Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1816106 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Model Exposta pieni vedos lauantailta.

RC-tyokoneet_ja_rekat_video1_modelexpo.mp4

näkyy full hd:na kun yt on sen käsitellyt ensin.
missä päin tää oli? oliko suomessa ku kuuluttaja ainaki oli tai sitte kuulin omiani

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili

missä päin tää oli? oliko suomessa ku kuuluttaja ainaki oli tai sitte kuulin omiani
Videon kuvauksesta lainattu:"Model Expo 2012 Helsinki"
Tuo, kun vielä googleen niin asia varmasti selviää.

Poissa rc heppu

  • Tulokas
    • Profiili
oon rakentamas elämäni ekaa rc rekkaa oon nimittäi lapsi joten saisko jota hyviä vinkkejä mistä alottaa  miten atkaa ja muuta

Poissa rc heppu

  • Tulokas
    • Profiili
aattelin vaito lava autoo missä on nosturi perällä ja sivulta vedetäään la sit kyytii
« Viimeksi muokattu: 28.06.12 - klo: 11.40 kirjoittanut rc heppu »

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Teitkö tämän?

(JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!) 

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ja oikeaoppisten sanojen kirjoittaminen ei olisi pahaksi!!
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa rc heppu

  • Tulokas
    • Profiili
luin koko ketjun läpi enkä osaa kaikkee rekoista joten en osaa puhuakkaa niistä oikein

Poissa rc heppu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #3907 : 30.06.12 - klo: 10.51 »
Tervehdys kaikille,
hienoa huomata että Suomestakin löytyy kavereita jotka rakentelevat erilaisia työkoneita ja kuorma-autoja(kiitos Juupeli72 vihjeestä). Harrastusta aloitellessani noin 10 vuotta sitten tunsin olevani suunnilleen ainoa.

Mutta asiaan, viimeisin "valmistunut" projektini on neliakselinen Scania R620, joka on varustettu Palfinger nosturilla.
Auto perustuu Tamiyan 2-akseliseen puoliperän vetäjään, runkoa on jatkettu, ja pari akselia lisätty.
Nosturi on itse rakennettu esikuvan mukaisesti hydraullisesti toimivaksi.
Projektista löytyy paljon kuvia jos jotakuta kiinnostaa. Liitän tähän aluksi pari kuvaa valmiista värkista.
  haluisin samallaisen nosturin oisko vinkkejä

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kannattaa katella myös täältä juttuja, missä taitaa innokkaimmat rakentajat nykyään luurata.
http://rc-tyokoneet.proboards.com/index.cgi
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #3909 : 03.07.12 - klo: 09.45 »
Tervehdys kaikille,
hienoa huomata että Suomestakin löytyy kavereita jotka rakentelevat erilaisia työkoneita ja kuorma-autoja(kiitos Juupeli72 vihjeestä). Harrastusta aloitellessani noin 10 vuotta sitten tunsin olevani suunnilleen ainoa.

Mutta asiaan, viimeisin "valmistunut" projektini on neliakselinen Scania R620, joka on varustettu Palfinger nosturilla.
Auto perustuu Tamiyan 2-akseliseen puoliperän vetäjään, runkoa on jatkettu, ja pari akselia lisätty.
Nosturi on itse rakennettu esikuvan mukaisesti hydraullisesti toimivaksi.
Projektista löytyy paljon kuvia jos jotakuta kiinnostaa. Liitän tähän aluksi pari kuvaa valmiista värkista.
  haluisin samallaisen nosturin oisko vinkkejä

Hemi on nosturin kyhännyt itse, mutta jonkinlainen kaupallinen löytyy täältä.
http://www.leimbach-modellbau.de/ ja vasemmalta valikosta Kurzholzladekran
Muita en tiedä.

Poissa rc heppu

  • Tulokas
    • Profiili
taitaa olla liika haastava mulle toi nosturi nii ajattelin sittenki alottaa normilla sora autolla tai sora kasetilla  jossa on jotain pienenpiä toimintoja miten ois järkevin alottaa ostanko rakennussarjan kokonaisen rekan vai osina
« Viimeksi muokattu: 05.07.12 - klo: 15.02 kirjoittanut rc heppu »

Poissa rc heppu

  • Tulokas
    • Profiili
mistä noita rakennus sarjoja saa

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
taitaa olla liika haastava mulle toi nosturi nii ajattelin sittenki alottaa normilla sora autolla tai sora kasetilla  jossa on jotain pienenpiä toimintoja miten ois järkevin alottaa ostanko rakennussarjan kokonaisen rekan vai osina

Hei.

Sen enempiä vähättelemättä sun tietotaitoa niin oliskos järkevintä aloittaa nyt tilaamalla sen esim. Tamiyan nupin(scania,man,volvo) joko 4X2 tai 6X4 alustana ja saada se liikkeelle ja sen jälkeen on sit helpompi rupee rakentelemaan mitä haluaa tai mihin kykenee monella harrastajalla tyssää siihen kun mikään ei valmistu koskaan ja mielenkiinto häviää, niin mun mielestä järkevintä olis nyt perus kauralla aloittaa, ei noita sora-autoja saati kasetteja myydä missään kaikki he on itse omin pikku kätösin rakennelleet ne.

- Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa Kepp1

  • Tulokas
    • Profiili
Moi kaikille. Mulla olis aikomuksena valmistaa omia vetäviä lukollisia rekan taka ja etuakseleita mutta rattaiden valmistukseen en rupea. Voisiko saada linkkiä myynnissä oleviin diffien sisuskaluihin? Kokoluokka 1:14

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Moi kaikille. Mulla olis aikomuksena valmistaa omia vetäviä lukollisia rekan taka ja etuakseleita mutta rattaiden valmistukseen en rupea. Voisiko saada linkkiä myynnissä oleviin diffien sisuskaluihin? Kokoluokka 1:14

Tässä yksi paikka: http://www.der-getriebedoktor.de/shop2/index.php


Poissa Kepp1

  • Tulokas
    • Profiili
Kiitos vaan. Vielä semmonen kysymys että millä periaatteella nuo minihydraulipumput toimii? Hammasrattailla? Ruuveilla? Epäkeskolla? Vieläköhän sellanenkin pitäis itse tehä  :huh:

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hammaspyöräpumppuja ovat. Teeppä sellaisia, kysyntää olis.

Poissa Kepp1

  • Tulokas
    • Profiili
Hammaspyöräpumppuja ovat. Teeppä sellaisia, kysyntää olis.

No tuli sitten rakennettua sellainen prototyyppi. Sopivaa painemittaria ei löytynyt mutta sen verran voin kehua että vaimon sormivoimat ei riittäny pitämään lääkeruiskua vastaan kun akkuporalla pumppua pyörittelin. Varmaa joku 300-500rpm tuo pora pyörii. Tuo nyt tuli ihan käsityöllä väkerrettyä että varmaan cnc:llä saa paremman hyötysuhteen.
Millasta rpm nuo kaupalliset pumput käyttää?

Poissa huhtip

  • Jäsen
    • Profiili
Kuva ois kiva... tai mielummin vielä ehkä video :)

Poissa Kepp1

  • Tulokas
    • Profiili
Kuva ois kiva... tai mielummin vielä ehkä video :)

Tuo ei taida olla ihan riittävän hieno. Noh katotaan kun löydän sopivan painemittarin jostain.

Poissa Kepp1

  • Tulokas
    • Profiili
Pientä päivitystä. Motonetistä ostin öljynpainemittarin ja asteikko riitti 5,6 baariin. Ilokseni jouduin toteamaan että asteikko ei meinaakkaan riittää jos pumppua pyörittää yli 300rpm. Kysyn vielä uudelleen että kuinka nopeaa nuo kaupalliset pumput pyörii?

Poissa N-a-l-l-e

  • Tulokas
    • Profiili
moro....tässä jo noin 2 vuotta olen kieriskellyt ja mietiskellyt...kun tommonen rc puoliperä yhdistelmä kiinnostais...mutta ei ole sitä tietoisuutta niin paljon, (ja rahaakin sitäkin vähemmän), mutta ruuvari pysyy kädessä ja olen emekkejä jonkun verran rakentanu joten mielikuvitusta ei puutu ja kiireellä en mitään rupee edes tekemään vaan ns pohjanmaan kautta kaikki

eli olis kiva joku ns paketti saada käteen mistä sais jonkun orkkis auton näin ens hätään. itse olen yrittänyt löytää mut kun ei mitään konkreettista ole käteen osunut niin aattelin täältä kysyä.

tamyaa myyvät jossain ja niitten kärryjäkin...mutta olisi kiva tietää ns:pro tekijöiden mietteitä ja vinkkejä...KIIIIIIIIIIIIIITOS jo valmiiks :azn:

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pientä päivitystä. Motonetistä ostin öljynpainemittarin ja asteikko riitti 5,6 baariin. Ilokseni jouduin toteamaan että asteikko ei meinaakkaan riittää jos pumppua pyörittää yli 300rpm. Kysyn vielä uudelleen että kuinka nopeaa nuo kaupalliset pumput pyörii?

Sehän riippuu pumpun tuotosta eli kierrostilavuudesta ja tarvittavasta tuotosta.
Itse kaavailen tuotoksi n. 0,45 l/min ja painetta 20..30 bar. Moottorina ehkä Outrunner 5065-09, jonka kV = 325 r/min/V. Jännite 7,2..12 V eli kierroksia 2340...3900. Pumpun kierrostilavuus pitäisi olla n. 0,2 cm3. En viitsisi mitään välityksiä rakentaa.

Jungin pumput näyttää olevan max 5000 r/min, muista en tiedä

Työkoneiden rakentajat tavoittaa paremmin täällä http://rc-tyokoneet.proboards.com/index.cgi?

Poissa Kepp1

  • Tulokas
    • Profiili
Pientä päivitystä. Motonetistä ostin öljynpainemittarin ja asteikko riitti 5,6 baariin. Ilokseni jouduin toteamaan että asteikko ei meinaakkaan riittää jos pumppua pyörittää yli 300rpm. Kysyn vielä uudelleen että kuinka nopeaa nuo kaupalliset pumput pyörii?

Sehän riippuu pumpun tuotosta eli kierrostilavuudesta ja tarvittavasta tuotosta.
Itse kaavailen tuotoksi n. 0,45 l/min ja painetta 20..30 bar. Moottorina ehkä Outrunner 5065-09, jonka kV = 325 r/min/V. Jännite 7,2..12 V eli kierroksia 2340...3900. Pumpun kierrostilavuus pitäisi olla n. 0,2 cm3. En viitsisi mitään välityksiä rakentaa.

Jungin pumput näyttää olevan max 5000 r/min, muista en tiedä

Työkoneiden rakentajat tavoittaa paremmin täällä http://rc-tyokoneet.proboards.com/index.cgi?

Kierrostilavuus mulla on pikkusen enemmän kuin tuo vaatimus mutta suurimmaksi ongelmaksi muodostuu hammasrattaiden laatu. Tilasin Conradilta muka niiden kuvan mukaiset hammaspyörät ja ensinnäkään ei tullut kuvan mukaisia ja toisekseen halkaisijatkin heitti yli kymmenyksellä toisistaan ja tuollaisiin kymmenyksien heittoihin ei ole varaa näin pienissä vehkeissä.

Poissa saulij

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
SKS:ltä ja Mekanexilta saa laadukkampia pyöriä.

Poissa kahjo

  • Tulokas
    • Profiili
Auttakaas mua vähä tän johndeere bruuderin kaa. mikä servo kannattaa laittaa takanostolaitteelle ja ohjaukseen? sit halpa ja hyvä kauko-ohjain kiinnoistais...

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Siis, servoiksi kai isoimmat mitä saa järkevästi mutta tosta radiosta, halpa vai hyvä? No joo, kaikki suhteellista. Riippuu mitä radiolta hakee.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa kahjo

  • Tulokas
    • Profiili
Radioo tarttis kanavat etukuormaimee, takanostalaitteesee, virta/virrat lisä laitteeseen
ja tietenki perus ohjaus. Eli 5 tai 6 kanavaa ja mahdollisimman halvalla.  :tongue:
Jos viittitte linkata niin kiitos. (käytettykki käy jos jollain on...)

Poissa kahjo

  • Tulokas
    • Profiili
tarvii rattaita mistä vois saada? hyvä välitys ois kiva :azn: