Kirjoittaja Aihe: Radiolaitteet  (Luettu 490688 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #720 : 03.04.09 - klo: 10.51 »
No voi helekatti! :evil:

Pitää vaihtaa toi anteeni tänään ja koittaa toisella kiteellä...



Jos sulla hyvä kolvi ja taitoa niin käy komponenttien jalat läpi! Mahdollisesti saanut tällissä kipeetä ja joku jalka voinut irrota piirilevystä! Saattaa auttaa mutta ei takeita!

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #721 : 04.04.09 - klo: 03.02 »
Kiitoksia kaikille jotka jaksoivat vastailla tällaisen aloittelevan tumpelon kysymyksiin Spectrumin 2,4GHz radioista. Alkoi homma vähän avautumaan kun tämmöiselle hitaalle hämäläiselle vähän ratakiskoa väänsi.  :wink:
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Hösö

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #722 : 04.04.09 - klo: 10.22 »
Vaihdettiin anteeni ja nyt rulettaa 100-0!
*AXIAL 1.9" ProOpenClass/2.2" ProStock Class TOP TRUCK*
 *AXIAL 2.2" ProOpenUnlimited Class TOP TRUCK-projekti*  "Ittekkö tekkee ni saa mitä tullee..."

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #723 : 09.04.09 - klo: 21.13 »
Morjesta pöytään!

Mikähän mahtaa porukoilla olla tuon Sanwan Mx-3 2.4GHz radiotten kantama, itsellä se on tällä hetkellä noin 50-60m mutta luullakseni se oli uutena pidempi vai?
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

megapaula

  • Vieras
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #724 : 09.04.09 - klo: 21.21 »
Mulla on tuo sama radio (uusi) ja suurinpiirtein sama kantama.. Tulee viivettä aika paljon.  :undecided:

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #725 : 09.04.09 - klo: 21.41 »
Ok, no ilmeisesti se on sitten ihan kunnnossa. Kiitoksia vastauksesta!
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #726 : 10.04.09 - klo: 12.15 »
Samanlaista kantamaa omassakin radiossa, vajaat sata metriä pääsee ja sitten lyö failsafe kehiin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Maukkapoika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #727 : 21.04.09 - klo: 07.31 »
Moi,

Tässä pitäisi uusi rattiradio ja vastaanotin ostaa 1/8 buggyyn. Hintaa saisi olla max. 200€.
Muita kriteereitä on tietysti laatu, ja mielellään "kiteetön", ettei tarvitseisi vaihdella kiteitä.

Itse olen ajatellut Futaban 3PM FM-radiota. Ilmeisesti tästä myytävässä syntetisaattorilla varustetussa mallissa voi vaihdella taajuutta?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30223&grpid=2903
Jostain olin lukevinani, että tämän mallin radiot hajoilevat ~1 vuoden käytön jälkeen, onko kellään kokemuksia?

Toinen vaihtoehto mitä toistaiseksi katselin oli Spektrum DX2.0 http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39107&grpid=2903

Kolmas vaihtoehto voisi olla Sanwa MX3-FHSS http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=742
Tässä ainakin hinta ja se, että se on GHz malli on ehdottomasti plussaa :)

Olen avoin hyville vaihtoehdoille, joten ehdotuksia ja kokemuksia vaan tulemaan :)
Kiitos jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 21.04.09 - klo: 07.39 kirjoittanut Maukkapoika »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #728 : 21.04.09 - klo: 08.43 »
Futaba 3PM 2.4G
Ei noita Fm radioita kannata ostella.

Soita ja sano maksavasi enintään 200€ niin luulis lähtevän :wink:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32952&grpid=2903

Mulla oli ekana Fm versio tästä 3Pm radiosta n. 3 vuotta käytössä eikä pienintäkään vikaa. Nyt pari vuotta ollut tämä giganen versio 3Pm.stä eikä pienintäkään vikaa, joten mahdollinen seuraavakin radio tulee olemaan Futaba.



Axial SCX 10 TR

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #729 : 21.04.09 - klo: 22.46 »
Noniin olisi tarkoitus uutta servoa hommata 1/10 sähkörossiin.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SC-1251MG-7kg010-Low-Profile-107542
Tuota olen tässä vähän himmoinnut, syystä että on matala. Ja nykyisessä autossa (Ttech/team extreme predator) ei ole tilaa juuri nimeksikään. Ja tuolla vousi saada noparin mahdutettua tuonne mukavasti. Ja ei tuo kyllä pahan hintainenkaan ole.
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_92&products_id=1670
Tuossa on sitten Futaban vastaava malli, joka tosin on hitaampi, vääntää vähemmän ja maksaa tuplasti enemmän.

Elikkäs onko tuo Savöx nyt sitten hyvä valinta, eli kestääkö? Servosaveriä ei ole, mutta on tuo sanwan vakiosevokin ihan hyvin kestänyt. Ja se on muovirattailla? Eli Ostanko tuon vai onko jotain muuta/parempaa tuohon Savöxin hinta- ja kokoluokkaan.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #730 : 22.04.09 - klo: 19.27 »
Onko Acoms Technisport 2.4GHZ radion servot mistään kotoisin?
Ittellä on Rustler VXL vakio laitteineen, että päihittääkö Traxxaksen laitteet?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #731 : 23.04.09 - klo: 00.17 »
Kyä tommosella ainakin ihan hyvin tuntuisi renkaat kääntyvän.  :wink:
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #732 : 23.04.09 - klo: 04.58 »
Noniin olisi tarkoitus uutta servoa hommata 1/10 sähkörossiin.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SC-1251MG-7kg010-Low-Profile-107542
Tuota olen tässä vähän himmoinnut, syystä että on matala. Ja nykyisessä autossa (Ttech/team extreme predator) ei ole tilaa juuri nimeksikään. Ja tuolla vousi saada noparin mahdutettua tuonne mukavasti. Ja ei tuo kyllä pahan hintainenkaan ole.
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_92&products_id=1670
Tuossa on sitten Futaban vastaava malli, joka tosin on hitaampi, vääntää vähemmän ja maksaa tuplasti enemmän.

Elikkäs onko tuo Savöx nyt sitten hyvä valinta, eli kestääkö? Servosaveriä ei ole, mutta on tuo sanwan vakiosevokin ihan hyvin kestänyt. Ja se on muovirattailla? Eli Ostanko tuon vai onko jotain muuta/parempaa tuohon Savöxin hinta- ja kokoluokkaan.

Eiköhän Savöx oo ihan laatupeli...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #733 : 10.05.09 - klo: 10.26 »
Olen koittanut etsiä relettä tai transistorilähtöä vastaanottimeen 3 kanavassa käytettäväksi. Onko tällaisia olemassa ja mikähän olisi se maaginen hakusana, jolla google auttaa?

Tarkoitus siis kytkeä valot päälle (tai jotain vastaavaa) vastaanottimen 3 kanavaa käyttäen.
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #734 : 10.05.09 - klo: 11.56 »
Olen koittanut etsiä relettä tai transistorilähtöä vastaanottimeen 3 kanavassa käytettäväksi. Onko tällaisia olemassa ja mikähän olisi se maaginen hakusana, jolla google auttaa?

Tarkoitus siis kytkeä valot päälle (tai jotain vastaavaa) vastaanottimen 3 kanavaa käyttäen.
Tällästä haet? linkki
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #735 : 10.05.09 - klo: 12.23 »
Olen koittanut etsiä relettä tai transistorilähtöä vastaanottimeen 3 kanavassa käytettäväksi. Onko tällaisia olemassa ja mikähän olisi se maaginen hakusana, jolla google auttaa?

Tarkoitus siis kytkeä valot päälle (tai jotain vastaavaa) vastaanottimen 3 kanavaa käyttäen.

Tuossa muutama linkki, mutta en tiedä sitten hyödyttääkö tippaakaan. Hakusanat Kill switch baja ja digital light controller baja.

http://www.youtube.com/watch?v=un4aqU_iXfQ

http://www.beatyourtruck.com/forum/showthread.php?p=678419

http://www.rckillswitch.com/photos/photos.php
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #736 : 11.05.09 - klo: 09.58 »
Olen koittanut etsiä relettä tai transistorilähtöä vastaanottimeen 3 kanavassa käytettäväksi. Onko tällaisia olemassa ja mikähän olisi se maaginen hakusana, jolla google auttaa?

Tällästä haet? linkki

Siinähän se. Kiitos.
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #737 : 11.05.09 - klo: 11.54 »
Ilmeisesti tämä toimii myös tuulettimen katkaisijana?
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #739 : 03.06.09 - klo: 23.14 »
Ilmeisesti tämä toimii myös tuulettimen katkaisijana?
Kyllä, jos niin haluat. Tuotahan voi soveltaa myöskin muihin lisäefekteihin.
- Tapsa

Poissa Jyrki-Boy

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #740 : 05.06.09 - klo: 10.13 »
Jesparesista löytyi houkuttelevan hintaiset 2.4 radiot:http://www.jespares.com/radio-controlled-models/nitro-cars/radio-gear-accessories/transmitters/ansmann-w3-2.4ghz-3-channel-radio-system.html

Hyvin paljon samaa näköä Sanwan MX3:n kanssa... Käyttökokemuksia tuskin löytyy, mutta onko kellään mitään hajua kyseisestä härpättimestä???

Olisiko pieksemään Acomsin halpisradiot???
Nelkkukrossia

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #741 : 05.06.09 - klo: 14.27 »
Tuossa pari viestiä ylempänä on samaan kategoriaan kuuluva radio kanssa, eli muistuttaa kovasti MX-3:sta. Ja se on vielä suomesta. Eikä hintakaan päätää huimaa.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #742 : 05.06.09 - klo: 15.22 »
Kylläpäs alkaa yleistymään nuo ns. "halvat" gigaradiot. Hyvähän se vaan on..
Pakko alkaa vaan ihmettelemään että kuka haluaa laittaa enää 200e vain saadakseen Futaban, kun nyt on kolmelta eri valmistajalta tullu budjettiluokan ohjaimia.
Saati sitten, kuka ostaa enää esim. Futaban 2PL:ää joka on saman hintanen tuon GM-XG:n kanssa RF:llä..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #743 : 05.06.09 - klo: 15.33 »
Mun acoms makso 140€. 4 kanavanen tikkuradio.
Voimaservoo kaipais mun mielestä Upliftin ohjaus.
Muutoin ollu aivan kelpo kampe.
Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa alottelija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #744 : 10.06.09 - klo: 17.18 »
Moro vaan kaikille! Kysymyksiä satelee, mutta mulla olis ongelma kun ostin Savage XSS K4.6 Rakentelu version jokusen aikaa sitten ja puuttuu radiolaitteet kokonaan nyt on jo prkl..548e pulittanu, mutta tarttis saada joku kestävä ohjain ja servot summuut, että voisko joku heittää hyviä vinkkejä. Futaba 2.4Ghz Radio ja HRS digiservot oli kiikarissa..kannattaako ? Kiitos.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #745 : 10.06.09 - klo: 17.35 »
Voiko tohon nyt lisätä mitään. Sanwa / Futaba akselilta niitä vajaa 200€ settejä niin ei tartte ihan hetkeen olla radioita päivittämässä, riittävät säädöt löytyy ihan kisakäyttöön ja ylimääräisiä kanavia lisätarpeisiin.

Servoiksi samoilta valmistajilta tai sitten noita uusia SAVÖX servoja. Savage käyttöön ei varmasti kannata ostaa mitään kalliita digi servoja vaan ihan tavalliset perusvahvat servot, väännöltää jotain 10kg luokkaa. Panosta myös kunnon vastariakkuun ja liittimiin.

Piti lisätä vielä että miksei radioksi vielä se Spektrumin uusin DX3S, vähän kalliimpi mutta kaupanpäälle saa realiaikaisen telemetrian...
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo: 17.40 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #746 : 10.06.09 - klo: 19.19 »

Piti lisätä vielä että miksei radioksi vielä se Spektrumin uusin DX3S, vähän kalliimpi mutta kaupanpäälle saa realiaikaisen telemetrian...


Englannista posteineen noin 190 eguu eli halvempi kuin futaba. Itsee ottaisin mieluummin spectrumin. Eli tuolta se ratio

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #747 : 23.06.09 - klo: 11.17 »
Mitäs tyypit on mieltä Spektrum DX2 radioista? Oon kuullu että kyseessä ei olisi hyvä peli, mutta onko tosiaankin niin että vaikka verrattuna DX3i:hin kyseinen radio olisi paljon huonompi vaihtoehto? Olikohan viivettä enemmän vai? Itse en käyttööni tarvitse kuin kaksi kanavaa. Epa-säätö, vastarikoteloon jäävä antennijohto ja kohtuullisen viiveetön radioliikenne on ominaisuuksia joita tulevalta radiolta kaipaisin... sekä huokeaa hintaa. Acomsista se EPA puuttuu.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #748 : 23.06.09 - klo: 12.00 »
Kun noista latensseista höpistään niin käytännössä tuolla on merkitystä ainoastaan kilpailukäytössä... ja silloinkin lähinnä vain nopeimmissa rataluokissa.
Ero on todellisuudessa niin pieni että harva tuota eroa pustuu edes huomaamaan.
Ja vielä jos pääsääntöisesti ajetaan pihasudittelua, ei tuota eroa huomaa kukaan.

Itse esim olen ajanut polttiskrossia spekturumin vanhimmalla perus setillä,  nopeammalla Pro setillä ja myös Futaban omalla FASST setillä.
Tällähetkellä autossa sattuu olemaan paikallaan ihan perus spektrum vastari, eli ns. suurin viive...
Eikä todellakaan ole kisanopeus vastarista kiinni.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #749 : 23.06.09 - klo: 12.50 »
Spektrum dx3s:ssä on ilmeisessti jotenkin uutena omminaisuutena tullut 11ms/15,6ms valinta.
11ms on kuitenkin jo 0,011 sekuntia ;) Kidevehkeet, siis ilman hrs:ää tai vastaavaa menee johonkin 15-18ms kieppeille.. Ja HRS 3ms.

Lennokki/kopterivehkeissä on isoja eroja latensseissa, muttei kai näissä "pinta-radioissa", kun ei näissä ole miksauksia ja muuta softan pyöritystä kummemmin ennen varsinaista lähetystä.. Niissä siis viive tulee itse radiosta, ei lähetteestä.
Liikaa Kyoshoja