Kirjoittaja Aihe: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu  (Luettu 51329 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« : 31.07.07 - klo: 21.31 »
Myin oman Tamiyani, kesäkuussa M.V:lle Turkuun ja oli puhe, että kaveri maksaa 1.7, no rahoja ei kuulunu, niin aloin soittelemaan. Kyseinen henkilö kertoi, että pojan sairaalamaksuihin oli menny rahat, no annoin 2 vk vielä lisäaikaa.

Taaskaan ei kuulunu mitään, (tässä välissä yritin tavoittaa YV:llä ilman mitään tulosta) joten aloin soittelemaan. Mika-poika tuumaili, että oli Helsingissä ja laittaa heti huomenna ( eli viime perjantaina). Tänään soittelin että mikähän nyt maksaa, niin kaveri ei edes vastaa puhelimeen, mutta tekstiviesteihin alkoi tulla vastauksia, kun kerroin että tässä nyt täytyy tehdä rikosilmoitus. No aikoi laittaa mulle 70 e (velka 200e) oli saanu duunikaverilta muka lainaa...

Sanoin että en ala tässä vaiheessa kusetusta ottaan enää osamaksua, vaan koko raha summan kerralla. Tämä ei kuulemma kaverille passaa.

Sanoin vielä että menen huomena poliisilaitoksella ja jos asia ei kuulu niille, niin onneksi on lakimies suvussa, joka laittaa velkomiskanteen ja se sitten maksaa jo useta kertoja enemmän kuin 200e! Tämän saman kuin kerroin hänelle niin aikoi kiistää kaiken kun kettumaiseksi aletaan :) :) No pahahan se on kiistää kun kaikki YV:t ovat mulla tallessa:)

EDIT: Oikea nimi muutettu nimimerkiksi
« Viimeksi muokattu: 08.08.07 - klo: 14.08 kirjoittanut copter »

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #1 : 31.07.07 - klo: 22.11 »
Voin kertoa että et ole ainut kenellä on saamattomia rahoja. :evil:

Tosin omiani 400 euroa olen odotellut tässä nyt 1 vuoden ja 1kk

Eli suoraan sanoen kun tällaisia topicceja lukee niin pistää todella v.tuttamaan.


Terv:   Eki


EDIT: ei siis tämä kyseinen kaveri.
« Viimeksi muokattu: 31.07.07 - klo: 22.22 kirjoittanut .21 »

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #2 : 31.07.07 - klo: 22.19 »
Ai tältä samalta jätkältä?

Joo eihän tuo 200e ole iso summa, mut ottaa pähän alkaa kerjäämään rahaa, joka kuitenkin kuuluu mulle.

Poissa R/C

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #3 : 31.07.07 - klo: 22.20 »
Te lähetätte paketin ennenkö olette saaneet rahoja tilille?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #4 : 31.07.07 - klo: 22.29 »
Sama riskihän ostajalla on olla saamatta pakettia kuin myyjällä olla saamatta rahoja, siinä mielessä on ihan sama kumpi tekee ns. ensimmäisen siirron kaupankäynnin suhteen.

Muistelen käyneeni M.V.:n kanssa kauppaa joskus onnistuneesti, samoin muisteli joku muukin eli ihan täysi huijari tämä kaveri ei ole.

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #5 : 31.07.07 - klo: 23.14 »
Sama riskihän ostajalla on olla saamatta pakettia kuin myyjällä olla saamatta rahoja, siinä mielessä on ihan sama kumpi tekee ns. ensimmäisen siirron kaupankäynnin suhteen.

Muistelen käyneeni M.V.:n kanssa kauppaa joskus onnistuneesti, samoin muisteli joku muukin eli ihan täysi huijari tämä kaveri ei ole.

On vaan helpompi dokumentoida ennakkomaksu, kuin ennen maksua lähetetty paketti. Kauppa on jo silloin sovittu, kun se maksetaan ennakkoon, silloin siitä on olemassa jo jokin sitoumus. Jos pakettia ei kuulu maksun jälkeen, on helpompi periä rahat takaisin, kuin huudella rahojen perään paketin lähetyksen jälkeen. Posti ennakko on aina varma metodi, siinä ainakin saa kamat takaisin, jos ostaja ei niitä Itellasta lunasta, kulut kyllä joutuu kärsimään.

HÖ, foorumi korjaa selviä Suomen sanoja... Sov-ittu on sokettu, no ei kaikki aina mee niin kun toivois.. :lol:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #6 : 31.07.07 - klo: 23.25 »
Lisää jälkiviisautta:
Jos summa on riittävän suuri, voi pyytää käsirahan, joka on esim. postiennakkomaksun suuruinen. Sit vaan ennakolla kamat itellaan. Jos ei lunasteta, ei häviä kun kuskaamisen ja paketoinnin. Taas ostajalla, tiiliskivipakettia pelätessään, on turvanaan sovittu kauppa josta on käsirahakin jo maksettu. Mielestäni jos tällasen kaupan sopii vaikka maililla, ne on ihan kelpo sopimuksia sillon.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #7 : 01.08.07 - klo: 11.39 »
Häää!? M.V kusettaja?!!!  :shock: Kyseisen henkilön kanssa olen tehnyt kaupat mielestäni pari kertaa jo ihan onnistuneesti!
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #8 : 01.08.07 - klo: 16.12 »
Kyllä ainakin mua tuntuu nyt kusettavan. Kyllä täällä pikkuauto forumilla on ennen ainakin pystyny sopimaan miten vaan ja aina on tavaran tai rahat saanu. Kuitenkin useita kymmeniä kauppoja on tullu tehtyä, no kyllä nytkin ne rahat saa joutuu vaan virka-apua pyytään:)

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #9 : 01.08.07 - klo: 16.20 »
Samaa selittelyä tuntuu täälläkin suunnalla saavan, eli 50€ on vielä jäänyt kaupoista roikkuun kyseisen henkilön toimesta. Eli älkää tehkö mitään kauppoja M.V nimimerkin kanssa. Summanahan toi 50€ ei mikään järin suuri ole, mut tapana on ainakin itsellä ollut et se mikä sovitaan, se myös pidetään.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #10 : 01.08.07 - klo: 16.41 »
Samaa selittelyä tuntuu täälläkin suunnalla saavan, eli 50€ on vielä jäänyt kaupoista roikkuun kyseisen henkilön toimesta. Eli älkää tehkö mitään kauppoja M.V nimimerkin kanssa. Summanahan toi 50€ ei mikään järin suuri ole, mut tapana on ainakin itsellä ollut et se mikä sovitaan, se myös pidetään.

Juuri näin, no ainakin hoidan asian nyt virkateitse, loppuu tämä v.tun pelleily!!!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #11 : 01.08.07 - klo: 16.48 »
ihme spedejä prkl, ois luullu, että viimetalvisesta tapauksesta olis jo porukka osannu ottaa opikseen...
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #12 : 01.08.07 - klo: 16.52 »
ihme spedejä prkl, ois luullu, että viimetalvisesta tapauksesta olis jo porukka osannu ottaa opikseen...

Mitä sitä paskäa

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #13 : 01.08.07 - klo: 17.28 »
Samaa selittelyä tuntuu täälläkin suunnalla saavan, eli 50€ on vielä jäänyt kaupoista roikkuun kyseisen henkilön toimesta. Eli älkää tehkö mitään kauppoja M.V nimimerkin kanssa. Summanahan toi 50€ ei mikään järin suuri ole, mut tapana on ainakin itsellä ollut et se mikä sovitaan, se myös pidetään.


Minusta 50 euroa on hyvinkin iso raha määrä, kuinka moni antaa 50 euroa jos kysyy että "heitäs" mulle viiskymppii.

Mutta jankka sen tuossa jo kirjoittikin että kyllä jos jotain sovitaan varsinkin raha kaupoissa niin pidetään kiinni siitä mistä sovitaan.

Ja omasta mielestä, kun kerran luottamuksen pettää niin sitä on todella vaikeaa saada enään takaisin. Varsinkin jos kyseessä on kaupanteko.


Tuo minun tapaus on siinä mielessä todella ikävä siinä mielessä että itse asianomainen ajaa kilpaa samoilla radoillakin missä itse ajan.

Ja tiedetään että tää on nyt tätä itkun vollotusta foorumilla, mutta minkäs teet kun ei kaveria puhelimellakaan kiinni saa.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #14 : 01.08.07 - klo: 17.39 »
Kaivelin noita vanhoja yv:tä ja tämä M.V, pyysi jostain syystä lähettämään kamat tämmöisellä nimellä ja osoitteella:

Eeti Mutanen
Jarrumiehenkatu 6 as 20
20100 Turku

M.V:n puhelinnumerokin on vielä tallessa, et jos joku sitä tarvii niin saa pyytämällä, tänne en viitsi laittaa.
 


Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #15 : 01.08.07 - klo: 19.18 »
Kaivelin noita vanhoja yv:tä ja tämä M.V, pyysi jostain syystä lähettämään kamat tämmöisellä nimellä ja osoitteella:

Eeti Mutanen
Jarrumiehenkatu 6 as 20
20100 Turku

M.V:n puhelinnumerokin on vielä tallessa, et jos joku sitä tarvii niin saa pyytämällä, tänne en viitsi laittaa.
 


Justiinsa tonne osotteeseen oon kamaa lähetellyt kun vaan prkl muistaisi milloin! Nimi on todella tuttu!
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #16 : 01.08.07 - klo: 19.21 »
Kaivelin noita vanhoja yv:tä ja tämä M.V, pyysi jostain syystä lähettämään kamat tämmöisellä nimellä ja osoitteella:

Eeti Mutanen
Jarrumiehenkatu 6 as 20
20100 Turku

M.V:n puhelinnumerokin on vielä tallessa, et jos joku sitä tarvii niin saa pyytämällä, tänne en viitsi laittaa.
 



Itselle on käynyt huuto.netissä sähän samaan tyylii (ei sama henkilö), maksu pyydettiin laittamaan eri henkilön tilille kuin myyjä oli, ei kuulunut tavaraa. Yllätys oli suuri kun käyttäjä tiedoissa oli nimi ja osoite muuttunut vielä kolmanneksi henkilöksi, tosin rahani sain takaisin virkavallalla uhkaamalla.
Toivottavasti joku sai selvää...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #17 : 01.08.07 - klo: 19.44 »
No oikea nimi on kyllä jo tiedossa ja IP-osoiteellahan voi varmistaa osoitteen...

En sitten tiedä asuuko kaveri tuolla Jarrumiehenpolulla??

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #18 : 01.08.07 - klo: 21.47 »
Itse kanssa tein vaihtokaupat M.V:n kanssa , tavara lähetettiin Eeti Mutaselle ja en kyllä menis vannomaan että itselle tuli kamat eetiltä. Mutta kauppa kyllä onnistui..onneksi :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #19 : 01.08.07 - klo: 22.10 »
Kaivelin noita vanhoja yv:tä ja tämä M.V, pyysi jostain syystä lähettämään kamat tämmöisellä nimellä ja osoitteella:

Eeti Mutanen
Jarrumiehenkatu 6 as 20
20100 Turku

M.V:n puhelinnumerokin on vielä tallessa, et jos joku sitä tarvii niin saa pyytämällä, tänne en viitsi laittaa.
 




Laita numero FIND:iin ja katso millaset tiedot sieltä tulee...
Kyosho GT Racing Art

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #20 : 01.08.07 - klo: 23.16 »
Sen enempää asiaan puuttuen ihan oikein, kun kusettajat kerrotaan ja sanotaan täällä niin ei itse tule huonoja kauppoja tehtyä.
Axial SCX 10 TR

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #21 : 02.08.07 - klo: 09.32 »
turha ostella asioita jos ei ole varaa maksaa   :tongue:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #22 : 02.08.07 - klo: 17.52 »
Terve taas:

On se internet ihmeellinen maailma, asianomainen kenen kanssa minulla oli selvittämättömiä kauppoja otti minuun yhteyttä ja sovimmen että hän palauttaa tavarat. Tämä sopi minulle vallan mainiosti vaikka ei nyt hirveä crossari kuume olekaan, asianomainen ei ollut ajanut autolla yhtään ja oli täysi samassa kunnossa missä se lähtikin. :cool:


Eli minun osalta/puolesta tapaus on käsitelty, ja kun tässä molemmat "aikuisia" ihmisiä ollaan niin tapaus jääköön unholaan ikuisiksi ajoiksi. Eli kaupan ratkaisu tällä tavalla miellytti kumpaakin osapuolta.


Terv:   Eki



Ps: mugen MBX5 Pro Spec myynnissä (Taas). :lol:

Poissa R/C

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #23 : 02.08.07 - klo: 18.34 »
Terve taas:

On se internet ihmeellinen maailma, asianomainen kenen kanssa minulla oli selvittämättömiä kauppoja otti minuun yhteyttä ja sovimmen että hän palauttaa tavarat. Tämä sopi minulle vallan mainiosti vaikka ei nyt hirveä crossari kuume olekaan, asianomainen ei ollut ajanut autolla yhtään ja oli täysi samassa kunnossa missä se lähtikin. :cool:


Eli minun osalta/puolesta tapaus on käsitelty, ja kun tässä molemmat "aikuisia" ihmisiä ollaan niin tapaus jääköön unholaan ikuisiksi ajoiksi. Eli kaupan ratkaisu tällä tavalla miellytti kumpaakin osapuolta.


Terv:   Eki



Ps: mugen MBX5 Pro Spec myynnissä (Taas). :lol:

Siis et tuossa yli vuoden aika ollut tehnyt mitään?

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #24 : 02.08.07 - klo: 19.38 »
Terve taas:

On se internet ihmeellinen maailma, asianomainen kenen kanssa minulla oli selvittämättömiä kauppoja otti minuun yhteyttä ja sovimmen että hän palauttaa tavarat. Tämä sopi minulle vallan mainiosti vaikka ei nyt hirveä crossari kuume olekaan, asianomainen ei ollut ajanut autolla yhtään ja oli täysi samassa kunnossa missä se lähtikin. :cool:


Eli minun osalta/puolesta tapaus on käsitelty, ja kun tässä molemmat "aikuisia" ihmisiä ollaan niin tapaus jääköön unholaan ikuisiksi ajoiksi. Eli kaupan ratkaisu tällä tavalla miellytti kumpaakin osapuolta.


Terv:   Eki



Ps: mugen MBX5 Pro Spec myynnissä (Taas). :lol:

Siis et tuossa yli vuoden aika ollut tehnyt mitään?


Vielä yhden kerran tähän topicciin kirjoitan.

ASIA ON LOPPUUN KÄSITELTY.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #25 : 03.08.07 - klo: 07.50 »
joko arto on saanu rahansa vai vieläkö ostaja on pankkijonossa eikä rahoja vaan anneta laittaa tilille?

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #26 : 03.08.07 - klo: 15.47 »
En oo, --> rikosilmoitus.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #27 : 04.08.07 - klo: 22.07 »
Joo nyt on ainakin jo selvinny se ettei tämä kaveri edes asu missään jarrumiehenkadulla...

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #28 : 04.08.07 - klo: 23.47 »
eipä olis uskonut että tältäki foorumilta löytyy tollasia. itsellä kuitenki kaikkien kanssa kenen kanssa kauppaja tehnyt niit aina kaupat onnistuneet molemmin puolisesti :) mitä nyt kerran unohti puhelinnumeron ottaa ylös yks jamppa  :wink:
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Taas yksi jolla ei maksaminen onnistu
« Vastaus #29 : 06.08.07 - klo: 16.20 »
Mulla on myös M.V:n kanssa kauppa kesken, oisko 1-2kk kun oon tavaroita ja rahaa ootellu. Jos ei tällä viikolla asia selkene niin katotaan sit uudemman kerran mitä tekee.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+