdallaan, ja kun aikansa metsästi niin löytyi 43 euron pintaan posteineen ebaysta.

Mihis ton ajattelit laittaa?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Servot
« Vastaus #87 : 27.02.10 - klo: 15.27 »
Cougarihan se vähän mielessä oli... Kunhan niitä saataisiin ensin maahan  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #88 : 27.02.10 - klo: 15.53 »
Hokelle kysymys. Oletko itse käyttänyt kahta identtisillä nopeudella toimivaa Futaban ja Power hd:n servoa? Yleensäkkin kiinnostaisi tietää että miten paljon noissa nopeusarvoissa huijataan. Periaatteessahan tuotteen saisi palauttaa siinä vaiheessa jos se ei vastaa luvattua. Hyvällä tuurilla komponentit tulevat viellä samalta tehtaalta, ainoana erona kyljessä erottuva brändi joista jotkut ovat valmiita maksamaan itsensä kipeiksi...

Vastaanpa tähän vaikka jollekin muulle kyssäri ositettu ja vanhakin vielä...

Nopeuksista sen verran että Power HD:n nopeus tipahtaa heti, ja paljon jos servoa kuormittaa vähänkään. Futaballa vaadittiin paljon enemmän kuormaa että hidastui nähtävästi...

Futaba 3001 analooginen vakioservo kepittää Power HD 9110:n tarkkuudessa!

Futaba 9252:lle luvataan n. 6kg pitovoimaa 4,8V, Power HD 9110:lle n.9kg. Futaba 9252 ei liikahda mihinkään kun käännät servovivusta ja voima ei ylitä tuota 6kg. Power HD 9110 antaa n. 15astetta periksi ennenku tuo 9kg:n väntövoima on saavutettu.

Tarkkuudesta vielä sen verta että Futaba 9252 (ja metallirattainen versio 9255) ovat "portaattomia" liikkeessään kun ohjataan Futaban G3 PCM 2048 laitteilla. Power HD 9110 sitä vastoin hypähtelee pikkasen vajaan 1 asteen "pykälissä". Tämä testi oli se, joka sai mut unohtamaan Power HD merkin nyt ja tulevaisuudessa. Omissa laitteissani kun arvostan tarkkuutta yli kaiken (lennän lennokkeja ja koptereita).
Se ainokainen omistamani Power HD menikin sitten 1/10 sähkötrukin ohjaukseen, siinä kun servosaveri on niin horo että riittää epätarkempikin servo...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Servot
« Vastaus #89 : 27.02.10 - klo: 19.08 »
Mascot, mistä olet löytänyt tuon testin vai ihan itsekkö olet servoja testaillut?