Kirjoittaja Aihe: Sama tavara eri paikoissa myynnissä  (Luettu 6039 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hellej

  • Jäsen
    • Profiili
Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« : 25.12.07 - klo: 13.39 »
Eiku mietin vaan että onko se reilua laittaa rc-auto myyntiin useammalle foorumille, vai tekeekö kaikki niin?
Oon siis myymässä sharkia ja tämmöstä tuli pohdittua. Ei mul muuta, saattaa olla aika tyhmä kysymys, joten aiheen saa poistaa  :wink:
[Shark Monster RTR]

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #1 : 25.12.07 - klo: 13.41 »
Miks se ei olis reilua? Minä ainakin laitan useampaan paikkaan myyntiin jos jotain myyn.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Hellej

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #2 : 25.12.07 - klo: 13.43 »
joo, sitä arvelinkin  :grin:
[Shark Monster RTR]

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #3 : 25.12.07 - klo: 13.46 »
Niin, miksipä ei olisi reilua, kaupataanhan asuntojakin useassa eri mediassa samanaikaisesti.

Yksi lisähuomio: Monet tälläkin palstalla ovat linkittäneet Huuto.net:in ilmoituksen omaan myynti ilmoonsa. Nythän on kuitenkin niin, että Huuto.netin ilmoitus on myyjäänsä sitova, eli jos HV ylittyy tai sellaisen puuttuessa tulee yksikin huuto, on myyjä velvollinen myymään kaupan kohteen ostajalle. Tälläisessa tapauksessa olisi hyvä laittaa huomautus ilmoitukseen muilla foorumeilla, että kohde on myynnissä myös Huuto.netissä, joten kaikissa tapauksissa annettu "tarjous" ei tällöin ole sitova.
Flying Calacucco

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #4 : 25.12.07 - klo: 20.06 »
Niin, miksipä ei olisi reilua, kaupataanhan asuntojakin useassa eri mediassa samanaikaisesti.

Yksi lisähuomio: Monet tälläkin palstalla ovat linkittäneet Huuto.net:in ilmoituksen omaan myynti ilmoonsa. Nythän on kuitenkin niin, että Huuto.netin ilmoitus on myyjäänsä sitova, eli jos HV ylittyy tai sellaisen puuttuessa tulee yksikin huuto, on myyjä velvollinen myymään kaupan kohteen ostajalle. Tälläisessa tapauksessa olisi hyvä laittaa huomautus ilmoitukseen muilla foorumeilla, että kohde on myynnissä myös Huuto.netissä, joten kaikissa tapauksissa annettu "tarjous" ei tällöin ole sitova.

Niin tai jos jotain Huuto.netissä myy, niin laittaa foorumille vain linkin siihen huuto.netin ilmoitukseen. Jotkut tekeekin näin.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #5 : 26.12.07 - klo: 13.26 »
Itseasiassa Huuto.netin käyttöehdoissa lukee, että siellä myynnissä oleva tavara ei saa olla myynnissä muualla samanaikaisesti. Eli siis ainoastaan linkki Huuto.net ilmoitukseen on mahdollinen ja kaikki tarjoukset / huudot tulee tehdä siellä.

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #6 : 05.08.09 - klo: 14.13 »
Tähåän on pakko palata sen verran, että nythän huuto.net palvelussa on myös käytettävissä Ebaysta tuttu "osta heti" mahdollisuus.

omasta mielestä, tässä kohtaa tuote voi myös olla muualla myynnissä, koska kauppa on sitova vasta tuolla hinnalla. Tottakai, jos  hintavaraus on selvästi alle tuon, niin se hinta on silloin myös sitova.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa - JP -

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #7 : 06.08.09 - klo: 00.03 »
Tähåän on pakko palata sen verran, että nythän huuto.net palvelussa on myös käytettävissä Ebaysta tuttu "osta heti" mahdollisuus.

omasta mielestä, tässä kohtaa tuote voi myös olla muualla myynnissä, koska kauppa on sitova vasta tuolla hinnalla. Tottakai, jos  hintavaraus on selvästi alle tuon, niin se hinta on silloin myös sitova.

Mutta entä jos joku sieltä klikkaa siitä osta heti napista, ja samaanaikaan muuallakin myynnissä olleesta tuotteesta on joku latomassa taaloja tiskiin myyjälle, joten silloinhan huutonetin ostaja jää ilman...

Eli siis ei muualle myyntiin samalla. (siis jos huutonettissä ilmo)
HongNor X1X CRT, Kyosho Inferno MP6, GS.21GS.21R, GS.21RR,O.S V-Spec, Force .32

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #8 : 06.08.09 - klo: 09.12 »
Pistää vihaks ne huuto.netin myyjät jotka myy tuotteen ohi huutokaupan.

Muutamia kertoja omalle kohdalle sattunut, että olen tehnyt tarjouksen huuto.nettiin, tuotteella ei ole ostaheti hintaa, tarjoukseni ei ylitä hintavarausta mutta mitä väliä kohde on auki vielä viikon, olisin valmis korottamaan tarjoustani mutta tavara onkin jo myyty toisaalla, tämä ottaa päähän.


Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #9 : 08.08.09 - klo: 02.01 »
Hmm....mmmm...

Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #10 : 08.08.09 - klo: 15.16 »
Pistää vihaks ne huuto.netin myyjät jotka myy tuotteen ohi huutokaupan.

Aivan samat tuntemukset

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #11 : 11.08.09 - klo: 23.45 »
onhan se ikävää jos ei ole osta nyt hintaa ja korkein tarjous voimassa ja tuote myydään ohi. mutta toisaalta ei ole voittava huuto jos hintavaraus ei ylity.

enemmän harmittaa toi parin päivän välein ilmoituksen uusiminen.
mikä toisilta sallitaan täälläkin.

Poissa nitrolenkkari

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #12 : 16.08.09 - klo: 23.43 »
ajatellen näin omalle kohdalle ku myyn jotain niin kyllä mä myyn sille kuka lyö mun pyytämät rahat tiskiin heti ja välittömästi,eli en mä rupee venaa että tuleeko tolta nyt viikon päästä uus tarjous vai ei tule. osta tai älä osta! ja thats it. ja toisaalta ei mulla eikä kenelläkään muullakaan ole mitään velvollisuutta pantata tavaroitaan ja sitten kuunnella rutinaa perään. esim. mulla oli rc-auto myynnissä ja sain erittäin mielyttävältä kaverilta soiton että ois kiinnostunut.kaveri kuitenkin sanoi miettivänsä asiaa jonkun aikaa kun oli myös ilmeisesti hieromassa toisaallakin kauppoja, parin päivän päästä tää kaveri soittaa ja pyytelee mun tilinumeroo et hän ostaa mun auton,ikäväkseni jouduin toteemaan että mä myin sen auton jo,myin koska tarjottiin pyynti hinta ja maksu tuli samanpäivän aikana.voi hel*vetti mitä tekstiviestei mä sain tältä kyseiseltä kaverilta sen jälkee.. mä oon sopimuksen rikkoja ynnä muuta pas*kaa ku myin sen auton hänen mietintä ajallaan. eiköhän kyse ollu kuitenki mun KAIKILLE KAUPAN olevasta tuotteesta. et turha siinä on kitistä jos missaa kaupat sen takia et ei osaa päättää ottaako tämän vai ottaako tuon. ja huutonetis sama juttu. jos jotain varmasti haluat ni maksa se osta heti hinta. tuote tosiaan voi olla muuallakin myynnissä.
hobao hyper 7pro. hong nor crt-5. kyosho inferno mp7.5. gs xut. hobao hyper  7 rtr.

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #13 : 17.08.09 - klo: 09.05 »
ajatellen näin omalle kohdalle ku myyn jotain niin kyllä mä myyn sille kuka lyö mun pyytämät rahat tiskiin heti ja välittömästi,eli en mä rupee venaa että tuleeko tolta nyt viikon päästä uus tarjous vai ei tule. osta tai älä osta! ja thats it. ja toisaalta ei mulla eikä kenelläkään muullakaan ole mitään velvollisuutta pantata tavaroitaan ja sitten kuunnella rutinaa perään. esim. mulla oli rc-auto myynnissä ja sain erittäin mielyttävältä kaverilta soiton että ois kiinnostunut.kaveri kuitenkin sanoi miettivänsä asiaa jonkun aikaa kun oli myös ilmeisesti hieromassa toisaallakin kauppoja, parin päivän päästä tää kaveri soittaa ja pyytelee mun tilinumeroo et hän ostaa mun auton,ikäväkseni jouduin toteemaan että mä myin sen auton jo,myin koska tarjottiin pyynti hinta ja maksu tuli samanpäivän aikana.voi hel*vetti mitä tekstiviestei mä sain tältä kyseiseltä kaverilta sen jälkee.. mä oon sopimuksen rikkoja ynnä muuta pas*kaa ku myin sen auton hänen mietintä ajallaan. eiköhän kyse ollu kuitenki mun KAIKILLE KAUPAN olevasta tuotteesta. et turha siinä on kitistä jos missaa kaupat sen takia et ei osaa päättää ottaako tämän vai ottaako tuon. ja huutonetis sama juttu. jos jotain varmasti haluat ni maksa se osta heti hinta. tuote tosiaan voi olla muuallakin myynnissä.

Juu kyllähän se juuri noin on, jos jotain mieleistä olen löytänyt niin heti sen olen ostanut.

Mutta kaikissa ei ole sitä osta heti hintaa, en minä rupea ohi huutokaupan kyselemään hintaa, mielestäni jos sen laittaa Huuto.nettiin niin pitää sen siellä niin kauan kuin aikaa on laittanut.
 

Poissa Monstertruck76

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sama tavara eri paikoissa myynnissä
« Vastaus #14 : 07.11.09 - klo: 22.07 »
On ihan omakohtaisia kokemuksia kun huusin huuto.netistä monta vuotta sitten Novak super roosterin...kaupan loppumisen jälkeen myyjä ilmoitti että tavaraa ei enää ole......Selvesi että tavara olikin ollut täällä rc10 myynnisä ja myyty täällä eteenpäin eri ilmossa...Pisti pikkasen V..taan
Tamiya Hilux 4x4 Mountaineer. Tamiya TXT-1. Kyosho Mad Cruiser, 1/1 lumikone RC. RC Bruder kaivuriprojekri.