Nostetaanpas tätäkin topikkia vähän tuoreemmille vesille.
Viime viikolla Hollannissa ajetuissa EFRA Spec EM kisoissa uudella CR 2.0 -autolla oltiin kärkivauhdissa alusta asti.
Alla raporttia RedRC.netin pojilta.
http://www.redrc.net/2009/03/marc-fisher-wins-112th-stock-spec-euros/Erona CR'07 versioon hiljattain julkaistussa CR2.0 kitissä ovat seuraavat yksityiskohdat:
-pidempi akseliväli, vakaampi ajaa isoilla radoilla nopeissa mutkissa, painopiste saadaan taemmas
-leveämpi keulan kiinnitys
-moottori siirretty enemmän oikealle, oikea balanssi ajettaessa hiilettömillä moottoreilla
-lyhempi alustalevy, parempi ajettavuus pomppuisilla radoilla johtuen pienestä etuakselien ylityksestä
-erillinen puskurilevy
-uudet koritolppalevyt, joissa enemmän kiinnityspaikkoja tuubeille
-alustan uusi muotoilu, jäykempi alusta
-takapään osien uusi muotoilu on entistä coolimpi
-mahdollisuus kääntää moottoria 90astetta, jotta moottorin juotoskorvakkeet eivät kosketa koriin
Eli onkin helpompaa luetella mikä ei ole muuttunut:
-tuubit
-moottoripukit
Kuvia uutuudesta ei vielä ole nettisivuilla, mutta sivut päivitetään ajan tasalle lähiaikoina. Autoja on viime viikkojen aikana mennyt mukavasti, ja kaikki parikymmentä kuskia ovat antaneet vain positiivista palautetta siirryttyään kilpailevista merkeistä CR2.0:aan. 2.0 toimii siis niin aloittelijan kuin kärkikuskinki käsissä.
CR2.0:lla on kisattu menestyneesti Englannissa. Tiimin Englannin ykkösmies Chris Kerswell on ajanut tasaisen varmasti 10.5t Spec ja modified luokissa viiden joukkoon kisassa kuin kisassa, ottaen muutaman palkintopallisijankin tälle kaudelle. Useassa kisassa Chris on ollut ainoa todellinen uhkaaja brittien kisoja tällä kaudella dominoineelle Elliot Harperille.
Suomessa V-Dezign tiimin kaudella 2009 ovat muodostaneet:
Vesa Yli
Panu Vehniäinen
Jukka Penttinen
Miika Laurila
Jukka Kerola