Kirjoittaja Aihe: Project: High-Power HongNor X1-CRT Truggy  (Luettu 14524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Project: High-Power HongNor X1-CRT Truggy
« : 27.09.07 - klo: 17.54 »
HongNor projektin aloitus.
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo: 03.44 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #2 : 27.09.07 - klo: 18.04 »
Li-Po akuksi? ->
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=101&products_id=2002
Helkkarin kallis! Mieluummin DualSky GT5000 6S. Taitaa irrota Verticalilta n. 230e hintaan. Ja jos tuo ei riitä, niin sitten noita MaxAmpsin 8Ah 3S paketteja kaksi sarjaan.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #3 : 27.09.07 - klo: 18.05 »
Hmm, ehkäpä. Katselin amppeereja, antaa ilmeisesti 120A jatkuvaa, kun nopeasti googletin valmistajan kotisivut. En ole varma millaiset lipokkeet ostan, kunhan antavat melko hyvän ajoajan ja tarpeeksi amppeereja. Nuo arionin kertomat akut kuulostavat myös hyviltä, tutkailenpas niitäkin :roll: Paino/teho suhde vaikuttaisi olevan kunnossa, jos en noihin päädy niin ostan ilmeisesti 2kpl 8k 11.1v settejä maxampsilta. Kaikkenlaisia ettejä saa ehdotella, kommentteja otetaan vastaan :wink:
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #4 : 29.09.07 - klo: 01.10 »
Paino ongelmien takia akuiksi mahdollisesti Verticalin DualSky GT5000 6S setit, antavat tarpeeksi tehoja ja hintakin on kohtuullinen. Liikaa tehoja ei tule olemaan, säädän välitykset sellaisiksi että ajettavuus ei kärsi liikaa, en kaipaa lenteleviä renkaita tai kontrolloimatonta monsteria joka menettää hallintansa :wink: Nopeutta tulee kyllä köytymään vähintäänkin "tarpeeksi".
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #5 : 29.09.07 - klo: 01.20 »
Hmm, paljos nuo DualSkyn:n 5000mAh 22.2v tai 11.1v setit painaa ? Missään ei lukenut painosta mitään. Googlettamallakaan en saanut painosta tietoa, olisi mukava tietää paljon nuo painaa ja ovatko käytännöllisemmät teho/paino suhteeltaan verrattuna maxampsin 8k lipoihin. Kummat akut ovat parempia akkuja, mitä mieltä olette ? Maxampsin akut antavat 160A jatkuvaa ja ovat 8000mAh kapasiteettisia, tosin ajoaika pienenee verrattaen akkujen tuoman lisäpainon takia kun moottori rasittuu painosta enemmän ja tehot muuttuu lämmöksi :roll:
- Tapsa

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #6 : 29.09.07 - klo: 02.59 »
5000GT 3S näyttäisi painavan 379 grammaa ja 6S 730g, ainakin DualSkyn mukaan.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #7 : 29.09.07 - klo: 20.10 »
Hieman tuossa tein laskelmia, 6s LiPoilla ja neu 1515 1y koneella (2200kv)saisin aikaiseksi 52 000 kierrosta, eli melkoisen paljon. Neu 1515 2.5d koneella (1700kv) saisin aikaiseksi 37 740Kv = pyöreesti 37 000 . ELi, moottoriksi taidan ottaa neu 1515 2.5d ja akuiksi DualsSkyn 5000mAh 6s LiPot .
- Tapsa

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #8 : 29.09.07 - klo: 21.53 »
ELi, moottoriksi taidan ottaa neu 1515 2.5d ja akuiksi DualsSkyn 5000mAh 6s LiPot .
Oikein! Toinen akkuvaihtoehto on nuo Optimatin kauppaamat Enerlandit. Ovatten 30C pakkoja, tosin hieman Dualskytä arvokkaampia.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #9 : 29.09.07 - klo: 22.04 »
ELi, moottoriksi taidan ottaa neu 1515 2.5d ja akuiksi DualsSkyn 5000mAh 6s LiPot .
Oikein! Toinen akkuvaihtoehto on nuo Optimatin kauppaamat Enerlandit. Ovatten 30C pakkoja, tosin hieman Dualskytä arvokkaampia.
Mistäs noita mahtaa saada ? Mitä paremmat sitä parempi, hintarajoitustahan mulla ei ole tässä ikuisuus projektissa, pääasia että auto saadaan valmiiksi :wink:
- Tapsa

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #10 : 30.09.07 - klo: 10.09 »
http://www.optimat.net/ ihan Suomessa tai Unitedhobbies Honkkarissa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #11 : 30.09.07 - klo: 10.50 »
Jees. En löytänyt kylläkään 5000mAh pakkoja nettisivuilta, onkohan tuollaisia kuitenkin varastossa tms. ? Hyvin näyttävät antavan tehoja ainakin :tongue:
- Tapsa

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #12 : 30.09.07 - klo: 11.22 »
Juu noi pakat on 4500mAh, mutta 20C vs. 30C olikin se juju. Eroahan kapasiteetissa on vaivaiset 10Wh. Ajoajassa varmaan minuutti.


Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #13 : 30.09.07 - klo: 13.48 »
Projekti e-revo voi vaihtua hyvinkin pian project honkkariksi :tongue:
- Tapsa

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #14 : 30.09.07 - klo: 21.57 »
No jos Tapsa luopuu leikistä niin kai sen mun sit jatkettava. Mulla on toi G2R Revo maannu tyhjänpanttina reilun puolivuotta kun on napannu moottoripyöräily enempi kun leluautot. Motiks tarkotus laittaa Lehnerin 1950/x tai Neu 1515 x. Ensin vaan tarttis päättää kuinka monella kennolla ajaa. Tarkotus olis tehdä suht kevyt kokoonpano mm. 1 servo ohjaukseen.

Jesin kans tossa pähkäilin moottorikuvioita niin painoo sais parhaiten pois ajamalla kahdella 4s 5000 mAh:n pakalla sarjassa jolloin voisi pudottaa koneen kv:ta pienemmäksi mikä tois ajoaikaa lähemmäs kuuden kennon 8000 mAh:n settiä. 4s:n 5000 mAh:n akut kun on koottu fyysisesti 4 kennosta kun taas 8000mAh:n pakat on kokoonpanoo 3S2P eli kuudesta kennosta. Paino säästö olis noin 100 grammaa maxampsin akkujen painoilla laskien.

Siitä eteenpäin onkin meitsillä pohdinnat kesken. Jesi tossa jo palautteli noita periaatteita mun hitaaseen hämäläiseen nuppiin, kun ei oo tullu vähään aikaan noita laskeskeltua. Katselin tossa RC Monterista nimim. Dafnin Race Revoo niin se ajaa 4 kennolla ja käytössä Lehnerin 1950/6 ja 1950/8. Eli tuplaamalla kennomäärä vois käyttää 1950/10...12 ja kiertäis siltikin enemmän. Eli kysymys kuuluu, millä kokoonpanolla sais ajoaikaa riittävästi, mut kuitenkin painon pidettyä kurissa? Suorituskyvyn ei varmaankaan tarvis nousta tosta 4 kennon ja about 2000 kv:n motista yhtään. Tai Jesin mielestä täytyy, mut sille ei mikään riitäkkään.  :wink: Kuitenkin kennomäärää nostamalla lämmötkin taitaa nousta jonninverran... Niin jos arvon raadilla olis heittää jotain vinkkii niin kaikki otetaan vastaan. Mähän en näistä mitään ymmärrä, mä vedän vaan.  :grin:   

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #15 : 30.09.07 - klo: 22.37 »
En ole vielä varma, tosin jos en saa myytyä revoa niin projekti jatkuu samaan malliin, mun projekti keskustelu tämä tulee jokatapauksessa olemaan ja nimi vaihtuu kyllä jos auto vaihtuu, project High Power ei katoa mihinkään vaan jatkan uudella autolla/revolla :wink:
- Tapsa

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #16 : 30.09.07 - klo: 23.00 »
mun projekti keskustelu tämä tulee jokatapauksessa olemaan ja nimi vaihtuu kyllä jos auto vaihtuu, project High Power ei katoa mihinkään vaan jatkan uudella autolla/revolla :wink:

Ääää, Tapsa ei leiki mun kanssa. Perustin sitten oman Topicin. Jatkan siellä ja vaikenen tässä topicissa. Kiitos ja hei!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #17 : 01.10.07 - klo: 00.38 »
mun projekti keskustelu tämä tulee jokatapauksessa olemaan ja nimi vaihtuu kyllä jos auto vaihtuu, project High Power ei katoa mihinkään vaan jatkan uudella autolla/revolla :wink:

Ääää, Tapsa ei leiki mun kanssa. Perustin sitten oman Topicin. Jatkan siellä ja vaikenen tässä topicissa. Kiitos ja hei!
Pöh, en mä nyt kirjaimellisesti sitä tarkoittanut kuitenkaan, sori jos sait sellaisen mielikuvan asiasta, ei ollut tarkoitus häätää sua pois täältä :grin:

Saa tänne toki muutkin kirjoitella projekteistaan, mie vaan ilmoitin etten ehkä luovu projektista :wink: Mutta palataan asiaan. LiPoiksi voipi tulla FlightPowerin jonkin osrtin akut, tarkkaa tietoa ei vielä ole millaiset mahtaa tulla revooni.

- Tapsa

Poissa Badawan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #18 : 01.10.07 - klo: 09.36 »
Pöh, en mä nyt kirjaimellisesti sitä tarkoittanut kuitenkaan, sori jos sait sellaisen mielikuvan asiasta, ei ollut tarkoitus häätää sua pois täältä :grin:

Saa tänne toki muutkin kirjoitella projekteistaan, mie vaan ilmoitin etten ehkä luovu projektista :wink: Mutta palataan asiaan. LiPoiksi voipi tulla FlightPowerin jonkin osrtin akut, tarkkaa tietoa ei vielä ole millaiset mahtaa tulla revooni.



En niin aatellutkaan, kieli poskessa kirjotin.  :tongue: Ajattelin vaan et on ehkä järkevämpi perustaa oma ketju selkeyden vuoksi, varsinkin jos vaihdat autoo.

Niin asiaakin. En ainakaan itse löytänyt isompia akkuja Flight Powerilta kuin 4500 mAh, mut eiköhän sekin riittäisi. Itse mietin ensin noita Maxampsin 5000 mAh:n pakkoja. Painoo noilla FP:n akuilla näyttäis olevan 356 grammaa ja maxampisin 5000 mAh:n akuilla 345 grammaa eli on vähän kevyemmät. Vähän enemmän noi FP:n pakat tarjois kuitenkin purkuvirtaa 135 aps vs. 100 amps, ajoajassa tuskin isoo eroo on... Hintaa posteinees maxampsin pakoille tulis 330.93 dollaria eli 233,40 € + tietysti mahdolliset alvi ja tulli päälle. Mihinkähän hintaan noita Flight Powereita saisi, sivuilla kun vaan lukee verottomana hintana 149,73 €.

Joko oot muuten päättänyt minkä motin hommaat ja mistä? Mikellä noi isot Neu:t näyttäis olevan out of stock. Saksan eBaysta joskun bongasin jonkun liikkee myyvän noita Lehnerin 19xx sarjalaisia halvemmalla kun suoraan tehtaalta ostettuna...       

Poissa OLTTI

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #19 : 01.10.07 - klo: 15.52 »
Kanttiiko ostaa sellasta RC autoo ku HBX Racing 4WD MadMax (Bonzer Xt V2)Monsteri?

Sivu on www.JR-hobby.fi

Autolle luvataan jopa 50-60km/h huippunopeus (valmistajan ilmoittama)

Uusia ominaisuuksia: Isommat ja paremmatpidon antavat renkaat

Uusi upea kori

Uusittu erilliselekroniikka

Kuvissa myös runko ilman koria.Huomaa siniseksi eloksoidut alumiiniset jäähdytysrivat moottorissa!
Uudessa versiossa on erillinen 27 Mhz vastaanotin ja erittäin pienikokoinen elektroninen nopeudensäädin joka antaa tarkan tuntuman kaasuun.

Vastaanotin vesisuojattu suomessa!radiolaitteisto on ce-hyväksytty.
auton nopeus ei ole mikään ihme,vaan perustuu tosi isoon ja kireään moottoriin:
moottori 550/560 sarjan, erittäin laajavääntöinen


Ominaisuudet:
ajoakku 1800 mAh 7,2v mukana laturi 230v /400 Mah Mukana paristot 8kpl ohjaimeen mukana.
englanninkielinen kuvitettu ohje kirja jossa tarkat varaosakuvat suomenkielinen ohjelehtinen tarvitset lisäksi:ei mitään muuta kuin kuljettaja.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #20 : 01.10.07 - klo: 16.02 »
Ei kuulu tännetuo sun viestisi.
- Tapsa

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #21 : 01.10.07 - klo: 21.01 »
Se on High-Power kun kulkeekin jo noin kovaa  :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #22 : 02.10.07 - klo: 19.29 »
Tuli sitten vaihettua rivo hornyyn äsken :cheesy:
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #23 : 05.10.07 - klo: 23.56 »
Nopari ja usbcom tulivat, vaikuttavat oikein lupaavilta. Tuo nopari on kyllä melko jykevän näköinen ja piuhoja on muutama, joten piuhojen kolvaamisessa menee tovi jos toinenkin :grin:
- Tapsa

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #24 : 06.10.07 - klo: 08.46 »
Oisko itellä menny noita kolvatessa about 20min,ja muistanet että pelkkä usbcom ei sitten riitä  :lipsrsealed:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power E-Revo
« Vastaus #25 : 06.10.07 - klo: 10.50 »
Muistan muistan, pitääpäs tilata sekin härpäke tuohon valosarjan liitin paikkaan :roll:
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power HongNor X1-CRT Truggy
« Vastaus #26 : 06.10.07 - klo: 11.08 »
Tässä kuva honkkarista ja moottorikiinnikkeistä:
« Viimeksi muokattu: 06.10.07 - klo: 11.14 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power HongNor X1-CRT Truggy
« Vastaus #27 : 12.10.07 - klo: 16.12 »
Some updates  :wink: The problem with nitros, Is they arent BL  :afro:
« Viimeksi muokattu: 13.10.07 - klo: 14.42 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Project: High-Power HongNor X1-CRT Truggy
« Vastaus #28 : 09.08.08 - klo: 03.43 »
Projekti on aloitettu uudestaan ! Sain uuden ajokkini kotiin, eli toisen HongNor X1CRT Pro Truggyn. Tarkoitus olisi valmistaa tällä kertaa kokonainen sähkö truggy, paremmilla sähköillä. Radioiksi tulevat Futaba 3PM FASST 2.4Ghz radiot, akuiksi Zippy-R 5000mAh 11.1v LiPoja 2 sarjassa, laturiksi GT-A8, nopariksi Castlen Mamba Max Monster taikka MGM:n 16018, moottoriksi feigao taikka Neu 1515.

Radiot, servot, akut ja laturi jo hommattu, eli vielä pitäisi saada nopeudensäädin ja moottori. Ostan noparin ja mosan sitten kun Castle alkaa taas myydä MMM:n V2 versiota, eli parin viikon päästä. Jos eivät kerkeä ajoissa käsiini, niin hankin MGM:n noparin ja Neu:n taikka feigaon koneen.

Välitykset ja Kv määrä vielä hakusessa, mutta akkujen volttimääräksi tulee 22.2 volttia.

*Päivitetään kuvien kanssa kun olen saanut taas jotain aikaiseksi*.

« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo: 03.48 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Project: High-Power HongNor X1-CRT Truggy
« Vastaus #29 : 09.08.08 - klo: 07.20 »
Kannattaa vaihtaa nuo renkaat mahdollisimman pikaisesti.
Noista lähtee nappulat kiitämään aika nopeasti.
Tilalle HN LPR X truggy rengasta.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