Kirjoittaja Aihe: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1  (Luettu 4729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« : 06.06.07 - klo: 09.11 »
No niin,

tollanen tuli ostettua MP-6 Kössiin entisen SH 28 Pro:n tilalle.

Ensikäynnistys oli vakuuttava, moottori käynnistyi todella helposti ja sisäänajo oli helppoa. Totteli säätämistä TODELLA nöyrästi.

Kuvatus:

« Viimeksi muokattu: 21.08.07 - klo: 12.24 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #1 : 06.06.07 - klo: 09.44 »
Oliko tää JR-Hobbystä?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #2 : 06.06.07 - klo: 10.40 »
Juu, sieltä se tuli. Mun mielestä hoitivat asian erinomaisesti, sovittiin asiat valmiiksi etukäteen ja JR-Hobby toimi juuri tilanteen mukaisesti. Pitivät mut hyvin informoituna.
Ei valittamista, kiitokseni Ouluun JR:n suuntaan jos luette tämän.

Äläkä Mika huoli  :grin: mä en oo jäädyttäny nelariprojekteja. Nekin on tulossa.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #3 : 06.06.07 - klo: 11.01 »
Hehe :)
Hienoa että homma toimii.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #4 : 06.06.07 - klo: 23.05 »
Alkufiiliksiä säädetystä koneesta:

Alavääntö on reipas, parempi kuin ainoo verrokkini SH 28. Tehoa on samalla putkella mikä oli SH:ssa suunnilleen saman verran ja kiertääkin suunnilleen samoihin.

Pakoputki tuntuu kuitenkin tukkoselta (porattu ja putkitettu 13mm ulostulolle) joten uutta patskaria joutuu alkaa vääntämään. Pakoääni on selkeesti vihasempi kuin SH:ssa.

Joten ihan vielä ei vakuuta tää motti mua.
Just joo.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #5 : 07.06.07 - klo: 07.26 »
Olisko mitään mieltä kokeilla jotain ison koneen putkea? Esim. EK-4:sen tai joskus tulevan isolohko MTA:n.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #6 : 07.06.07 - klo: 10.55 »
Moi,

paljonkin mieltä on joo.

Mä itse asiassa kokeilin eilen CEN GST 7.7:n putkea, mutta ei toiminu sit ollenkaan.

Seuraavaks ajattelin kokeille jotain 5,5-6cc veneen putkea tai tehdä putken itse.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #7 : 21.08.07 - klo: 08.03 »
No niin,

tää homma alkoi taas etenemään.

Oli pieni takuukysymys ihan tehtaalle saakka moottoristani ja totesivat valmistusvirheen tapahtuneen ja täysin uusi kone on jo tulossa.

SUURET KIITOKSET JR-Hobbylle !!! Kiitos kun jaksoitte ajaa asiaa.

Hieno avoin kannanotto AXISilta myös.

Joten taas pääsee pakoputkipuuhiin kokeilemaan. Saas nähä millanen on suorituskykyero kun laitan 2 täysin samoin alustaltaan säädettyä MP-6 Infernoa vierekkäin kiihtyämään, toisessa fiilattu ja höylätty Nosram RS .28 Evo ja toisessa sitten tää AXIS.

Veikkaan että jonkun aikaa saa kyllä hakea sopivaa putkea Axisiin jotta se pesee ton Nosramin, mikä on nyt todella rajussa iskussa. Lähtökiihdytyksessä Nosrami sutii tällä hetkellä jo kuivalla asvaltillakin Werks Lugseilla ja kytkinkellona 15-piikkinen.

Jeejee  :grin:
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #8 : 21.08.07 - klo: 09.16 »
Hyvä että asia edistyy  :smiley: Mut jos sopiva putki löytyy niin kyl mä luulen että se pesee nosramin, isompaa kytkinkelloo vaan sitte, toivottavast kytkin ei ala pettää  :lol:

Voiskohan sellanen olla mahdollista että laittais kaksi sh 28 konetta vieretysten, mietiskelin että samaan suuntaan se keskiratas siltinkin pyörii jos ne olis vierekkäin, toinen kone siihen mis on vastaan otin ja servot  :grin: No meni vähän offiks  :p

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #9 : 21.08.07 - klo: 09.28 »
No perkules, miksei?

Hyvinhän ne siihe menis. Mihis vehkeeseen sä tota mietit, krossariinko?

Ite funtsin et laittasin tohon yhteen MP-6:seeni jonkun motin ja Savagen 3-vaihteisen vaihdelaatikon. Sellanen uus ku seisoo hyllyssä. Esim vaikka toi OS .28" XZ.
Tosin sit olis kiintee diffi keskellä...menisköhän vehje ihan kököks ajaa?

Ainahan siihen askiin vois tosin sovittaa ihan oikeen keskidiffin. Hobaon tai Mugenin lyhkänen diffi menis kohtuuvaivalla paikoilleen kyllä.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #10 : 21.08.07 - klo: 15.38 »
No niin juuri, ainoo vaan et kestääkö enää rattaat ja pensselit  :lol: Kun 3.8hp laskee yhteen niin tulee 7.6hp rattaille  :shock: Juu crossariin meinasin mutta sit saa vähän katella niitten servo ja vastaan ottimen paikat, pakoputket :D


Mutta mutta tuolla axiksen hinnalla sais 2 sh konetta tuolt rc modelist ja niihin kun lykkäis jonkun 17 piikkisen kellon niin se olis ihan luoti vehe  :grin: Kun meinaa yhdellä sh koneella se on muutenkin aika tykki  :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #11 : 21.08.07 - klo: 22.58 »
No juu-u,

et säkään ihan täysjärkiselt kuulosta  :grin: Ei vaan kyllä oliskis sit HÄIJY peli.

Toisaalta mä kyllä luulen että se ylimääränen paino olis sit kyl loppupeleissä ajamisen kannalta ihan syöpää. Saattas se toimii, mutta kyllä sais varmaan tunkee iskareiden jousiks jo joitain trukkeihin tarkotettuja.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #12 : 22.08.07 - klo: 00.00 »
Joo, kyl niihin jousiin sitte jotain saa keksittyy mutta radalle tollasen kans on turha enää lähteä jos asfaltillakin sutii ihan liikaa  :lol: Hmm emmä usko oikee että se paino niin haitaksi on, jos tollanen auto painaa noin 3.2kg suunnilleen ja toi lisämoottori ehkä 500g härpäkkeineen niin alle 4kg  :lol: Sillonhan painosuhde alittuu roimasti tehoon nähden  :roll: Mutta vissii tarkoitit ajo ominaisuuksia enemmän, ei vissii ole ihan niin luotettavan olonen kuin tavallinen auto 21 koneella :D

Sulla näyttää olevan nelareitakin, onko toi surpass 120 suoraveto vai kytkillinen, aika rankka kytkin saa olla  :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #13 : 22.08.07 - klo: 01.44 »
Se on kytkimellä varustettu toi Surpass.

Duunasin kygän siihen puskatrimmerin kytkimestä, ite kelloon tarttis vielä tehdä koneistukset ja pulttijako vielä erilliselle kellonrattaalle.

Kellonrattaassa piikkejä 47, spurrissa 52. Laskennallinen huippunopeus tolle Hobaolle noilla välläreillä ja rengaskoolla olis 78 km/h.

Kait se johki riittää...
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #14 : 22.08.07 - klo: 11.50 »
Nii mä ajattelin kans et joku fg olonen kytkin juuri jostain moottori sahast tai puskatrimmeristä  :p Nii toi 120 surpas ja 70 on ihan lennokkien moottoreita ? kun kellonkin hampaat on 47, ei kierrä kuin 10 000 korkeintaan. Mä kattelin et lennokkien koneis on aika pitkä imukaula, jos sitä lyhentäis ja dremelil suurentais imu ja pako aukkoi niin tuliskohan enemmän kierroksii  :roll: Vai onkohan se sitte nokka akselia myöten valmista kauraa oletko tutkinut?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #15 : 22.08.07 - klo: 13.53 »
No noi nelarit kiertää kummatkin suunnilleen 12.000 rpm.

Tohon SC:n nelariin oon tekemässä lyhyempää imusarjaa kyllä. Portata en ajatellut kumpaakaan ainakaan vielä, sillä ongelmaks kierrosten nousun myötä tulee venajouset, joita en oo mistään löytänyt jäykempinä. Eli venat sekois.

Toki jos jostain löytys, niin sittenhän asia on toinen. Etitty on jo, heikoin tuloksin.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #16 : 22.08.07 - klo: 15.00 »
No joo, on se kyl tähän saakka varmaan parempi vaan korvata mekaanisella-ahtimella kierrosten puute, meinaa ei noin pieniä jousia pysty tuskin edes teettämään  :undecided: Kello seppä hommaks vaan meniks  :lol: Toi ahdin taitaa olla rb innovationist ?  :roll:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #17 : 22.08.07 - klo: 19.48 »
Eipä oo mitään RB Innovationin ahtimia.

Tää on kokonaan O.S. Enginesin tekemä moottori ahdinta myöten.

Kuvatus moottoristani Hobaossa:
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #18 : 22.08.07 - klo: 19.56 »
Toisaalta tää aihe on jo aikoja sitten karannu ihan muualle kun jutusteluksi AXIS-moottorista...

Ehkäpä kirjottelen sitten siitä kun se on mulla mestoilla, duunaan jo autoa sitä varten tässä, että on sitten kaikki valmiina moottorin asentamiseen.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #19 : 22.08.07 - klo: 20.10 »
Ohhos, aikas rajun olonen ahdin  :grin: Joo sitte ku saat toin toimimaan niin pikku video olisi paikallaan, mielenkiintoinen vehje. Jees, ehkä on vaan parempi lopettaa tähän koska on tullut kaikkea muuta juttua kuin axiksista  :smiley:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #20 : 23.08.07 - klo: 00.36 »
Joo,

kyl mä voisin siitä jotain videontynkää ottaa sit. Täytyy tuupata se video sit vaan johonki sopivaan osotteeseen, missä siitä saa tarpeeks laadukkaan ja ison. Ei näitä pikkuräpättimiä kuitenkaan jaksa videolta kattella siinä koossa et just ja just on ees haju et mikä vehe siellä pörrää.

Nyt olis sit Kössi huollettuna täydellisesti Axisia varten. Kaikki litkut vaihettu, perien välykset shimmattu, iskarit kunnostettu, sähköt uusiks, kaikki nivelet ja pallot uusiks, kaikki laakerit uusiks, uus polttoainetankki...kyl kai kyösti taas hetken aikaa kestää. Tosin aina ne sulakkeet sit löytyy jostain  :roll:
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #21 : 26.08.07 - klo: 20.50 »
Eipä oo mitään RB Innovationin ahtimia.

Tää on kokonaan O.S. Enginesin tekemä moottori ahdinta myöten.

Kuvatus moottoristani Hobaossa:


Mutta eihän O.S:n moottorissa ole ahdinta. Se w/Pump merkintä tarkoittaa polttoainepumppua, ei ahdinta  :wink: ...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #22 : 26.08.07 - klo: 21.35 »
Mulla on kummatkin tossa moottorissa, sekä bensapumppu että ilmapumppu  :grin:

Jos siitä moottorin perästä puuttuu tuo SP niin silloin ei oo ahdinta ja on vaan bensapumppu. Eikä noita ahdettuja oo ku ainoostaan tossa 1,2" koossa.

http://home.wanadoo.nl/chretiendoll/osmaxfs120.htm
« Viimeksi muokattu: 26.08.07 - klo: 21.51 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #23 : 26.08.07 - klo: 22.06 »
No niinpä näkyy. Itsekin muistelin nähneeni ahdetun joskus, mutta kun katselin Ossin sivuilta, niin siellä oli vain tuo polttoainepumppuversio. Ovat jättäneet tuon pois tuotannosta, ilmeisesti tulee halvemmaksi ottaa nuo tehot kuutioilla. Onneksi Ossi hoitaa yleensä hyvin varaosasaannin myös niihin moottoreihin jotka ei ole enään tuotannossa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jjtp

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: AXIS Monster .32 (5,23cc) S1
« Vastaus #24 : 27.08.07 - klo: 09.46 »
Ite funtsin et laittasin tohon yhteen MP-6:seeni jonkun motin ja Savagen 3-vaihteisen vaihdelaatikon. Sellanen uus ku seisoo hyllyssä. Esim vaikka toi OS .28" XZ.
Tosin sit olis kiintee diffi keskellä...menisköhän vehje ihan kököks ajaa?
mulla oli vähän tekemisen puutetta niin kokeilumielessä sorvailin 100% lukon hyper st,tein ekan version messingistä
kun ei sattunut olemaan sopivaa alu tankoa tapin tein kovasta poranterästä.
mun mielestä ei ollut ollenkaan hassumpi ajella autolla asfaltilla sekä hiekalla.
(kuva kaupallisesta lukosta)
« Viimeksi muokattu: 27.08.07 - klo: 10.15 kirjoittanut jjtp »