Kirjoittaja Aihe: Tamiya TRF 416  (Luettu 97317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #30 : 06.10.08 - klo: 12.31 »
---

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #31 : 13.10.08 - klo: 20.42 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416%20kastellaun.jpg Matto ja renkaat oli vähän erilaiset kun meillä, saa nähdä milaseksi tuo mäntsälässä muovautuu.

Juttelin Wilckin kanssa tuosta tulevasta world editionista, ja ei sieltä mitään mullistavaa muutosta ole tulossa näillä näkymin.
Muutokset mitä mahdollisesti tulossa uuteen malliin:
-Vakiona lyhyet tukivarret ja leveät kiinikepalat
-Erinäköinen moottoripukki jossa moottori kuitenkin samalla kohdalla, ylädekki ei ota kiinni enään pukkiin laisinkaan, ja keskelle menevä tukipalikka on kiinni kahdella ruuvilla yhden sijaan
-Spooli
-Pitkä, yksiosainen ylädekki
-Mahdollisesti pohjalevy jossa akut hieman edempänä
-Ehkä myös uusi takahihna ja uudet takabulkit joissa diffi millin taaempana, tämä kuitenkin oli kaikista muutoksista epävarmin.

Eli käytännössä tulossa tamiyatyylinen päivitys niin että uuden kuljettajan ei tarvitse ostaa sadoilla euroilla uusia osia uuden auton päälle vaan voi suoraan ostaa viimesimmillä osilla varustetun auton.
« Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo: 21.00 kirjoittanut TeemuR »
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa made

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #33 : 20.10.08 - klo: 22.52 »
Noniin, nyt on noin 30 akullista Tamiyalla takana. Kyllä täytyy sanoa, että todella hyvältä auto vaikuttaa.
Aivan täysin en ole vielä itse autoa "sisäistänyt", mutta voisi kuitenkin jo jonkinlaista setupppia laitella kehiin.

Tässä siis Mäntsälästä.

Tosiaan, takana laitettiin droopit 23 mm:iin. Tällä saatiin auto kääntymään mutkaan sisään paljon paremmin.

Diffi ala-asennossa mentiin Mäntsälässä, mutta sitä pitäisi treeneissä testata nostaa se ylös.

Tähänastisen perusteella auto vaikuttaa melko helpolta saada säätöihin, ja on vastannut muutoksiin hyvin loogisesti.

Kiitokset Teemulle ja muulle tiimille tuesta ja vinkeistä.
« Viimeksi muokattu: 20.10.08 - klo: 23.41 kirjoittanut made »
Tekisipä BMW RC-autoja
Capricorn/Novarossi/Much More/www.future-rc.fi/www.racingfactory.fi

Poissa made

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #34 : 23.11.08 - klo: 22.32 »
Dodi, PM:t takana.

Auto toimi kyllä aivan tajuttoman hyvin koko viikonlopun!

Aikalailla samalla setupilla mentiin kuin Kapinoissa. Muutokset:

-takadiffi ylhäällä
-takaiskarin yläpää pykälän sisempänä
-takana XA ja C palikat eli 2 asteen taka-auraus
-takana 24,8 mm droop

Koneena 4.0 ohuella roottorilla.

Auto kääntyi todella hyvin ja oli erittäin vakaa ajettava.
Tekisipä BMW RC-autoja
Capricorn/Novarossi/Much More/www.future-rc.fi/www.racingfactory.fi

stimpson

  • Vieras
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #35 : 25.11.08 - klo: 20.07 »

Nyt kun uudet WE malleja alkaa olla ihmisillä kotona, niin onko kukaan mittaillut, sopiiko uuden mallin pohjalevyyn vanhan auton pukit yms? Eli voisiko vanhemman 416 mallin päivittää uudemman näköiseksi hankkimalla vain uuden pohjalevyn? Vai pitääkö ostaa kaikki alupukitkin?

Jos joku ehtisi mittailemaan, kun itsellä menee pohjalevy jokatapauksessa vaihtoon, niin olisi kiva tietää, kannattaako odottaa WE mallin levyä vai ostaa tuo vanhempi suosiolla.

