Kirjoittaja Aihe: Korin leikkaaminen  (Luettu 3118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Korin leikkaaminen
« : 16.08.07 - klo: 09.29 »
Ostin chevyn pick up korin revoon(proline), ja olen yrittänyt leikata sitä oikeaan kuosiin. Tarkka leikkaaminen tuntuu olevat kohtuullisen hankalaa. Olen keillut mattopuukkoa, sahaa, ja lopuksi pikku rälläkkää, joista viimeinen toimi aika hyvin.  :azn: millä olette leikanneet omat korinne? neuvot ja niksit olisivat tarpeen!Revo RB Tm323

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #1 : 16.08.07 - klo: 10.13 »
Helmat yms. helpot suorat linjat menee ihan tavallisilla saksilla. Pyörän kaaret yms. hankalammat paikat tarvitsee sitten jo melkein tukevat lyhyillä ja käyrillä terillä varustetut sakset.

Toinen vaihtoehto on leikata hankalat paikat karkeasti tavallisilla saksilla ja viimeistellä sitten vaikka Dremelin hiekkapaperirummulla.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
..
« Vastaus #2 : 16.08.07 - klo: 10.20 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 22.47 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #3 : 16.08.07 - klo: 11.12 »
Peltisakset puree kaikkein parhaiten Lexaniin ja saksiakin löytyy vasen, oikea ja suoraa mallia.

Suosittelen ehdottamasti. Itse käyttänyt 3 vuotta pelkästään peltisaksia leikkaus hommaan.
Axial SCX 10 TR

Mika R

  • Vieras
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #4 : 16.08.07 - klo: 11.17 »
jeps, dremel on yliveto kuten ari-pekka sanoi!

helpottaa ja nopeuttaa hommaa 200%, saksia ei tarvii kun isompien palojen leikkaukseen pois ympäriltä ja tottakai suorat reunat menee niillä parhaiten.

edit:
Hieman jatkaen polttiskrossaajalle (tai miksei rataheebollekin) suosittelen seuraavia helpottavia työ/apuvälineitä:

- dremel (osien ja korin viimeistely)
- akkuporakone/ruuvinväännin (ruuvien avaus ja kiinnitys)
- lämpöpuhallin (uuden moottorin esilämmitys ja kutistesukat sähköjohdoissa)
- paineilmakompressori (putsaukseen ja kuivaamiseen)
- painepesuri (ensin tolua pintaan ja sitten painepesurilla päälle, kyllä lähtee! kuivaus paineilmalla). painepesurin voi varmaan korvata sellasella paineilmapistollilla johon tulee vesiletku (täytyis käydä tutkimassa)

sen sijaan kolvia ja tinaa ei välttämättä tarvita jos käyttää kutistesukkaa sähköliitosten ympärille ;)

eli sinne vaan K-rautaan, Biltemaan ja Motonettin ostoksille! Kyllä se vaimo/tyttöystävä ymmärtää....

Tämän jälkeen ei tarvii tehdä "joseja" eli olla ajamatta kosteallakaan säällä.
« Viimeksi muokattu: 16.08.07 - klo: 13.04 kirjoittanut Mika R »

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #5 : 17.08.07 - klo: 08.36 »
Peltisakset puree kaikkein parhaiten Lexaniin ja saksiakin löytyy vasen, oikea ja suoraa mallia.

Suosittelen ehdottamasti. Itse käyttänyt 3 vuotta pelkästään peltisaksia leikkaus hommaan.

Minä kannatan myös peltisaksia. On saatavana myös käyrillä päillä (oikealle ja vasemmalle). Itse en tykkää hammastetuista teristä, jättävät minun makuun huonon jäljen, tosin purevat erittäin hyvin, joten isojen palojen leikkauksessa ihan ok.

No tietenkin sitten dremelillä reiät ja ihan tiukempien sisämutkien viimeistely
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #6 : 17.08.07 - klo: 13.16 »
Yksinkertainen asia on saatu kuulostamaan vaikealta, vai emmekö me vain osaa?
Korin leikkaamiseen kun on markkinoilla sitä varten tehtyjä lexan-saksia, joita löytyy varmaan kaikilta kauppiailta. Esim. meillä on markkinoiden vihreimmät korisakset 5 €/kpl.  Tällaisilla saksilla on kaikki omat ja kavereille maalatut korit leikattu ilman vaikeuksia, yhteensä kymmeniä koreja!

Ja tämä ei ole mainos vaan infoa, koska lexan-saksia on kaikilla kauppiailla  :police:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #7 : 18.08.07 - klo: 02.39 »
No ei ole kalliit venomit.. joo, kori sakset ja dremeli paras yhdistelma, tavalliset sakset ja dremeli riittää hyvin..                                                                       


Ja tämä ei ole infoa vaan mainos, koska remelii ei o joka pojal.. :grin:

ps.itel kyl halpis kopio, jota e mielellää myis..
heh :lol: :grin: :mrgreen:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Korin leikkaaminen
« Vastaus #8 : 19.08.07 - klo: 15.50 »
Eihän korin leikkaaminen mitään tähtitiedettä ole, mutta kynsisakset ja mattopuukko tuntuivat työläiltä välineiltä. Nyt on kori leikattu/maalattu ja siihen on käytetty monenlaisia "työkaluja". DREMELI ja oikeanlaiset(jotkin kynsisaksien tapaiset, mutta isommat) SAKSET olisivat korin leikkaamiseen oivat välineet. Pari kuvaa lopputuloksesta!