Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1820454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Eikös tuon lukemis pyynnön/kehotuksen tarkoitus ollut se, että huomaa mistä kaikesta on jo keskustelua. Jos ei ikinä lue edellistä sivua niin samat kysymykset toistuvat joka sivun kohdalla. Ja ei tarkoitus ei ole kettuilla tai kotimodeilla mutta näin se vaan on...ymmärrän täysin tuon kehotuksen kun alkaa samoja kysymyksiä tippua tasaisin välein (en tarkoita sinua jperala) vaan yleisellä tasolla. Tästä syystä tuo otsikko on jossain vaiheessa muokattu, että samoilta kysymyksiltä vältyttäisiin.

Ja Hemille taas pisteet kotiin...on se vaan komia laite  :cool:

Näin olen ymmärtänyt, mutta tuosta robben man kuorkista ei löydy tältä palstalta juttua, siksi aloitin siitä oman topicin johon tultiin ilmoittamaan että siirryppä työkonepuolelle ja kun siirryn niin sama kaveri tule ilmoittamaan että lueppa 119 sivuinen topicci ensin läpi ennen kuin kyselet... mutta se siitä.

Löysin jo toisen foorumin jossa ollaan enemmän keskitytty scale maastolaitteisiin.
Tiger II

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Olisi tosiaan hienoa jos tänne saataisiin oma osio näille. Olisi melkoisesti helpompaa.

Alahärmän tractor pulling sm-osakilpailussa oltiin tosiaan pojan kanssa ajelemassa. Kurvailtiin noin 2 h lasten polkutraktorikisapaikan vieressä ja kiinnostuneita oli tosi paljon, niin nuoria kuin vanhoja.

Koska kiinnostusta oli näin paljon niin nyt olisi sitten tarkoitus viritellä vähän asiallisemmat ympyrät saman seuran EM-kisoihin syyskuulle.

Fendt pelasi hienosti, saattaa olla kuitenkin, että talvella hidastetaan vähän menoa allennusvaihteen välityksen muutoksella. Menee melkoista vauhtia nimittäin  :tongue:

Seuraavaksi alkaa sitten pyöräkuormaajan kasaaminen.

Ainakin osa ilmoitti olevansa kiinnostunut jos kokoonnuttaisiin syksyllä vielä täällä etelässä jossain päin harrastuksen merkeissä. Olisiko kenelläkään ideaa missä olisi hyvä paikka kokoontua (eli sopiva maaperä ajeluun ja ajeltavaa)

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Olisi tosiaan hienoa jos tänne saataisiin oma osio näille. Olisi melkoisesti helpompaa.

Alahärmän tractor pulling sm-osakilpailussa oltiin tosiaan pojan kanssa ajelemassa. Kurvailtiin noin 2 h lasten polkutraktorikisapaikan vieressä ja kiinnostuneita oli tosi paljon, niin nuoria kuin vanhoja.

Koska kiinnostusta oli näin paljon niin nyt olisi sitten tarkoitus viritellä vähän asiallisemmat ympyrät saman seuran EM-kisoihin syyskuulle.

Fendt pelasi hienosti, saattaa olla kuitenkin, että talvella hidastetaan vähän menoa allennusvaihteen välityksen muutoksella. Menee melkoista vauhtia nimittäin  :tongue:

Seuraavaksi alkaa sitten pyöräkuormaajan kasaaminen.

Ainakin osa ilmoitti olevansa kiinnostunut jos kokoonnuttaisiin syksyllä vielä täällä etelässä jossain päin harrastuksen merkeissä. Olisiko kenelläkään ideaa missä olisi hyvä paikka kokoontua (eli sopiva maaperä ajeluun ja ajeltavaa)

Itsellä olisi mahdollisuus varmasti järjestää monttu, missä hiekanottoa. Maisemointia tehdään toisella puolen, ja varmasti saataisiin hyvät puitteet. Voisi ajaa erinlaista maalaatua(savi,murske,hiekka) ajettavaksi. Jos joku haluaa ottaa vetovastuun, laittaa yv viestiä niin lähdetään viemään eteenpäin. Paikka sijaitsee 50km helsingistä pohjoiseen. Helppo tulla ja tilaa riittäisi.

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Millaisia kokemuksia jos on käyttö kokemuksia ko radiosta auto / kone käytössä, esim tuntuma yms.. ja mitä kaikkea kivaa pystyy ohjaamaan ko radiolla.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8992__Turnigy_9X_9Ch_Transmitter_w%2F_Module_%26_8ch_Receiver_Mode_2_v2_Firmware.html
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Huh, olipa herkkä hipiä

Ihan varmasti on, ihme että mihinkään ei saa asiallista vastausta vaan nälvitään heti kun vain saadaan tilaisuus. Eikä tämä nyt ole mikään ensimmäinen kerta, jos olen palstaa seurannut vuodesta 03 asti niin voin luvata että asiasta olen kritisoinnut muutaman kerran.

Jos ei ole kysymykseen mitään asiaa niin voi olla hiljaa tai laittaa privaa.

Ei näistä kotimodeista kannata välittää. Täälläkin tarvittiin kuville rc-autoista oikein kaksi eri aihetta, omista autoista yksi ja muiden autoista toinen :D. No pilkun hässiminen on joillekin osa harrastusta.

Kyllä se aiheesi siitä man:in rekasta oli ihan oman aiheensa arvoinen. Itse ainakin mielenkiinnolla lukisin siitä siellä lisääkin.

Toki tämä ketju kannattaa ihan oikeasti lukea läpi. Paljon hyvää infoa ja linkkejä löytyy ja vaikka siihen menee useampi päivä niin ainakin henk.koht. suosittelen silti.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
ite kans sitä mieltä et näitä osioita sais olla enemmän täälä foorumilla... esim. etusivulla saisi olla oma osionsa kaikille erillaisille käsityö projekteille(moottorisa auto, nää työkonee, peräkärryt,trailerit) kaikki on nykyään eri osioissa ja ite sen verran onneton käsistäni et tykkään katella kun porukka kasaa hienoja vempeleitä.

ELI mun etusivu näyttäisi tältä:

*********************************************************************************
  Yleinen keskustelu
Vapaata keskustelua kaikesta RC-autoihin liittyvästä.

  Sähköautot
Vapaata keskustelua kaikesta sähköautoihin liittyvästä.

 
  Polttisautot
Vapaata keskustelua kaikesta nitroautoihin liittyvästä.

 
  Bensa-autot
Vapaata keskustelua kaikesta bensa-autoihin liittyvästä.

 
  Radiolaitteet
Vapaata keskustelua kaikesta radiolaitteisiin liittyvästä.

 
  RC-kerhot ja -radat
Vapaata keskustelua RC-kerhoista ja -radoista.

  Rakentelut ja Työkoneet
Kaikki omatekoiset projektit ja Työkoneet

*******************************************************************************




sitten tonne rakentelun alle vois niitä omia osiota tehdä eri projekteille ja kiinteeksi vaikka niksit ja kysymykset tai jotain...
« Viimeksi muokattu: 12.07.11 - klo: 21.36 kirjoittanut kaitsu82 »
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Itse olen samoilla linjoilla. Saisi olla oma kategoria laitteille, joita ei kaupasta saa. Ja jos sinne haluaa niin alakategoriat tyyliin:
- Autot
- Kuorma-autot
- Työkoneet

Toki tuo http://www.rc-offi.net/smf/index.php on hienoja käsin tehtyjä laitteita täynnä mutta keskittynyt kuitenkin noihin crawlereihin.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Huh, olipa herkkä hipiä

Ihan varmasti on, ihme että mihinkään ei saa asiallista vastausta vaan nälvitään heti kun vain saadaan tilaisuus. Eikä tämä nyt ole mikään ensimmäinen kerta, jos olen palstaa seurannut vuodesta 03 asti niin voin luvata että asiasta olen kritisoinnut muutaman kerran.

Jos ei ole kysymykseen mitään asiaa niin voi olla hiljaa tai laittaa privaa.

Ei näistä kotimodeista kannata välittää. Täälläkin tarvittiin kuville rc-autoista oikein kaksi eri aihetta, omista autoista yksi ja muiden autoista toinen :D. No pilkun hässiminen on joillekin osa harrastusta.

Kyllä se aiheesi siitä man:in rekasta oli ihan oman aiheensa arvoinen. Itse ainakin mielenkiinnolla lukisin siitä siellä lisääkin.

Toki tämä ketju kannattaa ihan oikeasti lukea läpi. Paljon hyvää infoa ja linkkejä löytyy ja vaikka siihen menee useampi päivä niin ainakin henk.koht. suosittelen silti.

Kyllä siitä varmaan jonkunlaisen projektikertomuksen pistän tännekin.. kun vain saan aparaatin käsiini. Ei ole onneksi topiccia lukittu, nyt on tavaraa haalittu sen verran että kun kuorkki tulee niin pääsee rakentamaan saman tien.
Tiger II

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Millaisia kokemuksia jos on käyttö kokemuksia ko radiosta auto / kone käytössä, esim tuntuma yms.. ja mitä kaikkea kivaa pystyy ohjaamaan ko radiolla.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8992__Turnigy_9X_9Ch_Transmitter_w%2F_Module_%26_8ch_Receiver_Mode_2_v2_Firmware.html

Mulla on toi (tai siis eri nimellä mutta käytännössä sama) Fendtissä. Muutaman kympin ohjaimeksi ihan ok, säädettyä saa vaikka mitä. Käytännössä kuitenkin liukukytkimet (mitä mulla on Valtran ohjaimessa) on melkoisesti käteensopivampi kuin noi pyöritettävät mitä tuossa on.

Toinen juttu on, että käytännössä kaikki vipukytkimet on kaksiasentoisia. Näillä kyllä keksii jotain käyttöä mutta (vaikka puskulevyn kääntö aina toiseen laitaan suoraan) mutta eipä oikein muuta.

Parasta on se, että ei mitään häiröitä kertaakaan joita taas Valtran kanssa omiin tarpeisiin kideradion kanssa :grin:

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoontumisajot olis todella hieno juttu, olen sitä täällä pariin kertaa ehdotellutkin mettei oiken ole ottanut tuulta alleen. Jos etelä-suomessa sellaiset pidetään niin täältä tulee ainakin volvo, liipperi ja catin köykkä!
-Pate-


Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Miten tuo alumiinin maalaus, käykö normi primerit ? kuorma-auton rungon maalaus kyseessä.

 Enpäs ole hoksannut tuota kysymystä. Sori.

 Olen käyttäny alumiinin maalauksen alle alu primeriä. En tiiä pysyisikö noissa alu osissa maalit ilman tuota, mutta ainakin tuota käyttäen on maalit kiinni pysyneet. Ja maalit joita oon käyttäny on olleet autotarvike liikkeen spray automaaleja.

 Vois kokeilla joskus josko nuo maalit pysyisi alu pinnoissa tavallisen pohjamaalin kanssa. Sittenpähän senkin tietäisi.

Lainaus
Onko kukaan puljannut noiden maastokuorma-autojen kanssa, yritin kovasti hakua käyttää mutta ei mitään järkevää vastaan tullut. Vai käykö niin että pääsen tekemään pioneerityötä tuon 4x4 man kuorkin kanssa :)

 On täällä muutama 4 veto ollut ainakin suunnitteilla, mutta JBear on rakennellut Tamiyan Scaniasta 6x6 mallin. Se oli meillä näytilläkin tuolla Ruottalan tapahtumassa ja on teknikaltaan ajovalmis, mutta ei vielä muovi osiltaan. Ja olen sitä kokeillut ajaakin. Etenee kivasti verrattuna minun 6x4 kanikkaan. Ja vielä kun 6x6 malliin hän on laittanut "fermiitti" lukot, siis sitä tahnaa tasauspyörästön sisään. Silloin ne lukot ovat hieman kuin kitka lukot, jotka siis sallivat hieman luistoa ja helpottavat ohjausservon työtä. Laitan tuota myös omaan sora-autooni jossakin vaiheessa. (kunhan vain saisin aikaiseksi)  :undecided:

Itse olen samoilla linjoilla. Saisi olla oma kategoria laitteille, joita ei kaupasta saa. Ja jos sinne haluaa niin alakategoriat tyyliin:
- Autot
- Kuorma-autot
- Työkoneet

Toki tuo http://www.rc-offi.net/smf/index.php on hienoja käsin tehtyjä laitteita täynnä mutta keskittynyt kuitenkin noihin crawlereihin.

 Tuon tyyppistä ratkaisua olen kai joskus ehdottanutkin. Vastaus oli tyyliin: "täällä on jo nytkin liikaa osioita" tai näin sen silloi käsitin. Eikä mitään herneitä kenellekkään tästä. Siitä on jo aikaa, eikä vanha (mie) jaksa muistaa kaikkea. Jospa nyt olisi aika kypsä tuon tyyppiselle muutokselle, niin pääsisi mestareiden rakennelmat arvoisellensa paikalle.

Kokoontumisajot olis todella hieno juttu, olen sitä täällä pariin kertaa ehdotellutkin mettei oiken ole ottanut tuulta alleen. Jos etelä-suomessa sellaiset pidetään niin täältä tulee ainakin volvo, liipperi ja catin köykkä!

 Juu, on niitä ehdoteltu ennenkin. Sekä etelään että pohjoiseen.  :wink:

 Voisi tosissaan olla niin että siellä etelässä on paremmat olosuhteetkin kuin täällä pohjoisessa. Vähemmän sääskiä ja enempi rakentelijoita. Siispä toivotaan että Hemi muuttaa jonnekkin soramontun kupeeseen tai vielä parempaa olisi jos jollakin olisi tyhjä iso kasvihuone takapihallaan, jossa voisimme kokoontua.

  :grin:

 Hmmmm. Paljonkohan joku vanha kasvihuone kustantaisi....

 :wink:

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Kokoontumisajot olis todella hieno juttu, olen sitä täällä pariin kertaa ehdotellutkin mettei oiken ole ottanut tuulta alleen. Jos etelä-suomessa sellaiset pidetään niin täältä tulee ainakin volvo, liipperi ja catin köykkä!

 Juu, on niitä ehdoteltu ennenkin. Sekä etelään että pohjoiseen.  :wink:

 Voisi tosissaan olla niin että siellä etelässä on paremmat olosuhteetkin kuin täällä pohjoisessa. Vähemmän sääskiä ja enempi rakentelijoita. Siispä toivotaan että Hemi muuttaa jonnekkin soramontun kupeeseen tai vielä parempaa olisi jos jollakin olisi tyhjä iso kasvihuone takapihallaan, jossa voisimme kokoontua.

  :grin:
 :wink:
[/quote]

Vielä ehtis koontumaan esim. tractor pulling EM tapahtumaan!!

Tais olla syyskuun eka viikonloppu tai jotain!!

Olisi sopivasti kaukana kaikesta ja varmasti uteliasta kävijää jos haluaan kalustoaan esitellä ja kertoa niistä!

Kotimode

P.S, Juupeli pääsee kyydissä jos lähet Alahärmään!!

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Vielä ehtis koontumaan esim. tractor pulling EM tapahtumaan!!

Tais olla syyskuun eka viikonloppu tai jotain!!

Olisi sopivasti kaukana kaikesta ja varmasti uteliasta kävijää jos haluaan kalustoaan esitellä ja kertoa niistä!

Kotimode

P.S, Juupeli pääsee kyydissä jos lähet Alahärmään!!

Joo, tulkaa vaan :-). Mä oon menossa sinne esittelemään omia koneitani. Alustava suunnitelma olisi laitta kaksi traktorin peräkärryä takapäistä vastakkain ja sitten siihen eteen kehittää jokin koroke josta pääsisi ihmettelemään. Myös ideoita otetaan vastaan ajopaikan vaatimuksista. Millaista kalustoa Juupelin ja Kemin mukana tulisi?

Katotaan jos saataisiin vähän Alahärmää etelämmäs sessio myös. Homma on työnalla siltäkin osin:-)

« Viimeksi muokattu: 15.07.11 - klo: 23.48 kirjoittanut apidapi »

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili


 Juu, on niitä ehdoteltu ennenkin. Sekä etelään että pohjoiseen.  :wink:

 Voisi tosissaan olla niin että siellä etelässä on paremmat olosuhteetkin kuin täällä pohjoisessa. Vähemmän sääskiä ja enempi rakentelijoita. Siispä toivotaan että Hemi muuttaa jonnekkin soramontun kupeeseen tai vielä parempaa olisi jos jollakin olisi tyhjä iso kasvihuone takapihallaan, jossa voisimme kokoontua.

  :grin:
 :wink:

Vielä ehtis koontumaan esim. tractor pulling EM tapahtumaan!!

Tais olla syyskuun eka viikonloppu tai jotain!!

Olisi sopivasti kaukana kaikesta ja varmasti uteliasta kävijää jos haluaan kalustoaan esitellä ja kertoa niistä!

Kotimode

P.S, Juupeli pääsee kyydissä jos lähet Alahärmään!!

Joo, tulkaa vaan :-). Mä oon menossa sinne esittelemään omia koneitani. Alustava suunnitelma olisi laitta kaksi traktorin peräkärryä takapäistä vastakkain ja sitten siihen eteen kehittää jokin koroke josta pääsisi ihmettelemään. Myös ideoita otetaan vastaan ajopaikan vaatimuksista. Millaista kalustoa Juupelin ja Kemin mukana tulisi?

Katotaan jos saataisiin vähän Alahärmää etelämmäs sessio myös. Homma on työnalla siltäkin osin:-)
[/quote]

Ajopaikaksihan kelpaa lähes mikä vaan soramonttu ja niitä kyllä löytyy ympäri ämpäri! Ja jos haluaa virallisesti luvan kanssa ajella niin ainakaan tohon aranun rc dvd:n kuvauksiin luvan sai puhelinsoitolla ja 4 tuntia lemminkäisen maa-ainesyksiköllä ajelin kuvaajan kanssa.  :azn:
-Pate-

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Sattuipa silmään:
http://store.rc4wd.com/Heavy-Machinery_c_154.html

Eli rc4wd:kin alkaa tekemään scale-työkoneita

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Ajopaikaksihan kelpaa lähes mikä vaan soramonttu ja niitä kyllä löytyy ympäri ämpäri! Ja jos haluaa virallisesti luvan kanssa ajella niin ainakaan tohon aranun rc dvd:n kuvauksiin luvan sai puhelinsoitolla ja 4 tuntia lemminkäisen maa-ainesyksiköllä ajelin kuvaajan kanssa.  :azn:

 Juu soramonttu käy kyllä.

 Siis mihin dvd:hen nyt viittaat?  :shocked:


Vielä ehtis koontumaan esim. tractor pulling EM tapahtumaan!!

Tais olla syyskuun eka viikonloppu tai jotain!!

P.S, Juupeli pääsee kyydissä jos lähet Alahärmään!!

 Kiitos tarjouksesta, täytyy sitä tosissaan sitten harkita. Oman kunnon kesto vaan mietityttää.


Joo, tulkaa vaan :-). Mä oon menossa sinne esittelemään omia koneitani. Alustava suunnitelma olisi laitta kaksi traktorin peräkärryä takapäistä vastakkain ja sitten siihen eteen kehittää jokin koroke josta pääsisi ihmettelemään. Myös ideoita otetaan vastaan ajopaikan vaatimuksista. Millaista kalustoa Juupelin ja Kemin mukana tulisi?

Katotaan jos saataisiin vähän Alahärmää etelämmäs sessio myös. Homma on työnalla siltäkin osin:-)

 Sähköä akkujen lataukseen ainakin. :wink:

 Tarvisi sitten myös useamman kuljettajan jos olisi useampi kampe ajossa.
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo: 00.35 kirjoittanut juupeli72 »

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
 Juu ja sitten muutama kuva sieltä Ruottalan "kisoista"  :roll:

 Ekassa vielä lauantain alkuvalmistelut käynnissä.
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo: 00.56 kirjoittanut juupeli72 »

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Sattuipa silmään:
http://store.rc4wd.com/Heavy-Machinery_c_154.html

Eli rc4wd:kin alkaa tekemään scale-työkoneita

Niinpä näkyy olevan, eikä hintakaan ei ole paha. Eipä taida saada osiakaan tuohon hintaan.
Ei tosin ole mitään merkkiä, muuta saahan siitä hyvän aihion.

Mittakaava jäi vähän epäselväksi: 1:12 ja toisaalla 1:14, kun mittojakaan ei ollut.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Sattuipa silmään:
http://store.rc4wd.com/Heavy-Machinery_c_154.html

Eli rc4wd:kin alkaa tekemään scale-työkoneita

Niinpä näkyy olevan, eikä hintakaan ei ole paha. Eipä taida saada osiakaan tuohon hintaan.
Ei tosin ole mitään merkkiä, muuta saahan siitä hyvän aihion.

Mittakaava jäi vähän epäselväksi: 1:12 ja toisaalla 1:14, kun mittojakaan ei ollut.

Tosiaan tuolla tuli vastaan:
http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=62149

Ja ilmeisesti sama vehje ebayssa:
http://cgi.ebay.de/1-12-Hydraulic-Excavators-/320722950444?pt=RC_Modellbau&hash=item4aac93d92c#ht_1263wt_1139

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
 :shocked:

 Ohhoh.. Että RC4WD:ltä kaivinkone.. Hinta on edullisen oloinen kyllä, mutta jää ite tekemisen riemu pois sitten.  :grin:



 Olen tänään tehnyt jotakin kummallista.

 Dumpperi projektiin hydrauliikka letkun vaihdoin ja täytin systeemin. Heps. Sehän toimiikin vielä. Taitaa olla 2 vuotta sitten kun sen jätin tuonne "verstaan" nurkkaan pölyttymään. Nopari paikalleen ja ajokin toimii.

 Otin siitä sitten lavan irti, hioin nauhahiomakoneella hitsaus jälkiä ja aloin harjoittelemaan siihen koritinan käyttämistä. Sievert tohisemaan ja tina tankoa lämpimäksi. Meni kyllä aikas paljon tinaa hukkaan, mutta sain kuitenkin tasoitettua pahimmat hitsaus mokat piiloon. Saas nähdä pysyykö tuo minun tinaus.

 Lavan perään tarvii lisätä muutama pellin pala vielä, mutta sitten ois lava suurinpiirten valmis. Sitten olisikin se hytin teko, jonka takia tuo tuli pistettyä jäähylle. No otan sitten siinä ns. "taiteilijan vapauksia" jos en saa peltiä esikuvan mukaiseen muotoon. Mutta edelleen oisi CAT 740 tyyppinen kone tuosta saada aikaiseksi.

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
 Dumpperin lavan perään muotoilin toisen puolen kulmapalan 0,6mm pellistä...

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajopaikaksihan kelpaa lähes mikä vaan soramonttu ja niitä kyllä löytyy ympäri ämpäri! Ja jos haluaa virallisesti luvan kanssa ajella niin ainakaan tohon aranun rc dvd:n kuvauksiin luvan sai puhelinsoitolla ja 4 tuntia lemminkäisen maa-ainesyksiköllä ajelin kuvaajan kanssa.  :azn:

 Juu soramonttu käy kyllä.

 Siis mihin dvd:hen nyt viittaat?  :shocked:

Tuohon rc harrastuksesta kertovaan http://rc10.fi/index.php?topic=56508.0  Siinä on pieni pätkä volvosta samassa yhteydessä kun käydään vähän läpi historiaa ja mitä kaikkea rc härpäkettä on tehty.
-Pate-

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Tuohon rc harrastuksesta kertovaan http://rc10.fi/index.php?topic=56508.0  Siinä on pieni pätkä volvosta samassa yhteydessä kun käydään vähän läpi historiaa ja mitä kaikkea rc härpäkettä on tehty.

 Oho. Hienoa että oot saanut "meidänkin" osion sinne esille.

 

 Dumpperin lavan perä kulmat sain juuri valmiiksi. Koeajoa ajelin sisätiloissa. Lavetin päälle nousee omin voimin joskin etuvaunun pohjalevyn pulttien kannat estävät suoraan keula edellä lavetille ajamisen. Mutta onneksi on voimaa ohjauksessa. Hieman runko-ohjauksella kun kääntää, niin etupyörä saa otteen lavetin perästä jolloin keula nousee ja kyytiin päästään. Takaperin ajo lavetille onnistuu ilman suurempia kikkailuja.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
hyvältähän tuo näyttää  :laugh:
säiliöauto projekti potkastiin tänään käyntiin kun säiliön kuoren aihio tuli töiden mukana kotiin
nitropolttoaine pumppua kärkkäiseltä ja letkuja sähköjä pitänee vielä hommata.
maalauksesta taitaa tulla valko met vihree joka manin kopassakin on ja mukailee hytin viivoja
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Mulla ois yhet mitkälie merkkiä olevat 4kanavaiset gigaset tikkuradiot, oisko kelläään mielenkiintoa?
Ihan hyvin toimivat ja käyttöä ei ole ollut juuri mitään, lennetty max. 10 kertaa. Jos löytyy niin ohjaimia tulee kaksi mukana, vastareita vain yksi.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Tuommonen Volle tuli Kanialle kaveriksi  :azn:



Nostotelikin tuli veisteltyä


Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Tuommonen Volle tuli Kanialle kaveriksi  :azn:

 Hienoa.

 Muitakin nostoteli autoja kuin minun Susi.  :grin:

 Ei tuo Volvon hytti tullutkaan sitten myyntiin?  :wink: :wink:


 Kokeilin tänään hiekan ajoa dumpperilla. Muuten kyllä toimii, mutta nuo telin ekat renkaat ottaa helposti kiinni kippisylintereihin ja eteneminen kuorma päällä pysähtyy tehokkaasti.

 Elikäs menisi rengastus ja takarunko uusiksi.  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 23.07.11 - klo: 19.02 kirjoittanut juupeli72 »

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Tuommonen Volle tuli Kanialle kaveriksi  :azn:

 Ei tuo Volvon hytti tullutkaan sitten myyntiin?  :wink: :wink:

Alkoi haluttamaan rakentaa täysperä rahtivolle  :azn:

Pikku update:

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tänään raahauduin pitkästä aikaa koko päiväksi pajalle. Volvon kasettikärri projekti meni melkein vuoden tauon jälkeen eteenpäin. Runko tuli tehtyä jo viime kesän lopulla, tänään vihdoin repäsin ja tein siihen lavankin.

Kuveja..alkaa muistuttaa jo vähän kasetilta.







-Pate-