 :grin:

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #36 : 25.11.08 - klo: 22.20 »
Uudessa autossa eroa vanhaan:
-Pohjalevy aavistuksen ohuempi, erilaista materiaalia ja akut about reilut 5mm edempänä, kaikki reijät on muuten ihan samat kuin vanhassaki. Myös muut hiilikuituosat eri materiaalia. Yksiosainen ylädekki.
-Tukivarsien kiinnikkeet  C-C ja XA-F eli 3,5astetta taka-aurausta. Lyhyet tukivarret myös suoraan paketista.
-Uudet hihnat, saman pituiset kuin vanhatkin mutta erilaiset hammastuspinnaltaan.
-Iskarien rungot uudella pinnoituksella.
-Alumiiniset vetarit 44 ja 42mm.
-Eteen spooli onewayn sijaan.
-0,5mm tukivarsien kiinnikkeiden alle laitettavat palat tulee paketissa mukana.
-Hammastuksella lukittuvat pyöränmutterit nylokkien sijaan suoraan paketissa.
-Teflon laakerit.
-Vahvistettu moottoripukki.

Takadiffi on samalla paikalla kuin ennenkin.

Auto tulee käytännössä suoraan paketista setuppiin jolla minä ja Teemu ollaan ainakin ajeltu. Eroina iskarien paikat iskarituessa ja jouset. Myös tukivarsien kiinnikkeissä on pieni ero niihin mitä ollaan käytetty (D-D, XA-E), mutta aattelin itse ainakin lähteä kokeilemaan uutta autoa suoraan paketin osilla.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #37 : 13.01.09 - klo: 01.15 »
DHI-cuppia varten tuli kuusankoskella käytyä kaksi sunnuntaita testaamassa GM 9,5 koneella joka vastaa aika lailla Novakin 8,5 konetta vauhdiltaan. Seuraavalla setupilla auto tuntui olevan todella helppo ajaa, mutta myös todella nopea. Varsin hyvä ja varma lähtökohta FTT kauden avaukseen.

Linkki
Setuppi on hyvin lähellä sitä minkälaiseksi WE versio kasaantuu suoraan paketin ohjeitten mukaan.

Tamiyan valkoinen/sininen jousilla uskoisin toimivan ainakin yhtä hyvin. Jos auto tarvii lähteä rauhoittamaan niin akseliväliä voisi pidentää ja laittaa vielä 0,5mm lisää shimmiä etuheksiin. Jos taas kääntyvyttä haluaa lisää niin sitten taaimmaisen tukivarsikiinnikkeen voisi vaihtaa joko D tai jopa C palaan.

Mäntsälässä tuntui toimivan myös samalla setupilla. D tai C pala takana parantaisi kääntyvyyttä vielä mäntsälän suhteellisen tiukkia mutkia sisältävällä radalla, mutta kääntyy kyllä sopivan pyöreästi tuolla E palalla eikä tapa vauhtia liialla kääntyvyydellä.

DHI-cupissa ajoin muuten samoilla säädöillä, mutta jousina juuri tamiyan valkoinen/sininen, 26,5 ja 25,5 ulosjoustot sekä ylälinkkien sisäpäissä edessä 5mm shimmiä ja takapäässä 3,5mm shimmiä. Kaikki nämä lähinnä jotta autosta tulisi rauhallisempi ja pidosta kippaamisen mahdollisuus pienenisi. Pitää noita linkkien korkeuksia vielä testailla kotimaisissa olosuhteissa.

PS. Takadiffiä rakentaessa kannattaa huomioida hihnapyörässä olevat nystyrät diffikuulien kolojen väleissä. Näistä nystyröistä kannattaa kasausvaiheessa hioa hieman pois jotta ne eivät vahingossakaan pääse kantamaan levyihin. Jos nämä nystyrät ottavat kiinni levyihin, on diffin toimintaikä todella lyhyt.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #38 : 13.01.09 - klo: 15.51 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416%20dhi-cup09.jpg


Stilo kävikin jos setuppivinkit aika hyvin läpi tuossa. Itse ajoin tuola dhicupissa anti-divella, jotta sain terävimmän reaktion pois kääntyvyydestä ja laskettua pidosta kaatamisen riskiä, suomessa luultavasti missään ei tuota tarvitse. Tai jos auto tuntuu ylivoimaisen kääntyvältä ja reagoivan liikaa, voi tuolla rajoittaa vähän sisäänkääntyvyyttä.

Kuusankoskelle tulevat muutokset setuppeihin ovat varmaankin jotain tämmöistä: eteen c-palat, taakse d-pala(2,5 auruas)ja edestä 0,5mm vähemmän shimmiä hexin ja vanteen väliin. Sekä asson sininen/hopea jouset ja hieman enemmän haritusta.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #39 : 23.02.09 - klo: 16.43 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_ouluFTT2_2009.jpg

Semmosta oulussa. En jäänyt kaipaamaan autoon oikeastaan mitään, kääntyi tarpeeks jne. 2. finaalin hullu puskemin johtui siitä että päivän ajetut renkaat päätivät lopettaa toimimisen kuin seinään, vikaan finaalin laitoin uudemmat alle ja toimi jälleen niinkuin pitääkin.

