Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1445534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #180 : 24.06.08 - klo: 22.14 »

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #181 : 25.06.08 - klo: 09.18 »
Kellä on kokemusta tälläisestä autosta ja onko hyvä?
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_61_51&products_id=365
On se hyvä. Itellä yks tt01d rtr, tt01d kit, ja tt01  :mrgreen: Siitä vakiomoottorista vaan ei ole tekemään ihmeellistä luisua, mutta se ei ole kauhea kustannus kun vaihtaa vähän parempaan.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #182 : 25.06.08 - klo: 10.35 »
Ok mitä kaikkea pitää vaihtaa kun ostaa uuden moottorin? :huh:
EDIT: Mutta kai sillä orkkis koneella hetken pääsee :D ja kannattaako vaihtaa Li-Po akku tilalle?
« Viimeksi muokattu: 25.06.08 - klo: 10.42 kirjoittanut jaakkimo »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #183 : 25.06.08 - klo: 14.59 »
no ne "vakio" tavarat, eli alumiininen kardaani ja moottoripukki, sitten tehoista riippuen vetarit.
lipoa ei kannata jollei ole harjatonta, jollei sitten halua hifistellä painon kanssa. yhden lipon hinnalla saat pari nimh-akkupakettia.
niin ja taitaa noparikin mennä vaihtoon, en tiedä rajotuksista. 19-15-kierroksinen kone on jo tehokas driftingiin alottelialle riittää pitkään noi tehot.
ensin esim. yokomon 19-lankanen ja sitten siitä siirtyy yokomon 15-lankaseen, orionilla on kans drifting moottoreita, mutta ei ainakaan ekaks moottoriks tarvii niin hyvää ja kallista.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #184 : 25.06.08 - klo: 17.14 »
kyllä vakiovetarit kestää tehokkaankin motin. Itelläni vakiot kestivät hyvin LRP Vector X11 5,5 motin huudatustakin.  Metalliset eri nivelratkaisulla taas ei  :mrgreen:

Poissa elmeriracing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #185 : 25.06.08 - klo: 20.52 »
oliskos jollain ehdotuksia  moottorista ja nopeudensäätimestä,  ostin viikko sitten tt-01 rakennus sarjan
mukana tullut gt tunet motti ei vissiinkään ole kovinkaan kaksinen.
 joku järki paketti jos löytyis driftailuun... :shocked:
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #186 : 25.06.08 - klo: 20.57 »
Kuinkas tt-01:ses kestää ylipäätään tuo voimansiirto jos laittaa kunnolla tehokkaan koneen?
Elikkäs akselit ja rattaat? paukkuuko paikat?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #187 : 25.06.08 - klo: 21.26 »
Juu kiitti kun kerroitta! :mrgreen: En omista vielä kunnon sähkö autoa jos Nikkoja ei lasketa...

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #188 : 02.07.08 - klo: 01.20 »
Juu eli tarvitsee sen "keskusyksikön" joka pitää tilata erikseen, on Align -merkkinen.  Esimerkiksi omani on "Driver For Cold Light String BG71011"

eli: http://www.helikraft.com/ALIGN+RC/All+Items/ALIGN+RC/BG71011A/Driver+For+Cold+Light+String+BG71011.html


onko muita liikkeitä josta voisi ostaa tuota valoletkua ja tuon yksikön halvalla?
hellkraftista kun tuo yksikkö on loppuun myyty.
mieluiten siis samasta puljusta molemmat niin säästää posteissa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #189 : 02.07.08 - klo: 06.46 »
Öhm, en oo törmänny mut kokeiles vaikka puhelimella helikoptereihin erikoistuneista rc-liikkeistä.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #190 : 03.07.08 - klo: 11.29 »
Pitipä palata RC harrastuksiin takaisin kun bensan hinta nousi älyttömyyksiin  :mrgreen: HPI Sprint 2 tuli tilailtua Tower Hobbystä RTR:nä. http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=762&lang=en

Muuten kampe on vakio, 4200mah nimh akulla, Subarun kopalla ja 6mm/9mm offsettivanteilla (200mm koppa). Renkaina kumisemmat versiot HPI:n driftikuulista, saa nähä kuinkä tää karkaa lapasista seinään ku pääsee oikeesti tyyppäämään.





Kotosalla sai jo vaimolta palautetta ku tuli sudittua parketit viivoja täyteen  :mrgreen:




Alan asiantuntijoille kysymys maaleista. Mistä Oulusta saisi noita lexani spraymaaleja hakea suoraan hyllystä että pääsis viikonloppuna toteuttaan jonku maalinrävellyksen pintaan. JR-hobbyltä ei webbikaupasta löytyny suoraan vastausta.


Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #191 : 03.07.08 - klo: 12.10 »
Jos pro hobbyllä(airsoftilla) on vielä rc kampetta niin kysy sieltä, en tiedä kun maalaan ruiskulla.
Jere M

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #192 : 07.07.08 - klo: 12.13 »
Jotain maaleja jo löytyi, harmi että mustaa ei ollut. No veettiin paukulla pinta treenikoppaan ja radalle  :mrgreen: Pikkusen on kyllä kaikki hukassa ton kans, mutta harjoitellaan. Tosa muutama kuva, koppa on pari päivää ollu käytössä ja sen näköinenkin..

Nopeaa neuvoa kaivattaisiin säätöön. Mitä kulmaa muutan, että saisin taakse hieman lisää pitoa. TAI vaihtoehtoisesti edestä vähemmälle. Nyt on perä hieman turhan herkkä karkaamaan alta. Toisaalta jos edestä pitoa heikentää entisestään voi toi ajo olla melko lailla luistamista pitkin nurmikkoa. Vinkkejä tarvitaan!













Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #193 : 07.07.08 - klo: 13.38 »
Ari-pekan sivuilla on kerrottu mikä säätö vaikuttaa mihinkin. Driftailijoitten omalla foorumilla oli myös joku rengaskikkailu.

Itse driftailen sisällä vanhalla Xray T1R:llä ja 27t hiilikoneella teippiä renkaissa.
Kori jo valmiiksi turistissa kärsinyt Stratus 3. Sitä ei halua nähä kukaan.
Maalarinteipillä ei yhtään pitoa, ei nouse vauhdit liiaksi sisäajoon, ja jaksaa stanukoneellakin luistaa. Joskus puhaltais kompuralla pihan puhtaaksi ja kokeilis tuolla 8.5t hiilettömällä, vois olla tarpeeksi tehoa vauhdikaampaankin menoon. Ei vain haluttais noparin piohoja alkaa vaihtamaan, jos puhdistaa asfaltin, niin voisi uskaltautua T2:llakin.
Jere M

Poissa Jepa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #194 : 07.07.08 - klo: 19.28 »
Moro,

Oon tässä ostamassa RC Drifteriä, mutta mieleen on tullut muutama kysymys.
Noi Yokomo:n valmistamat drifterit kiinnnostais eniten.

Elikkäs, onko Yokomolla polttis driftereitä, vai onko kaikki sähkökäyttöisiä?
Ja onko Yokomon drifterit pelkästään 1/10 kokoa, vai onko myös muita kokoja?

Olen miettinyt tätä vaihtoehtoa:
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=ZC-105

Tuossa tulee ilmeisesti kaikki muu tarpeellinen, paitsi renkaat, laturi ja kori puuttuu?
Käykö tuohon suoraan nuo 195 mm leveät Yokomo korit? Esimerkiksi tälläinen:
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=HPI-7326

Kiitos jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 08.07.08 - klo: 08.10 kirjoittanut Jepa »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #195 : 09.07.08 - klo: 01.40 »
jepa: yokomo on ihan hyvä, tai oikeastaan mun mielestä yks parhaimpia kardaanivetoisia rtr-driftereitä.
mun tietääkseni ei ole kun 1:10 ja sähkö, hpi:llä on polttis drifteri, muilla ei taida olla, mutta "kaikki" touring autot käy driftaamiseen, ei sen tarvii olla valmis drifteri.

datajätkä: ite olen saman ongelman kanssa paininut, mutta ihan hienosäätö mielessä.
alotetaan siitä että molemmilla akseleilla pitää olla suht saman pitoiset renkaat, tai takana ainakin pitävämmät.
eteen hiukan haritusta, taakse aurausta, camberi 0-astetta, eteen jäykistintanko tai molempiin mutta eteen jäykempi.
eteen softit ja taakse supersoftit jouset, iskarit (kiinnityspisteet) saa laskea aika vaakaan. taakse anti-squat (taka-akselin etuosa korkeammalla kuin takaosa).
akselimassojen tasapainotus, eli painosuhde vaa'alla 50-50 pituus ja leveyssuunnassa, leveyssuunta kannattaa ainakin saada aikas kohdilleen, meinaan se vaikuttaa eniten tuohon spinnailuun.
niin ja one'way pois, ainakin näin alkuun kannattaa jättää se pois, laittaa sitten paikalle kun rupee hallittemaan.
etudiffi sopivan löysälle (hiukan voi kiristää, ehkä medium tiukkuus) ja taakse kokonaan lukko tai suht jäykkä. mitä enemmän haluaa nelipyöräluisuun niin sitä jäykemmälle etudiffi, löysempi tuntuu enemmän takavetoiselta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #196 : 09.07.08 - klo: 13.47 »
Kiitoksia vinkeistä, kokeillaan nyt eka muutos kerrallaan. Varsinkin kun sais sulta ne toiset renkaat niin pääsis miettiin tän asian loppuun asti  :grin: Pistän nyt perussäädöksi mistä aloitan hiomisen, perään 0 camperit (aurausta siinä näkyikin olevan), keulaan haritusta hieman ja hieman camperia, perässä iskarit pystymmässä ku keulassa, maavara perässä ja keulassa sama. Vaakaa ei valitettavasti tähän hätään ole, eikä myöskään eri jäykyisiä jousia, koitetaan näillä säädöillä nyt eka pärjätä.

Mietittiin tossa päissään myös sitä, että onko driftikamppeessa välttämätön pitkä välitys vai voisiko sitä lyhentää? Hpi:ssä on nyt 28/87 suhde, mutta tilasin pinjoneita 27 ja 26 kokoisina myös testiä varten. Nyt tuntuu että reagointi ei ole ihan niin sähäkkää, varsinkaan pitävemmällä pinnalla. Myös noi HPI:n kuvioidut driftirenkaat tuntuu aavistuksen turhan pitäviltä, joten niitä nyt tällä hetkellä eniten sormella osoitellaan.

Täytyy nyt eka koittaa saada tuo menemään keilarata edes suunnilleen hallinnassa, niin voi sit miettiä kaikkea muuta ton ympäriltä.

Tossa vielä pari kuvaa, ku noita Corollia ei vielä tässä ole nähtykkään  :mrgreen: Saatiin kaverinki tojotaan pinta.





Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #197 : 09.07.08 - klo: 16.33 »
mitä vaaemmassa ne iskarit on, sitä pehmeämmin ne toimii ja taakse sitä pitoa pitäis saada, niin sillon kannattaa takaa laittaa aikas vaakaan, kyllä sen eron ihan huomaa kun sormella nostelee sitä rengasta, että millanen vastus siinä on.
sen tasapainon saa jonkunverran lähemmäksi, kun kattoo valmistajan sivuilta mitä mikäkin komponentti painaa ja olettaa että auton alusta on tyhjänä 50-50.
jos kuulostaa siltä että toi kori ottaa jarrutuksissa tai pienissä painaumissa maahan kiinni, niin kannattaa nostaa pykälän verran, meinaan se vähän häirittee ajamista/hallintaa, koko maavaraa ei kannata nostaa jollei pohjaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #198 : 27.07.08 - klo: 13.42 »
Joo alustansäätöjä on koitettu hakia laidasta lukien, nyt tuntuu että on jo ihan kohtuu toimiva. Enemmän se kuski alkaa jo vaikuttaan tossa vehkeessä mitä ite auto..

Toisen kopan tossa tussassin uuteen väriin.







Pistäkää nyt joku muuki jotain driftikuvia  :grin:

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #199 : 27.07.08 - klo: 14.59 »
Pistäkää nyt joku muuki jotain driftikuvia  :grin:
tai videoo :D
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Kojjootti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #200 : 27.07.08 - klo: 21.49 »
Tossapa uunituoretta reenipätkää:
Video

Poissa poksudos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #201 : 28.07.08 - klo: 18.40 »
Kojjootti Kuopiosta päin? Näyttääpi ihan nepalin mikroautoradalta tuo spotti.

Itellä rifteri maalausta ja sähköjä vaille valmis.
-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->

Poissa Kojjootti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #202 : 28.07.08 - klo: 19.07 »
Juu, Kuopiosta ja tuo video juurikin mikroautoradan luota. Ei taida täälläpäin oikein rataa olla noille 1/10 asvaltti vehkeille  :sad:

Poissa poksudos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #203 : 28.07.08 - klo: 21.41 »
Asvalttia täällä riittää kyllä. Periaatteessa vois vaikka kyhätä radan jostain tötteröistä  :lol:

Kaverikin on ostamassa drifteriä. Viikonloppuna jos sais valmiiks tuon oman, niin pääsis harjottelee  :smiley:

Joskus sitten porukalla huikeat driftisessiot eiks je  :mrgreen:
-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->

Poissa JonyMan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #204 : 10.08.08 - klo: 21.39 »
Esitellään nyt oma drifteri myös tänne:
Eli hommasin tälläisen perus mallin Tamiya TT-01D Nismo Silvia.
GMVIS 3600mAh akulla, Ultramat 8 laturilla, Robitronic Speedstar 2 Speedo F/R 12 Turn noparilla, Futaba 2PL
radio+servo paketilla, lisäksi ostin vielä tehokkaamman moottorin, jota en ole vielä kokeillut, joka on GM Purple Bull 17x2

Paketti on vielä ihan perus kokoonpano aluvanteita lukuun ottamatta. Uusia koreja on jo tilattu ja muuta viritystä on jo mielessä, mutta tässä pari kuvaa tässä vaiheessa.





Kuvat on huonolaatuisia kännykkäkuvia, mutta otetaan sitten parempia kuvia järkkärillä kun saan uusiin koreihin sutattua jotain omaa käsialaa  :laugh:
Traxxas Summit, Traxxas Slash, Traxxas Slash 4wd, Tamiya DF03RA, Tamiya TT01

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #205 : 11.08.08 - klo: 09.51 »
Osaako joku kertoa, miksi noissa driftereissä on usein nuo pelkääjän puolen tarrat peilikuvina? Asiaan lienee joku looginen/järkeenkäypä selitys.

Ambulansseissahan keulan tekstit on peilikuvana, että edellä ajava ymmärtää asian taustapeiliin katsomalla, oisko selitys tässäkin yhtä yksinkertainen (mutta miksi vaan toinen kylki)?
Flying Calacucco

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #206 : 11.08.08 - klo: 15.28 »
sen takia että molemmat kyljet olis samanlaisia, muutenhan se teksti olis toisinpäin...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #207 : 11.08.08 - klo: 18.07 »
kuva pitäs olla samanpuoleinen mutta teksti ei, näyttää tyhmältä tuollain.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #208 : 11.08.08 - klo: 20.13 »
Japski 1:1 riftereissä on tapana laittaa kaikki peilikuvana. Kai se jotai kumman muotia on.

Poissa driftman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #209 : 13.08.08 - klo: 06.25 »
tuli ostettua yokoma bd mr-4tc ja tänään pitäis laittaa se esittely kuosiin,nyt vaan mietityttää että käykö hpi racing vanteet autooni ku ei viitsis ostaa turhaa...
yokomo bd mr-4tc  , kyosho lazer