Kirjoittaja Aihe: Radiolaitteet  (Luettu 489741 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #30 : 23.10.07 - klo: 21.50 »
tai siis servohan on airtronics 94357 (mutta perjaatteessa sama servo kuin erg-vr)
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa s4m1

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #31 : 26.10.07 - klo: 22.55 »
Lainaus
Kiteellistä Futaban 3Pm ei kannata ostaa, koska monilla on tullut häiriöitä noin vuoden käytön jälkeen.

Haluaisin kuulla jotain pohjaa tälle väittämälle, eli mitä oireita on porukalla on ilmennyt kyseisen laitteen kanssa. Itse olin kyseistä laitosta ostamassa vakio Traxasin järjestälmän tilalle hankkimassa, tarkotus oli käyttää muissakin autoissa samaa ohjainta, siksi vaihto.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #32 : 26.10.07 - klo: 23.14 »
minä käytin kiteellistä 3-pm:ää 2.5 vuotta eikä siinä ollut ikinä minkään näkösiä häiriöitä mitkä olisi johtunut ohjaimesta/vastarista.....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #33 : 27.10.07 - klo: 10.10 »
Itsellä 3PM fm jo yli 3 vuotta aktiivi käytössä ja hyvin toimii edelleen.
Axial SCX 10 TR

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #34 : 27.10.07 - klo: 10.41 »
Mistä sais järkihintaan 27fm vastarin? Sabessa oli kai yksi malli tarjolla ja hintaa 62,70e.. 2-4kanavaa pitäis olla.
Mulla on yksi nosramin cosmo (maksoi 25e) ja futaban oma, mutta tarvis lisää :huh:
Olen koittanu käytettyjäkin metsästää.. Jos on nurkissa ylimääräinen, niin mulle vaan YV:tä

Minäkin suosittelen tuota Futaban 3PM fm radiota, toimii ku junan vessa! 40Mhz löytyy helpommin vastareita... :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #35 : 28.10.07 - klo: 14.57 »
Toimivatko elektroniikka kaupasta ostettu peruskide rc-autoissa vai tarvitaanko jokin rc-auton erikoiskide?
Hinnassa näyttää ainakin olevan suuri ero...

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #36 : 28.10.07 - klo: 15.23 »
biltemassa myydään kiteitä.en kyllä itse ostais kun en enää kiteitä tarvitse :p
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #37 : 02.11.07 - klo: 14.40 »
lue alempi juttu  :undecided:
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo: 14.56 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #38 : 02.11.07 - klo: 14.55 »
Jostain muistan lukeneeni että eivät sovellu ko. radiolaiteelle, tulee pipi ko. servoilla nopeaan.. :azn:

E:Melkein oikein, noinhan se menikin oikeasti, lainaus Futaba 3PM 2,4GHz topicista:

"HRS tilassa ei kannata käyttää muita kuin Futaban digi servoja.
Olen nähnyt kuinka on uusia Sanwoja hajonnut juuri kyseisen järjestelmän kanssa.
Jotku Sanwan servoista saattavat reagoida myös kummallisesti ihan jo kun ohjainta kääntelee."


eli kannattaa varmaan hankkia myös kaasuun futaban servo niin saa ratista kaiken hyödyn irti????
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #39 : 02.11.07 - klo: 14.57 »
Varmaksi en voi sanoa, mutta itse näkisin/tekisin asian näin.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #40 : 02.11.07 - klo: 15.00 »
onko tuossa HRS tilassa huomattava nopeus ero???
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

  • Vieras
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #41 : 02.11.07 - klo: 20.16 »
Hitecin servot ainakin toimii HRS moodissa mun mielestä ihan yhtä hyvin kuin valmistajan omat eli Futabat

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #42 : 02.11.07 - klo: 22.05 »
Näin on, itsekin käytän Hitecin servoja HRS tilassa, ei ongelmia. Noista Sanwan servoista olen vain kuullut että eivät kestäisi..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #43 : 11.11.07 - klo: 11.10 »
Pitänee sitten minunkin kysäistä. Kun ostin tuon savagen käytetytnä ja siinä taitaa olla rtr paketin radiot ja ne jos en ole väärässä, ainaskin raido on ihan perus radio lukeee kyles (hpi tf-4). Onko noi etupyöris jtn kulmien säätöö vaiko saahanko auto kulkemaan aivan suoraan radion trimmeistä? Eilen ajelin sisään uutta mottia niin ne säädöt ainaskin oli aivan päin...joten seilas vähä mutta en ruvennut silloin säätelemään hirveästi.
Kun yritin niitä trimmejä säätää niin kun sääti yhen trimmin renkaat oli suoraan mut sitten se ei kääntäny renkaita toiseen suuntaa yhtää ja meni vinoon, joten mitneköhän sais noi säätöihin kun en ite ainaskaan saanut kun vääntelin ja kokeilin ajaa mutta ei tuottanu tulosta.


Sitten radioista

Oon miettiny tossa että jos rupee nyt ajelemaan paljonkin vois aatella paremman radion ostamista, joten mikä ois hyvä sellanen mihi voi tallennella säätöjä ja kaikkee mutta ei nyt sentään mitään hirveen kallistakaan. Oon kuullut että 2,47ghz on hyvä mutta sillä on jo hintaa 180e, ja joutuu vaihtamaan vastarin yms, vai kannattaako vaihtaakin nuo vastarit jos ovat rtr? Onko vastareissa jo valmiina vesitiiviitä?

|HN X2|Slash|

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #44 : 11.11.07 - klo: 12.30 »
Siinä tulee vastari mukana
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #45 : 11.11.07 - klo: 13.17 »
hmm.. ai niin tuleekin en muistanutkaan. entäs noista trimmeistä?
|HN X2|Slash|

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #46 : 11.11.07 - klo: 13.27 »
Ota ohjausservon vipu/varsi irti, pistä sähköt päälle autosta ja ohjaimesta ja käännä ohjaus/steering trimmi keskelle/neutraali asentoon, käännät renkaat suoraan, sitten pistät sen ohjausservon vivun takas kiinni..jää ainakin säätövaraa kumpaankin suuntaan..ei pitäs hirveen vaikeata olla kun ei tollasessa ohjaimessa montaa säätöä ole..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa bmwe21

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #47 : 11.11.07 - klo: 16.27 »
Savagesa on vakiona aika paljon väljää ohjauksessa.. Varmaan siitä johtuu tuo seilaaminen, eli kun käännät vasemmalle ja jatkat suoraan, niin auto vetää vasemmalle ja taas oikealle kännöksen jälkeen vetää oikealle! Kannattaa laittaa kuulalaakerit ohjaukseen, niihin ohjauspaloihin,jotka ovat siellä runkolevyjen välissä (en nyt muista niiden oikeaa nimeä..)
Myös aurauskulma vaikuttaa tuohon, minulla on ainakin eturenkaissa hiukan haritusta.

Noiden laakereiden koko on muuten 6x10x3 ja niitä menee 4kpl. Tietty kannattaa tarkistaa, ettei siellä ole jo laakereita :wink:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
 "On the eight day God raised boost"

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #48 : 14.11.07 - klo: 20.24 »
Toimiiko Futaban digi s3050 Asson perus sähköjen kanssa? Radiot siinä ei oo kiteettömät siis.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #49 : 14.11.07 - klo: 20.56 »
Am radioihin ei suositella digi servoja, koska suuri mahdollisuus toimintahäiriöihin.
Itse vahingossa käytin Futaban Am radioissa Futaban digi servoa ja kyllähän tuo toimi.
Siinä onko kiteet vai ei ole merkitystä tuossa asiassa.
Axial SCX 10 TR

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #50 : 14.11.07 - klo: 21.52 »
Juu meinasinkin ottaa sen ohjaus servon siiven irti niin kuin yks neuvvo mut kun oli niin pahasp aikas niin aattelin että antaa olla ajeleehan tolla kun ei nyt silleesä älyttömästi kummiskaan vedä. Ja mis asennos se siipi pitää olla? Kun kuulin jtn et suoraan niinkun tai jtn, itellä se on 90 asteen kulmas niin kun ulos päin, eli vaakatasos. Onko toi kuulalaakerien laitto vaikeeta sitten`? Voi olla että  ei onnistu alottleijalta...
|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #51 : 15.11.07 - klo: 01.04 »
Juu meinasinkin ottaa sen ohjaus servon siiven irti niin kuin yks neuvvo mut kun oli niin pahasp aikas niin aattelin että antaa olla ajeleehan tolla kun ei nyt silleesä älyttömästi kummiskaan vedä. Ja mis asennos se siipi pitää olla? Kun kuulin jtn et suoraan niinkun tai jtn, itellä se on 90 asteen kulmas niin kun ulos päin, eli vaakatasos. Onko toi kuulalaakerien laitto vaikeeta sitten`? Voi olla että  ei onnistu alottleijalta...

käännä ohjaimesta trimmi keskelle ja aseta se "sevovipu" siihen asentoon että renkaat on suorassa...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #52 : 16.11.07 - klo: 04.48 »
Mitenkäs tämän Futaba Megatech 3PM 2,4GHz radion vastarin antenni mahtuu noihin autoihin? Eikös niissä ole se paksumpi vastarin antenni? Tuotta pienimuotoisia ongelmia Savagen radioboksin kanssa, eiköniin? Vai onko kokemuksia?
Kyllä se sen tekee..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #53 : 16.11.07 - klo: 07.11 »
Kysy yhdessä paikassa kerrallaan. :shock:

http://rc10.fi/index.php?topic=16965.msg229656#msg229656

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #54 : 16.11.07 - klo: 16.05 »
Jos pitää laittaa Futaban S3050 niin pitääkö siihen ostaa servovarretkin?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #55 : 16.11.07 - klo: 16.30 »
Servon mukana tulee erilaisia.
Axial SCX 10 TR

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #56 : 20.11.07 - klo: 20.14 »
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #57 : 22.11.07 - klo: 13.17 »
Onkos tietoa jos ostaa jenkkilästä 2.4GHz ohjaimen (esim. Futaba 3PM 2.4GHz) niin onko se täysin toimiva Suomessa ?

Siis ettei siinä ole esim. mitään i*ioottimaisia "maakoodeja" yms (niinkuin DVD elokuvissa esim on).

 

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #58 : 22.11.07 - klo: 13.26 »
tottahan toki se toimii.suomestakin saa ton ohjaimen 180€.eli kannaataako alkaa tilaamaan????
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #59 : 22.11.07 - klo: 13.49 »
Ei tilaamaan, vaan jos sattuu olemaan menossa kyseiseen maahan.