Kirjoittaja Aihe: Polttiskrossikoulu Lavangossa  (Luettu 16940 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Polttiskrossikoulu Lavangossa
« : 07.08.07 - klo: 22.16 »
Olisikohan moisille iltamille aihetta?

Tarkoitus olisi aloittaa Lavangon Radalla Vantaan vauhtikeskuksessa lajin aloitteleville harrastajille suunnattu perehdytys/treeni ilta aina VAUn kerhoiltana Torstaisin.


Päävetäjänä tuore Pohjoismaiden Mestari Joseph Quagraine.

Suunnitelmana on käydä uusien kuskien ja mekaanikkojen kanssa  läpi auton säätämistä, ajamista, mottorin säätämistä ja tietysti huoltoa ym.

Ensimmäinen ilta nyt 9.8.2007 klo 17.00 eteenpäin.
Katsotaan miten kiinnostuneita riittää ja mietitään sitten jatkoa.

Kaikki vanhat jermut myös mukaan, tarvitaan opastajia ja mekkareita+ nostajia.

Kaikki lajista kiinnostuneet niin uudet kuin jo aloittaneet mukaan!!!!
« Viimeksi muokattu: 08.08.07 - klo: 10.42 kirjoittanut X1CRT »
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #1 : 07.08.07 - klo: 22.45 »
Erittäin hyvä idea! En tiedä kuinka paljon olette funtsineet tota ideaa ja sisältöä mitä käydään läpi, mutta jos idea ottaa tuulta purjeisiin niin ehkä kannattaisi valita eri illoille pääteemat jo etukäteen. Esim. yhdellä kerralla keskitytään jousitukseen, seuraavalla kerralla vaikka ripustusten säätöihin ja pyöränkulmiin, seuraavalla kertaa moottoriin yms. Se vaan helpottaa oppimista/muistamista jos yhdellä kertaa tulee asiaa vain yhteen aihepiiriin liittyen.
Itse ainakin olen kiinnostunut.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa ryskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #2 : 07.08.07 - klo: 23.05 »
Ajoituskin mitä mainioin. Itselläni on ollut auto viikon kasattuna, odottelen vielä tilaamiani akkulaturia ja muita pikku kilkkeitä. Tarkoitus olisi päästä sisäänajamaan mottia viimeistään viikonloppuna. Vaikka ajometrejä ei ole takana ainuttakaan, kysymyksiä esim. tulpista, shimmiprikoista ja ties mistä on vaikka kuinka paljon.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #3 : 07.08.07 - klo: 23.11 »
Sinne tullaan truggyn kanssa kattelemaan...Varmaankin ihan huvin vuoksi vain...Saakos tuola sillon ajella?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Migueel

  • Jäsen
    • Profiili
    • MSN Messenger
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #4 : 07.08.07 - klo: 23.13 »
Sopis hyvin mulle mutku oon salosta ja täällä päin ei keää alottelijoita!!! ARGH!!! Haluisin päästä tosi kovi mut ku en saa kyytii  :undecided: :sad: :cry:...Jos ois esim viikonloppuna ois parempi....
Team Losi 8ight/STS/Spektrum/Proline
Miika "Junior" Hietanen

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #5 : 07.08.07 - klo: 23.14 »
Ajoituskin mitä mainioin. Itselläni on ollut auto viikon kasattuna..
Auto kaksi päivää kasattuna, kokemusta polttiksista nolla ja taukoa RC-harrastuksessa kymmenisen vuotta. Ajankohta  ei paljoa parempi voisi olla..
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #6 : 07.08.07 - klo: 23.50 »
Loistava idea! Juuri tuollaista täällä ollaan kaivattu (ainakin minun puoleltani,,)
Paikalla ollaan..  :smiley:

Poissa galenosch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #7 : 08.08.07 - klo: 00.29 »
Juuri vauhtiin päässeelle junnulle erinomainen idea. Tässä vanhempana mekkarin ja maksajankin roolissa olevana myös tosi hieno juttu. Katsotaan päästäänkö jo nyt torstaina mukaan. Tänäänkin Lavangossa "lennätettiin" hienossa kelissä. Vasta sisäänajettu veespecci kaipaa ammattilaisen apua, vaikka hienostihan tuo pelittää jo nyt. Hieno idea! Tullaan. Terveisin Klasu ja Hansteri.
Hobao Hyper Pro

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #8 : 08.08.07 - klo: 07.49 »
Erittäin hyvä idea! En tiedä kuinka paljon olette funtsineet tota ideaa ja sisältöä mitä käydään läpi, mutta jos idea ottaa tuulta purjeisiin niin ehkä kannattaisi valita eri illoille pääteemat jo etukäteen. Esim. yhdellä kerralla keskitytään jousitukseen, seuraavalla kerralla vaikka ripustusten säätöihin ja pyöränkulmiin, seuraavalla kertaa moottoriin yms. Se vaan helpottaa oppimista/muistamista jos yhdellä kertaa tulee asiaa vain yhteen aihepiiriin liittyen.
Itse ainakin olen kiinnostunut.

Juuri näin on tarkoitus.
Mutta ensimmäisellä kerralla on tarkoitus tutustua porukkaan ja kartoittaa hiukan harrastajien tarpeita.
Illat tullaan viemään läpi teemoittain ja joka kerta AJETAAN mikäli keli sen sallii.

T:Jani
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #9 : 08.08.07 - klo: 08.56 »
Asiaa!! Erittäin hieno idea!!!

Paikalla ollaan
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #10 : 08.08.07 - klo: 14.57 »
Moi!

Ottakaa mukaan omat juotavat ja tarvittaessa jotain evästä jos nälkä yllättää. Tarpeen mukaan pidetään kahvi/limppari tauko viereisessä kartting centterissä.

Terveisin
Arto Heinonen
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #11 : 09.08.07 - klo: 14.26 »
Eli tänään aloitellaan n.klo: 17.00

RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #12 : 09.08.07 - klo: 14.30 »
Jos mahdollista niin järjestäkää viikonloppuna seuraat opetus treenit/systeemit niin ehtis täältä maaltakin mukaan.
Multi surfase on hanurista

Poissa Migueel

  • Jäsen
    • Profiili
    • MSN Messenger
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #13 : 09.08.07 - klo: 20.36 »
Jos mahdollista niin järjestäkää viikonloppuna seuraat opetus treenit/systeemit niin ehtis täältä maaltakin mukaan.

Oisin kiitollinen samast asiasta  :lol:
Team Losi 8ight/STS/Spektrum/Proline
Miika "Junior" Hietanen

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #14 : 09.08.07 - klo: 21.56 »
Iso kiitos vetäjille ja nostajille. Molemmat olivat suureksi avuksi.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #15 : 09.08.07 - klo: 23.09 »
Iso kiitos paikallaolleille. Olihan hauskaa.
Valitettavasti ajankohta tulee olemaan torstai iltaisin myös tästä eteenpäin. Sorry pitkänmatkalaiset, mutta on nuo viikonloput muutenkin porukalla yli buukattuja. (kisoja ym)
Eli ensi torstaina 16.8. jälleen ja vuorossa ainakin alustavasti:
-Moottorin sisäänajo ja säätö
-Auton perushuolto
ja aloitetaan alustan säätöä esim. iskareista.

RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #16 : 09.08.07 - klo: 23.16 »
Iso kiitos ja kumarrus kaikilla täältäkin suunnalta, todella hienoa saada kädestä pitäen neuvoja ammattilaisilta  :wink: - ja vielä ajamaankin pääsi kunnolla kun nostajiakin oli rata täynnä. Yksinkertaisesti loistavaa!
 :smiley: :smiley:  :smiley:

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #17 : 09.08.07 - klo: 23.33 »
Ja hei, tuli huomattua että härdelli on melkoinen ja kysymyksiä ym. huoltoapu pyyntöjä satelee joka suunnalta.
Älkää epäröikö vaan olkaa aktiivisia ja riivatkaa "vetäjiä" niin kauan että omaan probleemiin/kysymykseen saatte vastauksen.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #18 : 10.08.07 - klo: 00.07 »
Itse tuli oltua myös tuolla. Hyvin järkätty ja neuvoja piisasi. Kiitos järjestävälle taholle.

Itse kävin jokusen kierroksen ajamassa radalla liikkuvana shikaanina mutta eipä ne nopeammat mua sentään puskeneet pihalle. CossuEscon koppa keräs kysymyksiä varikolla ja patinaa radalla. Kyllä tollasella kopalla laitettuna suoraan krossarin päälle voi ajaa, vieläkun sille löytys sellanen kuski joka osais ton touhun, onhan vaikeeta.

Vinkki sitten vielä kaikille; kokeilin tätä itse ja tulos oli todella lupaava.
Eli ulompi ilmansuodatin öljytään krossiprätkiin tarkoitetulla ketjuvahalla. Se on tehty niin ettei kerää likaa itseensä. Sisempi suodatin öljytään niin kuin aina ennenkin.

Ulomman suodattimen pinnasta pöly lähtee todella hyvin paineilmalla suodattimen pintaa PITKIN puhaltamalla. Ja pysyy hyvin puhtaana ja hylkii vettäkin. Itse olen nyt pölyisissä olosuhteissa ajanut 7 tankillista ja välillä suhauttanut paineilmaa sudin pintaan. Sisempi suodatin on edelleenkin täysin puhdas eikä moottori ole alkanut röpöttämään tai kuulostamaan tukossa olevalta.

Jos haluatte kokeilla tätä niin tässä hyviä aineita kolme paremmuusjärjestyksessä: Castrol Chain Wax -spray, BelRay SuperClean Chain Lube, BelRay Chain Lube. Kaikki erittäin hyviä, Castrol paras.
« Viimeksi muokattu: 10.08.07 - klo: 12.46 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Jaska S

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #19 : 10.08.07 - klo: 08.30 »
Joo erittäin hyvä idea oli tämä. Porukkaa oli ihan mukavasti ja ensi kerralla varmaan vielä enemmän. Käytiin eilen jo koneen säätöjäkin läpi. Jos nyt saisi jo ton oman koneen itse säädettyä eikä tartteis aina muilta apua  :tongue:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #20 : 10.08.07 - klo: 15.48 »
Moi!

Ottakaa mukaan omat juotavat ja tarvittaessa jotain evästä jos nälkä yllättää. Tarpeen mukaan pidetään kahvi/limppari tauko viereisessä kartting centterissä.

Terveisin
Arto Heinonen

Ja Arcii maksaa :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #21 : 10.08.07 - klo: 15.55 »
Hei poijjat, eikös tunnukkin hyvältä saada kehuja, kuin joku edes hiukan viitsii tehdä lajin eteen jotain ja saa jotain aikaiseksi niin ainakin minulle tulee siitä hyvä mieli.
Olen järjestänyt kaiken maailman juttuja itse ja saannut lähinnä omat pois mutta se tärkein eli, saadaan nämä tärkeät uudet lajin kiinnostuneet tähän mukaan ihan kybällä.

Muistan kuin järjestin tuolla iso omenassa ilmaiset 1.18 autojen ajot, ja mitä sain taskuun, ison p*ska kasan ja se oli se kiitos tästä pienestä hommasta ja jätinkin sitten järjestämättä mitään vähään aikaan mutta nyt olen taas alkanut (koska veri vetää) koska yksinkertaisesti kukaan muu ei sitä tee mutta minulle tulee helkaarin hyvä mieli kuin kaikilla on hauskaa.
Jerzi

Rc-autoilun puolesta jo vuodesta -83 (tamiya renault 5 turbo)
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #22 : 11.08.07 - klo: 01.17 »
Hei poijjat, eikös tunnukkin hyvältä saada kehuja, kuin joku edes hiukan viitsii tehdä lajin eteen jotain ja saa jotain aikaiseksi niin ainakin minulle tulee siitä hyvä mieli.
Olen järjestänyt kaiken maailman juttuja itse ja saannut lähinnä omat pois mutta se tärkein eli, saadaan nämä tärkeät uudet lajin kiinnostuneet tähän mukaan ihan kybällä.

Muistan kuin järjestin tuolla iso omenassa ilmaiset 1.18 autojen ajot, ja mitä sain taskuun, ison tutti kasan ja se oli se kiitos tästä pienestä hommasta ja jätinkin sitten järjestämättä mitään vähään aikaan mutta nyt olen taas alkanut (koska veri vetää) koska yksinkertaisesti kukaan muu ei sitä tee mutta minulle tulee helkaarin hyvä mieli kuin kaikilla on hauskaa.
Jerzi

Kyllä näin on! Itsellä ihan samat fiilikset! ja huomenna lavankoon.

Rc-autoilun puolesta jo vuodesta -83 (tamiya renault 5 turbo)
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #23 : 11.08.07 - klo: 23.03 »
 :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #24 : 12.08.07 - klo: 11.09 »
Sorry väärä lainaus!! Innostuksissaan tulee töpeksittyä! :smiley:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #25 : 16.08.07 - klo: 08.08 »
Tänään taas 16.8.2007 klo 17.00 eteenpäin.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa #JANNE#

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #26 : 17.08.07 - klo: 13.30 »
Näyttää siltä, että porukka viihtyy. Eilen oli taas sällejä radalla hyvä määrä ja opittiin iskareiden kasaamista.
Hong Nor X1CR AXE

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #27 : 17.08.07 - klo: 13.39 »
Joo hyvä meininki näytti olevan ja mikä ilahduttavinta paljon uusia naamoja.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #28 : 17.08.07 - klo: 13.52 »
Mä olin erittäin ilahtunut siitä, että miten rehellistä porukka tuolla Lavangossa tuntuu olevan.

Multa unohtu sinne viikko sitten kätevä kaasarinsäätöruuvari, "remppa" löys sen ja pisti pystyyn mekkauspöydän reunaan ja siitä mä sen eilen löysin.
Jäi vaan erittäin hyvä fiilis tästä pikkuseikasta.

Harmin paikka että omasta autosta petti vetari melko alussa eilistä krossikoulua joten ajot jäi vähäseks. No mut eipä se mitään, tulipahan toikin jo korjattuu eilen ja vehjes on taas valmiina hajotettavaks  :grin:
Just joo.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttiskrossikoulu Lavangossa
« Vastaus #29 : 17.08.07 - klo: 16.14 »
Muuten ihan mukavaa, mutta ajo katkesi sananmukaisesti kesken; auto nimittäin meni poikki (takaripustuksen etupuolelta) ylipitkässä hypyssä takahyppyrissä. Vanha loppuun kaluttu pohjalevy oli tosiaan loppuunajettu. No positiivistä tässä testissä oli se, että Cronon pitempi pohjalevy toimii paremmin kuin lyhyt (jos vaan on paksuutta riittävästi tallella). Että semmoista tällä kertaa, ei muuta kun ruuvaamaan takaisin lyhyt versio. Perkule, kun nuo itskut ovat parhaillaan lomilla, taitaa sen vuoksi mennä joku viikko uutta pitempää pohjalevyä odotellessa. :sad:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"