Kirjoittaja Aihe: Radiolaitteet  (Luettu 489792 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #810 : 24.08.09 - klo: 14.53 »
Juu gigasiin tässä sitten seuraavaksi siirrytään. Mutta vielä olis tarkotus pärjätä noilla. Tuo 'ylimääränen' vastari kiteellä jo olikin, mutta sen paria lähettimeen oli hakusessa. Tuosta towerin vastarin inffosta kun klikkaa niin se ehdottaa tuota kidettä, mutta se on vissiin sitten tuohon vastariin toinen kide? Kait sen lähettimeenkin pitäis sopia?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #811 : 24.08.09 - klo: 14.55 »
Vastaanottimen ja lähettimen kiteethän eivät ole täysin samat taajuudeltaan joten ne eivät käy ristiin.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #812 : 29.08.09 - klo: 01.36 »
http://www.aijaa.com/v.php?i=4587569.jpg
Löytyy tollanen halpis radio ja ajattelin sen olevan aivan kuraa kun käytin sitä ks. linkin autossa ja RC18T:ssä missä oli mamban micro pro combo. Sitten iskin saman vehkeen slashiin ja huh että tuli kantamaa ja häiriöt loppu.

Eli noiden pikkuautojen elektroniikka antaa häröä vastarille aika mukavasti. Oiskohan mitään vinkkiä miten sais parannettua tuota häiriökestävyyttä?

Syyllinen on tuo Mamba.
Siihen ei oikein auta ku radioiden vaihto gigasiin tai noparin vaihto.

Itse painin vuosi sitten saman ongelman kanssa todella pitkään.
Kaikki temput tuli kokeiltua, siis AIVAN KAIKKI.

Radioiden vaihto gigasiin auttoi.
Sitten vaihdoin vielä noparinkin ja testasin vanhoja radioita uudelleen, kaikki toimi niinkuin kuuluikin.
Kyseessä oli siis Mamba 25-säädin ja Futaban 3PM.
Kokeilin kaikenkaikkiaan neljää eri vastaria kolmelta eri valmistajalta.

Ongelmat alkoivat minun autossa siitä kun päivitin noparin softan.
Ennen sitä toimi mainiosti.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Jaze

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #813 : 03.09.09 - klo: 06.40 »
Moroo!
Oon tässä ostamassa syksyn/talven aikana uudet radiolaitteet truggyyni joten onko tästä Spektrum DX3S mihinkään?
Voi olla, että menen ensikesänä koittamaan tota kisaamistakin joten en viitsisi moneen kertaan ostella noita.
Onko tässä jo sisäänrakennettu fail-safe? Entä onko tämä kiteetön?
Hyvät/huonot puolet?
Entä nuo mukana tulevat vastarit, tekeekö niillä mitään?

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #815 : 03.09.09 - klo: 17.20 »
On pätevä laite kyllä. Ostettiin 2kpl noita settejä ja ei voi kuin olla tyytyväinen.

Failsafe on sisäänrakennuttaja ja kiteistä ei jälkeäkään, kuten ei missään noissa 2.4 gigaisissa.

Ainoa miinus on ainakin meidän polttis setupeissa tuo kierrosluku anturi, joka ei sovi paikalleen edes sovittamalla, eikä toimi kuin hetken. Molemmista johdot poikki jo ekan ajon jälkeen.

Tuolla tiedolla ei kylläkään kukaan mitään edes tee, joten jätä se anturi kokonaan asentamatta.

Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #816 : 15.09.09 - klo: 01.25 »
Mitäs radiota suosittelisitte, kun vaatimuksina on 2,4Ghz, kolme kanavaa JA kolmannen kanavan miksaus?
Tuo miksauksen puute kun sai myymään vanhat radiot pois ja nyt olisi tarvetta uusille, tuota DX3S settiä olen katsellut että se vaikuttaisi ihan hyvältä, tuo telemetria vaan taitaa olla turhaa hifistelyä, lämpötila tieto olisi ainut tarpeellinen.
Onko jotain muita varteen otettavia radioita tuosta hintaluokasta?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #817 : 23.09.09 - klo: 00.47 »
Ajattelin täällä vähän noobeilla radioista.. Minulla on vasta RTR-autojen mukana tulleita rattiradioita (Losi gigaradio ja Traxxas TQ AM) ja olen nuuskinut noita gigavehkeitä nyt, varsinkin tuon 1/16 harjattoman E-Revon kaveriksi.

BTW, Futaban 3PM mallin seuraajaksi tuli näköjään 3PM-X jossa on tuo kolmannen kanavan miksaus ja jotain moodien vaihtoja nelipyöräohjauksille, ehkä Jabellekin sopiva laite?

Vaan..niihin noobeiluihin:

1) Kanavat, miksi kaikki RTR radiot ovat vähintään 3-kanavaisia? Ymmärsin jostain että gigaradiossa kolmatta kanavaa voisi joissain tapauksissa käyttää telemetriatiedon takaisinsyöttöön mutta mihin sitä "normaalisti" voi käyttää? Nelikanavaiset lienee sitten aika spesialia, katselin että TRX Summit lukoilla + vaihteilla varmaan saa ne käyttöön mutta muuten lienee harvinaisempaa?

2) Mitä näissä radioissa rahalla saa? Esim. mikä on loppujen lopuksi jonkun Futaba 3PM ja 3PKS ero käytännön ajamisessa? Paremmin tuunattavia gain-käyriä tms? Noi feature-listat on niin täynnä itse keksittyjä lyhenteitä ja hienoja markkinointitermejä ettei niistä ymmärrä mitään.

3) Onko mahdollista olla esim. 2 kahvaa ja 3 autoa niin että tarvittaessa kumpi vaan kahva ajaa kumpaa vaan autoa?

4) Jos haluaa laittaa 2 ohjausservoa niin onnistuuko tuo aina ihan splitterillä vai pitäisikö vastarissa olla 2 ohjausservon paikat (ainakin Traxxasin omassa gigaradiossa näyttää olevan)

En tarvitse "parasta" mutta en viitsi ostaa myöskään roskaa nurkkiin tai sellaista mihin ei sitten saakaan enää osia ensi vuonna kun on uusi kiinanmerkki tilalla.. joten lopuksi, onko tuo Futaba 3PM-X (tai nyt poistuva 3PM) sen verran parempi kuin nuo "markan gigaradiot" että siihen (ja ennenkaikkea kalliimpiin vastareihin) kannattaa panostaa?

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #818 : 23.09.09 - klo: 01.58 »
1) Kanavat, miksi kaikki RTR radiot ovat vähintään 3-kanavaisia? Ymmärsin jostain että gigaradiossa kolmatta kanavaa voisi joissain tapauksissa käyttää telemetriatiedon takaisinsyöttöön mutta mihin sitä "normaalisti" voi käyttää? Nelikanavaiset lienee sitten aika spesialia, katselin että TRX Summit lukoilla + vaihteilla varmaan saa ne käyttöön mutta muuten lienee harvinaisempaa?

Traxxasin vakiradiot mitä itsellä on, ovat 2-kanavaiset, mutta muuten 3-kanavaisuus liittynee siihen suuruuden ekonomiaan.

2) Mitä näissä radioissa rahalla saa? Esim. mikä on loppujen lopuksi jonkun Futaba 3PM ja 3PKS ero käytännön ajamisessa? Paremmin tuunattavia gain-käyriä tms? Noi feature-listat on niin täynnä itse keksittyjä lyhenteitä ja hienoja markkinointitermejä ettei niistä ymmärrä mitään.
En ole fiineimmillä ajanut, mutta ainakin näytöt ovat erilaisia ja halvemmista puuttuvat ne "turhimmat" ominaisuudet.

3) Onko mahdollista olla esim. 2 kahvaa ja 3 autoa niin että tarvittaessa kumpi vaan kahva ajaa kumpaa vaan autoa?
Liekö kätevämpi toteuttaa siten, että vaihtaa vastaria autosta toiseen? Omissa härveleissä vastari on ruuvien takana vain E-Revossa ja nitro-Hyper Mini ST:ssä. Sähkö-Hyper Mini STe:n ja DM-Onen välillä on tullut noppaa vaihdeltua, kun ensimmäisessä se on kiinni 3M Dual Lockilla ja jälkimmäisessä vastarikotelo on näppärä.
4) Jos haluaa laittaa 2 ohjausservoa niin onnistuuko tuo aina ihan splitterillä vai pitäisikö vastarissa olla 2 ohjausservon paikat (ainakin Traxxasin omassa gigaradiossa näyttää olevan)
E-Revossa itselläni Y-kaapeli (ja vastarina Futaban 603FS), toimii.
En tarvitse "parasta" mutta en viitsi ostaa myöskään roskaa nurkkiin tai sellaista mihin ei sitten saakaan enää osia ensi vuonna kun on uusi kiinanmerkki tilalla.. joten lopuksi, onko tuo Futaba 3PM-X (tai nyt poistuva 3PM) sen verran parempi kuin nuo "markan gigaradiot" että siihen (ja ennenkaikkea kalliimpiin vastareihin) kannattaa panostaa?
Jos verrokkipari on "markan gigaradioinakin" mainittu Eurgle vs. Futaba 3PM, niin ainakin itselläni tuli hyvin nopeasti fiilis, että ns. Kovempiin autoihin tuo Futaba, jotenkin tuntuma on paremman oloinen. Eurglella on tullut ajettua todella vähän ja hintaerosta huolimatta pidän 3PM:ää hyvän hinta/laatusuhteen radiona. Harmillisesti vastarit on vaan covin calliita...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #819 : 23.09.09 - klo: 09.19 »
Vastaillaan vaizkille:

1) Ainakin Futaban 4PK:ssa on 4 kanavaa, joista neljättä voi käyttää esim. nelipyöräohjaukseen tai jarrubalanssin säätöön. Suurimmassa osassa radioista noi kolmannet/neljännet kanavat taitaa olla on/off-tyyppisiä.

2) Futaban 3PM:ssä on kyllä kaikki kisakäytössä tarvittavat säädöt. Noissa kalliimmissa 3PKS/4PK-malleissa saa ratin sijaintia säädettyä aika monipuolisesti ja se taitaa olla suurin syy miksi niitä suositaan. Mää ainakin vierastan radioita missä ratti on selkeästi kaasuliipasimen yläpuolella, monipuolisimmissa malleissa sen saa kaasuliipasimen tasolle. Säädöistä en 4PK:ssa ole tarvinnut puoliakaan sähköautoissa, mutta polttispuolella varmasti hyötyä noista olisikin.

3) Vastari ja radio pitää synkata aina keskenään nappia painamalla eli jos haluat käyttää välillä radioita ristiin eri autoissa niin tarvitsee tuon verran säätää toimiakseen. Jos käytät toisella radiolla 2 autoa ja toisella kolmatta niin silloin riittää kertasäätö kun ne pysyvät muistissa.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #820 : 23.09.09 - klo: 09.32 »
3) Onko mahdollista olla esim. 2 kahvaa ja 3 autoa niin että tarvittaessa kumpi vaan kahva ajaa kumpaa vaan autoa?

Ainakin Acomsseilla tuon luulisi onnistuvan. Varmaan muillakin saman periaatteen gigavehkeillä.

Ensin paritetaan yksitellen kaikki vastarit kummankin ohjaimen kanssa. Kun ruvetaan ajamaan, käynnistetään ensin haluttu ohjain/autopari ja odotetaan, että nämä löytävät kanavan itselleen. Sitten käynnistetään toinen pari. Jos kaikki vehkeet laittaa yhtäaikaa päälle ja ovat etsintämoodissa samaan aikaan, en tiedä miten laitteet yhdistyvät keskenään. Saattavat arpoa vain ristiin.

Vanhalla tekniikallahan tää onnistuisi vain kiteitä vaihtelemalla :)

edit: Tuolla on muuten juttua enemmänkin tosta 2.4 GHz tekniikasta ja eroista:
« Viimeksi muokattu: 23.09.09 - klo: 10.08 kirjoittanut mop »

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #821 : 01.10.09 - klo: 20.29 »
Onko kokemuksia LRP c3-stx pro 2.4Ghz radiosta?
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa Kivelaster

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #822 : 12.10.09 - klo: 13.04 »
Moi,

Tunteeko kukaan Spectrumin DX3S -radioita sen verran hyvin, että osaisi lonkalta sanoa kuinka kolmatta kanavaa on mahdollista käyttää. Lueskelin manuaalia, jonka mukaan ko. kanavaa voi miksata kahteen muuhun, säätää loppupisteitä, suuntia jne. Mutta löytyykö radiosta erillinen nappi/vipu, josta kolmoskanavalle voisi vain kytkeä ON/OFF toiminnon. Vähän kuin Traxxasin kolmi/nelikanavaisissa 27MHz radioissa vaihteen valinta / perän lukitus jne.

Ko. radio on hankintalistalla ja kolmoskanavan toiminta on oleellista. Ilmeisesti noissa vanhemmissa Spectrumeissa DX3.0DSM kolmoskanavaa voisi noin käyttää.

-Mika

Poissa J.Rantala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #823 : 12.10.09 - klo: 13.19 »
Ihan uusi Spectrum DX3S ihmettelyssä, kummallinen asia vaivaa, pitääkö mennä kauppaan takaisin myyjän kanssa tutkimaan radio.
Ohjausservo kääntyy koko matkan, kun käännän rattia oikealle (kaikki säädöt on keskellä tai 100%). Mutta kun käännän vasemmalle, niin viimeiset 15-30astetta ratista ei servossa tapahdu enää mitään. Käänsin liikkeen Reversellä päinvastaiseksi, mutta edelleen sama(servo toki vaihtaa suuntaa, mutta edelleen rattia vasemmalle kääntäessä ei servo käänny "loppuun asti", vaikka kääntyi toiseen suuntaan) Voiko ratin kääntöanturissa olla vikaa? Mulle ainakin ekana tulisi mieleen, että vika voisi olla radiossa, kun olen tuota tuossa ihmetellyt. Kertokaahan jos tulee jokin mieleen, missä vika voisi olla!  :undecided:
Vauhti korjaa virheet...

Poissa J.Rantala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #824 : 12.10.09 - klo: 13.39 »
Ihan uusi Spectrum DX3S ihmettelyssä, kummallinen asia vaivaa, pitääkö mennä kauppaan takaisin myyjän kanssa tutkimaan radio.
Ohjausservo kääntyy koko matkan, kun käännän rattia oikealle (kaikki säädöt on keskellä tai 100%). Mutta kun käännän vasemmalle, niin viimeiset 15-30astetta ratista ei servossa tapahdu enää mitään. Käänsin liikkeen Reversellä päinvastaiseksi, mutta edelleen sama(servo toki vaihtaa suuntaa, mutta edelleen rattia vasemmalle kääntäessä ei servo käänny "loppuun asti", vaikka kääntyi toiseen suuntaan) Voiko ratin kääntöanturissa olla vikaa? Mulle ainakin ekana tulisi mieleen, että vika voisi olla radiossa, kun olen tuota tuossa ihmetellyt. Kertokaahan jos tulee jokin mieleen, missä vika voisi olla!  :undecided:
Ja siis EPA ja trimmi on koitettu, vika ei poistu niillä... :huh:
Vauhti korjaa virheet...

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #825 : 12.10.09 - klo: 14.29 »
Ja autonohjaus ei jumita mekaanisesti mitenkään/mitään vasten? Vaikuttaa aika mystiseltä.

En nyt tiedä osaamisesi tasoa, mutta varmuuden vuoksi voisi kokeilla:
Ota servon varsi irti servosta ja laita ohjaimesta kaikki asetukset suoraan. Laita virrat autoon ja ohjaimeen päälle, että servo keskittää ja sitten varsi kiinni silleen, että renkaat osottaa suoraan.

Toinen tarkistus:
Onko kääntösäde kuitenkin eri molempiin suuntiin kääntyessä, että vasuriin kääntyy selkeesti loivemmin?

EDIT:
Kolmas tarkistus:
Radion kääntyvyyden voi tarkistaa, niin että laitat molempiin suuntiin EPA vaikka arvoon 20 tai vaikka 40. Sit katsot kääntyykö renkaat koko matkan, kun käännät rattia äärilaitoihin (renkaat kääntyy siis tosi vähän, mutta pitäisi kääntyä). Sillon ei ota servon tai ohjauksen äärilaidat vastaan.
« Viimeksi muokattu: 12.10.09 - klo: 14.37 kirjoittanut AiR »

Poissa J.Rantala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #826 : 12.10.09 - klo: 16.36 »
Nuo radiolaitteet ei ole vielä missään kiinni. Ja mä oon katsellut vain servon liikettä, eli mikään ei estä sitä kääntymästä. Ja kaikki vehkeet on uusia. Autojen kanssa osaamiseni ei ole parhaimmillaan, mutta harrastelen myös koptereita, joten jonkin verran on tullut servojen ja servojen liikeratojen kanssa pelattua. Ajattelin vain, et jos joku tajuisi jonkun jutun joka on jäänyt huomaamatta... Ehkä otan tuon setin kainaloon ja painelen takaisin kauppaan, ajoaika n.5min, joten se lienee järkevintä, jotta saa asiaan selvyyden  :laugh:
Vauhti korjaa virheet...

Poissa J.Rantala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #827 : 13.10.09 - klo: 22.39 »
Nuo radiolaitteet ei ole vielä missään kiinni. Ja mä oon katsellut vain servon liikettä, eli mikään ei estä sitä kääntymästä. Ja kaikki vehkeet on uusia. Autojen kanssa osaamiseni ei ole parhaimmillaan, mutta harrastelen myös koptereita, joten jonkin verran on tullut servojen ja servojen liikeratojen kanssa pelattua. Ajattelin vain, et jos joku tajuisi jonkun jutun joka on jäänyt huomaamatta... Ehkä otan tuon setin kainaloon ja painelen takaisin kauppaan, ajoaika n.5min, joten se lienee järkevintä, jotta saa asiaan selvyyden  :laugh:
Radio rikki  :cry:
Vauhti korjaa virheet...

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #828 : 15.10.09 - klo: 19.49 »
Millä saan radiosta vaihdettua ohjauksen toistepäin? Radiona lrp c3 stx.
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #829 : 15.10.09 - klo: 19.56 »
Eiköhän sieltä jostain asetuksista löydy steering reverse (St Rev tms.)
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #830 : 15.10.09 - klo: 20.01 »
ei löydy steering reversee eikä muuta vastaavaa,löytyy vaan joku exp ja epa.
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa SFU420

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #831 : 15.10.09 - klo: 20.09 »
ei löydy steering reversee eikä muuta vastaavaa,löytyy vaan joku exp ja epa.

Varoppas sanojas kaveri... Kuules jos kyseessä on ihan tämä LRP C3-STX 'pro 2.4 F.H.S.S' niin kyllä löytyy reverset kaikille kolmelle kanavalle! Tee näin: laita lähetin päälle 'ON/OFF'-nappulasta. Paina 'SEL'-nappia 2 kertaa. Silloin valikkoon tulee 'REV'-optio. Voit valita kanavien säätöjä 'CH'-napista, ja kun haluat laittaa reversen päälle johonkin kanavaan, käytä -/+ nappuloita. EASY AS HELL

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #832 : 15.10.09 - klo: 20.13 »
Juu niinpäs olikin asia kunnossa,kiitos.
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #833 : 17.10.09 - klo: 11.27 »
Olen katsomassa seuraavaan autoon radioita ja olen niistä aika pihalla. Mitä ajoon vaikuttavia eroja on esim. Sanwa MX-3FG FHSS (178e), Futaba 2PL 2.4GHz FHSS (119e) ja Acoms Technisport (99e) radioilla? Mikä tekee Sanwasta 79euroa Acomsia paremman?
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #834 : 17.10.09 - klo: 11.35 »
Varmaan yks asia on se,että siinä on 3 kanavaa...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #835 : 17.10.09 - klo: 11.38 »
Varmaan yks asia on se,että siinä on 3 kanavaa...

öö. Acomsissakin sanotaan, että kolmas kanava telemetrialle. Mitäs sillä tekee normaalissa autoilussa?
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa JUPEHU

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #836 : 25.11.09 - klo: 21.19 »
käyttääkö kukaan Spectrum DX3R radiota LS5 autossaan. onko kyseisessä radiossa tarpeeksi ominaisuuksia varsinkin jarrupuolen säätöihin katsoen eli brakemix juttuja???

kiiitos hyvistä vastauksista jo etukäteen.... 
 
 
 

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #837 : 10.12.09 - klo: 15.46 »
Mitenkäs tuon patterikotelon saa pois futaba 3pm 2.4gHz radiosta, ku aattelin että vois hommata siihen lipoakun. Kattelin sitä, mut en hoksannut sen kiinnitystsydeemiä.

-Aatu

Edit. Joo sehän lähti ihan vetämällä, ei ihme ettei löytyny :grin: Minkämoista lipoa tuohon nyt kannattasi alkaa kattelemaan? Käviskö tämä http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9787&Product_Name=Turnigy_1450mAh_3S_11.1v_Transmitter_Lipoly_Pack
« Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo: 15.53 kirjoittanut apt93 »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #838 : 10.12.09 - klo: 15.51 »
Ei siinä ole mitään kummempaa, joten ei siinä tartte edes hoksata mitään.
Nyppäset vaan pois.
Axial SCX 10 TR

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Radiolaitteet
« Vastaus #839 : 10.12.09 - klo: 16.50 »
...
Käviskö tämä http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9787&Product_Name=Turnigy_1450mAh_3S_11.1v_Transmitter_Lipoly_Pack

Kyllä se mittojensa puolesta mahtuu, ja kuvan perusteella mahtuu niihinkin ohjaimiin joissa on "kiinteä" 8xAA paristokotelo, kuten esim. Futaban 6EX 2.4GHz.
1450mAh on tosin aika pieni kapasiteetti kun tarjolla on esim. 2200mAh lipoja jotka myös sopii noihin ohjaimiin joissa on irroitettava paristokotelo.