Kirjoittaja Aihe: Hintaseuranta RC-kamoille  (Luettu 4201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Hintaseuranta RC-kamoille
« : 27.08.07 - klo: 13.50 »
Paljonkohan saavutettais sillä, että rakennettais hintaseuranta RC-foorumeilla kaupattuihin ja kaupattaviin kamoihin?

Botti keräileen tiedot eri tuotteista. Tiedot tauluihin joihin haku ja joita voi järjestää. Sit ajan kans vois koittaa saada myyjille tavaks käyttää tiettyjä nimityksiä kamoille. Kuten hehku=hehku eikä hehkutin yms. Toimishan se sekalaisillakin nimikkeillä, mut selkeytyis varmasti sillain.

Ulkomaisilta foorumeilta olis kans hauska saada vertailutietoa kauppakohteista.

Sen vois ulottaa seuraamaan kauppiaittenkin kamoja jos niiltä sais luvat ja vaikka jotain tukee hommalle. Tasan varmasti tällanen palvelu ei ainakaan vähentäis kaupankäyntiä. Onko muuten jossain vertaa-palvelussa jo kauppiaitten RC-kamat mukana? Veikkaan että kauppiaat on mukana ainoastaan jos mukaan ei oteta ulkomaisia kauppiaita. Ite oon sitä mieltä ettei missään tapauksessa, mut kuinka vaan.

Sit yks kehityssuunta vois olla valmiin lomakkeen tekeminen myynti- ja ostoilmoille. Siihen tarpeelliset kohdat myyntikohteen tiedoille ja kuvalle paikka kans. Tän vois räätälöidä toimimaan kaikilla foorumeilla aika helposti.

Tietokannasta vois tehä toisin päin toimivan kans. Elikä vois luoda myynti-ilmon pohjan klikkailemalla valmiita nimikkeitä ja vapaa rivi jollei ennestään jotain ole siä listoilla. Sit vaan copy/pastee haluamalleen foorumille. Ja miksei sellanen palvelu, että ilmo menee suoraan jokaselle suomalaiselle RC-foorumille suoraan.

Pystysin vissiin tekeen jonkunlaisen SQL-tietokannan jos joku osais tehä toimivan botin ja jotain muuta pientä(!). Mitä mieltä? Joku kauppias tai mieluummin vaikka useempi maahantuoja sais mun mielestä kiinnostua ja ottaa homma tehtäväkseen, vai mitä?

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hintaseuranta RC-kamoille
« Vastaus #1 : 12.09.07 - klo: 19.58 »
No miten se onnistuu. Osaakko sinä tehdä sen homman. Ois kyl perskutan hyvä juttu jos semmonen saatais.

Paljonkohan saavutettais sillä, että rakennettais hintaseuranta RC-foorumeilla kaupattuihin ja kaupattaviin kamoihin?

Botti keräileen tiedot eri tuotteista. Tiedot tauluihin joihin haku ja joita voi järjestää. Sit ajan kans vois koittaa saada myyjille tavaks käyttää tiettyjä nimityksiä kamoille. Kuten hehku=hehku eikä hehkutin yms. Toimishan se sekalaisillakin nimikkeillä, mut selkeytyis varmasti sillain.

Ulkomaisilta foorumeilta olis kans hauska saada vertailutietoa kauppakohteista.

Sen vois ulottaa seuraamaan kauppiaittenkin kamoja jos niiltä sais luvat ja vaikka jotain tukee hommalle. Tasan varmasti tällanen palvelu ei ainakaan vähentäis kaupankäyntiä. Onko muuten jossain vertaa-palvelussa jo kauppiaitten RC-kamat mukana? Veikkaan että kauppiaat on mukana ainoastaan jos mukaan ei oteta ulkomaisia kauppiaita. Ite oon sitä mieltä ettei missään tapauksessa, mut kuinka vaan.

Sit yks kehityssuunta vois olla valmiin lomakkeen tekeminen myynti- ja ostoilmoille. Siihen tarpeelliset kohdat myyntikohteen tiedoille ja kuvalle paikka kans. Tän vois räätälöidä toimimaan kaikilla foorumeilla aika helposti.

Tietokannasta vois tehä toisin päin toimivan kans. Elikä vois luoda myynti-ilmon pohjan klikkailemalla valmiita nimikkeitä ja vapaa rivi jollei ennestään jotain ole siä listoilla. Sit vaan copy/pastee haluamalleen foorumille. Ja miksei sellanen palvelu, että ilmo menee suoraan jokaselle suomalaiselle RC-foorumille suoraan.

Pystysin vissiin tekeen jonkunlaisen SQL-tietokannan jos joku osais tehä toimivan botin ja jotain muuta pientä(!). Mitä mieltä? Joku kauppias tai mieluummin vaikka useempi maahantuoja sais mun mielestä kiinnostua ja ottaa homma tehtäväkseen, vai mitä?
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hintaseuranta RC-kamoille
« Vastaus #2 : 15.09.07 - klo: 22.37 »
Tosiaankin se olis toimiva, ongelma onkin toteutuksessa. Lähinnä laitoin juttua koska joku saattaa tuntee jonkun joka tuntee jonkun joka tekee noita juttuja. Mä otan tän puheeks yhen kaverin kans, jolla on nettisaitteja rakenteleva firma mut en usko että se suoraan menis niitten myllystä läpi. Eli jos vaan olis joku joka haltsais noi botit ja muut, mä luultavasti pystyisin tekeen SQL tietokannat ja autteleen PHP:n kans. Samoin kaikki toiminnollinen suunnittelu onnistuu.

Paljonko kauppiaita mahtaa kiinnostaa. Lähinnä kaiketi netissä kauppaa tekevät maahantuojat ja valmistajat on niitä joille siitä olis hyötyä. Rahaa tohon menis vähän, koska kukaan ei tee mitään ihan ilmaseks. Paras lopputulos tulis jos ton hintaseurannan vois toteuttaa johonkin MikroBitin hintaseurannan kaltaseen valmiiseen palveluun.

Noi muut ajatukset onkin lähinnä ylläpidolle suunnatut.

Kuuntelen...

Poissa Skal Tura

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hintaseuranta RC-kamoille
« Vastaus #3 : 25.04.08 - klo: 11.53 »
Tää olis kyllä aika hyvä :D

Mä pystyisin kohtuu helposti tekee teknisen puolen, jos saan vapaata aikaa niin viikossa ois valmista teknisesti (vapaan ajan saaminen onki sit hankalampi juttu!)

Voisin hyvinki kyhätä teknisesti kaiken tarvittavan, mutta tarttee siihen jonku muun sitten päivittelemään eli seuraamaan että tiedot haetaan oikein, ja onko uusia tuotteita/ryhmiä seurattavaks, onhan kaikki oikeissa kategorioissaan jne :) Siihen mulla ei aika eikä kiinnostus riitä.

Eli jos tohon kohtaa löytyy vähintään 2-3 innokasta, niin voin alkaa soodaamaan tota palvelua aikataululla sanotaanko että heinäkuussa valmista, niin ettei aika oo muilta jutuilta pois :)

Kuten tuossa on mainittukkin, en ihan ilman tätä tekis kuitenkaan, on siinä mun resursseja kiinni myöskin, vaan mainostulot ois tähtäimessä, ja mikä ettei jos laitaan kyhäis jossain vaiheessa ihan kaupanki jossa myytäis harvinaisempia viriosia vaikka tiettyihin autoihin.

Multa löytyy taidon joka tarvitaan toteuttamiseen, lisäksi myös ylläpito suoraan omasta takaa. Ja jos tuon tekis silleen et on kunnon admin paneeli niin että nää vapaahetoset sisällöntarkastajat vois jopa itse lisätä kauppoja jne. määrittää ne mitä haetaan :D

Tuollanen "botti" tunnetaan paremmalta nimeltään scraperinä, ja noita on jo muutamia tullu toteutettua :) Osa joista on toiminut menestyksellisesti jo parikin vuotta :)
Tamiya TT-01D (Mamba, N80, Tarpeeks ruokkiva LiPo, Paljon alu-osaa)
Mad Force EX-Kalustoa:  Marui Shogun, Kyosho PTA x2 "True Knowledge Is To Know Ones Extent of Ignorance"

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hintaseuranta RC-kamoille
« Vastaus #4 : 25.04.08 - klo: 13.06 »
No se nyt on ainakin sata varma, että kukaan ei rupea maksamaan mistään foorumin "ominaisuudesta".
Axial SCX 10 TR

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hintaseuranta RC-kamoille
« Vastaus #5 : 06.10.08 - klo: 18.07 »
Suomessa ei ainakaan mun mielestä ole nin montaa rc-alan liikettä että homma olis vaivan väärti. Jos katsoo vaikka jotain traxxasin autoja esimerkkinä niin ei montaa paikkaa ole mistä niitä saa. Sama homma jos hakee vaikka sähköbuggya tai nitromonsteria. Eli käsin selaa vaihtoehdot läpi nopeasti. Jokaisella liikkeellä on kuitenkin jonkinlaiset sivut mistä ainakin hintataso ja -politiikka selviää. Ja kun sitten vielä lukee näitä foorumeita sen verran että saa selville millä liikkeillä homma toimii niin ne vaihtoehdot on jo siinä ja sitten otetaan puhelin käteen ja aletaan hieroa kauppaa. Aikaa siitä kun selaimen aukasee siihen että puhelin on jo kourassa ei pitäs kovin kauaa mennä.

Suurin etu noissa hintaseurannoissa on nimen omaan siinä ettei tarvi selata tsiljoonan liikkeen sivuja läpi vaan voi suoraan kattoa sen halvimman sieltä listan kärjestä.

Rc-maailmassa tilanne on aika lailla erilainen kuin jossain tietokoneliikkeiden hintavertailussa tai jne. tavarassa kun niitä tietokoneliikkeitä on oikeasti satoja siinä missä rc-liikkeitä on aivan jokunen. Siis niitä vaihtoehtoja joista se kiinnostava vehje löytyy. Ja tavarakin hyvin erityyppistä.

Jos hintaseurannan halajaa niin itse ainakin olisin kiinnostunut sellasesta sivustosta jossa olis maailmanympäri liikkeitä mukana. Olis jo vara mistä valita  :lol: