Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1816385 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RAULI

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1200 : 27.09.09 - klo: 11.43 »

Nyt on tultu taas sellaiseen tilanteeseen että pitäis alkaa miettimään mitä tekis seuraavaksi :undecided:. Aika luonnolinen jatke sora-autolle on joku lastauslaite, kun toi kaivuri on vähän hidas (pieni kauha/iso lava). Eli rakennan pyöräkuormaajan, käyttäen osia Bruderin Liebherr L574 koneesta.
Samanlainen kuin Geswasin kone, ja Juupelin valotutkielma.
Omasta teen ihan hydraulisen, kuten juupelin "varsinainen" pyöräkonekin on. Käytän tosta Bruderista ainakin hytin, konepellin ja lokarit, muut osat teen lähinnä alumiinistä.

[/quote] Ihan hieno tollanen saksassa myynnissä http://cgi.ebay.de/RC-Radlader-Liebherr-Bruder-Umbau_W0QQitemZ330363289792QQcmdZViewItemQQptZRC_Modellbau?hash=item4ceb2fc0c0&_trksid=p3286.c0.m14

Poissa pajatso

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1201 : 27.09.09 - klo: 13.15 »
moro,

Pienkuormaajassa kopan teko menossa. Pitäis tiivistellä vähän levyjen saumoja. Onko kukaan törmännyt  vastaavaan tiivistelyhommaan? Mikäköhän toimis parhaiten jos tulee maalia päälle? Akryylimassa? Sikaflexi?


     -p-

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1202 : 27.09.09 - klo: 21.35 »
Kiitosta vain :angel:

Ikävä kyllä, tähän hätään ei ole videota. Mutta voin kyllä koittaa ottaa huomenissa tai viikonloppuna, jos tuo kamera vain suostuu toimimaan yhteistyössä minun kanssa :smiley:

Tässä vielä muutama kuvatus täysin alkuvaiheessa olevasta tulevasta projektista:

Akselit+Renkaat
Akseli
Speksit

Tämän tulevaisuuden projektin koetan tehdä vähän tarkemmin, mutta aika näyttää mihin rahkeet ja työkalut riittävät :laugh:

Moro, ja tervetuloa!

Hattu nousee korkealle!!! Todella komeeta!

Ja heti miljoona kysymystä, kun näyttää koneessa olevan noita DIY-lineaarisia aktuaattoreita/ mekaanisia "hydrauliikkoja":

Näyttäis olevan normaali ruuvi ja putki? Minkä kokoisia, mitä putkea? Mitä vasten tuo ruuvi pyörii, siis mihin olet tehnyt kierteet?

Millä tuo kaivurin puomin nosto ts. koko puomin nosto/kääntö on toteutettu? Siinä näyttää olevan voimaakin aika paljon?

Tämä ruuviperä kiinnostaa vieläkin enemmän. Kuinkas korkea tuo on kokonaisuudessaan ja kuinka leveä tuo matoruuvin "peti" on? Voisi todellakin olla loistava ratkaisu emekkiläiseen. Akselikin näyttää aika ohuelta, onko 4 mm?
4mm akseli olisi loistava, sillä emekkiläisiin saa laakeroinnin suoraan 4mm laipallisilla laakerilla (ulkokehä muistaakseni 7mm) ilman sen ihmeempiä muutostöitä.

Täytyykin alkaa jahtaamaan vanhoja korppuasemia...

Niin juu, jos vaan viitsit ja ehdit, niin Bruderin kaivuristakin saa laittaa kuvia ja videoita. Itsellä on mietinnässä tuohon "bobcattiin" kaivinkauha. Kauha on jo hommattu, mutta se tarvii toimiakseen noita aktuaattoreita (voimaa ja riittävää nopeutta).
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo: 21.40 kirjoittanut IMN »
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1203 : 29.09.09 - klo: 09.11 »
Nyt on tultu taas sellaiseen tilanteeseen että pitäis alkaa miettimään mitä tekis seuraavaksi :undecided:. Aika luonnolinen jatke sora-autolle on joku lastauslaite, kun toi kaivuri on vähän hidas (pieni kauha/iso lava). Eli rakennan pyöräkuormaajan, käyttäen osia Bruderin Liebherr L574 koneesta.
Samanlainen kuin Geswasin kone, ja Juupelin valotutkielma.
Omasta teen ihan hydraulisen, kuten juupelin "varsinainen" pyöräkonekin on. Käytän tosta Bruderista ainakin hytin, konepellin ja lokarit, muut osat teen lähinnä alumiinistä.

 Tuohon saa sitä muunnos sarjaakin, jolla ilmeisesti tuo Raulin laittaman linkin konekin on tehty. Oisko siellä Sulle Hemi kuvia avuksi.

 Mutta tässä muutamia "osia" joita oon löytäny tuollaiseen projektiin.  :wink:

http://www.afv-model.com/4711shop/index.php?cat=c131_Building-vehicles.html

 Entäpä Emek muutoksiin perä.

http://www.afv-model.com/4711shop/product_info.php?info=p279_Mini-oh-housing-with-gear-wheels.html

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1204 : 29.09.09 - klo: 10.46 »
Moro. Osaako joku täällä sanoa, että millaiset toimitusajat tällä firmalla on:
http://verkerk.modelbouw-onlineshop.nl/product_info.php?products_id=28
Olen viimeksi saanut heiltä spostia 20.9 ja maksoin laskun seuraavana päivänä. Olen nyt turhaan odotellut vahvistusta maksustani Onko näin, että tämä kyseinen firma ei laita enää muuta tietoa minulle. Paketti vain tulee joskus...
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1205 : 29.09.09 - klo: 17.59 »
Moro. Osaako joku täällä sanoa, että millaiset toimitusajat tällä firmalla on:
http://verkerk.modelbouw-onlineshop.nl/product_info.php?products_id=28
Olen viimeksi saanut heiltä spostia 20.9 ja maksoin laskun seuraavana päivänä. Olen nyt turhaan odotellut vahvistusta maksustani Onko näin, että tämä kyseinen firma ei laita enää muuta tietoa minulle. Paketti vain tulee joskus...

Itse tilasin tavaraa 16.9, ja tänään tuli paketti. Parin päivää maksamisesta tuli ilmoitus että tavarat on lähteny, maksoin Paypalilla. Maksusta en minäkään saanut erikseen mitään vahvistusta.

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1206 : 29.09.09 - klo: 18.09 »
Nyt on tultu taas sellaiseen tilanteeseen että pitäis alkaa miettimään mitä tekis seuraavaksi :undecided:. Aika luonnolinen jatke sora-autolle on joku lastauslaite, kun toi kaivuri on vähän hidas (pieni kauha/iso lava). Eli rakennan pyöräkuormaajan, käyttäen osia Bruderin Liebherr L574 koneesta.
Samanlainen kuin Geswasin kone, ja Juupelin valotutkielma.
Omasta teen ihan hydraulisen, kuten juupelin "varsinainen" pyöräkonekin on. Käytän tosta Bruderista ainakin hytin, konepellin ja lokarit, muut osat teen lähinnä alumiinistä.

 Tuohon saa sitä muunnos sarjaakin, jolla ilmeisesti tuo Raulin laittaman linkin konekin on tehty. Oisko siellä Sulle Hemi kuvia avuksi.

 Mutta tässä muutamia "osia" joita oon löytäny tuollaiseen projektiin.  :wink:

http://www.afv-model.com/4711shop/index.php?cat=c131_Building-vehicles.html




Itseasiassa olen harkinnut noita AVF:n myymiä renkaita, mutta esim. noi akselit jätän kyllä hankkimatta :cry:.
Ajattelin tehdä omani myös neljällä moottorilla.
Tässä on muuten linkki tohon firmaan joka myy tota muutossarjaa http://www.rc-sandmann.de/liebherr_574_umbau.html
Voihan noista kuvista ainakin ottaa mallia :wink:

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1207 : 29.09.09 - klo: 19.54 »
Lainaus
Entäpä Emek muutoksiin perä.

http://www.afv-model.com/4711shop/product_info.php?info=p279_Mini-oh-housing-with-gear-wheels.html

Joo, tuo voisi jopa sopia, hintakaan ei ole paha ( Kleine Laster perä maksaa muistaakseni 199€...öh...). Perä täytyisi tosiaan saada "heittämällä" kiinni, sillä rungon muokkaaminen ei pahemmin tuossa koossa nappaa (sen joutuu sitten tekemään täysin uudestaan, yksinkertaisuus-idea katoaa). Vaihteistoa tuokin toisaalta vielä vaatii, kun välitys on kuitenkin aika "aavikko".

Tuli sitten tuosta 604wayn innoittamana kaiveltua tietotekniikkaromua, ja löytyihän sieltä vanha korppu- ja cd-asema. Korppuasemassa on tosiaan tuollainen pieni matopyörä. Tässä meikäläisen versiossa "harjasyvyys" on todella matala. Milläköhän 604:nen niitä syvensi? Viilaamalla? Sopivan rattaan löytyminen voikin olla vaikeaa (hammastuksen sopivuus).

Taitaapa kohta käydä niin, että rupee firmat ottamaan Hemiltä mallia  :wink: .

Valaiskaa tietämätöntä taas. Mulle on pikkuisen jäänyt epäselväksi, että saako noihin Tamiyan rekkoihin "servolla" lukittavan perän ts. akselin, jonka diffin voi lukita radiosta? Lähinnä vaan tuli mieleen tämä nostoteli + lukkoperä + telikarhu/robson. Sen rullan varmaan saisi toimimaan tarpeeksi vahvalla servolla. Ettei vaan juupelilla olisi vastaavia ajatuksia, kun tuota nostoteliä oli suunnitellut...  :azn:
Kun vielä olisi radioista käskettävä vetokin akselissa, niin se nouseva teliveto...

Mää yritän pitää vielä näppini erossa noista Tamiyan vehkeistä...vielä...


 
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa 604way

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1208 : 29.09.09 - klo: 22.00 »
Kiitosta vain :angel:

Ikävä kyllä, tähän hätään ei ole videota. Mutta voin kyllä koittaa ottaa huomenissa tai viikonloppuna, jos tuo kamera vain suostuu toimimaan yhteistyössä minun kanssa :smiley:

Tässä vielä muutama kuvatus täysin alkuvaiheessa olevasta tulevasta projektista:

Akselit+Renkaat
Akseli
Speksit

Tämän tulevaisuuden projektin koetan tehdä vähän tarkemmin, mutta aika näyttää mihin rahkeet ja työkalut riittävät :laugh:

Moro, ja tervetuloa!

Hattu nousee korkealle!!! Todella komeeta!

Ja heti miljoona kysymystä, kun näyttää koneessa olevan noita DIY-lineaarisia aktuaattoreita/ mekaanisia "hydrauliikkoja":

Näyttäis olevan normaali ruuvi ja putki? Minkä kokoisia, mitä putkea? Mitä vasten tuo ruuvi pyörii, siis mihin olet tehnyt kierteet?

Millä tuo kaivurin puomin nosto ts. koko puomin nosto/kääntö on toteutettu? Siinä näyttää olevan voimaakin aika paljon?

Tämä ruuviperä kiinnostaa vieläkin enemmän. Kuinkas korkea tuo on kokonaisuudessaan ja kuinka leveä tuo matoruuvin "peti" on? Voisi todellakin olla loistava ratkaisu emekkiläiseen. Akselikin näyttää aika ohuelta, onko 4 mm?
4mm akseli olisi loistava, sillä emekkiläisiin saa laakeroinnin suoraan 4mm laipallisilla laakerilla (ulkokehä muistaakseni 7mm) ilman sen ihmeempiä muutostöitä.

Täytyykin alkaa jahtaamaan vanhoja korppuasemia...

Niin juu, jos vaan viitsit ja ehdit, niin Bruderin kaivuristakin saa laittaa kuvia ja videoita. Itsellä on mietinnässä tuohon "bobcattiin" kaivinkauha. Kauha on jo hommattu, mutta se tarvii toimiakseen noita aktuaattoreita (voimaa ja riittävää nopeutta).

Morjens!

Tuo putki on vanhasta teleskooppiantennista ja on 7mm halkaisijaltaan. Seinämän paksuus ei ole tuossa paljon, joten sisähalkaisija on vain vähäisen pienempi (hankala ottaa tarkkoja mittoja kun on vähän kulahtanut työntömitta :roll: ) Tuosta teleskooppiantennista saa kätevästi eri halkaisijalla olevia putkia, kuparia taitavat nuo olla. Tuon kierreosan olen tehnyt pyöreästä legopalikasta, johon vaan tuota ruuvia ruuvaillut niin kauan, että on sopivan löysä eikä tiukka ja liimalla putkeen paikalleen. Ruuvit ovat ihan perus puuruuveja.

Puomin nosto tuossa kaivurissa on toteutettu pelkästään rattailla, jossain kuvassa varmaankin näkyy tuo ratas tuolla puomin juuressa. Voin kuvia näpsiä tässä jossain välissä koneen sisuksista. Kaikkea en sentään ole liimannut kasaan, vaan käytin pieniä ruuveja myös, jotta on mahdollisuus korjailla jälkikäteenkin jos jotain hajoaa. Jos tuolla käännöllä tarkoitit ylävaunun pyörimistä, niin se myöskin on rattailla toteutettu. Kuvista selviää varmaankin parhaiten, kunhan niitä saan vain näpsittyä...

Voimaahan näissä lineaarisissa aktuaattoreissa on itseasiassa yllättävän paljon. Servojen rattaat taitavat olla se heikoin lenkki... Kaivinkoneella nousee n. 125g, suunnilleen tuossa kohtaa oli kauha, missä kaivupuomi yhdistyy itse pääpuomiin. Tämän jälkeen alkoi perä nousemaan. Eli ihan tarpeeksi tuon kokoiseksi koneeksi, jotta kaivamaankin pystyy  :p

Ruuviperän korkeus on alimmasta kohdasta (putken alapuolelta) ylimpään kohtaan siinä 8mm tienoilla, mutta nousee max. 2mm vielä. Pituus on 1cm ja leveys 9mm. Tuohon tarvitsee tehdä kansi päälle vielä, joka sitten pitää tuota kierre osaa paikallaan, jotta kosketus rattaaseen pysyy. Tästä johtuu tuo korkeuden nousu. Itse akseli, johon renkaat kiinnitetään on halkaisijaltaan 3mm.

Rattaat löytyivät "palikkajemmasta" itselläni, ihme kyllä olivat jopa sopivat ja vielä 3 kpl :smiley: Tuolle matoruuville näytin dremeliä, jossa oli katkaisulaikka kiinni. Sitten vaan varovasti käsissä pyörittelemällä ja kierteessä laikkaa pitämällä (samassa kulmassa kuin kierre ja kannattaa tehdä ennenkuin pätkii lyhyemmäksi) edes takaisin kunnes on sopiva. Itsellä löytyi noista korppuasemista sekä messinkinen ja jotain kovempaa metallia oleva matoruuvi. Messinkinen tuli valmiiksi suht helposti, mutta tuota kovempaa sai vähän aikaa jo pyöritelläkkin käsissä.

Tosiaan tarvitsee noita kuvia jossain välissä koettaa näpsiä vielä :smiley:

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1209 : 30.09.09 - klo: 01.41 »
Moro. Osaako joku täällä sanoa, että millaiset toimitusajat tällä firmalla on:
http://verkerk.modelbouw-onlineshop.nl/product_info.php?products_id=28
Olen viimeksi saanut heiltä spostia 20.9 ja maksoin laskun seuraavana päivänä. Olen nyt turhaan odotellut vahvistusta maksustani Onko näin, että tämä kyseinen firma ei laita enää muuta tietoa minulle. Paketti vain tulee joskus...

Itse tilasin tavaraa 16.9, ja tänään tuli paketti. Parin päivää maksamisesta tuli ilmoitus että tavarat on lähteny, maksoin Paypalilla. Maksusta en minäkään saanut erikseen mitään vahvistusta.


Itse en tosiaan ole saanut mitään viestiä maksun jälkeen. Olisi sinänsä kiva tietää onko rahat mennyt perille vai menikö rahat bittihelv...in. No jos loppuviikon odotan ja menen maanantaina kysymään pankista et onko mun siirtämät rahat menneet oikeasti jollekin tilille. Ainakin toimin pankin tädin ohjeiden mukaan.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa yritäjä

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1210 : 30.09.09 - klo: 10.54 »
morjesta taas juu elikkä oon ostamas tällästä  mietin vaan että kannataako tota ostaa neuvokaa te keillä on kokemusta kiitos jos autatta kaveria hädäs oonjo pitkää ollu hankkimas tollasta :afro: http://www.etamiya.com/shop/tamiya56323scania-r620-6x4-highline-tractor-truck-full-operation-kit-super-combo-p-90013916.html
« Viimeksi muokattu: 30.09.09 - klo: 17.41 kirjoittanut yritäjä »

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1211 : 30.09.09 - klo: 15.24 »
morjesta taas juu elikkä oon ostamas tällästä http://www.etamiya.com/shop/tamiya56322rc-tractor-truck-scania-r620-6A!A%A1%A54-highline-full-operation-kit-japanese-version-p-90010080.html mietin vaan että kannataako tota ostaa neuvokaa te keillä on kokemusta kiitos jos autatta kaveria hädäs oonjo pitkää ollu hankkimas tollasta :afro:


Ei toimi linkki!

Poissa yritäjä

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1212 : 30.09.09 - klo: 17.42 »
linkki korjattu :grin:

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1213 : 30.09.09 - klo: 18.52 »
Kiitos jälleen infosta.

Nonni, eipä olis taas ihan heti tullut mieleen antenni. Siinähän tosiaan on montaa kokoa ohutta putkea.

Kävin itse eilen tilamaassa akryyliputkea, 4mm /8 mm-halkaisija (sisä/ulko). Täytyy kattella, jos siihen saisi suoraan kierteet. Aika "heikosti" on tarjolla ylipäätään pientä muoviputkea, alumiinisesta puhumattakaan. Tankoja löytyy vaikka mitä, putkea paljon vähemmän. Nyt siis puhun ihan rautakauppa/vastaavaa valikoimaa, tietysti erikoisliikkeistä saa erikoishintaan. No, nyt kyllä putkea tulee sitten 2m, joten on hieman työvaraakin. Tässä pöydällä olisi kyllä tuollainen tietokoneen halpismikki, jossa olisi ohutta putkea...on vaan ainoa mikki. Täytyy vain toivoa, että tuo putki kestää ruuvata sen ruuvin. Kokeilin ruuvata "kierteet" tuollaisen muoviseen mainoskynään, ja sen muovi ainakin antautui välittömästi. Hydrauliikkaputkea taitaisi saada näissä mitoissa, mutta tietääkseni ne on AiSI 316:sta, joten kierteen tekeminen ruuvilla voi olla hmmm, haastavaa. Tuo Lego-kikka toisaalta ei ole huonompi ajatus ollenkaan, ABS-muovi on sitkeää, eikä kovin helposti halkea.

Ruuviperä menee siis aikasta pieneen tilaan. Tosiaan juu, Dremel onkin varmaan kaikkein näppärin laite tuohon urien syventämiseen. Messinkiä näyttäisi ainakin päällisin puolin olevan tuo meikäläisenkin löytämä ruuvi.

Jos vaan viitsit, niin laita ihmeessä kuvia, kiinnostaa kovasti myös se HR-16. Netistä löysin pätkän vastaavasta, joka oli toteutettu servoilla. Servoon vaan täytyy modata 180-asteinen liikerata (tai digiservo, jonka voi ohjelmoida), jos haluaa liikkeiden riittävän. Siinä suhteessa aktuaattori on parempi, myös voimaltaan, mutta yleensä sitten vastaavasti vaatii erillisen noparin (kun servon oma elektroniikka vaeltaa noparina). Hemi linkitti pari sivua sitten niitä bauttiarallaa 20€:n nopareita, mutta kertyy niistäkin tietysti hintaa. Servon oma elektroniikka tosin saa virtansa suoraan vastarista, ja silloin selviäisi pelkällä servon hinnalla (Hong Kongista tilaamalla 2.6€/kpl), josta tulikin mieleen, että täytyykin katsoa, jos noita kiinteitä vastuksia saisi jollain ilveellä tungettua servon kuoriin. Säästäisi aika lailla.




Jo sivulta 10 lähtien

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1214 : 30.09.09 - klo: 19.58 »
morjesta taas juu elikkä oon ostamas tällästä  mietin vaan että kannataako tota ostaa neuvokaa te keillä on kokemusta kiitos jos autatta kaveria hädäs oonjo pitkää ollu hankkimas tollasta :afro: http://www.etamiya.com/shop/tamiya56323scania-r620-6x4-highline-tractor-truck-full-operation-kit-super-combo-p-90013916.html

 Moi

 No tuossa ainakin on kaikki "pakolliset" kamppeet jotta alkuun pääsee. Sitten vaan puoliperävaunua perään niin pääset rahdin ajoon. Ja lisävaloja ym. "bling blingiä" voi lisäillä jälkikäteen. Mitäs tuo olis euroissa? Racing Factoryn hinta Full operation 4x2 Scanialle 749 euroa. Ei näy tuota 6x4 mallia vielä missään.

 Yks juttu ihmetyttää tuossa linkin paketissa. Nimittäin erillinen nopari. Miksi? Mulla ainakin on tuossa MFU:ssa nopari samoissa kuorissa, voi olla toki vaan mokakin tuo nopari juttu.

 Eli kyllä tuo aivan toimiva juttu varmasti on.

 -t
--------------------------

 Jaa pientä korjausta.

 Laturi tietenki on sellainen jota ei voi täällä käyttää. Entäpä sitten radiolaitteet, onkohan Suomessa käyttöön hyväksytyt taajuudet noissa?
« Viimeksi muokattu: 30.09.09 - klo: 20.17 kirjoittanut juupeli72 »

Poissa yritäjä

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1215 : 01.10.09 - klo: 09.33 »
moi ton scanian hinnaks tulee sellanen 400€-500€ kun dollarin arvo laski niin paljon.

noniin laskin tossa sen hinnan niin hinta ois eurois 443.02€ ei ole paha hinta minusta.
« Viimeksi muokattu: 01.10.09 - klo: 09.36 kirjoittanut yritäjä »

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1216 : 01.10.09 - klo: 11.11 »
moi ton scanian hinnaks tulee sellanen 400€-500€ kun dollarin arvo laski niin paljon.

noniin laskin tossa sen hinnan niin hinta ois eurois 443.02€ ei ole paha hinta minusta.

Muista että tavarat tulee Hong Kongista ja joudut maksamaan alv:n 22%, sekä tullimaksut :cry:.
Rahtikin Suomeen näyttää olevan 190 taalaa :angry:.

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1217 : 01.10.09 - klo: 14.49 »
Ja alv lasketaan koko summasta rahteineen, tulleineen.  :cry:

Sauli

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1218 : 01.10.09 - klo: 15.03 »
Ja alv lasketaan koko summasta rahteineen, tulleineen.  :cry:
Sauli

Ja sitten hinta onkin jo n.750-800 euroa, riippuen dollarin heilahtelusta.

Onko kukaan soittanut RF:ään ja kysynyt onko ko. mallia tulossa ohjelmistoon. Varmaan tilaavat muiden tilausten yhteydessä jos tarvetta on. Mikähän mahtaa olla hinta Suomessa?

E: korjattu virheitä
« Viimeksi muokattu: 01.10.09 - klo: 23.33 kirjoittanut kemi »

Poissa yritäjä

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1219 : 01.10.09 - klo: 16.44 »
hirveitä hintoi no täytyy jatkaa etimist jostain halven mast paikst  :cry: :embarrassed: ainiin löytyi myös tälläinen mut sekin onkai japanissa :cry: http://www.etamiya.com/shop/tamiya56323scania-r620-6x4-highline-tractor-truck-full-operation-kit-super-combo-p-90013916.html

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1220 : 01.10.09 - klo: 18.20 »
Norsukin syödään paloissa, voihan tuota rakentaa pikkuhiljaa vähän riisutumman paketin päälle.
Pelkkä 6x4 Kit ilman heebeleitä on 280usd.

http://www.stellamodels.net/catalog/product_info.php?cPath=76_78&products_id=3921
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1221 : 02.10.09 - klo: 00.48 »
Moro. Osaako joku täällä sanoa, että millaiset toimitusajat tällä firmalla on:
http://verkerk.modelbouw-onlineshop.nl/product_info.php?products_id=28
Olen viimeksi saanut heiltä spostia 20.9 ja maksoin laskun seuraavana päivänä. Olen nyt turhaan odotellut vahvistusta maksustani Onko näin, että tämä kyseinen firma ei laita enää muuta tietoa minulle. Paketti vain tulee joskus...

Itse tilasin tavaraa 16.9, ja tänään tuli paketti. Parin päivää maksamisesta tuli ilmoitus että tavarat on lähteny, maksoin Paypalilla. Maksusta en minäkään saanut erikseen mitään vahvistusta.


Itse en tosiaan ole saanut mitään viestiä maksun jälkeen. Olisi sinänsä kiva tietää onko rahat mennyt perille vai menikö rahat bittihelv...in. No jos loppuviikon odotan ja menen maanantaina kysymään pankista et onko mun siirtämät rahat menneet oikeasti jollekin tilille. Ainakin toimin pankin tädin ohjeiden mukaan.


Tänään sain tiedon (tosin pyytämällä), että paketti on lähtenyt heiltä 29 päivä viime kuuta. Pitäisi kuulemma 4 päivän sisällä saapua. Ihmettelen vaan kun en mitään virallista vahvistusta saanut siitä, että maksu on/oli mennyt perille  :huh: No pääasia, että tavara tulee.  Toivottavasti ainakin.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1222 : 02.10.09 - klo: 13.16 »
 Kyllä se tahtoopi jännittää kun osia tilailee ja ei saa infoa rahojen perille menosta, saatikka paketin toimitus ajankohdasta. Omalle kohdalle moinen sattui kun tilattiin ekat hydrauliikan osat Saksasta. Rahaa oli kuitenki lähtenyt tililtä yli tonni, ja perille menosta ei ollut havaintoa. Silloin kyllä jänskätti.

 :grin:

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1223 : 02.10.09 - klo: 13.19 »
Kyllä saksalaiset toimittaa. Ole huoleti.  Kaupankäynti loppuu, jos netissä alkaa kuulua negatiivisia lausuntoja.

Sauli

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1224 : 02.10.09 - klo: 15.36 »
En minä saksalaisia epäile hetkeäkään, nyt on vaan kyse hollantilaisista  :wink: Enivei paketti tippui tänään luukusta eli ei jäänyt rahat/tavarat maailmalle. Loppu hyvin kaikki hyvin.
On ne vaan pieniä. Vertailukohteena minin vanne.



Noihin pitäisi vielä maalata se michelinteksti tuohon "olkanauhaan".
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1225 : 02.10.09 - klo: 15.50 »
Taitaa olla neulankärkikin jo lian iso sudiksi?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1226 : 02.10.09 - klo: 16.10 »
Se voi olla juu liian iso. Voi olla, että vedän vaan olkanauhan erivärillä ja annan tekstin olla. No huomenna voisi yrittää. Nyt täytyy mennä juomaan ruskeeta jaffaa ja skotlannin herkkua anoppilaan  :grin: Huomenna kunnon tärinöissä maalaamaan.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa 604way

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1227 : 03.10.09 - klo: 06.39 »
Dodii

Tässä olis muutama kuva IMN:lle tosta hr16:sta. Ei niin kovin kaunista, todellakaan, toivottavasti et odottanut mitään silmiä hivelevää... :cool: Kuvista varmaankin huomaa mikä servo on hajalla :roll: Tässä vasta pikkuhiljaa kehitytään, tai ainakin tarkoitus on. Tuo oli noita aikaisempia mitä olen tehnyt ja siinä oli pääperiaate se, että se toimii ja että sillä pystyy kaivamaan. Paljoa en ole tähän bruderin leluun ostanut, oikeastaan kaikki muu paitsi pari servoa löytyi kotoa. Joten, mitä sitä suotta rahaa tuhlaamaan... :laugh: Kaikki muu paitsi puskulevy toimii, joka ei ole edes kiinni nyt. Ja kysyä tottakai saa jos kysyttävää on, en pysty hajoittamatta purkamaan tuota, joten sisälta en saa kuvia.

Kuvia:
HR16 00
HR16 01
HR16 02
HR16+CAT385

Onkos kellään hajuakaan miten wedicon cat 740 rc-dumpperin (tai yleensäkkään 1/1 läpivetävä) keinuteli toimii? Olen koettanut käyttää kuvia ohjeina, mutta vähän heikot on tulokset. Jossain mättää, mutta en saa päähäni missä. Tässä on koko linkki tuohon wedicon rc-dumpperiin.

Eli siis kun tuo telin ensimmäinen akseli on kiinnitetty tuohon aisaan, jonka kiinnityspiste on takarungon alkupäässä (melkein "hingessä") Takimmaisen akselin aisa taas on kiinnitetty telin puoliväliin (renkaiden puoliväliin). Kun telin etummaiset renkaat nousevat, aisa "työntää" niitä samalla taaksepäin. Ja kun renkaat menevät alaspäin aisa vetää niitä eteenpäin. Telin takimmainen akseli taas pysyy paikallaan, eikä käyttäydy näin, koska se on kiinnitetty telin puolivälistä.

Pari kuvaa selventämään asiaa:
Teli tasassa
Telin takimmainen akseli ylhäällä
Telin etummainen akseli ylhäällä

Kuten kuvista näkyy renkaat joko lähentyvät tai loitontuvat toisiaan, riippuen itse telin asennosta. Miten ihmeessä siis tämä wedicon malli toimii :huh: Varmastikkin se toimii ja olen varma että vika on jossain mitä en ole huomannut tms. Yksi ratkaisu tähän olisi siirtää takimmaisen akselin aisan kiinnityspistettä eteenpäin rungossa, tai ainakin näin olen ajatellut. Tällöin se käyttäytyisi samalla tapaa kuin telin ensimmäinen akseli...ehkäpä tai oikeastaan toivottavasti, koska se on seuraava yritys.

Toivottavasti joku edes ymmärsi jotain tästä, hankala selittää tätä asiaa :undecided:

Tää on kyllä niin aivojumppaa kelata näitä asioita ja tehdä näitä pieniä osia, itse kyllä tykkään ja paljon. En mä näitä muuten tekiskään. Mieluummin teen itse, kuin että ostan valmiina. Tää tekeminen/miettiminen/suunnitteleminen on jo puoli ruokaa. Ehkä se vielä joskus toimii, ehkä ei, aina tulee ongelmia vastaan. Ne vaan pitää ratkaista ja homma jatkuu...toivottavasti :tongue:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1228 : 03.10.09 - klo: 11.41 »
Mun selitys-yritys:
Y-keskikeinut päättää,
- kiinteinä pituuksiltaan
- kiinteästi banjoihin ruuvattuina
 banjojen liikeradat.
Ne sallii siis
- pituutensa mukaisen kaaren per pää, plus
- kiertoliikkeen Y:n keskiruuvista per Y.
- tietty runkopalkkien tilan rajottamina.
 Keinujen pituuseroa on, mutta koska toinen tulee aksiaalisesti keinupisteeseensä ja toinen L-portaalla, tilanne saa yhden liikkuvan elementin lisää.

Kaarien päissä banjojen kardaanilähdöt ovat joko-liki-kohdakkain, tai ei-tosiaan-k.
Ehdottomasti tarttee kokonaan ton välikardaaninsa pituusliukurin liikkeen.

Levykeinut reunoissa ei tule kiinteästi kiinni banjoihin, vaan siinä on ,jopa säädettävä,
kuminen jousto osa. kumia nähdäkseni.
Kumi sallii siis kallistua, ja olla jonkin verran viisto (vaikka ruuvi menisi läpikin).
Tehden "kiertymällä-muuttuvavälisen" keinuparin jollain toleranssilla.
Ja tämä toleranssi on kumin (ja sen läpi menevän ruuvin) rajottamaa. Jos kardaaniliukuri loppuu, kumia tiukemmalle (tai osa joustamattomaksi ja holkkia, ni runkokorkeus säilyy).

-auttokohan?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1229 : 03.10.09 - klo: 15.53 »
Kiitän taas.

Tässä kuvia tosta meikäläisen projektista:

http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=20740

Eli suhteessa on aikasta järeä kaivuri tuohon "bobcatin" kokoon nähden. Kuvissa näkyy myös tuollainen 4.4-grammainen servo, jonka ajattelin laittaa tuohon kaivuupuomin liikuttamiseen (vai mitenköhän nämä termit nyt oikeastaan menee). No, kuitenkin tuohon, mihin kuvassa on esitetty. Nuo tukijalat jäänevät kiinteiksi, kun tila menee todella ahtaaksi ja tuonne jalkojen väliin saa juuri sovitettua servon koko laitteen kääntämiseen. Jalkojahan ei käytännössä tarvitse nostaa, kun tuo koko kaivinosa nousee ja tarvittaessa myös kääntyy koneen normaalin kauhankäännön ansiosta.

On tässä tullut kokeiltua eri vaihtoehtoja tuohon aktuaattorin ruuvin "laippaan", ts. siihen osaan, jossa ruuvi ja putki kohtaavat. Helpoiten näköjään liikkuu nylon-mutterissa. 4 mm mutteriin kun kiertää tuollaisen 3.8 mm ruuvin, niin liike on todella sulava. Taitaa kierre juuri ja juuri napata "kiinni". Täytyy vaan jostain kehitellä tarpeeksi vahva liima, jolla sen mutterin sitten liimaa putkeen kiinni. No, sen näkee  sitten maanantaina, että toimiko tämä taas vaan paperilla...

Täytyy laittaa kuva aktuaattorista, jos se toimii...tai sitten taas pärrätä täällä, kun se ei toimi... :wink:

Jo sivulta 10 lähtien