Kirjoittaja Aihe: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)  (Luettu 229492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #600 : 22.02.10 - klo: 17.19 »
Omassa on 3racingin kepit alla ja ostin Durango DEXin jousisarjat, tulee 8 eri jäykkyyttä olevat jouset ja on melkein saman pituiset 3racingin orkkisjousien kanssa. Olisko ollut takana muutaman millin pidemmät tai lyhyemmät. Nyt löytyy valinnan varaa.

Mitkä 3racingin iskarit sinulla on käytössä? Miten ovat toimineet ja missä hinnoissa ovat? Entäs nuo Durangon jousisarjat? Mistä olet hankkinut ja mikä niitten mallinumero on?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #601 : 22.02.10 - klo: 18.27 »
foxit...

En minä mitään muuta oletusta tehnyt kuin sen että jotain on pielessä jos kerta auto pohjaa noin matalalta.
No jos on ilmaukset tehty oikein niin sit on liian löysät öljyt.
Ja miks sitten kysyt miten jousia valkkaillaan, jos kerta osaat?
No enpä sitten vinkkejä ole antamassa kun asenne on tuo.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #602 : 22.02.10 - klo: 18.56 »
foxit...

En minä mitään muuta oletusta tehnyt kuin sen että jotain on pielessä jos kerta auto pohjaa noin matalalta.
No jos on ilmaukset tehty oikein niin sit on liian löysät öljyt.
Ja miks sitten kysyt miten jousia valkkaillaan, jos kerta osaat?
No enpä sitten vinkkejä ole antamassa kun asenne on tuo.
Kirjoitetusta tekstistä jää aina niin paljon informaatiota pois että tulee paljon ikäviä väärin käsityksiä. Otin hieman itteeni tuosta kun totesit vain yliolkaisesti että iskarit ovat huonosti ilmattu tai vajaat. Mitään et aluksi maininnut tuosta että öljyt voisivat olla liian löysät, ehkä et alkuun huomannut että kyse oli noista durgan alkuperäsistä leluiskareista joita tarkoitin. Siksi kiitinkin Moffia koska hän tajusi että vika voisi olla väljisti istuvissa männissä.

En tarkoittanut sitä että osaisin kaiken jousien valinnasta ja iskarien säätämisestä. Tarkoitin vain että osaan nyt sen verran päätellä että säädöt tehdään radan mukaan eikä voida sanoa että samat säädöt toimisi joka radalla. Toivottavasti siis jaksat jakaa tietämystäsi jatkossakin ja yrittää suhtautua kärsivällisemmin meihin kokemattomampiin.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #603 : 22.02.10 - klo: 19.12 »
Kirjoitetusta tekstistä jää aina niin paljon informaatiota pois että tulee paljon ikäviä väärin käsityksiä. Otin hieman itteeni tuosta kun totesit vain yliolkaisesti että iskarit ovat huonosti ilmattu tai vajaat. Mitään et aluksi maininnut tuosta että öljyt voisivat olla liian löysät, ehkä et alkuun huomannut että kyse oli noista durgan alkuperäsistä leluiskareista joita tarkoitin. Siksi kiitinkin Moffia koska hän tajusi että vika voisi olla väljisti istuvissa männissä.
Hokenkin neuvot olivat ihan oikein, niissä vain Hoke selvästi oletti että iskareiden männät jne ovat tiiviit, kuten normaalisti. Omasta mielestä Hoke ei varsinaisesti sanonut suoraan, että sulla olisi pieleen ilmatut tms, vaan nimenomaan käytti sanoja "Sulla voi olla iskarit vajaat, tai muutenvaan aivan pieleen ilmatut jos noin herkästä jo pohjaa."

Lisäksi nuo 40/35 öljyt pitäisi myöskin olla hyvillä iskareilla ihan ok, joten liian löysiä öljyjäkään ei välttämättä osaa arvioida niiden perusteella. Hokellahan on itsellä DB01R jossa tulee suoraan Tamiyan TRF iskarit, joten hänellä ei liene omakohtaista kokemusta noista muovi-iskareista...
« Viimeksi muokattu: 22.02.10 - klo: 19.17 kirjoittanut mof »

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #604 : 22.02.10 - klo: 19.15 »
Omassa on 3racingin kepit alla ja ostin Durango DEXin jousisarjat, tulee 8 eri jäykkyyttä olevat jouset ja on melkein saman pituiset 3racingin orkkisjousien kanssa. Olisko ollut takana muutaman millin pidemmät tai lyhyemmät. Nyt löytyy valinnan varaa.

Mitkä 3racingin iskarit sinulla on käytössä? Miten ovat toimineet ja missä hinnoissa ovat? Entäs nuo Durangon jousisarjat? Mistä olet hankkinut ja mikä niitten mallinumero on?

Olettaisin, että kyseessä on nämä, 35 euroa eli ei todellakaan ole hinnalla pilattu, ja omasta mielestäni nuo toimi ihan ok kun itsellä moiset oli jonkin aikaa. Noissa on hieman paksumpi halkaisija kuin esimerkiksi Tamiyan iskareissa, joten jotkut jouset vaatii hieman sovittamista. Itse veistelin jousilautasta hieman ja käänsin jousen yläpuolelta säätöpalan väärinpäin, menee kyllä ilmankin noita muutoksia, mutta jousi pitää "pakottaa" paikoilleen, ja hyppää herkästi hieman pois paikoiltaan.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #605 : 22.02.10 - klo: 22.47 »
Itse minulla myös 3 racing iskarit alla. 35w öljyt edessä ja 30w takana. En ole vielä päässyt oikein testaamaan että miten auto pelittää sisäkrossiradalla. Onko muuten autossa järkeä pitää vakaajia paikallaan ? Itselläni ei tällähetkellä ole mutta sellaiset kyllä löytyy. Onko eroja huomattavissa kun vakaajat isketäänkin paikalleen ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #606 : 23.02.10 - klo: 00.09 »
Omassa on 3racingin kepit alla ja ostin Durango DEXin jousisarjat, tulee 8 eri jäykkyyttä olevat jouset ja on melkein saman pituiset 3racingin orkkisjousien kanssa. Olisko ollut takana muutaman millin pidemmät tai lyhyemmät. Nyt löytyy valinnan varaa.

Mitkä 3racingin iskarit sinulla on käytössä? Miten ovat toimineet ja missä hinnoissa ovat? Entäs nuo Durangon jousisarjat? Mistä olet hankkinut ja mikä niitten mallinumero on?

Olettaisin, että kyseessä on nämä, 35 euroa eli ei todellakaan ole hinnalla pilattu, ja omasta mielestäni nuo toimi ihan ok kun itsellä moiset oli jonkin aikaa. Noissa on hieman paksumpi halkaisija kuin esimerkiksi Tamiyan iskareissa, joten jotkut jouset vaatii hieman sovittamista. Itse veistelin jousilautasta hieman ja käänsin jousen yläpuolelta säätöpalan väärinpäin, menee kyllä ilmankin noita muutoksia, mutta jousi pitää "pakottaa" paikoilleen, ja hyppää herkästi hieman pois paikoiltaan.

Jep. Juuri noi on täälläkin,  myös tuupissa kiinni samat. Korjaussettejä löytyy myös jolloin saa helposti uutta palikkaa paikalleen jos korkkaa joku. Isoissa tärskyissä voi mennä se yläpallo rikki. Toisaalta halpa sulake osa ja ei tarvitse olla vaihtamassa koko iskaria. Ja ei ne ihan pienistä tärskyistä edes hajoa. Mulla kaiketi vakiot ilman mitään virityksiä, tai saattaa muuten olla, että alalautaset on jotain muuta mallia.

Jouset on nämä:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1507
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1509

Ja sieltä saa myös... Kisoissa löytyy dexi kuskien mukana myös luultavasti noita jousisettejä.

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #607 : 23.02.10 - klo: 07.11 »
Omassa on 3racingin kepit alla ja ostin Durango DEXin jousisarjat, tulee 8 eri jäykkyyttä olevat jouset ja on melkein saman pituiset 3racingin orkkisjousien kanssa. Olisko ollut takana muutaman millin pidemmät tai lyhyemmät. Nyt löytyy valinnan varaa.

Mitkä 3racingin iskarit sinulla on käytössä? Miten ovat toimineet ja missä hinnoissa ovat? Entäs nuo Durangon jousisarjat? Mistä olet hankkinut ja mikä niitten mallinumero on?

Olettaisin, että kyseessä on nämä, 35 euroa eli ei todellakaan ole hinnalla pilattu, ja omasta mielestäni nuo toimi ihan ok kun itsellä moiset oli jonkin aikaa. Noissa on hieman paksumpi halkaisija kuin esimerkiksi Tamiyan iskareissa, joten jotkut jouset vaatii hieman sovittamista. Itse veistelin jousilautasta hieman ja käänsin jousen yläpuolelta säätöpalan väärinpäin, menee kyllä ilmankin noita muutoksia, mutta jousi pitää "pakottaa" paikoilleen, ja hyppää herkästi hieman pois paikoiltaan.

Jep. Juuri noi on täälläkin,  myös tuupissa kiinni samat. Korjaussettejä löytyy myös jolloin saa helposti uutta palikkaa paikalleen jos korkkaa joku. Isoissa tärskyissä voi mennä se yläpallo rikki. Toisaalta halpa sulake osa ja ei tarvitse olla vaihtamassa koko iskaria. Ja ei ne ihan pienistä tärskyistä edes hajoa. Mulla kaiketi vakiot ilman mitään virityksiä, tai saattaa muuten olla, että alalautaset on jotain muuta mallia.

Jouset on nämä:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1507
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1509

Ja sieltä saa myös... Kisoissa löytyy dexi kuskien mukana myös luultavasti noita jousisettejä.



Voihan se myös olla, että Durangon jouset on sen verran suuremmalla halkaisijalla että niitä ei tarvitse pakottaa paikalleen.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #608 : 23.02.10 - klo: 08.06 »
Ovat itse asiassa hieman tiukat, eli ne saa napakasti säätörenkaaseen ja alalautaseen kiinni.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #609 : 25.02.10 - klo: 18.59 »
Onkos kukaan kokeillut Durgaan noita Yeah Racingin iskareita? Niitä löytyisi esim. Rcmartilta 70mm ja 90mm pituisina.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #610 : 26.02.10 - klo: 17.23 »
Mä oon, juurikin noita pituuksia. Näyttäis vaan olevan kahta hieman erilaista iskaria, mulla on nää.

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-90mm-buggybigfoot-2pcs-dp1006ti-p-25330.html

Ei oikeen tiedä mitä eroa niillä on näihin:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-alloy-90mm-buggy-bigfoot-dp0006sv-p-21860.html

Ihan asialliset pelit ne on, ainakin tälläisen sunnuntaikuskin käsittelyssä. Huono puoli niissä mun mielestä on se, että alapallokuppi murtuu aika helposti mälleissä. Vai onko sitten ollut vaan huonoa tuuria, tiedä siitä. Ostin kuitenkin muutaman korjaussarjan ja elämä hymyilee :)

AI niin joo, noilla jousilla, jotka tulee mukana, mä en ainakaan tehnyt yhtään mitään, aivan liian jäykät. Jos tää vastaus auttaa sua, niin enpä rekannut turhaan tänne foorumille :)
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #611 : 26.02.10 - klo: 18.15 »
Päätin sitten tilata noista mainitsemistasi jälkimmäiset, niin katsotaan millaset ovat kun saapuvat. Minkä paksuiset öljyt sulla on noissa ja istuuko mäntä tiiviimmin sylinterissä kuin durgan muovisissa iskareissa?

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #612 : 26.02.10 - klo: 18.48 »
Tällä hetkellä on edessä tamiyan 400 (vois olla ehkä löysempi) ja takana tamiyan 200. Männät vois olla tiukemmat. Mulla on itseasiassa sisällä 3racingin 2-reikäset männät ja se kombo toimii varsin hyvin! Jouset on Asson jousisarjasta, vihreet molemmissa päissä.
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #613 : 28.02.10 - klo: 12.46 »
Noissa 3 racing iskareissa on myös se etu, että korjaussarja on todella halpa ja sitä todellakin tarvitsee aina välillä. Meikäläisellä ei ole kertaakaan lähtenyt nuo 3 racing iskarit vuotamaan vaikka melkoista hittiä ovat ottaneet ja kiinnikkeitä hajonnut. Hintaansa nähden hyvät iskarit.
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #614 : 01.03.10 - klo: 07.50 »
Jaksaisiko joku listata, kuinka monta minkäkin kokoista ruuvia tulee DB01R:n mukana? Ja/tai löytyykö sen manuaalia jostakin netistä, Tamiyan sivuilla ei näkynyt?

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #615 : 01.03.10 - klo: 09.07 »
Eipä se R-malli varmaan paljoa eroa tosta perusmallista.
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58395
tolta sivulta löytyy durgan kasausohje pdf:nä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #616 : 01.03.10 - klo: 09.17 »
Eipä se R-malli varmaan paljoa eroa tosta perusmallista.
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58395
tolta sivulta löytyy durgan kasausohje pdf:nä.

Perusmallissa ei ole esimerkiksi moottorin alla jäähdytyslevyä, eli ruuvien koko-/määrätieto ei sen osalta täsmää. Vastaavasti myös uupuu slipperi, ja iskarit on erimalliset. Toki ei tuo iso ero ole, mutta kuitenkin.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #617 : 09.03.10 - klo: 13.44 »
Kun tuossa jokin aika sitten kyselin noista Yeah Racingin iskareista niin nyt on kokeiltu nämä mallit edessä:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-alloy-70mm-buggy-bigfoot-dp0004sv-p-21916.html

Täytyy kyllä sanoa että olen enemmän kuin tyytyväinen näihin! Öljyt nyt sisällä 40:set ja vaimennusta enemmän kuin noilla muovi-iskareilla 900 öljyillä  :azn:. Sisällä on 2- reikäiset männät jotka näyttävät ja tuntuvat istuvan sisällä tiiviisti, mutta liike on silti herkähkö. Jousia tuli mukana kahdet kappaleet siniset ja punaiset. Punaiset jouset ovat suurin piirtein saman jäykkyiset kuin Durgan muovi-iskareiden vastaavat edessä ja siniset ovat vielä hieman jäykemmät. Vaikuttaisi myös siltä että eivät ihan pienimmästä tällistä naksahtele poikki, koska ainoa muoviosa on alaosan kiinnityspää, joita löytyy näköjään varaosinakin pilkkahintaan. Suosittelen kyllä kaikille jotka ovat pienemällä budjetilla liikkeellä ja haluavat paremman vaihtoehdon Durgan alkuperäisille muovi-iskareille. Pitää varmaan jossain vaiheessa hankkia kyseiset Yeah Racingin iskarit taaksekkin kun opiskelijabudjetti antaa varaa. 10€ ei ole todellakaan paljon tämän laatuisista vaimentimista!

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #618 : 12.04.10 - klo: 22.19 »
Mitenkäs hyvin teillä muilla Durgan omistajilla on takasiivet autossa kestäneet? Onko tämä nyt sellaista kulutustavaraa joiden hajoiluun pitää vain tottua? Vai olisiko joitain muita vinkkejä miten se saisi kestämään pitempään? Joskus vain tulee kaadettua auto eikä se välttämättä tarvitse kummoista tälliä että siipi lähtee repeämään jostain.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #619 : 12.04.10 - klo: 22.37 »
Mitenkäs hyvin teillä muilla Durgan omistajilla on takasiivet autossa kestäneet? Onko tämä nyt sellaista kulutustavaraa joiden hajoiluun pitää vain tottua? Vai olisiko joitain muita vinkkejä miten se saisi kestämään pitempään? Joskus vain tulee kaadettua auto eikä se välttämättä tarvitse kummoista tälliä että siipi lähtee repeämään jostain.

Siivet kyllä hajoilee kaikissa krossareissa. Tietysti voi kokeilla erilaisia leikkauksia hajoamiskohdasta jos vaikka auttaisi. Ainakaan terävät (sisä)kulmat ei kestävyyttä auta.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #620 : 12.04.10 - klo: 22.46 »
Näin olen kyllä kuullut että eivät yleensä kestä krossareissa kovin hyvin. Mitenköhän toimisi sellainen ratkaisu, että leikkaisi siiven niin ettei siihen tulisi tuonne takaosaan tuollaista muotoilua niinkuin esim. kasausohjeissa näkyy? Eli toisin sanoen leikkaisi siiven vain ihan suoraa linjaa pitkin.

Entäs onko kukaan kokeillut noita 3dracingin polypropeenisia takasiipiä? Ne vaikuttaisi siltä että kestävät mutta painavat niin syntisesti että varmasti siirtävät painopistettä melkoisesti taaksepäin...

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #621 : 12.04.10 - klo: 22.49 »
Nyt on ajeltu ekat kolme akullista ja heti kättelyssä hajos se takasiipi ekalla akulla. Laitoin vähän jämäkämmän tilalle. Sitten ongelmaa aiheutti tuo vetinen ruoho/lumi yhdistelmä, rapaa lentää niin että ohjaus alkaa jumittamaan.
Muuten ollu tyytyväinen vekottimeen, löylyä saa antaa niin paljon ku hyvittaa eikä laite oo siitä moksiskaan.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #622 : 12.04.10 - klo: 22.50 »
Mitä kestävämpi ja jäykempi takasiipi on, sitä enemmän iskujen voima välittyy muihin osiin, esimerkiksi takaiskaritukeen.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #623 : 12.04.10 - klo: 23.17 »
Noh, jos palikat siitä ottaa nokkiinsa niin vaihdellaan. Se vakiosiipi on ainakin hupikäyttöön turhan heikko. Radallahan se on sitten eri asia.
Perä vähän laski niin ei kai se hyvää tee japanilaisen insinöörin laskelmille.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #624 : 13.04.10 - klo: 02.57 »
Mitenkäs hyvin teillä muilla Durgan omistajilla on takasiivet autossa kestäneet? Onko tämä nyt sellaista kulutustavaraa joiden hajoiluun pitää vain tottua? Vai olisiko joitain muita vinkkejä miten se saisi kestämään pitempään? Joskus vain tulee kaadettua auto eikä se välttämättä tarvitse kummoista tälliä että siipi lähtee repeämään jostain.

Siipi on kestänyt enemmän tai vähemmän rymistelyä nyt parisen kuukautta.
Vähän vahvisteltu lasikuituteipillä molemmin puolin siiven kiinnityskohdasta.
Eli leveetä lasikuituteippiä siiven tasaiselle kohdalle kerros molemmille puolille.
Paljon on tällejä vastaanottanut ja nyt alkaa olemaan antautumis kunnossa.
Hyvin tuo vielä kisaamista kestää, mutta täytynee kohta vaihtaa uusi kun alkaa olemaan jo vähän ruman näkönen.

Siiven olen leikannyt takareunasta lähes leikkausuraa pitkin.
Joskin loivemmalla mutkalla jolloin siiven reunakohta tulee vahvemmaksi.
Nykyään jo revennyt hieman reunoistakin, mutta siipi on edelleen oikean muotoinen jne.

Kulutustavaraahan nuo siivet ovat.

3racing siipi on ihan hyvä vaihtoehto pihasuditukseen ja treenailuun.
Kun ruvetaan radalla ihan oikeesti kovaa ajamaan niin lexan siipi toimii selvästi paremmin ja kestää kyllä kaatoja jne parin kolmen kisan verran ihan nätisti.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #625 : 13.04.10 - klo: 09.45 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #626 : 13.04.10 - klo: 14.26 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?
Nyt en kyllä ainakaan minä ymmärrä kysymystä. Siiven pitäisi mennä paikalleen ihan jees kun leikkaa alareunasta vakio "viivoja" pitkin ja poraa vakioreiät. Onhan sulla ne säätöpalat välissä mihkä siipi tulee kiinni?
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #627 : 13.04.10 - klo: 14.37 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?
Nyt en kyllä ainakaan minä ymmärrä kysymystä. Siiven pitäisi mennä paikalleen ihan jees kun leikkaa alareunasta vakio "viivoja" pitkin ja poraa vakioreiät. Onhan sulla ne säätöpalat välissä mihkä siipi tulee kiinni?

Niin siis takasiiven etureuna ei kannata ylettää siihen iskaritornin päälle. Tämä siksi, koska muuten takasiipi saatta rikkoa iskaritornin kun auto lentää katolleen. Minulla on kerran käynyt niin ja sen jälkeen siirsin siipeä vain hieman taaemmaksi. Sen jälkeen takasiipi ei ainakaan rikkonut iskaritorneja.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #628 : 14.04.10 - klo: 21.31 »
Nyt on ajeltu ekat kolme akullista ja heti kättelyssä hajos se takasiipi ekalla akulla. Laitoin vähän jämäkämmän tilalle. Sitten ongelmaa aiheutti tuo vetinen ruoho/lumi yhdistelmä, rapaa lentää niin että ohjaus alkaa jumittamaan.
Muuten ollu tyytyväinen vekottimeen, löylyä saa antaa niin paljon ku hyvittaa eikä laite oo siitä moksiskaan.

Hyvin on kyllä moskaa auton sisällä. Et vissiin laittanut niitä tarranauhoja korin ja rungon väliin tiivisteeksi? Kun tuollaisissa olosuhteissa ajelet, niin oletko muistanut tukkia akun alta paljastuvan aukon josta lika pääsee voimansiirtoon? Eli se, josta alempi moottorinruuvi ruuvataan kiinni.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #629 : 15.04.10 - klo: 12.11 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?
Nyt en kyllä ainakaan minä ymmärrä kysymystä. Siiven pitäisi mennä paikalleen ihan jees kun leikkaa alareunasta vakio "viivoja" pitkin ja poraa vakioreiät. Onhan sulla ne säätöpalat välissä mihkä siipi tulee kiinni?

Niin siis takasiiven etureuna ei kannata ylettää siihen iskaritornin päälle. Tämä siksi, koska muuten takasiipi saatta rikkoa iskaritornin kun auto lentää katolleen. Minulla on kerran käynyt niin ja sen jälkeen siirsin siipeä vain hieman taaemmaksi. Sen jälkeen takasiipi ei ainakaan rikkonut iskaritorneja.

Lexan siipi ei kyllä todellakaan hajoita iskaritornia.
Ei vaikka minkä tekisit.
Torni hajoaa ihan muusta syystä kuin siitä että siipi on sen päällä, tai siipi ylipäätään osuisi.