Kirjoittaja Aihe: Polttis vs Sähkö  (Luettu 42340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #120 : 04.08.10 - klo: 06.55 »
"Mikä parasta tää on sähkö vehje eikä äänekäs poltis"

Mun mielestä toi pitää varsin v*ttumaista ääntä.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #121 : 04.08.10 - klo: 08.30 »
Lainaus käyttäjältä: Sokar
Lainaus
Eipä tuo nyt niin mahdottomia 2S Lipolla kulje ettei hallussa pysyisi.
Itellä oli yks pullistunut lipo

Nyt on 2kpl 3s 4600mha lipo jäänyt heli kopterista
Kai sulla sitten piisasi akun virran purku tuohon autoon. Kun kuitenkin jonkin verran haukkaa virtaa tuo slässi. Ettei ihan 10C purulla olevilla akuilla toimi. Kun yksi syy akun pullistumiseen on se ettei akun virrananto piisaa.

Lainaus käyttäjältä: Sokar
mitä järkee ajaa kalliilla lipolla puolella kaasulla kun voi ajaa halvemmalla NiMH akulla täydellä kaasulla <-
Eipä nuo lipot nyt niin kalliita ole. Varsinkin jos kiinalipoilla ajelee ja ne taitavat jopa olla halvempia kuin suomesta ostetut NiMH:t. Mutta edelleen 2S lipolla voit ajella täyskaasulla yhtälailla kuin 8,4v NiMH pakalla. 
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #122 : 04.08.10 - klo: 17.01 »
Lainaus
Ettei ihan 10C purulla olevilla akuilla toimi. Kun yksi syy akun pullistumiseen on se ettei akun virrananto piisaa.
Se pullistunut oli pehmeä kuorinen 11.1V 2700mAh 25C tuli helin mukana ja nyt hyllyssä olevat on 11.1V 4600mha 30C

Lainaus
Eipä nuo lipot nyt niin kalliita ole. Varsinkin jos kiinalipoilla ajelee ja ne taitavat jopa olla halvempia kuin suomesta ostetut NiMH:t. Mutta edelleen 2S lipolla voit ajella täyskaasulla yhtälailla kuin 8,4v NiMH pakalla.
Kun ostin helin tuli yks lipo mukaan tilasin lisä lipoja mut ei ne koskaan tullut joten ostin sitten suomesta

Ja sillon piti vaan päästä ilmaan tiedän et jos olisin ajan kanssa ettinyt niin halvallakin olis saanut meren tuolta puole

Lainaus
Mun mielestä toi pitää varsin v*ttumaista ääntä.
Polttis auto ja kerrostalo asunto ei hyvä yhdistelmä kokeiltu on joten nyt vain sähkö R\C laitteita
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #123 : 04.08.10 - klo: 18.20 »
Se pullistunut oli pehmeä kuorinen 11.1V 2700mAh 25C tuli helin mukana ja nyt hyllyssä olevat on 11.1V 4600mha 30C

No siinähän se ongelma tulikin 67,5 Amppeerin purku ei tuollaiseen neliveto möhkäleeseen enää piisaa. Noissa 30C akuissa pullistumis ongelmaa tuskin tuleekaan. Kun maksimi purku on yli 130A. Mikä jo hyvin piisaakin tuolle. Ainakin sen 100A saisi olla purkua tuolle autolle, muuten akku kyykkää. Josta seuraa se turpoaminen.

Ja hintoihin puuttuakseni tämän 5000mAh 30C akun saisi alta 40€ posteineen suomeen.

\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #124 : 04.08.10 - klo: 20.57 »
muutaman vuoden kokemuksella mikään ei vedä vertoja nitro kisamiselle koska siinä on se ulottuvuus mitä muissa ei ole - nimittäin tankkaaminen. se tuo jännitystä ja toimintaa kisaan ajamisen lisäksi, vähän niinku formuloissa on pit stop.

tosin joskus tämä kääntyy itseään vastaan koska kisoissa pitää olla ne mekkarit muun toimikunnan lisäksi (kierroslaskenta, nostajat), joten ihan pikkuporukalla tai pelkillä kuljettajilla kisaa ei tehdä.

Ja kun nitro autot avaa kaasua pääsuoralle niin katseleminen on suorastaan maagista, olis sitten assu taikka savi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #125 : 05.08.10 - klo: 15.55 »
Sähköllä on mukava ajella ilman että naapurit häiriintyy kun se hyrrää niin hiljaa, mut toisaalta onhan siinä
polttitkessa oma tunnelma kun on se ÄÄNI JA HAJU :mrgreen:
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #126 : 05.08.10 - klo: 16.20 »
Juuri tuo haju on kyllä niin hemmetin syvältä kun olla voi ja sen takia tällanen herkkänokkanen kaveri ku mie ei tule varmaa koskaan sortumaa polttikseen.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #127 : 05.08.10 - klo: 19.03 »
Lainaus
Ja hintoihin puuttuakseni tämän 5000mAh 30C akun saisi alta 40€ posteineen suomeen.
Katso kehveliä kiitos tiedosta

En akkuja oo pahemmin katsellut kun kopterin sai yleensä rikki 3-akulla joten latas ne samalla kun korjas kopteria

Lainaus
Juuri tuo haju on kyllä niin hemmetin syvältä kun olla voi ja sen takia tällanen herkkänokkanen kaveri ku mie ei tule varmaa koskaan sortumaa polttikseen.
Juuri tuosta ja ääni ongelmien takia luovuin aikoinaan polttis autoista

Vaikka olin puistossa jossa ei muita niin aina joku tuli valittaa et ääni häiritsee salkkarien katselua

No poh just siks mä olin ulkona kun töllöstä ei tullut mitään " jäkevää "

Taajama alueella missä asustan niin poltiksella pitäis mennä niin pitkälle et mummot ja muut ihmiset ei pääse valitaa

Tänäänkin kävin työn jälkeen pari akullista ajaa ei tässä mihinkään pitkälle voi lähteä työ päivinä ja jos viikonloppuna satais niin ei vois ajaa ollenkaan

Joten mulle Sähkö R\C auto on parempi kuin ei mitään
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #128 : 08.08.10 - klo: 15.20 »
Olis se hienoa kun täällä olisi sellainen katettu nitrobuggy rata jossa vois kisailla talvellakin :grin: En mä millään muulla sitten enää ajaisikaan.

Ei kiinnosta mitkään hupiajelut ja sen takia tehdä kaiken maailman suojauksia autoon talvella. radalla ne ajot tapahtuu. Ei tässä touhussa olisi muuten mitään hienoa.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Sokar

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #129 : 08.08.10 - klo: 21.25 »
Lainaus
Ei kiinnosta mitkään hupiajelut ja sen takia tehdä kaiken maailman suojauksia autoon talvella. radalla ne ajot tapahtuu.
Ajo mieltymyksiin en puutu jokaisella omat huvit

Mut mitä järjestelyjä talvella tarvii tehdä ?

Viime viikon loppuna kuski (minä) et auto kastu läpi märäksi akun otin irti muuten en tehnyt mitään ja auto toimii hyvin

Mitä pari kertaa viime talvena kokeilin kaverin autoa niin hyvin sähkö auto toimii talvella
« Viimeksi muokattu: 09.08.10 - klo: 01.07 kirjoittanut Sokar »
Credendo Vides -> ? <-  mulla on luki häiriö jätä teksti mielummin lukematta kun valitat

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #130 : 08.08.10 - klo: 21.56 »
tuossa linkki aiheeseen. varmaan löytyy tietoa.

http://rc10.fi/index.php?topic=30064.0
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #131 : 09.08.10 - klo: 13.32 »
Sähkö on paras , se ei tuo juuri olenkaan ääntä ja siitä ei tule mitään saasteita ilmaan niin kuin polttis autosta. Eli olen sähkön kannalla . :mrgreen:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #132 : 09.08.10 - klo: 22.57 »
Sun auton ja akkujen valmistuksessahan ei tule päästöjä, eikä varsinkaan sähkön tuotannosta.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #133 : 09.08.10 - klo: 22.59 »
Olli Mäki-Koholla, vai mikäsenytoli, oli tähän vääntöön sopivia kannanottoja :grin:

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #134 : 11.04.13 - klo: 17.06 »
Tuossa ratkaisu tähän ongelmaan  :afro:! Kun lumet sulanevat ja ajokausi alkaa, voin laittaa tänne vertailua, jos jotakuta kiinnostaa?
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #135 : 11.04.13 - klo: 18.22 »
Sähköllä menty siitä asti kun voimaa saatu harjallisista koneista.

Omia mielipiteitä:
- Polttiksia tuli ja meni noin 10-15kpl millä harrasteltiin porukalla, nykysin kaikki kääntyneet sähköön tehoja saadaan saman verran kun polttiksesta eli sillä ei enää ole merkitystä, ns räjähtävää tehoa saadaan sähköstä peräti enemmän mahdollisesti.
- Ei sitä nitron tuomaa soppaa autossa, tiloissa missä niitä säilytetään ja kaikissa osissa mihin sitä pääsee kertymään. Samoin ei toki sitä hajua/silmien kirvelyä kun jotain neulaa sohelsi toiseen asentoon :) Nykysin polttis koneet taitaa sentään toimia, siihen aikaan meinas olla vähän niitäkin malleja ettei konetta meinannu saada millään pelaamaan luotettavasti.
- Hiljasuus toki myös omalla tavallaan jees kyllä sitä vinkumista sai kuunnella jo ihan riittävästi eikä se nyt mielestäni niin erityisen hienoa ollut :) Mielipide kysymyksiä toki, mieluummin kuuntelee isompaa bensamoottoria jos niikseen tulee.
- Huolto toimet vähenee huomattavasti ja iso määrä huolettomuutta. Vaikka ei huoltoa tulis niin tehtyä niin aikalailla sähköosat moottori ja nopari toimii hyvin pitkään, jos nyt ei laakereita päästä ihan loppuun. Akun huoltaa laturi automaattisesti.

Jos nyt jotain huonoa niin sen vois laskea että ei voi vaan läträtä koko aika lisää bensaa tankkiin vaan välillä ladattavakin. Toisaalta toi menee nykysillä akuilla jo pois ongelmista jos on esim. 2-3kpl akkuja ja kunnon laturi.

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #136 : 11.04.13 - klo: 19.22 »
Tuossa ratkaisu tähän ongelmaan  :afro:! Kun lumet sulanevat ja ajokausi alkaa, voin laittaa tänne vertailua, jos jotakuta kiinnostaa?

Kyllä kiinnostaa   :azn: Pistä vertailu parempien säiden tultua.
Kiitos  :smiley:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa sande555

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #137 : 11.04.13 - klo: 21.05 »
On se sähkö!!!nykyään...
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #138 : 11.04.13 - klo: 22.39 »
Polttiksesta siirtymässä sähköön,aikansa kutakin..
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Poissa rc jonne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #139 : 12.04.13 - klo: 06.44 »
Polttis  :azn:

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #140 : 12.04.13 - klo: 12.03 »
Itse olen ajanut tässä 12 vuotta, joista 11 ensimmäistä mentiin pelkkien sähköautojen voimin. Viime kesänä tuli hankittua ensimmäinen polttomoottoriauto ja en ole sitä päätöstä vielä katunut.

Sähköauton edut ovat ympärivuotisuus ja käytön helppous. Talvella ajetaan omat sarjansa ja kesällä omat, aina on jotain tekemistä.

Polttomoottoriautossa on tosiaan omaa "fiilistä", sekä itse näen vielä asian niin "pessimistisesti", että paljon yli kolmen kilon rakkineita ei kannata sähköllä liikuttaa rataa pitkin. Aikoinaan meinasi noparit palaa jo 1/10-krossissa, miten nyt kun massa tuplaantuu, samoin miltein on käynyt tehoillekin?

Summa summaarum, pikkuautot käy sähköllä, vähän isommat nitrolla/bensalla ja ihminen käy vessassa.

Jyrki Lehto
AE/Destiny/TLR

Poissa MTdriving

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #141 : 12.04.13 - klo: 19.36 »
itte alottelin joku 4vuotta sitten ja sain ensinmäisen sähkövehkeen ja sitten tuli hankittua polttin ja kyllästyin jatkuvaan säätämiseen ja putsiluun... sitten tulin siihen päätökseen että hankin uuden tehokkan sähkövehkeen mut ne oliki aika kalliita jotenkä tulin siihen päätökseen että teen koversion. :laugh: eli sähköt on mulle se parenpi vaihtoehto.
Harjaton Kyosho DST konversio,mini-z ja HBX Monster

Poissa Volver

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #142 : 25.05.13 - klo: 00.25 »
Sähköautojen heikkoideksi voisin väittää markettiautoja.
Niistä jää usein sellainen mielikuva, ettei sähköllä saa tarpeeksi tehoja irti. Ainakin itsellä. Olisi mukava nähdä joskus oikeasti tehokas sähkis, jotta tietäisi miten ne paremmat autot menee.

Sen takia ajelen polttiksilla, joita löytyy kaksi kappaletta.
Kyosho DMT GP
Sakura D4 AWD

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #143 : 25.05.13 - klo: 12.40 »
Polttis siksi koska jotenkin realistisempaa ääni ja haju, mutta taitaa kyllä olla polttiksen pito kalliimpaa kuin sähkiksen.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vootilaane

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #144 : 26.05.13 - klo: 12.26 »
Polttis siksi koska jotenkin realistisempaa ääni ja haju, mutta taitaa kyllä olla polttiksen pito kalliimpaa kuin sähkiksen.

Samaa mieltä vihkun kanssa. Ja voi ollakkin kalliimpaa kunnossapito, mutta kaikki mikä liikkuu nesteellä on aina parempi, kuin sähkö vehje. ;P Esimerkkinä: Ottaisitko auton/mopon joka kulkee sähköllä no EN! :D

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #145 : 26.05.13 - klo: 12.36 »
Jep, ilman meteliä ja savua koko hommasta puuttuu se oikea fiilis ja tekemisen meininki! :grin:

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #146 : 26.05.13 - klo: 12.43 »
Itse olen ajannut sähköillä vuodesta -86, kerran kokeilin polttista eikä vain ollut mun juttu. Jos tykkää moottorisahoista niin polttis on varmaan jees :)

No joo pieni provo, en vain tykännyt eikä kyse ollut hajuista ja äänistä eikä niiden puutteesta sähkiksien osalta. Lähinnä se helppous ja vaivattomuus mikä sähköissä on, voi ajella vaikka etupihalla ilman että naapuri hermostuu (rivitalo) ei tarvi läträtä nesteiden kanssa eikä säädellä konetta ilmaston mukaan.
Tiger II

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #147 : 26.05.13 - klo: 13.22 »
Sähkö on nykyaikaa niin oikeissakin autoissa kuin leluissakin. Polttoainetta tulee pistorasiasta ja nykytekniikalla tehoa tulee enemmän. Toimii kesällä ja talvella, sisällä ja ulkona.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #148 : 26.05.13 - klo: 13.29 »
Kyllä se sähkö on ykkönen itselle nykyään... tykkään myös bensa ja nitroautoista, mutta sähköautojen teho ja helppous kiinnostaa eniten.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sakke76

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis vs Sähkö
« Vastaus #149 : 26.05.13 - klo: 13.38 »
Ilman muuta sähköillä mennään. Juurikin siksi, että sähköpeleissä on vähemmän meteliä ja käryä.