Kirjoittaja Aihe: HB Lightning 10GT  (Luettu 73142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #60 : 01.11.07 - klo: 02.07 »
Itsellä ei juuri kyseistä kärryä ole mutta muutama oma mielipide...jossain todella mättää jos vetareita menee usein, itsellä ei ole mennyt truggyissä poikki yhtään koskaan, oikeen kovissa tälleissä hieman vääntynyt mutta silloin on jo yleensä tukivarret sojottanut mihin sattuu..(nyk.crt truggyllä ei ole mennyt yhtään)
Ja jos kysyt auton omistajilta onko hyvä valinta, ei voi monenlaisia vastauksia ehkä odottaa, mutta kyseessä on varmaan ihan kelpopeli suditukseen..
Itse nyt useamman vuoden harrastaneena olen sitä mieltä että jos lompakko antaa myöten kannattaa ostaa suoraan 1/8 auto ja soralla/hiekalla ajettavissa vehkeissä keskidiffi on hyvä ominaisuus joka tuo ajominaisuuksia ja säädettävyyttä paljon lisää..
Säätämisellä ei varmaankaan hirveitä säästöjä saa aikaan, ajoominaisuuksia kyllä, toki esim.renkaat ja kone kuluu nopeemmin jos säädöt ihan poskellaan..
Näihin sivuihin kannattaa tutustua, lähes kaikki opastetaan täällä..(moni aloittelija ei millään vaivaudu)
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/
Ja vilkaise näitä autoja jos ne ajaisivat asian(hieman samantyylisiä ja ilmeisesti rtr autoa etsit):hobao hyper st, hong nor x1 crt, cen matrix arena, nämä ovat jo rtr versioinakin huippuautoja ja varaosapolitiikka toimii todella hyvin ja ovat kestäviä, mutta toki kyseisen topicin autokin tyydyttää ajohaluja ja ajaa asiansa varmasti ihan hyvin...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ObE

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #61 : 01.11.07 - klo: 02.19 »
Itsellä ei juuri kyseistä kärryä ole mutta muutama oma mielipide...jossain todella mättää jos vetareita menee usein, itsellä ei ole mennyt truggyissä poikki yhtään koskaan, oikeen kovissa tälleissä hieman vääntynyt mutta silloin on jo yleensä tukivarret sojottanut mihin sattuu..

No sitä minäkin vähän ajattelin että eihän ne nyt ihan joka pompussa voi vääntyä/katketa.

Näihin sivuihin kannattaa tutustua, lähes kaikki opastetaan täällä..(moni aloittelija ei millään vaivaudu)
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Löysin juurikin nuo sivut ~15min ennen kuin tätä luin, pitää tutustua.

Ja vilkaise näitä autoja jos ne ajaisivat asian(hieman samantyylisiä ja ilmeisesti rtr autoa etsit):hobao hyper st, hong nor x1 crt, cen matrix arena, nämä ovat jo rtr versioinakin huippuautoja ja varaosapolitiikka toimii todella hyvin ja ovat kestäviä, mutta toki kyseisen topicin autokin tyydyttää ajohaluja ja ajaa asiansa varmasti ihan hyvin...

Jees... jos ihan asiaa puhutaan niin auton ulkonäöllä (tai edes kokokoluokalla 1:8 vs. 1:10) ei ole juuri mitään väliä. Kunhan vaan on kohtuu universaali maastoon kuin maastoon (prioriteetti hiekalla) ja suhteellisen edullinen kun ei noita käpyjä ole kamalasti sukanvarteen kertynyt. Eli merkki ja malli on täysin avoin kunhan pysytään edullisimmassa/taloudellisimmassa päässä... ja tosiaan tommonen truggy tyyppinen lienee se mun valinta. :)

Kiitoksia vastauksesta! Koitan tonkia forumeilta lisää tietoa. Fiksuhan pohtisi ja tutkisi kevääseen asti, en vain taida kuulua tähän kategoriaan. :)

PS. Mikähän liike Suomessa myy noita Hobaon ja/tai Hong Norin autoja?
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo: 02.26 kirjoittanut ObE »

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #62 : 01.11.07 - klo: 12.30 »
Lainaus
PS. Mikähän liike Suomessa myy noita Hobaon ja/tai Hong Norin autoja?
Hobaoo myy: http://www.hobao.fi/fi/main.php
Itellä hyper 8.5, ja oon todella tyytyväinen.  :wink:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa kallek

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.hut.fi/~kkyyro
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #63 : 01.11.07 - klo: 12.48 »

