Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346051 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jakariko

  • Jäsen
    • Profiili
Jee!!
Tämähän vaikuttaa kivalta laitteelta!

Nilkat ja ranteet pakettiin ja uus testaus!

Ps: kyllä mä uuret sukat tarjoon, laita yv:llä osoite ja koko :mrgreen:
Kyosho 1/6 Arc buggy,Kyosho 1/5 Lancia,1/6 sähköHummer

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nyt olis kerrankin ollut fiksua kuvata, olis saatu kunnon materiaalia johonkin hulluimmat kotivideot tyyliseen ohjelmaan. :-) Ihmeen teräviä jälkiä nilkassa vaikka kyseessä perässä raahautuminen, no en oo koskaan nähnyt RC- vehkeen noin pahasti silponeen ketään!? Tai ylipäätään kenekään jortsanneen radiohjattavalla! :-) No tulitpahan testanneeksi samalla voimansiirron kestävyyden ja veto-ominaisuudet, huh hullua touhua!
« Viimeksi muokattu: 12.04.09 - klo: 00.21 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mihin noi jalat sitten raapi?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Asfalttiin..?
Kun kattoo teknisiä tietoja ja päättelee suorituskykyä niin ei nyt ihme että noin käy jos pitää kiinni...siis silloin kun se lähtee kaasuauki.

No, sellasta se...rapatessa roiskuu tai jotain..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

megapaula

  • Vieras
Milloin saadaan videoo?! Eikö auto ole jo iskussa? Sullahan oli se kauniimpi osapuoli kuvaamassa?  :wink:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No helkutti mä yritin auton perässä kiinni pitäen saada sitä pysähtymään ja yritin työntää koipia sinne takarenkaisiin että olisin saanu hillittyä sitä ja siitä noi kaikki vammat tuli. Oli VARMANA naapureilla pään raapimista ja ajattelivat varmaan että nyt on soitettava valkotakkiset paikalle. Tästä olis tosiaan saanu kunnon kotivideota aikaseks jos olis ollu sivusta kuvaaja paikalla muttei ollu. Itellä ei kädet olis riittäny mitenkään. Tulevana maanantaina täytyy kattella uudestaan tilannetta. Nyt on paikat sen verran romuna ja kellokin jo vähän turhan paljon...
Just joo.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
JariV on ymmärtänyt tämän pienoisautoilun väärin. Tarkoitus on ajaa kovaa ja rikkoa laitteet, ei itseä. Sitä itsensä rikkomista varten on "oikea" moottoriurheilu  :tongue:

No vitsit vitseinä, hyvä ettei käynyt enää pahemmin  :azn:.

Tuohon vehkeeseenhän saa jo aivan normaalin videokamerankin kiinni. Ei muuta kuin pari onboard-otosta peliin mukaan vain, vähän niinkuin tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=xygxBOznd7E

Aivan käsittämättömän hieno peli! Iso Käsi rakentajalle!

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Minkä merkkistä/mallista ketjua sulla on siellä vedonvälitys puolella Jari???
Meinaan joku pilipali halpis halpis ketju ei kyllä oo mistään kotoisin tuollaisessa käytössä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Minkä merkkistä/mallista ketjua sulla on siellä vedonvälitys puolella Jari???
Meinaan joku pilipali halpis halpis ketju ei kyllä oo mistään kotoisin tuollaisessa käytössä.

Toni

Jos takasiiven tarraan on uskomista niin D.I.D:in, eikä niillä kovin kuraa taija ollakkaan..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Juu mulla mönkkärissä DID ketjut ja jos siinä kestää 250kg liikuttaa ja hyppiä niin eiköhän kestä tuossakin, vaikka varmaan pienempää mallisarjaa onkin (420 tai 428?).
Axial SCX 10 TR

Poissa Anis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Joo-o

ketjuunhan vaikuttaa muutama muukin seikka kun valmistajan nimi. Esimerkiksi onko halkastulla rullalla ja/tai halkaistulla holkilla. Lisäksi oman asiansa tekee ketjun karkaisu/ketjun osien karkaisu. Ja lisäksi ketjupyörät, pariton piikkimäärä aina parempi niin ketju "kiertää" eikä joudu ryntöön aina saman hampaan kanssa. Lisäksi ketjupyörän piikkimäärä. Laakerikestoon ketjupyörän halkaisija, radiaalikuormat laskettavissa ketjupyörän halkaisijasta ja siirrettävästä momentista.
Sanoisin että tässä käytössä momentit eivät loppupeleissä ole kovinkaan isoja, rengas lyönee tyhjää kuitenkin aika lailla.
ns KIINA-ketju toiminee tässä yhtälailla kuin 2-3 kertaa kalliimpi merkkiketjukin. Joskin halvat ketjut useasti voidellaan varastopakkaukseen "päälle rasvaa pensselillä-menetelmällä", kalliimmat ketjut voidellaa paloina jolloin voiteluaine on oikeasti siellä missä se kuuluu olla. Ketjuhan ei veny, vaan holkit ja rullat kuluvat ja "syövät" tappia joka johtuu voitelun puutteesta ja muusta hiovasta liasta.

Että näin

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Tänään tuli ajettua ensi kerran. Olihan... no juu  :grin:

Ei vaan ollut ketään kuvaamassa joten sen suhteen uutta näytettävää tähän hätään ei vielä ole. Pari pikku muutosta tarttee vielä tehdä, sit alkaa olemaan aika hauska.
Just joo.

Poissa Idefix

  • Tulokas
    • Profiili
No, kerros vähän enemmän koeajo raporttia?

Mikä toimi ja mikä ei. Kuinka isoja modauksia pitää vielä tehdä?

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Se ketjujen kesto riippuu eniten missä ajelee, ketju kuluu mudassa 80% enemmän kuin kuivalla kelillä. Motocross käytössä kestävimmät ketjut on didin 520 x-rengas ketjut. Tietysti hieman raskaammat.

Jari älä ny jaksais pitää jännityksessä, hommaa se kamera mies ny jostain  :azn:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Joo,

kamera-ampuja olis nyt saatu tulevalle sunnuntaille. Säävarauksella ajan silloin paikassa x.

Ensimmäiseltä koeajolta löyty 2 vikaa ainoostaan: Jarrusatulan käyttötankojen välityssuhde oli hieman väärä, tulee korjattua huomenna. Se toinen vika oli sitten se, että 6V käyttöjännite ei ihan mielestäni riittänyt että jarrut ja kääntyminen olisivat todella teräviä. Joten hain tänään 12 volttiset kamat. Myöskin ohjain päivittyi Futaba 4PK:hon.

Sitten uutisia:
Kerron tässä nyt suoraan, että tämä ajovideo jää viimeiseksi minun ottamakseni tästä autosta. Auto sai kansainvälisillä foorumeilla niin paljon huomiota että eräs HYVIN varakas rc-auto keräilijä Saudi-Arabiasta teki minulle ostotarjouksen josta ei pystynyt kieltäytymään. Summa on viisinumeroinen, tarkka määrä ei ole julkista tietoa. Auto lähtee ensi viikolla Saudi-Arabiaan uudelle omistajalleen.
Sain myös hänestä kansainvälisen rahoittajan, joten tulen siis tekemään näitä juttuja jatkossa lisää. Pääsen myös halutessani osallistumaan HPI Baja 5B ja 5T:n viritysosien kehittämiseen. Kyseessä siis ihan kaupalliset tuotteet. Mutta tästä asiat ovat vielä auki joten jää nähtäväksi miten hyvin rahoittajan ja mun ajatukset ja suunnitelmat kohtaavat.

En tarkoita kuulostaa holhoavalta tässä, mutta kaikki te jotka rakennatte omia virityksiä niin koittakaa tehdä ne valmiiksi saakka ja olkaa realistisia tavoitteissanne etteivät jää kesken. Valmiista tuotteesta saattaa poikia hienoja juttuja. Kun sitä ei koskaan tiedä... :grin:
Just joo.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Aivan loistavaa Jari!

Iso ja hyvä työ palkitaan aina, tässä hyvä esimerkki. Toivottavasti saamme ihailla tekeileitäsi myös tulevaisuudessa.
Flying Calacucco

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitos peitsamo.

Aivan varmasti teen uusia laitteita. Sain itselleni kaupan kylkiäisenä lahjaksi tollasen Futaba 4PK:n joten sitä vartenhan pitää alkaa tekemään autoa. Täytyy vaan katsella nyt välissä muita juttuja joten ihan heti en varmaankaan seuraavaa aloita. Tai mistä sitä tietää... olis idea jo päässä  :grin:
Just joo.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Suuret onnittelut!
/ Jere Siirilä

Mika R

  • Vieras
Joo onnea täältäkin Jari! Hieno juttu!

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitos Jesi ja Mika.
Just joo.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Omalta kohdaltani harmi etten päässyt testaamaan autoa, mutta ei se mitään!

Mahtava juttu JariV, hienoa että auto sai kansainvälisesti mainetta!

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
WAU!

Koitahan sitten piestä kunnolla kun kuvaatte, jos kerran on jo myytykin ;)

Onnea tapauksen johdosta!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Olen todella pahoillani Joel P etten voi enää lunastaa lupaustani.

Tämä tilanne kävi niin äkkiä ja kunnioituksesta auton nykyistä arvoa kohtaan ja sitä, että se ei enää virallisesti ole edes minun en edes itsekään uskalla antaa sille sitä sikaa mitä haluaisin. Minun tehtäväni on enää säätää sen parametrit lähelle ja pakata ja lähettää se.

Huvittavana yksityiskohtana mainittakoon, että jykevä puinen kuljetuslaatikko on mitoiltaan 1,5m pitkä, 1m leveä ja 1m korkea. Sisällä 2 tasoa joista alempaan tulee auto ja ylempään kaikki tarvikkeet ja varaosat. Paino noin 95 kiloa. Siirreltävissä pumppukärryllä. Jepjeppp...  :grin:

Just joo.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä mua oikeastaan harmittaa, olisin itsekin halunnut nähdä sen sikamaisen kaasu sormen. Mut olen kyl sanaton tuosta saudi kaverista ja bajojen virittely mahdollisuudesta. Onnitella en viitsi koska sua on jo onniteltu varpaista hattuun asti. Mutta mun projekti etenee hyvin hitaasti oman piheyteni ja kiinnostuksen vuoksi, enään tankki tarvitsisi tehdä tai sovittaa jotenkin sekä käynnistys pukki.

Mitenköhän hupikäytössä olisi nuo 10-20cc nelari trukit menestyneet jos olisi saanut niitä kaupan hyllyille  :roll:

Sitä olen miettinyt kauan.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
No mä uskoisin että nelaritrukki olis voinut menestyäkin. Omassa oli todella makeet äänet ja se liikkui kun piru. Muun muassa useampi 0.28"-.32" koneiset truggyt jäi liikkeelle lähdössä suunnilleen seisomaan sen Hobaon rinnalla, sama juttu kaikkien 0,21"-.28" buggyjen kohdalla.
Tosin tulihan siitä raskaampi joten yhtä ketterä se ei ollut mutta siitä tuli kuitenkin paljonkin parempi ajettava kuin äkkisältään voisi luulla. Oma luuloni tämän syyksi on se, että truggyjen renkaat ja pyörien massat ovat suunniteltu ja valmistettu liian suuriksi verrattuna itse auton painoon. Veikkaisin että jos joku valmistaja toisi markkinoille esim. hiilikuituvanteita ja ilmarenkaita (eli paineilmaa, ei inserttejä) niin mä luulen että truggyjen suorituskyky saattaisi nousta niin paljon ettei krossari enää pärjäisi kunnon truggya vastaan. Mun mielestä toi rengaspaino on iso epäkohta truggyissa. Mut se on vaan mun mielipide, ei muuta.
Just joo.

Poissa Idefix

  • Tulokas
    • Profiili
"sain hänestä kansainvälisen rahoittajan"...Joskus kolahtaa kohdalleen...Hieno homma Jari

Toisella foorumilla kerroinkin että tällaisella isolla autolla on mukava ajella jäätyneellä meren jäällä, ja hyppiä jäätyneillä aalloilla....

...Nyt auto pääsee hyppimään hiekkadyyneillä....

Mahtaakohan Saudi-Arabian erämaan hiekka vaatia parannuksia kriittisten osien pölynsuojaukseen....


Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Oon tässä miettinyt kyllä samaa. Magneeton puolelle olen ajatellut soveltaa jotain Outerwearsin tuotetta mutta sopivaa en ole löytänyt vielä.
Just joo.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
JariV, tollaisessa tilanteessa ei voi kuin ajatella järkevästi. Mahtava homma, varmasti olisin itsekin myynyt. Millä tämä viedään, junalla, lentokoneella? Mahtais olla ihmetteleminen, kun puulaatikko auki ja löytyisi ohjain sekä tarvikkeet :wink:

ps. Tietenkin rahallinen korvaus tuosta menetyksestä kelpaa :mrgreen:

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Siinä vaiheessa kun alat kehittelemään Bajaan viritysosia, niin voin ruveta tekemään niille kestotestiä:) Ousan radalla erottuu jyvät akanoista  :lol:

Mahtava homma, vilpittömät onnittelut! Ei tarvitse enää pähkäillä sitä varojärjestelmää. Se mulla käytössä oleva sammutussysteemi, josta oli aiemmin puhetta, todellakin sammuttaa auton, kun vastarista/koko systeemistä katkeaa virrat.