Kirjoittaja Aihe: Valo- ja videokuvaus  (Luettu 348236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Valo- ja videokuvaus
« : 14.11.07 - klo: 16.50 »
Harrastaako porukka valokuvausta? Itse käyn silloin tällöin kuvailemassa. Millaisia laitteita löytyy? Ja, laittakaa kuvianne tänne kiitos! Ei mielellään RC-kuvia, mutta jos erityisen hienoja niin sitten. Lennokeista sekä hekoista tietenkin saa laittaa...Ainakin nuuska  kuvaa RC-autoja?

Meiltä löytyy:

-Canon EOS 350D
18-55mm sekä 70-300mm (vakaajalla) objektiivit
512mt muistikortti

-Canon Ixus 500
2x 256mt muistikortti

Ehkä joulupukki tuo sen  Canon DC230  :roll:

Joitain ottamiani kuvatuksia alempana...

DG 500 Elanin takaistuimelta


Laskuun tulossa


Rallye laskussa


Itsenäisyyspäivän otos



Tästä saa jokainen vetää omat johtopäätöksensä  :lol:
« Viimeksi muokattu: 14.11.07 - klo: 20.46 kirjoittanut Huttunen93 »

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #1 : 14.11.07 - klo: 16.51 »
Joo, pienennän noit kuvii, tuli liian isoja  :wink:

E: nonii...meni hetki, en oikee osaa tuota photopukettia :P
« Viimeksi muokattu: 14.11.07 - klo: 20.47 kirjoittanut Huttunen93 »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #2 : 14.11.07 - klo: 16.57 »
 :cry:
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo: 11.28 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #3 : 14.11.07 - klo: 16.58 »
Itse en ostais enää Dvd.lle tallentavaa video kameraa.
Mulla oli n. 1.5 vuotta sitten Sonyn kamera, mutta se kuvan laatu mitä tallentaa on paljon pakattua eli huono laatuista. Eihän se kuvaus muuten mahtuis pienelle Dvd levylle.

Suurin syy kameran myyntiin parin kuukauden käytön jälkeen oli että tietsikassa ei normaalit ohjelmat/videon teko ohjelmat tajua sitä tallennusmuotoa.
Itse kun koostan aina nuo videot, että saa turhat pois.

Tollanen kamera on tarkoitettu niinkuin mainostetaan suoraan levy kamerasta soittimeen ja katselemaan.

Itsellä kamerana Panasonic DMC-TC3 + 4 GB SDHC muistikortti.
« Viimeksi muokattu: 14.11.07 - klo: 20.33 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #4 : 14.11.07 - klo: 17.09 »
Canon Powershot S3 IS + 4 GB muistikortti.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #5 : 14.11.07 - klo: 17.14 »
Hienoja kuvia  :shocked:
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #6 : 14.11.07 - klo: 19.26 »
Niin oli huttusella hienoja kuvia :wink:.
Lykkyä pyttyy!

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #7 : 14.11.07 - klo: 19.37 »
Isäni. Hänellä on muistaakseni Panasonic t-z2. Aivan peruskamera, 10xoptisella zoomilla. :wink:

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #8 : 14.11.07 - klo: 20.38 »
Videolle tulee kuvattua, lähes joka viikonloppu, paitsi näin "rospuuttokautena".
Kamerana betacam. Ei oma. Ralleja ja sprinttejä. Itellä on Panasonic NV-GS11 minidv kamera joka kulkee lähes aina mukana
Stilli kuvausta olis kiva opetella kun sais kunnon kameran. Jonkin verran on tullut järkkärillä filmille kuvattua lentokoneita, mutta se on vaan niin vietävän kallista.
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #9 : 14.11.07 - klo: 20.52 »
Itse en ostais enää Dvd.lle tallentavaa video kameraa.
Mulla oli n. 1.5 vuotta sitten Sonyn kamera, mutta se kuvan laatu mitä tallentaa on paljon pakattua eli huono laatuista. Eihän se kuvaus muuten mahtuis pienelle Dvd levylle.

Suurin syy kameran myyntiin parin kuukauden käytön jälkeen oli että tietsikassa ei normaalit ohjelmat/videon teko ohjelmat tajua sitä tallennusmuotoa.
Itse kun koostan aina nuo videot, että saa turhat pois.

Tollanen kamera on tarkoitettu niinkuin mainostetaan suoraan levy kamerasta soittimeen ja katselemaan.

Itsellä kamerana Panasonic DMC-TC3 + 4 GB SDHC muistikortti.

Emmä sitä osta ite  :police: Nojoo, oli pakko. Et konvertoinu vaikka .mpg-muotoon että olisi tajunnut sen tallennusmuodon? Olen DC220 kuvannut ja pidin ihan hyvänä. Videonlaatu on tarpeeksi hyvää mun videoille mitä teen. Eniten tulee varmaankin noita rossi-, kelkka- sekä lumilautailu videoita.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #10 : 14.11.07 - klo: 21.02 »
Just tollasissa videoissahan sitä laatua tarvitseekin, kun tiedossa paljon hiekkaa ja lunta pöllyämässä. Roska kuvanlaadulla näyttää vaan ihan yhdeltä pölyltä.

Kyllähän niitä tuli kokeiltua konvertoida, kun ensin löyty kunnon ohjelman millä se onnistuu. Eipä muuten paljoa kiinnostanut ruveta monia gigoja tavaraa aina muuttelemaan.

No eihän se kuva nyt ihan huonoa ole, mutta kun halvemmalla saat kameran, missä parempi kuva eikä tartte kikkailla Pc.seen kanssa.
Axial SCX 10 TR

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #11 : 14.11.07 - klo: 22.10 »
Koiria tulee lähinnä kuvattua. Niin juu ja Nikon D40 ja 18-55mm + 55-200mm objektit.

Ehkä yksi parhaista.
www.elisanet.fi/petteri.lamminen/kuvat/DSC_0982.JPG

Kääpiötkin osaa lentää  :grin:
www.elisanet.fi/petteri.lamminen/kuvat/DSC_0462.JPG

Ensimmäisestä on taulu teetetty seinälle.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #12 : 14.11.07 - klo: 22.34 »
Mulla käytössä Nikonin runko ja linssit:
18-70mm/3,5-4,5F
70-300mm/3,5-5,6F
135-400mm/4-5,6F.

Videopuolelta: Sharp VLZ1400 DV-kamera.


 
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #13 : 22.11.07 - klo: 15.06 »
Hienoja kuvia huttusella, samoin Boltsin ensimmäinen koiraotos, osuva kuva kerrassaan!

Itseltä löytyy jo muutaman vuoden kokemus harrastuksena tulee kuvattua Rc-Foffia, sekä
luontokuvia tulee otettua melko usein omiin tarkoituksiin. Kameroina toimivat:

- Digikamera: Canon Powershot A620 (1GB SD/MMC nopeampi muistikortti)
- Digijärjestelmäkamera: Canon EOS 400D (4GB Compactflash nopeampi muistikortti)
- Videokamerana: JVC GZ-MG33 (30GB ulkonen kovalevy)

On monen vuoden kokemuksella tullut selväksi se, että Canonin kamerat on täyttä laatua.
Vertauskohteena kaverin samunsungi, joka hajos koko ajan jonkinlaisiin vikoihin, eikä
laatukaan ollut kovin hyvää. Mielipideasioita, mutta minä luotan 110% Canoniin, eikä
ole muuten koskaan pettänyt niiden toimivuus!

Kuvia tulee tosiaan otettua RC-FOFF kisoissa, sekä omissa ajoissa. Tämän lisäksi talvisia kuvia,
luonto ja taivaskuvia omiin graafisiin julkaisuihin ja dvd:lle taustaksi jne...

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #14 : 23.11.07 - klo: 17.13 »
Jep. Nyt on tullu totaalinen muutos tuohon kamerahommaan. Meinaan toivoakkin joululahjaksi tuon JVC GZ-MG130 kameran, jonka vanhempi versio löytyy kaveriltani. -SS-, monenko pixelin kamera sulla olikaan?

Poissa kribe

  • Jäsen
    • Profiili
    • Kuvat - Kristian Hendricksson
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #15 : 26.11.07 - klo: 17.21 »
Iteltä löytyy Nikonin D80 runko. Kuvailen vähän mitä milloinkin huvittaa. Muut laitteet:
-Nikkor AF 50 1.8D
-Nikkor AF-S 105 2.8 VR
-Tokina 12-24 f/4
-Speedlight SB-800
-Joku manfrotton jalusta ja halppis monopodi

Joitakin kuvia:



















>>Death Race Pilots << "2 fast 4 u" >> WSA Freeriders <<

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #16 : 26.11.07 - klo: 19.53 »
hienoja kuvia! onnistuneita ainakin..
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #17 : 07.12.07 - klo: 23.54 »
Todella hienoja kuvia, kribe!

Olen hieman suunnitellu videokameran ostoa, videokamera löytyy kyllä mutta mahdollisuudet siirtää kuvaa tietokoneelle ovat huonot.
Eli haluaisin videokameran josta kuva olisi helppo siirtää tietokoneelle. Kuvan laadulla ei ole kovin suurta merkitystä sinänsä minulle, koska tietokoneelle pakkaisin kuitenkin videota jonkun verran ja siinä laatu heikkenee joka tapauksessa. Missä hinnoissa suht laadukkaat videokamerat mahtaa pyöriä nykyään?

Poissa nuuska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #18 : 11.12.07 - klo: 15.10 »
.
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo: 17.14 kirjoittanut nuuska »
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #19 : 24.12.07 - klo: 18.30 »
Pukki yllätti...  :wink:

Tommonen löytyi paketista, ei, en ole pilvissä  :tongue:

Poissa teippimies

  • EPUArc
    • Profiili
    • http://www.pienoisautokerho.com
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #20 : 26.12.07 - klo: 22.31 »
Löytyy 40D Canon runko , 300D runko, linssit: 17-85 Efs, 70-300 vakaajalla, 17-50 Efs, salamana EX430. Akkukahva ...  Kuvaalen tuotekuvauksia ym. kaikkea mitä eteehen tuloo ... ERIT: Ny on reet oikias paikas ... on tietysti makuasia mistä kamerasta tykkää .. ite oon kokeillu kumpaaki, valintani siis on ollu CANON jo 20 vuotta !
« Viimeksi muokattu: 27.12.07 - klo: 17.01 kirjoittanut teippimies »
Kesän juhlaan ... www.lautasliinat.net
Ylistaron nopein LS-5 kuski !

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #21 : 26.12.07 - klo: 22.48 »
Nyt tais mennä Canonit ja Nikonit sekaisin?

Nikonilla D40, Canonilla 40D.

Nikonilla D300, Canonilla 300D.


(Sori, pientä pilkun viilausta mutta kamppailu: Canon-Nikon on vähän sama kuin Suomi-Ruotsi).
(itse Nikonin tuotteita suosivana).

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Narmer

  • Vieras
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #22 : 27.12.07 - klo: 10.08 »
Sain Samsung NV10 digikameran joululahjaksi, mutta saan painaa monta sekunttia laukaisinta ennen kuin se ottaa kuvan. Onko jokin asetus pielessä? Ei saa RC-autojakaan kuvattua kun on niin pitkä viive.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #23 : 27.12.07 - klo: 10.46 »
Veikkaan että syynä on aika jonka kamera lataa salamaa. Yleinen ongelma pokkareilla , taas jo salaman laittaa pois niin valotusaika kasvaa hervottomaksi ja kuvassa on joko pelkkä sumea viiru autosta tai vaihtoehtoisesti hillitön kohina. Itse tuskaillut pokkarin kanssa kisoissa ja todennut että parempi odottaa kun on vara ostaa oikea kamera :D , pokkarit on hyviä kirkkaassa päivänvalossa paikallaan olevia kohteita kuvattaessa.

Tuohon sun ongelmaankin on ratkasu , paina nappi puoleen väliin jo valmiiksi jo ennakoi kun auto tulee kohdalle. Näin olen itse saanu muutamia kuvia aikaseks :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #24 : 27.12.07 - klo: 10.56 »
Onhan tuo viive tyypillistä hyvinkin monissa kameroissa... Joissan hieman lyhyempi ja joissain pidempi...

Eli kun nappia painaa niin kamera ensin tarkentaa kohteeseen ja vasta tämän jälkeen laukaisee.

Kuten luppa edellä sanoi niin mikäli otat radalla liikkuvasta autosta kuvaa niin tosiaan tähtää siihen kohtaan mistä haluat ottaa kuvan (esim hyppyrin nokka) paina nappi puoleen väliin (huomaat kun kamera piippaa tai joitain) pidä kamera paikallaan ja kun auto osuu kohdalle, paina nappi kokonaan pohjaan... Hoplaa...

Narmer

  • Vieras
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #25 : 27.12.07 - klo: 10.57 »
Joo, kiitos neuvosta. Olen ottanut tähän asti kaikki kuvat sisällä, kun olen testannut kameraa, mutta ulkona ottaa kuvan heti. (Polttiskisathan yleensä pidetään ulkona :grin:)

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #26 : 27.12.07 - klo: 11.33 »
Olisikohan syynä se, että kuvatessasi ulkona on ollut valoisaa jolloin kameran automatiikka pienentää suljin aukiolo aikaa...sisällä taas vastaavasti pidentää !
Kannattaa kokeilla kuvailla omilla asetuksilla mikäli se on mahdollista kamerallasi...
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

stimpson

  • Vieras
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #27 : 28.12.07 - klo: 15.06 »
(Sori, pientä pilkun viilausta mutta kamppailu: Canon-Nikon on vähän sama kuin Suomi-Ruotsi).

Turha moisista on kamppailla. Pentax pesee molemmat mennen tullen!  :p Itsellä on historian painolastin vuoksi luonnollisesti K10D.

Joulupukki toi siihen 10-17mm "kalansilmä" zoomin. Kyllä on ollut olo kuin pikkulapsella, kun on pihalla ravannut katselemassa paikkoja tuon läpi! =) Tuli taas uutta intoa kuvaamiseen! Ja meikälle kuvaus on vain harrastus. Jotain puolivakavaa joskus tullut räpsittyä, mutta ei mitään sen isomman maininnan arvoista.

Ande749

  • Vieras
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #28 : 07.01.08 - klo: 22.34 »
Onhan tuo viive tyypillistä hyvinkin monissa kameroissa... Joissan hieman lyhyempi ja joissain pidempi...

Eli kun nappia painaa niin kamera ensin tarkentaa kohteeseen ja vasta tämän jälkeen laukaisee.

Kuten luppa edellä sanoi niin mikäli otat radalla liikkuvasta autosta kuvaa niin tosiaan tähtää siihen kohtaan mistä haluat ottaa kuvan (esim hyppyrin nokka) paina nappi puoleen väliin (huomaat kun kamera piippaa tai joitain) pidä kamera paikallaan ja kun auto osuu kohdalle, paina nappi kokonaan pohjaan... Hoplaa...

Sanoisin, että tämä ohje pätee kun ollaan ulkona aurinkoisella ilmalla. Mielestäni kannattaa toimia yllä kuvatulla tavalla sillä erotuksella, että seuraa kameralla kuvattavaa kohdetta ja laukaisee kameran, kun kohde, esimerkiksi rc-auto, on siinä hyppyrin nokalla sen sijaan, että odottaisi auton ilmaantumista etsimeen tai näyttöön kamera kuvauspisteeseen suunnattuna. Ensinnäkin, monissa pokkareissa on tarkennuksen jälkeenkin jonkin verran laukaisuviivettä ja helposti käy niin, että se kuvattava kohde ehtii mennä ohi. Tosin tutulla kameralla ennen pitkää oppii kyllä viiveen keston. Varsinainen syy on kuitenkin se, että valo ei monestikaan riitä pysäyttämään kohteen liikettä, jolloin se esimerkkiauto kärsii enemmän tai vähemmän liike-epäterävyydestä. Salamakaan ei huomattavasti auta, suljinaika on sitä käytettäessä tyypillisesti 1/60 sekuntia tai enemmänkin ja se ei kovin vauhdikasta kohdetta siltä etäisyydeltä pysäytä, jolla pokkarin tai järkkärinkään vakiosalaman välähdys riittää valaisemaan.

Toinen, mielestäni hyvä syy on se, että jos valoa olisikin niin paljon, että kohteen liike pysähtyy, tulee kuvista jämähtäneitä. Kuvassa näkyy hyppyrin edessä ilmassa paikallaan kelluva auto eikä vauhdista ole tietokaan. Tämä tosin on enemmänkin makuasia ja toisinaan tarvitseekin syystä tai toisesta pysäyttää liike.

Oma kamerani on Nikonin D70 18-70-vakio-objektiivilla. Lisäksi on tullut hommatuksi edullisen pään telezoomi, Sigman 70-300/4.5-5.6 ja valovoimainen prime Sigman 30/1.4. Aiempi kamerani oli Olympuksen C-3040Z, jonka varastamisen jälkeen hankin tuon Nikonin kolmisen vuotta sitten.

Ottamiani kuvia vuosien varrelta
täältä.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Valo- ja videokuvaus
« Vastaus #29 : 08.01.08 - klo: 12.46 »
Mistä varastit tuon edellisen kamerasi Ande?

 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu