Kirjoittaja Aihe: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)  (Luettu 228103 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #120 : 01.04.09 - klo: 11.34 »
Oransseja ainakin kaksi, tarroitusta vaille :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #121 : 01.04.09 - klo: 12.31 »
Oransseja ainakin kaksi, tarroitusta vaille :wink:

Oranssi / sinisiä 3kpl
-Henry Mort

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #122 : 01.04.09 - klo: 12.43 »
Kas kas, menikö autot vaihtoon?
Kylätason RC-kuski.

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #123 : 01.04.09 - klo: 13.44 »
Moi taas,



Mistä mahtaisi löytyä noita keraamisia diffikuulia?
Olen yrittänyt kovasti netistä löytäää, mutta hankalaa on..ainakin itselle..
 :grin:

Kuulostellaan!!
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #124 : 01.04.09 - klo: 13.54 »
Racing Factory, sieltä löytyy kaikki mitä tarviit DB01:een ja paljon muuta :wink:

Linkit löytyy tuolta kauppias osiosta tai lähempänä hmortin allekirjoituksesta.
Kylätason RC-kuski.


Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #126 : 01.04.09 - klo: 16.34 »
Onkos porukoilla nivelvetareita autoissa takana? 501:sen takavetarit saisi olla jonkun millin pidemmät, kun vetarit tippuu diffin ulostulosta ulosjouston ollessa maksimissaan kaasua poljettaessa (hypyissä/katollaan). Ulosjoustoakin jo jonkun verran iskareista rajoitettu.

Vaihto koiranluihin, pidemmät nivelvetarit vai lisää ulosjouston rajoitusta?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #127 : 02.04.09 - klo: 01.29 »
Tai vaihtoehtoisesti ostat TRF501X:än, purat sen ja rakennat uudestaan TRFdurgan muoviammeelle  :roll: Ja että miksikö? No ihan vaan kostoks.
Tuo sininen baldren mainoskori onkin "ei niin muotojaan puhutteleva", mutta kunnolla maalattuna jotenkin paljon muodokkaampi ja silmää miellyttävämpi kuin tuo durgan ufolättänä (toki kunnon maalaus tätäkin muuttaa)..
Ja jäljelle jää ->
Ihan vaan mielenkiinnosta, mites sää saat tuohon TRF:ään mahtumaan pötköakun? Ainakin meikäläinen halusi Durgaa valitessa auton mikä on edullinen, mihin mahtuu tarvittaessa perinteinen pötköakku, millä voi kisatakin sillä pötköakulla, ja millä voi kenties taidon ja kaluston parantuessa ehkä joskus vielä pärjätäkin. Ja edullinen.

Oma Durga on vielä kiireiden takia kasausasteella, mutta sen verran on ollut pakko hiplata, että kyllä sinne pötköakku sopii. ;) Lopusta saavat sitten isot pojat kertoa.
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 01.34 kirjoittanut hk »
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #128 : 02.04.09 - klo: 06.20 »
Miten sä ton Tamiyan ja edullisen saat sopiin samaan lauseeseen?

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #129 : 02.04.09 - klo: 06.37 »
Kas kas, menikö autot vaihtoon?

Itse asiassa meillä on 6 autoa mutta vaan 5 on tällä hetkellä oranssi / sinisiä.....Tää lähti käsistä...
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 08.10 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #130 : 02.04.09 - klo: 07.32 »
Miten sä ton Tamiyan ja edullisen saat sopiin samaan lauseeseen?

Kyllä se täällä ainakin onnistuu taivuttaa samaan lauseeseen. Sen kokemuksen perusteella mitä nyt autoista on niin vaikka hankintahinta on hieman kovempi kuin muutamalla merkillä niin luotettavuus/toimivuus sekä varaosien saanti suoraan hyllystä tasoittaa hankintahintaa.

Niiden mällien perusteella mitä on nyt kahdella autolla ajettu niin jumalattoman paljon ne kestää hittiä. Talven saldo on 5kpl ohjauspaloja ja kaksi iskarin vartta, pari katkennutta linkin palloa, sekä muutama hukkunut pyöränmutteri. Yhtään tukivartta ei olla vielä rikottu eikä juuri muutakaan ja voin vakuuttaa että meidän käytössä se on saavutus sinänsä :wink:

Varaosat on mielestäni kohtuullisesti hinnoiteltuja, laitetaan verrokiksi vaikka 1:18 pikkuvessat joissa perusmurkinat maksaa saman verran ja kulutus on moninkertainen mällätessä.

Pitkään harkitsin paria muuta merkkiä jotka olisi tuleet edullisemmaksi hankintavaiheessa mutta Tamiyaan päädyttiin. Tärkeimmät valintaperusteet oli varaosien saatavuus joka toimii RF:llä erinomaisesti, auton todistettu nopeus, helppo ajettavuus ja säädettävyys sekä varikolla "tuotetuki" eli neuvottomaksi ei tarvitse jäädä mahdollisten ongelmien kanssa.

Kun katsoo tätä pikaisesti kyhättyä kokonaisuutta niin huomataan että hinta/laatu/saatavuus/varaosat käy todella hyvin käsi kädessä. Näin ainakin omien kokemusten perusteella, muista en tiedä :wink:

hk: pOINTER on käsittääkseni laittanut 501:en palasiksi ja siirtänyt tekniikan DB01 pohjalevylle, jos oikein käsitin. Mielenkiintoinen lähestymistapa DB01 virittämiseen :wink:

Kiva nähdä kesällä ulkopaanalla kuinka paljon on eroa 501 ja DB01 välillä huollettavuuden osalta. Vaikka DB:n voimansiirron suojaus ei aukoton olekkaan niin veikkaan sille pitempää huoltoväliä kuin 501:lle.

EDIT: Ettei vallan puhumiseksi mene niin laitetaan pari kuvaa Baldren korista, vieressä verrokkina 501X. Baldren kopalla DB01 alkaa näyttää krossarilta eikä lentävältä kampelalta :wink:






« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 10.44 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #131 : 03.04.09 - klo: 21.15 »
Apuja,




Koeajot ajettu ja lopputuols... ensimmäisellä koeajolla etupyörästä irtosi akselin päässä oleva 9,8mm tappi joka siis pyörittää pyörää.
Takavetoinen auto korjattiin sillä yhdellä ylimääräisellä tapilla, joka mukana tuli.

No seuraavalla koeajolla kiristin kaikki pyörät kunnolla, mutta ---kele.. takayörästä irtosi sama tappi. Varmaan huonosti kiinnitetty sekin.
Etuveoinen auto on muuten aika onneton kulkemaan... :lol:

Tapit loppu ja hiki puskee otsalle...  :angry:

Onko vinkkejä miten saisin noita tappeja helposti..
Racing factoryllä on näitä, mutta onko järkeä pistää hexoja..
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF415416-TA05/50594-2X10mm-Shaft-100910
Nämä kai tarkoitettu muuhun.

Liitin mukaan kuvan, jossa "BS4" on se tappi joka ongelmoi..

Kiitokset taas jo etukäteen!
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #132 : 03.04.09 - klo: 21.34 »
No laita mulle yv:nä osoittees, niin saat tappeja kirjemaksulla 0,90 eur muutaman suoraan kotiisi.

Edit: tai sitten hommaat muutaman 2mm:n putkisokan joista pätkimällä teet tuommoiset, eivät putoile enää.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #133 : 03.04.09 - klo: 21.34 »
Apuja,


Onko vinkkejä miten saisin noita tappeja helposti..

Kiitokset taas jo etukäteen!

Käy ostamassa sopivan paksuisia poranteriä (vaikka rismasta 2€ 3kpl paketti) ja katkaise niistä dremelillä sopivan mittaisia tappeja.
Old fart

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #134 : 03.04.09 - klo: 21.39 »
Apuja,


Onko vinkkejä miten saisin noita tappeja helposti..

Kiitokset taas jo etukäteen!

Käy ostamassa sopivan paksuisia poranteriä (vaikka rismasta 2€ 3kpl paketti) ja katkaise niistä dremelillä sopivan mittaisia tappeja.

Fillarin pinna sopii oikein hyvin tohon myös.

saa lähimmästä fillarihuollosta.. maksaa muutamia kymmeniä senttejä ja saa tappeja aika monta
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #135 : 03.04.09 - klo: 22.16 »
Edit: tai sitten hommaat muutaman 2mm:n putkisokan joista pätkimällä teet tuommoiset, eivät putoile enää.

Kiitokset vastanneille!!
Itse ei vain aina raksuttele...
 :roll:

Uskallanko kysyä mikä on putkisokka ja mistä niitä voisi kysellä?
Muutoin kuulostaisi hyvältä, jos saisi nuo tapit pysymään paikollaan..
 :laugh:
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #136 : 03.04.09 - klo: 22.19 »
Ruuvikaupoista.



Edit: Jousisokka din-nimeltään
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #137 : 04.04.09 - klo: 18.18 »
Mä olen tappeihin laittanut todella pienen tipan hetipitiliimaa, ei huku tapit ja saa irti tarvittaessa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #138 : 05.04.09 - klo: 10.03 »
Tollanen jousisokka on hieman työläämpi irroittaa, varsinkin etu pyöristä.
Meinaan B44 assossa on tollaiset vakiona.

Itse olen ainakin tykännyt noista normi sokista helpon laakereiden putsaamisen takia.
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #139 : 09.04.09 - klo: 13.14 »
Morjens,




Täällä on rassattu ja ihmetelty..
Ajeltukin on ja kiitos siitä pyöränpinna vinkistä.
Tuolla varastossa oli useita polkupyörän romuja, joista sain tarvittavat aineet pyörienkiinnitykseen.


Nyt kun olen tuossa ajellut niin edelleen haluaisin kysellä noista diffeistä.
Minusta diffien säätö on jotenkin hankalaaa ja lähes henkimaailman asioita..
 :laugh:

Esimerkkinä todettakoon näin.
Putsailin eilen autoa ja avasin diffit. Kokoamisen jälkeen tein niin, että asetin pienet ruuvimeisselit niihin hahloihin, joihin nuo vetoakselit asentuvat.
Tämän jälkeen peukalolla kiersin ratasta. Sain sen pyörimään, mutta sanotaan että kireämmällekin kiristettynä olisin sen vielä saanut peukalolla juuri ja juuri pyörähtelemään.

Toistin tämän saman siis etu- ja takadiffille, mutta etupäätä kiristin vielä aivan hitusen enemmän.

Koska tuolla "peukalo tuntumalla" kiristin myös slipperin niin voisin sanoa, että slipperi ja kummatkin diffit ovat yhtä kireällä.

Kun slipperi on paikassa ja kori ajovalmiina ei voi tietää varmasti luistaako slipperi vai diffi ja diffien säätöä ei millään jaksaisi aina tehdä "yritys ja erehdys" menetelmällä, eikä jaksaisi myöskään availla tuota keskisuojaa jokakerta.

Kirjoitelkaa kokemuksista ja vinkkejä diffien kiristämiseen otetaan AINA ilolla vastaan.

« Viimeksi muokattu: 09.04.09 - klo: 13.30 kirjoittanut tulonenjahve »
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #140 : 09.04.09 - klo: 13.21 »
Kun slipperi on paikassa ja kori ajovalmiina ei voi tietää varmasti luistaako slipperi vai diffi ja diffien säätöä ei millään jaksaisi aina tehdä "yritys ja erehdys" menetelmällä.

Kirjoitelkaa kokemuksista ja vinkkejä diffien kiristämiseen otetaan AINA ilolla vastaan.
Saat testattua luistaako diffi(t) vai slipperi siten, että jätät sen keskisuojan, slipperin päältä, irti muuten auto kasassa. Sitten pidät vaikka etupyöristä kiinni ja pyörität päärattaasta, jos hihna pyörii -> luistaa diffi jos hihna ei pyöri luistaa slipperi... Sama juttu sitten takapyöriä kiinnipitäen.
Old fart

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #141 : 09.04.09 - klo: 13.34 »
Kiitos vinkistä,


Pitänee varmaan vain ottaa itseä niskasta kiinni ja taas availla.
Ostin kyllä jo titaaniset hex ruuvit näihin hihnojen suojakoteloihin, mutta vielä kun sais hankittua kunnon vääntimen.. ehkä jopa sähköisen niin pääsisi kyllä vielä helpommalla.
 :grin:
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #142 : 09.04.09 - klo: 18.56 »
Saat testattua luistaako diffi(t) vai slipperi siten, että jätät sen keskisuojan, slipperin päältä, irti muuten auto kasassa. Sitten pidät vaikka etupyöristä kiinni ja pyörität päärattaasta, jos hihna pyörii -> luistaa diffi jos hihna ei pyöri luistaa slipperi... Sama juttu sitten takapyöriä kiinnipitäen.


Testasin, mutta ei onnistunut aivan saumattomasti.
Kun sn keskisuojan avaa ja alkaa pyörittelemään etu tai takapyöriä pääsee spurri sen verran hyppinmään, että "luisto" syntyy spurrin hyppiessä pinjonin "yli".

Tietysti, jos jotenkin saisi tuon spurrin pysymään helposti paikoillaan niin tuo tapa olisi kyllä varsin hyvä!

Kokeilun kautta mennään! :wink:
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #143 : 09.04.09 - klo: 19.21 »
Saat testattua luistaako diffi(t) vai slipperi siten, että jätät sen keskisuojan, slipperin päältä, irti muuten auto kasassa. Sitten pidät vaikka etupyöristä kiinni ja pyörität päärattaasta, jos hihna pyörii -> luistaa diffi jos hihna ei pyöri luistaa slipperi... Sama juttu sitten takapyöriä kiinnipitäen.


Testasin, mutta ei onnistunut aivan saumattomasti.
Kun sn keskisuojan avaa ja alkaa pyörittelemään etu tai takapyöriä pääsee spurri sen verran hyppinmään, että "luisto" syntyy spurrin hyppiessä pinjonin "yli".

Tietysti, jos jotenkin saisi tuon spurrin pysymään helposti paikoillaan niin tuo tapa olisi kyllä varsin hyvä!

Kokeilun kautta mennään! :wink:

Jo tähän viestiisi lainaamissa ohjeissa neuvotaan tekemään erilailla kun teit.. :roll: Eli laitat vaikka pyörät polviesi väliin jökkiin, pyörität spurria peukalolla ja katsot liikkuuko hihna vai ei. Jos ei liiku slippi luistaa ja jos liikkuu diffi luistaa.

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #144 : 09.04.09 - klo: 20.01 »
Moro,


En näemmä ymmärtänyt selvää tekstiä.

Pääasia, että saa jotain tehtyä..
 :wink:
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa tulonenjahve

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #145 : 10.04.09 - klo: 11.24 »
Moro,



Mikä on tämän auton akuille suurin mahdollinen leveys.
Näyttäis että 50mm mahtuis, mutta onko jollakin sellaista autoissaan?

Kuullaan!
 :azn:
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #146 : 15.04.09 - klo: 18.31 »
Se on kyllä hiinäjahiinä. Muuten menisi komeasti, mutta spurrin kohdalla voimansiirron metallinen kehikko tulee pari milliä ulospäin, josta mitalla katsottuna reunaan olisi 4,9cm. Tosin tämä kavennus alkaa pohjasta vasta noin 1,5cm korkeudelta. Jos akku on profiililtaan neliskulmainen niin ei taida mennä. Viisaammat korjatkoon.
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #147 : 24.04.09 - klo: 09.44 »

Ei ole juuri nyt manuaali käsillä.. eli muistaisiko joku Durgan pyöränlaakerin mittoja?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa jsalmela

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #148 : 24.04.09 - klo: 10.14 »
10x5x4
Leluautoja vain.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey