Kirjoittaja Aihe: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat  (Luettu 17080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #30 : 15.09.07 - klo: 22.52 »
Mut eikös joku sateessa ajamatta jättäneitä kuvaillut tissiposkiksi tms  :kiss:

Näinhän sitä sai taas kuulla...
Ja totesin jo paikanpäälläkin että olen tissi poski ja vieläpä ylpeä siitä.
Mielummin tissi poskella ku pelivehkeet savessa  :p

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #31 : 16.09.07 - klo: 09.33 »
Olis kannattanut ottaa etu käteen kuvia palkinnoista niin varmasti olis tullut lisää kuskeja.
Olihin HOKE meidän kanssa eilen ajamassa kisaa :cheesy:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #32 : 16.09.07 - klo: 11.10 »
Iso kiitos kaikille osallistuneille ja erityinen kiitos kaikille talkoolaisille jotka ahersivat radan todella hyvään iskuun viimeviikolla. Harmi että työn jälki jäi toteamatta sateen vuoksi.
Kiitokset myös Jeppen perheelle kierroslaskennasta.
Hienot skabat saatiin kuitenkin ja extremeä ei puuttunut pätkääkään.
Kivaa oli kurjasta säästä huolimatta.

Tuloksia voisivat laittaa ne joilla listat on.

Autosarja meni Mairuen Tomille. Onneksi olkoon.
Toivottavasti nähdään HN tomin käsissä kisoissa ensi kaudella.

T:
Jani
RC-Garage Oy
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #33 : 16.09.07 - klo: 11.55 »
Eilisestä toivuttu :lol:

Kisa oli todella extreme, olosuhteet on tulleet varmasti selville mutta extremeä oli myös laskennan että aikataulun yms. läpiviemisen osalta. Kisapäivän aamuna selvisi että huolellisesti suunniteltu aikataulu ja erälistat sai laittaa roskalaatikkoon ja sai vaihtaa ns. "Sovellettu kisa" modin päälle. Arin kanssa siinä pähkäiltiin ja Joseltakin pari konsultaatiota. Olosuhteiden pakosta kisa jäi osin melkoisen torsoksi ja aikataulu oli mitä oli mutta en usko että kovin moni auto olisi enempää enää kestänyt. Arto taisi olla ainut joka oli opettanut laitteensa oikeaan krossi henkeen :mrgreen:

Laskeskelin että omaa kilvanajoa kertyi aika tarkkaan 2min 30sek, valmistautuminen ajohommiin oli heikko. Moottori ei oikein toiminut.

Perjantai ehtoolla rupesin tutkailemaan että mitäs sitä Turun kurakisassa sitten oikein meni rikki moottorista - What! Kampiakseli poikki! Uutta O.S. moottoria en viitsinyt laittaa joten ajattelin tämän vanhan voi vielä korjata romulaatikosta löytyneellä toisen MEGAn kampiakselilla - lopputulos oli pukilla toimiva moottori, krossiin siitä ei ollut :mrgreen: Taitaa joutaa koko moottori nyt sinne katkenneen kampiakselin kanssa samaan laatikkoon...

Kaiken kaikkiaan olosuhteista riippumatta näin paljon iloisia (ja kuraisia) kasvoja ja palkinnot RC-Garage sai jaettua niille jotka ne ansaitsi. Olisihan sitä ollut todella mukava taas ajaa Lavangossa ihan "oikeaa" kisaa kun ratamuutoskin oli erittäin onnistunut.

Tuukalle iso kiitos yhteisistä nauruhetkistä :p

PS. Aika monelle taisi tulla enemmän "kilometrejä" starttilaatikolle kun itse autolle...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #34 : 16.09.07 - klo: 16.24 »
 :grin: :grin: :grin:Hieno kisa
Vettä ja kuraa riitti, mutta niinipitkälle ajettiin kun auto vaan yhtään kulki.
Tekniikkaongelmaa riitti enemmän kun vettä ja kuraa.
Iso käsi kaikille, järjestäjille, skabaajille.
Onnea voittajille !!!!!!!!
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Poissa mairue

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #35 : 16.09.07 - klo: 16.50 »
Hienot kisat oli, kiitokset rc-garagen porukoille hienoista palkinnoista, ja muillekin vapaaehtoisille kisojen läpiviennistä. tulipahan itekkin ajettua vähänaikaa OIKEESTI märällä kelillä, ei turussa tulleet pikkusateet tunnu enää missään  :laugh: Mutta hyvä että ees noin moni kuski uskaltautui radalle, vaikka ihan liian moni ilmottautuneista jänistikim kisa-aamuna... Täytyypä tästä lähtee niputtamaan uutta honkkaria, valkeakoskella sit nähään miten se kulkee radalla  :tongue:

-Tomi
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #36 : 16.09.07 - klo: 18.48 »
TULOKSET
 
BUGGY

1  Arto Heinonen TQ
2  Mikko Mäkinen
3  Henry Tanskanen
4  Matti Niinistö
5  Matti Korvenmaa
6  Marko Eklund
7  Ari Heinonen
8  Joonas Vuojolahti
9  Reijo Mattila
10 Mika Rinne
11 Juha Sartesuo
12 Joe Quagraine
13 Andres Käver
14 Tomi Mairue
15 Joni Viljanen
16 Jethro Lehtojärvi
17 Tuomas Lintula
18 Olavi Rannala


TRUGGY

1  Arto Heinonen
2  Matti Honkanen
3  Andres Käver
4  Mika Hasanen
5  Jaakko Säilä
6  Jesse Jokinen TQ
7  Olli Tavi
8  Mikko Virmavaara (melkein TQ)
9  Matti Lepistö
10 Mikko Karvinen
11 Joonas Vuojolahti


Kiitos kaikille osallistujille!
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #37 : 16.09.07 - klo: 19.13 »
Tossa kun juteltiin yhden prokuskin kanssa niin kyllä tällaiset kisatkin kannattais käyttää hyödyksi. Näistä jos mistä oppii tällasista oloista, etenkin jos meinaa oikeesti skabata jossain euroopan tasolla, siellä näitä oloja voi tulla vastaan isoissa kisoissa. Ja muutenkin. Aika harva kuitenkin treenaa tällasissa oloissa. Itsekin kyllä vaihdoin hieman edukkaammat servot (vain satkun kpl), vastarin ja moottorin (ei varsinainen kisapata) kisa-aamuna välttääkseni isompia tappioita. Silti sähköpuoli pelasi ja luulen että patakin on ok vaikka tuntui välillä sylkevän kuralientä pakoputkistosta. Vielä enemmän olis pitänyt tehdä auton hyväksi mutta ens kerralla. Varsinaista keskeytystä ei tullut vaikka läpit jäikin aika vähiin loppua kohti. Kiitos ja kumarrus.
« Viimeksi muokattu: 16.09.07 - klo: 19.17 kirjoittanut Mika R »

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #38 : 16.09.07 - klo: 20.07 »
Jeba jee Ultimaattos Extroomos... olipa kisat eli tulipahan opittua kaikennäköistä.
Ongelmiahan oli enemmän kuin tarpeeksi mutta, loppusaldo oppimis ym.
selvästi plussan puolella eli opettavaista kyllä.
Mitä ihmeen kytkintä käytti Arto Heinonen kun sen auto tuntui peuhaavaan
niin hyvin.

+ SH jaksaa vaikka olisi 10kg extra mutaa mikäli kytkin toimii
+ Pirkka patterit kestää

- Ikean mekkaus pöytä
- Hobaon RTR sähköt :huh:
 :evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #39 : 16.09.07 - klo: 21.48 »
HS elä nyt enää siitä pöydästä valita.
Se oli hieno japskityylinen design judeemi.
Hienohelmat istuu tuolilla ja me vesilätäkössä se on rock.
 :evil: :evil: :evil: :evil:
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #40 : 16.09.07 - klo: 23.38 »
Nyt virtaa hieman paremmin kuin eilen illalla, joten tässä pientä raapasua eiliseltä.

Herätys täällä Mikkelissä klo 4.30, kamat autoon ja hakemaan Honkasen Mattia sekä uskollista mekaanikkoamme Markoa. Nokka kohti Lavankoa klo 5.20. Perillä oltiin hieman kahdeksan jälkeen ja teltta pystyyn sekä pelit ja vehkeet valmiiksi.

Keli tietysti heti aamulla kovin märkä, mutta kun aamupäivä muutettiin vapaaksi harjoitteluksi niin pitihän sitä sitten olla heti ensimmäisenä autona radalla kokeilemassa kun Lavangossa ei pahemmin ole tullut ajeltua tänä kesänä. Hieman säätöjen ja suojausten hakemiseksi se meni ja testaus maksoikin yhden servon joka hajotessaan päätti ensimmäisen treenisession. Servo vaihtoon, säädöt kohdilleen ja testaamaan uudestaan. Kaikki tuntui toimivan suhteellisen hyvin, mutta hieman pientä säätöä sinne tänne. Eli puhdistus ja odottelemaan kilpailun alkua. Oma kompura teltassa oli ehdottomasti hyödyksi.

Ekassa AE:ssa kone ei kuitenkaan toiminut ihan halutulla tavalla ja sammui muutamaan otteeseen. Syynä tietysti keli ja sen tuomat haasteet. Heti nostovuoron jälkeen tiukassa aikataulussa konesäädöt uusiksi sekä putsarin ja koneen suojaukset piti rakentaa myöskin paremmin. Nostuvuoron aikana onneksi kerkesi miettimään kaiken valmiiksi, joten ei tarvinnut enää kuin toteuttaa. Kerkesin juuri ja juuri toisen AE:n alkuun kun kiireellä kannoin auton radalle siinä vaiheessa kun lämmittelyä oli joku minuutti jäljellä. Homma kuitenkin ehdottomasti kannatti sillä kone toimi kuin unelma eikä osoittanut mitään hyytymisen merkkejä. 2 kaatoa tuli kuitenkin torsteiltua, mutta siitä huolimatta alkuerien toiseksi nopein tulos joka sitten suoraan oikeutti finaalin toiseen lähtöruutuun. Sateinen päivä alkoi näyttää varsin aurinkoiselta. :grin:

Finaalin aika koitti ja aurinko todellakin alkoi paistamaan. Finaalissa siis rata ihan velliä ja aurinko paistoi taivaalta. Lähtö sujui loistavasti, pääsin heti isoissa hypyissä Artsin rinnalle, joka siis lähti paalulta. Pääsin pikkasen alussa Artsilta karkuun, mutta sitten alkoi ongelmat. Ensimmäiseksi ongelmaksi muodostui näkyvyys. Aurinkolasini päättivät alkaa huurustua ja radan sekä auton näkeminen tuli todella hankalaksi. Kippasin auton ja oli pakko siinä samalla sitten heittää lasit pois. Silmiä häikäsi, mutta näkyvyys kuitenkin parempi kuin lasien kanssa. Tästä eteenpäin sitten ajo alkoi taas sujumaan eikä suurempia ongelmia ollut. Ensimmäinen tankki suunnitellusti. Kone jaksoi vääntää suhteellisen normaalisti eikä kura taikka vesi haitannut menoa, eli siis ei puutumista koneen puolelta. Joku aika ensimmäisen tankin jälkeen kuitenkin tein taas pienen virheen ja hyppäsin radalta ulos, eli siis auto meni radan taakse rinteeseen. Nostaja kävi poimimassa auton ja oli palauttamassa sitä radalle, mutta vahingossa sitten ilmeisesti liukastui ja kaatui, jonka seurauksena siipiteline katkesi ja samalla myöskin moottori sammui. Mekaanikko kipitti auton varikolle, mutta ei tahtonut lähteä käyntiin ihan helpolla. Tämän seurauksena autoon tulpan vaihto ja uudelleenkäynnistys joka kesti hetken aikaa olosuhteista johtuen. Olin n. 4 minuuttia pois radalta tämän takia. Tämän jälkeen taas ajoa radalla. Moottori sammui vielä kerran jossain välissä, mutta muuten ajoa normaalisti loppuun saakka. Kone ei alkanut hyytymään kuten monella muulla ja pystyin sen avulla hieman kuromaan menetettyä aikaa takaisin. Maalissa viidentenä, johon olin varsin tyytyväinen ottaen huomioon olosuhteet ja varikolla vietetyn ajan.

Suuret kiitokset Artsille avusta säätöjen suhteen ennen kisoja sekä niiden aikana! Teemu Saariselle kiitokset vinkeistä moottorin suhteen! Ja tietenkin suuret kiitokset Mikkelin porukoille (Marko & Matti) mekkausavusta, kirittämisestä treeneissä sekä matkaseurasta!

Kisat oli loistavat ja olosuhteiden mukaan muokattu aikataulu toimi varsin hyvin. Ei siellä radalla tuolla kelillä enempää olisi halunnutkaan viihtyä. :mrgreen:

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #41 : 17.09.07 - klo: 09.47 »
Teamin piti kasvaa 100%, mutta se pienenikin 50% pelkuruuden takia. Se matematiikasta.

Kasasin sitten ne uudet bigboret autoon kiinni 35-25 öljyillä ja valkoisilla jousilla. Auto kulki kuin sukkasilla ja ennen kaikkea hyppäsi hyvin.

Kisamenestyksestä ei voi puhua, koska yhtään kellotettua kierrosta ei saatu aikaiseksi! Alkuerien yksi lämppäkierros ja melkein kierros aika-ajoa. Koneen säätö meni rikkaalle ja kun laittoi "laihalle", niin meni tulppa. Irrotettuani ilmanputsarin, niin kuravettähän sieltä löytyi. Toista konetta ei viitsinyt laittaa kiinni. Sadeilmanputsari oikein kaupasta ostettuna, katin kontit sanon minä.

Olen kanssa sitä mieltä, että tälläisiin olosuhteisiin pitäisi osata varautua. Hankkia osat miten estää kuran menemisen oleellisiin paikkoihin ja koneen laitto siten, että vettä ei mene sisään sekä säädöt kohdallaan. Kytkimen säätäminen ylhäältä nappaavaksi, jne... Pitäsikö JQ:n tehdä tästä aiheesta juttu lehteen tai tehdä foorumille aihe. Artsi voisi tietysti kertoa miten hän autonsa laittoi. Hän kun oli ainoa, joka ajoi molemmissa luokissa kilpaa, muut yritti vaan selviytyä.

Mäkisen Mikon suoritus on hatun noston arvoinen ja ainutlaatuinen.

Kiitoksia kaikille hauskan pidosta sekä RC-Garagelle hyvistä palkinnoista!

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #42 : 17.09.07 - klo: 10.39 »
OT,
Mun selkä jossa on 2 välilevyn pullistumaa, 3 nikaman välin kulumaa ja revennyt O rengas ei kestä kyykkimistä
japanilais tyylisessä sake mekkauspöydässä.
 :evil: 
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #43 : 17.09.07 - klo: 12.12 »
Moro
Kotiin päästiin ja palautuminen rankasta kisasta vie aikansa.
b-lähdöstä nousin finaaliin viimeisenä. Kone sen verran väljä että oli vaikeuksia saada pysyyn se käynnissä ja sammuikin just kun b-lähdön viivalle piti mennä muta oli tukkinut lämmittely kierroksella tulpan niin että ei lähtenyt käymään ennen kun kävin puhaltamassa puhtaaksi siinä meni muuteman kierros,tähän lähtöön sain mekaanikkoksi JariV:n ja hän toimi käsittääkseni ensimmäistä kertaa mekaanikkona kilpailuissa enkä ehtinyt valmentamaan mitä kaikkee pitäisi tehdä mutta mekkaus meni ihan hyvin silti kiitos. Onneksi auto ei sammunut kuin kerran ja nyt oli tiedossa että tulpan pitää olla puhdas että kannattaa yrittää käymään joten korokkeelta juoksu jalkaa auto hakemaan radalta ja puhalluksen kautta starttaamaan uudelleen radalle, nyt kävi jo tuuriakin viimeisenä nousussa kiinni olleen Mikcan auto sammui ja minä pääsin nousemaan kun lopulta sain auton käymään.

Sitten tarvikin puhaltaa auto puhtaaksi finaali lähtöön siinä vaiheessa huomasin että jarrut laahaa mudan takia todella pahasti vaikka olin jo aukaissut alkuerän jälkeen jarrun ruuveja muuteman kierroksen. Kuuntelin siinä jossain välissä Konkalta ohjeita että tällä kelillä otetaan levyt kokonaan pois.Joten minäkin ruuvasin diffin irti ja jarrulevyt pöydälle muta hoitaa kyllä vauhdin hiljentämisen ja niinhän se tekikin, vielä tarvi keksiä tulpan suojaksi jotain ja sinne koloon tungettiin telttapatjaa palanen mikä toimikin finaalissa niin pitkään kun putosi pois.
Nyt ehdin pyytämään mekaanikoksi  Mikcan eli saman henkilön kuka putosi finaalista ensimmäisenä ok hän lupasi mekata minunkin auton samalla kun mekkaa  Markonkin eli lähtöön kuulutettiin 2 minuuttia, ok minä otan sen teknisen kympin kun viimeisenä lähden kumminkin ja kerrankin finaalissa ajamassa ja mahis ottaa se.

No ei auttanut se 10 min. lähtöön valmistelu auto ei nytkän käynnistynyt heti onneksi ajoissa kumminkin ja lähetys piti hoitaa niin että mikca tulee markon läheteetyään laittaan mun auton varikolta radalle onneksi Tuomas sattui kävelemään siitä auton ohi ja kuuli kun pyysin heittään sen Cenin siitä radalle Mikca kun ei vielä ehtinyt radalta varikolle niin en myöhästynyt lähdöstä juuri ollenkaan.Auto toimi suht hyvin mutta alkoi tuntua että kaasu tarvii painaa niin paljon kokoajan että suunniteltu tankki väli ei toteudu ja koitin huudella Mikcalle että tulen aikaisemmin varikolle alhaalta ei kuulunut vastausta ja samalla ajoinkin auton nurin ja ilman jarruja olevaa autoa kun ei voi kaasuttaa yhtään kun käy katollaan  niin ehti sammua ennen kun nostaja saapui paikalle huuto mekkarille että sammui ja alhaalla ei näkynyt mitään liikettä eli sittenhän se on itse haettava juosten alas ja tankki täyteen ja takas radalle tässä vaiheessa vielä oli tulpan suojana telttapatjan palanen jonka takia kännistys olikin helppo.Muutema minuutti ajettua aloin huutaan mekkaria että huomasko kun kävin tankkaan auton ja laittoiko kellon siitä käymään ei kuulemma laittanut kelloa eli ok mä huudan alas että nyt tulen sitten tankille seuraavalta kierrokselta, voi kele ei taaskaan alhaalla hereillä , oli siis hakemassa tällä kertaa Markon sammunutta autoa just kun oletin että olis valmis tankkaan minun autoa taas sammui siihen varikko korokkeelle no ei muuta kun juoksu jalkaa tankaan ja käynnistämään auto nyt se patjanpala oli tippunut eli käynnistys oli hankalaa mutta lähti kumminkin takas ylös ja auto radalle nyt aloin kuulutuksista epäileen että voiko olla noin kun sanottiin että minä ole toisena, ilmeisesti muillakin oli käynti vaikeuksia tai jotain, nyt piti siis ajaa tarkasti että saa pidettyä paikkansa ja tankki ei loppuisi kesken, mutta kuinka ollakkaan se tankki loppui viimeiselle kierrokselle nyt en enään huomannut edes kysyä onko mekkari alhaalla hereillä vaan juosten hakeen autoa mistä oli polttoaine loppu, nyt olikin kilpakumpanit auttanut sen verran että joku mekkari oli käyttänyt boksin akun tyhjäksi, tässä vaiheessa ei voinut enään kun odottaa kestikö toinen paikka vai tultiinko vikalla kierroksella ohi ei tultu.
Toiseen sijaan voi olla tyytyväinen, tuntui todellakin että se oli voitettu hopea.
Kiitos järjestäjille hyvistä kisoista olosuhteille ei aina voi mitään.
+Cen Matrix (auto toimi todella loistavasti näissäkin vaikeissa olosuhteissa ja on luotettava paketti)
+OS v-spec/ ultimate racing kytkin 1.0mm jousilla. (nopea paketti paljon ajettunakin toimi)
+Himoto siipi   (kestävä ja toimi hyvin vanteen puhdistajanikin)
+Team Titan vanteet   (erittäin kestävät)
+Werks racing race blend 25% bensa   (pitää koneen todella pikään kunnossa ja jättää tarpeeksi öljyä koneeseen ettei ruostu)
+Werks renkaat   
+Palkinnot
+Pizza
+Jatkot
Laitetan nyt vielä se pakollinen miinuskin
-Tyttöystävä ei ymmärrä tätä lajia ja sanoi lähtevänsä.
« Viimeksi muokattu: 17.09.07 - klo: 14.47 kirjoittanut mmrc »
Multi surfase on hanurista

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #44 : 17.09.07 - klo: 13.27 »
Moi!

Iso kiitos talkoo porukalle ja muille jäjestäjille ja rc-garagelle hienoista palkinnnoista.

Oli normaali kisasta aika poikkeevat olosuhteet joka tekikin kisasta aivan erikoisen hienon koska tälläset olo suhteet mitkä oli niin oli uudet varmaankin koko porukalle. Luulen että kaikki jotka ajoivat niin oppi todella paljon uutta tulevaisuuden varalle jos sattuu vastaava keli joskus ja osoittivat samalla todellista kisaajan henkeä ja tahtoa!!!

Alkuerät
Auto toimi todella loistavasti ja oli todella nopea ajaa ja tulos TQ ja lähtö paikka 1 finaaliin (buggy).
Trugggyssa jäi lähtö paikka häntä päähän finaaliin.

Finaalit
Truggy lähtö häntä päästä muiden perään ja takaa ajaa keulaa jonka tavotinki aika ripeästi ja sitten vaan tasasta ajoa kohti ruutu lippua jonne päästiinkin ilman tekniikka huolia ja voitto sieltä tuli. Auto oli tollasellakin kelillä todella helppo ja varma ajaa koko ajan vaikka painoa kerty lisää koko ajan runsaasti. SH.28 kone teki todella vaikutuksen sillä että meno halut ei muuttunu millään lailla huonommaksi vaikka autoon todellakin kerty lisä painoo todella rutkasti.

Buggyssa lähdin paalu paikalta ja alussa olikin Matin ja Arin kanssa kisaamista 2-3tankin verran ja sitten alko rakoa syntyä ja vaikka kelistä oli tullu todellista muta liejua niin edelleen auto toimi todella hyvin ja oli todella helppo ajaa ja tasasta varmaa kyytiä maali lipulle asti ja voitto tuli tästäkin luokasta. OS kone teki kanssa todella loistokkaan näytön tälläselläkin kelillä kone ei osottanu hyytymisen merkkejä missään vaiheessa. Tässäkin luokassa meni kisat läpi ilman tekniikka murheita.

Jotku on kyselly että mitä kalustoa oon käyttäny tos kisassa. Oon ajanu samalla paketilla koko kauden ja en oo tehny mitään extra muutoksia tohon kisaan muuta kuin Cenin sade kelin ilman putsarin molempiin autoihin.

+Cen Matrix (buggy)   (auto toimi todella loistavasti näissäkin olosuhteissa ja oli todella nopea)
+Cen Matrix TR Arena  (truggy)  (auto on ollu todella kestävä ja nopea ja hyvä joka radalla)
+SH.28/ alumiini kytkin palat 1.1mm jousilla.     (todella kilpailu kykyinen ja luotettava paketti)
+OS speed/ ultimate racing kytkin 1.0mm jousilla. (todella luotettava ja nopea paketti)
+Himoto siipi   (antaa paremman ajo ominaisuuden hyppyreissä ja suorilla ja nopeissa kaarteissa ja on todella kestävä)
+jp-nitro racing kytkin laakerit   (erittäin laadukkaat ja todella kestävät)
+Team Titan vanteet   (todella kestävää laatua ei oo yhtään menny rikki tai haljennu koko kauden aikana kelistä riippumatta)
+Werks racing race blend 25% bensa   (pitää koneen todella pikään kunnossa ja pitkän tankki valin ja tehoo)
+Werks renkaat   (todella toimivat joka radalla molemmissa luokissa ja kevyt insertti/rengas)
+Eureka pro rasva (toimii/voitelee todella hyvin diffin ulos tuloissa ja tasaus pyörästön rattaissa eikä paakkuunu/pala kiinni)
+Palkinnot
+Pizza


  






    
« Viimeksi muokattu: 17.09.07 - klo: 13.50 kirjoittanut *Artsi* »
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #45 : 17.09.07 - klo: 14.40 »
Kiitos Artsi tiedoista!!!!
Minulle pelkkä finaaliin pääsy oli jo voitto.
Kalustona ihan rtr paketti (eke kisa).
Jäi vähän kaiveleen miten ois pärjännyt, jos auto ois toiminut
edes jotenkin. Finaaliin kuitenkin lähdettiin kaukaa muiden takaa (kytkin rikki)
Siellä sitten köröteltiin, vaikka auto jakso tuskin edes kiivetä hyppyrien yli, mutta luovuttamaan ei tultu.
Suuri kiitos paikan 11 nostajalle, kun oli kumma radiohäiriö aina sillä kohtaa
ja auto meni suoraan vaikka mitä teki. Kyllä tästä enskaudella noustaan tai ainakin yritetään.
Ainakin oppia tuli roppakaupalla ja kivaa oli. Eli

+ Kaikki

 :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #46 : 17.09.07 - klo: 14.49 »
No eikös truggy finaalissa ollu suurin piirtein kaikki ketä kisoissa oli?

Buggy finaaliin ajaminen semin kautta vaatikin sitten jo vähän enemmän - ainakin rapaa  :grin:

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #47 : 17.09.07 - klo: 15.20 »
KOOTUT KISASELITYKSET - Zigma alias Mika Hasanen

Aamulla radalle ja varikko telttaa kasaamaan huomataksemme siinä samalla että, halpa 19€ laadukas Hong Kong teltta ei meinaa
pysyä maassa vaan meinaa lähtee lentoon koko ajan. Onneksi olikos se nyt Mikkelin suunnalta tulleet kisaajat tarjoavat
apua ja saamme ankkuroitua telttamme heidän telttaan. Sitten kasaamaan OT:n hienoa mekkaus pöytää jonka näen ensi kertaa....
hemmetti sehän on joku IKEAN puupöytä miljoonalla ruuvilla. Jumatsukka lopputuloksena siitä tulee japsi tyylinen kelluva puupöytä
ilman jalkoja telttamme uimaltaan pohjalle.Tuulen hiukan hellitettyä uskallamme päästää teltasta irti ja sitten
keskittymään itse tapahtumaan. Hiukan hiljaista radalla joten päätän sitten mennä vetäsemään muutaman kierroksen
Trukyllä. Hip hou ja autohan toimii kuin unelma sateesta huolimatta ja pysyy radalla kuin ajaisi junan raiteilla.
Ei muuta kuin odottamaan luottavaisin mielin erien alkua.
Vihdoinkin tulee ensimmäiset erät trukkia ja ei muuta kuin ajamaan. No hemmetti...auto liikkuu 10m ja sitten radio controlli ei
toimi. No sitähän siinä sitten pähkäilemään ja erä menikin jo ohi. Varikko telttaan tutkimaan ongelmaa...vastari boxi ui
vedessä ja savessa muoveista huolimatta. Kuivausta ym. epätoivoista virittelyä kunnes sitten seuraava mahdollisuus ja radalle
.... eikä toimi. Ei muuta kun iso auto alle ja hakemaan varaosaa/toista vastarii. Du dii ja nyt sitten boxi on kuiva/tiivis ja kaikki vaikuttaa
lupaavalta. Ja alkais sitten tuo finaali hommeli ei muuta kun jokon hänniltä liikkeelle jeb jeb ja autohan taas tuntuu tottelevan
käskijää kunnes 2:n kierroksen jälkee alkaa taas radio ongelma. Nyt sitten controlli katoaa aina kun auto on päässyt pääsuoran yli niin
... ei kaasua eikä ohjausta..hyvä että oli fail safe. Du piti muuttaa taktiikkaa eli ajaa suora mahdollisemman kovaa ja antaa sen jälkeen
liukua ja odottaa kunnes controlli palaa ja eteenpäin. Takahyppyreissä oli aika vaikeeta kun toimi ja sitten taas ei toiminut.
No eihän se nyt sitten lopulta niin vaiketa ollut kun tiesi varatua tähän mutta, hidasti aika pahasti menoa.

No tankkaus hommassa olisi hiukan parantamisen varaa sillä TEAM PAPPA RACING päämekaanikolle joutui aina välillä sanoo sieltä
ylhäältä et " Et viittis kaataa vähä bensaa sinne tankkiin" , ilmeisesti ei tunnistanut autoa kun oli niin savessa. Onneksi apuna oli eräs
KYSHO mies mikä paikkasi tätä meidän pää mekaanikkoa ja meidän pää mekaanikko muuten saa potkut.
No sitten tulikin tämä vauhdin kannalta pahain ongelma eli kytkin lopetti yhteistyön ja joutui ajaan aina varikolle hiukan pyörittää tyhjää
ja sitten taas radalle. Lopulta iski epätoivo....  tuumasin että, ei tästä tänään mitään tule joten ajoin varikolle ja päätin laittaa auton parkkiin.
Mutta kiitos kuuluttajan: Hasanen sijalla 4..... Mitä helkattia oonkos mää neljäs... ei jumatsuikka nyt äkkiä auto käyntiin ja radalle vaikka työntäen.
Pirkele pytty oli täynnä savee eikä hekua saanut paikalleen..... ei muuta kuin hirvee säätäminen ja lopulta taas radalle.
Lopulta sitten maaliin sijalla 4. mikä näin ensikertalaiseksi tuntuu ihan ok.ta ogelmiin nähden mutta, paljon jäi hampaan koloon eli ensi kautta
silmällä pitäen.

Kiitokset kaikille hauskoista kisoista. :p
   
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #48 : 17.09.07 - klo: 17.22 »
Moro
Kotiin päästiin ja palautuminen rankasta kisasta vie aikansa.
b-lähdöstä nousin finaaliin viimeisenä. Kone sen verran väljä että oli vaikeuksia saada pysyyn se käynnissä ja sammuikin just kun b-lähdön viivalle piti mennä muta oli tukkinut lämmittely kierroksella tulpan niin että ei lähtenyt käymään ennen kun kävin puhaltamassa puhtaaksi siinä meni muuteman kierros,tähän lähtöön sain mekaanikkoksi JariV:n ja hän toimi käsittääkseni ensimmäistä kertaa mekaanikkona kilpailuissa enkä ehtinyt valmentamaan mitä kaikkee pitäisi tehdä mutta mekkaus meni ihan hyvin silti kiitos.

Laitetan nyt vielä se pakollinen miinuskin
-Tyttöystävä ei ymmärrä tätä lajia ja sanoi lähtevänsä.

Ole hyvä vaan. Hyvä jos musta oli apuja. Toka sija oli noilla sun vastoinkäymisillä todella hieno juttu.

Jaa että tyttöystävä teki tolleen? Oliskos se jääny jos olisit joka kerta sanonu meneväs naisiin ku ajamaan oot ollu menossa?  :grin:
Just joo.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #49 : 18.09.07 - klo: 18.11 »
kiitokset rc-garagelle kisojen järkkäämisestä, olosuhteista huolimatta kisat meni mielestäni sujuvasti läpi ja hauskaa oli  :grin:
paljon tuli opittua märästä kelistä ja ostoslistalle on laitettu sadekelin ilmanputsari  :smiley: kiitti myös pöökille ja bagille tankkaus avusta!

ps. löytyykö keneltäkään kuvia ?
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #50 : 18.09.07 - klo: 19.39 »
Riippuen ilmanputsarisi mallista pystyt tekemään
sellaisen itse ihan helposti. Mulla on hobao ja tarvittaessa voin nevoo kuinka
mun patentti toimii. Muun malliset on yleensä paljon helpompii ja täältä varmaan
löytyy neuvot niihin kunhan kysyt. Turha maksaa purkista joka tod näk löytyy
sun astiakaapista.
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #51 : 18.09.07 - klo: 22.04 »
Mimmottinen ihmemasiina se Artsin käyttämä putsari oikein on? :huh:
Kuvaa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #52 : 19.09.07 - klo: 09.43 »
CENi sadekeli putsari; ihan samanlainen kuin muutkin krossarien putsarit,esim. kössin

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #53 : 19.09.07 - klo: 10.59 »
Mulla on hobao ja tarvittaessa voin nevoo kuinka
mun patentti toimii.
Neuvo ihmeessä, vaikken Vantaan kuraan päässyt tutustumaan niin esim. edellisessä Turun kisassa olisi varmaan ollut ihan jees jokin suodatin josta olisi tunnistanut vielä että mistä itse suodatin alkaa ja mihin suodattimen runko loppuu..

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #54 : 19.09.07 - klo: 11.17 »
Useimmiten ongelmana sadeilmanputsarin suhteen on tila kopan alla. Siksi Jooseppikin ajeli kori takaa irti normaalista kiinnityskohdasta. Itse mietin, että voisi tehdä erillisen sadekelin kopan, johon voisi tehdä "pahkuran" tilaa antamaan. Sokkelostahan kuitenkin tässä on kyse, joka vaatii tilaa.

Meidän Kyöstin tekemä ilmanputsari mahtui nippanappa HN kopan alle. Kyöstin ilmanputsari on mielestäni vain liian ahdas. Filsun ja kuoren väliin pitäisi jäädä muutamaa mm enemmän tilaa. Paras olisi, että on niitä spraypullojen korkkeja kaksi vastatusten ja eka kanava ylöspäin.

Siinä askaretta tulevalle talvelle ja kaudelle. Ei kai nyt säännöt kiellä suurennettua koppaa?

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #55 : 19.09.07 - klo: 14.04 »
Hobao ilmanputsri

Ota fairi purkki semmonen läpinäkyvä.
Leikkaa se keskeltä poikki ja tiputa
ilman putsari sisään Pohjapuolelle niin alat huomaan homman idean.
Tee reikä purkin pohjaan kiinnitysruuvia varten ja viereen isompi
reikä letkua varten. leikkaa kolo toisen puolen kiinnitystolpan kohdalle
ja toinen servojen varsille. Sit vaan laitaa pois sen verran kun tarvii
purkin laidat jotain sentin leveemät kun ilmanputsari.
ruuvit kiinni ja menoksi. Hommaan menee noin 5-10 min.
Sitten muista älä kerro vaimolle mihin se fairi katos varsinkaan jos
purkki ei ole vielä tyhjä. Mulla toimi Lavagossa ihan ok kaikki muu ei sitten mennytkään ihan
putkeen.

Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #56 : 19.09.07 - klo: 14.21 »
Ja tarkennukseksi että kyseessähän oli selvästikin Hyper 8 ilmanputsari... Se on ovaalin muotoinen.

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #57 : 19.09.07 - klo: 14.25 »
No kyseessä oli hyper st truggy, mutta
pitäis toimia myös buggyssä. Eli ei siis
pyöreää fairipurkkia.
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #58 : 19.09.07 - klo: 14.25 »
OK, kiitän. Mikäli kuva irtoaisi kyseisestä rakennelmasta niin selkeyttäisi vielä paljon..

nimim., Ei-kymmeneen-vuoteen-tiskannut-tai-fairy-purkkia-ostanut  :p

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor Race Vantaa aikataulu ja erälistat
« Vastaus #59 : 19.09.07 - klo: 14.44 »
Laitan kuva sit kun se on mahdollista.
Auto tällä hetkellä palasina. Sitä kuraa
on jokapuolella ja siihen menee se loppu
fairi. 
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU