Kirjoittaja Aihe: HB Lightning 10GT  (Luettu 73112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #30 : 26.09.07 - klo: 15.33 »
moi mulla on toi auto mulla on roto-start käynnistäjä mulla on starttiboxi käytän sitä aina kisoissa.mulla on toi hb lightning gt10 auto semenee ihan hyvin oon hyppiny sillä keulinu  kiihdyttäny

Voi elämän kevät mitä kirjotusta  :grin:

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #31 : 26.09.07 - klo: 15.37 »
Oisko jollain ideoita miten lähden kiristämään tuota pientä palasta?? :) Miten kannattaa purkaa?? Huom. mahd. vähällä vaivalla. Tässä kuva kohteesta

Poissa Lapanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #32 : 26.09.07 - klo: 22.12 »
Lainaus
moi mulla on toi auto mulla on roto-start käynnistäjä mulla on starttiboxi käytän sitä aina kisoissa.mulla on toi hb lightning gt10 auto semenee ihan hyvin oon hyppiny sillä keulinu  kiihdyttäny

Voi elämän kevät mitä kirjotusta  :grin:

Joo ei oo taas ihan hetkeen tullu näin paljoa naurettua  :grin:
LRP Shark 18 Buggy & HB Lightning 10GT

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #33 : 26.09.07 - klo: 23.59 »
Oisko jollain ideoita miten lähden kiristämään tuota pientä palasta?? :) Miten kannattaa purkaa?? Huom. mahd. vähällä vaivalla. Tässä kuva kohteesta
Irroitat ensiksi edestä koko akseliston tukineen (4 ruuvia akselistosta, kaksi tuesta pohjasta). Seuraavaksi napsautat pari palloa ulos kupeistaan ja päältä kaksi ruuvia auki jotka pitävät osaksi akseliston tuen ylätuentaa kasassa. Puhun siis pyöreäkantaisista ruuveista joista toinen on tankin etupuolella ja toinen vastaavassa paikkaa toisella puolen kardaaniakselia. Nyt saat irroitettua koko etuakseliston, kardaanikin tulee mukana kätevästi. Seuraavaksi irroitat kuvassakin näkyvän tuen, jonka "sisällä" tuo ruuvi sijaitsee, kaks ruuvia alta, toiset kaks päältä. Kikkailet sen tuen pois kupin päältä ja TADAA! :shocked:

Huom, tsekkaa samalla että missä kunnossa tuen laakeri on, itselläni tuo lasahti ensimmäisenä koko auton laakereista. Uusi maksaa reilut 10 euroa, tarvikkeena lähtee 1,50 euron hintaan. Muista pistää tarpeeksi lukitetta siihen ruuviin...

Eipä sitä juuri tuon vähemmällä vaivalla saa purettua, tankin käyttäminen irti on ehkä pakollista, en muista varmuudella. Jos tankki pitää irroittaa niin käytät vain auki tankin yläpuolelta ne kaksi ruuvia, tankki mahtuu siirtymään letkujen kiinni ollessakin sen verran että tuon tukipalasen saa sieltä pois ujutettua.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #34 : 27.09.07 - klo: 16.23 »
Kiitos avusta  :grin:  Nyt on kiristetty ja lukitetta laitettu. Hmm.. sit vaan testaamaan. Voi olla, että luistokytkin on ollut huonosti säädetty, jolloin juuri tuo cup joint on joutunut kovalle väännölle?

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #35 : 29.09.07 - klo: 15.41 »
edit: Vika paikannettu ja uutta palikkaa tilattu.
« Viimeksi muokattu: 29.09.07 - klo: 20.45 kirjoittanut touring »

Poissa Lapanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #36 : 08.10.07 - klo: 19.58 »
Mitäs tulppia ootte käyttäny nyt viime aikoina ajellessanne kyseisellä autolla?

Mulla toimi hyvin se tulppa mikä autossa oli ostohetkellä kiinni (ei hajuakaan mikä se on), mutta sitten kokeilin nelostulppaa, jolla auto lähti huomattavan paljon helpommin pihalla kylmässä säässä käyntiin, mutta 2-3 ajon jälkeen tulppa on sökö (näyttää käyneen liian lämpimänä kyseinen tulppa).
LRP Shark 18 Buggy & HB Lightning 10GT

Poissa Lapanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #37 : 10.10.07 - klo: 15.44 »
Auton omistajat lopettanu foorumin lukemisen ?  :mrgreen:
LRP Shark 18 Buggy & HB Lightning 10GT

Poissa opcaravan

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #38 : 10.10.07 - klo: 19.37 »
Luetaan, mutta ei oo uutta kerrottavaa..  :grin:

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #39 : 10.10.07 - klo: 20.15 »
Nosramin R4 on tällä hetkellä, siinä tosin voi olla häikkää. En oo vielä päässyt selville että miksi auto ei lähde nostamaan kierroksia nopeasti kaasun painamisen jälkeen vaan miettii hetken ja sitten piikkaa melkein välittömästi tappiin kierrokset. Renkaista tulee uskomattomat munkit lähes välittömästi. Olen säätänyt kiekkojen alkupäähän lisää herkkyyttä luistin päässä olevasta ruuvista mutta en saa tuota viivettä pois... vinkkejä?
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #40 : 10.10.07 - klo: 20.42 »
Nosramin R4 on tällä hetkellä, siinä tosin voi olla häikkää. En oo vielä päässyt selville että miksi auto ei lähde nostamaan kierroksia nopeasti kaasun painamisen jälkeen vaan miettii hetken ja sitten piikkaa melkein välittömästi tappiin kierrokset. Renkaista tulee uskomattomat munkit lähes välittömästi. Olen säätänyt kiekkojen alkupäähän lisää herkkyyttä luistin päässä olevasta ruuvista mutta en saa tuota viivettä pois... vinkkejä?

Niin siis se "stallaa" kun läimäyttää kaasun pohjaan? Ootko kokeillu säätää vähän laihemmalle? Muista, että säädät vasta lämmintä konetta. Viikonloppuna taas kaverin kaa kisailemaan :)

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #41 : 11.10.07 - klo: 08.15 »
Se voi kyllä johtua siitäkin, että kone on rikkaalla... En ole vielä viitsinyt panostaa 40 euroa lämpömittariin mutta LUULEN että kone käy liian kuumana kun sille antaa kunnolla sikaa. Pitänee ostella se mittari tässä jossain välissä. Kiitoksia vihjeestä!
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Mika R

  • Vieras
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #42 : 11.10.07 - klo: 10.26 »
Perussääntö: Jos voit pitää näppejäsi tai kämmentä siinä koneen jäähdytyskannen päällä niin se ei käy liian kuumana. (varo polttamasta kun kokeilet). Jos et pysty, niin liian piikillä. Totta hitossa se voi tuntuu kuumalta, tai ainakin lämpöiseltä, mutta kyllä siinä pitäs pystyä sormia pitämään tollaset 2-3 sek minimissään. Jos ei kärsi yhtään niin liian piikillä mennään. Alaneula vaikuttaa tohon paljon, so. tyhjäkäynti, ei se hetkittäinen täysikaasu (pääneula). Paitsi jos siellä on voimansiirrossa jotain hämminkiä joka kuumentaa konetta.

Poissa Lapanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #43 : 11.10.07 - klo: 11.29 »
Njoo, lieneekö sitten meikäläiselle sattunut justiinsa joku maanantaitulppa.  :roll:

Pitänee käydä uudelleen tulppaostoksilla ja jatkaa testailua..
LRP Shark 18 Buggy & HB Lightning 10GT

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #44 : 12.10.07 - klo: 21.48 »
Kysymyksellä ajattelin taas näin illan mittaan paukautella. Eli mistä mahtaa johtua, että auto ei rullaa nätisti vapaalla? Kaverilla samanlainen auto ja kun tönäisee liikkeelle molempia yhtä aikaa niin toinen auto rullaa paljon pitemmälle kevyemmin. Jotain narskuntaa sieltä kuuluu, mutta ei haittaa menoa. Eli viisaammat vastailkaa :) Huomenna taas kisaa ajamaan :D

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #45 : 12.10.07 - klo: 23.04 »
Itselläni on juurikin tällä hetkellä laakereidenvaihtotalkoot menossa, osallistujina Breweri :laugh:
Elikkäs ainakin pyöränlaakereita kannattaa vaihdella ja tarkkailla aina välillä. Ainakin yksi hyvä merkki kulahtaneelle laakerille on se, että pyörän ripustuksissa on kaikki ruuvit ja mutterit tallella ja jopa tiukalla mutta silti rengas vipattaa ajettaessa. Laakerithan ne ovat sitten menneet... Siitä myös kuuluu kyseinen rallatus/ruksutus. Toinen kohta, minkä huomasin autossani samanlaista ääntä päästävän olivat etu- ja takadiffiboksien kardaaneille olevat kupit. Kummatkin olivat kehitelleet itselleen 2x alkuperäisen kokoisen pesän hahloon ja nehän siinä loksuttivat. Luulen että myös tämä kyseinen välys aiheutti minulle yhden diffin hammasrattaiden totaalituhoutumisen.

Huomenna pääsee päristämään, pitänee sitten katsella vähän kädellä niitä lämpöjä niinkuin Mika R tuossa aiemmin vinkkaili. Pitänee ottaa sideharsoa ja vaseliinia mukaan palovammoihin :grin: WOOHOO!
Taas vain tuntuu kesä loppuvan kesken tässäkin harrastuksessa, onneksi täällä pohjoisessa ei ole vielä lumi maassa... eri juttu teillä etelässä, hää-hää!

Huomiseen!
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #46 : 14.10.07 - klo: 12.32 »
Noniin, kyllähän se koura olis lienee palanut jos olis kättä meinannu jäähyn päällä pitää... Melko lämpöisenä käydään. Koitin alkaa säätämään myös rikkaammalle mutta onnistuin hukkaamaan säädöt aika totaalisesti. Taitaa olla lie väljä se kone vai mistähän johtuu... Voisiko tulpalla olla vaikutusta, kuitenkin aletaan olemaan nollakeleissä niin ehkä voisi hieman eri lämpöarvon tulppia kokeilla? Tällä hetkellä tulppana siis nosramin nelonen. kuumempi tulppa laskisi moottorin lämpöjä, eiks je? Jos jollain on tietoa niin kertokaas perussäädöt tolle 3.0 powerfactory motille, mistään en oo niitä löytäny. Kyllä, niitä ei kerrota manuaalissakaan.

Sitten vähän damagelistaa:
Pullstartista katkes jousi mutta nohevasti sain sen korjattua make206:n toimiessa extraparina käsiä. Nivelletyt vetarit tuntuivat kestävän edessä ja muutenkaan en saanut autosta kuin yhden takavetarin poikki. Liekö johtunut siitä että ajelin ilman koppaa suurimman osan ajasta ja en saanut autoa säätöihin. Kylmänä toimii kyllä oikein hyvin mutta lämpöjen noustessa alkaa ryytymään ja sitten sitä ei tahdo saada edes käyntiin.

Makella ajot loppuivat vähän nolommin kun meni iskaritorni takaa poikki. Jäinen maa on kova alusta... varsinkin jos alastulot suoritetaan pyörät taivasta kohti :grin:
Saas nähdä millasta tornia tulee, kuulemma kaupasta ei heti tilata vaan tehään ite. Oikia homma! Nakkaanpa Maken ajeluista pari kuvaa ja saatanpa vain uppia juutuubiin videonkin jonka kuvailin digikameralla.



Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #47 : 14.10.07 - klo: 18.10 »
Jaahas  :wink: Sitä on annettu viikonloppuna Lightningille kyytiä?? Kaverin kanssa pöllytettiin soramontulla n.5-6 tuntia hirveetä rallia ennen pimeän tuloa. Autot pysyivät käynnissä eikä ongelmia ollut vaikka lämpötila oli lähemmäks nollaa ja suht kova tuuli kävi koko ajan. Laita ihmeessä linkkiä siihen juutuubin videoon jos sen sinne uppaat  :afro:

Poissa Lapanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #48 : 14.10.07 - klo: 19.54 »
Breweri: Kyllä ainakin pääneulan perussäätö kerrotaan manuaalissa. http://www.hbeurope.com/manuals/66512.pdf
Edellyttäen että sulla on tuo samainen manuaali, jonkin näköistä osviittaa perussäädöistä löytyy.. :cool:
LRP Shark 18 Buggy & HB Lightning 10GT

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #49 : 14.10.07 - klo: 22.36 »
niinjoo, pääneulalle löytyy säätö mut mites toi luistin päässä oleva low speed needle? Lähinnä sen oletusarvo ihmetyttää... Ei oo nimittäin käryäkään että missä asennossa sen tulis olla, montako kiekkaa "pohjasta" auki? Voisko joku tsekkailla suuntaa omastaan?
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa make206

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #50 : 15.10.07 - klo: 07.34 »
......Makella ajot loppuivat vähän nolommin kun meni iskaritorni takaa poikki. Jäinen maa on kova alusta... varsinkin jos alastulot suoritetaan pyörät taivasta kohti :grin:
Saas nähdä millasta tornia tulee, kuulemma kaupasta ei heti tilata vaan tehään ite. Oikia homma! Nakkaanpa Maken ajeluista pari kuvaa ja saatanpa vain uppia juutuubiin videonkin jonka kuvailin digikameralla....
Joo, raudasta kai tuo pitää tehä että kestää muutaman metrin korkeudelta tulla miljoonaa katolleen.  :mrgreen:
Menihän tuosta takaakin hubcarrier atomeiksi, ei muka kestä tulla vastaavaa hyppyä alas pelkällä toisella takarenkaalla.. Tai sitten pitäis olla järkeä päässä sen verran ettei aina tarvi ajaa täysillä ja hypätä "johonkin".
Onneksi meillä on tuota varaosarepertuaaria ihan kohtuullisesti, saatiin nuo pikkuhommat taas nysvättyä kasaan pl. iskaritornia.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #51 : 18.10.07 - klo: 14.38 »
No?? Joko on videota ajeluista? Mistäköhän sais halvimmalla  tuohon Lightningiin maalamattoman/maalatun korin?? Muovikitillä laitoin eilen tota keulaa kasaan ku on tullu kyrmytettyä sitä vähän liikaa... Ainiin, syy siihen kitinään ja laahamiseen mitä auto piti vapaalla rullatessa löytyi.. Olin laittanut moottorin liian lähelle isoratasta, jolloin pinjonin ja isorattaan väliin ei mahtunut edes luiskaa A4:sta. Ihme ettei isoratas näyttänyt kärsivän tuosta millään lailla. Toinen asia mitä olen ihmetellyt on se kun porukka valittelee, että isorattaan hampaat kuluu nopeasti jos ajaa hiekalla/soralla.. Kavein kanssa ei olla muualla kuin montulla tai hienojakoisella hiekalla ajettu näillä autoilla eikä isorattaat ole kuluneet nimeksikään. Muutenkin autot ovat olleet todella kestäviä. Viikonloppuna lisää ajoa.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #52 : 18.10.07 - klo: 17.25 »
Ei meilläkään oo mitään ongelmia isorattaan kans ollu vaikka hiekka ja sora on ne alustat joilla ajellaan. Korista en itse tiedä muuta kuin sen, että vakio koria en tule seuraavaksi tilaamaan, noin mittojen avulla jokin muu kori ja sitten pääsee ite maalaileen ja leikkimään :grin:

Alla muuten se pätkä, hyvä kun touring muistutit...

http://www.youtube.com/watch?v=KUF_pJogc_E

tommottis pikkunyppylöissä me temutaan, pääsispä taas pian... loppuu päivänvalo liian aikasin, kuudelta ei enää tahdo nähdä mitään ja sehän on melko pian noin työpäivän päätteeksi
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #53 : 18.10.07 - klo: 17.29 »
Ei meilläkään oo mitään ongelmia isorattaan kans ollu vaikka hiekka ja sora on ne alustat joilla ajellaan. Korista en itse tiedä muuta kuin sen, että vakio koria en tule seuraavaksi tilaamaan, noin mittojen avulla jokin muu kori ja sitten pääsee ite maalaileen ja leikkimään :grin:

Alla muuten se pätkä, hyvä kun touring muistutit...

http://www.youtube.com/watch?v=KUF_pJogc_E

tommottis pikkunyppylöissä me temutaan, pääsispä taas pian... loppuu päivänvalo liian aikasin, kuudelta ei enää tahdo nähdä mitään ja sehän on melko pian noin työpäivän päätteeksi

Heheh  :grin: Hienostihan se näytti menevän!!  Oliko maa kohmeessa ku näytti niin kovalta  :huh:  Viikonloppuna taas ajamaan kaverin kanssa kisaa montulle  :cheesy:

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #54 : 18.10.07 - klo: 17.35 »
jäässähän se on tuo kentura kun vuorotellen satanut vettä ja ollut pakkasta. Nyt ois maa sula mutta myös märkä...
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #55 : 21.10.07 - klo: 09.36 »
Oletteko olleet tyytväisiä autoon, jotka omistavat?

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #56 : 21.10.07 - klo: 11.17 »
Oletteko olleet tyytväisiä autoon, jotka omistavat?

Kyllä! ehdottomasti.

Lisäystä: Tuli tossa lauantaina kaverin kanssa taas ajettua rallia soramontulla.. Hyvin pelitti. Helppo auto huoltaa ja varaosia löytyy. Muovikitillä laitoin auton korin keulasta kasaan... Toimi niin kauan hyvin ennenkuin ajoin auton n.10 voltin kautta katolleen..  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 21.10.07 - klo: 22.46 kirjoittanut touring »

Poissa Hezzu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #57 : 21.10.07 - klo: 17.29 »
Täälläkin suunnalla kyseisen auton omistaja. Kolme päivää sepeliä käännelty toisinpäin, pienillä selvitty, eli pari vetaria mennyt. Samaa ongelmaa pukkaa kuin touringilla tuossa aiemmin, mutta nyt etupää irti ja lukite laitettu. Huomenna testit jatkuu taasen.  :grin:
« Viimeksi muokattu: 21.10.07 - klo: 18.18 kirjoittanut Hezzu »

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #58 : 22.10.07 - klo: 20.10 »
En nyt muista onko tästä aiheesta jo keskusteltu, mutta laitetaan nyt kuitenki.. Eli mikäköhän tän HB Lightning GT 10:in huippunopeus mahtaa olla? En ole itse vielä minkään mittalaitteen kanssa ehtinyt mittaamaan eikä nyt pariin viikkoon ehdi edes testaamaan. Valmistajan sivuillakaan ei ole sitä mainostettu.. Tosin eihän sillä mitään sen suurempaa väliä ole paljon auto kulkee, mutta olis kiva tietää  :laugh:

Poissa ObE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #59 : 31.10.07 - klo: 23.50 »
Kootaanpa tähän muutama avainkysymys näin täysnyypiölle aiheesta kiinnostuneelle...

  • Voiko tätä autoa suositella ensiautoksi ennen rc-autoja harrastamattomalle?
  • Mitä varaosia kannattaa tilata samalla mukaan kun ostaa auton? (vetareita ilmeisesti ainakin...)
  • Onko jotain "must" osia mitkä olisi hyvä vaihtaa? (ilmanputsari?)
  • Saako säätämällä merkittävää taloudellista säästöä varaosien muodossa ja jos näin niin missä mahtaisi olla opastuksia säätämiseen? (itsellä ei ainakaan mitään hajua miten kannattaa rengaskulmia jne säädellä)
  • Jos suunnilleeen samassa hintaluokassa olisi mielestänne parempia vaihtoehtoja, mikä se mahtaisi olla?

Tarkoituksena olisi päästä järkihintaan mukaan harrastukseen ja tutustua vähän ensalkuun ajamisen hienouksiin. Offroadille olisi tarkoitus suunnata mutta ei mitään älytöntä rääkkiä autolle ainakaan alkuun.

Lompakkoystävällisyyskin otetaan huomioon eli jos on joku piirun kalliimpi ehdokas missä sitten säästäisi vähän pitemmällä aikavälillä huolloissa niin kelpaisi mainiosti. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että vetareita tosiaan menisi "pari per ajopäivä", tulee äkkiä kalliiksi harrastus kun ottaa senkin huomioon että ei ole liikettä liki. :)

Pahoittelen jos asiasta on jo keskustelua muualla. Rekisteröidyin vasta tänään enkä ole kovin laajasti ehtinyt forumeita tonkia.

Kiitoksia vastauksista!