Kirjoittaja Aihe: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta  (Luettu 134977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #450 : 12.02.14 - klo: 17.24 »
Yhden olen saanut räjäytettyä ja sekin omaa syytä, mutta muuten ei mitään valittamista. Mun ajotyyli on tosin sellainen pulssimainen ettei tule monen sekunnin kestoisia täyskaasuvetoja. 

Tilasin omaan särkyneeseen uudet fet-transistorit, voin raportoida onnistuiko vaihto.   Missä tilanteessa omasi teki tenät?

Ryömin sillä hitaasti seinää vasten pystyyn, kun ihastelin sen väkevää vääntöä  :roll:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #451 : 13.02.14 - klo: 11.12 »
Yhden olen saanut räjäytettyä ja sekin omaa syytä, mutta muuten ei mitään valittamista. Mun ajotyyli on tosin sellainen pulssimainen ettei tule monen sekunnin kestoisia täyskaasuvetoja. 

Tilasin omaan särkyneeseen uudet fet-transistorit, voin raportoida onnistuiko vaihto.   Missä tilanteessa omasi teki tenät?

Ryömin sillä hitaasti seinää vasten pystyyn, kun ihastelin sen väkevää vääntöä  :roll:


Hehe, mullakin kärtsäs tilanteessa missä moottori ei päässyt vapaasti pyörimään.   Mitkäs välitykset sulla on?  Mulla 10t/66t  Noilla kestää aika kivasti möyriä.
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #452 : 15.02.14 - klo: 18.27 »
Yhden olen saanut räjäytettyä ja sekin omaa syytä, mutta muuten ei mitään valittamista. Mun ajotyyli on tosin sellainen pulssimainen ettei tule monen sekunnin kestoisia täyskaasuvetoja. 

Tilasin omaan särkyneeseen uudet fet-transistorit, voin raportoida onnistuiko vaihto.   Missä tilanteessa omasi teki tenät?

Ryömin sillä hitaasti seinää vasten pystyyn, kun ihastelin sen väkevää vääntöä  :roll:


Hehe, mullakin kärtsäs tilanteessa missä moottori ei päässyt vapaasti pyörimään.   Mitkäs välitykset sulla on?  Mulla 10t/66t  Noilla kestää aika kivasti möyriä.

Samat on välitykset  :wink: Hitokseen vääntää  :grin:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #453 : 16.02.14 - klo: 23.04 »


Samat on välitykset  :wink: Hitokseen vääntää  :grin:

Juu ei oo ollu voiman puutosta, varsinkin kun 6s akkupaketin laittaa kiinni. Neljälläkin tosin lähtee pihapyörittelyssä herkästi hyppysistä  :cheesy:

Tilasin kierron bajan laparenkaita, pitäisi vaan saada niille sopivat alumiinihexit.  Kukas se olikaan sorvimestari? :)  Millin isompi hexiosa, ja 5mm kierrettä pidemmälle niin kävis bajan renkaat 5/5. 

Oon ihmetelly noita alkuperäisiä hexejä, että miksi ne ovat niin väljät vetaria vasten?  Tukevoittas huomattavasti autoa, jos hexit ois timmimmät sovitukseltaan.
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #454 : 24.02.14 - klo: 13.58 »
Ekat testit lapakumeilla tehty.. Hyvin ne siirtää kyllä lunta :)   
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #455 : 25.02.14 - klo: 02.30 »
Ekat testit lapakumeilla tehty.. Hyvin ne siirtää kyllä lunta :)

Sait siis isommat hexit?
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #456 : 25.02.14 - klo: 09.31 »
En, vaan "sorvasin" vähän vannetta ohuemmaksi kiinnityskohdasta pylväsporakoneella + jyrsinterällä.   Ei se paras mahdollinen kiinnitys ole, mutta välttää paremman puutteessa.    Timmit aluhexit ois kyllä paikallaan :lipsrsealed:
« Viimeksi muokattu: 25.02.14 - klo: 10.00 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #457 : 27.02.14 - klo: 05.50 »
En, vaan "sorvasin" vähän vannetta ohuemmaksi kiinnityskohdasta pylväsporakoneella + jyrsinterällä.   Ei se paras mahdollinen kiinnitys ole, mutta välttää paremman puutteessa.    Timmit aluhexit ois kyllä paikallaan :lipsrsealed:

P.S. foto olis kiva  :wink:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #458 : 17.03.14 - klo: 22.47 »
No tässäpä kuvaa  :afro:



Eli olisiko oikean puoleisesta himpan yli milli otettu pois.  Vakiohexin kierre tulee niin paljon yli että saa mutterin kiinni.

edit:  http://www.ebay.com/itm/INTEGY-CNC-ORANGE-24mm-HEX-WHEEL-4-HUB-6mm-OFFSET-FOR-HPI-SAVAGE-SERIES-/221388866834?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item338bce0512

Saiskohan nuo miten vähällä vaivalla paikoilleen? Ristitapille reikä, ja sitten sovitusholkkia tuohon akselin reikään... ? :huh:
« Viimeksi muokattu: 18.03.14 - klo: 17.03 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Juniku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #459 : 02.09.14 - klo: 22.24 »
Jaahas  :grin:

Paljos tuolle sähkökonversiolle tulee hintaa kokonaisuudessaan?
Osien särkymistä sais hillittyä, jos nopari tunnistaisi moottorin kierrokset ja sille sais sitten piirtää kartat minkä mukaan nopari antaa sähköä koneelle, onko sellaisia?
 
CEN GST 7.7

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #460 : 03.11.14 - klo: 19.34 »


Reilun puolivuotta se oli pölyttymässä nurkissa, mutta eihän sitä sinne voinu jättää...

Siinä viimieisin versio mun gst:n sähköversiosta  :afro: Kyllähän tähän on centti poikineen uponnut, combo+laturi+akut oli 400€ aikoinaan + sähkökonversio osat + diffejä + muuta ko ihan osista rakenteli koko härpättimen. No se hobbywingin xerun 150A ESC palo heti kättelyssä, tilalle ostin Toron TS150 competition escin ja se on pelittäny hyvin ja siihen tietty bluetooth palikan  :grin: Samaan syssyyn tuli myös Sanwan about 25kg:n servo, niihin palo about 300€. No se servohan oli high voltage servo, eli siihen sitten oma akku ja lisää johtoja... 

Halvemmalla olis päässy ko olis ostanu RTR paketin, muttei yhtä mielenkiintoista ja ongelmaratkaisukeskeistä  :roll:

Nyt tarvii vielä turvakehikon ja kopan päälle.... niin ja renkaat, pikkasen väpättää ko antaa jengaa eli ei hyvät.
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #461 : 17.12.14 - klo: 22.43 »
Haa! Täälläkin on kirjoiteltu taas.  Jarzalla asiallisen näköinen gensu  :cool:   Aika pitkälle samanlaisin osin on tullut omaakin tuunailtua.  Mulla on kanssa särkynyt pari noita 150A xerunin säätimiä, mutta molemmat kyllä aikalailla kuskin piikkiin..  Toron moottori + nopari bt-kitillä itselläkin odottelee aikaa ja inspiraatiota. Lisäksi ajattelin fuskata ja laittaa gyron kaveriksi talven liukkaille  :grin:

Vaihdoin kahden akun paketin yhteen 6s Hobby King kennoon, ja taas löytyi kulkua sekä ajoaikaa reippaasti lisää. 

Cen GST @ Xerun 150A

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Cen GST @ Xerun 150A

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #463 : 18.12.14 - klo: 01.27 »
Ostin tällasen kopan saksasta, teki jotain parikymmentä euroa posteineen.









Todella kestävä koppa, vaikkakin vähän nafti tohon. Tilasin uudet iskarit ko halvalla sai dollar hobbyzistä ja samalla myös kromisen puskurin, videomateriaalia siitä vähän videot ketjussa. Nyt ei pompi niin pahasti ku jäykemmillä jousilla teki.

Sitä gyroa itekkin suunnittelin, kerro kun löydät ja hyväksi toteat jonku mallin.
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #464 : 18.12.14 - klo: 08.52 »
mitkö osat on sellasia joita kannattaa olla pakissa? :tongue:

Passaako minkään muun auton diffin osat tähän autoon? Kun itellä rikki nuo gs004 ja gs005:( eikä tunnu muualta saavan kun ulkomailta ja sieltä En kehtais tilata:( mutta jos ei passaa niin pakko tilata  :smiley:

Nyt en muista onko tässä samat diffit ku matrixissa mutta jos on niin kyosho mp75/neo diffit sopivat.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa cba

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta
« Vastaus #465 : 09.01.15 - klo: 20.31 »
Onkos muilla ollu ajatusta, että noista sivurunkolevyistä vois tehdä pidennetyt ja samalla jopa hiilikuituiset versiot?  Joskus tuntuu että runko voisi olla pari kolme senttiä pidempikin taaksepäin, saattaisi vakauttaa kovemmassa menossa?

Pidennysversioita on ollut tehdastekoisiakin: http://kershawdesigns.com/CEN-1-5Chassis.htm

edit: https://www.youtube.com/watch?v=LAaArzF6BW4  tuossa tehty yhdistämällä kahdesta rungosta.
« Viimeksi muokattu: 09.01.15 - klo: 20.35 kirjoittanut cba »
Cen GST @ Xerun 150A