Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostaisin ?  (Luettu 5224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Minkä auton ostaisin ?
« : 11.07.07 - klo: 21.52 »
Nyt kun tuli myytyä revo, niin pitäis saada sähkö auto jolla vois ajaa talvella sisätiloissa ( mattorata ) ja kesällä esim. hiekalla/lyhyellä nurmella/mahdollisesti jopa soralla. Touring ei tuohon kelpaa, mikä kelpaisi... Nelivetokrossin jos hommaisin, niin pitäs ilmeisesti laittaa foamit alle. Kaksvetosta en hommaa, sen voin luvata jo etukäteen. Budjetin pitäisi pysyä kurissa, auto pitäs saada sähköineen 800 eurolla. LiPo Laturi ja poweri löytyy, kuten myös balansseri.
« Viimeksi muokattu: 11.07.07 - klo: 22.03 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #1 : 12.07.07 - klo: 04.38 »
nelkkukrossi taitaa olla ainoa. Sen suuremmalla ei sisällä mahdu ajamaan ja sitä pienemmällä ei ulkona kesällä pääse nurmikolla, tosin ei juuri nelkullakaan. 1:10 koossa ei nelivetoja tuohon käyttöön taida löytyä muualta kuin krossipuolelta joten semmonen sit.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #2 : 12.07.07 - klo: 11.41 »
Oon katellut Predator XRS - krossarii ja vaikuttas ihan hyvältä autolta, hintakin on ihan jees.
- Tapsa

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #3 : 12.07.07 - klo: 11.48 »
Tuolla myydään alueella on Tamiyan TRF-501X 4wd krossi ja kaikki optio hilutkin asennettuna... :wink:
« Viimeksi muokattu: 12.07.07 - klo: 11.52 kirjoittanut Jankka »

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #4 : 12.07.07 - klo: 12.20 »
Varmaan ihan jees. Mietin vaan miten saan 800e kaikki sähköt ja muut hommattua...
- Tapsa

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #5 : 12.07.07 - klo: 12.21 »
No sehän oli 750e sähköillä. Ainoastaan radiot joutuu hankkimaan.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #6 : 12.07.07 - klo: 22.27 »
1 akku on aika vähän.
- Tapsa

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #7 : 13.07.07 - klo: 15.52 »
Mistä tamiya paketista oikein puhette? Itseltäkin löytyisi kiinnostusta tuohon krossiin.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #8 : 13.07.07 - klo: 16.03 »
Oho, nyt onkin taas 800e luvassa. Mietin vaan että eikö tuo predatorkin ole ihan hyvä ? Tamiya olis muuten hyvä, mutta se vaan on liian kallis.
« Viimeksi muokattu: 13.07.07 - klo: 19.58 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #9 : 13.07.07 - klo: 22.32 »
Tiedä sitten mikä on hyvä, tässä lajissa on kuljettajallakin vähän osuutta siihen
kuinka auto radalla etenee ja kestää käyttöä. Predator on varmasti ihan hyvä auto,
ainakin Jukan ja Sillin käsissä tulosta syntyy...menevät hyvänä päivänä muakin
kovempaa :cool: Tamiya on varmasti hyvä auto, sillä on voitettu heti ensimmäinen
SM-osakilpailu johon sillä osallistuttiin. Itse valitsin HB D4:n sen huoltamisen
helppouden vuoksi. Auto on ollut positiivinen yllätys ajettavuudeltaan ja kestävyy-
deltään. Ensimmäinen nelkkukrossikisa vuoden 1989 jälkeen ja sijoitus 9. HB:n vara-
osapalvelu pelaa hyvin, osia saa Medasecista ja Hobbylinnasta, kaikkea on löytynyt,
mitä on tarvinnut. Pakkaa hämmentääkseni totean että Yokomo olisi varmasti tuotteena
hyvä...
 
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #10 : 14.07.07 - klo: 12.07 »
Itse olen tässä nelkkukrossia jo pitemmän aikaa etsiskellyt ja ainoa ongelma taitaa olla, että lähes kaikki autot ovat ihan kunnon "PRO" autoja. Losin XXX-4 G+ taitaa olla ainoa sellainen vähän helpompi auto, tarkoitus ei ole aloittaa ajamaan kisaa, vaan käydä tuossa läheisellä radalla ( noin 1,5 km päässä ) ajamassa silloin tällöin. Ainoa miinus onkin
hihnaveto. Joillain se on kestänyt 2 vuotta ja joillain se pitää vaihtaa 1 akun välein. Olisi hyvä myös että autossa olisi akut sijoitettu pitkittäin samalla riville, eikä 3x3 asennossa, nimittäin koska tuo touring harrastus hieman näin kesällä hiivuttua, ( vaikka sen pitäisi olla juuri päin vastoin ) on jäänyt ylimääräisiä akkuja tuohon pöydälle lojumaan. Kysymys onkin, että mitä muita tuollaisia normaali harrastajan autoja oikein on kun tuo losi ja preda XRS, vai onko nuo Cyclone D4 ja Tamiyat vähän liian vaativia.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #11 : 14.07.07 - klo: 13.08 »
Vaativuus ei ole todellakaan mikään ogelma ainakaan mulle, mutta mua häiritsee suunnattomasti tuo 3x3 akkujen sijoittelu... Miksi näin... Ei saa millään ilveellä lipoja kyytiin, ja jos saa, niin saa laitettua ainoastaan huonosti kiinni. Onko mitään kunnon nelkkuja mihin sais lipot jotenkin ees kiinni? Jos hommaan nelkun, ajattelin laittaa siihen Mamba Maxin ( yhdestä jo luovuin revon takia ) joten kalliiksi ei tule elektroniikat, hyvin halpa tuo Mamba setti on.
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #12 : 14.07.07 - klo: 13.10 »
LIpoiksi kyllä kävisi maxampsin saddle pack 5500mAh 7.4v lipot, kaksi osaiset, mutta ei viitsisi tilailla jenkeistä kauheasti tavaraa.
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #13 : 14.07.07 - klo: 13.17 »
Jotenkin tuli orpo olo kun ei voi ite suunnitella mitään... Argh. Tällanen iski silmään: http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=284 tuollaisen saisi helposti modattua sähkikseksi tällä osalla: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmcrt.5mm ja laittaisin mamban tuohon: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=CC_MM_5700&cat=21 . Ainakin ois projektia tuossa, akut saisi tuohon kyllä kiinni jos muotoilee NiMH kennoista sopivan pakan.
- Tapsa

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #14 : 14.07.07 - klo: 14.52 »
Miksei nelkkukrossiin voi muotoilla nimh kennoista sopivaa pakkaa, mutta truggyyn voi?  :roll:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #15 : 14.07.07 - klo: 15.32 »
Koska mä haluan siihen lipot, truggyyn en, koska se on 1:12 ja nelkkukrossi 1:10 . Truggyyn riittää NiMH kennot. Ja toinen seikka, eli pääseikka, mä haluan jotain projektia, en tykkää autoista joita löytyy jo kaikilta, haluun jotain eksoottista. Tykkään rakennella. Tykkään vankemmista autoista, polttisautot on vankkoja, sähkikset ei niin vankkoja. Sen takia teinkin e-revon, en hommannut e-maxxia.
« Viimeksi muokattu: 14.07.07 - klo: 15.36 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #16 : 14.07.07 - klo: 15.50 »
Jos kerran noin kovasti projektia haluat niin mikset sitte rakentaisi alusta loppuun itse. Kun kerran rahakaan ei tunnu olevan ongelma ? . Ei muuta kun alat ottamaan yhteyttä paikallisiin metallipajoihin ja suunnitelmien kimppuun :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #17 : 14.07.07 - klo: 15.52 »
No eihän siinä sitten mitään... Hommaa tryggy ja pistä projekti käyntiin :grin:
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #18 : 14.07.07 - klo: 15.52 »
Toi on kyllä ihan totta, ehkäpä tollasta vois suunnitellakkin. 1:10 kokonen polttis offroad auto olisi se auto mitä kaipaisin, mutta niitä ei saa ilman sähköjä ja niissä on huonot osat...
- Tapsa

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #19 : 14.07.07 - klo: 15.54 »
Miten olisi oikea buggy. Tarkoitan siis näitä dyynivehkeitä 

http://www.dragtimes.com/images/8828-2001-%20Other-Dune%20Buggy.jpg

Vaikka tuommonen :P
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #20 : 14.07.07 - klo: 15.58 »
Lol, ei nyt ihan tuollaista :azn:
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #21 : 14.07.07 - klo: 15.59 »
Mietinnässä ois 1:10 kokonen offari, mutta mikä auto olisi kestävä vaihtoehto... En halua mitään pilipali autoa joka hajoo ekalla metrillä.
- Tapsa

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #22 : 14.07.07 - klo: 16.06 »
Kyosho Lazer ZX-5 on sellainen nelkkukrossari, jossa akut ovat samalla lailla kun
touring -autoissa. Itse käytän HB:ssa, Asso B4:ssa ja Yokomon ja Xrayn touringeissa
samoja Nimh -akkuja, nimittäin se 3+3 kennoa ja välijohto istuvat kyllä ihan hyvin
samaan riviinkin. Lazerissa on se hyvä puoli että siihen saa aika paljon kaikenlaista
viriosaa, jos alkuperäinen konstruktio alkaa kyllästyttämään. Se että Losi on hinnaltaan
ja olemukseltaan "tavallinen", ei kyllä tee siitä yhtään käyttäjäystävällisempää
laitetta. Ehkäpä kannattaa katsella hieman eri vaihtoehtoja osoitteesta www.oople.com
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #23 : 14.07.07 - klo: 16.08 »
Ja varaosien hinnat on samaa kuin muilla kyöstin autoilla ? Jos varaosat on yhtä kalliit kuin esim. zaboonissa, infernossa, mädissä tai muissa autoissa, niin en todellakaan hanki tuota autoa. En hanki myöskään jos on kuitenkin kalliimmat kuin muilla merkeillä.
- Tapsa

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #24 : 14.07.07 - klo: 16.34 »
Käviskö foffariksi e-maxx tai twin force vai pitääkö olla semmoinen ettei heti tule samanlaista vastaan?
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #25 : 14.07.07 - klo: 16.35 »
Sori OT:
Minähän olen myymässä sitä 501X:ää kaikilla herkuilla. Minulla on siihen käyttämätön MaxAmps:in Lipo 5500 saddle-pack. Voin toki myydä tätä pakettia sillä akulla 50:n euron korotuksella. Huomasin että kyseiseen autoon ei mene vaan heittämällä sitä 5500:n akkua. Koritolpat ja akku-pidikkeet täytyy nostaa noin 10mm. Ei o paha homma.

Olen itse rakentamassa sähköversiota siitä Losi 8th Truggysta. Sen verran voin sanoa että halpaa puuhaa se ei ole jos haluaa kunnon elektronikka joka kestää eikä ylikuumene. Säädin, moottori ja akut menee jo yli 800:n euron. Sitten vielä servot, radio ja itse auto. Kannatta miettiä sitä kokonaishintaa ennen kun lähtee tällaiseen projektiin.
Ja ei varmasti kannata sästää näissä osissa koska kyllä nuo "halvemmat" säätimet ja moottorit tulevat melko kalliiks kun ne poksahtaa..
Onnea sinun projektiin ja ilmoittele jos haluat lisätiedot 501X:stä lipoineen.
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #26 : 14.07.07 - klo: 17.00 »
Jees, tiedän että on kallista puuhaa, tuo e-revo oli harjaton auto, ja se maksoi 1400e sähköineen, joten ei sekään mikään edullinen ollut. Mulla on vieläkin 16016 MGM Compron säädin, joka kestää 160A jatkuvaa sekä 16 akku kennoa, ja 8XL kone, sekä maxampsin 10 000mAh lipot. Mietin vaan että aika vähältä tuo 800e tuntuu kun oon myymässä sitä. Ajattelin jopa perua kaupat, niin hyvä tuo revo on.
- Tapsa

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #27 : 14.07.07 - klo: 17.14 »
Ok, en tiennyt että sulla on ollut E-Revo. Sitten tiedät hyvin paljon näistä hinnoista  :wink:
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #28 : 14.07.07 - klo: 19.31 »
Tiedän tiedän. Säästäisin revon jos saisin.
- Tapsa

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostaisin ?
« Vastaus #29 : 14.07.07 - klo: 19.38 »
Miks et saisi ? Sehän on mukava vehjes :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler