Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Tämän pohjalle onkin nähty tehtäneen muutama customointi. Ei tosin Suomessa.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Kuinka usein vaihdatte öljyjä nelareihin ja kuinka paljon sinne menee?  Millast löpöö koneisiin laitetaan, niissä tuskin on mitään rasvoja seassa  :huh:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Polttoainevoitelu niissä on. Heli- ja lentolöpöissä on reilusti enemmän öljyä kuin autopolttoaineessa.

Nelareissa se voitelu otetaan nipalla ja letkulla tai erillisellä sisäisellä kanavalla kampikammioon. Ei laiteta öljyjä siis erikseen.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Ahaa, en oo ennen kuullukkaan  :azn: Mahtaiskohan olla hyvä idis laittaa suora veto 15cc nelarille autoon? Löytyisköhän siinä sen verran vääntöä että jaksaa tyhjäkäynnillä hiukan kovemmal kierroksel pysyä liikkeel. Noi 2t sammuvat heti :)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä se käynnissä pysyy ja lähtee siitä kiihtymäänkin jotenkin. Mutta aika paljon mua kyllä epäilyttää suoravetosuus. Itse en tekisi sellaista.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Niin. Kyl kytkillinen olisi paras, mutta eipä siinä paljon häviä jos koittaa ilman kytkintäkin  :roll:

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vai suoravetoinen RC auto.
Paras idea aikoihin. Näinhän karting autot olleet mailman sivun.
Tässä RC laitteessa on vaan se että on hiukan kövyempi työntää käyntiin.

Tästä saatais poltis turistiin oikein tosi miesten laji
kun jo kartigissa sanotiin että kytkimiä ja vaihteita
tarvii vain kädettömät kuskit. Hups tais mennä OT puolelle....
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tämän pohjalle onkin nähty tehtäneen muutama customointi. Ei tosin Suomessa.

Juu,tuollainen löyty googlettamalla.http://www.rcuniverse.com/forum/m_5568215/mpage_1/key_wankel/tm.htm Tosi nätisti istuu wankeli rata-autoon.
Ei sponsoreita.

Poissa arskas

  • Jäsen
    • Profiili
Oottekos käyny tuota huutelemassa:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220152998565&ssPageName=ADME:B:ONA:US:11

Itellä oli katto 145 euroon asti joka paukahti just yli. Pitelinkin kärkipaikkaa koko päivän.

(Toivottavasti tuo linkki oli oikee kun työpaikalla on ebay blokattu. Kyseessä on siis ajamaton landmaxi nelarilla)
« Viimeksi muokattu: 27.09.07 - klo: 16.55 kirjoittanut arskas »

Mika R

  • Vieras
oikein on! Tollasen itsekin ostin eBaysta. Tosin ilman vaihdetta.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Hitto että nyt polttelee Hyper7:an pohjalle rakennetusta nelari rallygamesta.
Siihen olisi 2-vaihteista laatikkoa yms. tarjolla. Vaan vähän pelottaa tuo nelarin hankinta. Tuntuvat olevan aika hinnoissaan ja O.S. lopetti tuon FS-40:en automallin valmistamisenkin. Semmoista olisin halunnut, mutta epäilyttää sitten löytääkö moiseen varaosia? Turhaa sitä on vielä murehtia, kun nyt löytäisi tuollaisen koneenkin ensin =)

Vai olisiko muuta budjettiratkaisua? (inhimillisyyden rajoissa) jolla saisi tuommoisen 3,5+kiloisen rallygamen lyömään tyhjää asvaltillakin. Mulla on tuommoinen ajatus keskidiffiin tehtävästä modifikaatiosta (siis jos ei tule 2-vaihteista lootaa) millä saa voimaa ohjattua enemmän takarenkaille, mutta riittävästi kuitenkin eteenkin että soralla ajo ei mene vallan pyörähtelemiseksi. Vähän kuin Kyoshon Vicious Coupler (eli keskidiffittömään autoon joko etu- tai takakardaaniin asennettava turbiinikytkin) Tuolla saa sitten ehkä vähän tehottomammallakin koneella takapään irti asvaltilla ja näyttäviä driftejä.

 - Hount

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mikäs turbiinikytkin?

Onko siihen saatu ees selvyyttä miksei nelareita autokäyttöön ole edes tehty, ainakin toi yks versio vaan  :shock: Eikö niitä sit vaa viititä tehdä kun ne ei tahdo pärjätä 2tahtisille 1/8 kisoissa ja ketään niitä ei siksi osta  :shock: Kuinka kauan tollasel nelaril sit ajaa ennen kun se leviää?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Turbiinikytkin: parempaa linkkiä en tähänhätään löytänyt. http://valtramme.valtra.fi/main/Products/tractors/Mezzo/transmission/1_6.htm

Ei löydy enää Kyoshon sivuiltakaan tuon tarkoittamani osan halkileikkauskuvia.

 - Hount

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vinkki 1:

Kattelkaa Thunder Tiger EK-4:sen kytkinakselin (eli kampuran) halkaisijan mukaan noita nelareita samalla akselilla. Jos siis itse tekeminen ei passaa.

Vinkki 2:
Helikopteripuolelta löytyy kanssa...

Nelareista lähtee todellinen ja hemmetin makee saundi. Tosin ahdetusta nelarista lähtee vieläkin parempi saundi  :grin: :grin:
« Viimeksi muokattu: 28.09.07 - klo: 00.47 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
165 kuutioinen nelarikone...pyörätuolissa !

http://www.youtube.com/watch?v=OSHZhgram2E&NR=1
Just joo.

Poissa arskas

  • Jäsen
    • Profiili
HUH! 505e oli loppuhinta tuossa ebayn landmaxissa! Ja ite vielä mietin illalla että oisinko mennyt yli 140 euron... :)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Joo,

erikoisuudet maksaa. Mutta kyllä toikin nosti hintaansa kalliimmaksi mitä olisin ite kuvitellut.

Tulipahan myös mietittyy että mitä oman himmelin arvo olis tänä päivänä. Eli:

-moottori 500 E
-kytkin 150 E
-auto 250 E
-servot (2x16kg), vastari, ohjain, akut 200 E
Renkaat, vanteet (4 settiä, joista yksillä ajettu 4 kertaa, muut uusia) a 60 E = 240 E
Kori 40 E
Tarvikkeita 50 E
Iso läjä varaosia 50 E

Eli noista muodostuu jo pelkkinä osina 1480 E. Vielä kun tohon laitetaan tilauksessa olevat spider-diffit mukaan niin mun ei varmaan tartte ikinä myydä tota mihkään, koska summa tulee kipuumaan sen verran korkeelle, että hintalappu olis luokkaa 1800 E.

Ompahan älytöntä  :grin: :grin:
Ei olis pitäny alkaa laskemaan koko juttuu...
« Viimeksi muokattu: 28.09.07 - klo: 13.34 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Jaha,

sit olis taas Hobao-Escort laitettu uuteen iskuun. Nyt on tukevammat keskidiffirasvat, jäykemmät jouset takana, uudet litkut iskareissa, säädetty ja duunattu myös muuta. Uudet kytkimien jouset paikallaan ja mottikin sai pikkusäätöä osakseen.

Ja vähän samaa rataa tuli jo puoleenväliin laiteltua tota Cosworth-Kyöstiäkin, se tosin ei ihan vielä valmis. Mut on huomenna.

Saakelis kun nää kelit ei vaan enää oikein hirveesti mahdollista ajamista. Täytyypähän kattella josko Lavanko olis edes jotakuinkin kuiva niin joskos sitä kävis siellä kokeilemassa härveleitä.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Hmm, oppisin juuri koulussa käyttämään sorvia ja olisi mahollisuus käyttää. Jospa tekisi tälläisen kytkimen isommassa koossa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8190&grpid=3901 Kytkinkellon sorvaisi kovemmasta aineesta ja nuo kengät alumiinista? Järeempi jousi jostain.

Mitä ne sun spider diffit sit maksoi :D
« Viimeksi muokattu: 28.09.07 - klo: 13.36 kirjoittanut Elvisrc »

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Elvisrc,

voisin sanoo jo että tossa on ideaa !

Paljos tolla halkasijaa? Jos normi rc-auto koko, niin noitahan vois laittaa 2 peräkkäin. Sit vois olla pitoo. Järeempää jousta ei kannata laittaa koska se nostaa kytkimen kiinnottamishetkeä kierrosten funktiona. Ja nelari kiertää vähemmän. Eli löysempää jousta tarvitaan.
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Oikeastaan on tullut aikasemminkin mieleen 2 peräkkäin mutta mul on yks tollanne kytkin kyoshossa ja aika hepposalta näyttää. Olen niin sen suunnitellut että samasta alumiinin palasta josta teen vauhtipyörän niin tulee myös kengät ja ennen kun leikkaan kengät irti niin poraan nuo 2 reikää niin se koko hökötys ei voi enään heittää mihkää.

Se koko hökötys olisi melkein samaa luokkaa mitä sunkin kytkin  :azn: Talvella ajattelin hommata sen 15cc koneen, olen kerran kuullut sen saundit ja ostopäätös oli selvä  :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Hieno juttu elvisrc,

sulla on oikee asenne. Laita kuvia moottorista kun olet sen saanut ostettua. Mikä 15cc nelari se on?

Kysele asiasta sitten lisää jos tarttet apuja, jos musta vaan on sulle apua tossa projektissa niin autan mielelläni.
Just joo.

Mika R

  • Vieras
Oikeastaan on tullut aikasemminkin mieleen 2 peräkkäin mutta mul on yks tollanne kytkin kyoshossa ja aika hepposalta näyttää.

Ihan hyvä kytkin. Toimi 6,6cc nelarin kanssa mulla hyvin.
Ei tietenkään ole juurikaan siitä isommelle tarkoitettu. Sehän on kolmepuolikkaan kytkin.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä moottori.

Mä oon laittamassa tollasta Super Customia krossariini. Tosin se on 11,5cc eli 0,70".
Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Joo on nämä 4t vaan niin sairaan hienoja koneita, kuunnelkaas tää pesee 100-0 2t äänet.

http://www.youtube.com/watch?v=EPpFgVI6-tU

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä moottori.

Mä oon laittamassa tollasta Super Customia krossariini. Tosin se on 11,5cc eli 0,70".

Hmm.. nuo eivät näytä olevan kovin tyyriitä edes. Sabessa niin halpoja että alkaa jo epäilyttämään =)

Minkäs kokoinen Super Customin lentsikka nelari olisi sopiva buggyyn/rallygameen? Ehkä ihan vähän overkilliä olisi toivottavissa *grin*

Kytkin on se ainainen ongelma, mutta äkkiäkös täältä ajan porukoille ja laitan isän sorvaamaan palikat. Ellei sitten löydy jostan valmiina.

 - Hount

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvä moottori.

Mä oon laittamassa tollasta Super Customia krossariini. Tosin se on 11,5cc eli 0,70".
Mutta hei mikset laita sitä 58 rcvcd  9,5cc nelaria, kierroksia 12 000 ja saman hintanen  :wink:

Mika R

  • Vieras
Kytkimen lisäksi ongelma on jäähdytys. Ei nyt välttämättä, mutta kesäkuumalla. Tehot häviää, jos kuumenee liikaa. Sitä tosin ei tiedä kuin kokeilemalla (polttoaineseos, ilmavirta) sekä avittamalla flektillä. Sanoisin että flekti on lähes pakollinen.

Tuo Ossin pieni autonelari FS-26S-C v.II on mielenkiintoinen. Sitähän ne vielä tekee. Sopisi hyvin johonkin offroad 1/10 2WD trukkiin, joissa niitä on nähtykin. Tai sitten kaksi pataa sellaista hieman isompaan autoon.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kato kun mulla on elvis toi motti jo ostettuna ollu jonkun aikaa.

Hount, empä mä oikeen tiedä mikä olis hyvä nelari rallygameen. Kyllä se kokoluokkaan 10-15cc menis. 20:set alkaa oleen jo liian isoja ulkosilta mitoiltaan mutta toi oma SC .70 alnakn varmasti mahtuu kun se on jo paikallaan. Siihen käy itse asiassa jopa ihan perus .21" -koneen moottoripukit, joiden alle tarttee vaan jokusen prikan tai pohjalevyt korottamaan niitä hiukan. Pulttijako on sama.

Joten motin sovittaminen on alle tunnin homma, sitä ennen täytyy tosin kytkin tehdä ja laskea oikea välityssuhde.
Just joo.