Kirjoittaja Aihe: Tamiya TRF 416  (Luettu 97355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tamiya TRF 416
« : 24.12.07 - klo: 02.07 »
Moi!

Tuli hankittua tollanen uusi Tamiyan TRF 416 turisti ja kuus akua takan sillä rajatorpan pommarissa ja voin sanoa että auto teki todella upeen ensi vaikutelman ajettavuudellaan ja nopeudellaan. Viidennellä akulla ajoin jo 7sec nopeamman kokonais tuloksen mitä oon siellä porolla ikinä ajanut ja pääsin sillä uudelle kierros luvulle kokonaan. Auto on todella vakaa/kääntyvä ja helppo ajaa mikä tekee siitä todella hyvän ja nopean!
« Viimeksi muokattu: 24.12.07 - klo: 02.10 kirjoittanut *Artsi* »
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #1 : 24.12.07 - klo: 08.42 »
Itse rakentelen omaani pikkuhiljaa. Vaikuttaa kyllä hyvältä.

SC10 4x4

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #2 : 24.12.07 - klo: 22.24 »
Moi!

Tuli hankittua tollanen uusi Tamiyan TRF 416 turisti ja kuus akua takan sillä rajatorpan pommarissa ja voin sanoa että auto teki todella upeen ensi vaikutelman ajettavuudellaan ja nopeudellaan. Viidennellä akulla ajoin jo 7sec nopeamman kokonais tuloksen mitä oon siellä porolla ikinä ajanut ja pääsin sillä uudelle kierros luvulle kokonaan. Auto on todella vakaa/kääntyvä ja helppo ajaa mikä tekee siitä todella hyvän ja nopean!

 :lol: Karrikin lukee akkareita aina treeniakullisten välissä! Kyllä säkin Artsi pikkuhiljaa silleen opit...
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #3 : 25.12.07 - klo: 03.11 »
Moi Sami!

Mä oon lahjaton mun tarttee saada nopeempi auto
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #4 : 30.12.07 - klo: 20.09 »
Näin 3 treenikerran jälkeen täytyy todeta että hieno auto on, diffi erityisesti on aivan mahtava, 415:dessä ei diffi edes uutena ollut yhtä hyvä kun tämä on 3:n treenikerran jälkeen, ja sitä ei 3.5 koneella todellakaan ole säästelty.
Tämmösiin säätöihin olen päätynyt: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_kkoski.jpg (acerman ohjauspalassa kohdassa 2, jäi merkkaamtta)
Prostockilla siniset jouset eteen voi olla ajettavemmat, virillä meinasi ruveta kovissa vauhdeissa pohjaamaan keulasta ja puskemaan sitäkautta, mutta muuten tuntuu kääntyvän niin että ei missään tarvitse rattia linkkuun laittaa.
EDIT: typomaster typotti noi suspension blockien kirjaimet, siis XA ja E pitäisi olla takana!
« Viimeksi muokattu: 30.12.07 - klo: 20.50 kirjoittanut TeemuR »
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #5 : 31.12.07 - klo: 00.46 »
Kahdet treenit on nyt tullu ajettua. Pelkästään jo kasaamisen jäljiltä autosta jäi selkeästi edeltäjäänsä (415) parempi kuva, parannuksia on tehty _paljon_. Autot ehkä näyttää hieman samalta ja jousitusgeometria on käytännössä sama, mutta siihen se jää. Vaikka pohjalevyssä on paikat 6:lle kennolle, ovat akut etuasennossa aivan samassa paikassa kuin 5-kennon Xray 008 alustassa. Miten niin ei ole 5-kennon sääntöjä otettu huomioon. ;) Tuo muitten jo mainitsema diffi on ainakin keraamikuulilla aivan loistava. Todella herkkä ja tuntuu n.16 prostock akun jäljiltä jopa melkein paremmalta kuin vastakasattuna.

