Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 326592 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AVU!

  • Jäsen
    • Profiili
    • Artun kuvat
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #210 : 16.09.08 - klo: 13.40 »
Kysymys kuuluu: Mistä ulkomailta kannattaisi tilata E-Firestormiin varaosia?
Hobbylinnan 3viikon toimitusajat ovat liikaa.

Yv:näkin voi laittaa listaa ja infoa.
HPI E-Firestorm, Team Associated RC18MT, Tamiya TT01E Suzuki SX4 WRC

Poissa Hobbylinna

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.hobbylinna.fi
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #211 : 16.09.08 - klo: 14.05 »
Kerro minkä osan tarvitset jota ei löytynyt varastosta?
Hobbylinna RC-kauppa
www.hobbylinna.fi

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #212 : 16.09.08 - klo: 18.26 »
Kysymys kuuluu: Mistä ulkomailta kannattaisi tilata E-Firestormiin varaosia?
Hobbylinnan 3viikon toimitusajat ovat liikaa.

Yv:näkin voi laittaa listaa ja infoa.
http://www.wheelspinmodels.co.uk/
http://www.modelsport.co.uk/

Noista kannattaa ainakin katsella.
Varaosanumerolla (kts. manuaalin räjäytyskuvat) haku toimii parhaiten, polttisversion osat ovat suurimmaksi osaksi yhteensopivat.
Omakohtaiset kokemukset liikkeistä ovat erinomaiset, parhaimmillaan tavarat ovat olleet postilaatikossa kahden päivän päästä tilauksesta - suoritus johon suurin osa kotimaisistakaan liikkeistä ei pysty. Edellyttäen tietysti että osaa on varastossa.

Jaa sellainen huomio vielä että modelsportin verkkokauppa temppuili joskus firefox-selaimen kanssa.


Poissa AVU!

  • Jäsen
    • Profiili
    • Artun kuvat
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #213 : 16.09.08 - klo: 21.52 »
Kiitoksia kovasti, täytyypi testailla ja tutkia.
Meni diffi hajalle aika täydellisesti; rattaat murskana ja toisesta kupista meni laakerin nuppi poikki. Luulen että laakeri jumittui ja sai aikaan murtumisen.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa aikasemmin.

Mietitiin tossa kaverin kanssa josko kulladiffi toimisi paremmin.... pohdintaa vain, sanokaa jos mahdotonta, tai ei ole markkinoilla sopivaa?

« Viimeksi muokattu: 16.09.08 - klo: 22.00 kirjoittanut AVU! »
HPI E-Firestorm, Team Associated RC18MT, Tamiya TT01E Suzuki SX4 WRC

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #214 : 01.10.08 - klo: 15.38 »
luulin jo ettei firee saa millään rikki! mut kyl se näköjään hajoo kun ajaa täysiä 1:1 auton rengasta päin!
http://www.fotopankki.fi/jussil/kuva/5339933994821904

vaik ei siin muuta kyl hajonnu ku ala tukivarsi!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa pettma

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #215 : 02.10.08 - klo: 08.11 »
Onko kukaan keksinyt mitään hyvää tapaa suojata noita diffin ulostuloja kun tuntuvat kuluvan niin hävyttömän nopeasti?

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #216 : 02.10.08 - klo: 11.20 »
Sehän tuo taitaa olla HPI:n yleinen ongelma. Ainakin Savagessa oli samaa vikaa, eikä motin vaihtaminen ainakaan helpottanu  :grin: Tiiä sitte jos laittelis rasvat ja jotain ilmapalloa niihin. Veikkaan vaan ettei pysy kovin kauaa. Helpompi käyttää pehmeämpää kaasusormea..

Poissa pettma

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #217 : 02.10.08 - klo: 11.54 »
Joo, ite mietin jotain kutistesukkaa joka jatkuis siihen koiranluun päälle. En vaan tiedä kutistuuko se niin paljoa että tulisi tiivis, ja kestääkö se ylösalaista liikettä (jousitus).

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #218 : 03.10.08 - klo: 18.32 »
Mä tilasin (eri autoon) kardaaneihin just iskarinsuojakumit tohon hommaan.
Venyy vetokupin päälle ja on taipusa, kevyt. Rasvaksi paan sprayvaseliiniä laihasta päästä, vasta sitten, kun iso pää on paikallaan. Kiristän karhunlangalla kiinni!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #219 : 05.10.08 - klo: 18.53 »
tai sitten tilaa ihan vetoakseleihin tarkoitetut suojakumit... :grin:
CVD boots
laittelin omaan, tosin jo myytyyn Hellfireen tuollaiset, ni eiköhän ne toimi Firestormissakin... :wink:

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #220 : 08.10.08 - klo: 21.25 »
oon miettiny et olis hieno mennä koittaan firee vähä radalle! mut renkaat ei oo oikeen sopivia! minkäslaiset renkaat radalle soveltuis parhaite? etu pyörinä ny varmaan menee noi vakiot raita pyörät vai?
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #221 : 09.10.08 - klo: 10.13 »

Veikkaisin että ne alkuperäisest nappulakumit sopii radalle oikein hyvin.  :tongue:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #222 : 09.10.08 - klo: 10.28 »
Mun mielestä noi orkkistakarenkaat ei oo kauheen hyvät. varsinkin jos laittaa harjatonta alle. Vakimotilla ihan ookoo.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #223 : 09.10.08 - klo: 22.28 »
Taas on pirssillä ajettu paljon ja saanut melko höykkyytystä. Ihmeen hyvin se vaan kestää. Yhden muoviosan joutui tilamaan kun ei etu tukivarret meinanneet pysyä autossa enää kiinni. Kuppejahan tuo näyttää syövän eniten. Onko kukaan vielä modannut nivelvetareita tmv kestävää patenttia tuohon?

Taisin lupailla kuviakin jossain vaiheessa ja nyt sattui kameramies samalle tontille, niin tuolta voi käydä hieman tirkistelemässä http://rc10.fi/index.php?topic=30506.msg281976#msg281976

Tuli myöskin haettua Bilteman "monsterikumeja" huokeaan (9e/4kpl) hintaan. Käyvät normivanteelle kyllä kuin nakutettu. Niistä testejä myöhemmin..

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #224 : 17.10.08 - klo: 16.21 »

Minkä kokoinen akku (Lipo) mahtanee sopia Firestormiin, mittoja kaipailen? Ei löydy autoa itseltäni mutta kyselen näin tulevaisuutta ajatellun..  :cool:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #225 : 17.10.08 - klo: 16.27 »
...Akkukaukalon etuosassa mahtuu olemaan 145mm pitkä akku jolla on vain taivas kattona (ja kori). Joudut vain käyttämään esim. velcro-nauhaa akun paikollaan pitämiseen, sillä vakio kiinnitys ei taida venyä noin korkealle.
Itse olen ajellut myös MaxAmpsin 11.1V 8000mAh lipolla joka on 38mm korkea...
En muista tuota leveyttä tähän hätään, joku auton omistava mitatkoon.

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #226 : 18.10.08 - klo: 22.23 »
50mm mahtuu akkua leveyden puolesta.
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #227 : 18.10.08 - klo: 22.40 »
50mm mahtuu akkua leveyden puolesta.

Ok. Siis leveys 50mm.. Onko se akun max pituus nyt sitten tuo 145mm vai mitä Janezki tolla etuosa jutulla tarkoitti?

Tai voihan joku auton omistava pistää linkkiä millaisia kyytiin sopivia akkuja on ollut käytössä, lähinnä 2- ja 3-kennoisia Lipoja olen ajatellut.
« Viimeksi muokattu: 19.10.08 - klo: 14.47 kirjoittanut vwaltsu »
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa sahu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #228 : 19.10.08 - klo: 15.50 »
Akun maksimi mitat noin arvoina rullamitalla pikasesti mitattuna:
Leveys x pituus x korkeus
50mm x 164mm x 25mm tai jos haluaa korkeamman akun niin 50mm x 145mm x korkeus(rajoittavana tekijänä kopan korkeus ja kiinnitys systeemi, vakio systeemillä siis vain tuo 25mm). Pituus ero johtuu siitä että takaiskaritornin alle mahtuu vain 25mm korkea akku, mutta jos sitä tilaa ei käytä niin sitten menee korkeampikin, joskin noin 19mm lyhyempi eli 145mm pitkä. :shocked:
JQ The Car, ALPHA Plus, Xray T3, Durango DEX410v3, DEX210 & DESC210.
NOSRAM, Orion ja Savöx. Spektrum DX3R & Sanwa M11X.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #229 : 19.10.08 - klo: 15.53 »

Kiitoksia tästä vaivannäöstä, täytyy tutkailla mitkä Lipot tuohon passaa.  :cool:

Akun maksimi mitat noin arvoina rullamitalla pikasesti mitattuna:
Leveys x pituus x korkeus
50mm x 164mm x 25mm tai jos haluaa korkeamman akun niin 50mm x 145mm x korkeus(rajoittavana tekijänä kopan korkeus ja kiinnitys systeemi, vakio systeemillä siis vain tuo 25mm). Pituus ero johtuu siitä että takaiskaritornin alle mahtuu vain 25mm korkea akku, mutta jos sitä tilaa ei käytä niin sitten menee korkeampikin, joskin noin 19mm lyhyempi eli 145mm pitkä. :shocked:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa RCnewb

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #230 : 27.10.08 - klo: 17.06 »
Joo et mitä öljyjä noihin iskareihin voisi laittaa ku jotain jäykenpää öljyy hakisin...
--->>>E Firestorm 10T<<<---

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #231 : 27.10.08 - klo: 17.24 »
Joo et mitä öljyjä noihin iskareihin voisi laittaa ku jotain jäykenpää öljyy hakisin...

Normaali iskariöljyä  :grin:. Jäykempää öljyä verrattuna mihin? Iskariöljyjä löytyy eri 'paksuisia'.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa RCnewb

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #232 : 27.10.08 - klo: 17.29 »
Joo et mitä öljyjä noihin iskareihin voisi laittaa ku jotain jäykenpää öljyy hakisin...

Normaali iskariöljyä  :grin:. Jäykempää öljyä verrattuna mihin? Iskariöljyjä löytyy eri 'paksuisia'.
en oo ikinä ostanu mitää erikoisöljyy rc autoihin ku ostin e firestormin kesällä eikä oo varmaa ollu tarpeen vaihtaa niitä. mistä kaupasta sitä saa? käykö esin ISKARIÖLJYY joka on tarkotettu CROSSIPYÖRILLE siis oikeille 1:1 eikä rc ? :mrgreen:
--->>>E Firestorm 10T<<<---

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #233 : 27.10.08 - klo: 17.33 »
Täältä löytyy RC käyttöön tarkoitettuja iskariöljyjä ihan vain esimerkkinä, ainetta löytynee muistakin alan liikkeistä: http://hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=71&catname='Iskari%F6ljyt'
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #234 : 02.11.08 - klo: 00.25 »
Tälläinen runko tuli käytettynä hankittu ja sain istutettua siihen sähkötkin tuossa (Mamba Max + 5700). Tänään ehti iltasella kokeilla vähän maaston kuivuttua ja ihan mukavaltahan meno vaikutti, vähän kyllä kaipasi lisää puhtia kun ei päässyt kokeilemaan kuin 2S lipolla, 3-kennoiset on vielä matkalla idästä.. eiköhän se meno tästä parane.  :cool:
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa antikka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #235 : 03.11.08 - klo: 11.04 »
moro! on tällaista autoa ruettu suunnittelemaan talviajoa varten. Eli miten jengi on sähköautoja suojannut talveksi? ite kokeilin jotain kangasta minkä teippasin kaikkien sähköosien päälle muttaku akku lämpeni niin lumi suli kankaan päällä ja sit kosteus pääsi sähkö osien kimppuun kankaan läpi.  :undecided: miten tuon vakio harjallisen kanssa tulisi talvella käyttäytyä?(nakata kinokseen noparin kanssa ja hommata harjaton :evil::tongue: :grin:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #236 : 03.11.08 - klo: 19.15 »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
HPI E-Firestorm FLUX
« Vastaus #237 : 09.11.08 - klo: 14.48 »
mulla on tuollainen ollut nyt 2 viikkoa, tuntuu että tehoa saisi olla lisää.
renkaat prolinen tractagator, LiPoina olen käyttänyt nosramin vtec 5300mah 7.4v 25c ja max ampsin 8000mah 7,4v
pinioneita olen käyttänyt 17,19 ja 21. noparia olen säädellyt castle linkillä. moottorille sorvasin heatsinkin alumiinistä 5mm rivoilla, ja vedin sen kiinni hopea epoksilla.

mistä päästä on järkevin (kustannus tehokkain) alkaa hakemaa jerkkua?
tuleeko jerkkua pelkällä noparin vaihdolla vai pitäiskö vaihtaa samalla konekin?
esim. mamba max 6900 säädin+moottori paketti on ollut mielessä.
akkuina käyttäisin mieluusti 2s, mutta jos tuo vakio kone kestää niin sille voisi tarjoilla 3s lipoa uuden noparin kautta?
laittakaahan kokeneemmat ehdotuksia joko tähän ketjuun tai mulle yv:nä.
kiitos avusta.

jyrki

ps. ja mistä noita lipoja kannattaa tilailla juuri nyt?
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa RCl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #238 : 11.11.08 - klo: 22.16 »
olis ideana ostaa joku stadium track auto nykyisen speden tilalle, jä tämä firestorm on aika vahvoilla..
onko minkälaisia kokemuksia autosta?, mitkä ovat heikkoja osia? entä paljon toi harjaton versio kulkee? :)
entä ajotuntuma?, ketterä ym..
miten tähän löytää vara-osia suomesta vai maailmalta, mistä? (löytyykö alumiini osia)

valinnan vaikeus, mikä versio?
HPI e-firestorm FLUX harjatomalla setillä, paljon kulkee? onko teho samaa luokkaa kuin mamba 5700?
HPI e-firestorm vakio koneella.
jos ottaisi ton vakio koneelle olevan, niin luultavasti päivittäisin mamba max 5700 tai 6900 kv setin. kumpi sopivampi?
kauan ajelee tollasella 8000 mAh 7.4v akulla?

paljon kysymyksiä, vastauksia odotellaan. :)
traxxas stampede|X-ray T2 `007

Poissa AVU!

  • Jäsen
    • Profiili
    • Artun kuvat
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #239 : 11.11.08 - klo: 23.34 »
Mulla ollu E-firestorm kesän alusta ja pääasiassa ollu pihasutailussa. Loistava peli juuri siihen touhuun. Sitten eksyin asvalttiparkkikselle ja melkeen samantien diffin sisukset murusiks... no uusi tilalle ja Lippulaivaan testaamaan. Ehdin sitten ajaa noin 3 kierrosta ja sama juttu uudestaa; auto alko vaan pyörii paikallaa ja diffin avattua, sisältä tuli vain muruja (ei siis tyttöystäviä, eikä keksin muruja). Näin ollen totean että auto on muuten hyvä ja kestävä, mutta diffi ei kestä ainakaan kovalla alustalla ajoa.
HPI E-Firestorm, Team Associated RC18MT, Tamiya TT01E Suzuki SX4 WRC