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #64 : 06.11.07 - klo: 13.44 »
Tjoo-oh
Talvi tuli ja auto seisoo, pitänee kasata auto taas vanhoilla jämäosilla että pääsee edes vähän kikkailemaan lumella. Onko muilla haisua jostain "aarreaitasta" ulkomailla, pitäisi saada varaosia tilailtua mutta tuntuu aika nihkeästi olevan tähän malliin varaosia saatavilla. Muutenkaan tämä HB ei ole kovin suuressa huudossa maailmalla, ainakin mitä olen verkkokauppoja kahlannut lävitse. Tietty jotkut mallit ovat suosittuja mutta juurikin tämä pihasuttailusarja on jäänyt aika vähälle huomiolle isommissakin nettikaupoissa. :roll:

edit: ainiin, varmaan onkin autossa jotain vikaa, -joko säädöissä tai sitten jossain muussa, -kun kerta tuntuu vetareita katkovan tai nakkovan pois paikoiltaan. Itsekin kyllä tämän tiedän mutta tämä tieto ei juuri minua tai make206:tta auta. Enemmän auttaisi ratkaisuehdotukset :grin:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #65 : 07.11.07 - klo: 18.40 »
Brewer.. Mikset tilaa osia Hobbylinnasta? Sieltä olen saanut osat yleensä saman viikon aikana. Joskus jopa ottavat toisesta autosta osan jos varastossa ei ole. Liikaa tehoa koneessa, kun kerran vetarit katkeilee. Onhan sulla pienet kumitutit kuppien sisällä tallessa autossa? Kyllä sitä kait vielä on syyskisat otettava joku viikonloppu :)

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #66 : 07.11.07 - klo: 20.25 »
Joo, olen kyllä yrittänyt tilata tavaraa hobbylinnasta, ongelmana on se, että heillä _ei ole_ tavaraa varastossa. Varaosa-autoistakin olen jo kaikki vetarit ja muut tarvenippelit ostanut pois kuleksimasta... Kumirenkulat ovat kyllä paikallaan kupeissa, ulosjoustoakin on koitettu rajoittaa mutta turhaan. Yleensä vetari taittaa pään linkkuun renkaan päästä ja peli alkaakin olla siinä vaiheessa selvä. Olen myös uusinut käytännössä koko etupään vailla suurempia tuloksia. Nivelletyt vetarit saattaisivat asian korjata, valitettavasti mälläsin hub carrierin kiveen(ei edes ollut juuri vauhtia ja kivikin oli pieni mutta osui jotenkin kohdalle juuri sopivasti) ja katkaisin toisen nivelletyistä vetareistani. Kestäviksi sanovat...  :roll:
Kerkesihän silläkin vetarilla jo kuitenkin melkein viisi tankillista ajaa! Kyllä kannatti maksaa 27 euroa parista, woo-hoo! Minulle kyllä piti saapua hobbylinnasta osia viime viikolla mutta ei ole näkynyt eikä kuulunut missään. Tosipuheessa ei kyllä ole tullut kyseltyäkään kuin kahdesti perään sähköpostilla muttakun mitään ei kuulu niin saavat pitää tunkkinsa minun puolestani. Maksan mielelläni kyllä palvelusta jos vain sellaista saan, mielestäni en ole kyllä saanut kyseisessä tapauksessa.

Tuosta tehoasiasta en tiedä, vakio kone siinä on kiinni :smiley:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #67 : 17.12.07 - klo: 14.27 »
Lainaus
moi mulla on toi auto mulla on roto-start käynnistäjä mulla on starttiboxi käytän sitä aina kisoissa.mulla on toi hb lightning gt10 auto semenee ihan hyvin oon hyppiny sillä keulinu  kiihdyttäny

Voi elämän kevät mitä kirjotusta  :grin:

Joo ei oo taas ihan hetkeen tullu näin paljoa naurettua  :grin:

no ei todellakaan ole :D kiitos näistä nauruista  :cheesy:

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #68 : 20.12.07 - klo: 22.12 »
mistä noita vetareita saa? :shock: voisko joku linkittää?  :angel:

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #69 : 21.12.07 - klo: 09.18 »

Poissa Fanttius

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #70 : 06.02.08 - klo: 16.38 »
Ite hommasin tossa pari viikkoo sitten melkein saman auton (lightning gt10 sport) ja loistavasti on pelittäny. Ainoo mikä häiritsee on tuo pieni tankki 75cc (verrattuna kaverin cen magnumin 125cc). Lisäajoaika ei olis pahitteeks, ku kyrsii tuo ainainen korin pois repiminen tankkauksen yhteydessä. Eli tietääkö joku sopiiko jokin isompi tankki lightningiin suoraan vai täytyykö tästä alkaa muita tankkeja sorvailee sopiviksi. Yks vaihtoehto olis tehdä nykyiseen tankkiin reikä ja liimata siihen letku, jonka sitten vetäisi korin ulkopuolelle. Ehdotuksia!?
Xpress Junior 1/10 Toyota Corolla "Fanttius Edition"

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #71 : 06.02.08 - klo: 21.02 »
hyvän auton oot valinnu :) Niin jos haluat helpommin tankata auton niin tee koriin sopiva reikä ja laita joku vetosysteemi tankin kanteen kiinni. Omassa autossa on kyseinen viritys. En ole edes hpi:n/hb:n tankkeja katsonut, mutta luulisin niiltä löytyvän isompi tankki tuohon. Soita vaikka hobbylinnaan, kyllä ne siellä tietää jos et itse jaksa vaivautua :)

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #72 : 10.02.08 - klo: 22.56 »
tää on varmaan toosi tyhmä kysymys mutta oon alottelija ja että onko tässä kärryssä uutena ostaessa paikallaan iskareiden ja diffien öljyt vai pitääkö ne laittaa ite ennen kun menee ajamaan?

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #73 : 10.02.08 - klo: 23.18 »
On valmiina sisällä. Itselläni tosin aukeni yksi iskari muutaman tankin ajettuani joten kannattaa tarkistaa että ne on ruuvattu myös kunnolla kiinni.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #74 : 10.02.08 - klo: 23.52 »
selvä kiitos vastauksesta =)

Poissa opcaravan

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #75 : 13.03.08 - klo: 20.22 »
No mites on porukalla Lightningit pelanneet??? Omalleni ei ole paljoa talvella tullut metrejä. Pari päivää sitten piti taas parin kk:n viiveen jälkeen käydä ajamassa ja kivaahan se oli.. Joskin kylmänä käyntiinsaaminen meinasi olla vaikeaa... Saattoi toki johtua siitäkin, että hehkun akku oli aika viileä, ja näytti kokoajan miltei punaista. Mutta kohtuullisen hankaamisen jälkeen lähti kuitenkin...

Mitä hehkuja te käytätte tässä??? Kun itselläni ei mitään hajua, että mitä tähän kannattaisi tilata varalle... :D

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #76 : 13.03.08 - klo: 22.24 »
Itselläni on tämä: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=MC0310077 ja on toiminu moitteettomasti, ja plussaa on mittari.

Tässä sama laturin kanssa jos ei satu omistamaan laturia ennestään: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=MC0310077S
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa opcaravan

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #77 : 14.03.08 - klo: 10.56 »
Juuh, mullaki tollain mittarilla oleva.... Ihan ok:han tuo on.. Ei toki ihan samanalinen... Sellain ku tos laturin kuvas... Mut siis, sori, mun moka ehkä, mutta autossä käytettäviä hehkutulppia tiedustelin..  :roll:




Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #78 : 14.03.08 - klo: 14.04 »
nosramin nelonen tais olla vakiona, ite tilasin mccoyn 59 tulppia ja on vielä testaamatta, jos sitä huomenna sais aikaiseksi...
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #79 : 09.04.08 - klo: 12.57 »
Onks teillä noi vakiorenkaat kestäny miten hyvin?? Itellä on kestäny liimaukset hyvin eikä kulumaakaan oikeen ole. Kaverilla vanteita mennyt ja liimaukset pettäneet. Onko hyviä neuvoja mistä saisi edullisesti 14mm hexille sopivia vanteita ja renkaita valmiiksi liimattuna pakettina tai myös erikseen. Onko yleisesti käytössä 14mm hexit kaikissa 1/10 skaalan rc-autojen vanteissa?

Poissa opcaravan

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #80 : 12.04.08 - klo: 19.12 »
Hyvin on renkaat kestäneet.... Ei vielä mitään kulumia, yms... Asfaltilla en toki ole kertaakaan ajanut... Siellähän ne sit varmaankin kuluu...  :tongue:

Poissa adidasnallle

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #81 : 13.04.08 - klo: 20.10 »
onko auto rahan arvoinen ja mitä kannattee alkutöikseen vahvistaa/vaihtaa(iskarit,vetarit ynm...) vai kannattesko hankkia rahalla parempi

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #82 : 13.04.08 - klo: 21.41 »
onko auto rahan arvoinen ja mitä kannattee alkutöikseen vahvistaa/vaihtaa(iskarit,vetarit ynm...) vai kannattesko hankkia rahalla parempi

Oman kokemuksen pohjalta voin lämpimästi suositella kyseistä autoa. Tänäänkin tuli talven jäljiltä ensi tyypit otettua ja mukavaahan se oli :) Pihasuttaukseen ja kaverien kanssa kisailuun just passeli peli. On tullu hypittyä korkealta ja kovaa tällä autolla eikä ihme kyllä mitään ole mennyt rikki, muuta kuin kori ottanut osumaa.. Cup-jointit ja vetoakselit tuntuvat hieman heppoisesta materiaalista tehdyiltä, mutta vahvempia osia on saatavilla.

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #83 : 26.05.08 - klo: 14.20 »
Onks teillä noi vakiorenkaat kestäny miten hyvin?? Itellä on kestäny liimaukset hyvin eikä kulumaakaan oikeen ole. Kaverilla vanteita mennyt ja liimaukset pettäneet. Onko hyviä neuvoja mistä saisi edullisesti 14mm hexille sopivia vanteita ja renkaita valmiiksi liimattuna pakettina tai myös erikseen. Onko yleisesti käytössä 14mm hexit kaikissa 1/10 skaalan rc-autojen vanteissa?

ainakin savagen renkaita on 14mm vanteilla PALJON,kato vaikka www.hpi-europe.com.
yleensä 1/10 autoissa on 12mm hexit.

Poissa Mörökölli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #84 : 09.06.08 - klo: 16.19 »
Terve vaan kaikki, tuli hommattua jokin aika sitten tällainen auto aikuis-iän leikkikaluksi(kun ei lapsena saanut autoa  :tongue:) , ja oikein tyytyväinen olen ollut.   Päivitystäkin on kokenut jo melko lailla.   Viimeisimpänä heitin orkkisrenkaat tallin nurkkaan ja tilalle tuli Traxxas Jato takarenkaan kokoluokkaa olevat melko paljon hienompikuvioiset renkaat Traxxasin 12mm hexoilla ja vanteilla. nurin autoa ei saa enää millään, säädettyäni myös alustaa hieman alemmaksi.  Koneesta tuli, kuten arvata saattaa melko herkästi huutava, ja tuohon on tilattu lääkkeeksi 12-piikkisen kytkikellon tilalle 14-piikkinen.    Onko jollain jotain praktiikkaa, paljonko tuollainen 2-piikin muutos vaikuttaa, päästäänkö takaisin alkuperäiseen huippunopeuteen tuolla muutoksella, vaikka rengaskoko pienenikin aika lailla?

Poissa timpo1993

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #85 : 13.06.08 - klo: 16.23 »
Moro Mulla on ollu yli 1vuoden tommonen Hb Lightning gt10 auto se on hyvä auto siinä on vetokäynnistin mitään ei oo menny viellä rikki.Mutta on yksi asia. Mitä Pitäisi tehdä ku yritin tänään aamulla käymään sitä autoa. Ja mä vedinvetonarulla yritin käymään niin moottorista tulee.Semmonen ihme ääni ku ottaa tulpa pois koneesta mulla on tulppa kiinnii koneessa, ja silti pitää ku vedän sitä ääntä. Hehkuussa on virtaa Ja yksi suuntalaakeri toimii mikä ois vikana.?
hpi racing, Hobao Hyper 7.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #86 : 14.06.08 - klo: 17.35 »
tää vastaava pirssi ois kyllä aika kova vehje sähkönä mut kyl se menee myös nitronki
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #87 : 15.06.08 - klo: 06.01 »
Moro Mulla on ollu yli 1vuoden tommonen Hb Lightning gt10 auto se on hyvä auto siinä on vetokäynnistin mitään ei oo menny viellä rikki.Mutta on yksi asia. Mitä Pitäisi tehdä ku yritin tänään aamulla käymään sitä autoa. Ja mä vedinvetonarulla yritin käymään niin moottorista tulee.Semmonen ihme ääni ku ottaa tulpa pois koneesta mulla on tulppa kiinnii koneessa, ja silti pitää ku vedän sitä ääntä. Hehkuussa on virtaa Ja yksi suuntalaakeri toimii mikä ois vikana.?
Kokeile ensiks kirjottaa suomea. Voit jopa saada vastauksia.

Poissa mongomongo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #88 : 15.06.08 - klo: 11.40 »
Lainaus
Kirjoittanut: KL
Lainaus
tää vastaava pirssi ois kyllä aika kova vehje sähkönä mut kyl se menee myös nitronki

Vastaava pirssi sähkönä:
BL

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #89 : 15.06.08 - klo: 11.49 »
Lainaus
Kirjoittanut: KL
Lainaus
tää vastaava pirssi ois kyllä aika kova vehje sähkönä mut kyl se menee myös nitronki

Vastaava pirssi sähkönä:


Liikahtaako? :) Tosiaan, ei tuollaisiin viesteihin edes pysty vastaamaan, kun ei saa selvää kirjoituksesta. Tänäänkin piti mennä kaverin kanssa kisailemaan kahden lightningin voimin, mutta eipä taida siitäkään tulla mitään, koska vettä tullut taivaalta läpi yön.