Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1816384 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #720 : 16.03.09 - klo: 00.25 »
Tulipa tehtyä toinekin modaus King Hauleriin. Tein uudet jousituksen kiinnitys palat. Nyt liikevaraa riittää, mutta tuli vastaan välikardaani ongelma. Täytynee etsiä oikea ristikkonivelsysteemi.

Sauli

 Katoppas tuolta.

http://rc4wdstore.com/index.php?cPath=63

 Omaani hommasin tuolta, tosin suomalaisen RC-Garagen kautta. Mittaa tarvittava pituus ja kato noista 5mm porauksella olevista. Hintavia mutta luulisi kestävän. Minun laittamissa kuvissahan jostakin pilkistääkin tuo kardaani.

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #721 : 20.03.09 - klo: 17.46 »
Kiitos linkistä. Tosi hienoja akseleita. hintakaan ei ole paha, ovathan ne ruostumatonta terästä  :smiley:.
Taitaa olla hankala tapaus, pituutta tarvitaan vain 45 mm + 5-10 mm liuku. niin lyhyttä ei löydy :sad:. Täytynee ostaa joku, ja yrittää modata siitä sopivaksi :angry:.

Sauli

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #722 : 20.03.09 - klo: 17.54 »
 Saulij: No ainakin ite modaamalla luulisi onnistuvan. On se kyllä tosi lyhyt tuo akseli.

 Onkos kukaan kokeillu tuommoista Graupnerin LiPo cuttia? Ajattelin että josko hommais tuohon omaan Kaaniaan LiPo akun. Tuonne Kemi-Tornio alueen keskusteluun tuosta vähin pistin tekstiä.

Asiasta kuudenteen...

 Ihme juttu tänään. Tuli paketti Germaaniasta, olin jo unohtanu/luopunu toivosta tuon paketin suhteen. Tilaillu kamppeet joskus tammikuussa.

 No siinä tuli 2 kpl niitä LiPo cutteja. Tutkin asiaa tässä ja näkyis olevan tuossa toiminta periaatteena jokaisen kennon erillinen tarkkailu. Valittavana katkaisu raja 2.7V tai 3.0V per kenno. Ja tarkkailu tasausliittimestä. Eikös yleensä noissa tarkkailla kokonais jännitettä, eli tuota tasurin liitintä ei kytketä mihinkään. Akut 2....14 kennoiset käy tuon kanssa, ja mahdollista tarkkailla tuommoisella yhdellä kahta akkua. Koe kytkentä (kuvassa) suoritettu Sabaru rifteriin.

 Kukas myy näitä Graupnereita täällä kotomaassa? Näkisi hintaa vertailla...

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #723 : 23.03.09 - klo: 07.38 »
scaniaanki on ajovalot asennettu outoa on se ei siin ole taka ajovaloja eikä pakki valoa eli täytyypi hommata lisää ledei.. tosin väsääminen on nyt pienellä tauolla kun perjantai aamusta meille syntyi poika vauva  :p mut ompa hyvä syy ainakin rakentaa  :grin:

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #724 : 23.03.09 - klo: 11.01 »
väsääminen on nyt pienellä tauolla kun perjantai aamusta meille syntyi poika vauva  :p mut ompa hyvä syy ainakin rakentaa  :grin:

Onnea vaan molempiin projekteihin etenkin siihen poikaan!

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #725 : 23.03.09 - klo: 15.09 »
 Onnittelut saat täältäkin.

 Hyvä syy tosiaan hommata kamppeita "pojalle".

 Ite olen käyttäny verukkeena lelukaupoissa pikkuveljeä, ja unohtanut sopivasti kertoa että tuo velipoika ei enää niin pieni ole...

  :wink:

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #726 : 24.03.09 - klo: 19.55 »
Onnittelut täältäkin. Itsellä 3 tyttöä ja 2 poikaa. Nuorimman pojan kanssa rakentelen.

Taas hieman edistystä. laitoin alennusvahteen suoralla holkilla heti vaihteiston perään. Alennusvaihde on kiinni alumiinisella kiinnikkeellä ja parilla ruuvilla.

Täytynee tilata tuolta http://rc4wdstore.com/index.php?cPath=63 parit kardaanit.

Sauli

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #727 : 25.03.09 - klo: 20.48 »
 Jo vain Saulij, hyvältä näyttää tuo alennuksen asennus.

 Ite tein radikaalin "modauksen" tänään pyöräkoneeseen. Ei enää näytä niin oikealta kuin ennen, mutta josko saatiin irroitus voimaa lisää. Tuplasin tuon kauhan kippauksen sylinterin.

 :evil:

 Kävin tänään hakemassa Hydro-Kemi nimisestä liikkeestä loput tiivisteet tuohon "alkuperäiseen" sylinteriin, joka on vuotanut alusta asti. Josko se nyt pitäisi öljyt sisällään. Männän ja varren tiivisteet löytyivät suoraan hyllystä pari viikkoa sitten, kun kävin kysymässä. Parit pienet O-renkaat meni tilaukseen jotka tänään kävin hakemassa. Oli kyllä mulle itelle yllätys että noin pieniä löytyi hyllystä.

 Dumpperiin olen mittaillut kääntösylinterien paikkoja, ja viime yönä viimein tein alustavat kiinnitykset. Saattaapi olla että teen nuo vielä uudelleen.

Poissa mielipuoli

  • Tulokas
    • Profiili
    • omia kuvia
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #728 : 26.03.09 - klo: 11.20 »
Itse olen kans monta vuotta haaveillut tuomosesta rc työkoneesta mutta on niin suolaset hinnat nuilla että en ole raskinut ostaa. tuossa lelukauppoja kierrellessä sattu hyllyllä seisomaan tällanen BRUDERin valmistama VALMET 191. Kone on aika kookkaan kokonen oiskohan 1/12 tai 1/10 ja aika hyvä kopio alkuperäestä valmetista. työkoneita koneeseen löytyy isot valikoimat. nyt ois tarkotus alkaa rakenrtaan tästä rc traktori. näyttäähän tuolla bruderilla olevan kuorma autojakin. sellasta ajattelin kysyä että onko suomessa liikettä mistä voi ostaa kuorma auton renkaita,telejä ja akseleita?














FCMA:n sivuilla on joku kans jaksanu värkätä tosi hienon rc 988 caterpillarin 1:39
http://www.fcma.fi/FCMABBS/viewtopic.php?t=6553



« Viimeksi muokattu: 26.03.09 - klo: 11.23 kirjoittanut mielipuoli »

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #729 : 26.03.09 - klo: 13.00 »
Näin kokemattomana sanoisin että jos kahlaa tämän topicin alusta loppuun niin väittäisin että täällä vähintään yhtä hienoja vehkeitä!

Ei taida nämäkään (esim. sauli, hemi ja juupeli) ostaneet valmiita sarjoja jotka todella kalliita ja on tainnut tulla maksamaan itte tehtynäkin "maltaita". Hienoja koneita joka tapauksessa ovat monet tällä topicilla esiintyneet tehneet.

Ilman mitään sidos kytköksiä Konevoima yhdistykseen pyytäisn tulemaan oikeiden koneiden tapahtumaan kesällä. Ymmärrän kyllä että sieltä kaukaa "etelästä" on pitkä matka tulla ja aiheuttaa kustannuksia mutta sillä tavalla voisi ehkäistä harrastuksien keskittymistä etelään (pääkaupunki seudulle).

Mm. Meri-Lapin pienoisautoilijat aikoo osallistua myös tapahtumaan, esittelemällä harrastusta ja kalustoa ja näin kantaa kortensa kekoon hyvän ja kehittävän harrastuksen puolesta.

Makke

Poissa RAULI

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #730 : 26.03.09 - klo: 15.35 »
Itse olen kans monta vuotta haaveillut tuomosesta rc työkoneesta mutta on niin suolaset hinnat nuilla että en ole raskinut ostaa. tuossa lelukauppoja kierrellessä sattu hyllyllä seisomaan tällanen BRUDERin valmistama VALMET 191. Kone on aika kookkaan kokonen oiskohan 1/12 tai 1/10 ja aika hyvä kopio alkuperäestä valmetista. työkoneita koneeseen löytyy isot valikoimat. nyt ois tarkotus alkaa rakenrtaan tästä rc traktori. näyttäähän tuolla bruderilla olevan kuorma autojakin. sellasta ajattelin kysyä että onko suomessa liikettä mistä voi ostaa kuorma auton renkaita,telejä ja akseleita?














FCMA:n sivuilla on joku kans jaksanu värkätä tosi hienon rc 988 caterpillarin 1:39
http://www.fcma.fi/FCMABBS/viewtopic.php?t=6553




http://www.youtube.com/watch?v=m-PtuU5dNyM&feature=channel_page joo kannattaa kattoo vaik toi video toi toimii hydrauliikalla eikä millään ratas härdellillä / kaarnalla   :grin: :grin: :grin: ja on tältä foorumilta

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #731 : 26.03.09 - klo: 16.49 »
kiitos kiitos  :grin: itsekki olen alkannut tosissaa harkitsee tota alennus vaihdetta kun vaikka ajaa pienimmällä vaihteella niin tuppaa menee aika vauhdilla tänäänki ensiksi tarras maton reunaa sit kun painoi kaasua niin pamahti seinää kun ottikin pitoa  :angry: siitä puheen olle saakohan noihin minkään näköistä lukkoa et molemmat takarenkaat pyörisi yhtä aikaa aina kun auto jää maton päälle niin just se rengas pyörii joka ei ota pitoa  :huh:

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #732 : 26.03.09 - klo: 17.25 »
Täältä löytyy kaikki Tamiyan voimansiiron osat ja paljon muutakin
http://www.der-getriebedoktor.de/

Sauli

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #733 : 26.03.09 - klo: 17.54 »
Voisiko joku ystävällinen rekka henkilö mitata Tamiya kuorkin rungon leveyden. Siis aisan ulkolaidasta toiseen.
Samaan syssyyn jos saisi sen perusrenkaan halkaisijan?

Edit: Rengas on ilmeisesti 88mm



Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #734 : 26.03.09 - klo: 18.48 »
Voisiko joku ystävällinen rekka henkilö mitata Tamiya kuorkin rungon leveyden. Siis aisan ulkolaidasta toiseen.
Samaan syssyyn jos saisi sen perusrenkaan halkaisijan?

Edit: Rengas on ilmeisesti 88mm



Rungon leveys 62 mm. Renkaan halkaisia 83 mm.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #735 : 27.03.09 - klo: 00.39 »
 Oho.

 Kiitti Saulij tuosta ratas tohtori linkistä. Löytyi paljon uutta kampetta.

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #736 : 27.03.09 - klo: 08.06 »
Täältä löytyy kaikki Tamiyan voimansiiron osat ja paljon muutakin
http://www.der-getriebedoktor.de/

Sauli
tattista sehän on kun pieni karkki kauppa  :grin: tossa juuri katselin tamiyan sivuilta alkuperäisiäki osia jo autoon saa takaisin kasaan sen

Poissa Ville84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #737 : 27.03.09 - klo: 08.50 »
kiitos siitä Juupeli72.Onkos muut täällä näihin kaupasta ostettuihin kajonneet?
Harmi vaan kun toi saksa ei oikein iteltä taivu...

 Olepas hyvä vaan.   :lol:

 Ite harjoittelin Bruderin pyöräkoneeseen noita ledien tinailuja. Siinä oli se etu että on enempi tilaa kuin noissa Sikun koneissa.

 Olen kyllä myös tuollaisen R/C Sikun (ite asiassa IR) 1:32 JohnDeeren omistaja. Ja tutkinut miten tuohon voisi lisätä noita valoja, mutta pitäis käyttää pintaliitos ledejä ja ne kun ovat niin pieniä ettei minun tärisevillä käsillä pysty niitä tinaamaan.


Terve.

Olen tätä foorumia jo pidemmän aikaa seuraillut ja nyt piti liittyä.
Minulla on 2kpl Sikun John Deere IR-ohjattua traktoria ja niihin 1kpl kippikärry. Tarkoitus olisi laittaa lisävaloja pintaliitosledeillä ja rakentaa etunostolaitteet. Pintaliitos komponenttien käsittelyyn löytyy vehkeet.
Ohjeita olen katsonut http://www.modell-trecker-tuning.de/, mutta saksa ei oikein taivu.

Hienoja koneita olette rakentaneet.

 

Poissa Näpertelijä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #738 : 27.03.09 - klo: 10.09 »
Lavoja tuossa mallailin runkojen päälle niin oisko vinkkiä mistä sais näppärästi tehtyä kasetille kiskot ja rullat? Mitenkäs tänne saa noita kuvia laitettua? Ei ole tää tietokone homma oikein hanskassa...

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #739 : 27.03.09 - klo: 14.44 »
Katoppa tuolta niin sat ohjeita kuvan laittoon:

http://rc10.fi/index.php?topic=33718.msg308808#msg308808

Muillakin ollu joskus samoja ongelmia!

Paa ihmeessä kuvia tuleen.

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #740 : 27.03.09 - klo: 16.08 »
Pientä päivitystä Scaniaan. Juuri tuli "runko pajalta" tuo minun Scania, sekä Lipperiin kauhaa suunniteltu ja ois vielä ilman kiinnitys korvakoita. Kuviin siis..

 Alkuperäinen runko on tuo punaiseksi maalattu, joka nyt siis ois tulevan lavan mitta. Pieni ero.

olen itsekki alkanut harkitsee pitempää runkoa scaniaan oletko mistä hommannut ton pitkän rungon vai ihan itse tehnyt?

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #741 : 27.03.09 - klo: 16.25 »
Jo vain Saulij, hyvältä näyttää tuo alennuksen asennus.

 Ite tein radikaalin "modauksen" tänään pyöräkoneeseen. Ei enää näytä niin oikealta kuin ennen, mutta josko saatiin irroitus voimaa lisää. Tuplasin tuon kauhan kippauksen sylinterin.

 :evil:

 Kävin tänään hakemassa Hydro-Kemi nimisestä liikkeestä loput tiivisteet tuohon "alkuperäiseen" sylinteriin, joka on vuotanut alusta asti. Josko se nyt pitäisi öljyt sisällään. Männän ja varren tiivisteet löytyivät suoraan hyllystä pari viikkoa sitten, kun kävin kysymässä. Parit pienet O-renkaat meni tilaukseen jotka tänään kävin hakemassa. Oli kyllä mulle itelle yllätys että noin pieniä löytyi hyllystä.

 Dumpperiin olen mittaillut kääntösylinterien paikkoja, ja viime yönä viimein tein alustavat kiinnitykset. Saattaapi olla että teen nuo vielä uudelleen.
no noilla sylintereillä luulis nyt jotain tapahtuvan  :roll:

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #742 : 27.03.09 - klo: 22.22 »

Pete.s: Mie hommasin toisen Tamiyan auton, eli tuommosen pitkä runkoisen jenkkinupin. Siittä kasasin akselit ja rungon, sovitin Scanian hytin rungolle ja käytin alkuperäisen Kanian rungon apurunkona.

 Tuossa pittää siten porailla ja kierteyttää melkein kaikki reijät uusiksi. Siirsin tuota taka-akselistoa eteenpäin jonku verran että sain mieleisen akselivälin. Niin ja korotin hytin kiinnityksiä ALU L-profiilin pätkällä jottei etupuskuri koko ajan raavi maahan.

 Kyllä tuossa pyöräkoneessa lisääntyi voima kauhan osalta aikalailla. Jokohan tohtis alkaa toista kauhaa suunnittelemaan.

  :cool:

Poissa Jami75

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #743 : 28.03.09 - klo: 10.07 »
Ootkos Ville84 katsellut valmiita settejä Saksasta? esim http://www.modelshop24-landmaschinenmodelle.de/Agrartoy-s364h363-Siku-Control-Umbau.html?sid=bd4614b668db573d7986981f7136a370  sekä http://www.modellbauschuppen.de/shop/index.php muitakin olen kyllä nähnyt...... Itselläni myös tuo valo ja etunostolaitejuttu mielessä....
« Viimeksi muokattu: 28.03.09 - klo: 10.18 kirjoittanut Jami75 »

Poissa Ville84

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #744 : 28.03.09 - klo: 19.51 »
Ootkos Ville84 katsellut valmiita settejä Saksasta? esim http://www.modelshop24-landmaschinenmodelle.de/Agrartoy-s364h363-Siku-Control-Umbau.html?sid=bd4614b668db573d7986981f7136a370  sekä http://www.modellbauschuppen.de/shop/index.php muitakin olen kyllä nähnyt...... Itselläni myös tuo valo ja etunostolaitejuttu mielessä....

Hyviä linkkejä, En ole näitä vielä nähnytkään. Tuolla ensimmäisessä linkissä olisi kaikkea mielenkiintoista tilattavaa.
Sen verran olen tutkinut tuota etunostolaite juttua, että piirilevyllä on valmis pistoke lisäservolle. Joka toimii peräkärryn kippivivusta. Täytyisi vaan jostain hankkia sellainen nelijohtoinen pieni servo, joita tuossa ensimmäisessä linkissä oli myynnissä.
Valojuttuja olen suomennellut sieltä modell trecker tuningin sivuilta yksityiskohtaisista ohjeista. Muuten valot ovat hanskassa, mutta tökkää siihen kohtaan 12. Siinä pitää tehdä piirilevylle jotain muutoksia, mutta mitä? Pitää varmaan alkaa opiskelemaan saksaa. Tässäpä vielä suoralinkki sinne ohjeeseen ja siinä kohta 12 on epäselvä. http://www.modell-trecker-tuning.de/53605799250d5e501/536057992c0a47d01
Noissa linkeissä valot mielestäni aika kalliita, Koska niitä saa täältäkin muutaman kummenen sentin kappale hinnalla.

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #745 : 31.03.09 - klo: 15.42 »
itsekki tuossa hiukka muokkasin scaniaa laitoin äärivalot ja autoki on maalattu uusiksi runkoa ja iskareita myöden nyyt täytyisi vain rupea metsästää ledejä lisää jostain päin :huh: ja sit hommata tuo uus puskuri

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #746 : 31.03.09 - klo: 16.07 »
itsekki tuossa hiukka muokkasin scaniaa laitoin äärivalot ja autoki on maalattu uusiksi runkoa ja iskareita myöden nyyt täytyisi vain rupea metsästää ledejä lisää jostain päin :huh: ja sit hommata tuo uus puskuri

ledejä saa ainakin tästä osotteesta ja sieltä saa paljon muutakin sähkö rompetta :grin:


http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php
-tauolla-

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #747 : 31.03.09 - klo: 21.48 »
itsekki tuossa hiukka muokkasin scaniaa laitoin äärivalot ja autoki on maalattu uusiksi runkoa ja iskareita myöden nyyt täytyisi vain rupea metsästää ledejä lisää jostain päin :huh: ja sit hommata tuo uus puskuri

ledejä saa ainakin tästä osotteesta ja sieltä saa paljon muutakin sähkö rompetta :grin:


http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php
kiva kiitti :grin: ilmeni kiva ongelma kasaus vaihees pakki piipari ei piipitä taakse päin ajaes mut eteen päin ajaes kylläki  :azn:

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #748 : 01.04.09 - klo: 09.59 »
juu ja sit löytyi tälläinen liike jos joku muuki tarvitsee lamppui  :grin: http://www.nadenex.fi/online/index1.html?lang=fi&target=d137.html&gclid=COKb5ZqNz5kCFcQw3wod0Uzotg

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #749 : 01.04.09 - klo: 17.31 »
 Pete.S: Ongelmaan ratkaisuksi voisit kokeilla vaihtaa moottorin johdot keskenään, ja lähettimestä kaasukanavan reverse eli kääntö?