Kirjoittaja Aihe: :::: Team V-Dezign Carpet Ripper 1/12 mattoautot - Tech talk & news ::::  (Luettu 29614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ripperillä saavutettiin viime viikon EM-kotikisoissa EM-hopeaa, sekä sijat 5. ja 10. stokkiluokassa, ja sijat 6. ja 7. viriluokassa.

25% EM-kisojen A-finalisteista siis luotti kotimaiseen V*DZN laatuun! Kiitos!

http://www.autourheilu.fi/36865.aspx
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Noniin, herätellääs aihetta nyt kun pari ajokertaa on päästelty tällä kaudella.

Eli GT12 luokka tekee esiinmarssiaan ja vaikken sarjaan ehdi kisailemaan niin koitan toimia kirittäjänä Länsirannikon kisakuskeille...

Oma CR V nostettiin naftaleenista vuoden ajotauon jälkeen. Huolellinen putsaus, diffin huolto (levyjen hionta, rattaan vaihto, kuulien putsaus), tuubien ja iskarien öljyjen vaihto. Keulassa kaikki liikkui herkästi joten ei muuta kuin ajoon...

Alkuun ajoin suoraan Ripperin tehdassetupilla, mutta nopeimmat läpit on nyt ajettu seuraavilla muutoksilla:

Asson Kultainen sivujousi
Lyhyet ylätukivarret, keulan hiilikuitutuki katkaistu

Renkaina yli(kaksi)vuotiset MobGumsit, edessä magenta (sh32) ja takana pink (sh30), edessä 42mm ja takana 44mm. Pitoaineena SXT, taakse koko leveydeltä ja eteen 1/3.

Sivujouset vaihdoin kun pohja suttaantui ja kori raapi aika paljon rataan kiinni, keula nousi nopeimmissa kaarteissa todella paljon. Lyhyet ylätukivarret auttoivat mutkaan sisäänkääntymisessä todella paljon, tuo Protoformin PFM-12 kori kun oli tavattoman rauhallinen kääntymään. Toki siihen osasyyllinen voi olla nuo "ikäloput" renkaat. Nyt nekin ovat taas pehmenneet hyvin toimiviksi kun olen kahta settiä kierrättänyt joten yhdelle rengaskierrokselle tulee lähtöjä 3 tai 4 ajopäivän aikana ja siten pitoainetta niihin imeytyy kohtalaisesti.

Todella pienillä muutoksilla virikiilasta nopea etenijä tuohon GT-luokkaankin kuoriutuu, harmittaa melkoisesti ettei näillä näkymin sarjaa pääse kiertämään. 2017-kaudella sitten!

Jyrki Lehto
ATAK/UA
« Viimeksi muokattu: 13.10.15 - klo: 07.05 kirjoittanut JyrkiL »
AE/Destiny/TLR

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
. . . Ja kun radan pito kasvoi siten, että auto kääntyy, niin nuo yllämainitut muutokset otin takaisin.

Asson sininen sivujousi, pitkä ylätukivarsi ja tällä kertaa hiilikuitutuki ehjänä.

Renkaat vaihtunut magenta-magenta seokseen ja kyllä tässä stock-luokassa kovempi takarengas pysyy "samanlaisempana" koko erän kuin pehmeä pinkki. Tasaisimmat erät olen ajanut Vesan varastoista löytyneillä silver- ja gold-seoksen renkailla, "for high traction" mainitsee valmistaja. Eli ovat tavallisia renkaita kovempaa seosta.

Mutta todella makea luokka tuo GT12 on, todella tasaisia kahinoita odotettavissa. Saatiin kerholla jo kymmenysten erolla laskettuja erätuloksia...

Jyrki Lehto
AE/Destiny/TLR

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Mun suositus GT-12 luokkaan on JFT-rengastus ja seoksina jokin seuraavista:

Magenta-magenta
C35-C35 tai C40 eteen
S35-S35
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC