Kirjoittaja Aihe: Hyvä ajopaikka Kehä III:n ja lentokentän välissä Vantaalla (nitrot ja bensat)  (Luettu 4802 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
2 laajaa aluetta, toisessa hiekkapinta ja toisessa erittäin matala ruoho.

Hiekkapuolella myös kevyttä monttua jne. joten vauhdikasta ajoa pystyy suorittamaan. Itse olen käynyt jo monta kertaa ja jokunen muukin on paikalle eksynyt kun nähneet mun siellä pärtsäävän.

Tossa karttalinkki:
http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?todo=zoom&todo2=searchfields&type=inks&branch=&lan=fi&searchword=&model=map.gws&A=Fdj614Cd0c83b0gTS&t=6691047&b=6689063&l=3382508&r=3385154&address=Tikkurilantie&maparea=&spi=3393939&spp=6687793&corner1=175%2C285&corner2=374%2C118&is=&maptool=zoomin&ms=25000

Eli Kehä III:lta käännytään Nuolitielle, ajetaan päähän, käännytään vasemmalle Tikkurilantielle ja tuossa kartassa aika tarkkaan siinä "vasemmanpuoleisen" Tikkurilantien e-kirjaimen kohdalla lähtee hiekkatie oikealle ja siinä on myös kallioleikkausta, hiekkatie kääntyy välittömästi asvaltilta sen asvalttitien suuntaiseksi. Tuota hiekkatietä ajetaan noin 50 metriä ja se kaartaa sit tiukasti oikealle ja hiekka-ajopaikka avautuu välittömästi. Paikka on varsin hyvä.

« Viimeksi muokattu: 19.08.07 - klo: 03.03 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Herää kysymys, miksi mennä tuonne ajamaan, kun lähellä on lavangon hyvä rata? Tuppaa tulemaan aina sanomista noilla "epävirallisilla" ajopaikoilla ajamisesta.

Ai niin, mutta kun Jarilla oli se eskortin kopalla oleva ralliauto, taitaa sorakenttä houkutella. :wink:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Mika R

  • Vieras
Remppa - Savaget, rallivehkeet ja muut pärjää paremmin tuollaisessa maastossa.

Lavanko on buggyille ja truggyille niin ku hyvin tiedät.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Saako Lavangossa sitten virallisesti ajaa muullakin kuin buggyilla ja truggyilla?
Mä olen siinä käsityksessä, että siellä saa ajaa täysin vapaasti millä tahansa kunhan on kokoluokaltaan 1/8 tai pienempi.

Lähinnä nyt itse käytän tuota paikka ajamisen harjoitteluun, että sitten jossain vaiheessa voi tulla Lavankoon. Ja ettei Lavangossa sitten ole liikkuvana shikaanina ja nostajien jatkuvana sarkana.

Ja sanottakoon vielä selvennykseksi että kyllä se mun autoni on buggy, se vaan ei näytä buggylta. Ja kun saan truggyni valmiiksi, niin sekin on truggy, muttei välttämättä näytä siltä  :grin:
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo: 10.30 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Saa! Paitsi bensa-autoilla

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vaikka se on epätodennäköistä että kukaan välttämättä bensakonetta 1/8 autoon laittaisi niin ei kai bensakone itsessää ole kielletty, ainoastaan kokoluokka?

Vai?
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Noo näkemys on kai se että radan savipinta ei kestä bensa-autojen (ja moottoreiden) vääntöä. Siitä nyt voi olla monta mieltä.
Buggy ja truggy kuskit kuitenkin pääosin huolehtivat radan kunnosta (talkoot) joten käyttö sen mukaisesti. Bensavehkeille on pidetty omaa rataa Tattarisuolla mutta se taitaa olla vähän hyytynyt..
Radalle ne ei kuitenkaan oikein sovi samaan aikaan.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mielestäni se "buggy eskort" oli tosi siisti! Ei muuta kun rohkeasti vaan lavankoon ajamaan. Kaikkihan sitä alussa (ja vähän myöhemminkin, kuten itse) hakee vähän laakeempia ajolinjoja. :smiley:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Mika R

  • Vieras
siisti mutta ei toimi. jätä se koppa hyllynkoristeeksi ja tuu ajaa buggykorilla lavankoon. se on nastaa ja jäät koukkuun..... :laugh:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No mun mielestä siinä kopassa ei oo yhtään liikkuvaa osaa joten "toimivuudesta" ei varmaan oo kyse...
Kyse on siitä että osaa ajaa ja osaa hallita hyndien alastulot. Eli tää vempele on vaikeampi ajaa kuin buggy, mutta sillä ajaminen opettaa. Ainakin mua on opettanut.

Veikkaampa että jos tota mun autoa laitettaisiin oikein kunnon rattikaveri ajamaan Lavangossa niin saattaisi olla niin että muutkin innostuisivat. Meno on vaan niin näyttävää (= mun mielipide ainoostaan). Toi auto kun kellahtaa katolleen niin sitä ei volttien aikana pysty korjaamaan pyörilleen kuten jotkut taitavat kuskit pystyvät tekemään. Mutta se ajaminen on vaan mulle hauskempaa autokorilla kuin buggykorilla ajo.

Auton näkönen auto on se mun juttuni joten ajelen koppa päällä siis. Saatan joskus laittaa byggykorin ja siiven, mutta se on vain hetkittäisen tilapäistä.
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo: 11.12 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Mika R

  • Vieras
jätän tämän muiden kommentoitavaksi...

ralliautossa on yksi huono puoli - renkaat ovat kopan sisällä. tämän takia soveltuu heikosti krossiradoille (vrt. buggy ja truggy)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Renkaat kopan sisällä????

Öööh, duodas duodas, miksi se mitään estäisi jos auto pysyy pyörillään?
Ja senhän on tarkoitus pysyä pyörillään.

No, turha tästä on mitään numeroa tai kinastelua tehdä. Mä en ole tästä yksityiskohdasta Mikan kanssa ollenkaan samaa mieltä ja tunnustan kyllä että että buggykori on nopeampi.

Mutta pelkkää nopeutta mä en tästä hae, sen pitää kohtuullisen nopeuden lisäksi mulle olla myös näyttävää ja hauskaa ja haluan kokea joitain assimilaatioita oikeisiin nelivetoralliautoihin.

Ehkäpä pointit on tulleet selviksi tähän asiaan, joten ei puolestani tähän enää lisättävää.
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo: 12.18 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Joo ei tässä mitään kinaa ole  :cheesy:

Meinasin vaan että muut kommentoikoot koska näitä kun kuitenkin porukalla on.

Renkaat kopan sisäpuolella tekee esim. sen että putsaaminen on v-mäisempää, liikerata rajoitettu korkeussunnassa(?) ja koko rajoittuu skaalan kokoisiin renkaisiin (about), truggyssähän on paljon isommat.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Äähää  :grin:

Katoskun Mika se putsaaminen on on ihan samaa kuin buggyn kanssa. Samalla tavalla sinne ruikitaan WD:t ja puhalletaan puhtaaks. Kopan mä pyyhin vaan kuivalla rätillä.

Ja jousituksen liikerata pystysuunnassa ei oo rajoitettu, koska koppa on asemoitu niin ylös, että jousituksen ollessa iskarin ylästopparia vasten rengas on ainakin mulla 3 millin päässä lokkarin sisäpinnasta, oli pyörät missä asennossa tahansa. Ja mä käytän koko ajan krossarien renkaita, en mitään rallygame kumeja. Nyt oon ajanyt Werksin Lugseilla.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
turhaa sä sitten siellä nurmikolla ajelet. Lavankoon vaan! Mä voin sit koeajaa ton vehkeen

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
......Bensavehkeille on pidetty omaa rataa Tattarisuolla mutta se taitaa olla vähän hyytynyt..

Se on jo niin hyytynyt, ettei sitä ole tänä kesä enää ollut ollenkaan.
Tattarisuolla ei ole tällä hetkellä ajamiseen sopivaa maastopohjaista rataa.
Ehkä ensi kesäksi syntyy jotain uutta, mutta asia on paljolti alueen hallinnoijan Helsingin Nuoriasiainkeskuksen panostusmahdollisuuksista kiinni.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Jeejee.

Seuraavan kerran torstaina krossikouluun.

Ja kyllä mä sen sulle Mika annan koeajettavaksi. Sä kun osaat ajaa niin siitä saattaa tullakkin jotain. Olis itse asiassa erittäin hauskaa nähdä se osaavissa käsissä. Mä vaikka yritän sitten näpsiä siitä ajokuvia samalla.

Lisäyksenä:
Tulkaa niillä bensapeleillä tonne mestaan mistä tää aihekkin on. Olis todella kiva nähä niitä tositoimissa. Tilaa siellä on ja kun on kiitoradan päässä oleva lentomelualue niin eipä oo näitten vehkeitten pärinästä siellä haittaa.

Ainoo huono puoli on se, että siellä ihmiset käy kattelemassa nousevia ja laskevia lentokoneita joten parkkeeraavat välistä varsin ikävästi autojaan. Mutta kuten sanottu, lääniä riittää ihan hemmetisti. Hiekka-alueen koko on ehkä suunnilleen 150 x 300 metriä, ruohoalue noin 300 x 300 metriä. Joten failsafet kuntoon  :grin:

Niin juu Remppa; kiitos kehuista. Mä taisin ilmeisesti sulle olla viimeks tankkaajana Lavangossa, eiks vaan? Ja nostajana  :grin: (no aika vähän kyllä kaadoit, muut heitteli voltteja sit enempi)
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo: 12.41 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Joo näin oli, kiitti vaan fuilipullon lainasta ja tankkausavusta, oli tosi hauskaa vetää muutamia tankillisia putkeen, tuli ihan kisafiilis. :smiley:

Olisihan se omakin pullo ollut siellä vajassa, joku oli pannut se talteen (kiitos! kuka lie), kun olin unohtanut sen edellisellä kerralla.

Tänään olis tarkoitus taas mennä radalle, jos ei ajamaan, niin ainakin kuivaamaan lätäköitä.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Multa unohtu Lavankoon yks pikkunen kiiltävä talttaruuvari viime torstaina. Josko sieltä sellanen on löytynyt niin kitollisena otan vastaan takaisin.

Toimin sitten vaikka vastalahjaks tunnin tankkaajana/säätäjänä/nostajana kyseiselle henkilölle. Ja omasta mielenkiinnosta saatan sitten toimii vaikka pitempäänki jos ei oo kummosempaa kiirettä minnekkään.

Ja niin on keli mitä mainioin että täytyypä lähteä hakemaan Eskortti himasta ja lähteä ajamaan tälle paikalle. Toivottavasti ei tartte lennättää sontaa yksin  :grin:
« Viimeksi muokattu: 15.08.07 - klo: 13.52 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Saatanpa mennä jokupäivä kokeilemaan tuolla FG:n baja buggyl... Nyt vaa remppaa viel huomine ni sit... :afro:
FG baja, Protech yada st

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Sinne vaan !

Mä olin siellä tänään ja sain (valitettavasti) suditella yksikseni. Ei yhtäkään autoo parkissa missään, joten renkaat kulu taas lisää ja koppa sai patinaa...

Ihme juttu, tullu nyt jo 5 kertaa putkeen käytyy ajelemassa tuolla ja autosta ei oo menny MITÄÄN rikki !!???? Onks siinä joku vika ku se ei levii???
Just joo.

Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
On.. :mrgreen:
FG baja, Protech yada st

Mika R

  • Vieras
Ihme juttu, tullu nyt jo 5 kertaa putkeen käytyy ajelemassa tuolla ja autosta ei oo menny MITÄÄN rikki !!???? Onks siinä joku vika ku se ei levii???

no eihän krossarit hajoo. MP-6 on kestävä auto

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jari; tuollapa ruuvarisi näytti olevan, laiton pystyyn varikkopöydän takaseinustaan, siinä kohtaa, jossa viikko sitten mekkasit autoasi.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No hieno juttu.

Täytyypä poimia se sitten siitä. Eli pääset remppa taas sit niihin kisafiiliksiin  :grin:
Just joo.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa TheJR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Missä toi paikka oikein on kun menin kattoo kartasta niin ei se löytäny sitä et olis kiva tietää?
Fg Mini#84 White