Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Re: JariV:n projekteja
« Vastaus #960 : 13.03.13 - klo: 14.04 »
Myös segway on sakkopeli varmana tietona.

Ovvai?

Entäs sähköavusteinen polkupyörä?
Flying Calacucco

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: JariV:n projekteja
« Vastaus #961 : 13.03.13 - klo: 14.09 »
Segway ei sovi mihinkään suomen ajoneuvoluokkaan joten ei tieliikenteeseen.
Luultavasti pitäisi olla valot edessä takana vilkut yms luokituksen lisäksi.
Ostaisin heti offroad segwayn kun saisi lain kanssa ajaa.


Avustettu pyörä on ok jos avustus loppuu muistaakseni 25kmh lukemaan ja polkematta ei saa liikkua pl talutusavustus.


Kvg ja oma topic varmaan rules.
/ Jere Siirilä

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #962 : 13.03.13 - klo: 14.36 »
Mjooh meikäläisen helkama sähkö-jopossa on rajoitettu tuo nopeus 24km/h manuskojen mukaan, eli luultavasti tuo 25km/h maksimi. Vähän virittelemällä tuollaisen saa kyllä kulkemaan yli 30km/h luultavasti.
- Tapsa

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #963 : 29.03.13 - klo: 22.34 »
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #964 : 29.03.13 - klo: 23.57 »
Yhden oon nähnyt, häijyjä pelejä mutta rivimotti on niin leveä että näyttää vähän oudolta omiin silmiin kun se on asennettu sivuun.

Jos itse twinillä tekisin potkulaudan niin motti olis takarenkaan päällä ja tuplaputkilla. Hieno video, en ollut nähnyt aiemmin.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #965 : 07.04.13 - klo: 17.55 »
Alottelin pienen projektin. Omatekelemoottori mitä alotin tänään koneistelemaan.

Tarkoitus siis tehä tää kattila Bajaani joka on nyt tekemälläni 37,7cc reed motilla. Eli tilavuutta tulee olemaan siis 43cc ja tulee olemaan siis pulttaa kiinni mallinen motti. Sopivasti kun kiusaan sitä omatekele patsarilla niin kyllä sen saa kiljumaan sinne 19.000 rpm paikkeille ja sisäsiltä massoiltaan lähes 30,5cc vastaava.

« Viimeksi muokattu: 01.12.13 - klo: 02.18 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #966 : 07.04.13 - klo: 19.33 »
Jälleen mielenkiintoinen projekti Jari.
Miten ois tälläinen pakoputkisto, ei tartteisi tehdä yhtä niin suurta, mutta olisihan tuo aika potskun näköinen.


End bleederiksi itse tekisin putken tosin enkä niin kuin tuo jet pro on..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #967 : 07.04.13 - klo: 19.39 »
Oot kartalla kyllä. Olen miettinyt myös tuplaputkimahdollisuutta. En tiedä vielä miten toteutan pakoputkipuolen. Sen aika ei ole vielä, kunhan ensin saa perusmoottorin nippuun. Olis vähän sellanen hytinä, etten tee puhallusjäähdytystä tähän enää vaan teen sen ajoviimajäähdytteiseksi.
« Viimeksi muokattu: 07.04.13 - klo: 20.00 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #968 : 07.04.13 - klo: 19.54 »
Painoa ainakin ois vähempi..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #969 : 07.04.13 - klo: 20.04 »
Jaa, mä luulisin kyllä että tuplaputkisto olis painavampi. Pinta-alallisesti peltiä olis enemmän. Miten aattelit että tupla olis kevyempi?
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #970 : 07.04.13 - klo: 20.35 »
Ei ku mää tota jäähdytystä meinasin, jos teet viimajäähdytteisen..
Tuplaputkilla voisi tulla hiukan raskaampi kuin yhdellä isolla tötsällä, tosin jos materiaalin paksuudesta hiukan tinkisi niin ei tuo tuplakaan välttämättä tulisi hirveän painavaksi..
Tosin mitä ohkasempaa peltiä putkeen käyttää, sitä varovaisemmin sillä sit on ajaa, ettei mene ruttuun heti eka testillä..
Sen minkä painossa säästää, kestävyydessä menettää.
Hyvä esimerkki kevyistä putkista on noi vrc:n putket, ja samban myös.
Toinen ääripää on taas mm ddm dominator ja fluidin putket, hiukan raskaampia mutta ei tartte niin ajovirheitä varoa jos vähän lapasesta lähtee :grin:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #971 : 29.10.13 - klo: 12.44 »
Tää uus motti saattaa hyvällä tuurilla alkaa olla käynnistyskunnossa ehkä noin 2-3 viikon päästä.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #972 : 31.10.13 - klo: 09.39 »
Koneistukset, muutostyöt ja porttaus valmiita. Lohkoon täytyy vielä hitsata lisää tavaraa jokuseen paikkaan. Kaikki näyttää erittäin lupaavalta. 3 kpl testiputkiakin jo valmiina ja dedikoitu putki tälle motille suunniteltu jo melkein loppuun. Saa nähä miten toimii. Tää kattila on yhdistelmä kuuden eri moottorin osista plus kaikki itse tehdyt killuttimet.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #973 : 31.10.13 - klo: 10.40 »
Moi Jari.

Kiva kuulla että olet ehtinyt moottoria rakentelemaan.
Mikä on tehoarvio tuosta moottorista?
Voitko laittaa jotain kuvia millanen monsteri on kyseessä.
Mylly kaiketi on bajaan tulossa..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #974 : 31.10.13 - klo: 11.07 »
No vaikee sitä on silleen ihmeemmin ennustaa mitä se saattas pukata voimaa ulos. Ei siellä tartte olla ku yks asia vähän väärin ne ni se toimii ihan päin ahteria. Toivottavasti onnistui kuitenkin. Jos puhutaan meikäläishevosvoimista niin toivoisin sen olevan luokkaa 10-11 heppaa ja jos taas amerikanhevosia ni sit 13-14. Emmä tiedä mitään, kuhan tulis vaan hauska ajaa ja tarpeeks kiukkunen ni se riittää.

Mä en viiti enää laittaa näistä kuvia, koska arvatkaa vaan kenen lähtökohtasesti epäsuorasti suunnittelemia nää uudet OBRn isommat koneet (38 ja 40cc) ovat? Mä olin silloin jokunen vuosi sit sen aiemman 37,7cc-koneen suhteen liian avoin kuvien laitossa ja speksien kertomisessa ja niitten toi 38 on suora kopio mun paketista. Niitten nelikymppinen on todnäk vaan 1 millin pitemmällä iskulla oleva. Se OBRn Sean oli aikoinaan erittäin kiinnostunu näkemään mun motin mutten lähettäny sitä sille. Noi niitten uudet koneet käyttää sitä samaa FS:n pyttyä jota mäkin oon käyttänyt. Ton pytyn männän kanssa tulee käyttöikä aika nopeesti vastaan kun se on helkutin matala ja pytyn hoonipinta on uutena jo helkutin karkea joten se syö männänrengasta kuin leipää.

Oma käyttö on kertonut että pytyn pinnotus on kestävä, mutta huoltovälit on lyhyitä:

10 litraa läpi -huolto tarkottais männänrenkaan vaihtoa
20 litraa läpi olis uus mäntä renkaineen ja ylälaakeri
30 litraa läpi sama kuin 10 litraa
40 litraa täysremontti uudella kampuralla ja alakerran laakereilla + 20 litraa huolto
Lohkoihin ei voi vaihtaa alakerran laakereita kuin kerran koska laakeripesät menee väljäks nopeesti. Voi olla että jo tossa 40 litran kohdalla lohkon pesät tarttee holkitusta. Tolla OBRn billettialakerralla ei oo eroo tässä kohtaa, siellä on laakereille jo kovat rasitukset. Sit jos noi uudet motit on neljällä alakerran laakerilla niin se parantaa tilannetta. Mut 4 lakrua on vähän jo liikaa kuitenkin.

Tarttee kovemman öljyprosentin koska mäntä on niin matala, mä oon käyttäny 5% ja mitään ongelmii ei oo ollu. Tosta mataluuden syystä se keinuu pytyssä paljon ja sen takii toi motti vähän "pysähtyy" viritettynäkin.

Bajaanhan mä tän oon tehnyt mutta kyllä tää muihinkin sopii. Ei tartte muutakuin aavistuksen viilata niitä vetostarttipään kahta reikää pohjalevystä. Tälläsissä lohkoissa on nelikkovehkeiden kardaanikevennys lohkon pohjassa valmiina, siis tässä FS:n lohkossa. OBRstä en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 11.39 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #975 : 31.10.13 - klo: 11.29 »
Tän kuvan voi laittaa kun on sama minkä laitoin aussifoorumille. Kanavat on helvetin paljon kookkaammat kuin siinä FS:n 40mm pytyssä. Tää on myös isommalla porauksella. Männästä tuli kanssa melkoisen erikoinen. Tää on sylinteri reed-motti, ei case reed. Toiminnallisesti niillä ei enää eroa juurikaan oo, koska toi pytty on kyllä kairattu huolella jopa ton alahelman takaakin. Porttaus-design tulee vastaavalla konstruktiolla olevasta Hondan motocross-koneesta. Samaa porttaustyyliä käytin 37,7cc koneen ensimmäisessä pytyssä ja tokan pytyn tein eri tavalla joka ei ollut yhtä hyvä. Tää kanavarakenne on tullu todettuu erittäin toimivaks ainakin omasta mielestä.

« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 11.49 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #976 : 31.10.13 - klo: 11.32 »
Ja kun ajokausi on alkamassa niin tuli korjattua 100cc twini-Escortin sileeks mennyt (viime keväänä) terässpurri-pinjoni pari isomman modin rattailla. Senkin kuulee  :shocked: ja näkee sit Tornikeskuksessa talvella.

« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 11.50 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #977 : 31.10.13 - klo: 12.07 »
Kuulostaa Jari pirun hyvältä..
Eli toi kone on 40cc?
Toi bokseri moottorinen 4wd auto ois kyllä kiva nähä, miten se sutii.
Voimaa ainakin on jos teräs spurrit on hampaineen syönyt, noiden uusien pitäisi kestää.
Millanen toi obr:n uusi 40cc motti on?
Alakerta tuntuu olevan sama ku 23-30,5cc moottoreissakin.
Pytty+mäntä  on varmaan jotain 38mm ja isku about 30mm?
Tollasen löyty heidän facebook sivulta.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=643152319063375&set=a.274045879307356.68403.254536721258272&type=1&theater

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #978 : 31.10.13 - klo: 12.25 »
Siis tää mun uus tekele on 43cc.

Jos haluat juhamatti nähdä ja kuulla sen niin tule tänne etelään käymään sitten kun järjestän talvitapahtumia. Kun sulla on jo yhteys sinne Moskiittoon niin halutessasi voit ottaa heihin uudestaan yhteyttäkin jos itteäsi kiinnostaa. Mutta etkös sä oo myyny kaluston kokonaan pois?

Myöskin yks uus juttu on kehitteillä. Tää on ehkä ennenaikaista mainita, mutta oon paljon miettiny kakstahtisen pakoputken toimintaa ja mulla on 2 teoriaa jotka oon jo käytännön tasolla mallintanu tietokoneelle visuaaliseksi malliksi. Jos noista jompikumpi sattuis toimimaan vielä käytännössäkin niin tulevat mullistamaan koko 2-tahtisen pakoputkiteorian tarkoittaen käytännössä sitä että kaikki nykyiset patskarit muuttuis samantien vanhanaikaiseksi. Paras juttu on se, että tän uuden ideologian ja sen uuden "pakoputken" pystyy lisäämään mihin tahansa olemassaolevaan 2-t koneeseen. Toki tän "pakoputken" eri kokoja pitäis olla moottorin mukaan tarjolla. Homma sai alkunsa siitä, että asetin mielessäni nykyisen 2T-patskariteorian kyseenalaseks ja nopeesti tarkasteluna nykyinen pääteoria perustuu vääriin suureisiin. Saas nähä, mä voin olla myös ite väärässä mutta käyn tohon aiheeseen vähän kierroksilla joten pakko kokeilla. Oon jo alkanut suunnittelemaan osia tota varten ja tää uus 43cc tulee saamaan ton laitteen itteensä jossain vaiheessa. Ensi alkuun varustan sen mahdollisimman hyvällä nykyideologian mukasella patskarilla jotta on hyvä vertailupohja.

Noista OBRn moteista sen verran että 38cc on samalla pytyllä kuin mun ex-kone (kulu loppuun) eli 30mm iskua ja 40mm porausta. Billettialakerta ja mäntäohjattu. Ne ilmottaa sen 38cc, mutta sanosin että 100% todennäkösyydellä se on just toi sama 37,7cc.
40cc on sitten vaan sama mutta 31mm iskulla ja sen pitäs olla billet reed case.

Noissa OBR-moteissa vaan tulee kanavakoko vastaan tolla pytyllä, mäntä on vaan liian iso jo noille kanaville. OBR ei toistaseks tarjoo noihin omaa pakoputkea vaan ainoostaan isomman alkukäyrän, johon voi liittää nykyisiä sivuputkia, todennäköisimmin Victoryn tekeleitä. On ne teetättänyt Victorylla jonkun spesiaaliputkenkin jo mutta ilmesesti vaan yksittäiskappale joka saattaa tulla tuotantoon joskus myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 31.10.13 - klo: 12.32 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #979 : 01.11.13 - klo: 18.37 »
Ai se on perkule ihan 43cc, aika myrkky pata alkaa jo olemaan :tongue:.......
Luulisi bajan jo kiekasevan tollasella motilla.
Onko muuten pasari samaa kokoluokkaa ku esim bzm 50cc myllyssä on?
Ja miten sä sen putken asennon ja kiinnityksen olet futnsinu?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #980 : 01.11.13 - klo: 19.02 »
Itse haaveilin tulevista RC40 evo ja RCMAX46 koneista. Kuulin myös että OBR:ltä on tulossa noita 38cc ja 40cc koneet.

Mitä nyt tuossa JariV:n tarinan luin niin hieman laski kyllä respecti OBR:ää kohtaan. Onko JariV sinun kanta se että nuo heidän koneet kannattaa jättää hankkimatta?

Luotettavuutta olisi kiva kuitenkin saada, kun hintaa koneella alkaa olla aika paljon. Jotenkin itse kaikista vaihtoehdoista olisin kääntymässä juuri RC40 evolutionin koneeseen.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #981 : 02.11.13 - klo: 10.18 »
No paisarin koko on aika suhteellinen käsite, isommalla tehdään alavääntöä ja kiukkuisuutta kapealle alueelle. Pienemmällä tehdään potkua ylärekisteriin ja laajemmalle alueelle. Ensiksi kokeilen kahdella täysin erilaisella putkella joista toinen on isompi kuin BZM ja toinen pienempi.

Sain myös eilen hitsattua lohkonpuolikkaisiin lisää tavaraa ja tänä aamuna koneistin ja hioin kaiken kuntoon joten nyt näyttää että oon loppumetreillä ton uuden koneen kanssa lopullisen kasaamisen suhteen. Kanavissa alkaa olla tosiaan jo kokoa. Pakoasteetkin asettu sopivasti sellaseen astelukuun että pitäs kyllä potkua piisata jos vaan putki osuu nappiin. Putken ajattelin laitttaa taakse käärmeeks, sivuputket on huonoja ku mun hiilikuitukori ei kauheesti taivu joten huoltamiseen tarttis aina ottaa putki irti jos se olis sivari. Ja mä en vaan tykkää sivarien ulkonäöstä.

Mä en oikein välitä tosta OBRstä enää. Eipä mulla yhtäkään konetta niiltä oo koskaan ollutkaan. Mutta noi niitten uudet koneet ei tuu vaan kestämään pitkään sillä männällä. Se on uutena erittäin kiukkunen mutta alkaa menettämään potkua nopeasti kun mäntä ja rengas kuluu nopeesti. Mä melkein suosittelisin perusmoteissa noita ESP:n motteja. Se jätkä osaa mun mielestä tehdä vähemmästä enemmän. Sen mäntäohjatut motit on mun mielestä aliarvostettuja koska niitä pidetään bulkkikamana.

Jos mä ite kattelisin ostettavaa konetta niin noissa RC40 ja RCMAX46 moteissa ei oo juuri eroo ihmeemmin. Ehkä yks tota RC40:stä puolustava seikka on että sen kanssa tais pystyy käyttämään olemassaolevia pakoputkia.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #982 : 03.11.13 - klo: 19.05 »
Jos mä ite kattelisin ostettavaa konetta niin noissa RC40 ja RCMAX46 moteissa ei oo juuri eroo ihmeemmin. Ehkä yks tota RC40:stä puolustava seikka on että sen kanssa tais pystyy käyttämään olemassaolevia pakoputkia.

Niin en nyt muista oliko pakoaukko BZM kokoa. Uusi laippa kai putkiin pitäisi tuolloin olla. Tuo RCMAX46 käyttää samaa putkea kuin 70cc. Ilmeisesti lohko on sama kuin isommassakin eli koneen voi päivittää halutessaan isommaksi.

Jostakin luin että RC40 EVO olis suunniteltu niin että koneen voi "kääntää"
Eli kytkinmen ja vetokäynnistimen paikkaa voi vaihtaa keskenään. RC40 julkaistaan vakiona ja kaikki julkaistut pätkät on kuvattu vakiokoneella. Finlay tekee sitten myöhemmin portattuja pyttyjä tuohon koneeseen.

Ainakin tuota RC40 Evon odotetaan saapuvan markkinoille ensikuun vaihteessa. Ei mikään ihme että tulee ns. joulumyyntiin.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #983 : 04.11.13 - klo: 20.48 »
Alakerta lopullisesti nipussa uudesta 43cc motista. Pytyn joutuu ehkä nostamaan vielä kerran ylös että saa tehtyä sytkälle tilaa. Jäähdytysrivat on vähän turhan leveet nyt.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #984 : 05.11.13 - klo: 20.08 »
No niin, kohta tarttis sit alkaa varmaan puuhaamaan koneenvaihtoa jos alaan penkki ei oo käytettävissä. Unohtu aiemmissa postauksissa mainita, että tää on long rod -kone. Kuvassa on pienempi putki kiinni.

« Viimeksi muokattu: 05.11.13 - klo: 20.14 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #985 : 05.11.13 - klo: 21.55 »
rispect . . . 
Baja 5sc

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #986 : 06.11.13 - klo: 09.26 »
rispect . . .

+1..
Milloin testiajot?
Mikä bensantuöntäjä sulla on tossa kiinni?
Pytty on näköjään pinnapulteilla kiini lohkossa, mukavampi aikakin on irrotella ja kiinnitellä, kun vertaa tohon perinteiseen ujuta ja pudota meininkiin olevilla pulteilla.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #987 : 06.11.13 - klo: 12.10 »
Walbron HDA-48D on kiinni.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #988 : 07.11.13 - klo: 14.56 »
Eilen oli uuden motin ensikännistyminen lähellä. Lupaili jo mutta sitten tää hieno Turtlen alumiini-vetostartti oksenti. Tosin sanottava on kyllä että puristuksia on kyllä ihan sopivasti. Sit vaan tarttee ootella paria pikkuosaa. Aiemmassa kuvassa ollut muovinen startti metallisella kytkentärenkaalla kesti paremmin mutta sekin antautui.

Saas nähä onks tossa kattilassa liikaa ruttua. Täytyy funtsia. Tosin siitä selviää head buttonin vaihdolla. Nyt siellä on 15:1 button mutta laittelin squishia tarkemmaks joten saattaa siellä olla oikeesti enemmänkin. Tavallisella startilla sormet menee joten kai ihan hyvä että siinä Turtlessa on se pehmenninjousi. Ens viikolla uudestaan sit.
Just joo.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #989 : 07.11.13 - klo: 20.44 »
Hieman ehkä sivuan aihetta,mutta kuitenkin.Tuo oma viritys tuosta 35cc motista on tähän asti ollut naruja katkova laitos,ottaa pattiin kun ei ole tuota ryyppytattia omassa joten imee soppaa kovin huonosti kaasarille.
Seurauksena mäntä pyörähtää ilman seosta  ja on pirun jäykkä,ettei tämmönen 60kg ukko jaksa repäistä :azn:

Tuossa loppukesästä ajelin tankillisen viimeinki urku auki,kun sai sisäänajot tehtyä.
Pirun laihalla oli aluksi ,muusta ei huomannu kuin lämmöistä jotka huiteli 130 asteen paikkeilla ja ilman koria.
Viimein kun sai asettumaan 100-110 paikkeille niin se loppukiekaisu jäi puuttumaan,liekkö johtuu putkesta tai sitten onnistuin töskimään tuon jotenkin.
Tällä hetkellä auto on levällään vuosihuoltoa varten ja jopa mielessä on pyörinyt kulkineen pois myyminen,saa nähdä miten käy.

anteeksi vuodatukseni ja reilu hatunnosto Jarille,sinä vain osaat loihtia noita tehomyllyjä.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.