Kirjoittaja Aihe: Valo- ja videokuvaus  (Luettu 348894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rcta1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • HRRC
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #390 : 24.01.09 - klo: 11.54 »
Tietääkö kukaan minten canonDC95 dvd kameralta voisi saada videoita tietokoneelle?
kännykällä kyllä saa.
Isket Dvd:n koneeseen ja kopiot videot koneelle?


tietokone sanoo että levy on tyhjä.
Hong Nor X1X-CRT

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #391 : 24.01.09 - klo: 12.48 »
onhan sulla dvd asema :roll: ja sitten eikö siinä kamerassa ole minkäänlaista johtojen paikkaa (ei lataus :laugh: )
onko vielä ohjekirja mukana? sieltä varmaan löytyy ohje.
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa rcta1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • HRRC
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #392 : 24.01.09 - klo: 13.03 »
On dvd asema ja kameran johtopaikat on lataus ja AV,ohjekirjasta en tiedä.
Hong Nor X1X-CRT

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #393 : 24.01.09 - klo: 13.09 »
onko sulla semmosta johtoa että saat Av johdon kiinni koneeseen? sillä vois ainakin vistalle toistaa ja "nauhottaa" samalla. :roll: kumma ku näyttää et dvd on tyhjä.. oletko varma että olet nauhoittanut edes sille levylle jotain  :cheesy:
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa rcta1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • HRRC
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #394 : 24.01.09 - klo: 13.33 »
Kokeilin juuri vistalla mutta ei löytänyt,mutta saattoi olla väärä johtokin.Millainenkohan se pitäisi olla?
Hong Nor X1X-CRT

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #395 : 24.01.09 - klo: 13.48 »
sellaisella kun on ne kolme pistoketta valkoinen punainen ja keltainen niin siitä keltaisesta sellainen johto joka muuntaa sen S-video johdoksi niin sillä ainakin olen joskus videokamerasta nauhoittanut videoita.. ja koneessa pitää tietenkin olla s-video in liitäntä :roll:

mutta sillä ei saa ääntä mukaan. äänen saa kun laittaa  punaisen ja valkoisen koneeseen audio in liitäntään.
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa rcta1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • HRRC
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #396 : 24.01.09 - klo: 14.00 »
Millä ohjelmalla se pitäisi avata?
Hong Nor X1X-CRT

Poissa kribe

  • Jäsen
    • Profiili
    • Kuvat - Kristian Hendricksson
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #397 : 24.01.09 - klo: 16.21 »
RIP minun wanha canon 20d jolla oli kuvattu reilu 162,000 kuvaa. Kuin vein kameran jas tekniikalle niin teknikko ihmetteli noita ampumis lukuja ja pitkään mutta nyt on uusi jo hommattu ja se on 10 parempi eli 30d.
Jerzi

Kylläpäs on paljon ammuttu 20d. En tiedä paljonko 20d:lle luvataan sulkimen kestoksi, mutta en usko että se ainakaan enempää on mitä mun d300:lle luvataan (150 000).

Edit: Google kertoi että 20D:lle luvataan 100 000. Mun kuvaamismäärillä ei kyllä oman kameran suljin ihan heti anna periksi. N. 10 kuukaudessa suljin on laulanut tasan 6230 kertaa. Eli samalla vaudilla 150 000 kuvaa tulee täyteen n. 20 vuodessa :)
>>Death Race Pilots << "2 fast 4 u" >> WSA Freeriders <<

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #398 : 25.01.09 - klo: 00.16 »
Kävimpä ottaan ralliautoista kuvia tunturissa


(kuva otettu zoomia kääntämällä auki kuvan aikana, ei fotosoppihommeleita)



Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #399 : 25.01.09 - klo: 01.15 »
Aika hyvä siel tunturi rallissa ku muuta ajaa jollai 4wd mitsuilla ja kimi ajaa etuveto (punto:lla?) melkee yhtä nopeeta..  :roll:
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa kribe

  • Jäsen
    • Profiili
    • Kuvat - Kristian Hendricksson
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #400 : 25.01.09 - klo: 17.19 »
Tommosia löytyi kesältä. Kuvat on otettu pikku-tumuissa:





>>Death Race Pilots << "2 fast 4 u" >> WSA Freeriders <<

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #401 : 25.01.09 - klo: 18.06 »
Laitetaan nyt sitten jatkoksi ralliteemaan 2007 Mökkiperän räpsyt:





THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #402 : 25.01.09 - klo: 19.33 »
Aika hyvä siel tunturi rallissa ku muuta ajaa jollai 4wd mitsuilla ja kimi ajaa etuveto (punto:lla?) melkee yhtä nopeeta..  :roll:
Sooon kylläkin 4WD
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #403 : 25.01.09 - klo: 20.46 »
Aika hyvä siel tunturi rallissa ku muuta ajaa jollai 4wd mitsuilla ja kimi ajaa etuveto (punto:lla?) melkee yhtä nopeeta..  :roll:
Sooon kylläkin 4WD
Mutta eihän ferrari antanut kimin ajaa 4wd autolla käsittääkseni?  :shocked:
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa AVU!

  • Jäsen
    • Profiili
    • Artun kuvat
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #404 : 26.01.09 - klo: 09.29 »
Tyhmiähän ne on, jos kaverit ei tiedä oman firman auoista mitää. Jos Kimi ilmotti ajavansa Super 2000 rallia, ni sillon kyllä pitäs tajuta olevan kyseessä 4WD
HPI E-Firestorm, Team Associated RC18MT, Tamiya TT01E Suzuki SX4 WRC

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #405 : 26.01.09 - klo: 14.20 »
Aika hyvinhän tuo kesti... Jossain arvoitiin max 100000 kestävän mekaniikan.

Itsellä kiikarissa tuo 40D, katsotaan jos kiinnostais vaihteeksi kuvaaminenkin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #406 : 28.01.09 - klo: 15.37 »
Aika hyvinhän tuo kesti... Jossain arvoitiin max 100000 kestävän mekaniikan.

Itsellä kiikarissa tuo 40D, katsotaan jos kiinnostais vaihteeksi kuvaaminenkin...

Itse kuin katselin noita kameroita niin 40 ja 30 välillä ei ollut juurikaan eroja joten otin 30d itselleni käyttöön.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #407 : 28.01.09 - klo: 16.41 »
30d 5 kuvaa/s ja 8,2Mp ja 2,5" lcd vs. 40d 6,5 kuvaa/s ja 10,1Mp ja 3" lcd

40d vei mun mielestä 6-0 mut nää on makuasioita...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #408 : 28.01.09 - klo: 16.45 »
Kyl noi on ne arvot joilla kamera myydään niille ketkä ei tiedä mitä tarvitsee :P

Toki sarjakuvaus nopeus on joskus tarpeen.

Kävinpä pitkästä aikaa kuvailemassa Bileiden Promohäppeninkiä , muutama heppu veivaili levyjä kauppakeskuksessa.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #409 : 28.01.09 - klo: 16.49 »
Kyl noi on ne arvot joilla kamera myydään niille ketkä ei tiedä mitä tarvitsee :P

Toki sarjakuvaus nopeus on joskus tarpeen.


Mä tiedän tasantarkkaan mitä tartten/haluan kameralta....

Esim. laskukuvia ottaessa sarjakuvausnopeus joskus enemmän kuin tärkeetä, mutku rahat ei riitä noihin oikeasti nopeisiin runkoihin....

Ja mun edellinen runko (20D) kuvas 5 framea/sekunti, joka oli ajoittain liian vähän...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kribe

  • Jäsen
    • Profiili
    • Kuvat - Kristian Hendricksson
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #410 : 28.01.09 - klo: 18.34 »
30d 5 kuvaa/s ja 8,2Mp ja 2,5" lcd vs. 40d 6,5 kuvaa/s ja 10,1Mp ja 3" lcd

40d vei mun mielestä 6-0 mut nää on makuasioita...

Megapikselimäärissä ero on olematon. Ja mulle on ainakin ihan sama minkä kokoiselta näytöltä mä histogrammia kattelen. Sarjakuvausnopeudessa on niin marginaalinen ero että luulisi laskettelussakin 6,5fps olevan liian vähän jos viisikin on. Mihin sitä nopeata sarjakuvausta tarvitsee laskukuvauksessa? Ainut mahdollisuus joka tulee mieleen on jonkun tietyn hyvän ilmeen taltioiminen. Itse olen todennut RC-autoilua, Alamäkipyöräilyä, Ralliautoilua ja lumilautailua kuvatessa sarjakuvauksen turhaksi. Kiekkoa ja potkupalloilua kuvatessa se on mukava jos saa sen avulla jonkun hyvän ilmeen taltioitua.

Itse arvostan eniten hyvää tarkennusta (nopea ja tarkka), kuvanlaatua, käyttöergonomiaa ja etenkin vähäkohinaisia kuvia korkeilla herkkyyksillä.

Mutta joo, makuasioita.
>>Death Race Pilots << "2 fast 4 u" >> WSA Freeriders <<

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #411 : 29.01.09 - klo: 00.22 »
Minun tarpeet riittivät vallan mahtavasti tuohon 30d, turhaan olisin laittanut ylimääräisiä saturaisia jotta olisin saannut 40d.
Jos siinä olis ollut iso herkkyyttä enemmän niin asia olis ollut toinen silloin mutta sekin on sama kuin 30d.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa kribe

  • Jäsen
    • Profiili
    • Kuvat - Kristian Hendricksson
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #412 : 29.01.09 - klo: 00.58 »
Minun tarpeet riittivät vallan mahtavasti tuohon 30d, turhaan olisin laittanut ylimääräisiä saturaisia jotta olisin saannut 40d.
Jos siinä olis ollut iso herkkyyttä enemmän niin asia olis ollut toinen silloin mutta sekin on sama kuin 30d.
Jerzi

Tuosta kohinan määrästä 40D:ssä olin aika yllättynyt. Parannusta 30D:n ei minun silmäni näe. Ainakaan noiden testikuvien perusteella: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=24543226
Uusin kanuuna tuossa semi-pro luokassa, eli 50D, ei sekään ole sen parempi. Vaikkakin pikselimäärät on kasvanut, tuntuu jotenkin oudolta että ei kolmeen vuoteen ole tuon kummempaa parannusta tapahtunut.
>>Death Race Pilots << "2 fast 4 u" >> WSA Freeriders <<

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #413 : 29.01.09 - klo: 01.00 »
Sitten se ilmoitettu sarjakuvausnopeus voi olla jotain ihan muuta kuin todellinen nopeus, koska kamera ei ehkä ehdi tarkentamaan niin nopeasti kuin ottaisi kuvia. Ja muistikorttikin tarvitsee olla jo aika nopea noissa kameroissa että voi kuvata yli sekunnin kerrallaan ja kortti ei jää tallentamaan kuvia.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #414 : 29.01.09 - klo: 06.17 »
On tuota 40D tarkennusta kehuttu monessa paikassa toisin kuin 30D:n eli varmempi pitäisi olla. Jos mielestänne ei ole kehitystä pitää kohinat ennallaan samalla kun pikseleitä lisätään 50%, niin mikä sitä kehitystä on?

Järkkäriin on olemassa lähinnä se yksi S-kijaimella alkava muistikorttimerkki, eikä sille ole temppu eikä mikään tallentaa 5Dmk2 5fps/24Mpix tai pakattua 30fps FullHD videota. Älä ala pelleilemään millään Trancendeilla.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #415 : 29.01.09 - klo: 06.57 »
Sitten se ilmoitettu sarjakuvausnopeus voi olla jotain ihan muuta kuin todellinen nopeus, koska kamera ei ehkä ehdi tarkentamaan niin nopeasti kuin ottaisi kuvia. Ja muistikorttikin tarvitsee olla jo aika nopea noissa kameroissa että voi kuvata yli sekunnin kerrallaan ja kortti ei jää tallentamaan kuvia.

Kun ammutaan sarjatulella ei todellakaan tarkennella kuvien välissä... Ja nykyiset kortit (kunnolliset) ehtii hyvin tommosiin nopeuksiin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #416 : 29.01.09 - klo: 07.25 »
40D:stä saattaa saada revittyä melko yllättävää lisäarvoa vähän tuunaamalla http://gizmodo.com/5054003/hacker-makes-canon-eos-40d-record-video mikäli tuon nyt kokee lisäarvoksi.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus Sarjakuvauksesta
« Vastaus #417 : 29.01.09 - klo: 09.13 »
Tuossa yllä oli puhetta sarjakuvauksesta. Itse kuvaan lähes pelkästään sarjakuvaamalla ja 5 - 9 otosta kerrallaan RAW-muotoon. Käsittääkseni sarjakuvauksella ei ole kuin välillisesti tekemistä muistikortin nopeuden kanssa. Kuvathan eivät tallennu kennolta suoraan muistikortille vaan kameran sisäiseen muistiin, josta kamera sitten kirjoittelee niitä muistikortille "offline". Jos muistikortti muodostuu pullonkaulaksi tämä näkyy siten, että kameran "toipuminen" edellisestä sarjakuvauksesta kestää pidempään; uutta kokonaista sarjaa ei pääse ottamaan ennenkuin välimuistissa on taas tilaa. Kameran näytössä yleensä näkyy kuinka monelle kuvalle välimuistissa on tilaa.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #418 : 29.01.09 - klo: 09.29 »
Kopiokoneistako täällä puhutaan?  :laugh:

Missä Nikonistit?
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #419 : 29.01.09 - klo: 09.37 »
Taitaa hidastaa matkaa :P



XRAY 808 2009 Spec |