Luultavasti tuo lyhyt akseliväli ei toimi muualla niin hyvin, itse ajattelin laittaa takaata tuosta millin pidemäksi(siihen missä se aina ennen on ollutkin) jatkoa ajatellen.

En koittanut muita säätöjä kisan aikana ollenkaan, Made taisi koittaa erilaisia iskarin asentoja jossain välissä ja Basti takalinkin kulmaa?     
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #40 : 20.04.09 - klo: 18.36 »
Pistetäänpä taas pitkästä aikaa setuppeja esille:

http://copter.threewee.com/teemur/setup/416%20Kupoli.jpg

Eipä siinä juuri mitään uutta, yllättäen. Sama basic setup toimii aina, linkkien kulmiin voi tehdä fiiliksen mukaan puolenmillin/millin muutoksia mutta eipä tuossa mitään radikaalia. Ulos lähden käytännössä samoilla säädöillä, ja uskoakseni ne ei siitä paljoa tule muuttumaan  :laugh:

Katsotan mitä lipot ja mielettömät tehot tuovat tullessaan.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa made

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #41 : 20.04.09 - klo: 22.30 »
Jeps, aikalailla samalla setupilla mentiin kuin Teemulla.
Eroina oikeastaan vain jouset, minulla Tamiyan sininen edessä ja keltainen takana. Ja edessä ylälinkki keskipitkänä.
Todella hyvin toimi auto koko päivän.

Tosiaan mielenkiinnolla odotan ulkokautta, en oo vielä metriäkään Tamiyalla asfaltilla ajanut. Ja lipojen tullessa täytyy ruveta kohta jo miettimään niitäkin.
Tekisipä BMW RC-autoja
Capricorn/Novarossi/Much More/www.future-rc.fi/www.racingfactory.fi

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #42 : 28.08.09 - klo: 21.04 »
Lie aika nostaa tämä topicci ylös kun sisäkausi uusine juttuineen alkaa..  :smiley:

Palasin taas Tamiya perheeseen ja hommasin 416 WE:n.

Nyt kun lipoihin on jo kesän aikana siirrytty niin tuossa olen jo ehtinyt ihmetellä ja tutkia lipojuttuja tuohon WE autoon, josta tuli heti kysymys miten porukat on laittaneet lipot autoon?

Onko lipo alustassa omalla paikallaan extralisäpainot akun pohjassa vai onko lipoteline parempi vaihtoehto?

Kun kokeilin laittaa lipon omallepaikalleen niin ongelma oli että toinen napa jäi ylädekin alle, joten tein koemielessä sille adapterin joka poisti ongelman.

Toinen vaihtoehto oli että laiton rosterisen lipotelineen jossa akku tuli jonkunverran ulos rungosta eikä akunjohtojen kanssa ollut ongelmaa.

Haluaisin kommentteja tuohon aiheeseen

-Jyri
Sponsored by own wallet

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #43 : 28.08.09 - klo: 22.20 »
Itselläni on LRP lipot käytössä joissa on liittimien kohdassa syvennys ja näinollen piuhan saa mahtumaan ylädekin alle hienosti, tiukkaa tekee mutta mahtuu. Painoa seuraavan kuvan mukaisesti.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #44 : 28.08.09 - klo: 22.29 »
meillä painot on laitettu akun alle. Toisessa on irtopalat, jotka menevät nimh-kennojen koloihin ja toisessa levymallinen akun kokoinen paino, jossa myös akun paikoilleen lukitsevat korokkeet pohjassa.
Molemmat on hankittu täältä
http://www.ppdbillet.com/RC_accessories.html

Kolmannen lipo-telineemme on tehnyt Miika Laurilan isä. Toimii myös hyvin.

Kaikissa ideana on viedä lisäpaino akun alapuolelle ja samalla tuoda akkua hieman keskilinjasta katsoen ulommas, jolloin liittimet ovat molemmat hyvin esillä.

Kuvia koitan laittaa jossain vaiheessa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 28.08.09 - klo: 23.01 kirjoittanut Cruisaaja »
Sponsored by own wallet

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #46 : 29.08.09 - klo: 00.24 »
Miksei sitä noparin piuhaa voi juottaa siihen liittimeen suoraan tuolla tavalla kuin tuo adapteri on?

Toisekseen jos tuommoinen metallinen lipoteline ruuvataan kiinni alustaan, voi vain kuvitella mitä tapahtuu rungon fleksiominaisuuksille... Olkoonkin että tiukkaan teipattu hardcase lipokin tietty jäykistää, muttei niin paljoa sentään.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #47 : 29.08.09 - klo: 00.45 »
Kesän mulla on ollut Lipot (GM ja Robitronic) kiinni omalla paikallaan teipillä. GM akuissa on myös tuo napojen syvennys ja Robitronicin akussa akun navat on keskemmällä, eli ne ei edes jää dekin alle. Tuo adapteri on varmasti helppo ratkaisu, mutta vähemmän juotoksia tulee kun tekee niinkuin Stilo ehdottaa (näin itsellänikin on). Tällöin joutuu dekin alle jäävän johdon laittaa akkuun kiinni jo ennen akun teippaamista.

Tähän asti mulla on ollu 60g painoa akun kyljessä kiinni, ja sillä on ollut auto aika lailla tasapainossa. Helpoin ratkaisu, mutta ei periaatteessa paras. En myöskään pidä ajatuksesta akkutelineestä joka tuo akun turhaan ulos, auton saa tasapainoon ilmankin, ja akku voi ottaa maahan kiinni mutkissa. Maden ja monien muidenkin kuskien ratkaisu laittaa erillisiä paloja akun pohjaan, jotka sitten asettuvat rungon leikauksiin, vaikuttaisi selkeästi parhaalta. Sillä saadaan painoa alas, akku pysyy paikallaan, eikä akkuteline turhaan jäykistä runkoa niinkuin Stilo jo mainitsi. Tällä ratkaisulla akkua voi myös hieman tuoda ulommas (itse en toisi yli pohjan reunan) jotta tasapainotus käy helpommaksi.

Sekään taas ei ole kovin hyvä, että akun pohjasa on metallilevy, jossa on ne ulokkeet rungon leikkauksia varten.  Sehän nostaa akkua ylemmäs ja niinkin kevyitä kuin Lipot ovat, ne silti painaa suhteessa paljon. Ulkokauden perusteella on vaikea sanoa, että kuinka paljon käytännön eroa auton käyttäytymiseen näillä eri vaihtoehdoilla on (epäilen että merkittävää eroa löytyy vasta kaatopidolla), mutta eiköhän selviä Mäntsälässä jos saadaan sinne kaatopitoa.

Sebastian

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #48 : 29.08.09 - klo: 12.23 »
Joopa joo

Stilo. Tuo sama lipoteline oli mulla kiinni teipillä 415:ssa koko kesän enkä huomannut että siitä olisi ollut varsinaista haittaa. Tuossa MRE:ssä kun oli ihan pakko siirtää akkua ulommaksi että sai sen kyytiin. Tietysti nyt 416:ssa sen voi laittaa perinteisellä tavallakin omalle paikalleen.

Jarkko. Pitääkö ne nystyrät akun pohjasta hioa pois että ne kaikki 6 erillispainoa saa paikoilleen?

Kun nyt vaan saisi niitä painoja niin voisi sitten tarkistaa ym jutut
Sponsored by own wallet

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #49 : 04.09.09 - klo: 21.07 »
Jos jollain on vielä hieman epävarmaa millaisella setupilla lähteä mattokaudelle, niin tässä olisi varsin hyvä perus setuppi mistä lähteä liikkeelle. Todettu porukalla hyväks viime talvena. [click]
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #50 : 04.09.09 - klo: 22.02 »

Jarkko. Pitääkö ne nystyrät akun pohjasta hioa pois että ne kaikki 6 erillispainoa saa paikoilleen?

Meillä on GM:n akut, joissa on tasainen pohja - ei nystyröitä. Muistaakseni säännöissä kiellettiin akun koteloinnin muokkaaminen. Ilvessalon Lasse oli ostanut K-raudasta kapeata messinki listaa ja teki Laukaassa itse rungon aukkoihin sopivat painot. Tuntui toimivan OK.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #51 : 04.09.09 - klo: 22.17 »
Lainaus
3. Akun pohjassa olevat jalat (tabs) saa lyhentää mikäli ne eivät ole rakenteeltaan ontot.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa ilvessalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #52 : 05.09.09 - klo: 07.49 »

Jarkko. Pitääkö ne nystyrät akun pohjasta hioa pois että ne kaikki 6 erillispainoa saa paikoilleen?

Meillä on GM:n akut, joissa on tasainen pohja - ei nystyröitä. Muistaakseni säännöissä kiellettiin akun koteloinnin muokkaaminen. Ilvessalon Lasse oli ostanut K-raudasta kapeata messinki listaa ja teki Laukaassa itse rungon aukkoihin sopivat painot. Tuntui toimivan OK.
K-Raudasta saa tosiaan 10mm levyistä messinkitankoa, josta leikkaamalla 6 palaa saa 50 grammaa painoa. Palat kiinnitin ohuella kaksipuoleisella teipillä (K-Rauta/Maaliosasto/Lasiteippi - 10kg pito) lexan läpyskään. Hyvin on pysynyt kiinni, kunhan pinnat on puhtaat teipatessa :)
Lisäpainoläpyskää en mitenkään erikseen kiinittänyt akkuun, koska en jaksanut tehdä jokaiselle akulle omia painoja. Ajattelin laittaa Bilteman kumitiivistettä pitoaineeksi lexan palaan, jotta akku ei lähde liukumaan omia aikojaan.
Liukumisongelmaa ei asvaltilla esiintynyt, mutta maton pidolla ongelma saattaa olla todellinen.

2,5mm pohjalevystä palat tulevat aavistuksen verran pohjalevyn alapuolelle, josta johtuen nopeissa kurveissa lisäpainot osuvat rataan, riippuen tietysti maavarasta. Hieman hämärämmässä efekti oon kuitenkin komea kun kipinät sinkoilevat kuin formuloissa ikään (Laukaassa todistettua  :lol: )

Alla kuva lärpäkkeestä. Lasikuituteippi pitää vain toista pätkää kiinni kun menin hölmöyksissäni leikkaamaan Lexanin poikki.
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 23.43 kirjoittanut ilvessalo »
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #53 : 20.09.09 - klo: 22.29 »
Osaisko joku vähän selvittää tätä auraussäätöpala sekamelskaa. ELi mitä A,B,C,D,E,F takoittaa asteina?

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #54 : 20.09.09 - klo: 22.47 »
Thard.co.uk foorumilta löytyy tietoa mm. noista tukivarsien kiinnikkeistä.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #55 : 21.09.09 - klo: 19.31 »
Kiitoksia  :angel:

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #56 : 21.09.09 - klo: 20.10 »
Niin jos joku onnistui missaamaan RedRC:n Pro Tips with Jilles Groskamp videot niin kannatta katsoa, hyviä vinkkejä ja neuvoja 416 omistajille.

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5

Ja myöskin Tamiyalta on tullut uudet tukivarsien kiinnikkeet jotka ovat suositeltu muutos ainakin etupään taaemmiksi kiinnikkeiksi, se väärin päin oleva kun tahtoo vääntyä hyvin herkästi.

Löytyy RF:n valikoimasta.

EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #57 : 21.09.09 - klo: 21.09 »

Jarkko. Pitääkö ne nystyrät akun pohjasta hioa pois että ne kaikki 6 erillispainoa saa paikoilleen?

Meillä on GM:n akut, joissa on tasainen pohja - ei nystyröitä. Muistaakseni säännöissä kiellettiin akun koteloinnin muokkaaminen.

Ne säännöt mitkä aikanaan näin kopterin kirjottamana, salli noiden nystyröiden poistamisen.
Muuten oli muokkaaminen kielletty.

Sen virallisempia lipo sääntöjä en ole kyllä vilkassutkaan...

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #58 : 21.09.09 - klo: 22.59 »

Jarkko. Pitääkö ne nystyrät akun pohjasta hioa pois että ne kaikki 6 erillispainoa saa paikoilleen?

Meillä on GM:n akut, joissa on tasainen pohja - ei nystyröitä. Muistaakseni säännöissä kiellettiin akun koteloinnin muokkaaminen.

Ne säännöt mitkä aikanaan näin kopterin kirjottamana, salli noiden nystyröiden poistamisen.
Muuten oli muokkaaminen kielletty.

Sen virallisempia lipo sääntöjä en ole kyllä vilkassutkaan...

Joo, itse muistin väärin. Saa poistaa nystyrät tietyllä edellytyksellä. Säännöissä sanotaan:
"3. Akun pohjassa olevat jalat (tabs) saa lyhentää mikäli ne eivät ole rakenteeltaan ontot."

Veitsi siis käteen ja nystyröiden kimppuun... Ja ne juupelit olikin ontot eli nyt on pohjasta reiällinen hard case lipo  :cry:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TRF 416
« Vastaus #59 : 21.09.09 - klo: 23.08 »
Kynppi tarjottu
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu