Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 326920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #750 : 21.01.10 - klo: 12.54 »
http://raceaka.com/news.php?article_id=45

Hmm.. mahtaiskohan toimia E-firessä kerran ovat blitziin?  :azn:
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #751 : 22.01.10 - klo: 22.57 »
Maalasin postissa tulleen DSX-1 korin tänään. Yritin laittaa maskit tosi huolella, mutta näköjään silti jäi parista paikasta löysälle ja tuli suttua. :sad:
Ei auta ku tyytyä tohon. Designiin oon kyllä tyytyväinen. Paan huomen kuvia jos saisin reiät laitettua ja auton korin alle. Milläs ne muuten kantsii tehä ne reiät?
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo: 17.10 kirjoittanut Vege »
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #752 : 23.01.10 - klo: 20.05 »
Reiät saa tehtyä body reamerilla, sellasella omenaporaa muistuttavalla kamppeella. Jos et heti omaa halua hankkia, niin maanantaina Ulappatorilla voit lainata. Niin ja ne reiät kantsii tehdä ennen maalausta. Saa mallattua hyvin kohdalleen kirkkaan kopan läpi.

Tomi

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #753 : 28.01.10 - klo: 17.12 »
Onko kellään vinkkejä firestormin servo saverin parantamiseksi. Omituisen heikko ja huonosti suunniteltu osa muuten niin kestävässä autossa.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #754 : 10.02.10 - klo: 01.29 »
Tossa toi mun uus maalattu koppa ny on. Vähän tuli yrityksistä huolimatta mokailtua ton maskiteipin kanssa, ku ei se ollukkaa niin tiukalla ku luulin. Ja leikkauskaan ei ihan pro oo... Mutta ainakin ite tehty.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #755 : 10.02.10 - klo: 22.19 »
Mistä saisi halvalla firestromiin korin.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #756 : 10.02.10 - klo: 23.01 »
No tilasin ite ton Liquidista. Tuli jotain vajaa 19 euroo hinnaks. Mut siel ei silloin ollu DSX-2 koria, joka siis on se sähköversioon suoraan sopiva koppa. Toi on toi polttiksen DSX-1 kori. Siihen pitää tehdä reiät takaiskaritornien kohalle. Tosin takasiipi taas on musta huomattavasti hienompi. Tower Hobbiesissa oli suht edullisesti DSX-2 koria. Ja olen lisäksi kuullut, että tohon autoon on aika helppo laittaa melkein mikä tahansa 1/10-kokoinen koppa. HPI:lla on tosi paljon hienoja erilaisia.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #757 : 10.02.10 - klo: 23.29 »
No tilasin ite ton Liquidista. Tuli jotain vajaa 19 euroo hinnaks. Mut siel ei silloin ollu DSX-2 koria, joka siis on se sähköversioon suoraan sopiva koppa. Toi on toi polttiksen DSX-1 kori. Siihen pitää tehdä reiät takaiskaritornien kohalle. Tosin takasiipi taas on musta huomattavasti hienompi. Tower Hobbiesissa oli suht edullisesti DSX-2 koria. Ja olen lisäksi kuullut, että tohon autoon on aika helppo laittaa melkein mikä tahansa 1/10-kokoinen koppa. HPI:lla on tosi paljon hienoja erilaisia.
Vege onko sulla sitä firestromin vanhaa koppaa vielä.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #758 : 11.02.10 - klo: 16.02 »
On mulla, mutta ajattelin sen vielä varakoppana pitää.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #759 : 11.02.10 - klo: 16.03 »
Okei
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #760 : 11.02.10 - klo: 16.29 »
Tulipa rälläköityä pois akkukotelon seinämät. vahvistin runkoa 2kpl 5mm polykarbonaatti levyillä. Takatornin alle pari palasta samaista ainetta jotta saa akulle korkeussuunnassa lisää tilaa. Istuu toi 3S 5000mAh 30/40C flightmax nätisti paikoilleen. Joskus tarkoitus tehdä oma alustalevy tohon kunhan vain aikaa olisi.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #761 : 11.02.10 - klo: 21.44 »
Akkuhan se pitkälti nopeuden määrää.

Nyt on ensimmäiset kunnon "maastotestit" otettu.  Ihan kelpo laitteelta tuntuisi, sai ainakin kunnolla iskua paikkojen hajoamatta.  :grin:
Takaiskareihin tuli pikkusen liian kovat jouset, näkyy videolta selvästi kun ampuu pompusta takapään ilmaan.

Klippejä pääse katselemaan YouTubesta kuvia klikkaamalla,

VIDEO 1:


VIDEO 2:


HQ XviD versiot voi käydä imaisemassa omalle koneelle täältä.

Tuli samalla todettua että ei tuo Lehneri mikään offroad-moottori ole. Johtoaukosta meni hiekkaa kannun sisäpuolelle, joten motti irti ja osiksi pöydälle. Huolellinen puhdistus ja taas pelittää kuin uusi. Pitänee viritellä jonkunmoinen suojatulppa/mömmöt tuohon kannun päähän.




On vähän vanha likki mutta voisitko sit alkaa lisätä videoihin musiikin ne on muuten hitusen tylsiä.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #762 : 11.02.10 - klo: 22.16 »
On vähän vanha likki mutta voisitko sit alkaa lisätä videoihin musiikin ne on muuten hitusen tylsiä.

MTV:ltä näkee musavideoita, rc-videoissa ei tartte musiikkia. Vai seisotko montun reunalla korvalaput korvilla, jottei olis tylsää? Olkoonkin vain sähkömoottorin vinkumista, mutta silti...

Sorry kuohahdus :embarrassed:

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #763 : 12.02.10 - klo: 10.15 »
Olen TÄYSIN samaa mieltä Tomin kanssa. V***ttaa ku youtubessa jengi laittaa videoihinsa turhaa meteliä. Ja sit jos haluu kuulla auton äänet on pakko kuunnella sitä.  :angry: Olis ees sit jollain mielikuvitusta laittaa jotain muuta ku mitäänsanomatonta itsestäänselvää särökitaravallia. Saahan sen musan vaikka omista stereoista sinne taustalle. Ei tuu sulle Pate tylsääkään ku saat ite laittaa. Auton äänet, olkoonkin sähkömoottorilla, ovat yksi tärkein fiiliksen tuoja ja informaationlähde ajossa.  :wink:
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Mika R

  • Vieras
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #764 : 12.02.10 - klo: 10.20 »
Sori mutta ei saa, paitsi itse tehtyä. Musiikki on tuohon käyttöön kopiosuojattua (en tiedä onko oikea termi mutta jotain sinnepäin), paitsi joku 200 vuotta vanha kamarimusiikki.

Youtubesta löytyy kohtuu laaja valikoima musiikkia jolla voi laillisesti korvata videon ääniraidan.

Itse katson mielummin videota jossa ääniraita on korvattu musiikilla, mutta musiikin pitää olla sellasta ettei siitä tule itsetarkoitus.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #765 : 12.02.10 - klo: 10.59 »
On vähän vanha likki mutta voisitko sit alkaa lisätä videoihin musiikin ne on muuten hitusen tylsiä.

MTV:ltä näkee musavideoita, rc-videoissa ei tartte musiikkia. Vai seisotko montun reunalla korvalaput korvilla, jottei olis tylsää? Olkoonkin vain sähkömoottorin vinkumista, mutta silti...

Sorry kuohahdus :embarrassed:

Pysytäänpäs aiheessa. Tätä voi jatkaa mun puolesta tuolla --->
http://rc10.fi/index.php?topic=5968.1260
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #766 : 12.02.10 - klo: 11.13 »

Pysytäänpäs aiheessa. Tätä voi jatkaa mun puolesta tuolla --->
http://rc10.fi/index.php?topic=5968.1260

Jep – sorry offtopicista.

Onko kellään tieota motor guardeista, jotka sopis E-fireen suoraan? Siis isommista ku vakio. Laittaisin sellaisen erittäin hienon näköisen jäähdytyssiilin moottoriin, mutta se ei mahdu ton vakiosuojan alle.

Ja sit toinen asia. Ymmärsin, että Nokian kisoissa 6.3. olis joku luokka firestormillekin. Missä vois ilmoittautuu....... kisaneitsyys vaivaa mua ja haluaisin siitä eroon.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #767 : 12.02.10 - klo: 20.48 »
Oltiin kaverin kans ajelemassa firestormeillamme tänään ulappatorilla ja oli taas mahtihauskaa. Tais mulla vaan mennä liian jäykät öljyt takaiskareihin. Laitoin löysintä mitä mulla oli kaapissa, mutta oli silti jäykempää ku alunperin. Pitoa ei oikein ollu takana samalla tavalla. Voikohan se johtuu siitä? Neuvoja otetaan vastaan. Lähinnä olen itse päätellyt, että löysät jouset vaati löysät öljyt kaveriks. Mutta en tietty tiiä pitääk paikkaansa...
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #768 : 12.02.10 - klo: 22.22 »
En ole expertti kommentoimaan, mutta noin olen sen itse kokenut menevän. Eli jäykempi öljy hidastaa liikkeitä ja rengas ei seuraa yhtä hyvin alustaa, vaan "pomppii pattien yli", eli tuntuu luistavan. Voit koittaa jäykentää myös keulan öljyä, lisää luistoa myös sinne päähän, eli perän luiston häiritsevyys vähenee. Saattaa sopia ajotyyliin, tai sitten ei... Ei muuta, kuin öljykauppaan ja koittamaan lisää!

Mulla on takana ollut Ultimaten 20w öljyä ja edessä muistaakseni 30w. Mäntinä edessä muistaakseni B ja takana oma kehitelmä. Siis rata-ajossa Ulappatorilla ja Ousassa. Nuo koin erittäin sopivaksi Ousan radalla (lipakka savi), mutta Espoossa voisi kovempikin toimia, koska pitoa on hyvin. Toisaalta meni hyvin noillakin, joten en koittanut (vielä) muuta.

Oletko muuten kokeillut lisäpainoja alustassa? Kannattaa tutustua siihenkin, muuttuu meno kummasti! Painoiksi käy lähes mikä vaan sopiva, joku Ousan radalla taisi hakea painojakaumaa teippaamalla sormiparistoja joka paikkaan... :wink:

Tomi

PS: Unohdin vinkata siitä Nokia kisasta:

Tuolta löytynee parhaiten uusin tieto tulevista kisoista, toki RC10:n kilpailu-osioon tulee kutsut myös. Itse koitan päästä tuohon 6.3. kisaan mukaan kaikkiin kolmeen luokkaan, edelliseen kisaan piti valitettavasti trukkiluokka unohtaa.
« Viimeksi muokattu: 13.02.10 - klo: 00.13 kirjoittanut TomiKoo »

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #769 : 19.02.10 - klo: 02.02 »
Hah. Tänään oli varikkopäivää. Vaihdoin UR:n öljyt iskareihin 20W taakse ja 30W eteen. Sen lisäksi vaihdoin difföljyt. Diffihän oli yllättävän simppeli otus, kun sen purki. Olin aatellu, että saankohan sitä ollenkaan uudestaan kasaan, mutta sehän oli suorastaan iisi homma. Koskahan pääsis koklaa...   :cool:
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #770 : 19.02.10 - klo: 14.17 »
Mitkä alusta säädöt oisi hyvät espoo rc centterille.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #771 : 19.02.10 - klo: 16.48 »
Mä oon ajanu löysillä iskareilla ja jousilla sekä pehmeillä renkailla. Vielä vähän hakusessa, mutta lupaa hyvää. Kantsii lukea noita TomiKoon viestejä. Mulla kaikki Tomin neuvot on tähän asti vieneet parempaan suuntaan. Kiitos Tomille.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #772 : 19.02.10 - klo: 22.34 »

No pitäähän sitten ne lukea.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #773 : 20.02.10 - klo: 00.41 »
Jos tuolla ihan tosissaan meinaa radalla ajaa niin kannattaa harkita jousien vaihtoa. Ne alkuperäiset kun on melko jäykät. Itselläni taitaa olla Asson B4/T4:n jousisetti joista edessä ruskeat, takana vihreät ja hyvin toimii.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo: 10.47 kirjoittanut vwaltsu »
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #774 : 20.02.10 - klo: 02.25 »
No mistä sitä jousi settia saa.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #775 : 20.02.10 - klo: 09.28 »

Ainakin Towerhobbies myy näitä ja löytyy sieltä eteenkin kun vähän viitsit tutkia. Löytyy kyllä varmasti suomestakin.

No mistä sitä jousi settia saa.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #776 : 07.03.10 - klo: 10.13 »
Vähän siellä ja täällä on ollut paljon kyselyä Firen ja Blitzin osien yhteensopivuudesta. Keksinpä sitten läpällä päissäni vaihtaa alastomalle Firen pohjalevylle Blitzin keulan ja perän, nimesin projektin FireBlitziksi...  :grin:

Homma oli pitkälti bolt on, ainoastaan keulaan servon tienoille piti lisätä pari holkkia korokkeeksi, jotta osat sopi. Koko takapää meni suoraan paikalleen, T-palan kiinnikkeet sekä iskaritornit ovat ihan samat. Puskurit ja niiden kiinnikkeet dremelöin pois. Korvasin Blitzin koritolpat Firen pienillä tolpilla.

Servosaverhan on noissa malleissa aivan erilainen, mutta käyttämällä Blitzin muitakin keulan osia homma toimii. Ohjaus ja keula tukivarsineen on muuten hyvin paljon samanlainen. Perän T-kappale on erilainen, mutta kiinnittyy pohjalevyys samalla tavalla. Takapäässä moottorin suojauksesta tulee parempi Blitzin osilla, kuva selventänee paljon. Koko alusta/runko myös jäykkenee huomattavasti tuolla paketilla. Iskarit ovat täysin vaihtokelpoiset, setupit muuttuvat jonkin verran akselivälin muuttuessa. Vaihteistot, vetarit ym on täysin vaihtokelpoisia takapäässä. 

Osallistuin tuolla paketilla eilen Nokia SC-kisojen täyteluokkaan, Truggy Openiin. Mukaan sopi siis 2wd ja 4wd 1/10 ja 1/12 Truggyt melko vapailla säännöillä. Siispä ruuvasin alle 4wd Buggyn fillarit ja tiputin auton melko tonttiin. Tekniikkana oli Nosram 8,5T Pure-kone sekä Nosram Spec säädin minimi asetuksilla. Akkuina GM 5000mAh 35c akut. Alustassa oli noin 100g lisäpainoa, kokonaisåpaino 1983g ajokunnossa. Alustan osalta mentiin kuta kuinkin Blitzin setupeilla, takajousitusta löysäsin rajusti, keula oli melko jäykkä. Tuossa kuva alustasta ja kisailmeestä...  :wink:






Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #777 : 08.03.10 - klo: 14.09 »
Haha, pirun siisti sekasikiö  :grin:

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #778 : 08.03.10 - klo: 14.43 »
Haha, pirun siisti sekasikiö  :grin:

Ja tulee näytille Ousaan, kunhan päästään kevään puolelle ja vikat Nokian kisat on ohitte!  :wink:

Poissa Vege

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #779 : 09.03.10 - klo: 09.01 »
Jes. Hyvä Tomi! Tuo Ulappatorillekin näyttöön. Tosin enhän mä oo ite ehtiny siellä käymään kahtten viikkoon. Pitäis kyllä tällä viikolla jotenki järkätä.
X Ray XT8 O.S .21 V-Spec speed, HPI E-Firestorm Flux, Kyosho Mini Z