Kirjoittaja Aihe: Radiolaitteet  (Luettu 489743 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Radiolaitteet
« : 05.07.07 - klo: 20.16 »
Juttellaas radiolaitteista. Olin ihan varma että tällänen aihe on, mutta se on varmaankin kadonnut bittiavaruuteen.  :undecided: Mutta, mutta. Assossa on suoraan sanon aika huonot RTR radiot. Oon katellut tässä radioiksi Futaban 3PM tai Graupnerin XS-6. En aio kuitenkaan ihan heti ostaa vaan ehkä jouluna  :cry:
Saa kertoa muita vaihtoehtoja. Voitteko laittaa linkkiä missä oisi noista 2 radiolaitepaketista suomeksi
Graupner oisi hyvä siitä ettei tarvitse leikkiä kiteillä ja sitä saa RC-Pisteestä.
Futaba on hyvä hinnaltaan, mutta sitä ei saa RC-Pisteestä ja siinä ei tule ohjausservoa mukana.
No voitte tietysti jutella muustakin kuin vain mun auttamisesta.

Kiitän.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #1 : 05.07.07 - klo: 21.00 »
Mulla ois yks kymysyksen tapanen kans:

Jos antennijohto katkeaa n. 10cm, lyhentääkö tämä kantavuutta? Tästä on ollut monet kerrat kyllä juttua, mutta ei millään muista.

Toinen kysymys:

Onko tässä servossa todellakin muovia ratas, johon tulee servosiipi kiinni?
Jos on, saanen kysyä, miksi ihmeessä?

http://www.davesmotors.com/store/product2051.html

kiitokset vastaajien vaivalle  :roll:

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #2 : 05.07.07 - klo: 23.59 »
sry. Luin eka väärin ja vastasin ja sitte huomasin virheen...  :embarrassed:

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #3 : 06.07.07 - klo: 00.13 »
Niillä vakio servoilla ei varmaan tee yhtään mitään.(vakio servot luultavasti)
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #4 : 06.07.07 - klo: 00.38 »
Niillä vakio servoilla ei varmaan tee yhtään mitään.(vakio servot luultavasti)
Taisit mennä samaan harhaa ku minä. Lue uudellee tuo kysymys. Tuossahan viitataan tuohon linkkiin... Tuo tuskin on mikään vakioservo, ensinnäkin se on vedenpitävä ja hintaa $79.

Poissa Wizu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #5 : 06.07.07 - klo: 09.29 »
Mulla ois yks kymysyksen tapanen kans:

Jos antennijohto katkeaa n. 10cm, lyhentääkö tämä kantavuutta? Tästä on ollut monet kerrat kyllä juttua, mutta ei millään muista.


Ainahan se lyhentää kantavuutta, eiköhän se ole speksattu toimimaan juuri niillä pituuksilla millä ne tulevat. Se että lyheneekö kantavuus merkittävästi on sitten eri asia. Itsellä on myöskin katkennut tuon ~10cm mutta en ole huomannut mitään eroa, tai sitten ei varmaan tule ajeltua niin kauas että eron huomaisi.

Lainaus
Toinen kysymys:

Onko tässä servossa todellakin muovia ratas, johon tulee servosiipi kiinni?
Jos on, saanen kysyä, miksi ihmeessä?

http://www.davesmotors.com/store/product2051.html

kiitokset vastaajien vaivalle  :roll:

Kyllä, muovia se on. Itselläni on samainen servo. Vaikka tuossa sanotaan että sisältää metallirattaat niin siinä on kuitenkin kaksi muovista ratasta.

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=80584

Yllä olevasta linkistä näkee mitkä ovat muovia.

Muovirattaat ehkä siksi että saadaan hintaa alemmas, sekä nuo kaksi ovat kestäneet muovisina hyvin. Tiedä sitten, itellekin oli melkoinen yllätys kun odotin että olisi täysin metallirattainen.

-Riku

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #6 : 06.07.07 - klo: 11.22 »
Niillä vakio servoilla ei varmaan tee yhtään mitään.(vakio servot luultavasti)
Taisit mennä samaan harhaa ku minä. Lue uudellee tuo kysymys. Tuossahan viitataan tuohon linkkiin... Tuo tuskin on mikään vakioservo, ensinnäkin se on vedenpitävä ja hintaa $79.
     

Tarkoitin historian viestiä....
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #7 : 06.07.07 - klo: 15.51 »
Juttellaas radiolaitteista. Olin ihan varma että tällänen aihe on, mutta se on varmaankin kadonnut bittiavaruuteen.  :undecided: Mutta, mutta. Assossa on suoraan sanon aika huonot RTR radiot. Oon katellut tässä radioiksi Futaban 3PM tai Graupnerin XS-6. En aio kuitenkaan ihan heti ostaa vaan ehkä jouluna  :cry:
Saa kertoa muita vaihtoehtoja. Voitteko laittaa linkkiä missä oisi noista 2 radiolaitepaketista suomeksi
Graupner oisi hyvä siitä ettei tarvitse leikkiä kiteillä ja sitä saa RC-Pisteestä.
Futaba on hyvä hinnaltaan, mutta sitä ei saa RC-Pisteestä ja siinä ei tule ohjausservoa mukana.
No voitte tietysti jutella muustakin kuin vain mun auttamisesta.

Kiitän.
Kiteellistä Futaban 3Pm ei kannata ostaa, koska monilla on tullut häiriöitä noin vuoden käytön jälkeen. Futaban 3Pm 2,4Ghz tai Spectrum 3dx ovat hyviä vaihtoehtoja tuossa hintaluokassa ja eikä tarvitse leikkiä kiteillä.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #8 : 06.07.07 - klo: 16.48 »
Entä toi Graupner, sekin on kiteetön.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #9 : 06.07.07 - klo: 18.15 »
Entä toi Graupner, sekin on kiteetön.
Siinä muutetaan esim. ruuvarilla taajuus, toisin kuin 2.4 Ghz ohjaimissa, joissa se itse valitsee vapaana olevan taajuuden.
Meillä on vanhimmalla pojalla tuo Graupner ja on ollut tyytyväinen siihen muuten, mutta vaatii tarkkuutta ja sen muistilistan missä on ne taajuudet niille numeroille jotka vastarissa ja ohjaimessa on.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #10 : 07.07.07 - klo: 10.57 »
Ai niinku että sä ajat vaikka 5 kaverin kanssaa niin se suoraan säätää sille taaajuudelle mikä on vapaana?  :shocked:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #11 : 07.07.07 - klo: 11.53 »
Ai niinku että sä ajat vaikka 5 kaverin kanssaa niin se suoraan säätää sille taaajuudelle mikä on vapaana?  :shocked:
Vaikka minä ajaisin, niin 2.4 Ghz tekee sen kyllä:roll:
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo: 12.06 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #12 : 07.07.07 - klo: 11.55 »
kyllä
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #13 : 07.07.07 - klo: 12.23 »
Sen mä varmaan hankin.. Ei taida RC-Pisteestä saada..
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #14 : 07.07.07 - klo: 12.25 »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #15 : 07.07.07 - klo: 13.11 »
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31068&grpid=2903 Mites tämä?
Tuosta en tiedä, mutta tätä oon kuullu muutaman kehuneen, ja käsittääkseni saa myös RC-pisteestä, ainakin tilaamalla ja halvemmalla....
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=MCFP3PM24

Niillä mukana tulevilla (ns. vakioservo ) servoilla ei juurikaan mitään tee.
AINO on esim. ottanut niitä pois paketista ja hyvittänyt sen hinnassa, joten keskity pelkkään ohjaimeen....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #17 : 07.07.07 - klo: 23.08 »
Riippuu mihin servo on tulossa?
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #18 : 07.07.07 - klo: 23.11 »
Asso B4.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 08.07.07 - klo: 14.28 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #20 : 12.07.07 - klo: 18.43 »
Eihän tossa Futabassa edes tule servoa mukaan.
Voiko sen vastaanottimen antennin vaihtaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #21 : 12.07.07 - klo: 19.00 »
Eihän tossa Futabassa edes tule servoa mukaan.
Voiko sen vastaanottimen antennin vaihtaa?

Harvassa radiosetissä tulee laadukkaat servot mukana... Jos servotkin olisivat laatu tavaraa olisi hinta päätä huimaava.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #22 : 13.07.07 - klo: 21.42 »
Saahan ton Futaban 3050 helposti Asso B4?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #23 : 14.07.07 - klo: 12.14 »
Tuo Graupnerin XS-6 on ainakin omasta mielestä ihan ok lähetin. Ainoo huonopuoli on sen kahva joka on aika ohut mutta siitä pääsee kun laittaa tennis-mailateippiä kierroksen kahvan päälle. Vakio servolla ei autossa tee mitään, lennokeissa ne menee ihan ok ja on ihan kohtuullisen laadukaskin. Samaten vastarin akkua ei tule mukana, vaan sen joutuu ostamaan erikseen. Sillä patteripitimellä ei sitten tee mitään, sillä voi/pitää heittää vesilintua. Lisäksi kannattaa ostaa fail-safe-mokkula jonka laittaa kaasukanavaan. Kun tulee radioihin häiriöitä niin tuo mokkula vetää kaasun pois(mikäli sen niin ohjelmoi). 

Entä toi Graupner, sekin on kiteetön.
Siinä muutetaan esim. ruuvarilla taajuus, toisin kuin 2.4 Ghz ohjaimissa, joissa se itse valitsee vapaana olevan taajuuden.

Vastarista(JR SB6 mikä tulee paketin mukana) vaihdetaan ruuvarilla taajuus, mutta lähettimestä vaihdetaan ihan ohjelmallisesti tuo taajuus. Se näkyykin sitten kokoajan siinä näytöllä ja autoon kannattaa kirjoitella vastari-boxin päälle maalitussilla sen taajuus jos on eri autoissa eri taajuudet. Tietty kun laittaa lähettimen muistiin eri autot eri nimillä niin sekin tietenkin helpottaa asiaa. Itse ajelen samalla taajuudella kummallakin autolla, noita kun ei ole vielä kertaakaan tarvinnut samaan aikaan käyttää.

Sitten, eikö porukalla ole käytössä radalla pinnatauluja? Sinne joutuu noilla ei-Spectrum laitteilla laittamaan kumminkin pinnan(tai ottamaan pois, riippuu käytännöstä) niin ei noita päällekäisiä taajuuksia pääse tulemaan. Tai ainakaan pitäisi, siitä pääsee kun käy kyselemässä mitä kanavia muut paikalla olijat käyttää.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #24 : 23.10.07 - klo: 20.54 »
Rattiradio vasenkätiselle? Tai, no en vasuri ole (huhhuh :mrgreen:) mutta pitäs löytää rattiradio jossa olis siis mahdollista käytellä liipasinta oikealla ja rattia vasemmalla kädellä. Esim, tältä sivulta kun katson niin ei taida olla yhtään: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=JAC. Eihän sitä tuolta tarvi tilata mutta ainakin eniten vaihtoehtoja... Lukemalla tuotetekstejä en huomaa yhdessäkään mainintaa että puolisuutta vois edes vaihtaa, ja näkeehän sen osassa jo kahvan muodosta. Tikkuradiollakaan en osaa ajaa :lol:...

Peruslaitetta etsisin, siis vastari ja lähetin. Hyvä ja halpa... ainakin vähän molempia  :wink:
Lisäkyssärinä RTR-pakettien radiot taitaa olla järjestään oikeakätisiä, eikä pysty puolisuutta vaihtamaan?

EDIT: tais olla 75MHz laitteita aika moni noista towerin vekeistä..  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 23.10.07 - klo: 20.59 kirjoittanut Hyper »

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #25 : 23.10.07 - klo: 21.17 »
Esim. Sanwan M11:sessa voi vaihtaa kätisyyttä kahva kahdella ruuvilla irti ja kääntö toisinpäin niin toimii vasenkätisellä.
Multi surfase on hanurista

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #26 : 23.10.07 - klo: 21.36 »
toimiiko sanwan erg-vr servo täydellisesti futaba 3pm 2.4ghz kanssa.
muistaakseni jostain luin että toi nopea tiedonsiirto ei toimi futaban ratilla kaikkien servojen kanssa.????? :huh:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #27 : 23.10.07 - klo: 21.41 »
Jostain muistan lukeneeni että eivät sovellu ko. radiolaiteelle, tulee pipi ko. servoilla nopeaan.. :azn:

E:Melkein oikein, noinhan se menikin oikeasti, lainaus Futaba 3PM 2,4GHz topicista:

"HRS tilassa ei kannata käyttää muita kuin Futaban digi servoja.
Olen nähnyt kuinka on uusia Sanwoja hajonnut juuri kyseisen järjestelmän kanssa.
Jotku Sanwan servoista saattavat reagoida myös kummallisesti ihan jo kun ohjainta kääntelee."
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #28 : 23.10.07 - klo: 21.46 »
eli kannattaako tota servoa sitte käyttää ollenkaan???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #29 : 23.10.07 - klo: 21.47 »
Toiminee PPM tilassa, mutta HRS tilassa ei käyttöä suositella..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---