Kirjoittaja Aihe: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1  (Luettu 98632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tsephyr

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #60 : 26.04.09 - klo: 23.46 »
Elikkäs hommasin hyper seiskan .21 koneella. Tänään pukin päällä yhden tankillisen tyhjäkäynnillä/vähän korotetuilla kierroksilla päristelin ja semmonen homma ihmetyttää että meni varmaan kolme varttia että sain sen yhden tankillisen tyhjäksi eli mitenköhän se noin vähän kuluttaa vaikka rikkaalla pitäs olla. Tehdas säädöt on kaasarissa ja nurmikko+housut öljytipoissa eli tulihan sieltä sitä ihan putkenpäästäkin. Lämpömittaria ei ole mutta kun tulpan juureen vähän sylkäisi niin jotakuinkin 3-5 sekunttia meni että kiehui pois joten sekin varsin jotkuinkin kohdallaan. Polttoaineena byron race 16%. Pitäsiköhän sitä alaneulaa vielä tehdassäätöjä rikkaammalle säätää vai onko ihan normaalia pieni kulutus?

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #61 : 27.04.09 - klo: 21.44 »
ei kannata ruuvailla rikkaammalle.
tankki kestää tyhjäkäynnillä kauan vaikka on rikkaallakin.
käytät pari tankillista tyhjää,sit neulaa sen verran kireemmälle että pystyt ajelemaan kevyesti kaasutellen muutaman tankin ennenkuin teet lopulliset säädöt.
kyllä se löpö rupee sit maistumaan,kun pääset antamaan länkeä autolle :smiley:
hobao hyper 8

Poissa jpjpjpjp

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #62 : 27.04.09 - klo: 22.13 »
Jeps hyvä! Vaikeeta tää sisäänajo vaikka tullu pelattua 15v kaikenlaisten moottorien kanssa. Semmosta ongelmaa vielä että kierrokset laskee hitaasti vähän yli tyhjäkäynnistä tyhjäkäyntiin ja lämmöt arveluttaa kun auto kuumenee pohjalevyä myöten. Silti vesi tulpan juuressa kuplii muutaman sekunnin ennenkuin häviää eikä silleensä sihahtamalla. Eikös alaneulan säätö tapahdu niin että kaasu kokonaan pois, ruuvi kierretään niin syvälle kunnes stoppaa, ja auki 3,5 kiekkaa? Ohjekirja sanoo 3,5 kierrosta ja kaikkea muutakin siitä muttakun vaikeeta erikoisala lontoota...

Poissa jpjpjpjp

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #63 : 27.04.09 - klo: 22.13 »
Jeps hyvä! Vaikeeta tää sisäänajo vaikka tullu pelattua 15v kaikenlaisten moottorien kanssa. Semmosta ongelmaa vielä että kierrokset laskee hitaasti vähän yli tyhjäkäynnistä tyhjäkäyntiin ja lämmöt arveluttaa kun auto kuumenee pohjalevyä myöten. Silti vesi tulpan juuressa kuplii muutaman sekunnin ennenkuin häviää eikä silleensä sihahtamalla. Eikös alaneulan säätö tapahdu niin että kaasu kokonaan pois, ruuvi kierretään niin syvälle kunnes stoppaa, ja auki 3,5 kiekkaa? Ohjekirja sanoo 3,5 kierrosta ja kaikkea muutakin siitä muttakun vaikeeta erikoisala lontoota...

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #64 : 27.04.09 - klo: 22.38 »
Koneet säädetään sen mukaan miten ne toimii, ei voi Taiwanissa tietää lähteekö paketti Suomeen -10C kesällä ja ilmankosteus X, Himalajan vuoristoilmaan, tai Amazonin trooppisiin sademetsiin, muita muuttujia tulpat, polttoaineet ja ilmanputsarit, sekä toki kytkimet ja pakosarjat. Yritäppä näillä eväillä väkertää kaikkialla toimivat säädöt sinne manuskaan, ei onnistu.

Pohjalevyn lämpeneminen on tervettä, kaikki lämpö pois koneesta on eduksi, mm. tästä syystä hiilikuitualustoja kun on yritetty väkertää, on koneen alla tavannut olla perinteistä alua jonkunmoinen kaikale.

Ensin yläneula suht kohdilleen, halpa IR-mittari on parempi kuin sylki tuohon lämpötilojen tarkkailuun.
Testi alaneulalle: Ajele kone lämpimäksi ja pysäköi suoran päähän, katsele kellosta 10-15sekkaa ja lyö kaasu pohjaan, jos rykii ja röpeltää, on kone rikkaalla, käännä alaneulaa hieman kiinni (5-10min) ja yritä uudelleen. Mikäli ei tahdo kunnolla lähteä ja booaa, on alaneula laihalla, käännä 20min auki ja palaa testin alkuun.

Mikäli lähtee hyvin, niin aja auto taas suoran päähän ja katsele kellosta 25-30s ja paina kaasu pohjaan, mikäli nyt lähtee hyvin, on alaneula laihalla, avaa sitä 5-10min ja aloita testi alusta. Eli 30s tyhjäkäynniltä lähtiessä pieni röpeltäminen varmistaa sen, että ollaan mielummin turvallisella (rikkaalla) puolella sen neulan kanssa.

Tällä pitäisi päästä varmasti parempaan lopputulokseen kuin tuolla lonkalta arvotulla 3,5 kierroksella. Nämä pienet nitromoottorit ovat huomattavasti herkempiä kaikelle kuin lepsut bensamyllyt ja siksi pieni hienosäätö ja lämpöjen ajoittainen tarkkailu ajon lomassa on suositeltavaa. Mikäli kone on ehjä ja muuten laadukas, se vastaa säätöihin loogisesti, eikä sen käytössä pitäisi olla ongelmia. Mikäli huollon laiminlyö tai kone muuten sattuu olemaan sekundaa, niin voivat hermot olla kovilla.
« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo: 22.46 kirjoittanut Sami L »
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #65 : 06.05.09 - klo: 10.26 »
Jollakulla heittää toimivaa perus setuppia iskareille ja diffeille?

ei tarvis ihaa tyhjästä hakee.

e: no tehää tyhjästä 50W etee ja 40W taakse, iskarit samat ku Hyper 8:ssa

Diffit 7000,3000,1000 (e,k,t)
« Viimeksi muokattu: 06.05.09 - klo: 18.14 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #66 : 06.05.09 - klo: 16.16 »
Ehkä hiukan OT mut kun kyse on Hobaon Pirate mt sportista ja siin on sama kone.(Mach 28)

Eli tossa eilen sain sisäänajon ajettua ja aloin sääteleen, no nyt auto käy hyvin ei mooaa eikä röpötä, mutta jos lähtee kaasu pohjassa paikaltaan niin menee hyvin 5m , sitten pamahtaa ja sammuu?
Ongelmaa ei tuu jos vähän säästelee lähdössä ja pistää kaasun pohjaan vasta myöhemmin, eli kaasu pohjassa pelaa ihan hienosti
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #67 : 06.05.09 - klo: 21.52 »
Ehkä hiukan OT mut kun kyse on Hobaon Pirate mt sportista ja siin on sama kone.(Mach 28)

Eli tossa eilen sain sisäänajon ajettua ja aloin sääteleen, no nyt auto käy hyvin ei mooaa eikä röpötä, mutta jos lähtee kaasu pohjassa paikaltaan niin menee hyvin 5m , sitten pamahtaa ja sammuu?
Ongelmaa ei tuu jos vähän säästelee lähdössä ja pistää kaasun pohjaan vasta myöhemmin, eli kaasu pohjassa pelaa ihan hienosti


Ootko varmasti säätäny noilla Sami L:n ohjeilla, mites koneen lämmöt? onko varmasti lämmin? n.110-130c semmonen passeli.

jos kone ja säädöt on ok niin ei pitäs sammua kuin seinään..
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #68 : 06.05.09 - klo: 21.58 »
Tarttee huomenna tuoda mittari ja testata lämmöt, nyt vaikutti käyvän todella kuumana.
Voisko toi 25% nitro olla liian rajua heti sisäänajon jälkeen?

Niin ja tulppa on nummeroa 6 jos sil on tossa merkitystä
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #69 : 06.05.09 - klo: 22.02 »
Tarttee huomenna tuoda mittari ja testata lämmöt, nyt vaikutti käyvän todella kuumana.
Voisko toi 25% nitro olla liian rajua heti sisäänajon jälkeen?

Niin ja tulppa on nummeroa 6 jos sil on tossa merkitystä

Jaa-a ite ajelin 25% koneen sisää ja sillä oon ajanu koko ajan.

jos tuntuu käyvän todella kuumana on tod. näk. laihalla.

kannattaa lukea läpitte, jos et ole jo lukenu http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #70 : 06.05.09 - klo: 22.05 »
kylmemmästä tulpasta vois olla apua.
tai sitten alaseosruuvi liian laihalla..
hobao hyper 8

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #71 : 09.05.09 - klo: 21.07 »
alaseos ruuvi oli syynä, nyt käy ja kukkuu komeesti, tosin 1.ratas kytkimen jälkeen alkaa morjestaan, muovia kun on
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #72 : 10.05.09 - klo: 08.20 »
alaseos ruuvi oli syynä, nyt käy ja kukkuu komeesti, tosin 1.ratas kytkimen jälkeen alkaa morjestaan, muovia kun on

Muovia? Kannattanee hommata teräksinen ratas. http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=128
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #73 : 10.05.09 - klo: 09.22 »
Jollakulla heittää toimivaa perus setuppia iskareille ja diffeille?

ei tarvis ihaa tyhjästä hakee.

e: no tehää tyhjästä 50W etee ja 40W taakse, iskarit samat ku Hyper 8:ssa

Diffit 7000,3000,1000 (e,k,t)

Diffit ei tollasella toimi seiskassa, eikä kasissakaan...

Seiskaan 4000,7000,3000

Iskareissa parhaiten tomiva setuppi käytännössä kaikkialla oli:
Poraa mäntien reiät, etuiskareihin molemmat 1.4mm / taka iskareihin toinen reikä 1.4mm ja toinen 1.7mm
Öljyt eteen 60 ja taakse 35... Asson öljyt.
Mikäli käytetään ultimate öljyjä niin kympin käytä kympin jäykempää.

Iskareiden kiinnityspisteet:
Etuiskarit alapäästä tukivarressa sisempään reikään, yläpää sisimpään reikään.
Takaiskarit alapäästä sisempi reikä ja yläpäästä toiseksi uloin.

Maavara tietenkin tukivarret suoraan.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #74 : 10.05.09 - klo: 22.14 »
Jollakulla heittää toimivaa perus setuppia iskareille ja diffeille?

ei tarvis ihaa tyhjästä hakee.

e: no tehää tyhjästä 50W etee ja 40W taakse, iskarit samat ku Hyper 8:ssa

Diffit 7000,3000,1000 (e,k,t)

Diffit ei tollasella toimi seiskassa, eikä kasissakaan...

Seiskaan 4000,7000,3000

Iskareissa parhaiten tomiva setuppi käytännössä kaikkialla oli:
Poraa mäntien reiät, etuiskareihin molemmat 1.4mm / taka iskareihin toinen reikä 1.4mm ja toinen 1.7mm
Öljyt eteen 60 ja taakse 35... Asson öljyt.
Mikäli käytetään ultimate öljyjä niin kympin käytä kympin jäykempää.

Iskareiden kiinnityspisteet:
Etuiskarit alapäästä tukivarressa sisempään reikään, yläpää sisimpään reikään.
Takaiskarit alapäästä sisempi reikä ja yläpäästä toiseksi uloin.

Maavara tietenkin tukivarret suoraan.

Joo ei toiminut ei, oli vähintään kummallinen ajaa. Keula repii ihan tuhottomasti.

Iskaritkaan ei pelaa optimaalisesti, tuppaa keula pomppaamaan alastulon jälkeen.

Otetaan siika levellee ja laitetaan Hoken ehottama setuppi, jos ei toimi niin luonnollisesti haukutaan ja jos toimii niin hykerrellään tyytyväisenä  :grin:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #75 : 10.05.09 - klo: 23.52 »
Jos ei toimi niin sit sanon EVO.

Poissa nitrolenkkari

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #76 : 13.08.09 - klo: 22.19 »
mulla on hyper7 toiminut moitteettomasti,ainoastaan yks takaiskari on ruvennut vuotamaan,liekö syynä pohjaus tai muuten vaan aikansa eläneet iskarin tiivisteet.ostin autoni käytettynä,näyttää hyvältä ja toimii hyvin. spider-diffi ainakin keskellä,etu-diffi koteloa en oo joutanu vielä avaamaan mutta jotenkin on vahva epäilys että spider löytyy sieltäkin. hiilikuitu ja cnc osaakin mokomasta löytyy. mitään varsinaista osaa en oo saanu rikottu/katkaistua vaikka hypyt on tultu alas jos jonkun-näköisessä asennossa kerien ja voltilla spinnaten poikittain kannon kautta katolleen.kestävä auto ja oon 100% tyytyväinen.koneena muuten o.s. max rg, käypä laitos tuokin. jos jollain on myynnissä hobao hyper 7 osia ni mulle voi tarjoo mitä vaan kunhan on ehjää. noi iskarit ainakin kiinnostais kovin.big boret olis uberit. ja mahtaakohan tohon käydä  hyper 8 osat minkä verran?  niitä olis enemmän myynnissä.  :p
hobao hyper 7pro. hong nor crt-5. kyosho inferno mp7.5. gs xut. hobao hyper  7 rtr.

Poissa Wiper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #77 : 09.10.09 - klo: 09.35 »
No niin, nyt hyvämuistiset/tietävät, mikä on 7 TQ RTR hobaon vakioservojen vääntö/nopeus?
Itse en onnistu kaivamaan tätä tietoa mistään. Ilmeisesti ohjauksessa on enemmän vääntävä kuin kaasu/jarru servossa. Toinen on mallia HB 301 ja toinen 302 (tai jotain sinne päin).

Ajatuksena hankkia joku valmis ohjain/vastari/servo setti kun sähköauton vastari ja servo sanoivat kiitos ja näkemiin. Joko siirrän hobaon sähköt tuohon vanhaan Tamiyaan tai sitten hankin jotkut halvat romut Tamiyaan tai vähän paremmat Hobaoon.

Ja ei, ei mitään diipadaapa tappelua siitä mikä on paras ja kaunein servo, eikä mitään ehdotuksia "Osta Futaban/Sanwan xyz kuulalaakerimetalliratasdigitalhypermegaservo".

Kiinnostaa siis vaan nykyiset hobaon servon väännöt ja nopeudet, jotta osaa vähän miettiä mihin ratkaisuun päätyn.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #78 : 09.10.09 - klo: 09.55 »
Soita HoBao finlandiin.
Niko muistaa.
Ohjauksessa oli jokatapauksessa voimakkaampi servo.
Nopeita ne ei oo kumpikaan.

Mut...

Valmista ohjain/vastari/servo settiä et löydä mistään, missä olis paremmat servot.
Ohjainten mukana tulevat servot kun ovat aikalailla poikkeuksetta aivan vakio kamaa, eli hitaat ja heikot.

Ja jos hobaoon servoja etsit niin silloin pystyn helposti sanomaan speksit minkälaisia servoja kannattaa katsoa jos haluaa yvät ja kestätävät.

Ohjaukseen voimaa minimissään 8 kiloa... mielummin yli 10.
Nopeutta olis hyvä olla alle 0.20
Mikäli ohjausservo on heikompi niin se joutuu todella koville ajaessa, ei pysty pitämään renkaita halutussa ohjauskulmassa jne.
Se myös väsyy erittäin nopeasti ja siis hajoaa nopeasti.

Kaasu/jarruservona riittää jopa ihan vakioservo... joka kylläkin on todella hidas tuohon tehtävään... ja tietysti myös heikko.
Jarruttaminen tarvitsee voimaa ja varsinkin kun kaasusta on kyse niin servon pitäisi olla nopea jotta täydeltä kaasulta päästään jarrulle nopeasti jne.
Vakioservolla ajaessa täyskaasulta jarrulle mentäessä auto liikkuu lähemmäs 10 metriä ennenkuin jarruttaa.
Kaasuservon spekseiksi kannattaa siis myös katsoa EDES 6 kiloa vääntöä ja nopeudeksi apaut 0.15 tai mielummin jopa alle.

Servojen hankinnassa ei oikeesti kannata tinkiä.
Mielummin hankit 2 hyvää metallirattaista ja kuulalaakeroitua servoa, kuin muovikassillisen kehnoja.
Esim laittamalla noin satasen verran molempiin servoihin, tulee jo parissa vuodessa paljon halvemmaksi kuin puolet halvempien servojen ostelu jokaisen hajonneen tilalle.
Laatuservoja voit tietenkin siirtää uuteen autoon jne.
Ja ostamalla huippuservon, voit olla varma että hankitpa sitten minkä tahansa auton niin servon suorituskyky ei varmasti lopu, etkä siis joudu ostamaan uutta.

Katso siis ihmeessä Savöx servot läpi ja hanki mieluiten servot joiden arvo jo hieman rikkoo budjettisi kipurajaa... Se kun tulee pidemmänpäälle halvemmaksi jne...
Ja huomaat myös kuinka uskomattoman paljon hyvät servot vaikuttavat auton ajettavuuteen.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #79 : 09.10.09 - klo: 11.54 »
savöx:in 10kg/0,07s servo riittä oikeen hyvin ;)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa ely

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #80 : 07.07.10 - klo: 20.30 »
hei!

en saa millään perus säätöjä hyper 21 koneeseen. Ostin auton käytettynä niin ei ole manuaaliakaan. Saan kyllä auton käyntiin mut savuttaa ankarasti ja hetken päästä sammuu ottaa kuitenki hyvin kierroksia. Onko se tyhjäkäynti ruuvi se musta kaasarin sivussa. JA se ilmeisesti alaseosruuvi pääneulan alla? paljonko siis perus arvot mistä lähteä hakeen kunnon säätöjä? ilmansuodattimen juuri vaihdoin ja kaasarin putsasin.
ELi pääneula paljonko auki?
yms?
yms?

iso kiitos jos joku jaksaa vastata!!! kokeneelle varmaan pikkujuttu. :)
lähtee niinkö mummo metrin hangesta!

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #81 : 07.07.10 - klo: 22.40 »
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #82 : 26.07.10 - klo: 09.13 »
Päiväää, muutaman vuoden polttis auto tauon jälkeen joutunee taas ostamaan Hyper8 RTR kun sopivasti taitaa tulla kohalle.

Mikä kone ois sellanen missä ois ns. "liikaa" voimaa  :D   Joku älytön ois kiva, kuitenkin sellanen että kävis suoraan paikalleen.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #83 : 26.07.10 - klo: 19.59 »
joku kisakone voi olla aika äkänen.ainakin kun vertaa vakio koneeseen.kokeneemmat kertokoon  :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #84 : 26.07.10 - klo: 20.52 »
Jos ei kisat ole suunnitelmissa niin halvalla saat "liikaa" tehoa kun ruuvaat buggyysi jonkun 28 koneen kiinni, esim. lrp, sh, nosram koneet ovat huokeita ja 28 koossa tehoa kyllä riittää varmasti tarpeeksi buggyyn.  Noissa on muutenkin hyvä hinta/laatu suhde.
(saman valmistajan tuotteita nuo lrp/nosram ja sh, moni malli on sama eri tarroilla)

Liika teho ei aina vaan ole hyvästä, varsinkin jos radalla ajelee. Ja kyllä buggy hyvin kulkee jo vähänkin laadukkaammalla 21 koneellakin.

ps. eikö kannattaisi olla vastaamatta jos ei ole mitään informaatiivista tietoa antaa.  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #85 : 01.05.14 - klo: 11.32 »
Terveeks pitkästä aikaa, Hyper7 on ollu hyllyn koristeena jo pari vuotta. Black Edition vakio radioilla mutta mosa leikkas kiinni, ilmeisesti seos ruuvi aukes tärinästä. Mietinkin koko paketin myymistä tai uuden moottorin ostamista, eli käykö .28 heittämällä paikalleen, uusien hinnat on satunnaiselle harrastajalle korkeita. Onko järkevää yrittää etsiä käytettyä ja toimivaa .21/.28 konetta?
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Poissa Tycho

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #86 : 15.04.15 - klo: 23.01 »
Tää mesta on aik kuollut, mutta kokeillen onneani. Eli uskollinen 7 TQ RTR otettu parin vuoden tauon jälkeen ajoon ja tulipa haave saada jäykemmät jouset tehtaan jousien tilalle (valkoiset). Kenen valmistajan jousia kannattaa harkita jotka autoon sopii. Nykyisten jousien kanssa auto sukeltaa aika voimakkaasti jo n. 30cm (korkeus) hypystä ja pohjaa kiinni about koko pohjalevyn matkalta.

Poissa JoniH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #87 : 18.07.15 - klo: 12.40 »
Mistä kannattaisi katsella koria sähköistetylle autolle / mitkä kaikki korit sopivat?

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #88 : 18.07.15 - klo: 17.54 »
Kellään mitään hajua, mistä lähteä metsästämään seiskaan ohjauspaloja Suomesta? Mahdoton tehtävä? Ulkomailta toki saa, muttei jaksaisi odotella...

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« Vastaus #89 : 18.07.15 - klo: 22.21 »
kyosho inferno mp 7.5 palat käy
ja monet muutkin 7.5 osat