Ajossa auto tuntuu edeltäjäänsä "pehmeämmältä", ei ole niin terävä ja säikky = hieman vakaampi ajaa. Ilmeisesti rungon selkeästi fleksaavamman luonteen takia. Itse tänään(eilen) Kuusankoskella ajelin tuolla Teemun setupilla onewayn kanssa ja tuntui toimivan todella hyvin. Etuylälinkkiä madalsin sisäpäästä 0.5mm saadakseni auton hieman agressiivisemmaksi, huomasin tosin jälkikäteen ajaneeni 4,5mm hexeillä Teemun 4mm sijaan. 4mm hexeillä auton pitäisi kääntyä enemmän ja näin ylälinkin muutos ei välttämättä ole tarpeen. Korina oli PF MazdaSpeed. Artsi taisi ajella melkein pakettisetupilla ja hänelläkin auto toimi hyvin, pitkillä tukivarsilla se vain on hieman hitaampi nopeissa suunnanvaihdoissa. Kommenttina Artsilta "tällä saa varman tuloksen".

Parit jonkunnäköiset räpsyt ilman sähköjä
« Viimeksi muokattu: 31.12.07 - klo: 00.50 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #6 : 31.12.07 - klo: 11.49 »
Moi!

Tuli ajettua tosiaan kuusankoskella muutama akku ja auto oli todella hyvä/nopea ajaa ja mikä parasta se oli todella helppo ajaa. Tosiaan lähes paketti setupilla ja ajoin ja auto toimi loistavasti ja kellokin näytti lupaavia aikoja ja siihen kun lisätään toi helppous ajaa viel niin pakko sanoo et tolla autolla on helppo ajaa varma tulos!
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #7 : 02.01.08 - klo: 15.06 »
Pistetään vielä omastakin bilikasta kuva:
http://copter.threewee.com/teemur/rc/trf416/kuva347.jpg
Oikea/vasen balanssi on ihan tarpeaksi hyvä siihen että se meen radalla mainiosti :)
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #8 : 17.01.08 - klo: 19.26 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_dhicup08.jpg

DHIcupista terveisiä
Kisat meni omaltaosalta siihen että olin ensinmäisessä alkuerässä jossa olin noin kierroksen nopeampi kuin kukaan muu samassa erässä ja jouduin keskittymään liikaa muihin torpedoihin kuin omaan ajoon... Siitä ei sen enempää
Säädöt olivat yllättävän lähellä teamin säätöjä, akselivälit yms millilleen samat, ja näillä lähdetään kuusankoskelle ensiviikolla sitten.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #9 : 28.01.08 - klo: 19.43 »
toistan itseäni: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_dhicup08.jpg

Ainoa ero oli droopit jotka laitoin 25.8 eteen ja taakse 25.0, mutta muuten täsmälleen samoilla säädöillä ajoin.
Kommenttien perusteella tuntui että toimi prostocissakin ihan ok tuolla säädöllä? Ainakin virissä auto oli aivan mahtava ajettava, ei mitää valittamista, kääntyy niinpaljon kun vaan haluaa eikä minkäänlaiseta pidonpuutteesta tietoakaan tai mitään vastaavaa.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #10 : 28.01.08 - klo: 20.39 »
Moro

Tässä meidän setuppi Kuusankosken kisoista.Luultiin että on aika sama kuin Teemulla, mutta olikin ihan erillainen.
Mutta auto oli silti todella hyvä.

Ps.Miten tuon sheetin saa täytettyä paremmin kuin paintilla?
« Viimeksi muokattu: 28.01.08 - klo: 21.42 kirjoittanut Miika.laurila »

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #11 : 18.02.08 - klo: 14.48 »
Tämmöstä ylistaron treeneistä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416-Ylistaro.jpg

Kyllä, pitkät tukivarret edessä ja lyhyet takana. Nuo pitkät etutukivarret on samanmittaset kuin lyhyet takatukivarret, tällä auton sai kääntymään myös ulosmutkasta kunnolla, pieneksi ongelmaksi meinasi jossain paikoissa muodostua se että se ei kääntynyt ulos mutkasta kunnolla, mutta nyt kääntyy. En ole mitannut onko se vielä leveyden puolesta laillinen, mutta jos ei ole niin sitten C-C kiinnikepalikat eteen noiden D-palojen tilalle.

Pinnilinjat on nytten mulla tuo 0-0 0-0, sitä voi jokainen itse mielensä mukaan koittaa mikä sopii omaan hanskaan ja kulloseenkin rataan parhaiten, nopea juttu säätää, mutta itse tykkäsin että parhaiten toimi ihan matalana tuola.
« Viimeksi muokattu: 18.02.08 - klo: 14.51 kirjoittanut TeemuR »
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #12 : 19.02.08 - klo: 15.38 »
Semmonen huomio tuli vielä mieleen että jos meinaa ajaa noilla leveillä etutukivarsien kiinnikepaloilla ja pitkillä tukivarsilla niin suositeltavaa olisi laittaa 46mm vetarit, ajoin myös lyhkäsillä tukivarsilla ja leveillä kiinnikepaloilla 46mm vetareilla edessä, niillä tulee myös vetarin nivelten kulma järkevämmäksi vrt.44mm vetarit.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #13 : 26.02.08 - klo: 14.10 »
Tämmöstä ylistaron treeneistä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416-Ylistaro.jpg

....



Ja semmosta myös kisoista. Henry ajoi proStockia korkeammalla taka rollcentterillä joka on varmaankin ihan kokeilemisen arvoinen juttu, itse en kerennyt tuota koittaa kun oli vain kaksi treeniä ja aamun treeneistä eka treeni meni vähän hukkaan kun paikalle saavuin 3minuuttia ennen lähtöä... Korina mulla oli MazdaSpeed6. Vinkkinä semmonen että eastcoustin lw-mazda on ominaisuuksiltaan hyvin lähelle sama kun protoformin normaali lw-mazda6.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #14 : 26.02.08 - klo: 22.47 »
Tämmöisellä setupilla ajelin itse sunnuntaina prostockia Auto on noilla kilkkeillä tasan niin leveä kuin FTT mittalaitteisiin mahtuu. Testasin myös pinnilinjat tasassa kuten Teemulla on, mutta autosta tuli paljon aliohjaavampi. Tuolla setupilla auto kääntyy paljon, mutta ei ole kuitenkaan agressiivinen ja repivä ajaa. Kanttareihin sai myös laskea aika huoletta.

P.S.  En ole vieläkään koskenut diffiin kasaamisen jäljiltä ja eroa uuteen ei edes huomaa....... :smiley:
« Viimeksi muokattu: 26.02.08 - klo: 22.52 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #15 : 26.02.08 - klo: 23.12 »
Millä tavalla Te Tampax-miehet mittaatte droopin? Huomasin set-up sheetejä tutkaillessa, että teillä on drooppia ~25mm. Mun mielestä ainoa oikea tapa mittaa ulosjoustoa on mittaa pohjalevystä renkaaseen.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #16 : 27.02.08 - klo: 00.49 »
Mielestäni tarkin tapa mitata droop on ottaa renkaat pois autosta ja auto levylle, ja mauserilla mittaa akselin yläreunan etäisyyden levyyn. Näin eliminoidaan se että tukivarsissa on erilaisia kuhmuja joista saisi mitattua eri lukeman, noin lukemat on aina vertailukelpoisia ja on helppo säätää jopa kymmpä-millin tarkkuudella.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #17 : 01.03.08 - klo: 17.00 »
mikä liike myy Tamiyaa?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #18 : 01.03.08 - klo: 17.20 »
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #19 : 09.04.08 - klo: 20.00 »
Masterseista kirjottelin jo tuonne kisatopikkiin.
Autosta senverran että auto toimi melko tamiyamaisesn eleettömästi sielä. Pieni muutoksia jouduin tekemään, senverran erilaiset olosuhteet oli. tässä sheetti sieltä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_TCM08.jpg toivottavasti siitä ei hirveesti infoa puutu, muutakun se että diffit ylhäällä oli tuolakin.
Lyhyisiin tukivarsiin palasin siksi koska isot pojat ajaa niillä kans, joten oli helpompi vertailla autoja keskenään, ja ei se niilläkään huonosti toiminu.

Viikonloppuna ajelin meidän pienellä treenibaanalla ja palasin takaspäin ja päädyin tämmöseen: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416-laukaa.jpg
Lyhyempi akseliväli; suomessa ei tarvitse auton olla niin pitkänä, pito-olosuhteet olivat sellaset tuola saksassa että pitkä auto oli huomattavasti vakaampi sielä. Asson jouset; antavat auton kallistella ehkä hieman enemmän kun nuo hpi jouset, suomen pidolla asson jouset ovat toimineet paremmin mielestäni, agressiivisemmat ajaa, masterseissa liika agressiivisuus olisi kaatanut auto helposti, joten hpi jouset laitoin siksi tuola.
Takaiskareita kallistin alhaalta tuon puolireikää enemmän, tuloksena oli se että sai antaa kaasua ehkä vähän enemmän, mutta peräpää kallisteli ja oli levottoman olonen. Tämän takia nostin takalinkin sisäpäätä tuon yhden millin joka teki autosta tukevamman kaasulle mentäessä. Veikkaan että aikapitkälle näillä lähdetään laukaan kisoihin.

NOTE: jos nostaa etudiffin ylös, kantsii pitää huoli etteivät spoolin ulostulot ota ylälinkkien pallojen ruuveihin kiinni, tai itse bulkkiin. Itse otin vähän dremelillä bulkkia ohuemmaksi ulostulon yläpuolelta että se mahtuu pyörimään huolettomasti siellä.

« Viimeksi muokattu: 09.04.08 - klo: 20.38 kirjoittanut TeemuR »
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #20 : 21.04.08 - klo: 17.59 »
^^ Ainoana erona Laukaan sisäkisassa oli se että pidensin autoa hubista millin sekä puolimilliä akselista, sekä siirsin takaiskarit tukivarressa puolireikää sisemmäksi, eli toisiksi sisimpään reikään jotta autosta tuli tuolla pidolla vähän vakaampi menijä.

Ulkokauteen ajattelin lähteä samoilla säädöillä sillä erotuksella että acermania "sopivasti" lisää, pistelen sitten parin testikerran jälkeen jotain raporttia miten toimii.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #21 : 20.05.08 - klo: 17.07 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_helsinki.jpg

Siinä sheettiä tattikselta. Auto toimi niinkun kuuluukin, en jäänyt kaipaamaan mitään enempää auton toiminnalta.

Diffit ovat edelleen yläasennossa ja edessä 46mm vetarit ja takana 44mm vetarit. Jos keli kuumenee kuumemmaksi mitä tuola niin luulisin että acermania voisi ainakin lisätä vielä, siirtää ehkä jopa linkit ohjauspalasta etumaisiin reikiin, tai ottaa ainakin nuo millin prikat räkistä pois. Toinen kokeilemisen arvoinen asia varmastikin on pienempi taka-auraus, eli X pala takatukivarsien etupuolelle jolloin auraukseksi tulee 2,5astetta. Kun aurauksen muuttaa tuota etupalaa vaihtamalla, säilyy auton leveys käytännössä samana.

Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #22 : 05.06.08 - klo: 12.54 »
Jepjep, ei paljoa tarvinut hyvinkäälle autoa muuttaa, ainakin keskiviikon olosuhteissa toimi vallan mainiosti lähestulkoon tattiksen säädöillä. Eli tämmöstä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_hyvinkaa.jpg

Kokeilin vähän kaikenlaista ja palasin lähtöruutuun lopulta sillä erotuksella että laskin takadiffin ala-asentoon. Etudiffi on edelleen ylhäällä. Kun tuon diffin laski alas sai huolettomammin antaa kaasua varsinkin ajokorokkeen edessä olevassa pitkässä oikeassa.
Kisassa olosuhteet tulevat kuitenkin olemaan huomattavan erilaiset kun rata on pidotettu jne, joten pitää sitten katsoa uudestaan miten auto toimii.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #23 : 11.08.08 - klo: 22.25 »
Jepjep, eipä oo hetkeen tullut setuppeja laiteltua... mutta tästä jotain osviittaa laukaata varten: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_laukaaUlko08.jpg caster 4, unohtui näemä laittaa.

Prostockiin voi olla parempi 40wt öljy, en vielä itsekkään ole täysin varma ajanko tuolla 50 vai 40 öljyllä, mutta poroon luulisi 40 toimivan hitaampien vauhtien vuoksi paremmin.
« Viimeksi muokattu: 11.08.08 - klo: 22.30 kirjoittanut TeemuR »
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #24 : 12.08.08 - klo: 17.38 »
Unohtui mainita että olen pitänyt diffit ala-asennossa koko kesän. Diffit alhaalla auto ei lähde sutimaan niin helpolla ja säästää asfaltilla renkaita ehkä hieman, ainakin pitäisi vähentää ylikuumenemista.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #25 : 13.08.08 - klo: 20.32 »
Käytätkö Teemu muuten minkälaisia c-hubeja edessä?
Minulla ainakin kun on nuo alumiiniset niin rauhoittaa autoa jonkn verran,sitten on ne alkuperäistä löysemmät c-hubit joilla autosta tulee huomattavasti agressiivismpi. Nuo alkuperäiset on sitten tietenkin siitä väliltä,ajelin niillä aluksi,mutta muistaakseni meni tuolla KK:n sisäkisoissa 2-3 hubia rikki. Nuo pehmeämmät kestää mutta niillä autosta tuli taas hankalempi ajettava.
Joten mitä itse käytät :huh:

EDIT:Selvennystä viestiin kun ei oikeen itekkää meinannu ymmärtää :lol:
« Viimeksi muokattu: 13.08.08 - klo: 21.14 kirjoittanut Miika.laurila »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #26 : 13.08.08 - klo: 20.42 »
Miika, onko pysynyt alu-hubit suorina vai ootko ees mällännyt paljoa?
---

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #27 : 13.08.08 - klo: 20.58 »
Joo on pysyny suorina,laitettiin nuo alu-palat ylistaroossa,ja on vielä ne samat palat mitkä sielä laitettiin niin paikoillaan autossa.  :grin:

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #28 : 17.08.08 - klo: 20.40 »
Käytätkö Teemu muuten minkälaisia c-hubeja edessä?
Minulla ainakin kun on nuo alumiiniset niin rauhoittaa autoa jonkn verran,sitten on ne alkuperäistä löysemmät c-hubit joilla autosta tulee huomattavasti agressiivismpi. Nuo alkuperäiset on sitten tietenkin siitä väliltä,ajelin niillä aluksi,mutta muistaakseni meni tuolla KK:n sisäkisoissa 2-3 hubia rikki. Nuo pehmeämmät kestää mutta niillä autosta tuli taas hankalempi ajettava.
Joten mitä itse käytät :huh:

EDIT:Selvennystä viestiin kun ei oikeen itekkää meinannu ymmärtää :lol:

Itse olen käyttänyt niitä jäykempiä muovisia... En ole koittanut noita alumiinisa ja jos se autoa rauhottaa niin en haluakkaan ;D Mielestäni tamiyassa c-palojen ja takahubien muovisuus on osa auton tomivuutta niiden ollessa ne flexaavat osat ja tukivarsien ollessa jäykät. Pitääpä tosiaan oikein ajatuksen kanssa joskus koittaa niiden löysempien ja jäykempien muovihubien eroa. Itse en ole ainakaan missään muualla paitsi hyvinkäällä kaivannut autoa rauhallisemaksi, tosin hyvinkään rauhattomuuteenkin oli ehkä syynä vääntynyt etutukivarsien takakiinnike...

Laukaan kisoista senverran että märällä kelillä ajoin 415:sella jossa oli asson 30 öljyä, tamiyan keltanen jousi edess, punainen takana ja edestä melko kallellaan iskarit ja takaa melko pystyssä ja diffi edessä... Sadekelin setupit ei varmaan niin oleellisia ole että niistä sheetti tarvitsee tehdä? Kuivalla ajoin tuolla ylempänä olevalla setupilla 40wt öljyllä ja ihan hyvin tuntui toimivan. Panu voi ehkä kommentoida tänne myös omista säädöistään sillä nekin näyttivät toimivan erinomaisesti ja vähän erosivat tuosta omastani.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Panu.V

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #29 : 20.08.08 - klo: 19.22 »
Joo, tosiaan melko samankaltaisella setupilla ajelin kuin Teemukin. Öljyinä oli mulla asson 40w vakio 3-reikäisellä männällä, jouset edessä HPI silver ja takana HPI blue. Maavaraa oli edessä ja takana 5mm ja takana oli Teemun setupista poiketen 4mm hexit 0.5mm prikoilla. Tukivarret oli mulla myös sekä edestä että takaa 1mm taaempana kuin Teemulla.

edit: ja mulla on myös takahubin molemmin puolin 0.5mm prikat toisin kuin Teemulla.
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo: 19.30 kirjoittanut Panu.V »