Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Mäntsälän FinTrack 29.03.03  (Luettu 10348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« : 27.03.03 - klo: 20.53 »
Erälistoja kärsimättömänä odotellessa avaan jälkipelitopicin jo valmiiksi.

Kilpailijoiden kanavalla itse kilpailut ovat yksi keskeisistä aiheista, joten jälkilöylytkin kuuluvat tänne.
Kutsut, erälistat ja tulokset tulevat edelleen Kilpailut-osioon.

Poissa Nappe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #1 : 29.03.03 - klo: 19.50 »
Kisat on käyty, taas taisteltiin kovasti sijoituksista :)

+ Perjantain FOAM-treeni jonka ansiosta radalla oli mukavasti pitoa
+ Rataprofiili huomattavasti touring-ystävällisempi kuin edellinen :)
+ Kilpailun aikataulu piti 100%
+ Touring-pizza
+ mekkaustilat
+ Oma ajo hetkittäin
+Tuomarointi
+ Kahvi+pulla järjestelyt kun monitoimitalon palvelut petti :D

- Kiertotie ajajakorokkeelle, välillä autoja sinkos pitkin käytäviä.
- Oma ajo hetkittäin, eteenkin finaaleissa

Kaikin puolin positiivisellä fiiliksellä läpiviety tapahtuma, vaikka pizzojen toimitus kestikin hiukan... Taisi olla myyjälle lottovoitto :)

Kiitos.

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #2 : 29.03.03 - klo: 20.12 »
Jep, kisat olivat fiilikseltään ja järjestelyiltään loistavat, kiitos Olli & kumppanit!
Mäntsälä on lunastanut paikkansa yhtenä valtakunnan kärkikisojen paikkana. Tätä pitää saada lisää joka vuosi!

Sepon lupsakka juonto, Tonyn asiallinen kilpailujohto- ja tuomarilinja, sekä sujuva katsastustoiminta olivat laadukasta tasoa.

Kerrassaan hienoa, miten paljon TJ-10:ssä oli osanottajia, ja suureksi osaksi tänä vuonna FT:ssä aloittaneita! Tämä lupaa hyvää!
TS-10:ssä taisi olla vähemmän väkeä kuin aiemmin, mutta taso oli korkealla.

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #3 : 29.03.03 - klo: 20.12 »
Kiitos erinomaisesti läpiviedyistä kisoista.
Rata oli erinomainen ja järjestelyt samoin.
Ajokoroke tosin aiheutti lieviä järjestelyitä katveen takia, mutta sekään ei haitannut, kun asia oli jo ennakkoon tiedossa.
Miinus tuli aivan muista asioista; eipä ole pitkään aikaan A-finaallitasolla nähty niin törkeää ajokäyttäytymistä kuin viimeisessä A:ssa näkyi.
-Pekka

Poissa Teppo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #4 : 29.03.03 - klo: 22.58 »
Jotenkin otan tuon kommentin omaan nilkkaani...
Kokonaiskuvaa finaaleista on vaikea sanoa ennen videon näkemistä, mutta omasta kohelluksestani sain rangaistuksen, montakaan muuta en kuullut ainakaan viri A-finaalissa jaetun.

Kisan tiimellyksessä ollessa ottavana osapuolena harmittaa lähinnä menetetty oma mahdollisuus sijoitukseen, ei niinkään saako toinen rangaistuksen, kolarin sattuessa molemmat saavat rangaistuksen olivat he "syyllisiä" tai ei.

Ohitustilan antaminen kaipaisi lisä huomiota(keskustelua) (jota Toni kyllä kokouksessa painottikin alkuerien osalta). Tuntui että itse olin ottavana osapuolena päivän mittaan useamman kerran, tosin viimeisen finaalin tapahtumien osalta tosin mustanlampaan viitan mukaani keräten...
Tilan antaminen nopeammalle alkuerissä pitäisi olla selvyys yhtälailla kuin finaalissakin(kierroksella jääneet  :oops: ).

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #5 : 30.03.03 - klo: 00.49 »
Kotona jälleen väsyneenä, mutta tyytyväisenä. Paljon uutta opittiin harrastuksesta.
Kiitos kisajärjestäjille onnistuneista kisoista, pääpiirteittäin kisat sujuivat hyvin ja leppoisassa hengessä.
Kuuluttajalla oli merkittävä vaikutus kisailmapiirin luomisessa.
Kiitos myös majapaikan ystävälliselle henkilökunnalle.

Rata on hyväksi todettu. Vaaratilanteita syntyi autojen suistuttua vastakkaiselle ajolinjoille, joten esteitä  olisi kaivattu lisää.

Mainittu TS-10 viimeinen finaali herätti kummastusta ja jäi kysymysmerkiksi. Ainakaan se ei ollut esimerkiksi junioreille eikä kenellekkään.

Rehdin kuljettajan palkinto osui kohdalleen - onnea VesaK!

Kiitos kaikille avusta ja neuvoista kisoissa!

Seinäjoella tavataan!

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #6 : 30.03.03 - klo: 09.44 »
No niin kisat on käyty läpi ja ne oli kokonaisuudessaan hyvät

+aikataulu
+pizzatilaus
+rataprofiili
+tuomarointi
+hyvä fiilis kisa paikalla

-radan saumaukset joistakin kohdin
-ajajakoroke
-pito (liikaa)
LRP / Power-Racing

Poissa CAi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #7 : 30.03.03 - klo: 11.35 »
Kiitos kaikille osallistujille !

Yritän laittaa tulokset tänne huomenna

Tavataan uudestaan Mäntsälässä syksyn kapinoissa !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #8 : 30.03.03 - klo: 12.08 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Tavataan uudestaan Mäntsälässä syksyn kapinoissa !

Hyvä!

Katsastus ja kilpailujohto tarkisti tarmokkasti radioiden CE-merkintöjä. Kärsiikö kysyä, löytyikö niissä huomautettavaa?

Aika monen muuten huomasin/kuulin kärsivän jonkinlaisista radiohäiriöistä, mm. omalle juniorille se koitui kohtaloksi.
Oliko häiriöitä enemmän vai vähemmän kuin muilla kisapaikoilla, en tiedä. Löytyykö parempaa tietoa?

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #9 : 30.03.03 - klo: 12.16 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Tavataan uudestaan Mäntsälässä syksyn kapinoissa !

Hyvä!

Katsastus ja kilpailujohto tarkisti tarmokkasti radioiden CE-merkintöjä. Kärsiikö kysyä, löytyikö niissä huomautettavaa?

Aika monen muuten huomasin/kuulin kärsivän jonkinlaisista radiohäiriöistä, mm. omalle juniorille se koitui kohtaloksi.
Oliko häiriöitä enemmän vai vähemmän kuin muilla kisapaikoilla, en tiedä. Löytyykö parempaa tietoa?


Eipä ollut itsellä häiriöitä (onneksi), mutta äkkiseltään tulee mieleen, että jos niitä esiintyi tavallista enemmän (mene ja tiedä) niin voisiko olla, että joko a) kisajärjestäjien "lällärit" olisivat olleet osasyynä tai b) kidetaajuuksien karsiminen lailliselle tasolle aiheutti joissakin tapauksissa tilanteen, jossa samassa erässä oli taajuuksia "liian" lähekkäin ?
Vai olisko peräti ollut syynä se, ettei maatasoja näkynyt kellään  :mrgreen:
Toisaalta, varikon verhon toiselta puolelta kuului välillä sellaista ähinää ja vääntöä, että olisko sieltä virrannut häiritsevää energiaa ?
-Pekka

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TS:n kolmannen A:n tapahtumat
« Vastaus #10 : 30.03.03 - klo: 13.13 »
Satuin saamaan TS:n kolmannen A-finaalin dramaattiset palat nauhalle. Tässä "videotuomarointia".

Loppuvaiheessa kaksi taisteluparia kohtasi: Kärjessä ajavat Juho puskurituntumassaan Sakke saavuttivat kierroksella Tepon ja Vesan.
Neljän auton hämmästyttävän kolarittomassa sekamelskassa Teppo pääsi Vesasta ohi ja sai heti peräänsä Juhon ja Saken.
Kuuluttaja kehoitti Teppoa antamaan tilaa, ja Teppo väisti, jolloin Juho pääsi ohi. Sakke ei ahtaassa paikassa ehtinyt ohittaa, ja tultiin 180°-mutkaan. Siinä Sakke osui mollaan, kierähti ja menetti pelin.

Havainnot:
- Kuuluttaja oli tilanteen tasalla ja kehoitti useaankin otteeseen Teppoa ja Vesaa antamaan tilaa.

- Saken auto osui mollaan, ei Tepon autoon, vaikka ne aivan lähekkäin olivatkin.  

- Jos Tepon stoppari tuli törmäyksestä Sakkeen, tai Saken pyörähdyksen aiheuttamisesta, niin se oli väärä tuomio.

- Tepon stoppari tuli viimeisellä tai viimeistä edellisellä kierroksella, eikä hän ehtinyt käydä sitä suorittamassa. Säännöt antavat 3 kierrosta aikaa. Tämän vuoksi hänen loppuaikaansa ilmeisesti lisättiin sekunteja?

Poissa Yippo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #11 : 30.03.03 - klo: 13.38 »
Kisat oli ja meni. Alkuerät, varsinkin toinen, meni nappiin, tuloksena urani paras finaali(kun lasketaan pois viime kesän SM ja Oulun FT). Harmi etten pysynyt lähtöruudukossa MrCalen edellä jolloin minun ei olisi tarvinnut vaihtaa kidettä. Nyt jouduin "kahden kiteen" väliin ihan bräniköillä kiteillä ja eihän siitä sitten mitään tullut. Ensimmäisessä finaalissa pysyin edes jotenkin radalla, mutta kun toisessa finaalissa auto on yhtäkkiä itsestä riippumattomista syistä poikittain ajolinjalla kohdassa jossa vauhtia on eniten koko radalla niin eihän siitä voi hyvää seurata... Ensimmäisen osuman jälkeen pyörittyäni avuttomana paikalla vähän aikaa huusin varoituksesta autosta suoralla, mikä tuli ilmeisesti APK:lle aavistuksen myöhään, toista osumaa ei voitu välttää... Eikä romua... Pitää kohta kokeilla vieläkö vastari ja nopari ovat ehjiä, saivat aikasta kovan tällin/kaksi tälliä...

Mutta kokonaisuudessaan hyvä maku jäi kisoista, on vaan vähän paha maku noista kidehommista kun maahantuojalla ei ole myydä laillista radiovalmistajan kidettä!!!

Poissa VesaK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kirjoitusoikeus Kilpailijoiden kanavalla
« Vastaus #12 : 30.03.03 - klo: 13.41 »
Tässä yhteydessä vielä pieni kertaus: jos joku kisaajista haluaa päästä mukaan jälkipeliin, mutta kirjoitusoikeus kanavalle puuttuu, ota yhteyttä!

Aivan uusien TJ-tulokkaiden kohdalla olen vähän katsellut, mitä annettavaa heillä on aikaisemmissa keskusteluissa ollut, ja muutamissa tapauksissa jakanut henkilökohtaista isällistä neuvontaa...

Kirjoitusoikeus kuuluu jokaiselle, joka kilpailutoimintaan aktiivisesti osallistuu. En voi tuntea kaikkia nimimerkkejä, ja mahdolliset unohdukset ovat johtuneet siitä.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Comeback :-)
« Vastaus #13 : 30.03.03 - klo: 13.56 »
+rata
+sen pito (itse ajettuna perjantaina  8) )
+kuulutus
+kilpailun taso, tasaista on!
+majapaikka! tuonne uudestaan!
+lähtötapa finaaleihin oli yllättävän hyvä
+kisatunnelma
+ei nukkuvaa/kahvittelevaa tuomaristoa
+AE day pitkästä aikaa  :wink:
+oma comeback tulos  8)
+pirkkapatterit
+pizza

--------------- sen odotus ja arpominen mikä oli kenenkä
-teippisaumat radan päällä aiheuttivat spinnauksia
-mustat mollat-->vaikea nähdä
-yleisö oli vähän kateissa, joten julkisuutta ei tullut vaikka paikka on hieno
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019, Hobbywing/Reedy//Muchmore & Sanwa/Highest

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Mäntsälän fiilikset= 10 +
« Vastaus #14 : 30.03.03 - klo: 14.50 »
Oli muuten uskomattoman hieno fiilis ajaa taas Fintrack kisaa pitkästä aikaa ja nimenomaan Mäntsälässä (sopivan matkan päässä kotoa). Ei oikeastaan voi muuta todeta kuin että MMR:n porukat olivat loihtineet tosi hienon ja ajettavan touring radan.

Oma ajo lähti kirjaimellisesti heti aamusta putkeen auton toimiessa loistavasti ja pidon ollessa erinomainen joten annoin vaan mennä ja nautin joka akullisesta. Pitäisi varmaan taas ruveta ajamaan enemmän kisoja niin saisi lisää varmuutta omiin ajosuorituksiin. Mutta kivaa oli kun sai vääntää kavereitten kanssa alkueristä finaaleihin ihan tosissaan koko päivän. Huomasi että finaaleissa alkoi olla jo hiukan väsymystä :cry:  

Toivottavasti Cale ei kypsynyt meikäläisen juttuihin sen päivän aikana mitä joka hiitin jälkeen tulin sinulle varikolla selittämään :mrgreen:


Kiitos Olli ja kumppanit ja Sepolle nasevista kisa kommenteista 8)

Kohta sitten lähdetään juniorin kanssa Hiekkaharjulle ja arvatkaa tekemään mitä :)
Sponsored by own wallet

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
plussat ja miinukset
« Vastaus #15 : 30.03.03 - klo: 14.51 »
+rataprofiili (tosin vaati totettelua, kun en koskaan aiemmin tollasella lentokentällä ole ajanut)
+pidon puutteesta ei tarvinnut kärsiä, cs-27:lla pärjäs mukavasti
+tunnelma oli leppoisa
+oma kalusto pysyi ehjänä  :lol:
+tuomarointi, sai tietä kun sitä tarvitsi. Tästä kiitos myös kanssa kilpailijoille

-odottelu, varsinkin perjantaina
-pitsat oli kohtalaisen märkiä tullessaan vihdoin ja viimein kisapaikalle
-radan teippaus

t.Matti
Masami is back

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Mäntsälän fiilikset= 10 +
« Vastaus #16 : 30.03.03 - klo: 15.27 »
+ Tilat (varikko ja rata)
+ Korokkeen korkeus
+ Foami-treeni, mistä seurauksena...
+ pito
+ Aikataulu piti
+ Kalvesin Tomppa
 
- Virin palkinnot jaettiin aivan väärän listan mukaan (Kyllösen jalanjäljilla ;))
- Radiohäiriöt
- Liikaa autoja alkuerissä. Ohjeistoa olisi syytä muuttaa ensi talvikaudeksi. Ulkoradoille mahtuu paremmin.

Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Ei oikeastaan voi muuta todeta kuin että MMR:n porukat olivat loihtineet tosi hienon ja ajettavan touring radan.

Käsi ylös kaikki ne Mäntsäläläiset, ketkä olivat loihtimassa rataa!
.
.
.
(aika hiljasta pitelee...) ;)

Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Toivottavasti Cale ei kypsynyt meikäläisen juttuihin sen päivän aikana mitä joka hiitin jälkeen tulin sinulle varikolla selittämään :mrgreen:

Ei kypsynyt ei. Oli kiva nähdä suakin taas kilpailussa. Selkeesti uutta virtaa pursuten.  :D

Poissa CAi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Mäntsälän fiilikset= 10 +
« Vastaus #17 : 30.03.03 - klo: 19.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Ei oikeastaan voi muuta todeta kuin että MMR:n porukat olivat loihtineet tosi hienon ja ajettavan touring radan.

Lainaus käyttäjältä: "MrCale"
Käsi ylös kaikki ne Mäntsäläläiset, ketkä olivat loihtimassa rataa!
.
.
.
(aika hiljasta pitelee...) ;)



Ei MrCale mahda mitään, aktiiveja on oikeesti vähän..... (4+pari junnua). Kiitos avustasi ja muidenkin.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
skabat
« Vastaus #18 : 30.03.03 - klo: 19.46 »
Kyseistä kolmatta TS A:finaalia itsekin kommentoiden....

Eli olin kyllä itse koko ajan tilanteen tasalla, ja annoinkin tietä heti kun ero oli semmoinen, ettei tarvinut parkeerata odottamaan ohitusta. Kyseisessä tilanteessa tulin itsekin blokatuksi pihalle, jo nka vuoksi menetin lopputuloksissa muutaman sijan. Kyseisellä hetkellä kun olin 4.

Lisäksi korostan :wink:  että edellämainitun kaltaista ohitus tilannetta ei mielestäni tulisi käyttää hyödyksi, kuskilla joka ajaa kisaa ohitettavan kanssa. Mielestäni tilanne on fiksua "jäädyttää" nopeampien ohipäästämisen ajaksi, jottei synny eilisen kaltaista hässäkkää...
KEtään en tilanteesta erityisesti syytä, mutta tilanteesassa olisi voinut toimia toisinkin.

Muutoin blokkailun kohteeksi useampaan otteeseen joutuminen itse kisassa hieman harmitti, koska todellinen vauhti jäi näkemättä  lopputuloksia silmällä pitäen.


Kisasta miinukset ja plussat:

+pito
+profiili
+kuulutus
+yleinen fiilis varikolla hyvä
+pizzat hyviä, vaikkeikaan Memon tasoisia :wink:
+tasainen kisa, jossa sijoitukset "arvottiin" 10 nopean kuskin kesken

-radan teipit.
Ainakin alekirjoittaneella on vaikea havaita tummaa tummasta, eli mustat mollat mustalla teipillä tummalla linjalla. Aiheesta aiheutui itselleni muutamia tarpeettomia, kuitenki itseaiheutettuja ajovirheitä=arviointivirheitä(arpomisvirheitä ajolinjan suhteen), joista sai vastapalkaksi huonon sijoituksen "liian helposti".
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa CAi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: skabat
« Vastaus #19 : 30.03.03 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"


-radan teipit.
Ainakin alekirjoittaneella on vaikea havaita tummaa tummasta, eli mustat mollat mustalla teipillä tummalla linjalla. Aiheesta aiheutui itselleni muutamia tarpeettomia, kuitenki itseaiheutettuja ajovirheitä=arviointivirheitä(arpomisvirheitä ajolinjan suhteen), joista sai vastapalkaksi huonon sijoituksen "liian helposti".

Totta Vesa. aina on korjattavaa, Kapinoihin ostamme enemmän kirkasta teippia ja maalaamme mollat valkoisiksi. Linjat ja mollat oli teipattu keltaisella, ne tosin tummuivat päivän mittaan.

Ps. maalaamasi korit olivat taas kerran upeita  :)
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Re: skabat
« Vastaus #20 : 30.03.03 - klo: 20.17 »
Joo, virheistä oppii ja pitää oppiakin. Eli kaikin puolin kuitenki hyvät kisajärjestelyt, tullaan toistekin.

Itseä vaan jäi harmittamaan E.R.I.T.T.Ä.I.N paljon just noi mollien tumma väri joka teipin kans "uppos" rataan. Mulle tuottaa vaikeuksii erottaa mollat radoilla joissa ajetaan kauempana kuin 20m...Varsinki jos noin tummia.. Vaikka otin TODELLA varman päälle muutamat mutkat, silti ihan "nolla vauhdissa" onnistuin osumaan aina samoissa kohdissa.

Ei tietenkään tarvi ajaa molliin, mutta eipä ole tiukemmissakaan tilanteissa tullu tehtyä tommosia mokia, joten.... vähän, tai siis paljon jäi hampaankoloon.


CAi: Hyvä että kelpaavat :)
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #21 : 30.03.03 - klo: 20.55 »
Kiitokset mahtavien kilpailujen järjestäjille.

+ Rata
+ Kilpailun aikataulu
+ Tuomarointi
+ Kisa fiilikset
+ Kuulututs
+ korokkeelta näki hyvin

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #22 : 31.03.03 - klo: 08.16 »
Tässä vähän järjestäjän kannalta koettua:

+ radan rakentajat (n. 90% ulkopaikkakuntalaisia) ja radan purkajat (n 50% ulkopaikkakuntalaisia. Eli iso kiitos kaikille radan rakennus ja purkutöihin osallistuneille.
+ perjantain foam-treeni antoi hyvät lähtökohdat lauantain vapaalle treenille.
+ aikataulu piti
+ kuuluttaja loihti hyvän kisafiiliksen koko päiväksi
+ lähetystapa (äänilähetys)
+ katsastustoiminta

- TS-10 yhden vapaan harjoituksen terrorisointi omalta osaltani. Eli keskeytin aiheetta vapaan harjoituksen n. 3:n ajominuutin kohdalla (mulla oli vähän säpinää siinä aamulla erälistojen vajaiden tietojen ja muiden asioiden kanssa). Katsoin vaan huolimattomasti aikataulua ja kelloa ja tein selkeän virhearvioinnin. Sori vaan pojat, ei ollu tarkotus.
- pari mattosaumaa aiheutti satunnaisesti ongelmia kun ajolinjan ajoi leveäksi.
- mollien synkkä väri
- väliesteiden puute (muutama pääsuoralle lentänyt auto olisi tod.näk selvinnyt pienemmin vaurioin)
- liikaa autoja alkuerissä, tälle radalle max 8 autoa. Kuuluttajalla oli "kevyt ongelma" saada autot lähtemään alkueriin.

Kiitos kaikille kisailijoille ja mekaanikoille hyvän yhteishengen luomisesta näissä kisoissa.

Poissa CAi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #23 : 31.03.03 - klo: 09.16 »
Lainaus käyttäjältä: "-Tony-"

- liikaa autoja alkuerissä, tälle radalle max 8 autoa. Kuuluttajalla oli "kevyt ongelma" saada autot lähtemään alkueriin.

.


Joo tein alkuerätkin 10:llä autolla ehkä siinä oli 2 liikaa. Finaalit kuitenkin ajettiin 10 autolla FT-ohjeistuksen mukaan ja mielestäni onnistuivat hyvin.

Yleisesti ottaen kisat menivät kuitenkin MMR:n ekoiksi kisoiksi paremmin kuin hyvin. Parasta mielestäni oli hyvä fiilis.

Kiitoksia Sinulle taas hyvästä tuomari linjasta !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Spif

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #24 : 31.03.03 - klo: 14.31 »
Kiitoksia hyvästä kilpailusta CAi:lle ja kumppaneille. Homma toimi hyvin ja itselle jäi paljon parempi fiilis tästä viikonlopusta kuin syksyllä.

Yks iso miinus tulee katsastukselle. Kun satuin olemaan nostajana ja joltain sitten sattui jäämään 20 grammaa painoja matkalle. Vein ne katsastukseen ja sanoin, että joku saattaa kaivata punnituksessa. Takaisin sain vastauksen, että en mä rupee niitä autoja enää tässä vaiheessa katsomaan. Autojen tulisi kuitenkin sopia sääntöihin vielä erän jälkeenkin.

Oulussa homma hoidettiin loistavasti ja sieltä moni saisi ottaa mallia.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #25 : 31.03.03 - klo: 14.45 »
Kiitokset järjestäjille myös meidän puolesta hienosti järjestetyistä kilpailuista.
+ kuulutus
+ tuomarointi
+ pizza
+ erittäin tiukka kilpailu

- häiriöt, saimme auton kuitenkin kuntoon ja siitä iso kiitos vielä Kalvesin
  Tompalle

Poissa Ismael

  • KUArc
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #26 : 31.03.03 - klo: 19.46 »
Kiitokset todella hyvin järjestetyistä kisoista!
+ aikataulun täsmällisyys
+ kuulutus/selostaja
+ tuomarointi
+ kisafiilis, väliaikamusat ja kaikki...
+ tasokas ja tiukka kisa
+ rata
- radiohäikät yhdessä finaalissa

Poissa Teppo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #27 : 03.04.03 - klo: 10.29 »
Tuomaroituani videolta useamman kerran finaaleita ja alkueriä en voi kuin ihmetellä mistä valtava kolarointi juuri mäntsälässä johtuu, onko matto jotenkin venyvämpää kuin esim. kuusankosken vai mistä johtuu että kuskista riippumatta kolarointi on valtavaa. Laskeskelin että mm. toisessa A-finaalissa (TS-10) kolaroitiin noin 10-20 kertaa eri kuskien välillä, jos näistä peräänajoista ja kylkeenajoista olisi rangaistuksia jaettu olisi stopparille ollut jonoa.  :shock:

Vielä palatakseni tuohon viimeiseen A-finaaliin en voi todeta kuin että video kertoo asian hieman toisin kuin mm. kuuluttaja asian näki ja kuulutti... "Ei tullut tilaa eli tuomitaan stoppari" Tässä vaiheessa auto numero 26 oli pysähtyneenä radanulkoreunaan, Saken auto mollasta katolleen ja Vesa+Pekka ajoivat ohitseni. Tätä ennen olin juuri ohittanut puhtaasti Ylin ja päästänyt Juhon ohitseni kuten videolla selkeästi näkyy. Jälkeenpäin katsoen videota ei voi kuin todeta että kolmos sija vaihtui silmänräpäyksessä sijaksi 9...  :roll:

Katselin myös muita finaaleita kuten B-finaalia ja vielä ehkä enemmän jos mahdollista siellä kolaroitiin, mutta ainakaan kuulutuksen perusteella ei rangaistuksia tuomittu kovin herkästi. Yleiskuvana kun vertaa aikaisempiin kisoihin(videoihi) kolareita ja mollaanajoja sattui tuplasti se mitä muissakisoissa. Tuskin ajokulttuuri on muuttunut parissa viikossa ja väittäisinkin että mäntsälän matot, mollat ja teipit ehkä tekivät jonkinlaisen eron näihin tapahtumiin?

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #28 : 03.04.03 - klo: 13.14 »
Teppo: Joo-o, ei ole tuomitseminen kovin helppoa, raja pitää vetää jollekin tasolle ja sitten kolaritapauksissa punnita että oliko teko riittävä rangaistuksen antamiseen. Jos kaikki kosketukset tuomittaisiin niin stopparipaikkaa tulisi laajentaa huomattavasti (ehkäpä jopa pankeista tuttu vuoronumero järjestelmä olisi otettava käyttöön  :wink:   ).
Se sun saama stoppari vikassa finaalissa tuli kyllä useamman tuomarin yhteisellä mielipiteellä eikä vaan esim mun. Seurattiin kyllä kun kärkikaksikko saavutti sitä ryhmää jossa sinäkin ajoit ja huomioitiin se teidän tiukka kamppailu sijoituksista (oltiin tilanteesta selvillä  :D  ). Kuuluttajasetä ei jakanut ainuttakaan rangaistusta, ainoastaan tiedotti asiat eteenpäin.

Mäntsälän matot ovat "tavalliset" löysät matot. Kun olimme perjantaina teippaamassa rataa niin vahtimestari tuli sanomaan ettei mattoja saa teipata lattiaan kiinni! Meinas tulla vähän ongelmia! Sitten päätettiin että vedetään voimapaperit saumojen kohdalle ja teipataan matot papereihin kiinni. Sitten kun rata oli jo lähestulkoon teipattu niin meille kerrottiin että voitte te reunat teipata kiinni lattiaan. No eikö se nyt olis ollu melkein sama sitten teipata koko rata lattiaan kiinni. Lattiassa on herkästi irtoileva lakka ja lattian uudelleen lakkaus on kuulemma jokatapauksessa edessä kesällä! Eli kyllä ne matot varmaankin antoivat hieman periksi kun pitokin oli ihan asiallista luokkaa.
Kuusankosken matot ovat todella paksua ja jäykkää tavaraa. 30m rullaa tarvitaan kantamaan kaksi kaveria! No ehkä kansanedustaja T Halme jaksais just ja just kantaa rullan yksinään.

Kesällä sitten; asfalttihan ei juurikaan liiku kiinnityksistään joten kesällä odottelenkin sitten todella hienoa ja vähä kolarisia kisoja  :lol:  .

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« Vastaus #29 : 03.04.03 - klo: 14.03 »
Tony: Sinä osaltasi päättävänä Kypak jäsenenä kysyn taas voisitko nyt tulevaksi kesäksi saada sen tekonurmen tms. sinne Kuusankosken pääsuoran jälkeiseen ulkokurvaan jota olen jo tilannut teiltä ainaskin parivuotta :wink:   Meinaan vaan että se kohta on semmoinen että olisi hyvä tehdä sille jotain, koska sinne on moni rikkonut autonsa eikä aina omasta ajovirheestä. Teillä se ei varmaankaan ole haitannut treeneissä jossa olette ajaneet muutamalla autolla samanaikaisesti, mutta kisoissa kun 10 autoa on yhtäaikaa radalla niin tuossa kohtaa on monesti tullut ne ikävätkin ratkaisut mm. finaaleissa. Se hiekka/hieno kiviaines kun ei tee hyvää minkään auton voimansiirrolle.

Edit: Hymiö unohtu
Sponsored by own wallet