Kirjoittaja Aihe: Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003  (Luettu 6054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« : 05.04.03 - klo: 18.44 »
TOURING RALLY-10 / TSR-10


Kuva: PRfoto / Pekka Reittilä

Touring Rally on nopeuskilpailu Touringautoilla radalla, joka on kovapintainen (asfaltti/öljysora/betoni tai vastaava). Varsinaisia hyppyreitä ei radalle saa rakentaa mutta loivat autoa keventävät kohoumat sekä korkeuserot ovat jopa suositeltavia.

SÄÄNNÖT

KORI

Ainoastaan 1/10 mittakaavan MM-Rallisarjan korit ovat sallittuja. Korit tulee säilyttää mahdollisimman esikuvan mukaisina.  Toisin sanoen korin helmat tulee leikata siten, ettei esim. puskureita poisteta. Eli koreissa tulee olla puskurit tai etu- ja takaspoilerit selkeästi näkyvissä. Ylimääräisiä reikiä korikiinnitystä, antennia tai ”ponderia”  lukuunottamatta ei sallita. Siiven tulee olla kiinni korissa esikuvan mukaisessa paikassa.

MITAT
Pituus: (esikuvan mukainen)
Leveys: max .200 mm ( jos kori kapeampi, pyörät saavat tulla korin ulkopuolelle eli korin ei tarvitse peittää renkaita.)
Akseliväli: max. 273 mm
Korkeus: min. 130 mm
Maavara: min. 10 mm (alustalevyn alapinnasta mitattuna)
Renkaan leveys: max. 26 mm
Minimipaino: 1500 g
Siipi: maksimikulma esikuvan mukaan.
Siiven pinta-ala: max. 4000 mm2 (siiven leveys x  siipijänteen pituus)
Siiven sivulevyt: max. 15 mm korkea ja max. siipijänteen pituus.
Siiven takaylitys: max. 10 mm
Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa kattolinjan alapuolella.
Siiven saa siis rakentaa vaikka uusiksi oheiset mitat huomioiden.

MOOTTORI
Pienoisautojen kilpailusäännöt 2003 (3.5.4. C-12, TS-10). Poislukien käämikierrosten lukumäärärajoitus.

AJOAKUT
Pienoisautojen kilpailusäännöt 2003  (3.5.5.)

RENKAAT
Take Off CS 27, Yokomo 102 ja 112 renkaat ovat ainoastaan sallittuja.
Renkaan tunnisteet:
102:TS-6T  112:TS-6N
Saatavuus: Yokomo renkaiden maahantuoja on Power Racing Oy Puh: (09) 294 0 500. Take Off CS27 -renkaita saatavilla useilta jälleenmyyjiltä.
Insertit: ei rajoituksia
Pitoaineiden käytöstä päättää kilpailun järjestäjä. Pitoaineiden käyttörajoitukset pitää ilmoittaa aina kilpailukutsussa.

MUUT RAKENNEMÄÄRÄYKSET
Pienoisautojen kilpailusäännöt 2003  (3.5.8.) paitsi että mahdollinen puskuri ei saa tulla korin ulkopuolelle mistään kohdasta.

AJOKAAVIO
Alkuerät ja finaalit 3 min. joko aikana tai kierroksina. Vähintään 3 alkueräkierrosta joista n. 2/3, 3/4, 4/5, 5/6 parasta alkueräkierroksen tulosta lasketaan pisteillä; eräkierroksen voittaja 1 piste, toiseksi paras 2 pistettä jne. Lähdöstä poisjääneille annetaan viimeistä sijaa (eräkierroksella)  vastaavat pisteet. Vähiten pisteitä alkuerien jälkeen kerännyt on A-finaalin paalulla jne. Tasapisteissä ratkaisee ensimmäisen alkueräkierroksen tulos. Alkueristä osa voidaan ajattaa ajosuuntaa muuttaen tai myös vaihtaen rataprofiilia. Asiasta on mainittava kilpailukutsussa sekä selvennettävä kisapaikalla.

Finaalit ajetaan 8:lla tai 6:lla ajajalla riippuen radasta ja osallistujamäärästä (ilmoitetaan ohjaajakokouksessa) ja nousufinaaleina siten, että 2 finaalin parasta nousee seuraavaan finaaliin. Finaalien väli väh. 15 min. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena ja samalla pistesysteemillä kuin alkuerät. Tasapisteissä ratkaisee ensin parempi aika sen jälkeen toiseksi paras aika ja viimeiseksi lähtöpaikka.

AUTOJEN NUMEROINTI
Rallissa siirrytään touringluokkien tapaan pysyvään numerointiin. Korin molemmissa kyljissä akselien väliin jäävällä alueella tulee olla kilpailijan numero. Numeron tulee olla vähintään 40mm korkea ja väritykseltään selkeästi erottuva. Numeron voi tehdä itse, mutta tarvittaessa numerotarroja on saatavilla myös kilpailupaikalla. Numerot määräytyvät viimekauden sarjasijoitusten mukaan (lista ohessa). Uudet kilpailijat voivat varata numeronsa sähköpostitse kypak@luukku.com.

KILPAILUKALENTERI
7.6.2003 KyPak Ralli 1, Kuusankoski
8.6.2003 KyPak Ralli 2, Kuusankoski
9.8.2003 Pekan Ralli 3, Kuusankoski
23.8.2003 Pasin Pikis 4, Kuusankoski

Jos innokkaita järjestäjiä löytyy, niin rallit 3 ja 4 voidaan ajaa Kuusankosken sijaan jossain muuallakin. Tämän luokan kilpailut onnistuu helposti myös väliaikaisella radalla. Kyselyt: kypak@luukku.com

KILPAILIJANUMEROT 2003
1 Kalle Lehto KyPak
2 Mikko Pyhältö TUA
3 Olli Löflund JärvSRK
4 Veini Mäkinen JärvSRK
5 Pekka "Ralli" Vainonen KyPak
6 Ismo Vuorinen KyPak
7 Kai Jansson KyPak
8 Pekka Reittilä JärvSRK
9 Janne Vainio VAU
10 Mari Pyhältö TUA
11 Riku Aalto TamUA
12 Visa Helmijoki TamUA
13 Antti Ollinmäki JärvSRK
14 Tero Kupari LohUA
15 Miika Kaukovalta JärvSRK
16 Heikki Helenius PoSUA
17 Pekka Heikkilä MäntsMK
18 Jani Hovi HyUA

 :!:  :!:  :!:
HUOM! UUDET KILPAILIJAT
Rallin ensikertalaiset saavat osallistua kaikkiin kesän kilpailuihin puoleen hintaan!
 :!:  :!:  :!:


Kuva: PRfoto / Pekka Reittilä

Tervetuloa kisaamaan hyvään porukkaan rennolla mielellä! :D

[Edit 9.4. Kilpailija lisätty numerolistaan]
[Edit 8.6. Rengassääntöä muutettu]
[Edit 3.8. Kilpailija lisätty numerolistaan]
[Edit 5.8. Kilpailija lisätty numerolistaan]

Poissa ra

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Re: Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #1 : 08.04.03 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

KORI
Ainoastaan 1/10 mittakaavan MM-Rallisarjan korit ovat sallittuja.

Tarkoittaako tuo pelkästään WRC-kalustoa? Kai siihen oikeaan ralliin voi osallistua muullakin kuin WRC-luokitellulla autolla, vai? Muistaakseni viime kesänä/keväänä oli juttua koreista ja joku :mrgreen: harmitteli, kun ei voinut käyttää Escortin koria.

Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

AJOKAAVIO
Alkuerät ja finaalit 3 min.

Jaksaisiko joku TSR-konkareista kertoa, miten päädyttiin juuri tähän erän pituuteen? Kuvittelen taustalla olevan kalustopoliittisen tai muun ideologisen linjauksen lajin alkuajoilta.

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #2 : 08.04.03 - klo: 20.02 »
Lainaus käyttäjältä: "ra"
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

KORI
Ainoastaan 1/10 mittakaavan MM-Rallisarjan korit ovat sallittuja.

Tarkoittaako tuo pelkästään WRC-kalustoa? Kai siihen oikeaan ralliin voi osallistua muullakin kuin WRC-luokitellulla autolla, vai? Muistaakseni viime kesänä/keväänä oli juttua koreista ja joku :mrgreen: harmitteli, kun ei voinut käyttää Escortin koria.
Koreiksi kelpaa kaikki WRC:t ja uskaltaisin väittää, että kaikki 90-luvun ison A:n korit. Itse en mistään Escort jutusta kyllä viime vuonna kuullut mitään. Mutta uskoisin, että ainakin Escort Cosworth ja Escort WRC kelpaavat. Jos on epäilyttää oman korin laillisuus, niin kannattaa varmistaa kypak@luukku.com


Lainaus käyttäjältä: "ra"
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

AJOKAAVIO
Alkuerät ja finaalit 3 min.

Jaksaisiko joku TSR-konkareista kertoa, miten päädyttiin juuri tähän erän pituuteen? Kuvittelen taustalla olevan kalustopoliittisen tai muun ideologisen linjauksen lajin alkuajoilta.
Rallihan tuli rallicrossin paikalle lajin kuihduttua. Rallicrossissa ajettiin alkuerissä 4 kierrosta ja finaaleissa 5 kierrosta. Touring Rally on sen verran nopeampaa puuhaa kierrosajoissa mitattuna, että 4 tai 5 kierrosta on liian lyhyt aika. Lisäksi ongelma tiettyjä kierrosmääriä ajettaessa on kierroksella ohitettavien tulokset ja kierroslaskentaohjelmat. Luokassa haluttiin kuitenkin säilyttää rallicrossin henki lyhyillä ja kovavauhtisilla erillä. 3 minuuttia on sopivan lyhyt erä siltä kantilta, ettei akkujen kesto tule vielä ongelmaksi, muttei kuitenkaan liian lyhyt.


[Edit] Poistettu yksi kappale h-kirjaimia paikasta, johon se ei kuulunut.

Poissa ra

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Re: Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #3 : 09.04.03 - klo: 21.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Itse en mistään Escort jutusta kyllä viime vuonna kuullut mitään.

Saatan muistella jotain muuta juttua.

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Rallihan tuli rallicrossin paikalle lajin kuihduttua. Rallicrossissa ajettiin alkuerissä 4 kierrosta ja finaaleissa 5 kierrosta. Touring Rally on sen verran nopeampaa puuhaa kierrosajoissa mitattuna, että 4 tai 5 kierrosta on liian lyhyt aika. Lisäksi ongelma tiettyjä kierrosmääriä ajettaessa on kierroksella ohitettavien tulokset ja kierroslaskentaohjelmat. Luokassa haluttiin kuitenkin säilyttää rallicrossin henki lyhyillä ja kovavauhtisilla erillä. 3 minuuttia on sopivan lyhyt erä siltä kantilta, ettei akkujen kesto tule vielä ongelmaksi, muttei kuitenkaan liian lyhyt.

Kolme minuuttia tuntuu henkilökohtaisesti vähän lyhyeltä. Erä loppuu juuri, kun on sopeutunut käsien tärinään. :) Erän pidentäminen ei silti välttämättä auta tähän ongelmaan.

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #4 : 10.04.03 - klo: 15.08 »
Lainaus käyttäjältä: "ra"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Itse en mistään Escort jutusta kyllä viime vuonna kuullut mitään.

Saatan muistella jotain muuta juttua.

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Rallihan tuli rallicrossin paikalle lajin kuihduttua. Rallicrossissa ajettiin alkuerissä 4 kierrosta ja finaaleissa 5 kierrosta. Touring Rally on sen verran nopeampaa puuhaa kierrosajoissa mitattuna, että 4 tai 5 kierrosta on liian lyhyt aika. Lisäksi ongelma tiettyjä kierrosmääriä ajettaessa on kierroksella ohitettavien tulokset ja kierroslaskentaohjelmat. Luokassa haluttiin kuitenkin säilyttää rallicrossin henki lyhyillä ja kovavauhtisilla erillä. 3 minuuttia on sopivan lyhyt erä siltä kantilta, ettei akkujen kesto tule vielä ongelmaksi, muttei kuitenkaan liian lyhyt.

Kolme minuuttia tuntuu henkilökohtaisesti vähän lyhyeltä. Erä loppuu juuri, kun on sopeutunut käsien tärinään. :) Erän pidentäminen ei silti välttämättä auta tähän ongelmaan.


Kuten Cale totesi, on tuolla pituudella perusteensa.
Sitäpaitsi kyllä kolmeen minuuttiin ihan tarpeeksi mahtuu ohjelmaa ja tapahtumia :)
Kolmessa minuutissa on mm. se hauska puoli, että kasilankasella voi ajaa kovaa vaikka 2K-akuilla.
Lyhyt erän pituus toimii aivan oivasti lajin luonteeseen nähden -
vähän, mutta älyttömän kovaa :)
-Pekka

Poissa Aki

  • Jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #5 : 17.04.03 - klo: 23.14 »
Saanko kysyä, mitä autoja noissa kuvissa on? Mikä auto oli viimevuoden paras? jne....
Save MrGreen Forever!!!

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #6 : 18.04.03 - klo: 09.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Aki"
Saanko kysyä, mitä autoja noissa kuvissa on? Mikä auto oli viimevuoden paras? jne....

Tottakai saa kysyä :). Tuossa kuvassa missä autot on rivissä menee automerkit seuraavasti: (alkaen vasemmalta) Asso TC3, HPI RS4 Pro2 Mod. Asso TC3 Rally, Corally C4, HPI RS4 Pro2 mod, ja XPress mk3.

Viimevuoden sarjan lopputuloksissa merkit meni seuraavasti:
1. Asso TC3 Rally
2. Asso TC3 Rally
3. Yokomo MR4-TC Custom
4. HPI RS4 Pro2 Mod.
5. Corally C4
6. Xpress mk3 / XRay T1
jne.

Muita käytettyjä malleja oli mm. Asso TC3, Team Losi SW ja Corally C4.1.

Mutta kuskit näitä kisoja voittaa. Ei autot.

Poissa Aki

  • Jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #7 : 18.04.03 - klo: 10.52 »
mitä eroo on Asson TC3/rally?????
Save MrGreen Forever!!!

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #8 : 18.04.03 - klo: 16.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Aki"
mitä eroo on Asson TC3/rally?????


Rally-versiossa on käytetty erikseen tarjolla olevia TC3:n ralli-lisukkeita.
Huomatkaa, että sarjassa on kaksi HPI Pro2 :sta, josta modifioimalla saa oivan ralipelin eli jos jollain on ongelmana "mitähän tälle Pro 2:lle pitäis tehdä" , niin eikun rallia ajamaan.
-Pekka

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #9 : 22.04.03 - klo: 09.11 »
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"


RENKAAT
Yksityyppirenkaat Yokomo 102 ja 112 renkaat ovat ainoastaan sallittuja.
Renkaan tunnisteet: 102 TS-6T  112 TS-6N


Mitä nämä ovat ?


Maahantuojan sivuilta löysin,

Tuote nro. ZR-102
ZR-102 20 mm Beltec , kork.prof. 1pr
ja
Tuote nro. ZR-112
ZR-112, 26 mm Beltec, kork,prof. 1 pr

Lienevät näitä renkaita. Onko saatavuudesta mitään varmuutta jatkossa, Yokomon sivuilta en löytänyt mitään. Vaikuttaa aika vanhoilta.
Tarkoitus olisi tulla sinne sekoittamaan pakkaa, mutta tuo rengas voi osoittauta aika harvinaiseksi..  :wink:
THR

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #10 : 22.04.03 - klo: 13.23 »
Kyseessä on nimenomaan nuo renkaat. Käsittääkseni saatavuus on selvitetty ja renkaita on edelleen saatavilla. Nuo mainitut tunnisteet löytyy renkaan sivusta ja on säännöissä mainittu lähinnä katsastajaa ajatellen.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #11 : 08.06.03 - klo: 18.38 »
:!: HUOM :!:
Muutos rengassääntöön!


Yokomo renkaiden vaikeasta saatavuudesta johtuen lisätään sallittuihin renkaisiin myös touring-luokissa käytössä oleva Take Off CS27.

Uuden mahdollisesti nykyisen säännön ensi kesällä korvaavan rengastyypin etsintä ja testaaminen on jo alkanut.

Poissa ra

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Renkaat?
« Vastaus #12 : 12.06.03 - klo: 17.53 »
Mitenkä nuo renkaat, Take Off ja Yokomot, suhtautuvat toisiinsa esim. pidon ja kulutuskestävyyden osalta? Kannattaako noita yokkeja erikseen hankkia, jos vaikka vielä pääsisi viivalle?

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Renkaat?
« Vastaus #13 : 12.06.03 - klo: 18.03 »
Lainaus käyttäjältä: "ra"
Mitenkä nuo renkaat, Take Off ja Yokomot, suhtautuvat toisiinsa esim. pidon ja kulutuskestävyyden osalta? Kannattaako noita yokkeja erikseen hankkia, jos vaikka vielä pääsisi viivalle?
Itse en ole päässyt vielä testaamaan, mutta Take Offeilla kokonaispito on Yokomoita parempi. Kulutuskestävyys taas huonompi. "Yokomo" -säädöillä auto on Take Offeilla selkeästi yliohjaava, koska edessä ja takana on yhtä leveät renkaat  toisin kuin eri levyisissä Yokomoissa.

Ainakin Reittilä ja Pyhällön Mikko kokeilivat kisan jälkeen Take Offeja ja kovasti näytti olevan perä irti. Pekka voi myös kertoa miten Take Offit toimii kiihdytettäessä ja mistä päin rata-aluetta niitä voi etsiä, jos renkaita ei ole liimattu. ;)

Kunhan pääsee kokeilemaan, niin kerron kokemuksia.

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Renkaat?
« Vastaus #14 : 12.06.03 - klo: 18.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "ra"
Mitenkä nuo renkaat, Take Off ja Yokomot, suhtautuvat toisiinsa esim. pidon ja kulutuskestävyyden osalta? Kannattaako noita yokkeja erikseen hankkia, jos vaikka vielä pääsisi viivalle?
Itse en ole päässyt vielä testaamaan, mutta Take Offeilla kokonaispito on Yokomoita parempi. Kulutuskestävyys taas huonompi. "Yokomo" -säädöillä auto on Take Offeilla selkeästi yliohjaava, koska edessä ja takana on yhtä leveät renkaat  toisin kuin eri levyisissä Yokomoissa.

Ainakin Reittilä ja Pyhällön Mikko kokeilivat kisan jälkeen Take Offeja ja kovasti näytti olevan perä irti. Pekka voi myös kertoa miten Take Offit toimii kiihdytettäessä ja mistä päin rata-aluetta niitä voi etsiä, jos renkaita ei ole liimattu. ;)

Kunhan pääsee kokeilemaan, niin kerron kokemuksia.


Ehhehe :)
Joo, renkuloita voi joutua etsimään erilaisista paikoista ;)
Tuli siis kokeiltua CS-27:aa viime kisan jälkeen ja siinä kahden päivän rypistyksen jälkeen väsyneenä otin pakista, sen tarkemmin katsomatta, _sen toisen_ setin nakkeja ja yllättäen eivät pysyneet vanteilla ilman liimausta 8)
No, joka tapauksessa kun asiaan päästiin liimatuilla nakeilla niin kokemuksesta voin sanoa, että pito on 27:lla selkeästi parempi ja kuten Cale mainitsi, samanlevyisistä renkaista edessä/takana johtuen on kääntyvyys paljon parempi, kuin Yokomoilla, joilla yleensä ajetaan kapea edessä, leveä takana.
Kääntyvyys/takapidon puute on tietysti säätökysmys, mutta sanoisin, ettei rengas ole varsinaisesti "rallirengas" juuri tuon "liian" pidon takia ts. näyttävät sladit jäävät vähäisiksi.
Cale: Takapään irtoaminen johtui osittain myös liimauksen pettämisestä takanakeista (myös niissä liimatuissa ;)).
-Pekka

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #15 : 17.08.03 - klo: 13.43 »
Joko olen puusilmä tai sitten auton korkeuden mittausta ei säänöissä ole tarkennettu siltä osin, jotta lasketaanko auton katossa olevat mahdolliset scoopit korkeuteen mukaan vai mitataanko korkeus katon tasaisesta osasta ?
-Pekka

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #16 : 17.08.03 - klo: 20.26 »
Käsittääkseni tähän asti on korkeus mitattu katon korkeimmasta kohdasta.

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #17 : 17.08.03 - klo: 20.45 »
Tarkennan vielä...siis scooppi, sikälikun se kuulu koriin, otetaan huomioon korkeudessa ?
-Pekka

Poissa Mr Cale

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #18 : 17.08.03 - klo: 22.27 »
Jos se on katon korkein kohta, niin näin se on huomioitu. Tämä ei siis ole mikään virallinen kanta, vaan olen seurannut sivusta, miten katsastuksessa korkeus mitataan.

Poissa antooolla

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #19 : 17.08.03 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Tarkennan vielä...siis scooppi, sikälikun se kuulu koriin, otetaan huomioon korkeudessa ?

 :evil: Kylläpä kesti kaivautua tänne RC-XXX indeksiin 1000.Käväsin karsomassa alkuperäistä lehtistä miten siinä asia on esitetty (yleensä käyn katsomassa netistä millä säännöillä tänään ajetaan) ,Siipi on oltava kattolinjan alapuolella eli jos siinä on joku "patti" niin kyllä siipi on oltava kattolinjan alapuolella eli sitä myhkyrää ei oteta huomioon auton korkeutta mitattaessa. :D

Poissa reittila

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #20 : 18.08.03 - klo: 08.55 »
Lainaus käyttäjältä: "antooolla"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Tarkennan vielä...siis scooppi, sikälikun se kuulu koriin, otetaan huomioon korkeudessa ?

 :evil: Kylläpä kesti kaivautua tänne RC-XXX indeksiin 1000.Käväsin karsomassa alkuperäistä lehtistä miten siinä asia on esitetty (yleensä käyn katsomassa netistä millä säännöillä tänään ajetaan) ,Siipi on oltava kattolinjan alapuolella eli jos siinä on joku "patti" niin kyllä siipi on oltava kattolinjan alapuolella eli sitä myhkyrää ei oteta huomioon auton korkeutta mitattaessa. :D


Tuossa puhutaan nyt hieman eri asiasta.
Siiven on oltava kattolinjan alapuolella ja auton korkeus eivät ole sama asia jos scooppia ei tulkita kattolinjaksi, mutta on kuitenkin auton korkein kohta.
Jos scooppi luetaan mukaan kattolinjaksi ei asiassa ole senkään vertaa epäselvyyttä.
Tällaiset asiat on hyvä täsmentää.
-Pekka

Poissa karinpaja

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #21 : 18.08.03 - klo: 10.43 »
Tuosta coopista sen verran että aiemmissa kilpailuissa se on huomioitu korin korkeimmaksi kohdaksi eli kattolinjaksi joten seuraavissa kilpailuissa joka on kauden viimeinen sama linja jatkuu .
ensi vuoden sääntöihin tulee tarkennus asiasta ja mittaisin auton korkeuden varsinaisesta katosta. :wink: terv.kilpailunjohtaja. :roll:
VARAjäsen

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #22 : 19.08.03 - klo: 15.33 »
Kaikki vaan rohkeasti kokeilemaan. CS27 rengas sallittu ja osallistumismaksu ensikertalaisille 10€.

Kutsu

Poissa TTKoo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #23 : 09.10.03 - klo: 17.25 »
Kymen pienoisautokerho ry kiittää kilpailijoita kuluneesta kaudesta ja toivottaa kaikki uudet ja vanhat kilpailijat rallin pariin jälleen ensikaudella. Luvassa viiden kisan mittainen sarja. Tulevia uudistuksia ovat mm. erikoiskoetyyppiset kilpailut sekä kauden päättävä mattoralli.
_________________
Kymen Pienoisautokerho ry / Kuusankoski

Kun on jo yksi Ralliauto valmiina, niin kysyisin: (eikä tartte sitten heti alkaa huutaa  :shock: )
Joko kauden 2004 renkaat on päätetty?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #24 : 09.10.03 - klo: 22.34 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Kun on jo yksi Ralliauto valmiina, niin kysyisin: (eikä tartte sitten heti alkaa huutaa  :shock: )
Joko kauden 2004 renkaat on päätetty?

Ei huudeta ei ;)

Kauden 2004 renkaita ei ole vielä päätetty. Päätös tehdään hyvissä ajoin ennen kesäkauden avausta ja siitä tiedotetaan varmasti täällä.

Poissa TTKoo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Touring Rally-10 / TSR-10 Säännöt 2003
« Vastaus #25 : 10.10.03 - klo: 01.04 »
Hienoa, KIITOS!

Vastauskin tuli nopeasti!   (sen verran olin totuuden vastainen, että takasiipi ei taida vielä olla sääntöjenmukainen)

Sitten kun ehditte, kerrotte varmaan vähän tarkemmin, siitä muutoksesta, erkoiskoetyyppiseksi ja mattorallista)

Hyvää jatkoa KyPak:lle ja sen puuhamiehille / -henkilöille!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.